<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
sainz | Adatlap | 368442 | 2008. február 21. 19:50 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 368441 | 2008. február 21. 19:25 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 368440 | 2008. február 21. 19:17 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 368439 | 2008. február 21. 19:10 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 368438 | 2008. február 21. 18:41 | ![]() | |
he-he...cirill betuk nem jatszanak A MiG-21MT leirasra gondoltam a linken: aeroram.narod.ru/win/samolet/mig-21sm.htm "ekszportnij variant MiG-21SzMT" | |||||
sainz | Adatlap | 368437 | 2008. február 21. 18:38 | ![]() | |
" МиГ-21МТ ("изделие 96Т") - экспортный вариант МиГ-21СМТ. В 1971 году завод "Знамя Труда" выпустил небольшую партию. " aeroram.narod.ru/win/samolet/mig-21sm.htm Erdekes, azelott sosem hallottam hogy exportaltak volna a MiG-21SzMT-t. | |||||
sainz | Adatlap | 368436 | 2008. február 21. 18:18 | ![]() | |
" de a pitot-csövön nicsenek DUASz-lapátok " Szerencsere van aki figyel a reszletekre is...:) Valoszinuleg -21Sz, nem latszik a kabinkereten a -21R felderitokontenereinek kapcsolodoboza(bar az nem mindig volt a kabinban, Krasznodarban tobb magyar pilota is repult -21R-rel a kepzes soran, amelybol kiszereltek a kapcsolodobozt, igy a feladatok tobbsegenek a gyakorlasara ugyanugy megfelelt mint a PFM amin egyebkent tanultak akkor). Ezek szerint ez a foto nem stimmel: www.airwar.ru/enc/fighter/mig21s.html Nem -21Sz, hanem -21SzM? | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 368435 | 2008. február 21. 17:23 | ![]() | |
Ilyen próbakocsit életemben nem láttam a PG-ben, de ehhez rendkivül hasonló volt a hajtómüvező hangárba telepitett hajtómü-tesztelő próbapad, persze az nem mobil, hanem fixen beépitett kivitelü volt. Érdekes viszont a 21-es géptipus, ami első ránézésre egy MF-nek néz ki /96-os tipus/, de a pitot-csövön nicsenek DUASz-lapátok, igy vagy egy R/RF felderitő, vagy egy szintén gépágyú nélküli Sz /95/ lehet, erről se sok fotót láttam még. | |||||
mig23papa | Adatlap | 368434 | 2008. február 20. 22:20 | ![]() | |
Nem biztos, de lehet hogy a KAPSZO (hajtómű ellenőrző) kocsi elődje. Bár ez a Mig23-ashoz készült. | |||||
sainz | Adatlap | 368433 | 2008. február 20. 22:00 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 368432 | 2008. február 20. 21:32 | ![]() | |
107 - afgan MiG-17 pilotak A kovetkezo ket foto 115.gv.iap. KokajtiAB ill. BagramAB az afganisztani haboru idejen. A negyedik foto egy regi Aviacija i Koszmonavtikabol van, e szerint volt egy vilagos keki valtozata is ennek a ruhanak. | |||||
migi | Adatlap | 368431 | 2008. február 20. 21:27 | ![]() | |
Igen régi darab ,volt még egy PF- PFM változat is vagy valamilyen hasonló , az sem állt több darabból . | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 368430 | 2008. február 20. 20:24 | ![]() | |
Jó régi plasztik-madár, ennél vénebb már csak én magam vagyok, annak idején én is találkoztam vele. Akkoriban meg is épitettem, /elég kezdetleges szinten/, de aztán a többszöri költözés áldozatává vált Üdv Rumcájsz | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 368429 | 2008. február 20. 20:18 | ![]() | |
Köszi az infót, Sainz Rumcájsz | |||||
Solo | Adatlap | 368428 | 2008. február 20. 19:57 | ![]() | |
Neked is örök hála. :) | |||||
migi | Adatlap | 368427 | 2008. február 20. 19:53 | ![]() | |
Parancsolj | |||||
Solo | Adatlap | 368426 | 2008. február 20. 14:13 | ![]() | |
Monox | Adatlap | 368425 | 2008. február 20. 14:08 | ![]() | |
Solo | Adatlap | 368424 | 2008. február 20. 13:38 | ![]() | |
Helló! Nincs valakinek egész véletlenül pár jó minőségű fotója a 9510-es Mig-21MF-ről a "low vis" körvonalas jelvényekkel? Előre is köszi. :) | |||||
