<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
mig23papa | Adatlap | 368407 | 2008. február 3. 11:30 | ||
Csillagvadász | Adatlap | 368406 | 2008. február 3. 09:36 | ||
Mig23papa, megköszönöm, ha küldesz még ezt-azt:D Esetleg még a kabintető-takaró ponyva képe is jöhet, vagy az olyan, mint amit az első képen látok? Köszi:CSV | |||||
migi | Adatlap | 368405 | 2008. február 3. 08:46 | ||
Igen 35 elnézést elirtam. | |||||
Otti | Adatlap | 368404 | 2008. február 3. 08:21 | ||
Hali migi! Most akkor 35 vagy 53? | |||||
mig23papa | Adatlap | 368403 | 2008. február 2. 23:59 | ||
Csillagvadász esetleg egyéb más földitartozékról is kellene kép? | |||||
Csillagvadász | Adatlap | 368402 | 2008. február 2. 23:47 | ||
Köszi az infót! Holnap húzok pár szálat, oszt nekiállok a létrának:) Jó lassan készülök... Kösz mégeccer! Üdv:CSV | |||||
mig23papa | Adatlap | 368401 | 2008. február 2. 22:15 | ||
mig23papa | Adatlap | 368400 | 2008. február 2. 22:07 | ||
Csillagvadász én magam nem üzemeltettem füves reptérről F-13-asokat, de PF-eket igen, vittük szépen magunkkal a földi tartozékokat, vontatóvilla, féktuskók, orrdugó, farokdugó, felszállóredőny szűrőszita, kabuntakaró, és persze a kabinlétrát is, na ezt használtuk a ki és beszálláshoz, gondolom az F-13-asokhoz is ugyanezeket használták elődeink ilyen létrát mint a képen láthatsz, a felső végén eredetileg gumipogácsák voltak, hogy ne karcolja össze a gép oldalát | |||||
Csillagvadász | Adatlap | 368399 | 2008. február 2. 21:32 | ||
Üdv Urak! Utolsó utáni érdeklődés az F-13-asok füves üzemeltetéséről: ki-be szálláshoz mit használtak a pilóták? A reptereken használt állványokat "telepítették ki", vagy valami házi megoldást alkalmaztak? Ha kép is lenne, megköszönném...:) Üdv:CSV:) | |||||
migi | Adatlap | 368398 | 2008. február 1. 16:50 | ||
Kérdeztétek mi történt az 53 géppel ,Szucsán András pilóta irásából megtudhatjátok: Aznapi 5. felszállásom VHT-154-es gyakorlat (Csapó Döni szds az ellenőrző pk a hátsó kabinban) Dönivel már rengeteget repültem, következésképpen pontosan tudta, hogy hogyan fogom végrehajtani a feladatot, neki már nem nagyon tudtam újat mutatni, vagy meglepetést okozni, magyarul ez a felszállás klasszikusan formai-; un. jogosítványhosszabbító rutinellenőrzés lett volna. Felszállás normálisan utánégetővel, és minden rendben is ment a fáklya kikapcsolásáig, ahol hírtelen erős csattanást-; fémes darálódást hallottam hátulról,illetve a hajtómű jellegzetesen â01Elepörgőâ01D hangját. (ekkor 200m-en 600km/h-val repültünk) Hátravágtam a fejem, berántottam a lábam, - közben beszóltam a fedélzetibe, hogyâ01Ddurrantunk Döniâ01D de Ő ezt már nem hallotta â013 aztán két kézzel megrántottam a katapultkart, és már röpültem is. Lehet, hogy tudod a katapultálási folyamatot a kétülésesekből: tök mindegy, hogy ki húzza meg a katapultkart, először elmegy az első kabintető, aztán a hátsó kabintető, aztán a hátsó ülés és végül az első ülés. (az elöl ülő ezért hal meg idő hiányában oly sokszor lásd Gődér Béla pár évvel később) Én kb 6-8 másodpercet töltöttem a belobbant ejtőernyő zsinórzatán a földetérésig, vagyis kb 60 m-en lobbant be az ernyőm. Ez azt jelenti,hogy ha a szabadesésem csak 1 másodperccel tovább tart, már biztosan nem lett volna elég magasság arra, hogy kinyíljon az ejtőernyőm, ugyanis akkorra már minimum 60 m/s-al süllyedtem szabadesésben (egyébként valószínűleg sokkal többel) Földetéréskor kicsit megfájdult a sarkamL fájt vagy 2 hétig! A jegyzőkönyv hivatalos megállapítása szerint a gép a földbe történő becsapódáskor felrobbant (megsemmisült) Erről tényszerűen annyit kívánok mindenkinek elmondani, hogy egy friss mélyszántásba 600 km/h-val becsapódó repülőgép roncsainak szóródása 800m! hosszon a repülés irányával megegyező irányban történt, valamint mindösszesen olyan mély krátert hagyott, mint amilyen mély a szántás volt. Ami logikailag világossá teszi, hogy még a levegőben fel kellett robbania, de ezt az akkori bizottság másként látta. Ok: az egykori NDK-ban végrehajtott hajtóműcsere során a kompresszor kisnyomású forgórészének első álló lapátsorán a lapátkákat rögzítő koronás anyák egyikébe a biztosítékot nem tették be, a rezonancia következtében az anya letekeredett (szétkenődött maradványát nagyon szépen lehetett látni a mellette lévő tárcsán) ez előidézte a két forgórész csapágyainak összeékelődést, ami pompázshoz, hajtóműleálláshoz, a koaxiális tengely töréséhez vezetett (ez volt a csattanás) aztán a turbinát ki is fújta a repülőgép a kiömlőnyíláson egy az egyben. A SZARP szalag összesen 3 másodpercnyi meghibásodást tudott rögzíteni, előtte minden rendben, utána fényt kapott a film,ami azt jelenti, hogy a kazetta kirobbant a helyéről. Döni semmit sem hallott az SZPU-ban, nem igazán értette mi történt, de azért megköszönte, később is nagyon hálás volt, bár ezért nem kell hálásnak lenni. | |||||
Daala | Adatlap | 368397 | 2008. január 31. 20:55 | ||
Emlékszik még valaki a régi Néphadsereg és Igaz Szó újságokra? Asszem a légierős képek túlnyomó többségét egy bizonyos Kiséri Nagy Ferenc készítette. Jó lenne tudni, ki ő és elérhető-e valamilyen módon, talán tudna megosztani velünk képeket a gyűjteményéből... Daala | |||||
migi | Adatlap | 368396 | 2008. január 30. 22:10 | ||
Erröl a Decsov Féle festésről ha tudsz kicsit bővebben . Az a Decsov aki Kecskeméten lezuhant ? | |||||
Buza | Adatlap | 368395 | 2008. január 30. 21:37 | ||
Kösz migi! Azt a gépet nem a PG-ben festették, hanem a seregben, ez látszik a számokról. A festék viszont az általunk használt Binarin. Nagyon az elején lehetett a terepszínű őrületnek, amikor pl. megalkották a Decsov-féle 1418-ast. Akkor még volt helye a kisérletezésnek és az egyéni ötleteknek. Nálunk is többféle terepfestési variáció lehetősége merült fel, végül a legolcsóbb győzött. Mint késöbb mindig, pl. a felségjel átalakításakor. | |||||
migi | Adatlap | 368394 | 2008. január 30. 20:34 | ||
Urak én lennék az eggyik legboldagabb makettező ha sikerülne infót szereznem a 35-ről.De ami késik ... | |||||
Daala | Adatlap | 368393 | 2008. január 30. 20:14 | ||
migi! Elnézést kérek a félreértésért Daala | |||||
Csillagvadász | Adatlap | 368392 | 2008. január 30. 20:14 | ||
Upsz, bocs:) | |||||
migi | Adatlap | 368391 | 2008. január 30. 19:51 | ||
Félreértések elkerülése végett ,én nem a felülnézeti rajzra képre irtam hogy elküldöm Buzának hanem a történetre a gépvesztésről. | |||||
Csillagvadász | Adatlap | 368390 | 2008. január 30. 13:39 | ||
Üdv Migi! A 35-ös felülnézeti rajza engem is érdekelne! Üdv:CSV | |||||
Otti | Adatlap | 368389 | 2008. január 30. 12:35 | ||
Gondolom ez a kép ismert előtted, ez a Horváth-féle honlapról van, eredetileg Hérincs Istváné. | |||||
Otti | Adatlap | 368388 | 2008. január 30. 09:18 | ||
Szia migi! Sajnos én nem tudok Neked segíteni a 35-ös festésével kapcsolatban, én csak egyszerű ejtőernyős sorkatona voltam a 47. honi vadászrepülő ezrednél. Kicsike porszem, aki sok-sok MIG katapulternyőjét hajtogatta be többedmagával. Mindig azt akartuk, hogy sose kelljen kinyílnuk... Amíg én ott voltam, nem is volt rá példa; leszerelésem után három hónappal olvastam valamelyik újságban a hírt, hogy lezuhant egy 21-es, mindkét pilóta sikeresen katapultált. A még szolgáló társam írt egy levelet, hogy kapott 3 nap jutalomszabit, mert ő hajtotta velem azokat az ernyőket, a pilóták személyesen is bementek az ejésekhez köszönetet mondani. Hogy melyik gép volt az, csak a közelmúltban kutattam, Horváth Balázs honlapján találtam rá az infóra. | |||||
Daala | Adatlap | 368387 | 2008. január 30. 00:02 | ||
migi! Elküldenéd nekem is a 35-ös felülnézetiét? fintajoe@citromail.hu köszi! Daala | |||||
migi | Adatlap | 368386 | 2008. január 29. 21:37 | ||
Elküldöm neked | |||||
Buza | Adatlap | 368385 | 2008. január 29. 21:34 | ||
Sziasztok! Engem az érdekelne a 35-ös felülnézeti képén kívül, hogy mi volt az a baleset amiben elvesztettük? | |||||
migi | Adatlap | 368384 | 2008. január 29. 18:48 | ||
Szia Nem tudom melyik oldalszámú biszre gondolsz én nem emlékszem csak kis részletekbe eltérő festésekre Pl 51 gép . migi | |||||
Daala | Adatlap | 368383 | 2008. január 29. 18:31 | ||
Sziasztok! Utalva Otti MiG-23-as topikban felvetett festési problémájára 35-ös és a többi UM és Bisz gépeknek tényleg érdekes festése volt egy időben. Engem főleg a Biszeké érdekelne, ezeké nagyon hasonló a 35-öséhez. Sajna valóban nem találkoztam még én sem felülnézeti képpel, jó lenne, ha valakinél akadna forráskép ehhez! Daala | |||||
Ákos | Adatlap | 368382 | 2008. január 28. 09:40 | ||
Aluszin, már amikor nem ilyen koszos, mint ez is:www.albatros.extra.hu/kepek/reszlet/mig21um/2.jpg | |||||
Buza | Adatlap | 368381 | 2008. január 28. 08:48 | ||
Szia migi! Tudnánk emilben értekezni? Én egy PG festésű - tehát fém színű - UM-ben gondolkodom. Jól jönne egy kis tapasztalat a makettel kapcsolatban. Üdv. buzasg@chello.hu | |||||
migi | Adatlap | 368380 | 2008. január 27. 21:10 | ||
Szia Buza Inkább a földre mert a konténerbe nem látszana csak az eleje. De ha nem lessz akkor csak kinyitom a konténert. A makett 1/32 Trumpeter. | |||||
notarius | Adatlap | 368379 | 2008. január 27. 20:35 | ||
Kösz a kimerítő választ! Éppen csak az eleje fog látszani: orrgyűrű + 2-3 mm. | |||||
Buza | Adatlap | 368378 | 2008. január 27. 20:31 | ||
Természetesen: Felszállóredöny! | |||||
Buza | Adatlap | 368377 | 2008. január 27. 20:30 | ||
Ezüst, alumínium. Az orrgyürű más anyagból volt esztergálva, látszott a különbség. A pompázsgátló és a felszákkóredöny egy barnásabb árnyalatú aluminium volt. (kívúl-belül, már amikor kívül nem volt lefestve.) | |||||
notarius | Adatlap | 368376 | 2008. január 27. 20:20 | ||
Belül az orrban, amíg látszik. | |||||
Buza | Adatlap | 368375 | 2008. január 27. 20:19 | ||
Kívül, vagy belül? | |||||
notarius | Adatlap | 368374 | 2008. január 27. 20:16 | ||
Tudja valaki, milyen színű az UM-ek szívócsatornája? Egyértelmű képet nem találtam sajnos. | |||||
Buza | Adatlap | 368373 | 2008. január 27. 20:12 | ||
migi Tényleg nem sok látszhat a maketten a kompresszorlemez alatti dolgokból. Az aksikat a konténerbe akarod rakni, vagy a gép mellé a földre? Milyen cégtől van a makett? Üdv: Búza | |||||
mig23papa | Adatlap | 368372 | 2008. január 27. 16:21 | ||
migi igéretet kaptam egy ismerősömtől, hogy lefényképezi az aksit | |||||
migi | Adatlap | 368371 | 2008. január 27. 07:46 | ||
Ezzel az a baj hogy nem látszik csak ha felemeled a gépet , de majd meglátjuk. | |||||
mig23papa | Adatlap | 368370 | 2008. január 26. 22:28 | ||
mig23papa | Adatlap | 368369 | 2008. január 26. 22:19 | ||
a kompresszor ellenőrző nyílás a jobb főfutógondolában van, egy jó nagy darab lemez körbe rakva gyorszárakkal | |||||
migi | Adatlap | 368368 | 2008. január 26. 22:15 | ||
Ha megmutatod melyik az ,az órkúp úgyis különlessz a radarral. | |||||
mig23papa | Adatlap | 368367 | 2008. január 26. 22:07 | ||
migi a kompresszor ellenőrző nyílást nem akarod kinyitni? milyen csúcs lenne , benne a kompresszorral, meg a szívócsatornával | |||||
mig23papa | Adatlap | 368366 | 2008. január 26. 22:06 | ||
a képen ott van a tipusa is | |||||
migi | Adatlap | 368365 | 2008. január 26. 22:01 | ||
Ismerem a könyvet ,de én az akumlátorról keresek képet , De azért köszönöm | |||||
migi | Adatlap | 368364 | 2008. január 26. 21:59 | ||
Tudod van egy 1/32 21 MF kittem szeretném kicsit felcifrázni, kinyitni egy pár helyen , köztük az aksit is . | |||||
Figaro | Adatlap | 368363 | 2008. január 26. 21:55 | ||
mig23papa | Adatlap | 368362 | 2008. január 26. 21:47 | ||
migi nekem sincs, de lehet hogy tudok szerezni, holnap beszélek egy barátommaal ez ügyben, lehet a pontos tipusát is megtudom igazából nem volt senkinek sem "személyi gépe" ez afféle NATO-s szokás átvétele lett ott volt szokás a pilcsik nevét ráírni a gépekre, kettő darab aksi volt a Mig21, és a Mig23-as gépeken is, a Mig21 nél egymás mellett a lenyíló dobozban, a Mig23MF-nél az orrfutógondola jobb és baloldalában a Mig23 UB-nál meg a szívócsatorna jobb oldalában a főfutógondola előtt volt egy üreg, és egy dobozba kellett előre betenni a két aksit és betolni a helyére a tetején volt egy kis felnyitható ajtó, ott lehetett csatlakoztatni a gépben lévő kábelt a felnyiló ajtó egyben biztosította is a kábelt kicsúszás ellen | |||||
migi | Adatlap | 368361 | 2008. január 26. 21:15 | ||
De biztos láttál ilyet , abban a lenyitható dobozban hány db volt ? és ezeken nem látszott semmi mint az autó aksikon a porusok . vagy volt valami rajta ? | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 368360 | 2008. január 26. 20:59 | ||
Nekem sajna nincs fotóm a -21 aksijáról, csak azt tudom, hogy valami SzAM-... volt a tipusa | |||||
migi | Adatlap | 368359 | 2008. január 26. 20:47 | ||
Szevasztok Lászlók Nincs senkinek se akumlátor fotója ,ilyen butaságot keresek .Urak az 5531 Bis a Lanecker József személyi gépe volt, elötte a Pető gépe volt ? | |||||
mig23papa | Adatlap | 368358 | 2008. január 26. 15:30 | ||
lehet hogy nálad a gond, mert amit a másik címről írtál azt megkaptam, és válaszoltam is rá |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
igen az amit az első képen látsz
a kabintakaró sarkain lukas szegecsek voltak, a kabintetón meg kis hengeres pöckök . oda lehetett beakasztani a takarót, hogy a szél elne fújja
a következő beírással jönnek a képek is