<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Rumcájsz | Adatlap | 368459 | 2008. február 22. 20:28 | ||
Rumcájsz | Adatlap | 368458 | 2008. február 22. 20:25 | ||
Szerintem ez inkább bisz-nek /75/ néz ki, elég testes a gerinctartály, de a másik kigazitásod szerint lehet SzT változat is , a pitot tartórúdjába meg olyan pitot-csövet szereltek a kirabolt helyett, amit éppen találtak, én már söprünyelet is láttam ilyen kiállitott gépen /mondjuk az MiG-19 volt/. A másik téma: sajnos fejből irtam a 1524 sz. szövegemet, igy kevertem az MT és az SzT változatokat, a "szentirás" szerint is neked van igazad, tehát a kisebb gerinctartállyal átépitett SzMT új jelzése lett SzT, ami külsőre majdnem azonos a bisz-el /már csak azt kéne tudni, az a bizonyos MT vajon hogy néz ki, melyikkel egyezik meg külsőre?/ Az összképet egyébként még a kinai gyértmányok is bonyolitják. | |||||
notarius | Adatlap | 368457 | 2008. február 22. 20:11 | ||
Hind | Adatlap | 368456 | 2008. február 22. 20:02 | ||
Már küldöm is! | |||||
Solo | Adatlap | 368455 | 2008. február 22. 19:41 | ||
Helló! Igazából ,minden jöhet akár emalien is, mert a gép apró jellegzetességei lennének fontosak. Egy egyedi festéssel szeretném elkészíteni, de úgy, hogy az adott géptől a festésen kívül egyéb dolgokban ne különbözzön. Mintha az eredetit festeték volna át. Nem tom érthető voltam e. :) | |||||
notarius | Adatlap | 368454 | 2008. február 22. 19:09 | ||
Hind | Adatlap | 368453 | 2008. február 22. 19:04 | ||
Hát ez az oroszoknál már csak így van! MI-8 ból,és 24-esből is ezer féle altipus van egy szérián belül is. | |||||
sainz | Adatlap | 368452 | 2008. február 22. 18:39 | ||
Rumcajsz! Kicsit kutakodtam: MiG-21MT - izdelije 96MT - 15db-ot gyartottak belole 1971-ben a Zavod No.1-ben(MAPO). MiG-21SzMT - izdelije 50 - 281db-ot gyartottak belole 1971-73 kozott(1971-ben 116db, 1972-ben 135, 1973-ban 30) a Zavod No.21-ben(Szokol). Ez alapjan az MT nem valoszinu hogy SzMT atalakitas. Vandorkaresz kapcsolatban all nehany orosz pilotaval Tokolrol az SzMT idokbol, ok erdekes modon SzT-nek hivtak a kisgerinctankos, de egyebekben az SzMT-vel megegyezo gepeket. Ilyen viszont nem szerepel a gyartasi listan. Sokak szerint leragott csont a 21-es, de sztem soha nem lesz tiszta a kep teljesen... | |||||
migi | Adatlap | 368451 | 2008. február 22. 18:38 | ||
Solo pontosan mi kellene , részletek vagy az egész gépről képek ? | |||||
notarius | Adatlap | 368450 | 2008. február 22. 18:08 | ||
Úgy néz ki, mint azok, amiket az F-16 Netz-ekre szerelnek az izraeliek. Az szerintem saját fejlesztés. | |||||
sainz | Adatlap | 368449 | 2008. február 22. 18:06 | ||
Rumcajsz! Ez az Asztrahanyban kiallitott "69"-es is egy erdekes oszver(?). DUASz lapatok nincsenek, beepitett gepagyu van...hmm (bar lehet h csak vki lerabolta a geprol a lapatokat) Kulon erdekessege, hogy magyar pilotak tobbszor is eredmenyesek voltak ezzel a geppel. Az eddig altalam latott hajozokonyvekben 2 miseny lelovese is ezzel a geppel tortent(de sajnos nem mindenki irta a gepszamokat, van aki meg az altipust sem). Ezen az 1985-os Sztrelban keszult foton is ez a gep lathato(+Bodis Gyula, Tulkos Janos, Nagy Arpad Taszarrol). (a szines fotoert koszonet Alekszej Kalinovszkijnak - van igeret szarny felulnezet fotokra is, erdekes matrica lehet majd belole) | |||||
sainz | Adatlap | 368448 | 2008. február 22. 17:16 | ||
sainz | Adatlap | 368447 | 2008. február 22. 17:14 | ||
www.airliners.net/photo/Uganda---Air/Mikoyan-Gurevich-MiG-21.../0724024/M/ Ugandai modernizalt 21-es(by IAI). Tudja valaki milyen eredetu az infracsapdaszoro a torzshatsoresz also reszen? Mennyi toltetet tartalmaz? Esetleg reszletfoto v rajz? | |||||
Solo | Adatlap | 368446 | 2008. február 22. 11:16 | ||
SIG | Adatlap | 368445 | 2008. február 22. 09:50 | ||
Hello Solo ! Érdekes még a téma ? Van nálam is pár kocka, ha kell még felteszem. Üdv | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 368444 | 2008. február 21. 21:25 | ||
Az SzMT-változatot az eredeti külsőben tudomásom szerint nem exportálták, sőt, a Szu sem használta túl sokáig, nem volt egy közkedvelt tipus. A nagyjavitások során orosz forrás szerint lecserélték a böszme-nagy gerinctartályt 540 literesre, ami a későbbi bisz tipus jellemzője volt, ezt az átépitett változatot hivták MT-nek, és talán exportálták is. Fotókkal az export nehezen lenne bizonyitható, hiszen külsőleg az MT és a bisz talán csak a szivócsatorna orrgyürüjének szélességében tér el, ennek azonositásához viszont megfelelő irányból készült és nagyon jó minőségű fénykép kell, ha meg ráadásul terepszinű a gép, akkor már szerintem eléggé reménytelen az orrgyürű méretének azonositása. | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 368443 | 2008. február 21. 21:07 | ||
A 21SzM külsőleg a mi MF változatunkkal volt azonos, tehát a törzs alján ott volt a fixen beépitett GS-23 gépágyú, csak éppen az Sz-ben az új RP-22 lokátor, az MF-ben a régi RP-21 volt.Ezen a fotón a GS-23 a póttank helyett,konténerben van felfüggesztve, tehát Sz változat. A DUASz-lapátokra szerintem az a magyarázat, hogy ez a gép az SzM változat kisérleti példánya lehetett, egy sima Sz-be beépitve a korábbi girós célzókészülék korszerüsitett változata /ehhez tartozott a DUASz-rendszer/, de a puskát még nem épitették be fixen, hiszen ez éppen a lövészeti tesztek eredményétől függött. A gép egyediségére utal az is, hogy nincs rajta felfestett taktikai azonositó szám, ami egy harcászati alakulatnál nem fordulhat elő, de egy teszt-gépeket épitő és üzemeltető kisérleti üzemnél mindennapos gyakorlat lehet. | |||||
sainz | Adatlap | 368442 | 2008. február 21. 19:50 | ||
Sziriai MiG-21SMT (forras Tom Cooper): " Syria indeed operated a small number of MiG-21SMTs. Should take a look into my notices, but I think that 24 were delivered in 1976 and two or so shot down during air combats with Israeli F-15s in 1980 or 1981. Also, in 1982, during the Israeli invasion of Lebanon, a Syrian MiG-21SMT put a single R-60 into an IDF/AF F-15D Eagle, but the Israeli managed to land his badly damaged plane safely back in Israel. " | |||||
sainz | Adatlap | 368441 | 2008. február 21. 19:25 | ||
sainz | Adatlap | 368440 | 2008. február 21. 19:17 | ||
sainz | Adatlap | 368439 | 2008. február 21. 19:10 | ||
sainz | Adatlap | 368438 | 2008. február 21. 18:41 | ||
he-he...cirill betuk nem jatszanak A MiG-21MT leirasra gondoltam a linken: aeroram.narod.ru/win/samolet/mig-21sm.htm "ekszportnij variant MiG-21SzMT" | |||||
sainz | Adatlap | 368437 | 2008. február 21. 18:38 | ||
" МиГ-21МТ ("изделие 96Т") - экспортный вариант МиГ-21СМТ. В 1971 году завод "Знамя Труда" выпустил небольшую партию. " aeroram.narod.ru/win/samolet/mig-21sm.htm Erdekes, azelott sosem hallottam hogy exportaltak volna a MiG-21SzMT-t. | |||||
sainz | Adatlap | 368436 | 2008. február 21. 18:18 | ||
" de a pitot-csövön nicsenek DUASz-lapátok " Szerencsere van aki figyel a reszletekre is...:) Valoszinuleg -21Sz, nem latszik a kabinkereten a -21R felderitokontenereinek kapcsolodoboza(bar az nem mindig volt a kabinban, Krasznodarban tobb magyar pilota is repult -21R-rel a kepzes soran, amelybol kiszereltek a kapcsolodobozt, igy a feladatok tobbsegenek a gyakorlasara ugyanugy megfelelt mint a PFM amin egyebkent tanultak akkor). Ezek szerint ez a foto nem stimmel: www.airwar.ru/enc/fighter/mig21s.html Nem -21Sz, hanem -21SzM? | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 368435 | 2008. február 21. 17:23 | ||
Ilyen próbakocsit életemben nem láttam a PG-ben, de ehhez rendkivül hasonló volt a hajtómüvező hangárba telepitett hajtómü-tesztelő próbapad, persze az nem mobil, hanem fixen beépitett kivitelü volt. Érdekes viszont a 21-es géptipus, ami első ránézésre egy MF-nek néz ki /96-os tipus/, de a pitot-csövön nicsenek DUASz-lapátok, igy vagy egy R/RF felderitő, vagy egy szintén gépágyú nélküli Sz /95/ lehet, erről se sok fotót láttam még. | |||||
mig23papa | Adatlap | 368434 | 2008. február 20. 22:20 | ||
Nem biztos, de lehet hogy a KAPSZO (hajtómű ellenőrző) kocsi elődje. Bár ez a Mig23-ashoz készült. | |||||
sainz | Adatlap | 368433 | 2008. február 20. 22:00 | ||
sainz | Adatlap | 368432 | 2008. február 20. 21:32 | ||
107 - afgan MiG-17 pilotak A kovetkezo ket foto 115.gv.iap. KokajtiAB ill. BagramAB az afganisztani haboru idejen. A negyedik foto egy regi Aviacija i Koszmonavtikabol van, e szerint volt egy vilagos keki valtozata is ennek a ruhanak. | |||||
migi | Adatlap | 368431 | 2008. február 20. 21:27 | ||
Igen régi darab ,volt még egy PF- PFM változat is vagy valamilyen hasonló , az sem állt több darabból . | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 368430 | 2008. február 20. 20:24 | ||
Jó régi plasztik-madár, ennél vénebb már csak én magam vagyok, annak idején én is találkoztam vele. Akkoriban meg is épitettem, /elég kezdetleges szinten/, de aztán a többszöri költözés áldozatává vált Üdv Rumcájsz | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 368429 | 2008. február 20. 20:18 | ||
Köszi az infót, Sainz Rumcájsz | |||||
Solo | Adatlap | 368428 | 2008. február 20. 19:57 | ||
Neked is örök hála. :) | |||||
migi | Adatlap | 368427 | 2008. február 20. 19:53 | ||
Parancsolj | |||||
Solo | Adatlap | 368426 | 2008. február 20. 14:13 | ||
Monox | Adatlap | 368425 | 2008. február 20. 14:08 | ||
Solo | Adatlap | 368424 | 2008. február 20. 13:38 | ||
Helló! Nincs valakinek egész véletlenül pár jó minőségű fotója a 9510-es Mig-21MF-ről a "low vis" körvonalas jelvényekkel? Előre is köszi. :) | |||||
sainz | Adatlap | 368423 | 2008. február 18. 19:46 | ||
airforce.ru/photogallery/tsvetkov/mig-21/mig-21_03.htm Ahogy en tudom, ez a vilagoskek hajozoruha mindenhol hasznalatban volt a Szovjet-Legieroben(meg Magyarorszagon is!), kulonosen a Szu melegebb videkein. Sok oktato hasznalta ezt a ruhat Krasznodarban, Kusovkaban, Lugovoyeban is, ahol a mieink tanultak. A 23-as atkepzesen tobb magyar pilota is viselte ezt. A mentomelleny lehet egyszeruen a rep utvonal miatt is. Asztrahanyban az elesloveszeteken pl. kotelezo viselet volt, akarcsak Lengyelorszagban. A Budapest feletti Aprilis negyedikei diszszemleken is ebben repultek a pilotak. Szerintem a Morszkaja Aviacija nem hasznalta a 21-est. | |||||
migi | Adatlap | 368422 | 2008. február 18. 19:39 | ||
Szia Rumcájsz Nézd meg a Mi van a dobozban a 3274 irásomat. | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 368421 | 2008. február 18. 17:11 | ||
Nemcsak a festés az érdekes,de az első képen kék a pilóták ruhája és mentőmellényt viselnek - vagyis lehet, hogy a tengerészeti légierő pilótái - a gépek álcázószinei viszont határozottan terepszinüek, nem tenger-szinüek,szóval itt van némi ellentmondás. Van rá valami magyarázat, vagy ez csak egy újabb rejtvény Szojuzból? | |||||
sainz | Adatlap | 368420 | 2008. február 17. 21:52 | ||
migi | Adatlap | 368419 | 2008. február 7. 17:56 | ||
Szia Laci Köszönöm a választ akkor ezt beépitem a gépbe . | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 368418 | 2008. február 6. 21:18 | ||
Ezzel a fogantyúval lehet végrehajtani az orrfutómü mechanikus vészkibocsájtását, ha se a hidraulikus, se a süritett levegős nyitás nem müködik,gyakorlatilag az orrfutó benti helyzetzárját nyitja ki /azért van rá szükség, mert a 21-el az orrfutó kinyitása nélkül tilos hasraszállást végrehajtani, mert közel 100% az esély az átvágódásra/ | |||||
migi | Adatlap | 368417 | 2008. február 6. 20:44 | ||
mig23papa | Adatlap | 368416 | 2008. február 4. 21:35 | ||
Otti less be a 23-as topicba, hátha látsz valami érdekeset ott is | |||||
Csillagvadász | Adatlap | 368415 | 2008. február 4. 20:58 | ||
Otti | Adatlap | 368414 | 2008. február 4. 11:21 | ||
Szép új, tiszta fékernyők :-)) | |||||
Otti | Adatlap | 368413 | 2008. február 4. 11:18 | ||
Szia Ákos, én voltam Kenyeriben '87-ben. Az egyik 21-es század települt ki valamelyik gyakorlat keretében. Aznap reggel települtünk át egy jó nagy konvojjal, mi ejések a műszakiakkal mentünk, berendezkedtünk a leszállópálya végén, és vártuk a gépeket. Szép sorban jöttek is, aztán onnan indultak a "bevetésekre". A füves üzemeltetést még megspékelték egy kis éjszakai repüléssel is, aztán hazaindultak, mi összecuccoltunk, és visszagurult a konvoj. | |||||
mig23papa | Adatlap | 368412 | 2008. február 3. 21:42 | ||
Miggyuri semmi gond én voltam a béna hogy nem írtam oda feltöltés előtt, nos 001 AMZ kocsi (maz kocsinak hívtuk mert azt könnyebb volt kimondani) olaj, és hidraulika feltöltésre használtuk, 002,005,007,008,009,Mig21 Kerékszerelő kocsi,003 vontatóvilla, 004,006 fékernyő,010 hidraulikus emelő a törzs orr és szárnyak alá,011 főfutó emelő kerékcseréhez,012 orrkúp, 013 féktuskó, ide írtam mindet hátha valakinek új még valamelyik | |||||
Miggyuri | Adatlap | 368411 | 2008. február 3. 19:49 | ||
Jé! Mennyi miez! Szeretném megkérdezni, melyik, micsoda? Van amit felismerek,de van amit nem.(Ősz atyám azt mondta, nem butának lenni szégyen, hanem butának maradni.) Miggyuri | |||||
mig23papa | Adatlap | 368410 | 2008. február 3. 18:42 | ||
Ákos Kenyeriben soha nem voltam. Amikor Taszáron üzemeltettem Mig21 PF-et, nekünk akkor Balatonkilitiben volt a füves repterünk, Pápának Kenyeri volt a füves reptere, de mivel én Pápán Mig23-asokat üzemeltettem azok meg nem települtek füves reptérre, ezért nem is jártam Kenyeriben sem. hajózók elmondása alapján az oroszok kint repültek füves reptérről is Mig23-assal teszek újabb képeket a földi tartozékokról |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
szereltek a kirabolt helyett, amit éppen találtak, én már söprünyelet is láttam ilyen kiállitott gépen /mondjuk az MiG-19 volt/. A másik téma: sajnos fejből irtam a 1524 sz. szövegemet, igy kevertem az MT és az SzT változatokat, a "szentirás" szerint is neked van igazad, tehát a kisebb gerinctartállyal átépitett SzMT új jelzése lett SzT, ami külsőre majdnem azonos a bisz-el /már csak azt kéne tudni, az a bizonyos MT vajon hogy néz ki, melyikkel egyezik meg külsőre?/
Az összképet egyébként még a kinai gyértmányok is bonyolitják.