/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
migi 368214 2008. január 1. 21:49
Válasz erre
Mert nem szeretnék a film vágójával vagy a vágott anyag eggyik mostani tulajdonosával
estleg pereskedni a jogok miatt . Inkább letöröltem a filmet a netről . És ezt minden hátsó gondolat nélkül mondom, tisztelni kell a jogokat.
migi
mig23papa 368213 2008. január 1. 21:41
Válasz erre
migi
köszi de egy mukkot sem értek belőle szegényes Angol tudásom miatt
még új vagyok itt ezért nem értem hogy miért kell 1282-1287 hozzászólást sürgösen törölni.
migi 368212 2008. január 1. 21:09
Válasz erre
Tisztelt Kurátorok
Kérném szépen 1282-1287 hozzászólást sürgösen törölni.
üdv: migi
migi 368211 2008. január 1. 20:41
Válasz erre
Balázs ha úgy gondolod megpróbálhatom letörölni ,azt hiszem le lehet .irtam emailt.
migi
migi 368210 2008. január 1. 20:27
Válasz erre
Ezt nem tudom neked megnézni nem tudom hol lehet mert ha a letöltöttét nézem az a mai dátumot irja ki, de én egy Z betűs emberkétől töltöttem .Szabadon fent van a Dc ++ oldalon , de találtam már vagy két-három száz Magyar képet is .
Horvath_Balazs 368209 2008. január 1. 20:14
Válasz erre
Nálam a fájl dátuma 2006.01.15., és Tophatters kolléga kérésére készült.
migi 368208 2008. január 1. 20:04
Válasz erre
Szia Balázs
Én ma töltöttem le a DC ++ oldalról .
üdv:migi
migi 368207 2008. január 1. 20:02
Válasz erre
Feltöltöttem ide probáljátok letölteni
www.zshare.net/video/6088977c0363ea/
Horvath_Balazs 368206 2008. január 1. 19:58
Válasz erre
Khmm... Ez a "rövidfilm" az 1993-as Fairford-i repülőnap hivatalos videófilmjének bedigitalizált változatából lett kivágva, tehát eredetileg nem egy önálló videó. Mindezt azért tudom, mert véletlenül elég jól ismerem azt, aki a kivágást végezte:-)
mig23papa 368205 2008. január 1. 19:04
Válasz erre
migi
az óriás fájl ba dobd bele
Miggyuri 368204 2008. január 1. 19:00
Válasz erre
migi!
Én is kérek belőle! Ha lehet.
Miggyuri
mig23papa 368203 2008. január 1. 18:58
Válasz erre
heló migi
a freemaillal elvileg át lehet küldeni küld el nekem próbaképpen a címemet tudod
migi 368202 2008. január 1. 18:23
Válasz erre
Sziasztok BUÉK mindenkinek
Lehet hogy kifogtok nevetni a tudatlanságom miatt , nem tudtam hogy létezik egy angol kisfilm az égi huszárok nevű 21-es kötelékről. Ez egy 3,44 perces nagyon jó minőségű angol nyelvű rövidfilm . 23,3 MB nagyságú akit érdekel szivesen megosztom vele ,ötletet is kérek hogy kéne .
üdv: migi
Miggyuri 368201 2008. január 1. 07:59
Válasz erre
MiG-21-re való, csillagos ill ék-es felségjelzéseket keresek, két és fél gépre elegendőt, 1:72-ben, valaminz szügletes számsort, magyar szolgálatban állt MiG-ekhez.
Miggyuri
Horvath_Balazs 368200 2008. január 1. 07:40
Válasz erre
BÚÉK mindenkinek! Most már a honlapomon is a pontosított információk szerepelnek:

www.avia-info.hu/MiG-21.html
mig23papa 368199 2007. december 31. 14:09
Válasz erre
Balázs, légyszives segítsél, mert kicsit összezavarodtam , a 217, 221, 223, 315, 809 oldalszámok tekintetében valami nem stimmel a honlapoddal összehasonlítva

ja és Boldog Újévet Kívánok minden kedves "őrült" repülősnek
Rumcájsz 368198 2007. december 31. 13:02
Válasz erre
migi
üzenet mail-ben ment
üdv R
migi 368197 2007. december 31. 11:31
Válasz erre
Szia Rumcájsz
Légyszives irj erre az email cimre ,szeretnék valamit megbeszélni lenne egy elgondolásom :migi3@freemail.hu
Rumcájsz 368196 2007. december 31. 11:16
Válasz erre
A futóakna hátsó falának /valójában 20.törzskeret/ és az egész futóaknának a szine a PG-javitás után szürke volt, az eredeti gyári szint nem ismerem. A kopás alatti krómsárga szin lehet alapozó védőfesték /a sötétebb sárga/ vagy egyszerűen az eloxált /galvanizált/ aluminium /világosabb sárga/ szine.
Csillagvadász 368195 2007. december 30. 22:23
Válasz erre
Borisz, valóban Neked köszönhetem a számokat, azóta is örzöm őket:D
Mégeccer köszi:)
CSV
borisz 368194 2007. december 30. 22:16
Válasz erre
a 1-3-5 öt nem én küldtem?
már csak az volt nekem
Csillagvadász 368193 2007. december 30. 21:32
Válasz erre
Hmmm...oké...URAK!!!van valakinek valamilyen felsleges száma 72-ben???:)
CSV
Horvath_Balazs 368192 2007. december 30. 21:27
Válasz erre
Pár napja olvastam át Zsák Ferenc egyik cikkét az F-13-ról, amely a Magyar Repüléstörténeti Társaság konferenciakönyvében jelent meg (pár évvel később, mint a Makettstúdió füzete, ezért is lehet eltérés a kettő között). A cikk alapján a következő fedélzeti számok bizonyítottak:

211, 212, 213, 214, 215, 216, 218, 219, 222, 223,
224, 225, 301, 302, 303, 304, 305, 306, 307, 308,
309, 311, 312, 313, 314, 320, 324, 801, 802, 803,
804, 805, 806, 807, 808, 809, 810, 811, 812, 813,
814, 815, 816, 817, 818, 819, 820, 821, 822, 823,
824, 825, 901, 902, 903, 904, 905, 906, 907, 908,
909, 910, 911, 912, 913, 914, 915, 2219, 2221, 2222
2311, 2312, 2313, 2314, 2315, 2316, 2317, 2318, 2319, 2320

Tehát megvan mind a 80 gép. Egyébként -még mielőtt valaki szóvá tenné:-)- jelenleg a honlapomon is szerepelnek olyan oldalszámok, amelyek valószínűleg nem lettek kiadva.

A 3-1-5-ből ilyesformán nem lehet érvényes fed. számot készíteni, hacsak nem tudsz hozzá szerezni 2-est. Bocs, ha hosszú voltam.
Csillagvadász 368191 2007. december 30. 21:26
Válasz erre
15
15

Az aktuális oldal a MiG-21 Makettstúdió füzetéből.
CSV
Horvath_Balazs 368190 2007. december 30. 21:18
Válasz erre
A 17-es oké, bár attól még lehetett volna (vagy volt?) ugyanilyen oldalszámmal egy "74"-es is.
Csillagvadász 368189 2007. december 30. 21:18
Válasz erre
Hm, akkor lehet, h 351? Itt az Infon kaptam az infot, és a hozzá való szám matricáit is egy kolléga küldte el...igaz ,egyesével, ergo lehet variálni:) Meg tudnátok rősíteni esetleg, mit lehet kihozni a 3-1-5-ből?
Közben megnéztem a Makettstúdió MiG-21 füzetét, ott említi, h 301-315-ig volt egy széria. Pls help, szeretném tartani a "hűséget"
CSV
Tibcsi 368188 2007. december 30. 21:16
Válasz erre
Én is bocsi a belekotyogásért, de a 315-ös nem egy MiG-17PF volt? :)
Horvath_Balazs 368187 2007. december 30. 21:12
Válasz erre
Elnézést, hogy belekotyogok, de bizonyos feltevések szerint 315-ös oldalszámú magyar MiG-21F-13 nem létezett. Vagy mégis volt? Esetleg van róla fotód?
Csillagvadász 368186 2007. december 30. 17:27
Válasz erre
Urak!
Köszönöm a válaszokat, tekintve, h nekem kerek szám (:-O) lesz, konkrétan a "315", nem követek el nagy hibát, ha pirosra festem a kilépőéleket!
Üdv:CSV
migi 368185 2007. december 30. 16:59
Válasz erre
Budaörs 028
Budaörs 028
Budaörs 073
Budaörs 073

