/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
Tibcsi 367993 2007. június 14. 20:34
Válasz erre
Levi,

Nem tudom, mire gondolsz, de nekem az AF612-őn a gerinc gyanús. Az egész gép amúgy MF-nek látszik, de a gerinc kabin mögötti része nagyon bis-re emlékeztet.

(de legalább megpróbáltam... :))

Tibcsi
pilotka 367992 2007. június 14. 20:20
Válasz erre
Mig-21 és Peugeot
Mig-21 és Peugeot
mig-21 Peugeot
mig-21 Peugeot

egy kis érdekesség, jó dioráma téma
dudus 367991 2007. június 14. 19:44
Válasz erre
Rumcájsz 367990 2007. június 14. 18:41
Válasz erre
Sainz'
A MiG-21 IFF /eredeti oroszban SzRO ill.a lokátoros tipusokon SzRZO/ berendezése be- kapcsolás után nem adott állandó, folyamatos jelzéseket' Amikor egy saját földi vagy repfedélzeti lokátor kezelője megfelelő /előre beállitott/ hullámhosszon és impulzus- sorral leadott egy kódolt "kérdező"-impulzust, az IFF automatikusan leadta az éppen érvényes kódolt "saját"-impulzus-jelsort, ami a kérdező lokátor ernyőjén a céljelet megduplázta, tehát a célt igy sajátként azonositotta.Az IFF kikapcsolásakor a saját gép is - válaszjel hiján - "ellenség"-ként lett volna azonositva minden saját lokátoron, kétlem hogy ez harcászati eljárásként használható megoldás lett volna.Fentiekből következően , ha az ellenség fogja is a válaszjelet, rendkivül gyorsan kell reagálnia, mert ez csak pillanatnyi poziciómeghatározást jelent,főleg egy már levegőben lévő harcigépről.A kódolt jelzéssorok egyébként a morze-adáshoz hasonló, de nagyon rövid, mikroszekundum-nagyságrendü jelzéssorok voltak, amit rendszeres időközönként változtattak a fedélzeti IFF-berendezéseken /gondolom, a földi lokátoroknál ugyanigy/.
levi 367989 2007. június 14. 17:33
Válasz erre
Na semmi gyanus nincs azon a 21-es képen amit sainz feltöltött az 1056-os hozzászóásban?
Sámán 367988 2007. június 14. 11:41
Válasz erre
Sainz!

Köszönöm Neked is a fáradozást és a képeket.

Zoli
sainz 367987 2007. június 14. 08:44
Válasz erre
"Rádió kapcsolatunk volt,de a műszaki tecnikai lehetőséger adottak voltak,hogy szövegelés nélkül is boldoguljunk."

Milyen gyakorlatok voltak rádioelektronikai zavarás alatt ?
Én annyit tudok, hogy a Szu-22-eseink zavarókonténere "ellen" dolgoztak a légvédelmi rakétásaink...nem sok sikerrel.
sainz 367986 2007. június 14. 08:40
Válasz erre
dudus !

Ti mikor értesültetek az USAF F-4D Phantomok APX-81 "Combat Tree" nevű berendezéséről ?
1972-ben rendszeresítették a gépeken, és Vietnámban sikkerrel alkalmazták.
Ez a MiG-ek IFF(barát-ellenség jeladó) berendezésének jeleit vette, és 40-60km-ről jó közelítéssel jelezte a Phantom pilótáknak a szovjet gyártmányú gépek helyzetét(amennyiben be volt kapcsolva a berendezés a MiG-eken).
Sokszor már a felszálláshoz kiguruló vietnámi gépeket is érzékelte.
Így a Phantomok az utolsó pillanatokig lokátorkisugárzás nélkül tudták megközelíteni a MiG-eket.
Létezett ennek kiküszöbölésére bármilyen harceljárás a VSZ-ben(a kikapcsoláson kívül) ?
dudus 367985 2007. június 13. 19:40
Válasz erre
A kisérő gépek folyamatosan figyelték a célt is .Lokátoron sokszor vizuálisan is megfigyelhető volt a találat.Amenyiben a vezér ténykedése eredménytelennek bizonyult a kisérő élesitette a rakétáit megteremtette az indításhoz szükséges feltételeket és így tovább.Rádió kapcsolatunk volt,de a műszaki tecnikai lehetőséger adottak voltak,hogy szövegelés nélkül is boldoguljunk.
sainz 367984 2007. június 13. 09:17
Válasz erre
42-line
42-line

