<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Levi | Adatlap | 368002 | 2007. június 15. 13:45 | ||
Tibcsi | Adatlap | 368001 | 2007. június 15. 10:22 | ||
Akkor a rajz is egy MF-bis keveréket ábrázol. :-))) | |||||
warbirds | Adatlap | 368000 | 2007. június 15. 10:20 | ||
Lehet benne valami, mert a farok antennaburkolatának elég éles kontúrja van. Mintha újrarajzolták volna. De amúgy jó munka. :) warbirds | |||||
Levi | Adatlap | 367999 | 2007. június 15. 10:08 | ||
Daala | Adatlap | 367997 | 2007. június 14. 22:07 | ||
Hacsak nem az az érdekes benne, hogy totál olyan a festése, mint a cseh gépeknek, csak sokkal világosabb színekkel... | |||||
sainz | Adatlap | 367996 | 2007. június 14. 22:04 | ||
Vietnámban olyan lokátorsűrűség volt, hogy könnyedén "halászhatta" a jeleket a berendezés. A levegőben lévő gépeket gyakran 5-8 felderítőradar is megvilágította folyamatosan. A Wild-Weaselek többnyire csak a már tűzvezető üzemmódon működő radarokra indítottak Shrike v Standard típusú rakétákat. A szovjet mintájú vadászirányítás "nem él meg" a rengeteg földi radar nélkül, úgyhogy akad dolga bőven az IFF(SzRZO)-nak. A Combat-Tree a maga idejében egy nagyon hatékony "csodafegyver" volt. Több tucat légigyőzelemhez járult hozzá. Még az iráni Phantomok is sikerrel alkalmazták a 80-as években. Ezért érdekelne nagyon, hogy amikor Moszkvában tudomást szereztek a létezéséről, létezett e egy villámgyors válasz(akár az ajánlott kikapcsolás), vagy nem riogatták a hírrel a pilótákat. Egyáltalán lett e rendszeresítve "ellenszere"(akár technikai berendezés, akár harceljárás) ? | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 367994 | 2007. június 14. 21:10 | ||
Az AF612 nem bisz, hanem SzM/M/MF sárkány,a bisz-en a gerinc még egy kicsit kövérebb, ennek megfelelően hosszabb is, majdnem eléri a függőleges vezérsik főtar-tóját, azaz ezen a fotón a vezérsikon lévő felségjel közelében kellene végződnie. Egyébként kiváncsi vagyok a megfejtésre, mert nekem sincs ötletem Rumcájsz | |||||
Tibcsi | Adatlap | 367993 | 2007. június 14. 20:34 | ||
Levi, Nem tudom, mire gondolsz, de nekem az AF612-őn a gerinc gyanús. Az egész gép amúgy MF-nek látszik, de a gerinc kabin mögötti része nagyon bis-re emlékeztet. (de legalább megpróbáltam... :)) Tibcsi | |||||
pilotka | Adatlap | 367992 | 2007. június 14. 20:20 | ||
dudus | Adatlap | 367991 | 2007. június 14. 19:44 | ||
Politikai vezérkar | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 367990 | 2007. június 14. 18:41 | ||
Sainz' A MiG-21 IFF /eredeti oroszban SzRO ill.a lokátoros tipusokon SzRZO/ berendezése be- kapcsolás után nem adott állandó, folyamatos jelzéseket' Amikor egy saját földi vagy repfedélzeti lokátor kezelője megfelelő /előre beállitott/ hullámhosszon és impulzus- sorral leadott egy kódolt "kérdező"-impulzust, az IFF automatikusan leadta az éppen érvényes kódolt "saját"-impulzus-jelsort, ami a kérdező lokátor ernyőjén a céljelet megduplázta, tehát a célt igy sajátként azonositotta.Az IFF kikapcsolásakor a saját gép is - válaszjel hiján - "ellenség"-ként lett volna azonositva minden saját lokátoron, kétlem hogy ez harcászati eljárásként használható megoldás lett volna.Fentiekből következően , ha az ellenség fogja is a válaszjelet, rendkivül gyorsan kell reagálnia, mert ez csak pillanatnyi poziciómeghatározást jelent,főleg egy már levegőben lévő harcigépről.A kódolt jelzéssorok egyébként a morze-adáshoz hasonló, de nagyon rövid, mikroszekundum-nagyságrendü jelzéssorok voltak, amit rendszeres időközönként változtattak a fedélzeti IFF-berendezéseken /gondolom, a földi lokátoroknál ugyanigy/. | |||||
