/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
sainz 368050 2007. augusztus 3. 20:13
Válasz erre
levi 368049 2007. július 31. 15:20
Válasz erre
Levi 368048 2007. július 22. 15:22
Válasz erre
lifthere.atspace.com/718-LH.htm

Az új szerb felségjeles matrica. Ha valaki rendel, előtte szóljon, nekem is kellene 1. :)
Rumcájsz 368047 2007. július 22. 13:53
Válasz erre
A mi MF-jeinkben ugyanez a radar és hajtómű volt, az egyetlen lehetséges különbséget a manőverező célok elleni rakétákat emlitő megjegyzés jelenti. Lehet, hogy ez az R-60 /NATO - Aphid/ rakéták rendszeresitését jelenti,ami igényelhet némi elektromos-rendszer módositást, tehát jogos egy új tipusváltozat-megnevezés.
Levi 368046 2007. július 22. 11:24
Válasz erre
Mikoyan-Gurevich MiG-21MA

MiG-21MA Nr.1209 Improved version of fighter MiG-21SM powered by R-13-300 engine and with radar Sapfir-21 (Sapphire). New armament was added: close range missiles (4 pcs) able hit manoeuvred aircraft at close distance.

Aircrafts of this versions were made from 1970 to 1974 at Moscow and in 1975 at Gorkyi. Also have been made from 1973 to 1983 in India.
Tibcsi 368045 2007. július 21. 15:56
Válasz erre
Csak tipp, de nem lehet, hogy a Csehszlovákiában gyártott MF-eket nevezik így?
sainz 368044 2007. július 21. 10:48
Válasz erre
forum.valka.cz/index.php/f/502299/title/MiG-21MA

MiG-21MA:

Tudja vki miben különböznek ezek a mi MF-einktől ?
sainz 368043 2007. július 19. 18:56
Válasz erre
sainz 368042 2007. július 19. 18:54
Válasz erre
Miggyuri 368041 2007. július 18. 12:49
Válasz erre
A Bíleket a Repica forgalmazza, de nagyon esteleges az ellátás. Legjobb, ha keresel vkit, aki jár a cseheknél vagy Szlovákiában.
Miggyuri
szezsolt 368039 2007. július 18. 10:14
Válasz erre
Zoli!
Köszönöm segítséged!

Zsolt
Zoli 368038 2007. július 18. 10:11
Válasz erre
Szia!
SM, R, MF kitekből talán a Fujimi készletei a legszebbek, meg talán a legpontatlanabbak (ez utóbbi miatt én inkább egy KP-t, illetve leszármazottait faragnám át...). Bisz esetében a Zvezda készlete a nyerő, UM-ből pedig a Bilek gyárt aránylag használható makettet. Beszerzésük itthon nem könnyű, bár elvileg pl Bilek és Zvezda makettek kaphatóak. Inkább börzéken érdemes keresgélni.
z
szezsolt 368037 2007. július 18. 09:58
Válasz erre
Sziasztok!

Egy kérdésem lenne:
Szerintetek melyik a legszebb és kapható (1/72)MiG-21SzM, R, MF, bisz UM, ma amit viszonylag könnyen be lehet szerezni?

Zsolt
sainz 368036 2007. július 18. 09:35
Válasz erre
Tibcsi 368035 2007. július 7. 20:00
Válasz erre
Tibcsi 368034 2007. július 7. 19:59
Válasz erre
Én éppen most faragok egyet, nekem nagyon tetszik. :) Van egy őskori Airfix-e is, de az meg sem közelíti a Revellt.
sainz 368033 2007. július 7. 14:52
Válasz erre
Néhány régi fotó a Jugoszláv légierőről:

good-times.webshots.com/album/557463779MUalkA

Érdekes lenne tudni, vajon voltak e légiharcgyakorlatok F-86 vs MiG-21 ?
Ha igen, milyen tapasztalatok születtek...
Miggyuri 368032 2007. július 7. 12:54
Válasz erre
Ja. Nem ők az egyetlenek, lásd Dicsovery MiG-Story c. flmje.
Miggyuri
sainz 368031 2007. július 7. 12:34
Válasz erre
news.webshots.com/photo/2668255480054186279cjNmkO

nagyon ismerik a típust az amik...ha-ha
SHBalage 368030 2007. július 6. 23:22
Válasz erre
Köszönöm mindenkinek az infókat!
G-cart 368029 2007. július 6. 23:11
Válasz erre
SHBalage: Ha megveszed a Haditechnikát, a mostani számban van egy kis rövid cikk az F-13-as összeállításáról egy amatőr makettező tollából. (Ez én volnék:-))
G'
SHBalage 368028 2007. július 6. 23:02
Válasz erre
Jaja, köszi! Közben én is megtaláltam Zebi és Miggyuri idevágó hozzászólásait.
Tophatters 368027 2007. július 6. 22:59
Válasz erre
Én arről jókat hallottam, úgy emlékszem, a topicban lejjebb már írtak róla.
Itt van róla egy bemutató.
www.ipmsdeutschland.de/FirstLook/Zvezda/MiG-21bis/Zve_MiG-21bis.html
SHBalage 368026 2007. július 6. 22:54
Válasz erre
A zvezda 1:72-es bis-szel mi a tényálladék?
Zoli 368025 2007. július 6. 22:53
Válasz erre
Szia!
Borisz jól mondja, érdemes! (Egyik nem túl régi Pro Modellben volt egy ismertető róla Precíz billentyűzetéből, nézz utána!) Az orrhoz létezik Quickboost beömlő és kúp, arra is érdemes költeni. Viszont ha jól emlékszek, a szélvédő előtti rész is pontatlan, mintha nem folyamatos ívű lenne a törzs. Egyébként gyönyörű makett, jobb biztos nem lesz (talán nem is kell). Viszont Borisz abban téved, hogy van más, bár azok sokkal gyengébbek. A Bilek még használható, az Airfix, Academy, Hasegawa stb nem igazán...
z
SHBalage 368024 2007. július 6. 21:56
Válasz erre
borisz 368023 2007. július 6. 21:54
Válasz erre
úgytudom igen, jó cucc, csak az orrkúppal van valami probléma, meg ha jól emlékszem a kabinra mondták még, hogy nem a legjobb, de a többi jó, meghát más úgy sincs
SHBalage 368022 2007. július 6. 21:35
Válasz erre
Ahoj!

A revell 1:72-es F-13-asáról mit lehet tudni? Éredemes rá beruházni?
sainz 368021 2007. július 4. 12:11
Válasz erre
Bombraider 368017 2007. június 24. 09:43
Válasz erre
Solo 368016 2007. június 23. 13:43
Válasz erre
Helló!

Szerintem azért sem lehet UM, mert az alatta lévő képen jól látszik, hogy együléses a gép. :)
Ha összehasonlítod a két képet akkor látszik (és oda is van írva), hogy egy időben készültek. :))
sainz 368015 2007. június 23. 08:11
Válasz erre
xy
xy

Ismeri őt itt valaki ?
Rumcájsz 368014 2007. június 22. 20:25
Válasz erre
Ez duplán is "kamu", ugyanis a külső pilonokon 800 l-es póttartályok lógnak /nem kör, hanem ellipszis keresztmetszetűek/, ez pedig meghaladja a külső függesztők engedélyezett terhelését, magyarán túlterheli a szárnyakat - mármint ha fel van tankolva, üresen meg persze semmi értelme.
sainz 368013 2007. június 22. 19:08
Válasz erre
681-1
681-1
681-2
681-2
681-3
681-3

Egy ilyen "kamu" függesztés a fotózás kedvéért:
(régebben már feltettem ide a képeket)
Rumcájsz 368012 2007. június 22. 16:53
Válasz erre
A második fotón látható gép semmiképpen nem lehet 21UM,sőt, egyik kétüléses változat sem, ugyanis a törzs oldalából ferdén lefelé kiálló kis dudor és a két kis körömszerű bütyök a szilárd tüzelőanyagú startrakéták felfüggesztési csomópontjai, ezek pedig egyetlen kétüléses 21-en nincsenek felszerelve, tehát a gép 21MF vagy bisz. Tekintve,hogy kecskemétiekről készültek a fotók, MF, vagyis 96-os tipusról van szó. A másik tévedés a póttartályról szól,ez ugyanis elvileg függeszthető bármelyik pilonra, de üzemanyag és a kifogyasztáshoz szükséges túlnyomás-cső CSAK a külső szárny alatti pilonban van, tehát a belsőkre függesztett póttank egyszerűen kamu, semmi értelme nincsen'Ha jól megnézzük, a belső pilonon egy rakéta-függesztő sin vége látszik, a póttank csak a háttérben lóg be a képbe, a külsőre van függesztve.
sainz 368011 2007. június 21. 20:35
Válasz erre
repulomuzeum.hu/ARCHFOTO/MiG-21bisz.htm

Ha még valaki nem ismerné, a szolnoki múzeum site-ja:
sainz 368010 2007. június 20. 19:03
Válasz erre
A PVO-nál szintén repült a 21-es, de viszonylag kis számban.
Pl. 135.iap.,amely 1970-ben Egyiptomba települt.
aqwe 368009 2007. június 20. 17:19
Válasz erre
sziasztok!
lenne egy kissé laikus kérdésem. a szovjeteknél a PVO is rendszeresítette a 21-est vagy csak a VVS? én egyszer azt hallottam hogy csak a VVS...jól hallottam?
sainz 368007 2007. június 16. 11:46
Válasz erre
Nem messze van az az idő, amikor majd már nem tudjuk utólag eldönteni egy fotóról, hogy kamu vagy igazi...
Levi 368004 2007. június 15. 14:01
Válasz erre
sivatagi
sivatagi

Lengyel sivatagi 21-es.
Levi 368003 2007. június 15. 13:46
Válasz erre
Tibcsi! Jó az a rajz. Nézd meg milyen szépen ráment a lengyel 21MF-re. :))
Levi 368002 2007. június 15. 13:45
Válasz erre
kamu
kamu

Csináltam én is egyet!
Tibcsi 368001 2007. június 15. 10:22
Válasz erre
Akkor a rajz is egy MF-bis keveréket ábrázol. :-)))
warbirds 368000 2007. június 15. 10:20
Válasz erre
Lehet benne valami, mert a farok antennaburkolatának elég éles kontúrja van. Mintha újrarajzolták volna. De amúgy jó munka. :) warbirds
Levi 367999 2007. június 15. 10:08
Válasz erre
zambia1
zambia1

Nem nem. A a kép kamu. Ügyesen rá van téve ez az Acig.org ról származó rajz egy fényképre.
Daala 367997 2007. június 14. 22:07
Válasz erre
Hacsak nem az az érdekes benne, hogy totál olyan a festése, mint a cseh gépeknek, csak sokkal világosabb színekkel...
sainz 367996 2007. június 14. 22:04
Válasz erre
Vietnámban olyan lokátorsűrűség volt, hogy könnyedén "halászhatta" a jeleket a berendezés.
A levegőben lévő gépeket gyakran 5-8 felderítőradar is megvilágította folyamatosan.
A Wild-Weaselek többnyire csak a már tűzvezető üzemmódon működő radarokra indítottak Shrike v Standard típusú rakétákat.

A szovjet mintájú vadászirányítás "nem él meg" a rengeteg földi radar nélkül, úgyhogy akad dolga bőven az IFF(SzRZO)-nak.
A Combat-Tree a maga idejében egy nagyon hatékony "csodafegyver" volt.
Több tucat légigyőzelemhez járult hozzá.
Még az iráni Phantomok is sikerrel alkalmazták a 80-as években.

Ezért érdekelne nagyon, hogy amikor Moszkvában tudomást szereztek a létezéséről, létezett e egy villámgyors válasz(akár az ajánlott kikapcsolás), vagy nem riogatták a hírrel a pilótákat.
Egyáltalán lett e rendszeresítve "ellenszere"(akár technikai berendezés, akár harceljárás) ?
Rumcájsz 367994 2007. június 14. 21:10
Válasz erre
Az AF612 nem bisz, hanem SzM/M/MF sárkány,a bisz-en a gerinc még egy kicsit kövérebb, ennek megfelelően hosszabb is, majdnem eléri a függőleges vezérsik főtar-tóját, azaz ezen a fotón a vezérsikon lévő felségjel közelében kellene végződnie. Egyébként kiváncsi vagyok a megfejtésre, mert nekem sincs ötletem
Rumcájsz
Tibcsi 367993 2007. június 14. 20:34
Válasz erre
Levi,

Nem tudom, mire gondolsz, de nekem az AF612-őn a gerinc gyanús. Az egész gép amúgy MF-nek látszik, de a gerinc kabin mögötti része nagyon bis-re emlékeztet.

(de legalább megpróbáltam... :))

Tibcsi
pilotka 367992 2007. június 14. 20:20
Válasz erre
Mig-21 és Peugeot
Mig-21 és Peugeot
mig-21 Peugeot
mig-21 Peugeot

egy kis érdekesség, jó dioráma téma
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.