<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
mig23papa | Adatlap | 368416 | 2008. február 4. 21:35 | ||
Otti less be a 23-as topicba, hátha látsz valami érdekeset ott is Előzmény: (368414) Otti 2008. február 4. 11:21 | |||||
Csillagvadász | Adatlap | 368415 | 2008. február 4. 20:58 | ||
Otti | Adatlap | 368414 | 2008. február 4. 11:21 | ||
Szép új, tiszta fékernyők :-)) | |||||
Otti | Adatlap | 368413 | 2008. február 4. 11:18 | ||
Szia Ákos, én voltam Kenyeriben '87-ben. Az egyik 21-es század települt ki valamelyik gyakorlat keretében. Aznap reggel települtünk át egy jó nagy konvojjal, mi ejések a műszakiakkal mentünk, berendezkedtünk a leszállópálya végén, és vártuk a gépeket. Szép sorban jöttek is, aztán onnan indultak a "bevetésekre". A füves üzemeltetést még megspékelték egy kis éjszakai repüléssel is, aztán hazaindultak, mi összecuccoltunk, és visszagurult a konvoj. | |||||
mig23papa | Adatlap | 368412 | 2008. február 3. 21:42 | ||
Miggyuri semmi gond én voltam a béna hogy nem írtam oda feltöltés előtt, nos 001 AMZ kocsi (maz kocsinak hívtuk mert azt könnyebb volt kimondani) olaj, és hidraulika feltöltésre használtuk, 002,005,007,008,009,Mig21 Kerékszerelő kocsi,003 vontatóvilla, 004,006 fékernyő,010 hidraulikus emelő a törzs orr és szárnyak alá,011 főfutó emelő kerékcseréhez,012 orrkúp, 013 féktuskó, ide írtam mindet hátha valakinek új még valamelyik | |||||
Miggyuri | Adatlap | 368411 | 2008. február 3. 19:49 | ||
Jé! Mennyi miez! Szeretném megkérdezni, melyik, micsoda? Van amit felismerek,de van amit nem.(Ősz atyám azt mondta, nem butának lenni szégyen, hanem butának maradni.) Miggyuri | |||||
mig23papa | Adatlap | 368410 | 2008. február 3. 18:42 | ||
Ákos Kenyeriben soha nem voltam. Amikor Taszáron üzemeltettem Mig21 PF-et, nekünk akkor Balatonkilitiben volt a füves repterünk, Pápának Kenyeri volt a füves reptere, de mivel én Pápán Mig23-asokat üzemeltettem azok meg nem települtek füves reptérre, ezért nem is jártam Kenyeriben sem. hajózók elmondása alapján az oroszok kint repültek füves reptérről is Mig23-assal teszek újabb képeket a földi tartozékokról | |||||
Ákos | Adatlap | 368409 | 2008. február 3. 17:07 | ||
Kenyeriben is voltatok? Az a reptér itt van 10 km-re tőlem. | |||||
flagon | Adatlap | 368408 | 2008. február 3. 16:27 | ||
mig23papa | Adatlap | 368407 | 2008. február 3. 11:30 | ||
Csillagvadász igen az amit az első képen látsz a kabintakaró sarkain lukas szegecsek voltak, a kabintetón meg kis hengeres pöckök . oda lehetett beakasztani a takarót, hogy a szél elne fújja a következő beírással jönnek a képek is | |||||
Csillagvadász | Adatlap | 368406 | 2008. február 3. 09:36 | ||
Mig23papa, megköszönöm, ha küldesz még ezt-azt:D Esetleg még a kabintető-takaró ponyva képe is jöhet, vagy az olyan, mint amit az első képen látok? Köszi:CSV | |||||
migi | Adatlap | 368405 | 2008. február 3. 08:46 | ||
Igen 35 elnézést elirtam. | |||||
Otti | Adatlap | 368404 | 2008. február 3. 08:21 | ||
Hali migi! Most akkor 35 vagy 53? | |||||
mig23papa | Adatlap | 368403 | 2008. február 2. 23:59 | ||
Csillagvadász esetleg egyéb más földitartozékról is kellene kép? | |||||
Csillagvadász | Adatlap | 368402 | 2008. február 2. 23:47 | ||
Köszi az infót! Holnap húzok pár szálat, oszt nekiállok a létrának:) Jó lassan készülök... Kösz mégeccer! Üdv:CSV | |||||
mig23papa | Adatlap | 368401 | 2008. február 2. 22:15 | ||
mig23papa | Adatlap | 368400 | 2008. február 2. 22:07 | ||
Csillagvadász én magam nem üzemeltettem füves reptérről F-13-asokat, de PF-eket igen, vittük szépen magunkkal a földi tartozékokat, vontatóvilla, féktuskók, orrdugó, farokdugó, felszállóredőny szűrőszita, kabuntakaró, és persze a kabinlétrát is, na ezt használtuk a ki és beszálláshoz, gondolom az F-13-asokhoz is ugyanezeket használták elődeink ilyen létrát mint a képen láthatsz, a felső végén eredetileg gumipogácsák voltak, hogy ne karcolja össze a gép oldalát | |||||
Csillagvadász | Adatlap | 368399 | 2008. február 2. 21:32 | ||
Üdv Urak! Utolsó utáni érdeklődés az F-13-asok füves üzemeltetéséről: ki-be szálláshoz mit használtak a pilóták? A reptereken használt állványokat "telepítették ki", vagy valami házi megoldást alkalmaztak? Ha kép is lenne, megköszönném...:) Üdv:CSV:) | |||||
migi | Adatlap | 368398 | 2008. február 1. 16:50 | ||
Kérdeztétek mi történt az 53 géppel ,Szucsán András pilóta irásából megtudhatjátok: Aznapi 5. felszállásom VHT-154-es gyakorlat (Csapó Döni szds az ellenőrző pk a hátsó kabinban) Dönivel már rengeteget repültem, következésképpen pontosan tudta, hogy hogyan fogom végrehajtani a feladatot, neki már nem nagyon tudtam újat mutatni, vagy meglepetést okozni, magyarul ez a felszállás klasszikusan formai-; un. jogosítványhosszabbító rutinellenőrzés lett volna. Felszállás normálisan utánégetővel, és minden rendben is ment a fáklya kikapcsolásáig, ahol hírtelen erős csattanást-; fémes darálódást hallottam hátulról,illetve a hajtómű jellegzetesen â01Elepörgőâ01D hangját. (ekkor 200m-en 600km/h-val repültünk) Hátravágtam a fejem, berántottam a lábam, - közben beszóltam a fedélzetibe, hogyâ01Ddurrantunk Döniâ01D de Ő ezt már nem hallotta â013 aztán két kézzel megrántottam a katapultkart, és már röpültem is. Lehet, hogy tudod a katapultálási folyamatot a kétülésesekből: tök mindegy, hogy ki húzza meg a katapultkart, először elmegy az első kabintető, aztán a hátsó kabintető, aztán a hátsó ülés és végül az első ülés. (az elöl ülő ezért hal meg idő hiányában oly sokszor lásd Gődér Béla pár évvel később) Én kb 6-8 másodpercet töltöttem a belobbant ejtőernyő zsinórzatán a földetérésig, vagyis kb 60 m-en lobbant be az ernyőm. Ez azt jelenti,hogy ha a szabadesésem csak 1 másodperccel tovább tart, már biztosan nem lett volna elég magasság arra, hogy kinyíljon az ejtőernyőm, ugyanis akkorra már minimum 60 m/s-al süllyedtem szabadesésben (egyébként valószínűleg sokkal többel) Földetéréskor kicsit megfájdult a sarkamL fájt vagy 2 hétig! A jegyzőkönyv hivatalos megállapítása szerint a gép a földbe történő becsapódáskor felrobbant (megsemmisült) Erről tényszerűen annyit kívánok mindenkinek elmondani, hogy egy friss mélyszántásba 600 km/h-val becsapódó repülőgép roncsainak szóródása 800m! hosszon a repülés irányával megegyező irányban történt, valamint mindösszesen olyan mély krátert hagyott, mint amilyen mély a szántás volt. Ami logikailag világossá teszi, hogy még a levegőben fel kellett robbania, de ezt az akkori bizottság másként látta. Ok: az egykori NDK-ban végrehajtott hajtóműcsere során a kompresszor kisnyomású forgórészének első álló lapátsorán a lapátkákat rögzítő koronás anyák egyikébe a biztosítékot nem tették be, a rezonancia következtében az anya letekeredett (szétkenődött maradványát nagyon szépen lehetett látni a mellette lévő tárcsán) ez előidézte a két forgórész csapágyainak összeékelődést, ami pompázshoz, hajtóműleálláshoz, a koaxiális tengely töréséhez vezetett (ez volt a csattanás) aztán a turbinát ki is fújta a repülőgép a kiömlőnyíláson egy az egyben. A SZARP szalag összesen 3 másodpercnyi meghibásodást tudott rögzíteni, előtte minden rendben, utána fényt kapott a film,ami azt jelenti, hogy a kazetta kirobbant a helyéről. Döni semmit sem hallott az SZPU-ban, nem igazán értette mi történt, de azért megköszönte, később is nagyon hálás volt, bár ezért nem kell hálásnak lenni. | |||||
Daala | Adatlap | 368397 | 2008. január 31. 20:55 | ||
Emlékszik még valaki a régi Néphadsereg és Igaz Szó újságokra? Asszem a légierős képek túlnyomó többségét egy bizonyos Kiséri Nagy Ferenc készítette. Jó lenne tudni, ki ő és elérhető-e valamilyen módon, talán tudna megosztani velünk képeket a gyűjteményéből... Daala | |||||
migi | Adatlap | 368396 | 2008. január 30. 22:10 | ||
Erröl a Decsov Féle festésről ha tudsz kicsit bővebben . Az a Decsov aki Kecskeméten lezuhant ? | |||||
Buza | Adatlap | 368395 | 2008. január 30. 21:37 | ||
Kösz migi! Azt a gépet nem a PG-ben festették, hanem a seregben, ez látszik a számokról. A festék viszont az általunk használt Binarin. Nagyon az elején lehetett a terepszínű őrületnek, amikor pl. megalkották a Decsov-féle 1418-ast. Akkor még volt helye a kisérletezésnek és az egyéni ötleteknek. Nálunk is többféle terepfestési variáció lehetősége merült fel, végül a legolcsóbb győzött. Mint késöbb mindig, pl. a felségjel átalakításakor. | |||||
migi | Adatlap | 368394 | 2008. január 30. 20:34 | ||
Urak én lennék az eggyik legboldagabb makettező ha sikerülne infót szereznem a 35-ről.De ami késik ... | |||||
Daala | Adatlap | 368393 | 2008. január 30. 20:14 | ||
migi! Elnézést kérek a félreértésért Daala | |||||
Csillagvadász | Adatlap | 368392 | 2008. január 30. 20:14 | ||
Upsz, bocs:) | |||||
migi | Adatlap | 368391 | 2008. január 30. 19:51 | ||
Félreértések elkerülése végett ,én nem a felülnézeti rajzra képre irtam hogy elküldöm Buzának hanem a történetre a gépvesztésről. | |||||
Csillagvadász | Adatlap | 368390 | 2008. január 30. 13:39 | ||
Üdv Migi! A 35-ös felülnézeti rajza engem is érdekelne! Üdv:CSV | |||||
Otti | Adatlap | 368389 | 2008. január 30. 12:35 | ||
Gondolom ez a kép ismert előtted, ez a Horváth-féle honlapról van, eredetileg Hérincs Istváné. | |||||
Otti | Adatlap | 368388 | 2008. január 30. 09:18 | ||
Szia migi! Sajnos én nem tudok Neked segíteni a 35-ös festésével kapcsolatban, én csak egyszerű ejtőernyős sorkatona voltam a 47. honi vadászrepülő ezrednél. Kicsike porszem, aki sok-sok MIG katapulternyőjét hajtogatta be többedmagával. Mindig azt akartuk, hogy sose kelljen kinyílnuk... Amíg én ott voltam, nem is volt rá példa; leszerelésem után három hónappal olvastam valamelyik újságban a hírt, hogy lezuhant egy 21-es, mindkét pilóta sikeresen katapultált. A még szolgáló társam írt egy levelet, hogy kapott 3 nap jutalomszabit, mert ő hajtotta velem azokat az ernyőket, a pilóták személyesen is bementek az ejésekhez köszönetet mondani. Hogy melyik gép volt az, csak a közelmúltban kutattam, Horváth Balázs honlapján találtam rá az infóra. | |||||
Daala | Adatlap | 368387 | 2008. január 30. 00:02 | ||
migi! Elküldenéd nekem is a 35-ös felülnézetiét? fintajoe@citromail.hu köszi! Daala | |||||
