/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
Rumcájsz 368466 2008. február 22. 21:54
Válasz erre
Az oldalnézeti fotó szerint /pilóták mögött a háttérben/ egyértelmüen MF/SzM, itt jól kivehető, hogy a gerincvonal nem ér el a függőleges vezérsik főtartójáig, tehát
nem lehet bisz/SzT változat. A nálam lévő források szerint sem gyártottak SzT-válto-
zatot, csak átépitettek, részben az alakulatok müszaki részlegeinél, részben a nagyjavitást végző üzemekben, tehát gyártási listán nem is szerepelhet. Az alakulatok
tipuslistájáról való hiányzásra viszont én sem tudok magyarázatot, hiszen ez az SzMT gépállomány 6-8 vadászezredre való mennyiség, még ha nem is épitették át a teljes flottát, akkor se tünhettek el a semmiben.
Hind 368465 2008. február 22. 21:54
Válasz erre
Elment magánba!
De van még egy közeli is,azt keresem a leginkább!
notarius 368464 2008. február 22. 21:43
Válasz erre
Nekem is xarakszik napok óta.

Melyik az a rotorcraft?
sainz 368463 2008. február 22. 21:30
Válasz erre
Sajna pont a fuggoleges vezersik tove nem latszik, ebbol a szogbol csaloka, nem igazan lehet eldonteni bis v MF/SM...akik kozelrol lattak, eskusznek ra h 96-os.

Az SzT nalam tovabbra is talany, sem a gyartasi listan(nem konyvekbol, ujsagokbol valo) sem az alakulatok tipuslistajan nem szerepel sehol...
Viszont ahoz tul sokan emlegetik, hogy kacsa legyen.
Rumcájsz 368462 2008. február 22. 20:39
Válasz erre
Puff neki, most nézem az oldalnézeti képet, azon meg MF, vagyis 96-os látható. Hát ha ez a két gép azonos, hát akkor ennyit az éleslátásomról, vagyis hiába van dupla szemem,
attól nem látok jobban.
Rumcájsz 368461 2008. február 22. 20:38
Válasz erre
Puff neki, most nézem az oldalnézeti képet, azon meg MF, vagyis 96-os látható. Hát ha ez a két gép azonos, hát akkor ennyit az éleslátásomról, vagyis hiába van dupla szemem,
attól nem látok jobban.
Hind 368460 2008. február 22. 20:29
Válasz erre
Notarius!!

Nem megy a freemailom!!
A rotorcraft rovatba beteszem a képeket!
Rumcájsz 368459 2008. február 22. 20:28
Válasz erre
Szerintem ez inkább bisz-nek /75/ néz ki, elég testes a gerinctartály, de a másik kigazitásod szerint lehet SzT változat is , a pitot tartórúdjába meg olyan pitot-csövet
szereltek a kirabolt helyett, amit éppen találtak, én már söprünyelet is láttam ilyen kiállitott gépen /mondjuk az MiG-19 volt/. A másik téma: sajnos fejből irtam a 1524 sz. szövegemet, igy kevertem az MT és az SzT változatokat, a "szentirás" szerint is neked van igazad, tehát a kisebb gerinctartállyal átépitett SzMT új jelzése lett SzT, ami külsőre majdnem azonos a bisz-el /már csak azt kéne tudni, az a bizonyos MT vajon hogy néz ki, melyikkel egyezik meg külsőre?/
Az összképet egyébként még a kinai gyértmányok is bonyolitják.
Rumcájsz 368458 2008. február 22. 20:25
Válasz erre
Szerintem ez inkább bisz-nek /75/ néz ki, elég testes a gerinctartály, de a másik kigazitásod szerint lehet SzT változat is , a pitot tartórúdjába meg olyan pitot-csövet
szereltek a kirabolt helyett, amit éppen találtak, én már söprünyelet is láttam ilyen kiállitott gépen /mondjuk az MiG-19 volt/. A másik téma: sajnos fejből irtam a 1524 sz. szövegemet, igy kevertem az MT és az SzT változatokat, a "szentirás" szerint is neked van igazad, tehát a kisebb gerinctartállyal átépitett SzMT új jelzése lett SzT, ami külsőre majdnem azonos a bisz-el /már csak azt kéne tudni, az a bizonyos MT vajon hogy néz ki, melyikkel egyezik meg külsőre?/
Az összképet egyébként még a kinai gyértmányok is bonyolitják.
notarius 368457 2008. február 22. 20:11
Válasz erre
Hind 368456 2008. február 22. 20:02
Válasz erre
Solo 368455 2008. február 22. 19:41
Válasz erre
Helló!

