/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
Zebi 368156 2007. december 27. 13:47
Válasz erre
Ha jól emlékszem, ez az egyik Zlinek-ben van.
migi 368155 2007. december 27. 13:41
Válasz erre
Szia Pilotka
Ezt a PF festés képet honnan vetted milyen oldalról ,vagy melyik könyvből ?
üdv: migi
migi 368154 2007. december 27. 09:29
Válasz erre
Budaörs 033
Budaörs 033

Szasztok
Én 2005 fotóztam ott akkor még csillag volt, nem hiszem högy költöttek volna festékre.
Mekett 368153 2007. december 27. 08:17
Válasz erre
Lehet tévedek, de emlékeim szerint a budaörsi Mig-21F-13 is ékeket kapott... Pedig annak a kereke alatt a helye...
Miggyuri 368152 2007. december 27. 06:22
Válasz erre
Elég szomorú. Túllihegett hozzáállás, ráadásul, tetszik, nem tetszik történelem hamisítás. Akár szégyellhetik magukat, akik ezt így elrendelték. Vagy éppen azért tették, mert szégyellik?
Miggyuri
Tibcsi 368151 2007. december 27. 06:04
Válasz erre
Igazad van... ennél már csak az volt "jobb", amikor a szolnoki repülősuli udvarában láttam egy MiG-21F-13-ast ék felségjellel és a manapság használatos zöld-barna terepfestéssel...
migi 368150 2007. december 27. 00:30
Válasz erre
mig 136
mig 136
mig 072
mig 072
mig 172
mig 172

Szegény remélem Kecelen végre méltó helye van és lessz.És úgy láttam a képeken rendbehozták és az eredeti felségjelzést kapta vissza. Több régi gépen Gondolok itt a Kecskeméti Mig-15-1721 F13 stb felfestteték az ék alakú felségjelzést. Szerintem ez egy múzeális gépen nem valóságot tükrözi , vagya mostaniak szégyenlik a csillagot? vagy valaki túl buzgó volt. Nem tudom de elképzelem a Luftwaffe valamelyik repterén kiállitott mig-15-öst a máltai keresztel .Három képpel illuszrálom mire gondoltam , de lehet hogy csak öregkóri morgás az egész.
üdv: migi
Rumcájsz 368149 2007. december 26. 23:53
Válasz erre
A "1418" MiG-21U útvonala a MH rendszerből való kivonása után - Taszár,Szigethalom PG Tanmühely, Ferihegy, Siófok Piroska csárda, Várpalota, Kecel
mcs 368148 2007. december 26. 20:04
Válasz erre
Horvath_Balazs 368147 2007. december 26. 19:20
Válasz erre
Humbrol színeket véve alapul: zöld 149, sárgásbarna 83, világoskék 65.
mcs 368146 2007. december 26. 18:09
Válasz erre
Üdv Mindenkinek!
Tudom már lerágott csont, de kellene a magyar Mig-21, -23 3 színű kamó festékkódjai.
Előre is köszönöm.
mcs
migi 368145 2007. december 26. 16:23
Válasz erre
Eszt se tudtam én azt hittem hogy Ferhegyről egyből Kecelre került .
üdv:migi
Rumcájsz 368144 2007. december 26. 11:44
Válasz erre
Az egyetlen totálkép Ferihegyen készült, a részletfotók Siófokon, amikor a gép maszek tulajdonosa reklámcélra kölcsönadta a gépet a Piroska csárda tulajdonosának,ezek a képek az összeszerelés közben készültek.Arra vigyázz, hogy a szárnyon több helyen is a nagyobb - főleg sárga - foltok közepe erősen ki van kopva, ezek frissen festve biztos,hogy telibe voltak fújva, csak a rajtuk mászkáló müszakiak topánkái kikoptatták a minta közepén a szint.Az eredeti festés zöld alapszinre volt fújva, és a minta úgy készül, hogy egy másik szinnel ráfújják a minta körvonalait, majd kitöltik annak belső területét is a szinnel, és "egybefújják" a körvonalazással.Ezért tehát a minta szélén több rétegü a festék,igy kevésbé kopik, mint a foltok belső területén.
üdv és jó munkát Rumcájsz
migi 368143 2007. december 26. 11:18
Válasz erre
Köszönöm Rumcájsz
Sokat segitenek megcsinálni a folttérképet , nem is gondoltam hogy vannak erről a festésről képek ,ezek még Ferihegyen készültek ?
üdv: migi
makettes 368142 2007. december 26. 11:14
Válasz erre
Köszi sainz!
makettes
Rumcájsz 368141 2007. december 26. 10:38
Válasz erre
Miginek, képek "1418" gépszámú MIG-21U gépről itt. (az egészet kell bemásolni, nem merem linkelni, mert máshol nem működött linkkel)