Érdekesnek tartom a futóakna oldalfalának a szinét olyan mintha szürke lenne és alatta az a krómsárga szin mint a gyárból kikerült gépeken.Adok egy emil cimet ha úgy gondolod irhatsz oda is : migi3@freemail.hu
Rumcájsz 368184 2007. december 30. 16:39
Válasz erre
Én is valószinünek tartom, hogy a szintelen lakkozással érkezett gépeken semmi "cicoma" nem volt, /miért festették volna fel a pirosat, ha az egész gépet se festették szinre/, akkoriban úgyse győztek elég gyorsan elég gépet gyártani. Az biztos, hogyha kerekitett sarkú szögletes gépszámot látsz egy fotón, akkor az még a PG-javitás előtt készült, tehát natúr lakkozású gépről készült,mert a PG-ben kerekitett számokat festettek fel. Az egy-két kiállitott, szögletes számmal de ezüst festéssel látható masina valószinüleg a csapatnál dolgozó festők kezét dicséri.
migi 368183 2007. december 30. 15:51
Válasz erre
migi 368182 2007. december 30. 15:51
Válasz erre
IGEN igazad lehet abban hogy gyári natúr lemezes lakkozozz gépet nem találni. Én átnéztem egy csomó képet és a korai képeken nem láttam piros szint a vezérsikokon.Az nem elképzelhető hogy a első PG javitáskor festették át őket és akkor került rájuk a piros szin is ? A balestveszélyre,én is lefejeltem egy ilyen élt .
üdv: migi
Rumcájsz 368181 2007. december 30. 15:30
Válasz erre
Bocs, de ez téves, eredeti gyári festéssel magyar 21F-et nem találhatsz, mivel ezek
több ipari javitáson átestek, és ez festésmaratással kezdődik, majd a végén újrafestik
a gépet. Gyári új állapotban nem tudom, pirosak voltak-e a kilépőélek, de a PG-festés
során ezeket pirosra festették, nemcsak a balesetveszélyes élességük miatt, hanem mert
ezek egyben merev-trimmek voltak, tehát ezekkel /is/ végezték berepülés során a gép
kiegyensúlyozását /egy spec szerszámmal kellett finoman hajlitani a kivánt helyen és
irányba/. Ezek nem durál, hanem vaslemezből készültek, ezért idővel a korrózió/rozsda
leválasztja róla a festéket,és marad a rozsdabarna.A fotón is látszik, hogy a stabilizátor ellensúlyon is erősen kopott és itt-ott már rozsdafoltos a felület, pedig
ezen nem áll meg a viz, a stab. kilépőélén viszont /ami vizszintes,tehát megáll rajta az esőlé/, már nyoma sincs a pirosnak, cak a rozsda virit. A nyilvános helyre kiállitott gépeket előtte ráadásul újra átmázolták /néhány gépen még az ecsetnyomok
is látszottak, lehet hogy egyszerüen kiskatonákkal csináltatták/, és új, "kamu" gép-
számot kaptak, egy évszámot festettek fel.Kiállitva az oldalkormány éle túl magasan
volt, veszélytelen lévén ezen a gépen pl.igy nem is festették pirosra.
migi 368180 2007. december 30. 15:01
Válasz erre
900572
900572

Szia
Ezen a képen még gyári festéssel van ,nyoma sincs pirosnak nem hinném hogy lekopott volna.
üdv: migi
Csillagvadász 368179 2007. december 30. 14:25
Válasz erre
Üdv Urak!
Készülőben a magyar F-13-asom, és lenne egy kérdésem: a szárny-ill. vezérsík kilépőélek több fotón is piros festést kaptak, viszont korabeli fotókon ennek nem látom nyomát... akkor most mi az igazság? Később kerültek kipirosításra a veszélyesen éles élek? Bármilyen infót előre is kösönök!
CSV
Levi 368178 2007. december 29. 16:31
Válasz erre
Höhö. Kopás.
Mekett 368177 2007. december 28. 12:18
Válasz erre
Elnézést, akkor rosszul emlékszem. Valószínűleg a szolnoki reptér terepszínű Mig-21-ese miatt emélkeztem erre így.
Tibcsi 368175 2007. december 28. 08:47
Válasz erre
Hoppá!! Mi az a felfestett ábra ott az állásszög adó mellett?
mig23papa 368174 2007. december 27. 23:44
Válasz erre
sainz
még annál is több, én élveztem nagyon azt a nyüzsgést
sainz 368173 2007. december 27. 23:34
Válasz erre
Untitled-Scanned-12-1_resize
Untitled-Scanned-12-1_resize

A 80-as években még rengeteg repülés volt...
mig23papa 368172 2007. december 27. 23:15
Válasz erre
mig23papa 368171 2007. december 27. 23:12
Válasz erre
migi 368170 2007. december 27. 23:08
Válasz erre
Nem ez egy KP gyártmányú MF
borisz 368169 2007. december 27. 23:06
Válasz erre
mig23papa 368168 2007. december 27. 22:45
Válasz erre
P1040812
P1040812
P1040813
P1040813
P1040815
P1040815
P1040817
P1040817
P1040827
P1040827
P1040828
P1040828
P1200610
P1200610
P1200614
P1200614

néhány kép egy általam elkövetett makettről, 1984 ben készült 2 darab 1:71-es makettből, így lehet mozgatni a fékszárnyakat, csűrőket, oldalkormányt, első törzsféklapokat, stabilizátorokat, a futó gondolákba ami belefért beletettem,
ecsettel van lefestve, a feliratok kézzel festve, matrica nemnagyon volt még akkor
a katapult ülésben bent vannak a földibiztosíték huzalok, a műszerek kézzel festve, a mutatók alaphelyzetben vannak,a főfutó kerékelfordító mechanizmus is elég jól sikerült, a GSF lapátok egyenként megcsinálva,a statikus kisütők is fentvoltak, de állandóan lepotyognak, a négyzáras bombatartó is elég élethű lett, amúgy azóta nem maketteztem
migi 368167 2007. december 27. 22:25
Válasz erre
Szerintem nem a szakmai hozzáértéssel van a baj,minden tiszteletem az övék,Hanem újra a politikával.
mig23papa 368166 2007. december 27. 22:07
Válasz erre
hát Kecskeméten azért érthetnének kicsit hozzá
migi 368165 2007. december 27. 21:57
Válasz erre
Tudod kérdeztem Kecskeméten miért van ez igy készitve , még nekem volt kellemetlen mert nem értették miért nem jó ez igy.
mig23papa 368164 2007. december 27. 21:53
Válasz erre
sajnos pancserek kezébe került ez a terület is
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.