levi | Adatlap | 367989 | 2007. június 14. 17:33 | ||
Na semmi gyanus nincs azon a 21-es képen amit sainz feltöltött az 1056-os hozzászóásban? | |||||
Sámán | Adatlap | 367988 | 2007. június 14. 11:41 | ||
Sainz! Köszönöm Neked is a fáradozást és a képeket. Zoli | |||||
sainz | Adatlap | 367987 | 2007. június 14. 08:44 | ||
"Rádió kapcsolatunk volt,de a műszaki tecnikai lehetőséger adottak voltak,hogy szövegelés nélkül is boldoguljunk." Milyen gyakorlatok voltak rádioelektronikai zavarás alatt ? Én annyit tudok, hogy a Szu-22-eseink zavarókonténere "ellen" dolgoztak a légvédelmi rakétásaink...nem sok sikerrel. | |||||
sainz | Adatlap | 367986 | 2007. június 14. 08:40 | ||
dudus ! Ti mikor értesültetek az USAF F-4D Phantomok APX-81 "Combat Tree" nevű berendezéséről ? 1972-ben rendszeresítették a gépeken, és Vietnámban sikkerrel alkalmazták. Ez a MiG-ek IFF(barát-ellenség jeladó) berendezésének jeleit vette, és 40-60km-ről jó közelítéssel jelezte a Phantom pilótáknak a szovjet gyártmányú gépek helyzetét(amennyiben be volt kapcsolva a berendezés a MiG-eken). Sokszor már a felszálláshoz kiguruló vietnámi gépeket is érzékelte. Így a Phantomok az utolsó pillanatokig lokátorkisugárzás nélkül tudták megközelíteni a MiG-eket. Létezett ennek kiküszöbölésére bármilyen harceljárás a VSZ-ben(a kikapcsoláson kívül) ? | |||||
dudus | Adatlap | 367985 | 2007. június 13. 19:40 | ||
A kisérő gépek folyamatosan figyelték a célt is .Lokátoron sokszor vizuálisan is megfigyelhető volt a találat.Amenyiben a vezér ténykedése eredménytelennek bizonyult a kisérő élesitette a rakétáit megteremtette az indításhoz szükséges feltételeket és így tovább.Rádió kapcsolatunk volt,de a műszaki tecnikai lehetőséger adottak voltak,hogy szövegelés nélkül is boldoguljunk. | |||||
sainz | Adatlap | 367984 | 2007. június 13. 09:17 | ||
sainz | Adatlap | 367983 | 2007. június 13. 08:57 | ||
Valahol olvastam, hogy Farkas Bertalan is megsemmisített az egyik asztrahanyi lövészeten harci rész nélküli rakétával egy misenyt. Így a kísérőjének, akinek az éles rakétával való megsemmisítés lett volna a feladata, már semmi dolga nem akadt. Gondolom ehez a pontos célzáson, előírásszerű indításon kívül jóadag vakszerencse is kell... " A rajpk-nak jelen esetben nekem csak egy éles rakétám volt " A helyi háborúkról nyugaton megjelent publikációkban több helyütt említik, hogy a MiG-21 nem tolerálja az asszimetrikus függesztést, mindig párosával kellett indítani a rakétát. Ezek szerint ez is csak egy újságírói téveszme... | |||||
ronniefrown | Adatlap | 367982 | 2007. június 12. 19:52 | ||
Koszonet a pontositasert. A kep egyebkent Janka K. albumabol van, innen volt a tipp. Azota kiderult hogy o '66-ban vegzett. Talan ismered is. | |||||
dudus | Adatlap | 367981 | 2007. június 12. 18:20 | ||
Kusovszkajában végeztem65-ben.Ott akkor21-esek még nem voltak.F-13asok pedig szerintem soha nem is voltak.A később végzettek /talán68-69/valamelyik 21-es modifikáción fejezték be a kurzust,de F-13-al meg Pf-el csak idehaza találkoztak. | |||||
dudus | Adatlap | 367980 | 2007. június 12. 17:53 | ||
A rajpk-nak jelen esetben nekem csak egy éles rakétám volt a kisérőmnek kettő ésígy tovább.Azért kellett4 repülőgép,hogy a miseny ne szökjön meg és megsemmísítsük a lőtér földrajzi határain belül.Az osztályzásnál volt lényeges, hogy hány rakétát indítottunk. | |||||
dudus | Adatlap | 367979 | 2007. június 12. 16:49 | ||