Igazából ,minden jöhet akár emalien is, mert a gép apró jellegzetességei lennének fontosak. Egy egyedi festéssel szeretném elkészíteni, de úgy, hogy az adott géptől a festésen kívül egyéb dolgokban ne különbözzön. Mintha az eredetit festeték volna át. Nem tom érthető voltam e. :)
notarius 368454 2008. február 22. 19:09
Válasz erre
Hind bácsi,

képeket néztél az ndk-s gépekről?
Hind 368453 2008. február 22. 19:04
Válasz erre
Hát ez az oroszoknál már csak így van!
MI-8 ból,és 24-esből is ezer féle altipus van egy szérián belül is.
sainz 368452 2008. február 22. 18:39
Válasz erre
Rumcajsz!

Kicsit kutakodtam:

MiG-21MT - izdelije 96MT - 15db-ot gyartottak belole 1971-ben a Zavod No.1-ben(MAPO).
MiG-21SzMT - izdelije 50 - 281db-ot gyartottak belole 1971-73 kozott(1971-ben 116db, 1972-ben 135, 1973-ban 30) a Zavod No.21-ben(Szokol).

Ez alapjan az MT nem valoszinu hogy SzMT atalakitas.

Vandorkaresz kapcsolatban all nehany orosz pilotaval Tokolrol az SzMT idokbol, ok erdekes modon SzT-nek hivtak a kisgerinctankos, de egyebekben az SzMT-vel megegyezo gepeket.
Ilyen viszont nem szerepel a gyartasi listan.

Sokak szerint leragott csont a 21-es, de sztem soha nem lesz tiszta a kep teljesen...
migi 368451 2008. február 22. 18:38
Válasz erre
Solo pontosan mi kellene , részletek vagy az egész gépről képek ?
notarius 368450 2008. február 22. 18:08
Válasz erre
Úgy néz ki, mint azok, amiket az F-16 Netz-ekre szerelnek az izraeliek. Az szerintem saját fejlesztés.
sainz 368449 2008. február 22. 18:06
Válasz erre
69  Privolgskiy
69 Privolgskiy
0032
0032

Rumcajsz!

Ez az Asztrahanyban kiallitott "69"-es is egy erdekes oszver(?).
DUASz lapatok nincsenek, beepitett gepagyu van...hmm
(bar lehet h csak vki lerabolta a geprol a lapatokat)

Kulon erdekessege, hogy magyar pilotak tobbszor is eredmenyesek voltak ezzel a geppel.
Az eddig altalam latott hajozokonyvekben 2 miseny lelovese is ezzel a geppel tortent(de sajnos nem mindenki irta a gepszamokat, van aki meg az altipust sem).
Ezen az 1985-os Sztrelban keszult foton is ez a gep lathato(+Bodis Gyula, Tulkos Janos, Nagy Arpad Taszarrol).

(a szines fotoert koszonet Alekszej Kalinovszkijnak - van igeret szarny felulnezet fotokra is, erdekes matrica lehet majd belole)
sainz 368448 2008. február 22. 17:16
Válasz erre
sainz 368447 2008. február 22. 17:14
Válasz erre
www.airliners.net/photo/Uganda---Air/Mikoyan-Gurevich-MiG-21.../0724024/M/

Ugandai modernizalt 21-es(by IAI).
Tudja valaki milyen eredetu az infracsapdaszoro a torzshatsoresz also reszen?
Mennyi toltetet tartalmaz?
Esetleg reszletfoto v rajz?
Solo 368446 2008. február 22. 11:16
Válasz erre
SIG 368445 2008. február 22. 09:50
Válasz erre
Hello Solo !

Érdekes még a téma ? Van nálam is pár kocka, ha kell még felteszem.