migi | Adatlap | 368386 | 2008. január 29. 21:37 | ||
Elküldöm neked | |||||
Buza | Adatlap | 368385 | 2008. január 29. 21:34 | ||
Sziasztok! Engem az érdekelne a 35-ös felülnézeti képén kívül, hogy mi volt az a baleset amiben elvesztettük? | |||||
migi | Adatlap | 368384 | 2008. január 29. 18:48 | ||
Szia Nem tudom melyik oldalszámú biszre gondolsz én nem emlékszem csak kis részletekbe eltérő festésekre Pl 51 gép . migi | |||||
Daala | Adatlap | 368383 | 2008. január 29. 18:31 | ||
Sziasztok! Utalva Otti MiG-23-as topikban felvetett festési problémájára 35-ös és a többi UM és Bisz gépeknek tényleg érdekes festése volt egy időben. Engem főleg a Biszeké érdekelne, ezeké nagyon hasonló a 35-öséhez. Sajna valóban nem találkoztam még én sem felülnézeti képpel, jó lenne, ha valakinél akadna forráskép ehhez! Daala | |||||
Ákos | Adatlap | 368382 | 2008. január 28. 09:40 | ||
Aluszin, már amikor nem ilyen koszos, mint ez is:www.albatros.extra.hu/kepek/reszlet/mig21um/2.jpg | |||||
Buza | Adatlap | 368381 | 2008. január 28. 08:48 | ||
Szia migi! Tudnánk emilben értekezni? Én egy PG festésű - tehát fém színű - UM-ben gondolkodom. Jól jönne egy kis tapasztalat a makettel kapcsolatban. Üdv. buzasg@chello.hu | |||||
migi | Adatlap | 368380 | 2008. január 27. 21:10 | ||
Szia Buza Inkább a földre mert a konténerbe nem látszana csak az eleje. De ha nem lessz akkor csak kinyitom a konténert. A makett 1/32 Trumpeter. | |||||
notarius | Adatlap | 368379 | 2008. január 27. 20:35 | ||
Kösz a kimerítő választ! Éppen csak az eleje fog látszani: orrgyűrű + 2-3 mm. | |||||
Buza | Adatlap | 368378 | 2008. január 27. 20:31 | ||
Természetesen: Felszállóredöny! | |||||
Buza | Adatlap | 368377 | 2008. január 27. 20:30 | ||
Ezüst, alumínium. Az orrgyürű más anyagból volt esztergálva, látszott a különbség. A pompázsgátló és a felszákkóredöny egy barnásabb árnyalatú aluminium volt. (kívúl-belül, már amikor kívül nem volt lefestve.) | |||||
notarius | Adatlap | 368376 | 2008. január 27. 20:20 | ||
Belül az orrban, amíg látszik. | |||||
Buza | Adatlap | 368375 | 2008. január 27. 20:19 | ||
Kívül, vagy belül? | |||||
notarius | Adatlap | 368374 | 2008. január 27. 20:16 | ||
Tudja valaki, milyen színű az UM-ek szívócsatornája? Egyértelmű képet nem találtam sajnos. | |||||
Buza | Adatlap | 368373 | 2008. január 27. 20:12 | ||
migi Tényleg nem sok látszhat a maketten a kompresszorlemez alatti dolgokból. Az aksikat a konténerbe akarod rakni, vagy a gép mellé a földre? Milyen cégtől van a makett? Üdv: Búza | |||||
mig23papa | Adatlap | 368372 | 2008. január 27. 16:21 | ||
migi igéretet kaptam egy ismerősömtől, hogy lefényképezi az aksit | |||||
migi | Adatlap | 368371 | 2008. január 27. 07:46 | ||
Ezzel az a baj hogy nem látszik csak ha felemeled a gépet , de majd meglátjuk. | |||||
mig23papa | Adatlap | 368370 | 2008. január 26. 22:28 | ||
mig23papa | Adatlap | 368369 | 2008. január 26. 22:19 | ||
a kompresszor ellenőrző nyílás a jobb főfutógondolában van, egy jó nagy darab lemez körbe rakva gyorszárakkal | |||||
migi | Adatlap | 368368 | 2008. január 26. 22:15 | ||
Ha megmutatod melyik az ,az órkúp úgyis különlessz a radarral. | |||||
mig23papa | Adatlap | 368367 | 2008. január 26. 22:07 | ||
migi a kompresszor ellenőrző nyílást nem akarod kinyitni? milyen csúcs lenne , benne a kompresszorral, meg a szívócsatornával |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |