<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
mig23papa | Adatlap | 368343 | 2008. január 22. 19:54 | ![]() | |
nem fognak keringeni, küldheted mig23papa@freemail.hu emilcímemre Előzmény: (368340) sainz 2008. január 22. 18:43 | |||||
f2d | Adatlap | 368342 | 2008. január 22. 19:33 | ![]() | |
Ja és Mig-19 is. | |||||
f2d | Adatlap | 368341 | 2008. január 22. 19:29 | ![]() | |
Van a KP-nek Su-22-ese és Mi-4-ese is. | |||||
sainz | Adatlap | 368340 | 2008. január 22. 18:43 | ![]() | |
Azok a fotok nem fognak a neten keringeni(21F-13 furol). | |||||
mig23papa | Adatlap | 368339 | 2008. január 21. 23:38 | ![]() | |
hát igen az UA 21 egyszerű de nagyszerű, de a helikopi sem rossz szerkemtyű | |||||
mig23papa | Adatlap | 368338 | 2008. január 21. 23:36 | ![]() | |
sainz okés várom a mig23papa@freemail.hu emilcímemre Milyen többi kép? hát amit írtál itten: "Sokat repultek fuvesrol a 21F-13-asok, nyugodtan teheted a makettet fure. UB-blokkal volt loveszet fuvesrol startolva pottartallyal, ugy meg erdekesebb. Foto is van tobb tucat, de arra Husvetig varnod kell, addig kulfoldon vagyok." | |||||
Hind | Adatlap | 368337 | 2008. január 21. 07:29 | ![]() | |
OK! A legjobban a blokkolásgátlója tetszik a 21-esnek!!! A centrifugális redukciós szelep.egy golyó,meg egy rugó!! Csak egy kis hozzátétel:anikor megláttam a Gri-poliésztert,és annak babakocsi méretű kerekeit,hátsok jót nem néztem ki belőle.Szerintem úgy zakatol,a pályán,mintha a régi M7-esen menne. Maradok is a helikoptrnél. amíg van belőle. | |||||
sainz | Adatlap | 368336 | 2008. január 20. 22:28 | ![]() | |
Majd kapod high-res, scan-negative Emilben, azon latni fogod. Ezen a gepemen csak a gyatra papirkep van meg. Milyen tobbi kep? | |||||
mig23papa | Adatlap | 368335 | 2008. január 20. 22:20 | ![]() | |
sainz örülök neki, (bár én nemlátom az oldalszámot) a többi kép mikor érkezik? | |||||
sainz | Adatlap | 368334 | 2008. január 20. 22:09 | ![]() | |
mombasa | Adatlap | 368333 | 2008. január 20. 21:29 | ![]() | |
köszi a segítséget és a fotokat mig23papa mombasa | |||||
mig23papa | Adatlap | 368332 | 2008. január 20. 20:50 | ![]() | |
Hind ebben teljesen igazad van, minél kisebb az átmérő,(ugyanazon leszállósebességnél) annál nagyobb a kerék fordulatszáma, de a lényeg , hogy erre a fordulatra szinte századmásodperc alatt kell felpörögnie, tőlem is távol áll a vitatkozás, én egyszerű szakmai eszmecserének hívnám ezt a párbeszédet, örülök hogy van kivel, és van miről beszélgetni repülős témában hogy mit kell kibírnia egy guminak leszálláskor, csak egy sztori emlékeimből a kerekeken van egy kerékkifékező automatika (afféle ABS) egyik repülési napon az egyik ilyen nem igazán működött 100%-osan, ami abban mutatkozott meg, hogy amikor leszálláskor felpörgött volna a kerék a betonfogáskor, ez a szerkezet a hibás működés következtében autómatikusan befékezte azt a kereket egy pillanatra, tehát gyakorlatilag olyan volt, mintha a hajózó behúzott fékkel szállt volna le, egy nagy fleknivel ért be a zónába a gép, persze egyből megkérdeztem a pilcsit, hogy miért fogta a féket leszálláskor, nem fogta mondta ő, semmi gond, a következő leszálláskor egy újebb flekni lett ugyanazon a gumin, de mivel nem ugyanaz a hajózó szállt le vele, gyanus