Üdv
Rumcájsz 368444 2008. február 21. 21:25
Válasz erre
Az SzMT-változatot az eredeti külsőben tudomásom szerint nem exportálták, sőt, a Szu
sem használta túl sokáig, nem volt egy közkedvelt tipus. A nagyjavitások során orosz forrás szerint lecserélték a böszme-nagy gerinctartályt 540 literesre, ami a későbbi bisz tipus jellemzője volt, ezt az átépitett változatot hivták MT-nek, és talán exportálták is. Fotókkal az export nehezen lenne bizonyitható, hiszen külsőleg az MT és a bisz talán csak a szivócsatorna orrgyürüjének szélességében tér el, ennek azonositásához viszont megfelelő irányból készült és nagyon jó minőségű fénykép kell,
ha meg ráadásul terepszinű a gép, akkor már szerintem eléggé reménytelen az orrgyürű
méretének azonositása.
Rumcájsz 368443 2008. február 21. 21:07
Válasz erre
A 21SzM külsőleg a mi MF változatunkkal volt azonos, tehát a törzs alján ott volt a fixen beépitett GS-23 gépágyú, csak éppen az Sz-ben az új RP-22 lokátor, az MF-ben a régi RP-21 volt.Ezen a fotón a GS-23 a póttank helyett,konténerben van felfüggesztve, tehát Sz változat. A DUASz-lapátokra szerintem az a magyarázat, hogy
ez a gép az SzM változat kisérleti példánya lehetett, egy sima Sz-be beépitve a korábbi girós célzókészülék korszerüsitett változata /ehhez tartozott a DUASz-rendszer/, de a puskát még nem épitették be fixen, hiszen ez éppen a lövészeti tesztek eredményétől függött. A gép egyediségére utal az is, hogy nincs rajta felfestett taktikai azonositó szám, ami egy harcászati alakulatnál nem fordulhat elő,
de egy teszt-gépeket épitő és üzemeltető kisérleti üzemnél mindennapos gyakorlat lehet.
sainz 368442 2008. február 21. 19:50
Válasz erre
Sziriai MiG-21SMT (forras Tom Cooper):

" Syria indeed operated a small number of MiG-21SMTs. Should take a look into my notices, but I think that 24 were delivered in 1976 and two or so shot down during air combats with Israeli F-15s in 1980 or 1981.

Also, in 1982, during the Israeli invasion of Lebanon, a Syrian MiG-21SMT put a single R-60 into an IDF/AF F-15D Eagle, but the Israeli managed to land his badly damaged plane safely back in Israel. "
sainz 368441 2008. február 21. 19:25
Válasz erre
sainz 368440 2008. február 21. 19:17
Válasz erre
16
16

+1
sainz 368439 2008. február 21. 19:10
Válasz erre
37
37

Ez az egyetlen -21Sz foto amit ismerek:
sainz 368438 2008. február 21. 18:41
Válasz erre
he-he...cirill betuk nem jatszanak

A MiG-21MT leirasra gondoltam a linken:
aeroram.narod.ru/win/samolet/mig-21sm.htm

"ekszportnij variant MiG-21SzMT"
sainz 368437 2008. február 21. 18:38
Válasz erre
" МиГ-21МТ ("изделие 96Т") - экспортный вариант МиГ-21СМТ. В 1971 году завод "Знамя Труда" выпустил небольшую партию. "

aeroram.narod.ru/win/samolet/mig-21sm.htm

Erdekes, azelott sosem hallottam hogy exportaltak volna a MiG-21SzMT-t.
sainz 368436 2008. február 21. 18:18
Válasz erre
" de a pitot-csövön nicsenek DUASz-lapátok "

Szerencsere van aki figyel a reszletekre is...:)

Valoszinuleg -21Sz, nem latszik a kabinkereten a -21R felderitokontenereinek kapcsolodoboza(bar az nem mindig volt a kabinban, Krasznodarban tobb magyar pilota is repult -21R-rel a kepzes soran, amelybol kiszereltek a kapcsolodobozt, igy a feladatok tobbsegenek a gyakorlasara ugyanugy megfelelt mint a PFM amin egyebkent tanultak akkor).

Ezek szerint ez a foto nem stimmel:
www.airwar.ru/enc/fighter/mig21s.html

Nem -21Sz, hanem -21SzM?
Rumcájsz 368435 2008. február 21. 17:23
Válasz erre
Ilyen próbakocsit életemben nem láttam a PG-ben, de ehhez rendkivül hasonló volt a hajtómüvező hangárba telepitett hajtómü-tesztelő próbapad, persze az nem mobil, hanem fixen beépitett kivitelü volt. Érdekes viszont a 21-es géptipus, ami első ránézésre egy MF-nek néz ki /96-os tipus/, de a pitot-csövön nicsenek DUASz-lapátok, igy vagy egy R/RF felderitő, vagy egy szintén gépágyú nélküli Sz /95/ lehet, erről se sok fotót láttam még.
mig23papa 368434 2008. február 20. 22:20
Válasz erre
kapszó
kapszó

Nem biztos, de lehet hogy a KAPSZO (hajtómű ellenőrző) kocsi elődje.
Bár ez a Mig23-ashoz készült.
sainz 368433 2008. február 20. 22:00
Válasz erre
21 a
21 a

Rumcajsz!

Mi ez a "muszereskocsi" ?
Volt nekunk ilyen az ezredeknel vagy csak Tokolon?
sainz 368432 2008. február 20. 21:32
Válasz erre
107
107
45 red a
45 red a
115gviap_dra
115gviap_dra
pilots-34
pilots-34

107 - afgan MiG-17 pilotak
A kovetkezo ket foto 115.gv.iap. KokajtiAB ill. BagramAB az afganisztani haboru idejen.
A negyedik foto egy regi Aviacija i Koszmonavtikabol van, e szerint volt egy vilagos keki valtozata is ennek a ruhanak.
migi 368431 2008. február 20. 21:27
Válasz erre
Igen régi darab ,volt még egy PF- PFM változat is vagy valamilyen hasonló , az sem állt több darabból .
Rumcájsz 368430 2008. február 20. 20:24
Válasz erre
Jó régi plasztik-madár, ennél vénebb már csak én magam vagyok, annak idején én is találkoztam vele. Akkoriban meg is épitettem, /elég kezdetleges szinten/, de aztán a többszöri költözés áldozatává vált Üdv Rumcájsz
Rumcájsz 368429 2008. február 20. 20:18
Válasz erre
Köszi az infót, Sainz Rumcájsz
Solo 368428 2008. február 20. 19:57
Válasz erre
migi 368427 2008. február 20. 19:53
Válasz erre
MIG_21MF_9510_1
MIG_21MF_9510_1
MIG_21MF_9510_4
MIG_21MF_9510_4
MIG_21MF_9510_6
MIG_21MF_9510_6

Parancsolj
Solo 368426 2008. február 20. 14:13
Válasz erre
Monox 368425 2008. február 20. 14:08
Válasz erre
A búcsúrepülésen Pápán - 15
A búcsúrepülésen Pápán - 15
A búcsúrepülésen Pápán - 17
A búcsúrepülésen Pápán - 17
A búcsúrepülésen Pápán - 03
A búcsúrepülésen Pápán - 03

Jók lesznek?
Solo 368424 2008. február 20. 13:38
Válasz erre
Helló!

Nincs valakinek egész véletlenül pár jó minőségű fotója a 9510-es Mig-21MF-ről a "low vis" körvonalas jelvényekkel?

Előre is köszi. :)
sainz 368423 2008. február 18. 19:46
Válasz erre
airforce.ru/photogallery/tsvetkov/mig-21/mig-21_03.htm

Ahogy en tudom, ez a vilagoskek hajozoruha mindenhol hasznalatban volt a Szovjet-Legieroben(meg Magyarorszagon is!), kulonosen a Szu melegebb videkein.
Sok oktato hasznalta ezt a ruhat Krasznodarban, Kusovkaban, Lugovoyeban is, ahol a mieink tanultak.
A 23-as atkepzesen tobb magyar pilota is viselte ezt.
A mentomelleny lehet egyszeruen a rep utvonal miatt is.
Asztrahanyban az elesloveszeteken pl. kotelezo viselet volt, akarcsak Lengyelorszagban.
A Budapest feletti Aprilis negyedikei diszszemleken is ebben repultek a pilotak.

Szerintem a Morszkaja Aviacija nem hasznalta a 21-est.
migi 368422 2008. február 18. 19:39
Válasz erre
Szia Rumcájsz
Nézd meg a Mi van a dobozban a 3274 irásomat.
Rumcájsz 368421 2008. február 18. 17:11
Válasz erre
Nemcsak a festés az érdekes,de az első képen kék a pilóták ruhája és mentőmellényt viselnek - vagyis lehet, hogy a tengerészeti légierő pilótái - a gépek álcázószinei viszont határozottan terepszinüek, nem tenger-szinüek,szóval itt van némi ellentmondás.
Van rá valami magyarázat, vagy ez csak egy újabb rejtvény Szojuzból?
sainz 368420 2008. február 17. 21:52
Válasz erre
21
21
21-2
21-2

Erdekes szovjet kamok:
migi 368419 2008. február 7. 17:56
Válasz erre
Szia Laci
Köszönöm a választ akkor ezt beépitem a gépbe .
Rumcájsz 368418 2008. február 6. 21:18
Válasz erre
Ezzel a fogantyúval lehet végrehajtani az orrfutómü mechanikus vészkibocsájtását, ha se a hidraulikus, se a süritett levegős nyitás nem müködik,gyakorlatilag az orrfutó benti helyzetzárját nyitja ki /azért van rá szükség, mert a 21-el az orrfutó kinyitása nélkül tilos hasraszállást végrehajtani, mert közel 100% az esély az átvágódásra/
migi 368417 2008. február 6. 20:44
Válasz erre
21Mfright_kabin
21Mfright_kabin

Sziasztok
Urak ennek a piros fogantyúnak mi a rendeltetése ?
üdv: migi
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.