sainz | Adatlap | 368423 | 2008. február 18. 19:46 | ![]() | |
airforce.ru/photogallery/tsvetkov/mig-21/mig-21_03.htm Ahogy en tudom, ez a vilagoskek hajozoruha mindenhol hasznalatban volt a Szovjet-Legieroben(meg Magyarorszagon is!), kulonosen a Szu melegebb videkein. Sok oktato hasznalta ezt a ruhat Krasznodarban, Kusovkaban, Lugovoyeban is, ahol a mieink tanultak. A 23-as atkepzesen tobb magyar pilota is viselte ezt. A mentomelleny lehet egyszeruen a rep utvonal miatt is. Asztrahanyban az elesloveszeteken pl. kotelezo viselet volt, akarcsak Lengyelorszagban. A Budapest feletti Aprilis negyedikei diszszemleken is ebben repultek a pilotak. Szerintem a Morszkaja Aviacija nem hasznalta a 21-est. | |||||
migi | Adatlap | 368422 | 2008. február 18. 19:39 | ![]() | |
Szia Rumcájsz Nézd meg a Mi van a dobozban a 3274 irásomat. | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 368421 | 2008. február 18. 17:11 | ![]() | |
Nemcsak a festés az érdekes,de az első képen kék a pilóták ruhája és mentőmellényt viselnek - vagyis lehet, hogy a tengerészeti légierő pilótái - a gépek álcázószinei viszont határozottan terepszinüek, nem tenger-szinüek,szóval itt van némi ellentmondás. Van rá valami magyarázat, vagy ez csak egy újabb rejtvény Szojuzból? | |||||
sainz | Adatlap | 368420 | 2008. február 17. 21:52 | ![]() | |
migi | Adatlap | 368419 | 2008. február 7. 17:56 | ![]() | |
Szia Laci Köszönöm a választ akkor ezt beépitem a gépbe . | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 368418 | 2008. február 6. 21:18 | ![]() | |
Ezzel a fogantyúval lehet végrehajtani az orrfutómü mechanikus vészkibocsájtását, ha se a hidraulikus, se a süritett levegős nyitás nem müködik,gyakorlatilag az orrfutó benti helyzetzárját nyitja ki /azért van rá szükség, mert a 21-el az orrfutó kinyitása nélkül tilos hasraszállást végrehajtani, mert közel 100% az esély az átvágódásra/ | |||||
migi | Adatlap | 368417 | 2008. február 6. 20:44 | ![]() | |
mig23papa | Adatlap | 368416 | 2008. február 4. 21:35 | ![]() | |
Otti less be a 23-as topicba, hátha látsz valami érdekeset ott is | |||||
Csillagvadász | Adatlap | 368415 | 2008. február 4. 20:58 | ![]() | |
Otti | Adatlap | 368414 | 2008. február 4. 11:21 | ![]() | |
Szép új, tiszta fékernyők :-)) | |||||
Otti | Adatlap | 368413 | 2008. február 4. 11:18 | ![]() | |
Szia Ákos, én voltam Kenyeriben '87-ben. Az egyik 21-es század települt ki valamelyik gyakorlat keretében. Aznap reggel települtünk át egy jó nagy konvojjal, mi ejések a műszakiakkal mentünk, berendezkedtünk a leszállópálya végén, és vártuk a gépeket. Szép sorban jöttek is, aztán onnan indultak a "bevetésekre". A füves üzemeltetést még megspékelték egy kis éjszakai repüléssel is, aztán hazaindultak, mi összecuccoltunk, és visszagurult a konvoj. | |||||
mig23papa | Adatlap | 368412 | 2008. február 3. 21:42 | ![]() | |
Miggyuri semmi gond én voltam a béna hogy nem írtam oda feltöltés előtt, nos 001 AMZ kocsi (maz kocsinak hívtuk mert azt könnyebb volt kimondani) olaj, és hidraulika feltöltésre használtuk, 002,005,007,008,009,Mig21 Kerékszerelő kocsi,003 vontatóvilla, 004,006 fékernyő,010 hidraulikus emelő a törzs orr és szárnyak alá,011 főfutó emelő kerékcseréhez,012 orrkúp, 013 féktuskó, ide írtam mindet hátha valakinek új még valamelyik | |||||
Miggyuri | Adatlap | 368411 | 2008. február 3. 19:49 | ![]() | |
Jé! Mennyi miez! Szeretném megkérdezni, melyik, micsoda? Van amit felismerek,de van amit nem.(Ősz atyám azt mondta, nem butának lenni szégyen, hanem butának maradni.) Miggyuri | |||||
mig23papa | Adatlap | 368410 | 2008. február 3. 18:42 | ![]() | |