lett a dolog, és felemelt kerékkel ellenőrizve a hibát, kiderült hogy a kifékezés adója döglött be, igaz, hogy ez a gép nem F13-as, hanem PF nagyobb kerékkel volt,de véleményem szerint szép dolog volt a gumitól kétszer egymásután "behúzott fékkel" leszállnia, az F13 gumi sem lehetett rosszabb anyagból, igaz kisebb volt, de szerintem az is kibírt volna ilyen meghibásodást, Mig23-as emlékeimből is van ilyen mit bír a gumi sztori, repülésen normál felszállósúllyal (15300 Kg) felszálva a gépem, olajnyomás lámpa jelzése miatt kénytelen volt azzal a lendülettel a lehető legkisebb körből leszállni megközelítve a megengedett legnagyobb leszállósúlyt (15200 Kg) mindenki meg volt ijedve (mert ilyen eset még nem volt), mert nem is gondoltak hirtelen arra , hogy egy felszállás alatt az elfüstült keró által simán a megengedett érték alá csökken a gép súlya, akkor nyugodtak meg amikor leszállás után megsem látszott a "túlsúly" káros hatása, és a főfutón lévő berugózás jelző (spion) sem mutatott 80 %-nál nagyobb értéket ahhoz hogy tényleg elsurranjon a gumi nagy elbaltázás kell leszálláskor, vagy egy rejtett gyárihibás gumi természetesen a gumi sem bír ki mindent, például azt sem, hogy a betonon, hajtóművezés közben behűzott fékekkel, (mivel nem volt kikötve a gép)véletlen forszázs kapcsolás miatt megcsúszva a gép ez lett a gumi sorsa, a dolog pikantériája hogy ehhez hasonló manővert kétszer is ugyanaz a kolléga játszotta el,ezért a neve egy darabig "radírpók volt " haveri körökben | |||||
Csillagvadász | Adatlap | 368331 | 2008. január 20. 19:57 | ![]() | |
Sainz, köszi az infót! UB blokkal lesz a kicsike, és póttartállyal, ahogy írtad:) Üdv:CSV | |||||
sainz | Adatlap | 368330 | 2008. január 20. 19:37 | ![]() | |
Sokat repultek fuvesrol a 21F-13-asok, nyugodtan teheted a makettet fure. UB-blokkal volt loveszet fuvesrol startolva pottartallyal, ugy meg erdekesebb. Foto is van tobb tucat, de arra Husvetig varnod kell, addig kulfoldon vagyok. | |||||
Hind | Adatlap | 368329 | 2008. január 20. 19:16 | ![]() | |
Távol áljon tőlem a vitatkozás!! Csak egy kis fizika.A leszállósebesség és a hozzá tartozó kerékátmérő hányadosa megadja a fordulatszámot,amire jó ha felpőrög az az istenadta kerék.De valjuk be,az F-13 nak tényleg apró főfutója volt a repcsi méretéhez képest. Taszárról nem ismered a Bartha Atit? | |||||
mig23papa | Adatlap | 368328 | 2008. január 20. 18:59 | ![]() | |
figyelmetekbe ajánlanám épülő szépülő honlapomat melynek címe: gportal.hu/portal/mig23/ | |||||
Tibcsi | Adatlap | 368327 | 2008. január 20. 18:58 | ![]() | |
Nem csak a 21-esre gondolok, hanem a 15-ös, 15UTI, 17PF, 21MF, L-29, L-39, Mi-8, Mi-17, Il-10, Avia C-2 (hirtelen ennyi jut eszembe), ezek mind előfordultak magyar színekben és a KP dobozaiban. Ha versenyt nem is, de egy külön topikot talán megérdemelne a téma. Na? Miccótok? :) | |||||
mig23papa | Adatlap | 368326 | 2008. január 20. 18:55 | ![]() | |
mig23papa | Adatlap | 368325 | 2008. január 20. 18:54 | ![]() | |
Hind ezen már nem veszünk össze, de vajon tényleg a kisméretű kerekek voltak a gyakori futórobbanásoknak az oka,és honnan lehet tudni hogy nagyobbra akarták cserélni? különben a repülőgépkerekek alapból túl vannak méretezve, hisz béna leszállásnál az egykerékre érkezést is ki kell bírniuk | |||||
Csillagvadász | Adatlap | 368324 | 2008. január 20. 18:32 | ![]() | |
Köszönöm, mig23papa!:) | |||||
Hind | Adatlap | 368323 | 2008. január 20. 18:00 | ![]() | |
Én meg úgy tudom,hogy az F-13 kiskerekét mindenképp nagyobbra akarták cserélni,(de nem fért már el a kis dudorba)a gyakori futórobbanások miatt.El tudom képzelni,hogy azok az apró taligakerekek mit élhettek át,amikor oly hirtelen fel kellet pörögniük a talajhoz érve. | |||||
mig23papa | Adatlap | 368322 | 2008. január 20. 17:59 | ![]() | |
mig23papa | Adatlap | 368321 | 2008. január 20. 17:58 | ![]() | |
makettes | Adatlap | 368320 | 2008. január 20. 17:49 | ![]() | |
Tibcsi! Jó ötlet a KP gyártmányok versenye.Nekem is van három Mig-21-s. üdv. makettes | |||||
mig23papa | Adatlap | 368319 | 2008. január 20. 17:47 | ![]() | |
mombasa mindegyik "21-esnek volt fékernyője, a PF-ig "alsó" fékernyővel, az azt követő tipusok meg "felső" fékernyővel, az alsósnál úgy mint ahogy azt a mellékelt képen leírtam, a felsős meg eléggé közismert megoldás | |||||
mig23papa | Adatlap | 368318 | 2008. január 20. 17:42 | ![]() | |
Hind a kisebb kerék nem volt gond , hisz az F13 annyival könnyebb is volt mint az azt követő tipusok, éppen azért kellett növelni a kerék méretét, mert a fejlesztések által nagyobb lett a gépek tömege | |||||
mig23papa | Adatlap | 368317 | 2008. január 20. 17:40 | ![]() | |
Csillagvadász nyugodtan teheted fűre is , repültek füves reptérről is a Mig 21 F13 - asok | |||||
migi | Adatlap | 368316 | 2008. január 20. 17:00 | ![]() | |
Hind | Adatlap | 368315 | 2008. január 20. 16:01 | ![]() | |
migi! Hát határeset,mert mint tudjuk,az F-13 nak kisméretű futóabroncai voltak,ezáltal a talajnyomás is nagyobb mint a későbbi tipusoké.Én nem tartom valószinűnek,hogy használhatott füves repteret. | |||||
migi | Adatlap | 368314 | 2008. január 20. 15:53 | ![]() | |
Ha megoldható | |||||
Tibcsi | Adatlap | 368313 | 2008. január 20. 15:48 | ![]() | |
Én úgy tudom, hogy mindegyikben van. | |||||
mombasa | Adatlap | 368312 | 2008. január 20. 15:40 | ![]() | |
sziasztok! segítséget kérek ,nem vagyok csöves és azt szeretném megtudni, hogy a 21-k rendelkeztek -e fékernyővel.Ha igen mindegyik típus v csak bizonyos típusok- segítségeteket köszönöm mombasa | |||||
Csillagvadász | Adatlap | 368311 | 2008. január 20. 14:31 | ![]() | |
Mig23papa, én megköszönném! Szeretném fűre telepíteni a kicsikét;) Üdv:CSV | |||||
mig23papa | Adatlap | 368310 | 2008. január 20. 14:15 | ![]() | |
Heló Laci! igazából erre a régi öregek tudnának válaszolni, nyomozzak ez ügyben? | |||||
migi | Adatlap | 368309 | 2008. január 20. 14:12 | ![]() | |
Szia Laci A kollega szeretne egy 21F-13 hoz talpat csinálni , és kérdezi használták e füves repteren ? | |||||
mig23papa | Adatlap | 368308 | 2008. január 20. 13:43 | ![]() | |
migi, Mig 21 Pf-et üzemeltettem füves reptéren, Taszárnak Balatonkilitiben volt a füves reptere ott láttam először és utoljára füves reptérről felszállást géppárban | |||||
Tibcsi | Adatlap | 368307 | 2008. január 20. 13:19 | ![]() | |
Csillagvadász | Adatlap | 368306 | 2008. január 19. 22:28 | ![]() | |
migi | Adatlap | 368305 | 2008. január 19. 22:28 | ![]() | |