freefalcon4.extra.hu./MIG21.rar
migi 368140 2007. december 25. 22:25
Válasz erre
De igen én is rájöttem már mert kerestem az oldalán és 091 német festésű ez pedig PG .096 gépen több képen látszik a jelvény csak nem tudtam eddig kivenni mitábrázol.Balázs küldtem neked valamelyik nap emailt .
üdv:migi
Horvath_Balazs 368139 2007. december 25. 21:58
Válasz erre
migi 368138 2007. december 25. 21:53
Válasz erre
HPIM2091
HPIM2091

És ez milyen jelzés vagy csak egyéni jel matrica ? 091 UM lett fotózva
mig23papa 368137 2007. december 25. 21:31
Válasz erre
Untitled-1
Untitled-1

ez talán nem annyira közismert
mig23papa 368136 2007. december 25. 19:50
Válasz erre
bocsi a triplázásért , még tanulnom kell ezt a dolgot
mig23papa 368135 2007. december 25. 19:49
Válasz erre
sain
ha az arcukat is láthatnám talán felismerhetnék valakit
mig23papa 368134 2007. december 25. 19:49
Válasz erre
sain
ha az arcukat is láthatnám talán felismerhetnék valakit
mig23papa 368133 2007. december 25. 19:48
Válasz erre
sain
ha az arcukat is láthatnám talán felismerhetnék valakit
sainz 368132 2007. december 25. 18:27
Válasz erre
505-214_resize
505-214_resize

mig23papa!

1981, tél végén készült fotó, Taszár.

Ha felismered vmelyik "kollégát", kérlek küldd el nekik ezt a fotót és az emilcímemet.
Több mint száz fotóm van erről az üzemnapról, főként a kiszolgálószemélyzetről.
Ha az érintettek megkeresnek, szívesen küldök nekik a képekből.

köszi

sainz10@gmail.com
sainz 368131 2007. december 25. 17:52
Válasz erre
1514-11_resize
1514-11_resize
1514-27_resize
1514-27_resize
1514-63_resize
1514-63_resize

makettes!

Rajz nem van, de ezeknek a fotóknak talán több hasznát veszed.

A 1514 festése egy kicsit más mint a többi, igy sztem érdekesebb is maketten.
A fotók 1988 tavaszán készültek Taszáron, ezidáig egy negativon várták jobb sorsukat...

Talán vki másnál akad a függőleges baloldaláról is fotó.
migi 368130 2007. december 25. 17:04
Válasz erre
Kép 193
Kép 193
Kép 195
Kép 195

Tehettem volna a mi készül oldalra is ,de úgy érzem itt a helye .azért kérdezném a kabin szine hasnló volt ? egy kecskeméten látott PF üléshez kevertem.
Amakett KP kittből lessz elkövetve ,de vannak benne Aca. alkatrészek is pl. kabin belső,sok meló lessz még vele úgy érzem ,és látom.
köszönettel: migi
migi 368129 2007. december 25. 15:22
Válasz erre
Kellemes Karácsonyt
Kellemes Karácsonyt

Sziasztok 21 rajongok
mig23papa örülök hogy megjöttél a csapatba.
Ezzel a képpel kivánok mindenkinek kellemes ünnepeket.
üdv: migi ( Laci )
sainz 368128 2007. december 25. 15:19
Válasz erre
1987-ben volt egy érdekes(mindegyik az volt) éleslövészet Asztrahanyban.
Az egyetlen alkalom, amikor saját gépekkel települt ki az állomány.
Pápa és Taszár vegyesen adta a pilótákat, két szovjet reptéren szálltak le tankolni a 21bis-ek.
Az egyik Kramatorszk - PVO MiG-25 reptér - volt.

A résztvett pilóták segitségével dolgozom egy cikken, sok érdekes fotót sikerólt felkutatnom, többek közt orosz forrásból is.Ma már a felkészülés dokumentumai sem titkosak, igy nagyon korrekt, autentikus beszámoló lehet belőle...

Ha közületek bárki résztvett ezen a feladaton, vagy ismer olyat, aki ott volt, kérem lépjen kapcsolatba velem

Köszönettel:
Szombati Róbert 20 336 0577 sainz10@gmail.com
migi 368127 2007. december 25. 14:55
Válasz erre
Szia
Köszönöm az jó lenne.
Neked is kellemes ünnepeket.
Üdv: migi
Rumcájsz 368126 2007. december 25. 14:08
Válasz erre
migi'
Ha szükséged van felülnézeti festés-térképre,tudok segiteni
Kellemes Karácsonyt üdv Rumcájsz
mig23papa 368125 2007. december 25. 13:53
Válasz erre
migi
valóban az SZK-1 ülésekkel repült a 1418-as , "szerettem", mert ülőernyő volt benne , és egy időben kitalálták, hogy repülés után vegyük ki az ülésből, és repülés előtt meg rakjuk be az ülésbe, persze az ejés katonák legnagyobb örömére is,
a későbbi KM-1 hez képest könnyebb volt a dolgunk, mert csak 4 földi biztosíték volt benne, csak azt kellett kivenni belőle, meg a két karfalemezt,
mig23papa 368124 2007. december 25. 13:44
Válasz erre
Tisztelettel köszöntök minden kedves "őrült" repülőst.
Gratulálok mindannak a lelkes és kíváncsi embernek, akik valaha betették a lábukat,ide mert ezzel életben tartják ezen érdekes témát.
Szűcs Laci a nevem és a légierő aktív tagja voltam repülőgépszerelőként,(sárkány-hajtómű mechanikusként)1977-1979-ig Taszáron MIG 21 PF 408-as gépen, 1979-1998-ig Pápán MIG 23MF 10-es gépen,na és persze az összes többin ami a századnál ácsorgott. ( nem vártam meg a pápai repülőtér 2000-es bezárását -és szétbarmolását- már 1998-ban saját kérésemre nugállományba vonultam).
A repülés mellett még a fotózás is nagy hobbim így hát kép van bőven,(de akad néhány videó is a témában) szinte minden tipusról. Ha tudok, szívesen segítek bárkinek,de ha hívni akar valaki az inkább az esti órákban, vagy hétvégén tegye .
A képeket (videókat) folyamatosan gyűjtöm, szívesen csere-berélek is. A másoktól kapott képek továbbadásához mindíg elkértem a tulajdonosuk engedélyét is, és én is megadom ezt bárkinek, aki hozzájut a képeimhez. A célom ezzel az, hogy minél szélesebb körben vállhasson ismertté mindenki képe, és persze videója is, hisz voltak olyan helyzetek ahova csak néhány ember juthatott be fényképezni-videózni, és így nagyon sok értékes szép anyag veszhet el örökre.
Maketteztem is rendesen régebben, a gyűjteményből egyetlen darab maradt meg, de aki látta azt mondta elég jól sikerült.
Ennyit magamról "dióhéjban", a Mig 23 fórumon is kapcsolatba lehet lépni velem
Repülős üdvözlettel :Laci
migi 368123 2007. december 24. 14:01
Válasz erre
Szia Rumcájsz
Akkor használhatom Sk-1-est nyugodtan.Köszönöm az infókat a terepszinű változatot szeretném elkéstiteni.
Kellemes ünnepeket
üdv: migi
Rumcájsz 368122 2007. december 24. 12:28
Válasz erre
A MiG-21U-ban minimális módositással ugyanazok a katapultülések vannak, mint a 21F-13-ban.A 1418-as 21U egyébként egy speciális, csapatnál festett háromszinü álcázófestéssel is repült, nemcsak az eredeti ezüst festéssel.A kabinbelső eredeti festése középszürke volt, de a rendszerből való kivonás után egy filmforgatás erejéig földi felvételekhez Wallkyd-zöldre festették a kabinbelsőt /igy jobban tetszett a filmeseknek/.
migi 368121 2007. december 24. 09:46
Válasz erre
Kellemes ünnepeket

Úrak egy kicsit belezavarodtam ,Mig21U a Magyar 1418 oldalszámú gépben milyen tipusú katapult ülések voltak ? Mert a Bilek SK-1 ir.
üdv: migi
migi 368120 2007. december 23. 14:31
Válasz erre
Bombraider 368119 2007. december 23. 13:56
Válasz erre
Szia!
Horac oldalán találsz róla pár infót:
horac.fw.hu/

üdv:bomb
migi 368118 2007. december 22. 20:10
Válasz erre
MiG-21-35
MiG-21-35

Sziasztok Urak
Erröl a gépről szeretnék megtudni amit tudtok , kellene pár kép a festéséről ,ha lenne valakinek.
Kellemes ünnepeket mindenkinek.
üdv: migi
migi 368117 2007. december 18. 17:59
Válasz erre
A Csepel 233 képen jól látszik a kép bal oldalán a kétféle zöld szin a gyári és a magyar átfestés.
migi 368116 2007. december 18. 17:57
Válasz erre
Csepel 2 023
Csepel 2 023
Csepel 233
Csepel 233
Csepel 075
Csepel 075
Csepel 2 101
Csepel 2 101

Sziasztok
Akkor lássunk egy MF gépet,és egykét ritkábban látott részt.Érdekes lenne maketten elkésziteni a rozsdásodó szegecseket és csavarokat.
Üdv:migi
Rumcájsz 368115 2007. december 17. 10:59
Válasz erre
Tibcsi'
MiG-21MF,bisz és UM változatok kabinjának belső festése ún. wallkyd-zöld volt, egységesen a kabinfalak és a müszerfal alapszine is /mint korábban irtam, ez nem a külső festés, hanem a belső kabin-világitás függvénye volt/
Rumcájsz
Tibcsi 368114 2007. december 17. 06:31
Válasz erre
Ha már a kabinnál tartunk: a "korai", ezüst festésű magyar MF-eknek milyen színű volt a kabinja? Azoknak is lehetett szürke, mint a PF-é?
pilotka 368113 2007. december 17. 06:20
Válasz erre
magyar pf festés
magyar pf festés
magyar kabin 21 pf_2
magyar kabin 21 pf_2
0019
0019

Mig-21PF
migfun 368112 2007. december 16. 21:00
Válasz erre
MiG21PFhun509camo
MiG21PFhun509camo
MiG-21PFhun10_1
MiG-21PFhun10_1
MiG-21PFhun_takeoff2
MiG-21PFhun_takeoff2

pár képet találtam...
Rumcájsz 368111 2007. december 15. 23:10
Válasz erre
Megerősitve, a PF kabin belső festése világosszürke, a müszerfal matt fekete volt, a külső festéstől függetlenül/ez a lilás szinü belső világitással függött össze, a későbbi zöld festésü kabinok vörös fényü belső világitást kaptak/.
Szabi77 368110 2007. december 15. 22:59
Válasz erre
makettes!
A pro modell 2004/2-esben van az 504-esről is egy pontosabb oldalnézeti kép!
Amúgy szabvány zöld/barna festése volt!
Ha kell az újságból van egy eladó is!
Szabi77
makettes 368109 2007. december 15. 22:16
Válasz erre
Szia!
Úgy tudom a PF kabinja nem volt zöld színű,csak világosszürke és fekete.
üdv. makettes
migi 368108 2007. december 15. 22:01
Válasz erre
Szia Rumcájsz
Igen tudom hogy ez PFM de más rajzom nem volt , és a festés volt a lényeg. De lenne egy kérdésem , a gyári fémszinű PF jeinknek milyen szinü volt a kabinja ? szürke és a felújitásnál lett zöld ? vagy gyári zöld volt.
Üdv:migi
notarius 368107 2007. december 15. 21:57
Válasz erre
Ennyit a Squadron Signal-ról. :)

Viszont a folttérkép tényleg a szabványos. Anno valahol még élőben láttam ezt a PF-et ezzel a kísérleti felségjellel. Talán Kecskeméten volt félretolva.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.