Ákos Kenyeriben soha nem voltam. Amikor Taszáron üzemeltettem Mig21 PF-et, nekünk akkor Balatonkilitiben volt a füves repterünk, Pápának Kenyeri volt a füves reptere, de mivel én Pápán Mig23-asokat üzemeltettem azok meg nem települtek füves reptérre, ezért nem is jártam Kenyeriben sem. hajózók elmondása alapján az oroszok kint repültek füves reptérről is Mig23-assal teszek újabb képeket a földi tartozékokról | |||||
Ákos | Adatlap | 368409 | 2008. február 3. 17:07 | ![]() | |
Kenyeriben is voltatok? Az a reptér itt van 10 km-re tőlem. | |||||
flagon | Adatlap | 368408 | 2008. február 3. 16:27 | ![]() | |
mig23papa | Adatlap | 368407 | 2008. február 3. 11:30 | ![]() | |
Csillagvadász igen az amit az első képen látsz a kabintakaró sarkain lukas szegecsek voltak, a kabintetón meg kis hengeres pöckök . oda lehetett beakasztani a takarót, hogy a szél elne fújja a következő beírással jönnek a képek is | |||||
Csillagvadász | Adatlap | 368406 | 2008. február 3. 09:36 | ![]() | |
Mig23papa, megköszönöm, ha küldesz még ezt-azt:D Esetleg még a kabintető-takaró ponyva képe is jöhet, vagy az olyan, mint amit az első képen látok? Köszi:CSV | |||||
migi | Adatlap | 368405 | 2008. február 3. 08:46 | ![]() | |
Igen 35 elnézést elirtam. | |||||
Otti | Adatlap | 368404 | 2008. február 3. 08:21 | ![]() | |
Hali migi! Most akkor 35 vagy 53? | |||||
mig23papa | Adatlap | 368403 | 2008. február 2. 23:59 | ![]() | |
Csillagvadász esetleg egyéb más földitartozékról is kellene kép? | |||||
Csillagvadász | Adatlap | 368402 | 2008. február 2. 23:47 | ![]() | |
Köszi az infót! Holnap húzok pár szálat, oszt nekiállok a létrának:) Jó lassan készülök... Kösz mégeccer! Üdv:CSV | |||||
mig23papa | Adatlap | 368401 | 2008. február 2. 22:15 | ![]() | |
mig23papa | Adatlap | 368400 | 2008. február 2. 22:07 | ![]() | |
Csillagvadász én magam nem üzemeltettem füves reptérről F-13-asokat, de PF-eket igen, vittük szépen magunkkal a földi tartozékokat, vontatóvilla, féktuskók, orrdugó, farokdugó, felszállóredőny szűrőszita, kabuntakaró, és persze a kabinlétrát is, na ezt használtuk a ki és beszálláshoz, gondolom az F-13-asokhoz is ugyanezeket használták elődeink ilyen létrát mint a képen láthatsz, a felső végén eredetileg gumipogácsák voltak, hogy ne karcolja össze a gép oldalát | |||||
Csillagvadász | Adatlap | 368399 | 2008. február 2. 21:32 | ![]() | |
Üdv Urak! Utolsó utáni érdeklődés az F-13-asok füves üzemeltetéséről: ki-be szálláshoz mit használtak a pilóták? A reptereken használt állványokat "telepítették ki", vagy valami házi megoldást alkalmaztak? Ha kép is lenne, megköszönném...:) Üdv:CSV:) | |||||
migi | Adatlap | 368398 | 2008. február 1. 16:50 | ![]() | |
Kérdeztétek mi történt az 53 géppel ,Szucsán András pilóta irásából megtudhatjátok: Aznapi 5. felszállásom VHT-154-es gyakorlat (Csapó Döni szds az ellenőrző pk a hátsó kabinban) Dönivel már rengeteget repültem, következésképpen pontosan tudta, hogy hogyan fogom végrehajtani a feladatot, neki már nem nagyon tudtam újat mutatni, vagy meglepetést okozni, magyarul ez a felszállás klasszikusan formai-; un. jogosítványhosszabbító rutinellenőrzés lett volna. Felszállás normálisan utánégetővel, és minden rendben is ment a fáklya kikapcsolásáig, ahol hírtelen erős csattanást-; fémes darálódást hallottam hátulról,illetve a hajtómű jellegzetesen â01Elepörgőâ01D hangját. (ekkor 200m-en 600km/h-val repültünk) Hátravágtam a fejem, berántottam a lábam, - közben beszóltam a fedélzetibe, hogyâ01Ddurrantunk Döniâ01D de Ő ezt már nem hallotta â013 aztán két kézzel megrántottam a katapultkart, és már röpültem is. Lehet, hogy tudod a katapultálási folyamatot a kétülésesekből: tök mindegy, hogy ki húzza meg a katapultkart, először elmegy az első kabintető, aztán a hátsó kabintető, aztán a hátsó ülés és végül az első ülés. (az elöl ülő ezért hal meg idő hiányában oly sokszor lásd Gődér Béla pár évvel később) Én kb 6-8 másodpercet töltöttem a belobbant ejtőernyő zsinórzatán a földetérésig, vagyis kb 60 m-en lobbant be az ernyőm. Ez azt jelenti,hogy ha a szabadesésem csak 1 másodperccel tovább tart, már biztosan nem lett volna elég magasság arra, hogy kinyíljon az ejtőernyőm, ugyanis akkorra már minimum 60 m/s-al süllyedtem szabadesésben (egyébként valószínűleg sokkal többel) Földetéréskor kicsit megfájdult a sarkamL fájt vagy 2 hétig! A jegyzőkönyv hivatalos megállapítása szerint a gép a földbe történő becsapódáskor felrobbant (megsemmisült) Erről tényszerűen annyit kívánok mindenkinek elmondani, hogy egy friss mélyszántásba 600 km/h-val becsapódó repülőgép roncsainak szóródása 800m! hosszon a repülés irányával megegyező irányban történt, valamint mindösszesen olyan mély krátert hagyott, mint amilyen mély a szántás volt. Ami logikailag világossá teszi, hogy még a levegőben fel kellett robbania, de ezt az akkori bizottság másként látta. Ok: az egykori NDK-ban végrehajtott hajtóműcsere során a kompresszor kisnyomású forgórészének első álló lapátsorán a lapátkákat rögzítő koronás anyák egyikébe a biztosítékot nem tették be, a rezonancia következtében az anya letekeredett (szétkenődött maradványát nagyon szépen lehetett látni a mellette lévő tárcsán) ez előidézte a két forgórész csapágyainak összeékelődést, ami pompázshoz, hajtóműleálláshoz, a koaxiális tengely töréséhez vezetett (ez volt a csattanás) aztán a turbinát ki is fújta a repülőgép a kiömlőnyíláson egy az egyben. A SZARP szalag összesen 3 másodpercnyi meghibásodást tudott rögzíteni, előtte minden rendben, utána fényt kapott a film,ami azt jelenti, hogy a kazetta kirobbant a helyéről. Döni semmit sem hallott az SZPU-ban, nem igazán értette mi történt, de azért megköszönte, később is nagyon hálás volt, bár ezért nem kell hálásnak lenni. | |||||
Daala | Adatlap | 368397 | 2008. január 31. 20:55 | ![]() | |
Emlékszik még valaki a régi Néphadsereg és Igaz Szó újságokra? Asszem a légierős képek túlnyomó többségét egy bizonyos Kiséri Nagy Ferenc készítette. Jó lenne tudni, ki ő és elérhető-e valamilyen módon, talán tudna megosztani velünk képeket a gyűjteményéből... Daala | |||||
migi | Adatlap | 368396 | 2008. január 30. 22:10 | ![]() | |
Erröl a Decsov Féle festésről ha tudsz kicsit bővebben . Az a Decsov aki Kecskeméten lezuhant ? | |||||
Buza | Adatlap | 368395 | 2008. január 30. 21:37 | ![]() | |
Kösz migi! Azt a gépet nem a PG-ben festették, hanem a seregben, ez látszik a számokról. A festék viszont az általunk használt Binarin. Nagyon az elején lehetett a terepszínű őrületnek, amikor pl. megalkották a Decsov-féle 1418-ast. Akkor még volt helye a kisérletezésnek és az egyéni ötleteknek. Nálunk is többféle terepfestési variáció lehetősége merült fel, végül a legolcsóbb győzött. Mint késöbb mindig, pl. a felségjel átalakításakor. | |||||
migi | Adatlap | 368394 | 2008. január 30. 20:34 | ![]() | |
Urak én lennék az eggyik legboldagabb makettező ha sikerülne infót szereznem a 35-ről.De ami késik ... | |||||
Daala | Adatlap | 368393 | 2008. január 30. 20:14 | ![]() | |
migi! Elnézést kérek a félreértésért Daala |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
" Syria indeed operated a small number of MiG-21SMTs. Should take a look into my notices, but I think that 24 were delivered in 1976 and two or so shot down during air combats with Israeli F-15s in 1980 or 1981.
Also, in 1982, during the Israeli invasion of Lebanon, a Syrian MiG-21SMT put a single R-60 into an IDF/AF F-15D Eagle, but the Israeli managed to land his badly damaged plane safely back in Israel. "