/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
migi 368316 2008. január 20. 17:00
Válasz erre
Kép 100
Kép 100
Kép 101
Kép 101

Hát elkészültem vele , valóságban nem ennyire fényes inkább selyem fényű. Véleményetekre kiváncsi lennék , Ha vaki még nem tudná ez egy 1/48 Kp kitt átalakitása némi Academy fülkével ,a többi minden házilagos. Köszönet a kollegáknak a rengeteg segitségért.
migi
Hind 368315 2008. január 20. 16:01
Válasz erre
migi!

Hát határeset,mert mint tudjuk,az F-13 nak kisméretű futóabroncai voltak,ezáltal a talajnyomás is nagyobb mint a későbbi tipusoké.Én nem tartom valószinűnek,hogy használhatott füves repteret.
migi 368314 2008. január 20. 15:53
Válasz erre
Tibcsi 368313 2008. január 20. 15:48
Válasz erre
Én úgy tudom, hogy mindegyikben van.
mombasa 368312 2008. január 20. 15:40
Válasz erre
sziasztok!

segítséget kérek ,nem vagyok csöves és azt szeretném megtudni, hogy a 21-k rendelkeztek -e fékernyővel.Ha igen mindegyik típus v csak bizonyos típusok-

segítségeteket köszönöm

mombasa
Csillagvadász 368311 2008. január 20. 14:31
Válasz erre
Mig23papa, én megköszönném! Szeretném fűre telepíteni a kicsikét;)

Üdv:CSV
mig23papa 368310 2008. január 20. 14:15
Válasz erre
Heló Laci!
igazából erre a régi öregek tudnának válaszolni, nyomozzak ez ügyben?
migi 368309 2008. január 20. 14:12
Válasz erre
Szia Laci
A kollega szeretne egy 21F-13 hoz talpat csinálni , és kérdezi használták e füves repteren ?
mig23papa 368308 2008. január 20. 13:43
Válasz erre
migi,
Mig 21 Pf-et üzemeltettem füves reptéren, Taszárnak Balatonkilitiben volt a füves reptere
ott láttam először és utoljára füves reptérről felszállást géppárban
Tibcsi 368307 2008. január 20. 13:19
Válasz erre
mig21mf_kp_1
mig21mf_kp_1
mig21mf_kp_2
mig21mf_kp_2

Hali,

Meg kéne hirdetni a "Magyar Légierő KP-ből" pályázatot. :) Újra lefotóztam az öreg KP MF-emet, így valamivel több látszik belőle. :)
Csillagvadász 368306 2008. január 19. 22:28
Válasz erre
migi 368305 2008. január 19. 22:28
Válasz erre
Szia
Ano abban az időben gyakorolták a füves repteren a le és fölszállást . Azt tudom hogy az MF-BIS-Um azokkal biztos , de a F-13 sal nem tudom , Kérdezd meg a Rumcájsz kollegát .
migi
Tibcsi 368304 2008. január 19. 22:27
Válasz erre
Vagy kiállítva a szolnoki múzeumban. Az is füjjes. :))
Csillagvadász 368303 2008. január 19. 22:26
Válasz erre
MiG-21-801
MiG-21-801

Borisz!
Ez a kép inspirált:) Lesz, akinek ismerős,igaz Balázs?;) Ez a félreállított 5let nem rossz:)
CSV
borisz 368302 2008. január 19. 22:03
Válasz erre
Én még nem láttam olyan képet, amin füvön állna. Esetleg ha a beton közt átütne a gyom?
Vagy sarokvan lenne a gép lerava, és akkor 270°ban fű, 90°ban beton lenne ami állna is.
Csillagvadász 368301 2008. január 19. 21:53
Válasz erre
Üdv Urak!
Igérem, utolsó faggatózós kérdés F-13 ügyében:) Mivel végül a Szolnokon a repmúzeumban kiállítot gép készült el leharcolt, kivonás napjai előtti állapotban, abban kérném a segítséget, hogy '81-ben jellemző lehetett-e a füves reptér? Konkrétan, az jutott eszembe, hogy ez a kis beszürkült ezüst nyíl nem mutatna túl jól egy darab beton-imitáción, viszont jó kontraszt lenne egy zöld füves alapra ragasztani. Vélemény?

Köszi!CSV
opetrovics 368300 2008. január 18. 22:45
Válasz erre
Szia!
Képekkel sajnos, nem tudok szolgálni, visznt faterom volt a repműszakija amikor a nyolcvaas években lezúgott. Egy-két alkatrészt őrzünk ég belőle.
Búza 368299 2008. január 18. 05:39
Válasz erre
Akkor én még középiskolás voltam. Üdv: Gábor
sainz 368298 2008. január 17. 21:24
Válasz erre
BE-6, SZU-15, JAK-25 - 1972-73-ban jartak Tokolon.

sainz10@gmail.com - erre az emilre irj, a regit amivel ide is regisztraltam mar nem hasznalom.

udv
robi
Búza 368297 2008. január 17. 20:45
Válasz erre
Megnézem mit tehetek, bár szerintem nem sokat. A képek szinte 100%-a egy páncélszekrényben pihenhet valahol a zsaruknál, már ha az elmúlt időszakban nem került az enyészet süllyesztöjébe! BE-6, SZU-15, JAK-25 nem járt arra amikor én ott voltam '74 és '93 között. Fotózni is csak a "gengszterváltás"-t közvetlenül megelőző időkben mertünk.
Ha lesz egy kicsit több időm E-mail megy.
sainz 368296 2008. január 17. 20:23
Válasz erre
Ha az ismeroseid kozt akad, aki megorzott vmit, nagyon megkoszonnem ha osszehoznal vele.
Van egy halom eredeti diarol, negativrol szkennelt tokoli fotom olyan oroszoktol, akik itt szolgaltak.
MiG-21SMT -21bis -21UM...
Szinten a 21-es "korszak" erdekel, illetve az erdekesebb tipusok amik megfordultak Tokolon...Be-6, Jak-25, Su-15, lachazi 23-asok stb.

Minden megoldas erdekel, csere, adas-vetel, esetleg publikalasi jogok...

Elore is koszi, ha tudsz segiteni!

sainz10@gmail.com
Búza 368295 2008. január 17. 19:10
Válasz erre
Kb. azt. Nagyon kevés maradt, nálam egy sem. Így most én is koldulok néha. Jó lenne, ha az illetékesek visszakaphatnák.
Levi 368294 2008. január 17. 15:55
Válasz erre
pali!

Gondolom Kopro/KP kódok. Nem láttam még soha KP festéket. Talán az Agama gyártja. De mi érdekel, melyik gép festése?
pali 368293 2008. január 17. 15:24
Válasz erre
Levi!, segits lécci! Az arab mig-ek topikban a 320-as beirásodban 1 kép: 21-es festések vannak. Milyen festékkódok azok? Milyen cég kódjai azok? Tudunk valamit róla?
Levi 368292 2008. január 17. 15:01
Válasz erre
mig21_06
mig21_06
MiG21M02
MiG21M02
MIG21MF12[1]
MIG21MF12[1]
mig21sps
mig21sps
MiG%2021%20RED473%20Twenthe96%20MB
MiG%2021%20RED473%20Twenthe96%20MB
pict_mig21sps
pict_mig21sps

Szürke 21-esek.
Rumcájsz 368291 2008. január 16. 22:39
Válasz erre
Volt előre nyiló kabintetős PFM, de ezt csak a Szu és India használta /ott FL volt a jelzése/, a fedőszáma "77"-es tipus volt. A másik PFM-változat teljes tipusjelzése 21 PFM-SzPSz volt /"94"/, de mivel az előzőt közép-Európában nemigen ismerték, a köztudatba ez is PFM-ként vonult be.A PFM/FL az előző PF-től a nagyobb függőleges vezérsikkal és az oldalkormány alatti fékernyőtokkal különbözött,a szárny és fékszárny még ugyanaz, a PFM-SzPSz-nek már oldalra nyiló dekkje,és újtipusú lefúvásos fékszárnya volt, valamint a szériagyártás közben X. gyári számtól vezették be a KM-1 katapultülést,és a startrakétás gyorsitórendszer alkalmazását.
Csillagvadász 368290 2008. január 16. 21:33
Válasz erre
Hello Urak!

"Mikészül"be tettem képeket az F-13asról, köszönet az eddigi segítségért, amit itt kaptam tőletek!

Üdv:CSV
Matador 368289 2008. január 16. 21:29
Válasz erre
www.mig-21.de/english/gdroverview.htm

ez egy jó kis honlap a szürke és nem szürke ndk-s migekről (is). az oldal szerkesztője jó fej srácnak tűnik, elég kimeritően válaszolt, pont egy szürkés kérdésemre. egy 472-es oldal számú PFM látható amszterdamban, szürke festéssel. én tudatlan addig úgy tudtam, hogy a teflon szürke festést csak a bisz-eken és a csak a gyárban használták (a magyar biszek közül egy sem kapott újra szürke festést az itteni nagyjavítások után, ha jól tudom). na már most, mint kiderült, ezt a PFM-t a kelet-németek festették szürkére az utolsó nagyjavítás alkalmával, állítólag. azért nekem egy kicsit gyanús, hogy sem több PFM-ről, sem MF-ről nem találtam szürke festésű fotót.

Miggyuri:voltak előre nyiló ablakkal szerelt PFM-ek? ezeknek már az újabb függőleges verzésíkuk volt? hát a szárny? határréteg lefúvó?

üdv
Balázs
sainz 368288 2008. január 16. 21:25
Válasz erre
Ez most azt jelenti, hogy elvettek minden fotot, negativot toletek?
Búza 368287 2008. január 16. 21:05
Válasz erre
Többet is. Láttuk néhányan a Fő utca rácsait belülről. Nagy többségünk később kívülröl is.
sainz 368285 2008. január 16. 20:35
Válasz erre
Buza!

Ismersz vkit a PG-ben, aki eleg bator volt ahoz hogy az orosz gepeket fotozza?
Búza 368284 2008. január 16. 19:38
Válasz erre
A dekli kérdésben most nem vagyok biztos, mert nem tudom annyira felnagyítani jó minőségben, hogy lássam. A Köber akadémia elődjébe (208-as)jártam, Rumcájsz Tanár Úr keze alá, bár ez teljesen csak a makettezésre igaz. Egészen rövid időt, mindössze 19 évet voltam csak a PG.-ben.
f2d 368283 2008. január 16. 10:53
Válasz erre
notarius 368282 2008. január 16. 10:10
Válasz erre
Módosítok: találtam szürke NDK gépet, de nem bisz, hanem MF. Piros 775 az oldalszáma, ha kell fotószerüség, akkor küldök.
Miggyuri 368281 2008. január 16. 05:46
Válasz erre
Ezek biszek. A PFM kabinteteje kétféle variációban készült. Ez éppen oldara nyílik. Az előre nyíló kabintetőkben nem volt ilyen merevítés. Azok egyben jöttek le és afféle pajzsként szolgáltak a katapultáló repülőgép vezető előtt. Megoldásuk az F-13-aséhot volt hasonló, vagy azonos is volt vele.
Miggyuri
Rumcájsz 368280 2008. január 15. 23:17
Válasz erre
Ezek nem is olyanok,hanem azok, vagyis tényleg bisz-ek, ezek szerint én már végzetesen tájékozatlan vagyok /vagyis most már csak voltam/, köszi az infót
Rumcájsz
Csillagvadász 368279 2008. január 15. 23:05
Válasz erre
DSCF7657
DSCF7657
DSCF7661
DSCF7661

Üdv Urak!
Jelenleg itt tart az F-13-as projekt, már látom a végét:)
Üdv:CSV
f2d 368278 2008. január 15. 22:53
Válasz erre
Rumcájsz 368277 2008. január 15. 22:24
Válasz erre
A lengyeleknek nem volt 21bisz gépük,/vagy ha volt,jól titkolták/, a bisz-hez hasonlitó ezüstszinü lengyel gépek 21MF változatok
f2d 368276 2008. január 15. 21:23
Válasz erre
Mindegy lesz belőle Lengyel, az biztos, hogy aluminium színű.
notarius 368275 2008. január 15. 21:12
Válasz erre
Nem, de a bisz-ek alapból teflonszürkén jöttek ki a gyárból. Viszont NDK-s gépet nem láttam szürkében. Talán UM-et igen.
Tibcsi 368274 2008. január 15. 20:41
Válasz erre
De szerintem a dekli sem oldalra nyílik.

OFF: Ugye te nem orvosira jártál?
Tibcsi 368273 2008. január 15. 20:38
Válasz erre
Akkor PFM. A gerinc árulkodik. :)
sainz 368272 2008. január 15. 20:01
Válasz erre
Monsun a neve, NDK, Lengyel PF, PFM-eken hasznaltak.
A topic elejen vhol talaltok par kepet is.
f2d 368271 2008. január 15. 19:52
Válasz erre
Oyan mint a Mig-23-asok dupla indítósinei.
Búza 368270 2008. január 15. 19:42
Válasz erre
Szia Tibcsi!
Nem jól látod, nem egy PF. Nagy hátsórész, a fékernyő fent, oldalra nyíló kabintető. Csak így első ránézésre. De érdekes fotó, ezt még nem láttam!
Üdv: Búza
Tibcsi 368269 2008. január 15. 19:19
Válasz erre
Ha jól látom, ez egy PF. Mikori ez a kép?
migi 368268 2008. január 15. 19:08
Válasz erre
248.2.4_pl_monsun3
248.2.4_pl_monsun3

Találtam egy érdekes képet , Mivel a KGST piacot bezárták erre a Lengyelek csináltak vagy csak átalakitottak maguknak egy új rekéta tartót.
üdv: migi
f2d 368267 2008. január 15. 17:12
Válasz erre
A Hi-Decal matrica (amit pont tőled vettem) fetéstérképén a szürkének és az aluminium megegyezik a jelzése, így sajnos nem tudom eldönteni, hogy melyik géphez melyik festés tarozik. A Lengyel a Jugoszláv, Horvát és NDK gépeknél jelöl egyszínűt, most ezek vagy szürkék, vagy alu színüek. Nem emlékszel véletlen, hogy melyik melyik?
notarius 368266 2008. január 15. 16:56
Válasz erre
Én nem láttam olyat, ami persze csak a szerény ismereteim mellett figylembe vehető információ.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.