Van egy nagyon jó könyv a finn MiG-21-esekről.
Abban találtam ezt a szuper SzMT fotót, szerintem valamelyik NDK-ban állomásozó ezrednél készült a kép.
sainz 367983 2007. június 13. 08:57
Válasz erre
Valahol olvastam, hogy Farkas Bertalan is megsemmisített az egyik asztrahanyi lövészeten harci rész nélküli rakétával egy misenyt.
Így a kísérőjének, akinek az éles rakétával való megsemmisítés lett volna a feladata, már semmi dolga nem akadt.
Gondolom ehez a pontos célzáson, előírásszerű indításon kívül jóadag vakszerencse is kell...

" A rajpk-nak jelen esetben nekem csak egy éles rakétám volt "

A helyi háborúkról nyugaton megjelent publikációkban több helyütt említik, hogy a MiG-21 nem tolerálja az asszimetrikus függesztést, mindig párosával kellett indítani a rakétát.

Ezek szerint ez is csak egy újságírói téveszme...
ronniefrown 367982 2007. június 12. 19:52
Válasz erre
Koszonet a pontositasert. A kep egyebkent Janka K. albumabol van, innen volt a tipp. Azota kiderult hogy o '66-ban vegzett. Talan ismered is.
dudus 367981 2007. június 12. 18:20
Válasz erre
Kusovszkajában végeztem65-ben.Ott akkor21-esek még nem voltak.F-13asok pedig szerintem soha nem is voltak.A később végzettek /talán68-69/valamelyik 21-es modifikáción fejezték be a kurzust,de F-13-al meg Pf-el csak idehaza találkoztak.
dudus 367980 2007. június 12. 17:53
Válasz erre
A rajpk-nak jelen esetben nekem csak egy éles rakétám volt a kisérőmnek kettő ésígy tovább.Azért kellett4 repülőgép,hogy a miseny ne szökjön meg és megsemmísítsük a lőtér földrajzi határain belül.Az osztályzásnál volt lényeges, hogy hány rakétát indítottunk.
dudus 367979 2007. június 12. 16:49
Válasz erre
A tipusára pontosan nem emlékszem,egy bizonyos gyakorló rakéta.Csak hajtómüve volt.Kezdő pilóták ilyen rakétát indítottak először,hogy megtapasztalják a gép viseKlkedését,amikor elindúl ahasad alól a gyilkos.Robbanó töltete sem volt Dózsa Gy. viszont lelőtte vele a misényt,ugy,hogy a rakéta telibe találta a célt.
Repvez 367978 2007. június 12. 14:29
Válasz erre
De az "uj" változatú APA-bol is 2 változat létezett, de lényegében csak az auto változott.Az egyik egy Ural U375-ös benzines a másik egy Ural 4320-as dizeles autora volt szerelve.Persze azért a belseje is modosult a "miniatürizálásnak hála".Ha jol tudom kb 2000 ota már csak diezelt használ(ok)nak :)
sainz 367977 2007. június 11. 21:14
Válasz erre
Photo01_1-cut_resize
Photo01_1-cut_resize

3 póttartály + 2xRS2-US lengyel lövészeten készült a fotó

Éles rakétát függesztve települtek ki a kecskemétiek ?
sainz 367976 2007. június 11. 09:15
Válasz erre
AF-612
AF-612
shiberghan%20af_14
shiberghan%20af_14

forum.keypublishing.co.uk/showthread.php

Érdemes benézni ide rendszeresen, igazán ritka fotók is felkerülnek néha:
sainz 367975 2007. június 10. 09:41
Válasz erre
forums.airforce.ru/showthread.php

Néhány érdekesebb kiszolgálójármű:
sainz 367974 2007. június 10. 09:07
Válasz erre
39620032-cut_resize
39620032-cut_resize

Ezen a fotón látszik a rácsatlakoztatás is.
sainz 367973 2007. június 10. 08:57
Válasz erre
1978-026-cut_resize
1978-026-cut_resize
1978-020-cut_resize
1978-020-cut_resize

MiG-21F-13 mellé teheted a régit és az újabbat is.
Ezek 1978-as fotók.

Sajnos nemtom mikor jöttek az újabb APA-k, de a 21F-13 rendszeresítésekor valószínűleg még a régebbi volt Keméten.
sainz 367972 2007. június 10. 08:54
Válasz erre
000021-cut_resize
000021-cut_resize

Nem mindig teherautó vontat.
Krasznodar 1993.
sainz 367971 2007. június 10. 08:50
Válasz erre
beolvasás0386
beolvasás0386

Ha diorámát készítesz, nem mindegy hova teszed az APA-t, szigorúan szabályozva volt hova állhat.
sainz 367970 2007. június 9. 22:37
Válasz erre
La-17_1-cut
La-17_1-cut

Üdv Dudus !

Örülök hogy nekiültél a billentyűknek...o:))

Itt egy fotó a misenyről közvetlenül indítás után
(E-mail-ben küldök pár ilyet nagyban).

Ilyenkor- éjszaka, felhőben - a kísérő(ahogy írtad, hárman is voltak) milyen távolságról, milyen magassági elkülönítéssel követett ?
Ha te elszúrtad volna(gondolom volt még egy R-3R függesztve, második próbálkozásra), ők mennyi idő után voltak képesek átvenni a célt és indítani rá ?
Ezt meg tudtátok volna oldani rádiózás nélkül is, vagy mindenképpen jelentened kellett nekik a kiválásodat ha sikertelen az indításod ?
Egyáltalán volt értelme négyen "menni" egy célra ?
Lett volna idejük a többieknek is ebben az esetben ?

Tudom, sokat kérdezek...o:))
sainz 367969 2007. június 9. 22:19
Válasz erre
000003-cut
000003-cut

Sámán !

Ilyenek, de holnapra szkennelek még pár negát amin a régebbi teherautók is látszanak.
APA is lesz...
Sámán 367968 2007. június 9. 20:51
Válasz erre
Tibcsi!
Heart!
Rumcájsz!

Rendes Tőletek, hogy utánnanéztetek kérésemnek. Köszönöm a képeket. Tényleg hiánypótlóak. Remélem egyszer viszonozni tudom...

Mindenki!
MiG-29 esetében is érdekelnének a földi kiszolgálás képei.
Az APA-kocsiról van valakinek képe?
Speciális kérdés. Tudjátok-e azt, hogy 1962-63 körül a Kecskeméti repülőtéren rendszerbeállított MiG-21F-13 gépekhez milyen tipusú ZiL tehervontatók álltak rendelkezésre?

Tisztelettel: Zoli
dudus 367967 2007. június 9. 20:09
Válasz erre
08 20-án éjjel volt két felszállásom ellenőrző célra 08 22-én éjjel volt az éleslövészet misenyre amelyet 1r13r-el lőttem le. A lőtávolságban nem vagyok egészen biztos,de 3és4km.között.Az időjárásra viszont nagyon jól emlékszem.Ahajózó naplómban az áll,hogy tíz tized felhőzet kétezerméteres alappal a látás három kilóméter.A valóság az volt, hogy a futókat behúztuk és már bennt voltunk a felhőben.
Rumcájsz 367966 2007. június 9. 14:36
Válasz erre
A képekhez.

1. kép: Gépágyúheveder betöltése.
2. kép: Póttartály feltöltése.
3. kép: Gépágyúlövészet után lőszer-hevedertagok kiürítése
4. kép: UB-16-57 rakétablokk betöltése SZ-5 rakétákkal
5. kép: Fedélzeti adatrögzítő filmkazettájának kiemelése.
Rumcájsz 367965 2007. június 9. 14:30
Válasz erre
Rumcájsz 367964 2007. június 9. 14:22
Válasz erre
Sámánnak.
heart 367963 2007. június 5. 14:04
Válasz erre
MiG_21BIS_6115_PA00_VF0230
MiG_21BIS_6115_PA00_VF0230
Repülőnap91
Repülőnap91
2-1-19
2-1-19

tiszteletem mindenkinek kutakodtam a galériámban és ezeket találtam csak Sámának.
Rumcájsz 367962 2007. június 2. 22:00
Válasz erre
Ez is egy lehetséges magyarázat, tényleg látszik, hogy a barnánál lejjebb csúszott a szinhatár
Tibcsi 367961 2007. június 2. 19:08
Válasz erre
mig21bis
mig21bis

Sámán,

Feltúrtam a gépemet, de csak ezt az egy képet találtam. A valamikori topgun.hu-ról töltöttem le, a háttérképek között volt.

Üdv: Tibcsi
Sámán 367960 2007. június 2. 17:36
Válasz erre
Sziasztok!

Hol találok olyan képeket, amelyeken a földi kiszolgálás látszik a gépek körül. Például az elektromos feltöltésről, üzemanyagfeltöltésről stb.

Köszönöm. Lovas Zoltán
sainz 367959 2007. június 2. 10:54
Válasz erre
Lenne még egy tippem:
Az orron a frissebb barna folt csak egy oldalszámcserénél került a gépre(nem volt a közelben sem homok-, sem zöldszínű festék).
Láthatóan ráfestettek a barnával a világoskékre.
A gép a sztenderd világos homokszín - zöld, kétszínű kamót viselte előtte, amin a zöldet egyszer(legalább) már újrafestették(de lehet hogy a homokszínt is).
Rumcájsz 367958 2007. június 1. 21:39
Válasz erre
Vigyázat, ez a gép eredetileg homok-sötét olajzöld- barna álcázású volt, csak az évek során kegyetlenül kifakitotta a Nap.Az orr-részen, ahol valaha még ponyvázták, látszik az eredeti barna árnyalat kifakult változata is, meg a kopott felületre felkent, még fakulás nélküli javitott barna szin is. Az ilyen fotók értékelésénél vegyük figyelem- be, hogy a napsugárzás minden szinből először a piros szin-összetevő komponenseket tünteti el, igy marad a csokibarnából csak homokszin, a homokszin eleve elég világos, igy nem, vagy alig fakul,a sötét olajzöldből egyszerü középzöld lesz,a vezérsikon lévő csillagnak meg csak a halvány árnyéka maradt /lásd, a mi Szu-22 gépeink eredetileg feketés olajzöldjéből idővel milyen okkeres-zöldes szin lett/. Egyébként köszi a fotót, nekem is újdonság' Rumcájsz
sainz 367957 2007. május 31. 21:06
Válasz erre
74-16
74-16

1985 SZTRELBA

Taszári hajózók, a nevek pontosítva:

Várhelyi Gyula - Molnár Gusztáv - Nagy Árpád
sainz 367956 2007. május 29. 12:53
Válasz erre
15
15

community.livejournal.com/ru_abandoned/283743.html

SMT homok-zöld kamóval, nekem újdonság...
sainz 367955 2007. május 28. 17:49
Válasz erre
sainz 367954 2007. május 28. 16:49
Válasz erre
Rumcájsz 367953 2007. május 28. 15:16
Válasz erre
21SzT és SzMT is volt ilyen furcsa sötétszürke szinben, de nem túl sok, szerintem lehet, hogy csak kisérlet volt.Az árnyalat kb. a mai USAF F-16-ok felső FS 36118 "Gunship Gray" sötétszürkéjének felelt meg, és nem volt kékes árnyalatú'/csak gépszámra rá ne kérdezzen senki''/.
tégé 367952 2007. május 28. 14:59
Válasz erre
sainz!
Írtam Neked magánban!
tégé
sainz 367951 2007. május 28. 14:37
Válasz erre
www.modely.cz/airshow/invaze68.htm
Érdekes a két MiG-21Sz fotó !

Ezekből 1966-68 között mindössze 145db-ot gyártottak.

Az általam ismert alakulatok, ahol a modifikáció szolgált:

120.iap. Domna
russianairfields.com/airfield/Domna.htm

684.gv.iap.Tiraszpol
russianairfields.com/airfield/Tiraspol.htm
911.apib. Lida
russianairfields.com/airfield/Lida.htm

704.uap. Kotelnyikovo
russianairfields.com/airfield/Kotelnikovo.htm
A táblázatban annyi utalás van, hogy gárdaezredtől érkeztek, akkor valószinüleg 684.gv.iap. Tiraszpol.

Karesz, ez igy OK ?

russianairfields.com/index.htm

Ez egyébként egy jól használható site, jó kiindulási alap a Google müholdas kereséshez.
sainz 367950 2007. május 28. 13:58
Válasz erre
cuba 1
cuba 1
6 Mig 17 Fresco et 2 Mig 15 Fagot
6 Mig 17 Fresco et 2 Mig 15 Fagot
mig-17_00011
mig-17_00011

Rumcájsz !

Az a bizonyos sötétebb szürke festés:

Ha jól értelmezem, láttál sötétebb szürke -21SzT-t és -21SzMT-t is.

Tudnád ezt a szint igy vagy 35 év után viszonyitani valami konkrét árnyalathoz?

Pl. a MiG-17 létezett egy sötétebb szürke festéssel is, afrikai országok, Kuba kapott ilyeneket, de a DOSzAAF-nál is repült sok ezzel a festéssel.
Vagy esetleg a Tökölön is látott An-12-esek szürke szine(ezeken is előfordult egy sötétebb kékesszürke árnyalat is)?
Vagy a tengerészeti Il-20 Il-38 Be-12 szine?
Ezek is mind előfordultak Tökölön, biztosan láttál ilyet...

Nem fárasztani akarlak, szerintem ez egy nagyon érdekes info, főleg a sok makettező komának, akikből van itt bőven...o:)))
Vandork 367949 2007. május 28. 08:21
Válasz erre
Az a 68-as cikk jó volt, de a csatarend nem volt jó: a HM levéltár anyaga alapján készült, s mivel nem erre a témára volt kihegyezve az író-kutató, sok mindent figyemen kívül hagyott, így a lista hibás lett.
Ezen kívül abban a a dokumentumban az UTI gépek, ill. a futárgépek nincsenek benne + sem a megmaradt MiG-15-k. De én kikutattam az egészet is.
a pontos:
515. iap: 33 MiG-21PF, PFM (+6 MiG-21U, + pár darab MiG-15UTI + pár darab (kb. 4) Jak-12) + ne felejtkezzünk el arról, hogy Tökölön volt a 11. Gárda vadászhadosztály törzse is, nekik is volt 4 db MiG-15UTI, majd 21-esük.

Apropó a lenti 82-es oldalszámú 21UM: ez a gép gurult neki nyolvanvalahányban a gurulóút meletti tűzoltóberendezésnek.. a gépet akkor a PG vitték be. Innen meg is van a gyári száma.
K.
sainz 367948 2007. május 27. 21:21
Válasz erre
82 515.IAP Tököl
82 515.IAP Tököl

Nnna... ha már ennyit Tököltünk itt, ime egy gyönyörü fotó.

A szerzö Timohin Andrey, itt repült 21bis-en 5 éven keresztül.
sainz 367947 2007. május 27. 21:13
Válasz erre
Ha jól emlékszem valamelyik régi Top-Gun-ban volt egy jó cikk a 68-as Csehszlovákiai eseményekben részt vett magyar alakulatokról.
Abban volt egy harcrend, amely tartalmazta a DHDSCS légierejének részletes gépállományát is.Nem tudom honnan vette a szerző az adatokat, de talán tekinthetjük pontosnak.
Karesz!
Ha megvan szurd be ide légyszives!
sainz 367946 2007. május 27. 21:04
Válasz erre
formular
formular

Rumcájsz !

Természetesen ez a lista nem szentirás, bár aki dolgozik rajta, maga is 21 üzemeltető volt a Szuban, pilótáktól, müszakiaktól összecsipegetett infokkal pontositja folyamatosan.
Több mint 1300 gépkönyvet összegyüjtött már(bár nagyrészük a bis-korszakból van), azért azokban csak tények vannak...

Én alapvetően annak hiszek amit láttam(láttál), ezért is falom minden leütött bötüdet itt...o:))
Nem tudom eléggé megköszönni az alapos hozzászólásaidat...
Vandork 367945 2007. május 27. 20:20
Válasz erre
Srácok,

F-13-as nem volt a tököli ezredben. Viszont volt MiG-19SzV és 17F, meg PF is. De ezeket a gépeket részben a sármelléki ezredtől kapta 61-ben, amikor azok megkapták a 21-ket.
Én is 79-et tudom orosz pilótáktól, hogy akkor érkeztek a 23-ok Lacházára.
Én is sok ilyen problémával találkoztam: áttelepülési parancs x. ezrednek. Aztán egy pilóta, aki az ezredben repült, határozottan állítja, hogy volt ugyan áttelepülés, de nem oda, hanem máshova:)
Rumcájsz 367944 2007. május 27. 19:55
Válasz erre
Sainz'
71-től tanultam a szakmát, és gondolhatod, nem a 21-es változatok azonositásával kezd- ték, főleg nem a FŐTITKOS SZOVJET gépekkel. Amire emlékszek: 71 őszén még 2-függesztős nagy orrkúpos gépek szálltak le a fejem felett/abban az utcában voltam albérlő,ahol le- szálláshoz besiklottak a 21-ek, kora reggel az ágyból "osztályoztuk" Ivánékat - "balra eltért, ez középre jön,kiváló, nagyon jobbra van,stb./.Tehát ezek lehettek PF-ek v. PFM-ek.71 őszére tippelnék /egy Killiánt végzett hadnagy akkor költözött az albérlet másik szobájába/,de biztosan szép napsugaras időben láttam először 4-függesztős gépet leszállni,tehát okt-nov-nél nem később,esetleg tavasszal? Jellemző akkori "tudásunkra", azt hittük Szu-9-ek,a hadnagy et.súgta meg,hogy "96"-osok, tehát 21MF-ek.CSAKHOGY :még Ő sem tudhatta akor, hogy Szojuz-ban átálltak egy őj lokátorra,és at Sz-be és SzM-be ezeket épitették,az MF külsőre = SzM, tehát szerintem ezek voltak az új gépek,ezüst szinnel,ill.pontosabban ezek nem szinre vol- tak fújva,hanem szintelen, viztiszta lakkal,ezért látszott minden eltérő szinü lemez- panel. A következő változás ami feltünt, a nagyobb gerincü SzT és púpos SzMT gépek 74 után /ez biztos, ui.74-ben voltam katona/.Ezek furcsa festéseket viseltek, többségük teflonszürke volt, de többet valami furcsa szürkével kentek le: borult időben egé- szen sötétszürke /a korabeli NATO-szürkénél is sötétebb,kb bazalt- szürke/ árnyalatot mutattak, napfényben viszont sokkal világosabb középszürkét. Ezután jöttek a terep- szinü bisz-ek. 21F-13 nem valószinü, hogy repült itt korábban, keveset gyártottak belőle, és a lokátoros változatok megjelenésekor ezek nagy részét jó pénzért kiosz- tották a "testvéri" légierőknek/még az 1007 alatt látható kis-svancú változatról is van cseh felségjelzésü fotóm/. Az orosz listákkal egy probléma van:honnan jöttek? Ui. ha valaki beszabadul is egy orosz archivum nyilt részébe,dátum és iktatószám szerint megtalálhatja,mikor miről döntöttek "FÖNT"/pl.mikor kell felszerelni a lacházi ezre- det 23-assal/, aztán vagy úgy lett, vagy nem - ennek sok oka lehetett.Szu.dokuk sze- rint pl.75-től jelentek meg Lacházán a 23-ok,én viszont magánéleti emlékeim alapján elég biztosan emlékszem,hogy azok csak 79 tavaszán repültek ott először./7903-ban ismertem meg Szigetbecsén élő feleségemet,és a bázis iskolaköre ott vezetett el fö- löttük, majd kiugrott a szemem, mikor észrevettem, hogy nem deltaszárnyú húz el fö- löttem leszállni,hanem 23-as' Másnap már persze távcső is volt a kezemben.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.