A tipusára pontosan nem emlékszem,egy bizonyos gyakorló rakéta.Csak hajtómüve volt.Kezdő pilóták ilyen rakétát indítottak először,hogy megtapasztalják a gép viseKlkedését,amikor elindúl ahasad alól a gyilkos.Robbanó töltete sem volt Dózsa Gy. viszont lelőtte vele a misényt,ugy,hogy a rakéta telibe találta a célt. | |||||
Repvez | Adatlap | 367978 | 2007. június 12. 14:29 | ||
De az "uj" változatú APA-bol is 2 változat létezett, de lényegében csak az auto változott.Az egyik egy Ural U375-ös benzines a másik egy Ural 4320-as dizeles autora volt szerelve.Persze azért a belseje is modosult a "miniatürizálásnak hála".Ha jol tudom kb 2000 ota már csak diezelt használ(ok)nak :) | |||||
sainz | Adatlap | 367977 | 2007. június 11. 21:14 | ||
sainz | Adatlap | 367976 | 2007. június 11. 09:15 | ||
forum.keypublishing.co.uk/showthread.php Érdemes benézni ide rendszeresen, igazán ritka fotók is felkerülnek néha: | |||||
sainz | Adatlap | 367975 | 2007. június 10. 09:41 | ||
sainz | Adatlap | 367974 | 2007. június 10. 09:07 | ||
sainz | Adatlap | 367973 | 2007. június 10. 08:57 | ||
sainz | Adatlap | 367972 | 2007. június 10. 08:54 | ||
sainz | Adatlap | 367971 | 2007. június 10. 08:50 | ||
sainz | Adatlap | 367970 | 2007. június 9. 22:37 | ||
Üdv Dudus ! Örülök hogy nekiültél a billentyűknek...o:)) Itt egy fotó a misenyről közvetlenül indítás után (E-mail-ben küldök pár ilyet nagyban). Ilyenkor- éjszaka, felhőben - a kísérő(ahogy írtad, hárman is voltak) milyen távolságról, milyen magassági elkülönítéssel követett ? Ha te elszúrtad volna(gondolom volt még egy R-3R függesztve, második próbálkozásra), ők mennyi idő után voltak képesek átvenni a célt és indítani rá ? Ezt meg tudtátok volna oldani rádiózás nélkül is, vagy mindenképpen jelentened kellett nekik a kiválásodat ha sikertelen az indításod ? Egyáltalán volt értelme négyen "menni" egy célra ? Lett volna idejük a többieknek is ebben az esetben ? Tudom, sokat kérdezek...o:)) | |||||
sainz | Adatlap | 367969 | 2007. június 9. 22:19 | ||
Sámán ! Ilyenek, de holnapra szkennelek még pár negát amin a régebbi teherautók is látszanak. APA is lesz... | |||||
Sámán | Adatlap | 367968 | 2007. június 9. 20:51 | ||
Tibcsi! Heart! Rumcájsz! Rendes Tőletek, hogy utánnanéztetek kérésemnek. Köszönöm a képeket. Tényleg hiánypótlóak. Remélem egyszer viszonozni tudom... Mindenki! MiG-29 esetében is érdekelnének a földi kiszolgálás képei. Az APA-kocsiról van valakinek képe? Speciális kérdés. Tudjátok-e azt, hogy 1962-63 körül a Kecskeméti repülőtéren rendszerbeállított MiG-21F-13 gépekhez milyen tipusú ZiL tehervontatók álltak rendelkezésre? Tisztelettel: Zoli | |||||
dudus | Adatlap | 367967 | 2007. június 9. 20:09 | ||
08 20-án éjjel volt két felszállásom ellenőrző célra 08 22-én éjjel volt az éleslövészet misenyre amelyet 1r13r-el lőttem le. A lőtávolságban nem vagyok egészen biztos,de 3és4km.között.Az időjárásra viszont nagyon jól emlékszem.Ahajózó naplómban az áll,hogy tíz tized felhőzet kétezerméteres alappal a látás három kilóméter.A valóság az volt, hogy a futókat behúztuk és már bennt voltunk a felhőben. | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 367966 | 2007. június 9. 14:36 | ||
A képekhez. 1. kép: Gépágyúheveder betöltése. 2. kép: Póttartály feltöltése. 3. kép: Gépágyúlövészet után lőszer-hevedertagok kiürítése 4. kép: UB-16-57 rakétablokk betöltése SZ-5 rakétákkal 5. kép: Fedélzeti adatrögzítő filmkazettájának kiemelése. | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 367965 | 2007. június 9. 14:30 | ||
Rumcájsz | Adatlap | 367964 | 2007. június 9. 14:22 | ||
Sámánnak. | |||||
heart | Adatlap | 367963 | 2007. június 5. 14:04 | ||
Rumcájsz | Adatlap | 367962 | 2007. június 2. 22:00 | ||
Ez is egy lehetséges magyarázat, tényleg látszik, hogy a barnánál lejjebb csúszott a szinhatár | |||||
Tibcsi | Adatlap | 367961 | 2007. június 2. 19:08 | ||
Sámán, Feltúrtam a gépemet, de csak ezt az egy képet találtam. A valamikori topgun.hu-ról töltöttem le, a háttérképek között volt. Üdv: Tibcsi | |||||
Sámán | Adatlap | 367960 | 2007. június 2. 17:36 | ||
Sziasztok! Hol találok olyan képeket, amelyeken a földi kiszolgálás látszik a gépek körül. Például az elektromos feltöltésről, üzemanyagfeltöltésről stb. Köszönöm. Lovas Zoltán | |||||
sainz | Adatlap | 367959 | 2007. június 2. 10:54 | ||
Lenne még egy tippem: Az orron a frissebb barna folt csak egy oldalszámcserénél került a gépre(nem volt a közelben sem homok-, sem zöldszínű festék). Láthatóan ráfestettek a barnával a világoskékre. A gép a sztenderd világos homokszín - zöld, kétszínű kamót viselte előtte, amin a zöldet egyszer(legalább) már újrafestették(de lehet hogy a homokszínt is). | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 367958 | 2007. június 1. 21:39 | ||
Vigyázat, ez a gép eredetileg homok-sötét olajzöld- barna álcázású volt, csak az évek során kegyetlenül kifakitotta a Nap.Az orr-részen, ahol valaha még ponyvázták, látszik az eredeti barna árnyalat kifakult változata is, meg a kopott felületre felkent, még fakulás nélküli javitott barna szin is. Az ilyen fotók értékelésénél vegyük figyelem- be, hogy a napsugárzás minden szinből először a piros szin-összetevő komponenseket tünteti el, igy marad a csokibarnából csak homokszin, a homokszin eleve elég világos, igy nem, vagy alig fakul,a sötét olajzöldből egyszerü középzöld lesz,a vezérsikon lévő csillagnak meg csak a halvány árnyéka maradt /lásd, a mi Szu-22 gépeink eredetileg feketés olajzöldjéből idővel milyen okkeres-zöldes szin lett/. Egyébként köszi a fotót, nekem is újdonság' Rumcájsz | |||||
sainz | Adatlap | 367957 | 2007. május 31. 21:06 | ||
sainz | Adatlap | 367956 | 2007. május 29. 12:53 | ||
sainz | Adatlap | 367955 | 2007. május 28. 17:49 | ||
sainz | Adatlap | 367954 | 2007. május 28. 16:49 | ||
Rumcájsz | Adatlap | 367953 | 2007. május 28. 15:16 | ||
21SzT és SzMT is volt ilyen furcsa sötétszürke szinben, de nem túl sok, szerintem lehet, hogy csak kisérlet volt.Az árnyalat kb. a mai USAF F-16-ok felső FS 36118 "Gunship Gray" sötétszürkéjének felelt meg, és nem volt kékes árnyalatú'/csak gépszámra rá ne kérdezzen senki''/. | |||||
tégé | Adatlap | 367952 | 2007. május 28. 14:59 | ||
sainz! Írtam Neked magánban! tégé | |||||
sainz | Adatlap | 367951 | 2007. május 28. 14:37 | ||
www.modely.cz/airshow/invaze68.htm
Érdekes a két MiG-21Sz fotó ! Ezekből 1966-68 között mindössze 145db-ot gyártottak. Az általam ismert alakulatok, ahol a modifikáció szolgált: 120.iap. Domna russianairfields.com/airfield/Domna.htm 684.gv.iap.Tiraszpol russianairfields.com/airfield/Tiraspol.htm 911.apib. Lida russianairfields.com/airfield/Lida.htm 704.uap. Kotelnyikovo russianairfields.com/airfield/Kotelnikovo.htm A táblázatban annyi utalás van, hogy gárdaezredtől érkeztek, akkor valószinüleg 684.gv.iap. Tiraszpol. Karesz, ez igy OK ? russianairfields.com/index.htm Ez egyébként egy jól használható site, jó kiindulási alap a Google müholdas kereséshez. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Csináltam én is egyet!