<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Rumcájsz | Adatlap | 368466 | 2008. február 22. 21:54 | ||
Hind | Adatlap | 368465 | 2008. február 22. 21:54 | ||
Elment magánba! De van még egy közeli is,azt keresem a leginkább! | |||||
notarius | Adatlap | 368464 | 2008. február 22. 21:43 | ||
Nekem is xarakszik napok óta. Melyik az a rotorcraft? | |||||
sainz | Adatlap | 368463 | 2008. február 22. 21:30 | ||
Sajna pont a fuggoleges vezersik tove nem latszik, ebbol a szogbol csaloka, nem igazan lehet eldonteni bis v MF/SM...akik kozelrol lattak, eskusznek ra h 96-os. Az SzT nalam tovabbra is talany, sem a gyartasi listan(nem konyvekbol, ujsagokbol valo) sem az alakulatok tipuslistajan nem szerepel sehol... Viszont ahoz tul sokan emlegetik, hogy kacsa legyen. | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 368462 | 2008. február 22. 20:39 | ||
Puff neki, most nézem az oldalnézeti képet, azon meg MF, vagyis 96-os látható. Hát ha ez a két gép azonos, hát akkor ennyit az éleslátásomról, vagyis hiába van dupla szemem, attól nem látok jobban. | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 368461 | 2008. február 22. 20:38 | ||
Puff neki, most nézem az oldalnézeti képet, azon meg MF, vagyis 96-os látható. Hát ha ez a két gép azonos, hát akkor ennyit az éleslátásomról, vagyis hiába van dupla szemem, attól nem látok jobban. | |||||
Hind | Adatlap | 368460 | 2008. február 22. 20:29 | ||
Notarius!! Nem megy a freemailom!! A rotorcraft rovatba beteszem a képeket! | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 368459 | 2008. február 22. 20:28 | ||
Szerintem ez inkább bisz-nek /75/ néz ki, elég testes a gerinctartály, de a másik kigazitásod szerint lehet SzT változat is , a pitot tartórúdjába meg olyan pitot-csövet szereltek a kirabolt helyett, amit éppen találtak, én már söprünyelet is láttam ilyen kiállitott gépen /mondjuk az MiG-19 volt/. A másik téma: sajnos fejből irtam a 1524 sz. szövegemet, igy kevertem az MT és az SzT változatokat, a "szentirás" szerint is neked van igazad, tehát a kisebb gerinctartállyal átépitett SzMT új jelzése lett SzT, ami külsőre majdnem azonos a bisz-el /már csak azt kéne tudni, az a bizonyos MT vajon hogy néz ki, melyikkel egyezik meg külsőre?/ Az összképet egyébként még a kinai gyértmányok is bonyolitják. | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 368458 | 2008. február 22. 20:25 | ||
Szerintem ez inkább bisz-nek /75/ néz ki, elég testes a gerinctartály, de a másik kigazitásod szerint lehet SzT változat is , a pitot tartórúdjába meg olyan pitot-csövet szereltek a kirabolt helyett, amit éppen találtak, én már söprünyelet is láttam ilyen kiállitott gépen /mondjuk az MiG-19 volt/. A másik téma: sajnos fejből irtam a 1524 sz. szövegemet, igy kevertem az MT és az SzT változatokat, a "szentirás" szerint is neked van igazad, tehát a kisebb gerinctartállyal átépitett SzMT új jelzése lett SzT, ami külsőre majdnem azonos a bisz-el /már csak azt kéne tudni, az a bizonyos MT vajon hogy néz ki, melyikkel egyezik meg külsőre?/ Az összképet egyébként még a kinai gyértmányok is bonyolitják. | |||||
notarius | Adatlap | 368457 | 2008. február 22. 20:11 | ||
Hind | Adatlap | 368456 | 2008. február 22. 20:02 | ||
Már küldöm is! | |||||
Solo | Adatlap | 368455 | 2008. február 22. 19:41 | ||
Helló! Igazából ,minden jöhet akár emalien is, mert a gép apró jellegzetességei lennének fontosak. Egy egyedi festéssel szeretném elkészíteni, de úgy, hogy az adott géptől a festésen kívül egyéb dolgokban ne különbözzön. Mintha az eredetit festeték volna át. Nem tom érthető voltam e. :) | |||||
