/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
Marci 368517 2008. február 25. 21:00
Válasz erre
Most, hogy elolvastam magyarul egyébként hihető.Főleg ha nem lelőni akarták a polgári áldozatok miatt a gépet csak megijeszteni.Valószinűleg többet nem próbálkoztak:))
sainz 368516 2008. február 25. 20:53
Válasz erre
" Miert olyan hihetetlen? "

Bocsesz, ezt a Levinek szantam, de logikus, hogy a Te beirasodra ertelmezted valasznak.
Mindig elfelejtek raklikkelni a "Valasz erre" ikonra...:))
Marci 368515 2008. február 25. 20:45
Válasz erre
:))) Azért hihetetlen mert egy kukkot sem értek angolul.Azt is írhattam volna, hogy hihető!:::)))
Miggyuri 368514 2008. február 25. 20:26
Válasz erre
sainz!
Köszi!
Miggyuri
sainz 368513 2008. február 25. 20:15
Válasz erre
makettes 368512 2008. február 25. 20:06
Válasz erre
Sainz!
Könyv???
üdv. makettes
sainz 368511 2008. február 25. 18:20
Válasz erre
Miert olyan hihetetlen?

Diohejban a forditas:
(+ en kicsit utana kerdezoskodtem, olvastam...)

A 70-es evektol a brittek a Concorddal ugy repultek Del-Afrikaba, hogy a nagy repulesi magassag miatt nem foglalkoztak nehany nyugat-afrikai orszaggal, nem kertek atrepulesi engedelyt, csak szemtelenul repkedtek felettuk hangsebesseggel.
(ez a resze tutira igaz a sztorinak, konnyen ellenorizheto)
Ezen allamok tobbszor is tiltakoztak a hangsebesseg zajartalma miatt, de a British Airways nagyivbe tett rajuk, inkabb fizetgette a nemzetkozi polgari legugyi hatosag altal kirott birsagokat - ez is ellenorizheto - meg igy is olcsobb volt nekik, mint az ocean felett kerulni..
Mignem az egyik nigeriai MiG-21MF szazad parancsnoka megelegelte a dolgot, es harom pottartallyal es 2xR-13-as raketaval rastartolt a Concordra, majdnem tokeletes elfogas volt, inditasi tavolsagon belul, csak alacsonyabban es nem "eleg" kozel a Concordhoz.
2 R-13-ast inditott, amik szerencsere nem ertek utol a Concordot.

Nos errol a reszerol a sztorinak nemtom mit higgyek...akar igaz is lehet.

Az oroszok kozel 2000 21-est exportaltak Afrikaba, ezek nemkeves kofliktusban vettek reszt, de foto, erdemleges info nem sok van roluk..
Levi 368510 2008. február 25. 16:14
Válasz erre
Ja ez valami filmebn volt. Ez nem a forgatókönyv?
Marci 368509 2008. február 25. 14:40
Válasz erre
Szerintem hihetetlen.Teljesen igazad van és ha megértem amit írtál talán meg is indoklom.
Miggyuri 368508 2008. február 25. 04:56
Válasz erre
Bitte auf Ungarisch! Pa vengerszi pázsáluszta!
sainz 368507 2008. február 24. 23:58
Válasz erre
Haaat ez ???
Hihetetlen vagy megsem?

Recently, I've heard probably the craziest "that pilot and his mission..." story ever...

The older ones between us are going to remember, that in the 1970s and 1990s, British Airways used to fly Concorde over Africa. To be sincere, this is so long ago, that even I can only barely recall all the details, or what were the destignation this line connected.

Now, in the later years, there was a detour-route introduced to avoid complaints because of the Mach 2 shock-cone the plane was pulling behind it, causing complaints from the local population. But, at earlier times, the original route took these roughly over Nigeria and several other countries due east...

And, as most of us know, Nigeria used to have two squadrons equipped with MiG-21s...

Surely, we all come to "specific" brilliant ideas time and again. And so it happened that there was "that" Squadron-Commander of a specific Nigerian Air Force MiG-21-unit, who once wanted to see if he can intercept a Concorde. To keep the long story short, without any authorisation from higher authorities, but with help of a sellected crew of one of available ground-based radar stations, and sitting in a carefully pre-inspected MiG-21 (armed with two R-13M missiles and carrying three drop tanks), this officer decided to give it a try...

Some here might be surprised to hear that he "almost" made it: the ground radar station crew was working well, so the MiG ended within the max engagement envelope of the Concorde. Surely, the MiG-21MF wouldn't go as high or as fast as Concorde was flying, so this "meeting" was of a very short duration. Besides, the smart officer in question almost run his plane out of fuel while attempting to catch the Mach-2-airliner...

But - and now comes the best part: while keeping an eye on his fuel status, the redoutable officer in question acquired that Concorde, and fired two R-13Ms!

Luckily for non-suspecting passengers and the crew of the supersonic delta high above him (these have never even noticed the MiG or his missiles), both R-13s run out of steam before reaching their target - even if the source of this story commented that it was actually "quite a close shave".

BTW, the source in question is really reliable: this is no "urban legend". It happened for real.
cseka76 368506 2008. február 24. 17:25
Válasz erre
Köszi Szabi77,ez nekem is meg van!

Valószínű,hogy ilyen festéssel készítem a gépet.

cseka76
Szabi77 368505 2008. február 24. 16:59
Válasz erre
21Fgdr2
21Fgdr2

Cseka76!
Lehet hogy már láttad itt egy terepszínű F13-as!
Szabi77
cseka76 368504 2008. február 24. 12:23
Válasz erre
makettes 368503 2008. február 24. 12:03
Válasz erre
Szia Sainz!
Mi a helyzet a készülő könyveddel?
üdv. makettes
zoli1989 368502 2008. február 24. 11:46
Válasz erre
623
623
623-n
623-n
f-13622
f-13622
F1301
F1301
F13.03
F13.03
F13.02
F13.02
scheindhs
scheindhs

Én ezeket találtam:
sainz 368501 2008. február 24. 10:58
Válasz erre
21s
21s
52xx
52xx
5210 a
5210 a
5210
5210
pilot a
pilot a
s
s

ooops..
sainz 368500 2008. február 24. 10:55
Válasz erre
Nekem ezek tenger-kamonak tunnek(de lehet h jol alcaz a dzsungel felett is).
A 21-es pilotan mintha mentomelleny lenne, de a szuhoj pilotakon egyertelmu.
cseka76 368499 2008. február 24. 10:50
Válasz erre
Köszi szépen ezeket is!

cseka76
sainz 368498 2008. február 24. 10:41
Válasz erre
335
335
605
605
622 a
622 a
639
639
677
677
688
688
744
744

Nekem ennyit sikerult osszekaparni a neten(de mar regen nem vadasztam, lehet, hogy vannak ujabbak is), nem igazan hasznalhatoak makettezo szemmel.
A DHL konyvben van meg par szines foto.
sainz 368497 2008. február 24. 10:27
Válasz erre
Es ha megnezzuk azt a keves fotot ami napvilagot latott viet MiG-21bis-esekrol(MF-et kivontak 2000 tavaszan), vagy a gyari teflonszurke vagy kulonbozo kek terepfestest viselnek.Ez egyertelmuen a tenger feletti feladatokra utal.
A viet Szu-22-esek pedig nemreg lettek modernizalva, elsodleges feladatuk a hajok elleni harc, rendszeresen lovoldoznek hajoroncsokra UB-val es kH-23-al.
cseka76 368496 2008. február 24. 10:19
Válasz erre
sainz!

Tudnál még esetleg néhány terepszínű NDK-s 21 F13 képet?

cseka76
Hind 368495 2008. február 24. 10:14
Válasz erre
Söt,a katapultülésben lévő túlélőkészlet is annak fügvényében van összeállítva,hogy hol operál a repcsi.Mert ugye a horgászkészlet,és a gumicsónak szárazföldre nem annyira okés:
sainz 368494 2008. február 24. 10:02
Válasz erre
Haaat...sztem a vietamiak szinte mindig mentomellenyben repultek(nek).
Az egesz orszag relative keskeny es hosszu tengerparttal rendelkezik.
A tamadok joresze pedig anyahajokrol erkezett-tavozott, nagyon sok legiharc, de meg lerakkal leloves is a tenger felett tortent.
Szoval a mentomelleny nem kizaro ok.
migi 368493 2008. február 24. 09:53
Válasz erre
Most már biztos vagyok benne hogy igy történt , mit keresne mentőmellény a VDK pilótákon légiriadónál .
cseka76 368492 2008. február 24. 07:07
Válasz erre
flagon,légyszi írj egy email címet,mert nem találom!

cseka76
sainz 368491 2008. február 23. 22:53
Válasz erre
21-1
21-1

Egy kis Afrika, napjainkban:
sainz 368490 2008. február 23. 22:51
Válasz erre
Elkepzelheto hogy beletettek a filmbe egy reszletet.
Nem lehet egyszeru eredeti vietnami filmfelveteleket talalni(venni) egy ilyen filmhez.
migi 368489 2008. február 23. 22:25
Válasz erre
Igen lehet, de mit kerestek ezek akkor Vietnámban ? mikor kezdték ezeket gyártani? vagy a filmrészlet nem ott készült csak bevágás volt ugymond 21-es db.db sárgák sárgák .
migi 368488 2008. február 23. 22:17
Válasz erre
Úgy nyilt mint a 23 kabinteteje
sainz 368487 2008. február 23. 22:16
Válasz erre
Valoszinuleg egy csajniz J-7-es volt az:
www.fas.org/man/dod-101/sys/ac/row/mig-21.htm
migi 368486 2008. február 23. 22:09
Válasz erre
Igen Laci ezt tudom de ez hátulról felfelé nyilt vagyis a forgáspont hátul volt .megpróbálok a filmből képet késziteni valahogy .
Rumcájsz 368485 2008. február 23. 22:01
Válasz erre
Mi ebben a megdöbbentő, a 21F és PF és első szériás PFM tipusoknak a kabinteteje hátulról előre-felfelé nyilt, magyarán a dekk bekötési-forgási csomópontja elöl volt, és két süritett-levegős munkahenger nyitotta fel.
mig23papa 368484 2008. február 23. 21:01
Válasz erre
Heló Laci
Ebből is látható hogy a Mig 21 lehetőségei máig is kimeríthetetlenek
csekát már értem :-)
migi 368483 2008. február 23. 20:45
Válasz erre
Szia Laci
Nem 76 cd hanem a kollega nick neve cseka 76
Néztem egy Vietnámi kisfilmet Mig-21-sekről és megdöbbenve láttam egy olyan gépet aminek a kabin teteje hátulról nyilik felfele .
üdv: migi
mig23papa 368482 2008. február 23. 19:44
Válasz erre
flagon
megkérdezhetem mi van azon a 76 CD-n?
cseka76 368481 2008. február 23. 19:38
Válasz erre
flagon

Küld el légyszi!
cseka76 368480 2008. február 23. 19:37
Válasz erre
flagon 368479 2008. február 23. 19:20
Válasz erre
cseka 76 CD-van elküldjem?
sainz 368478 2008. február 23. 19:13
Válasz erre
21
21

A terepszinu 21F-13 erdekes makett lehet:
cseka76 368477 2008. február 23. 18:55
Válasz erre
Szia flagon!

Igen,érdekel! Esetleg neked meg van?

cseka76
flagon 368475 2008. február 23. 18:42
Válasz erre
cseka76 DHS kiadvány Mig-21 F-13 44oldal NDK-s gépek német nyelvü érdekel?
cseka76 368474 2008. február 23. 16:42
Válasz erre
Sziasztok!

NDK-s Mig-21 F13 Fishbedek-ről keresgélek képeket. Ha van valakinek ilyen témájú anyaga,légyszi segítsen!

Előre is köszi!
cseka76
cseka76@freemail.hu
mig23papa 368473 2008. február 23. 15:12
Válasz erre
MIG_21_9510
MIG_21_9510
MIG_21_9510_LHPA_ASZ005
MIG_21_9510_LHPA_ASZ005

No és amikor még repült is a 9510-es
SIG 368472 2008. február 23. 14:47
Válasz erre
beolvasás0009
beolvasás0009
beolvasás0010
beolvasás0010
beolvasás0011
beolvasás0011
beolvasás0012
beolvasás0012
beolvasás0013
beolvasás0013
beolvasás0014
beolvasás0014
beolvasás0015
beolvasás0015
beolvasás0016
beolvasás0016

Halihó !

Itt vannak a beigért képek a 9510-es oldalszámú Mig-ről. Feltettem még párat ami nem az, de a részletek miatt esetleg jól jöhet. Az uccsó kép pedig a kedvencem, pusztán a típus kedvelőinek. Ha kell még speckó festés a pápai cuccokról, van kép a 6115-ös Jubileumiról vagy a "madárfejes" 48-ról. Sikíts ha kell még valami.

Üdv...
sainz 368471 2008. február 22. 23:07
Válasz erre
Mail ment.

Tokol valszeg stimmel, bar hianyos:
MiG-21PFM -1972
MiG-21CM(T)1972-82
MiG-21CMT 1072-82
MiG-21bis 1982-87
Rumcájsz 368470 2008. február 22. 22:57
Válasz erre
Nem igazán értem, hiszen akárhogy olvasom, vagy SzMT-ről, vagy SzM-ről van szó, SzT
itt sem szerepel.Ebből a jelzésből nekem inkább az jön ki, hogy SzM-ből alakitottak át
SzMT-re, esetleg vegyes volt az ezred gépállománya. Persze igy sem az igazi, legalábbis Tököl esetében, mert itt a vegyes állomány SzMT-ből és SzT-ből állt, és egyik sem téveszthető össze az SzM-el, aminek még kisebb a gerinctartálya. Minél több az új info, annál inkább zavaros számomra.
sainz 368469 2008. február 22. 22:18
Válasz erre
Bingooo!

Megvan.
Azoknal az orosz ezredeknel, ahol modositottak az SzMT-ket, igy irja az orosz lista:
CM(T)
159.gv.iap. Kluczevo
515.iap. Tokol
582.iap. Chojna

E szerint csak a Lengyelorszagban es nalunk allomasozo SzMT ezredeknel hajtottak vegre ezt az atalakitast.
sainz 368468 2008. február 22. 22:08
Válasz erre
Rumcajsz!

Kuldj egy emilcimet(itt vmiert nem tudom megnezni). atkuldom a listakat, szerintem nem ugyanabol dolgozunk, ezeken amik nalam vannak, mar jopar eve izzad nehany orosz.
Elvileg pontosak.

sainz10@gmail.com

Esetleg meg a lemezosztas segithet eldonteni, az is kulonbozik a bis - MF-nel.
notarius 368467 2008. február 22. 21:55
Válasz erre
Közben megjött egy, köszönöm.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.