Szia Ano abban az időben gyakorolták a füves repteren a le és fölszállást . Azt tudom hogy az MF-BIS-Um azokkal biztos , de a F-13 sal nem tudom , Kérdezd meg a Rumcájsz kollegát . migi | |||||
Tibcsi | Adatlap | 368304 | 2008. január 19. 22:27 | ![]() | |
Vagy kiállítva a szolnoki múzeumban. Az is füjjes. :)) | |||||
Csillagvadász | Adatlap | 368303 | 2008. január 19. 22:26 | ![]() | |
Borisz! Ez a kép inspirált:) Lesz, akinek ismerős,igaz Balázs?;) Ez a félreállított 5let nem rossz:) CSV | |||||
borisz | Adatlap | 368302 | 2008. január 19. 22:03 | ![]() | |
Én még nem láttam olyan képet, amin füvön állna. Esetleg ha a beton közt átütne a gyom? Vagy sarokvan lenne a gép lerava, és akkor 270°ban fű, 90°ban beton lenne ami állna is. | |||||
Csillagvadász | Adatlap | 368301 | 2008. január 19. 21:53 | ![]() | |
Üdv Urak! Igérem, utolsó faggatózós kérdés F-13 ügyében:) Mivel végül a Szolnokon a repmúzeumban kiállítot gép készült el leharcolt, kivonás napjai előtti állapotban, abban kérném a segítséget, hogy '81-ben jellemző lehetett-e a füves reptér? Konkrétan, az jutott eszembe, hogy ez a kis beszürkült ezüst nyíl nem mutatna túl jól egy darab beton-imitáción, viszont jó kontraszt lenne egy zöld füves alapra ragasztani. Vélemény? Köszi!CSV | |||||
opetrovics | Adatlap | 368300 | 2008. január 18. 22:45 | ![]() | |
Szia! Képekkel sajnos, nem tudok szolgálni, visznt faterom volt a repműszakija amikor a nyolcvaas években lezúgott. Egy-két alkatrészt őrzünk ég belőle. | |||||
Búza | Adatlap | 368299 | 2008. január 18. 05:39 | ![]() | |
Akkor én még középiskolás voltam. Üdv: Gábor | |||||
sainz | Adatlap | 368298 | 2008. január 17. 21:24 | ![]() | |
BE-6, SZU-15, JAK-25 - 1972-73-ban jartak Tokolon. sainz10@gmail.com - erre az emilre irj, a regit amivel ide is regisztraltam mar nem hasznalom. udv robi | |||||
Búza | Adatlap | 368297 | 2008. január 17. 20:45 | ![]() | |
Megnézem mit tehetek, bár szerintem nem sokat. A képek szinte 100%-a egy páncélszekrényben pihenhet valahol a zsaruknál, már ha az elmúlt időszakban nem került az enyészet süllyesztöjébe! BE-6, SZU-15, JAK-25 nem járt arra amikor én ott voltam '74 és '93 között. Fotózni is csak a "gengszterváltás"-t közvetlenül megelőző időkben mertünk. Ha lesz egy kicsit több időm E-mail megy. | |||||
sainz | Adatlap | 368296 | 2008. január 17. 20:23 | ![]() | |
Ha az ismeroseid kozt akad, aki megorzott vmit, nagyon megkoszonnem ha osszehoznal vele. Van egy halom eredeti diarol, negativrol szkennelt tokoli fotom olyan oroszoktol, akik itt szolgaltak. MiG-21SMT -21bis -21UM... Szinten a 21-es "korszak" erdekel, illetve az erdekesebb tipusok amik megfordultak Tokolon...Be-6, Jak-25, Su-15, lachazi 23-asok stb. Minden megoldas erdekel, csere, adas-vetel, esetleg publikalasi jogok... Elore is koszi, ha tudsz segiteni! sainz10@gmail.com | |||||
Búza | Adatlap | 368295 | 2008. január 17. 19:10 | ![]() | |
Kb. azt. Nagyon kevés maradt, nálam egy sem. Így most én is koldulok néha. Jó lenne, ha az illetékesek visszakaphatnák. | |||||
Levi | Adatlap | 368294 | 2008. január 17. 15:55 | ![]() | |
pali! Gondolom Kopro/KP kódok. Nem láttam még soha KP festéket. Talán az Agama gyártja. De mi érdekel, melyik gép festése? |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |