/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
Rumcájsz 368459 2008. február 22. 20:28
Válasz erre
Szerintem ez inkább bisz-nek /75/ néz ki, elég testes a gerinctartály, de a másik kigazitásod szerint lehet SzT változat is , a pitot tartórúdjába meg olyan pitot-csövet
szereltek a kirabolt helyett, amit éppen találtak, én már söprünyelet is láttam ilyen kiállitott gépen /mondjuk az MiG-19 volt/. A másik téma: sajnos fejből irtam a 1524 sz. szövegemet, igy kevertem az MT és az SzT változatokat, a "szentirás" szerint is neked van igazad, tehát a kisebb gerinctartállyal átépitett SzMT új jelzése lett SzT, ami külsőre majdnem azonos a bisz-el /már csak azt kéne tudni, az a bizonyos MT vajon hogy néz ki, melyikkel egyezik meg külsőre?/
Az összképet egyébként még a kinai gyértmányok is bonyolitják.
Rumcájsz 368458 2008. február 22. 20:25
Válasz erre
Szerintem ez inkább bisz-nek /75/ néz ki, elég testes a gerinctartály, de a másik kigazitásod szerint lehet SzT változat is , a pitot tartórúdjába meg olyan pitot-csövet
szereltek a kirabolt helyett, amit éppen találtak, én már söprünyelet is láttam ilyen kiállitott gépen /mondjuk az MiG-19 volt/. A másik téma: sajnos fejből irtam a 1524 sz. szövegemet, igy kevertem az MT és az SzT változatokat, a "szentirás" szerint is neked van igazad, tehát a kisebb gerinctartállyal átépitett SzMT új jelzése lett SzT, ami külsőre majdnem azonos a bisz-el /már csak azt kéne tudni, az a bizonyos MT vajon hogy néz ki, melyikkel egyezik meg külsőre?/
Az összképet egyébként még a kinai gyértmányok is bonyolitják.
notarius 368457 2008. február 22. 20:11
Válasz erre
Hind 368456 2008. február 22. 20:02
Válasz erre
Solo 368455 2008. február 22. 19:41
Válasz erre
Helló!

Igazából ,minden jöhet akár emalien is, mert a gép apró jellegzetességei lennének fontosak. Egy egyedi festéssel szeretném elkészíteni, de úgy, hogy az adott géptől a festésen kívül egyéb dolgokban ne különbözzön. Mintha az eredetit festeték volna át. Nem tom érthető voltam e. :)
notarius 368454 2008. február 22. 19:09
Válasz erre
Hind bácsi,

képeket néztél az ndk-s gépekről?
Hind 368453 2008. február 22. 19:04
Válasz erre
Hát ez az oroszoknál már csak így van!
MI-8 ból,és 24-esből is ezer féle altipus van egy szérián belül is.
sainz 368452 2008. február 22. 18:39
Válasz erre
Rumcajsz!

Kicsit kutakodtam:

MiG-21MT - izdelije 96MT - 15db-ot gyartottak belole 1971-ben a Zavod No.1-ben(MAPO).
MiG-21SzMT - izdelije 50 - 281db-ot gyartottak belole 1971-73 kozott(1971-ben 116db, 1972-ben 135, 1973-ban 30) a Zavod No.21-ben(Szokol).

Ez alapjan az MT nem valoszinu hogy SzMT atalakitas.

Vandorkaresz kapcsolatban all nehany orosz pilotaval Tokolrol az SzMT idokbol, ok erdekes modon SzT-nek hivtak a kisgerinctankos, de egyebekben az SzMT-vel megegyezo gepeket.
Ilyen viszont nem szerepel a gyartasi listan.

Sokak szerint leragott csont a 21-es, de sztem soha nem lesz tiszta a kep teljesen...
migi 368451 2008. február 22. 18:38
Válasz erre
Solo pontosan mi kellene , részletek vagy az egész gépről képek ?
notarius 368450 2008. február 22. 18:08
Válasz erre
Úgy néz ki, mint azok, amiket az F-16 Netz-ekre szerelnek az izraeliek. Az szerintem saját fejlesztés.
sainz 368449 2008. február 22. 18:06
Válasz erre
69  Privolgskiy
69 Privolgskiy
0032
0032

Rumcajsz!

Ez az Asztrahanyban kiallitott "69"-es is egy erdekes oszver(?).
DUASz lapatok nincsenek, beepitett gepagyu van...hmm
(bar lehet h csak vki lerabolta a geprol a lapatokat)

Kulon erdekessege, hogy magyar pilotak tobbszor is eredmenyesek voltak ezzel a geppel.
Az eddig altalam latott hajozokonyvekben 2 miseny lelovese is ezzel a geppel tortent(de sajnos nem mindenki irta a gepszamokat, van aki meg az altipust sem).
Ezen az 1985-os Sztrelban keszult foton is ez a gep lathato(+Bodis Gyula, Tulkos Janos, Nagy Arpad Taszarrol).

(a szines fotoert koszonet Alekszej Kalinovszkijnak - van igeret szarny felulnezet fotokra is, erdekes matrica lehet majd belole)
sainz 368448 2008. február 22. 17:16
Válasz erre
sainz 368447 2008. február 22. 17:14
Válasz erre
www.airliners.net/photo/Uganda---Air/Mikoyan-Gurevich-MiG-21.../0724024/M/

Ugandai modernizalt 21-es(by IAI).
Tudja valaki milyen eredetu az infracsapdaszoro a torzshatsoresz also reszen?
Mennyi toltetet tartalmaz?
Esetleg reszletfoto v rajz?
Solo 368446 2008. február 22. 11:16
Válasz erre
SIG 368445 2008. február 22. 09:50
Válasz erre
Hello Solo !

Érdekes még a téma ? Van nálam is pár kocka, ha kell még felteszem.

Üdv
Rumcájsz 368444 2008. február 21. 21:25
Válasz erre
Az SzMT-változatot az eredeti külsőben tudomásom szerint nem exportálták, sőt, a Szu
sem használta túl sokáig, nem volt egy közkedvelt tipus. A nagyjavitások során orosz forrás szerint lecserélték a böszme-nagy gerinctartályt 540 literesre, ami a későbbi bisz tipus jellemzője volt, ezt az átépitett változatot hivták MT-nek, és talán exportálták is. Fotókkal az export nehezen lenne bizonyitható, hiszen külsőleg az MT és a bisz talán csak a szivócsatorna orrgyürüjének szélességében tér el, ennek azonositásához viszont megfelelő irányból készült és nagyon jó minőségű fénykép kell,
ha meg ráadásul terepszinű a gép, akkor már szerintem eléggé reménytelen az orrgyürű
méretének azonositása.
Rumcájsz 368443 2008. február 21. 21:07
Válasz erre
A 21SzM külsőleg a mi MF változatunkkal volt azonos, tehát a törzs alján ott volt a fixen beépitett GS-23 gépágyú, csak éppen az Sz-ben az új RP-22 lokátor, az MF-ben a régi RP-21 volt.Ezen a fotón a GS-23 a póttank helyett,konténerben van felfüggesztve, tehát Sz változat. A DUASz-lapátokra szerintem az a magyarázat, hogy
ez a gép az SzM változat kisérleti példánya lehetett, egy sima Sz-be beépitve a korábbi girós célzókészülék korszerüsitett változata /ehhez tartozott a DUASz-rendszer/, de a puskát még nem épitették be fixen, hiszen ez éppen a lövészeti tesztek eredményétől függött. A gép egyediségére utal az is, hogy nincs rajta felfestett taktikai azonositó szám, ami egy harcászati alakulatnál nem fordulhat elő,
de egy teszt-gépeket épitő és üzemeltető kisérleti üzemnél mindennapos gyakorlat lehet.
sainz 368442 2008. február 21. 19:50
Válasz erre
Sziriai MiG-21SMT (forras Tom Cooper):

" Syria indeed operated a small number of MiG-21SMTs. Should take a look into my notices, but I think that 24 were delivered in 1976 and two or so shot down during air combats with Israeli F-15s in 1980 or 1981.

Also, in 1982, during the Israeli invasion of Lebanon, a Syrian MiG-21SMT put a single R-60 into an IDF/AF F-15D Eagle, but the Israeli managed to land his badly damaged plane safely back in Israel. "
sainz 368441 2008. február 21. 19:25
Válasz erre
sainz 368440 2008. február 21. 19:17
Válasz erre
16
16

+1
sainz 368439 2008. február 21. 19:10
Válasz erre
37
37

Ez az egyetlen -21Sz foto amit ismerek:
sainz 368438 2008. február 21. 18:41
Válasz erre
he-he...cirill betuk nem jatszanak

A MiG-21MT leirasra gondoltam a linken:
aeroram.narod.ru/win/samolet/mig-21sm.htm

"ekszportnij variant MiG-21SzMT"
sainz 368437 2008. február 21. 18:38
Válasz erre
" МиГ-21МТ ("изделие 96Т") - экспортный вариант МиГ-21СМТ. В 1971 году завод "Знамя Труда" выпустил небольшую партию. "

aeroram.narod.ru/win/samolet/mig-21sm.htm

Erdekes, azelott sosem hallottam hogy exportaltak volna a MiG-21SzMT-t.
sainz 368436 2008. február 21. 18:18
Válasz erre
" de a pitot-csövön nicsenek DUASz-lapátok "

Szerencsere van aki figyel a reszletekre is...:)

Valoszinuleg -21Sz, nem latszik a kabinkereten a -21R felderitokontenereinek kapcsolodoboza(bar az nem mindig volt a kabinban, Krasznodarban tobb magyar pilota is repult -21R-rel a kepzes soran, amelybol kiszereltek a kapcsolodobozt, igy a feladatok tobbsegenek a gyakorlasara ugyanugy megfelelt mint a PFM amin egyebkent tanultak akkor).

Ezek szerint ez a foto nem stimmel:
www.airwar.ru/enc/fighter/mig21s.html

Nem -21Sz, hanem -21SzM?
Rumcájsz 368435 2008. február 21. 17:23
Válasz erre
Ilyen próbakocsit életemben nem láttam a PG-ben, de ehhez rendkivül hasonló volt a hajtómüvező hangárba telepitett hajtómü-tesztelő próbapad, persze az nem mobil, hanem fixen beépitett kivitelü volt. Érdekes viszont a 21-es géptipus, ami első ránézésre egy MF-nek néz ki /96-os tipus/, de a pitot-csövön nicsenek DUASz-lapátok, igy vagy egy R/RF felderitő, vagy egy szintén gépágyú nélküli Sz /95/ lehet, erről se sok fotót láttam még.
mig23papa 368434 2008. február 20. 22:20
Válasz erre
kapszó
kapszó

Nem biztos, de lehet hogy a KAPSZO (hajtómű ellenőrző) kocsi elődje.
Bár ez a Mig23-ashoz készült.
sainz 368433 2008. február 20. 22:00
Válasz erre
21 a
21 a

Rumcajsz!

Mi ez a "muszereskocsi" ?
Volt nekunk ilyen az ezredeknel vagy csak Tokolon?
sainz 368432 2008. február 20. 21:32
Válasz erre
107
107
45 red a
45 red a
115gviap_dra
115gviap_dra
pilots-34
pilots-34

107 - afgan MiG-17 pilotak
A kovetkezo ket foto 115.gv.iap. KokajtiAB ill. BagramAB az afganisztani haboru idejen.
A negyedik foto egy regi Aviacija i Koszmonavtikabol van, e szerint volt egy vilagos keki valtozata is ennek a ruhanak.
migi 368431 2008. február 20. 21:27
Válasz erre
Igen régi darab ,volt még egy PF- PFM változat is vagy valamilyen hasonló , az sem állt több darabból .
Rumcájsz 368430 2008. február 20. 20:24
Válasz erre
Jó régi plasztik-madár, ennél vénebb már csak én magam vagyok, annak idején én is találkoztam vele. Akkoriban meg is épitettem, /elég kezdetleges szinten/, de aztán a többszöri költözés áldozatává vált Üdv Rumcájsz
Rumcájsz 368429 2008. február 20. 20:18
Válasz erre
Köszi az infót, Sainz Rumcájsz
Solo 368428 2008. február 20. 19:57
Válasz erre
migi 368427 2008. február 20. 19:53
Válasz erre
MIG_21MF_9510_1
MIG_21MF_9510_1
MIG_21MF_9510_4
MIG_21MF_9510_4
MIG_21MF_9510_6
MIG_21MF_9510_6

Parancsolj
Solo 368426 2008. február 20. 14:13
Válasz erre
Monox 368425 2008. február 20. 14:08
Válasz erre
A búcsúrepülésen Pápán - 15
A búcsúrepülésen Pápán - 15
A búcsúrepülésen Pápán - 17
A búcsúrepülésen Pápán - 17
A búcsúrepülésen Pápán - 03
A búcsúrepülésen Pápán - 03

Jók lesznek?
Solo 368424 2008. február 20. 13:38
Válasz erre
Helló!

Nincs valakinek egész véletlenül pár jó minőségű fotója a 9510-es Mig-21MF-ről a "low vis" körvonalas jelvényekkel?

Előre is köszi. :)
sainz 368423 2008. február 18. 19:46
Válasz erre
airforce.ru/photogallery/tsvetkov/mig-21/mig-21_03.htm

Ahogy en tudom, ez a vilagoskek hajozoruha mindenhol hasznalatban volt a Szovjet-Legieroben(meg Magyarorszagon is!), kulonosen a Szu melegebb videkein.
Sok oktato hasznalta ezt a ruhat Krasznodarban, Kusovkaban, Lugovoyeban is, ahol a mieink tanultak.
A 23-as atkepzesen tobb magyar pilota is viselte ezt.
A mentomelleny lehet egyszeruen a rep utvonal miatt is.
Asztrahanyban az elesloveszeteken pl. kotelezo viselet volt, akarcsak Lengyelorszagban.
A Budapest feletti Aprilis negyedikei diszszemleken is ebben repultek a pilotak.

Szerintem a Morszkaja Aviacija nem hasznalta a 21-est.
migi 368422 2008. február 18. 19:39
Válasz erre
Szia Rumcájsz
Nézd meg a Mi van a dobozban a 3274 irásomat.
Rumcájsz 368421 2008. február 18. 17:11
Válasz erre
Nemcsak a festés az érdekes,de az első képen kék a pilóták ruhája és mentőmellényt viselnek - vagyis lehet, hogy a tengerészeti légierő pilótái - a gépek álcázószinei viszont határozottan terepszinüek, nem tenger-szinüek,szóval itt van némi ellentmondás.
Van rá valami magyarázat, vagy ez csak egy újabb rejtvény Szojuzból?
sainz 368420 2008. február 17. 21:52
Válasz erre
21
21
21-2
21-2

Erdekes szovjet kamok:
migi 368419 2008. február 7. 17:56
Válasz erre
Szia Laci
Köszönöm a választ akkor ezt beépitem a gépbe .
Rumcájsz 368418 2008. február 6. 21:18
Válasz erre
Ezzel a fogantyúval lehet végrehajtani az orrfutómü mechanikus vészkibocsájtását, ha se a hidraulikus, se a süritett levegős nyitás nem müködik,gyakorlatilag az orrfutó benti helyzetzárját nyitja ki /azért van rá szükség, mert a 21-el az orrfutó kinyitása nélkül tilos hasraszállást végrehajtani, mert közel 100% az esély az átvágódásra/
migi 368417 2008. február 6. 20:44
Válasz erre
21Mfright_kabin
21Mfright_kabin

Sziasztok
Urak ennek a piros fogantyúnak mi a rendeltetése ?
üdv: migi
mig23papa 368416 2008. február 4. 21:35
Válasz erre
Otti less be a 23-as topicba, hátha látsz valami érdekeset ott is
Csillagvadász 368415 2008. február 4. 20:58
Válasz erre
Köszi, mig23papa! Jó infók!
Üdv:CSV
Otti 368414 2008. február 4. 11:21
Válasz erre
Otti 368413 2008. február 4. 11:18
Válasz erre
Szia Ákos,
én voltam Kenyeriben '87-ben. Az egyik 21-es század települt ki valamelyik gyakorlat keretében. Aznap reggel települtünk át egy jó nagy konvojjal, mi ejések a műszakiakkal mentünk, berendezkedtünk a leszállópálya végén, és vártuk a gépeket. Szép sorban jöttek is, aztán onnan indultak a "bevetésekre". A füves üzemeltetést még megspékelték egy kis éjszakai repüléssel is, aztán hazaindultak, mi összecuccoltunk, és visszagurult a konvoj.
mig23papa 368412 2008. február 3. 21:42
Válasz erre
Miggyuri

semmi gond én voltam a béna hogy nem írtam oda feltöltés előtt, nos
001 AMZ kocsi (maz kocsinak hívtuk mert azt könnyebb volt kimondani) olaj, és hidraulika feltöltésre használtuk, 002,005,007,008,009,Mig21 Kerékszerelő kocsi,003 vontatóvilla,
004,006 fékernyő,010 hidraulikus emelő a törzs orr és szárnyak alá,011 főfutó emelő kerékcseréhez,012 orrkúp, 013 féktuskó, ide írtam mindet hátha valakinek új még valamelyik
Miggyuri 368411 2008. február 3. 19:49
Válasz erre
Jé! Mennyi miez!
Szeretném megkérdezni, melyik, micsoda? Van amit felismerek,de van amit nem.(Ősz atyám azt mondta, nem butának lenni szégyen, hanem butának maradni.)
Miggyuri
mig23papa 368410 2008. február 3. 18:42
Válasz erre
001
001
002
002
003
003
004
004
005
005
006
006
007
007
008
008
009
009
010
010
011
011
012
012
013
013

Ákos
Kenyeriben soha nem voltam.
Amikor Taszáron üzemeltettem Mig21 PF-et, nekünk akkor Balatonkilitiben volt
a füves repterünk, Pápának Kenyeri volt a füves reptere, de mivel én Pápán Mig23-asokat üzemeltettem azok meg nem települtek füves reptérre, ezért nem is jártam Kenyeriben sem.
hajózók elmondása alapján az oroszok kint repültek füves reptérről is Mig23-assal
teszek újabb képeket a földi tartozékokról
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.