/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193.
sainz 368442 2008. február 21. 19:50
Válasz erre
Sziriai MiG-21SMT (forras Tom Cooper):

" Syria indeed operated a small number of MiG-21SMTs. Should take a look into my notices, but I think that 24 were delivered in 1976 and two or so shot down during air combats with Israeli F-15s in 1980 or 1981.

Also, in 1982, during the Israeli invasion of Lebanon, a Syrian MiG-21SMT put a single R-60 into an IDF/AF F-15D Eagle, but the Israeli managed to land his badly damaged plane safely back in Israel. "
sainz 368441 2008. február 21. 19:25
Válasz erre
sainz 368440 2008. február 21. 19:17
Válasz erre
16
16

+1
sainz 368439 2008. február 21. 19:10
Válasz erre
37
37

Ez az egyetlen -21Sz foto amit ismerek:
sainz 368438 2008. február 21. 18:41
Válasz erre
he-he...cirill betuk nem jatszanak

A MiG-21MT leirasra gondoltam a linken:
aeroram.narod.ru/win/samolet/mig-21sm.htm

"ekszportnij variant MiG-21SzMT"
sainz 368437 2008. február 21. 18:38
Válasz erre
" МиГ-21МТ ("изделие 96Т") - экспортный вариант МиГ-21СМТ. В 1971 году завод "Знамя Труда" выпустил небольшую партию. "

aeroram.narod.ru/win/samolet/mig-21sm.htm

Erdekes, azelott sosem hallottam hogy exportaltak volna a MiG-21SzMT-t.
sainz 368436 2008. február 21. 18:18
Válasz erre
" de a pitot-csövön nicsenek DUASz-lapátok "

Szerencsere van aki figyel a reszletekre is...:)

Valoszinuleg -21Sz, nem latszik a kabinkereten a -21R felderitokontenereinek kapcsolodoboza(bar az nem mindig volt a kabinban, Krasznodarban tobb magyar pilota is repult -21R-rel a kepzes soran, amelybol kiszereltek a kapcsolodobozt, igy a feladatok tobbsegenek a gyakorlasara ugyanugy megfelelt mint a PFM amin egyebkent tanultak akkor).

Ezek szerint ez a foto nem stimmel:
www.airwar.ru/enc/fighter/mig21s.html

Nem -21Sz, hanem -21SzM?
Rumcájsz 368435 2008. február 21. 17:23
Válasz erre
Ilyen próbakocsit életemben nem láttam a PG-ben, de ehhez rendkivül hasonló volt a hajtómüvező hangárba telepitett hajtómü-tesztelő próbapad, persze az nem mobil, hanem fixen beépitett kivitelü volt. Érdekes viszont a 21-es géptipus, ami első ránézésre egy MF-nek néz ki /96-os tipus/, de a pitot-csövön nicsenek DUASz-lapátok, igy vagy egy R/RF felderitő, vagy egy szintén gépágyú nélküli Sz /95/ lehet, erről se sok fotót láttam még.
mig23papa 368434 2008. február 20. 22:20
Válasz erre
kapszó
kapszó

Nem biztos, de lehet hogy a KAPSZO (hajtómű ellenőrző) kocsi elődje.
Bár ez a Mig23-ashoz készült.
sainz 368433 2008. február 20. 22:00
Válasz erre
21 a
21 a

Rumcajsz!

Mi ez a "muszereskocsi" ?
Volt nekunk ilyen az ezredeknel vagy csak Tokolon?
sainz 368432 2008. február 20. 21:32
Válasz erre
107
107
45 red a
45 red a
115gviap_dra
115gviap_dra
pilots-34
pilots-34

107 - afgan MiG-17 pilotak
A kovetkezo ket foto 115.gv.iap. KokajtiAB ill. BagramAB az afganisztani haboru idejen.
A negyedik foto egy regi Aviacija i Koszmonavtikabol van, e szerint volt egy vilagos keki valtozata is ennek a ruhanak.
migi 368431 2008. február 20. 21:27
Válasz erre
Igen régi darab ,volt még egy PF- PFM változat is vagy valamilyen hasonló , az sem állt több darabból .
Rumcájsz 368430 2008. február 20. 20:24
Válasz erre
Jó régi plasztik-madár, ennél vénebb már csak én magam vagyok, annak idején én is találkoztam vele. Akkoriban meg is épitettem, /elég kezdetleges szinten/, de aztán a többszöri költözés áldozatává vált Üdv Rumcájsz
Rumcájsz 368429 2008. február 20. 20:18
Válasz erre
Köszi az infót, Sainz Rumcájsz
Solo 368428 2008. február 20. 19:57
Válasz erre
migi 368427 2008. február 20. 19:53
Válasz erre
MIG_21MF_9510_1
MIG_21MF_9510_1
MIG_21MF_9510_4
MIG_21MF_9510_4
MIG_21MF_9510_6
MIG_21MF_9510_6

Parancsolj
Solo 368426 2008. február 20. 14:13
Válasz erre
Monox 368425 2008. február 20. 14:08
Válasz erre
A búcsúrepülésen Pápán - 15
A búcsúrepülésen Pápán - 15
A búcsúrepülésen Pápán - 17
A búcsúrepülésen Pápán - 17
A búcsúrepülésen Pápán - 03
A búcsúrepülésen Pápán - 03

Jók lesznek?
Solo 368424 2008. február 20. 13:38
Válasz erre
Helló!

Nincs valakinek egész véletlenül pár jó minőségű fotója a 9510-es Mig-21MF-ről a "low vis" körvonalas jelvényekkel?

Előre is köszi. :)
sainz 368423 2008. február 18. 19:46
Válasz erre
airforce.ru/photogallery/tsvetkov/mig-21/mig-21_03.htm

Ahogy en tudom, ez a vilagoskek hajozoruha mindenhol hasznalatban volt a Szovjet-Legieroben(meg Magyarorszagon is!), kulonosen a Szu melegebb videkein.
Sok oktato hasznalta ezt a ruhat Krasznodarban, Kusovkaban, Lugovoyeban is, ahol a mieink tanultak.
A 23-as atkepzesen tobb magyar pilota is viselte ezt.
A mentomelleny lehet egyszeruen a rep utvonal miatt is.
Asztrahanyban az elesloveszeteken pl. kotelezo viselet volt, akarcsak Lengyelorszagban.
A Budapest feletti Aprilis negyedikei diszszemleken is ebben repultek a pilotak.

Szerintem a Morszkaja Aviacija nem hasznalta a 21-est.
migi 368422 2008. február 18. 19:39
Válasz erre
Szia Rumcájsz
Nézd meg a Mi van a dobozban a 3274 irásomat.
Rumcájsz 368421 2008. február 18. 17:11
Válasz erre
Nemcsak a festés az érdekes,de az első képen kék a pilóták ruhája és mentőmellényt viselnek - vagyis lehet, hogy a tengerészeti légierő pilótái - a gépek álcázószinei viszont határozottan terepszinüek, nem tenger-szinüek,szóval itt van némi ellentmondás.
Van rá valami magyarázat, vagy ez csak egy újabb rejtvény Szojuzból?
sainz 368420 2008. február 17. 21:52
Válasz erre
21
21
21-2
21-2

Erdekes szovjet kamok:
migi 368419 2008. február 7. 17:56
Válasz erre
Szia Laci
Köszönöm a választ akkor ezt beépitem a gépbe .
Rumcájsz 368418 2008. február 6. 21:18
Válasz erre
Ezzel a fogantyúval lehet végrehajtani az orrfutómü mechanikus vészkibocsájtását, ha se a hidraulikus, se a süritett levegős nyitás nem müködik,gyakorlatilag az orrfutó benti helyzetzárját nyitja ki /azért van rá szükség, mert a 21-el az orrfutó kinyitása nélkül tilos hasraszállást végrehajtani, mert közel 100% az esély az átvágódásra/
migi 368417 2008. február 6. 20:44
Válasz erre
21Mfright_kabin
21Mfright_kabin

Sziasztok
Urak ennek a piros fogantyúnak mi a rendeltetése ?
üdv: migi
mig23papa 368416 2008. február 4. 21:35
Válasz erre
Otti less be a 23-as topicba, hátha látsz valami érdekeset ott is
Csillagvadász 368415 2008. február 4. 20:58
Válasz erre
Köszi, mig23papa! Jó infók!
Üdv:CSV
Otti 368414 2008. február 4. 11:21
Válasz erre
Otti 368413 2008. február 4. 11:18
Válasz erre
Szia Ákos,
én voltam Kenyeriben '87-ben. Az egyik 21-es század települt ki valamelyik gyakorlat keretében. Aznap reggel települtünk át egy jó nagy konvojjal, mi ejések a műszakiakkal mentünk, berendezkedtünk a leszállópálya végén, és vártuk a gépeket. Szép sorban jöttek is, aztán onnan indultak a "bevetésekre". A füves üzemeltetést még megspékelték egy kis éjszakai repüléssel is, aztán hazaindultak, mi összecuccoltunk, és visszagurult a konvoj.
mig23papa 368412 2008. február 3. 21:42
Válasz erre
Miggyuri

semmi gond én voltam a béna hogy nem írtam oda feltöltés előtt, nos
001 AMZ kocsi (maz kocsinak hívtuk mert azt könnyebb volt kimondani) olaj, és hidraulika feltöltésre használtuk, 002,005,007,008,009,Mig21 Kerékszerelő kocsi,003 vontatóvilla,
004,006 fékernyő,010 hidraulikus emelő a törzs orr és szárnyak alá,011 főfutó emelő kerékcseréhez,012 orrkúp, 013 féktuskó, ide írtam mindet hátha valakinek új még valamelyik
Miggyuri 368411 2008. február 3. 19:49
Válasz erre
Jé! Mennyi miez!
Szeretném megkérdezni, melyik, micsoda? Van amit felismerek,de van amit nem.(Ősz atyám azt mondta, nem butának lenni szégyen, hanem butának maradni.)
Miggyuri
mig23papa 368410 2008. február 3. 18:42
Válasz erre
001
001
002
002
003
003
004
004
005
005
006
006
007
007
008
008
009
009
010
010
011
011
012
012
013
013

Ákos
Kenyeriben soha nem voltam.
Amikor Taszáron üzemeltettem Mig21 PF-et, nekünk akkor Balatonkilitiben volt
a füves repterünk, Pápának Kenyeri volt a füves reptere, de mivel én Pápán Mig23-asokat üzemeltettem azok meg nem települtek füves reptérre, ezért nem is jártam Kenyeriben sem.
hajózók elmondása alapján az oroszok kint repültek füves reptérről is Mig23-assal
teszek újabb képeket a földi tartozékokról
Ákos 368409 2008. február 3. 17:07
Válasz erre
Kenyeriben is voltatok? Az a reptér itt van 10 km-re tőlem.
flagon 368408 2008. február 3. 16:27
Válasz erre
docu0002
docu0002
docu0003
docu0003

Ezt a két képet egy 1975-elötti tabloról sikerül megmentenem.Érdekesség a pilota fülke elötti boritás nyitott állapotban van.
mig23papa 368407 2008. február 3. 11:30
Válasz erre
Csillagvadász
igen az amit az első képen látsz
a kabintakaró sarkain lukas szegecsek voltak, a kabintetón meg kis hengeres pöckök . oda lehetett beakasztani a takarót, hogy a szél elne fújja
a következő beírással jönnek a képek is
Csillagvadász 368406 2008. február 3. 09:36
Válasz erre
Mig23papa, megköszönöm, ha küldesz még ezt-azt:D Esetleg még a kabintető-takaró ponyva képe is jöhet, vagy az olyan, mint amit az első képen látok?
Köszi:CSV
migi 368405 2008. február 3. 08:46
Válasz erre
Otti 368404 2008. február 3. 08:21
Válasz erre
Hali migi! Most akkor 35 vagy 53?
mig23papa 368403 2008. február 2. 23:59
Válasz erre
Mig 21 Féktuskó
Mig 21 Féktuskó

Csillagvadász
esetleg egyéb más földitartozékról is kellene kép?
Csillagvadász 368402 2008. február 2. 23:47
Válasz erre
Köszi az infót! Holnap húzok pár szálat, oszt nekiállok a létrának:)
Jó lassan készülök...
Kösz mégeccer!
Üdv:CSV
mig23papa 368401 2008. február 2. 22:15
Válasz erre
PDVD_047
PDVD_047

dobok még egy létrás képet
mig23papa 368400 2008. február 2. 22:07
Válasz erre
15
15

Csillagvadász
én magam nem üzemeltettem füves reptérről F-13-asokat, de PF-eket igen,
vittük szépen magunkkal a földi tartozékokat, vontatóvilla, féktuskók, orrdugó, farokdugó, felszállóredőny szűrőszita, kabuntakaró, és persze a kabinlétrát is, na ezt használtuk a ki és beszálláshoz, gondolom az F-13-asokhoz is ugyanezeket használták elődeink ilyen létrát mint a képen láthatsz, a felső végén eredetileg gumipogácsák voltak, hogy ne karcolja össze a gép oldalát
Csillagvadász 368399 2008. február 2. 21:32
Válasz erre
Üdv Urak!
Utolsó utáni érdeklődés az F-13-asok füves üzemeltetéséről: ki-be szálláshoz mit használtak a pilóták? A reptereken használt állványokat "telepítették ki", vagy valami házi megoldást alkalmaztak? Ha kép is lenne, megköszönném...:)
Üdv:CSV:)
migi 368398 2008. február 1. 16:50
Válasz erre
Kérdeztétek mi történt az 53 géppel ,Szucsán András pilóta irásából megtudhatjátok:

Aznapi 5. felszállásom VHT-154-es gyakorlat (Csapó Döni szds az ellenőrző pk a hátsó kabinban) Dönivel már rengeteget repültem, következésképpen pontosan tudta, hogy hogyan fogom végrehajtani a feladatot, neki már nem nagyon tudtam újat mutatni, vagy meglepetést okozni, magyarul ez a felszállás klasszikusan formai-; un. jogosítványhosszabbító rutinellenőrzés lett volna.
Felszállás normálisan utánégetővel, és minden rendben is ment a fáklya kikapcsolásáig, ahol hírtelen erős csattanást-; fémes darálódást hallottam hátulról,illetve a hajtómű jellegzetesen â01Elepörgőâ01D hangját. (ekkor 200m-en 600km/h-val repültünk) Hátravágtam a fejem, berántottam a lábam, - közben beszóltam a fedélzetibe, hogyâ01Ddurrantunk Döniâ01D de Ő ezt már nem hallotta â013 aztán két kézzel megrántottam a katapultkart, és már röpültem is.
Lehet, hogy tudod a katapultálási folyamatot a kétülésesekből: tök mindegy, hogy ki húzza meg a katapultkart, először elmegy az első kabintető, aztán a hátsó kabintető, aztán a hátsó ülés és végül az első ülés. (az elöl ülő ezért hal meg idő hiányában oly sokszor lásd Gődér Béla pár évvel később)
Én kb 6-8 másodpercet töltöttem a belobbant ejtőernyő zsinórzatán a földetérésig, vagyis kb 60 m-en lobbant be az ernyőm. Ez azt jelenti,hogy ha a szabadesésem csak 1 másodperccel tovább tart, már biztosan nem lett volna elég magasság arra, hogy kinyíljon az ejtőernyőm, ugyanis akkorra már minimum 60 m/s-al süllyedtem szabadesésben (egyébként valószínűleg sokkal többel)
Földetéréskor kicsit megfájdult a sarkamL fájt vagy 2 hétig!
A jegyzőkönyv hivatalos megállapítása szerint a gép a földbe történő becsapódáskor felrobbant (megsemmisült) Erről tényszerűen annyit kívánok mindenkinek elmondani, hogy egy friss mélyszántásba 600 km/h-val becsapódó repülőgép roncsainak szóródása 800m! hosszon a repülés irányával megegyező irányban történt, valamint mindösszesen olyan mély krátert hagyott, mint amilyen mély a szántás volt. Ami logikailag világossá teszi, hogy még a levegőben fel kellett robbania, de ezt az akkori bizottság másként látta.
Ok: az egykori NDK-ban végrehajtott hajtóműcsere során a kompresszor kisnyomású forgórészének első álló lapátsorán a lapátkákat rögzítő koronás anyák egyikébe a biztosítékot nem tették be, a rezonancia következtében az anya letekeredett (szétkenődött maradványát nagyon szépen lehetett látni a mellette lévő tárcsán) ez előidézte a két forgórész csapágyainak összeékelődést, ami pompázshoz, hajtóműleálláshoz, a koaxiális tengely töréséhez vezetett (ez volt a csattanás) aztán a turbinát ki is fújta a repülőgép a kiömlőnyíláson egy az egyben. A SZARP szalag összesen 3 másodpercnyi meghibásodást tudott rögzíteni, előtte minden rendben, utána fényt kapott a film,ami azt jelenti, hogy a kazetta kirobbant a helyéről.

Döni semmit sem hallott az SZPU-ban, nem igazán értette mi történt, de azért megköszönte, később is nagyon hálás volt, bár ezért nem kell hálásnak lenni.
Daala 368397 2008. január 31. 20:55
Válasz erre
Emlékszik még valaki a régi Néphadsereg és Igaz Szó újságokra? Asszem a légierős képek túlnyomó többségét egy bizonyos Kiséri Nagy Ferenc készítette. Jó lenne tudni, ki ő és elérhető-e valamilyen módon, talán tudna megosztani velünk képeket a gyűjteményéből...
Daala
migi 368396 2008. január 30. 22:10
Válasz erre
Erröl a Decsov Féle festésről ha tudsz kicsit bővebben . Az a Decsov aki Kecskeméten lezuhant ?
Buza 368395 2008. január 30. 21:37
Válasz erre
Kösz migi! Azt a gépet nem a PG-ben festették, hanem a seregben, ez látszik a számokról. A festék viszont az általunk használt Binarin. Nagyon az elején lehetett a terepszínű őrületnek, amikor pl. megalkották a Decsov-féle 1418-ast. Akkor még volt helye a kisérletezésnek és az egyéni ötleteknek. Nálunk is többféle terepfestési variáció lehetősége merült fel, végül a legolcsóbb győzött. Mint késöbb mindig, pl. a felségjel átalakításakor.
migi 368394 2008. január 30. 20:34
Válasz erre
Urak én lennék az eggyik legboldagabb makettező ha sikerülne infót szereznem a 35-ről.De ami késik ...
Daala 368393 2008. január 30. 20:14
Válasz erre
migi!
Elnézést kérek a félreértésért
Daala
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193.