notarius | Adatlap | 368454 | 2008. február 22. 19:09 | ||
Hind | Adatlap | 368453 | 2008. február 22. 19:04 | ||
Hát ez az oroszoknál már csak így van! MI-8 ból,és 24-esből is ezer féle altipus van egy szérián belül is. | |||||
sainz | Adatlap | 368452 | 2008. február 22. 18:39 | ||
Rumcajsz! Kicsit kutakodtam: MiG-21MT - izdelije 96MT - 15db-ot gyartottak belole 1971-ben a Zavod No.1-ben(MAPO). MiG-21SzMT - izdelije 50 - 281db-ot gyartottak belole 1971-73 kozott(1971-ben 116db, 1972-ben 135, 1973-ban 30) a Zavod No.21-ben(Szokol). Ez alapjan az MT nem valoszinu hogy SzMT atalakitas. Vandorkaresz kapcsolatban all nehany orosz pilotaval Tokolrol az SzMT idokbol, ok erdekes modon SzT-nek hivtak a kisgerinctankos, de egyebekben az SzMT-vel megegyezo gepeket. Ilyen viszont nem szerepel a gyartasi listan. Sokak szerint leragott csont a 21-es, de sztem soha nem lesz tiszta a kep teljesen... | |||||
migi | Adatlap | 368451 | 2008. február 22. 18:38 | ||
Solo pontosan mi kellene , részletek vagy az egész gépről képek ? | |||||
notarius | Adatlap | 368450 | 2008. február 22. 18:08 | ||
Úgy néz ki, mint azok, amiket az F-16 Netz-ekre szerelnek az izraeliek. Az szerintem saját fejlesztés. | |||||
sainz | Adatlap | 368449 | 2008. február 22. 18:06 | ||
Rumcajsz! Ez az Asztrahanyban kiallitott "69"-es is egy erdekes oszver(?). DUASz lapatok nincsenek, beepitett gepagyu van...hmm (bar lehet h csak vki lerabolta a geprol a lapatokat) Kulon erdekessege, hogy magyar pilotak tobbszor is eredmenyesek voltak ezzel a geppel. Az eddig altalam latott hajozokonyvekben 2 miseny lelovese is ezzel a geppel tortent(de sajnos nem mindenki irta a gepszamokat, van aki meg az altipust sem). Ezen az 1985-os Sztrelban keszult foton is ez a gep lathato(+Bodis Gyula, Tulkos Janos, Nagy Arpad Taszarrol). (a szines fotoert koszonet Alekszej Kalinovszkijnak - van igeret szarny felulnezet fotokra is, erdekes matrica lehet majd belole) | |||||
sainz | Adatlap | 368448 | 2008. február 22. 17:16 | ||
sainz | Adatlap | 368447 | 2008. február 22. 17:14 | ||
www.airliners.net/photo/Uganda---Air/Mikoyan-Gurevich-MiG-21.../0724024/M/ Ugandai modernizalt 21-es(by IAI). Tudja valaki milyen eredetu az infracsapdaszoro a torzshatsoresz also reszen? Mennyi toltetet tartalmaz? Esetleg reszletfoto v rajz? | |||||
Solo | Adatlap | 368446 | 2008. február 22. 11:16 | ||
SIG | Adatlap | 368445 | 2008. február 22. 09:50 | ||
Hello Solo ! Érdekes még a téma ? Van nálam is pár kocka, ha kell még felteszem. Üdv | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 368444 | 2008. február 21. 21:25 | ||
Az SzMT-változatot az eredeti külsőben tudomásom szerint nem exportálták, sőt, a Szu sem használta túl sokáig, nem volt egy közkedvelt tipus. A nagyjavitások során orosz forrás szerint lecserélték a böszme-nagy gerinctartályt 540 literesre, ami a későbbi bisz tipus jellemzője volt, ezt az átépitett változatot hivták MT-nek, és talán exportálták is. Fotókkal az export nehezen lenne bizonyitható, hiszen külsőleg az MT és a bisz talán csak a szivócsatorna orrgyürüjének szélességében tér el, ennek azonositásához viszont megfelelő irányból készült és nagyon jó minőségű fénykép kell, ha meg ráadásul terepszinű a gép, akkor már szerintem eléggé reménytelen az orrgyürű méretének azonositása. | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 368443 | 2008. február 21. 21:07 | ||
A 21SzM külsőleg a mi MF változatunkkal volt azonos, tehát a törzs alján ott volt a fixen beépitett GS-23 gépágyú, csak éppen az Sz-ben az új RP-22 lokátor, az MF-ben a régi RP-21 volt.Ezen a fotón a GS-23 a póttank helyett,konténerben van felfüggesztve, tehát Sz változat. A DUASz-lapátokra szerintem az a magyarázat, hogy ez a gép az SzM változat kisérleti példánya lehetett, egy sima Sz-be beépitve a korábbi girós célzókészülék korszerüsitett változata /ehhez tartozott a DUASz-rendszer/, de a puskát még nem épitették be fixen, hiszen ez éppen a lövészeti tesztek eredményétől függött. A gép egyediségére utal az is, hogy nincs rajta felfestett taktikai azonositó szám, ami egy harcászati alakulatnál nem fordulhat elő, de egy teszt-gépeket épitő és üzemeltető kisérleti üzemnél mindennapos gyakorlat lehet. | |||||
sainz | Adatlap | 368442 | 2008. február 21. 19:50 | ||
Sziriai MiG-21SMT (forras Tom Cooper): " Syria indeed operated a small number of MiG-21SMTs. Should take a look into my notices, but I think that 24 were delivered in 1976 and two or so shot down during air combats with Israeli F-15s in 1980 or 1981. Also, in 1982, during the Israeli invasion of Lebanon, a Syrian MiG-21SMT put a single R-60 into an IDF/AF F-15D Eagle, but the Israeli managed to land his badly damaged plane safely back in Israel. " | |||||
sainz | Adatlap | 368441 | 2008. február 21. 19:25 | ||
sainz | Adatlap | 368440 | 2008. február 21. 19:17 | ||
sainz | Adatlap | 368439 | 2008. február 21. 19:10 | ||
sainz | Adatlap | 368438 | 2008. február 21. 18:41 | ||
he-he...cirill betuk nem jatszanak A MiG-21MT leirasra gondoltam a linken: aeroram.narod.ru/win/samolet/mig-21sm.htm "ekszportnij variant MiG-21SzMT" | |||||
sainz | Adatlap | 368437 | 2008. február 21. 18:38 | ||
" МиГ-21МТ ("изделие 96Т") - экспортный вариант МиГ-21СМТ. В 1971 году завод "Знамя Труда" выпустил небольшую партию. " aeroram.narod.ru/win/samolet/mig-21sm.htm Erdekes, azelott sosem hallottam hogy exportaltak volna a MiG-21SzMT-t. | |||||
sainz | Adatlap | 368436 | 2008. február 21. 18:18 | ||
" de a pitot-csövön nicsenek DUASz-lapátok " Szerencsere van aki figyel a reszletekre is...:) Valoszinuleg -21Sz, nem latszik a kabinkereten a -21R felderitokontenereinek kapcsolodoboza(bar az nem mindig volt a kabinban, Krasznodarban tobb magyar pilota is repult -21R-rel a kepzes soran, amelybol kiszereltek a kapcsolodobozt, igy a feladatok tobbsegenek a gyakorlasara ugyanugy megfelelt mint a PFM amin egyebkent tanultak akkor). Ezek szerint ez a foto nem stimmel: www.airwar.ru/enc/fighter/mig21s.html Nem -21Sz, hanem -21SzM? | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 368435 | 2008. február 21. 17:23 | ||
Ilyen próbakocsit életemben nem láttam a PG-ben, de ehhez rendkivül hasonló volt a hajtómüvező hangárba telepitett hajtómü-tesztelő próbapad, persze az nem mobil, hanem fixen beépitett kivitelü volt. Érdekes viszont a 21-es géptipus, ami első ránézésre egy MF-nek néz ki /96-os tipus/, de a pitot-csövön nicsenek DUASz-lapátok, igy vagy egy R/RF felderitő, vagy egy szintén gépágyú nélküli Sz /95/ lehet, erről se sok fotót láttam még. | |||||
mig23papa | Adatlap | 368434 | 2008. február 20. 22:20 | ||
Nem biztos, de lehet hogy a KAPSZO (hajtómű ellenőrző) kocsi elődje. Bár ez a Mig23-ashoz készült. | |||||
sainz | Adatlap | 368433 | 2008. február 20. 22:00 | ||
sainz | Adatlap | 368432 | 2008. február 20. 21:32 | ||
107 - afgan MiG-17 pilotak A kovetkezo ket foto 115.gv.iap. KokajtiAB ill. BagramAB az afganisztani haboru idejen. A negyedik foto egy regi Aviacija i Koszmonavtikabol van, e szerint volt egy vilagos keki valtozata is ennek a ruhanak. | |||||
migi | Adatlap | 368431 | 2008. február 20. 21:27 | ||
Igen régi darab ,volt még egy PF- PFM változat is vagy valamilyen hasonló , az sem állt több darabból . | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 368430 | 2008. február 20. 20:24 | ||
Jó régi plasztik-madár, ennél vénebb már csak én magam vagyok, annak idején én is találkoztam vele. Akkoriban meg is épitettem, /elég kezdetleges szinten/, de aztán a többszöri költözés áldozatává vált Üdv Rumcájsz | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 368429 | 2008. február 20. 20:18 | ||
Köszi az infót, Sainz Rumcájsz | |||||
Solo | Adatlap | 368428 | 2008. február 20. 19:57 | ||
Neked is örök hála. :) | |||||
migi | Adatlap | 368427 | 2008. február 20. 19:53 | ||
Parancsolj | |||||
Solo | Adatlap | 368426 | 2008. február 20. 14:13 | ||
Monox | Adatlap | 368425 | 2008. február 20. 14:08 | ||
Solo | Adatlap | 368424 | 2008. február 20. 13:38 | ||
Helló! Nincs valakinek egész véletlenül pár jó minőségű fotója a 9510-es Mig-21MF-ről a "low vis" körvonalas jelvényekkel? Előre is köszi. :) | |||||
sainz | Adatlap | 368423 | 2008. február 18. 19:46 | ||
airforce.ru/photogallery/tsvetkov/mig-21/mig-21_03.htm Ahogy en tudom, ez a vilagoskek hajozoruha mindenhol hasznalatban volt a Szovjet-Legieroben(meg Magyarorszagon is!), kulonosen a Szu melegebb videkein. Sok oktato hasznalta ezt a ruhat Krasznodarban, Kusovkaban, Lugovoyeban is, ahol a mieink tanultak. A 23-as atkepzesen tobb magyar pilota is viselte ezt. A mentomelleny lehet egyszeruen a rep utvonal miatt is. Asztrahanyban az elesloveszeteken pl. kotelezo viselet volt, akarcsak Lengyelorszagban. A Budapest feletti Aprilis negyedikei diszszemleken is ebben repultek a pilotak. Szerintem a Morszkaja Aviacija nem hasznalta a 21-est. | |||||
migi | Adatlap | 368422 | 2008. február 18. 19:39 | ||
Szia Rumcájsz Nézd meg a Mi van a dobozban a 3274 irásomat. | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 368421 | 2008. február 18. 17:11 | ||
Nemcsak a festés az érdekes,de az első képen kék a pilóták ruhája és mentőmellényt viselnek - vagyis lehet, hogy a tengerészeti légierő pilótái - a gépek álcázószinei viszont határozottan terepszinüek, nem tenger-szinüek,szóval itt van némi ellentmondás. Van rá valami magyarázat, vagy ez csak egy újabb rejtvény Szojuzból? | |||||
sainz | Adatlap | 368420 | 2008. február 17. 21:52 | ||
migi | Adatlap | 368419 | 2008. február 7. 17:56 | ||
Szia Laci Köszönöm a választ akkor ezt beépitem a gépbe . | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 368418 | 2008. február 6. 21:18 | ||
Ezzel a fogantyúval lehet végrehajtani az orrfutómü mechanikus vészkibocsájtását, ha se a hidraulikus, se a süritett levegős nyitás nem müködik,gyakorlatilag az orrfutó benti helyzetzárját nyitja ki /azért van rá szükség, mert a 21-el az orrfutó kinyitása nélkül tilos hasraszállást végrehajtani, mert közel 100% az esély az átvágódásra/ | |||||
migi | Adatlap | 368417 | 2008. február 6. 20:44 | ||
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
nem lehet bisz/SzT változat. A nálam lévő források szerint sem gyártottak SzT-válto-
zatot, csak átépitettek, részben az alakulatok müszaki részlegeinél, részben a nagyjavitást végző üzemekben, tehát gyártási listán nem is szerepelhet. Az alakulatok
tipuslistájáról való hiányzásra viszont én sem tudok magyarázatot, hiszen ez az SzMT gépállomány 6-8 vadászezredre való mennyiség, még ha nem is épitették át a teljes flottát, akkor se tünhettek el a semmiben.