<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
mig23papa | Adatlap | 368524 | 2008. február 26. 16:30 | ![]() | |
mig23papa | Adatlap | 368523 | 2008. február 26. 16:25 | ![]() | |
Nos ebből is láthatjuk, ahogy a Concorde sem volt tökéletes, úgy néha még az internet sem az. Bocsi a duplázásért. | |||||
mig23papa | Adatlap | 368522 | 2008. február 26. 16:24 | ![]() | |
Nos ebből is láthatjuk, ahogy a Concorde sem volt tökéletes, úgy néha még az internet sem az. Bocsi a duplázásért. | |||||
mig23papa | Adatlap | 368521 | 2008. február 26. 16:22 | ![]() | |
Miért olyan hihetetlen? Csupán azért mert aki ismeri a hangrobbanás fizikáját, az tudja, hogy a hangsebesség zajártalma nem folyamatos, mert hangrobbanás csupán a hangsebesség átlépésekor keletkezik. A talajszinten is csak akkor észlelhető, ha a kialakult hangkúp megfelelő magassági érték alatt találkozik a föld felszínével. (Ekkor viszont akár épületeket is összedönthet)Nem véletlenül kapott magassági korlátozást ez a manőver, magam még tapasztalhattam enyhe hatását, mikor megremegtek az ablakokban az üvegek hangrobbanáskor, de nagyobb baj sohasem történt. A Concorde repülése során már rég túllépte ezt a magassági limitet mire Afrika fölé ért, tehát szerény véleményem szerint fogalmuk sem volt annak a néhány durcás nyugat-afrikai országnak arról, hogy egy Concorde repked felettük hangsebességgel. Amúgy a polgári repülésnek sokkal szigorúbb szabályai vannak , mint ahogy a katonai repülésnek is, min azt egy ilyen bulvár sztori megírója gondolná.(ha jól számolom akkor légvonalban minimum kilenc ország felett kellet elrepülnie Anglia és Délafrika között) Tehát az sem valószínű, hogy egy egyszerű nigériai hajózó századparancsnok bepattan a gépébe, hogy hipp-hopp leszedje azt a rendetlenkedő Concordot. „majdnem tökéletes elfogás volt, indítási távolságon belül, csak alacsonyabban és nem "elég" közel a Concordhoz” Mi ez az ellentmondás? Ha indítási távolságon belül volt akkor elég közel volt a célhoz, vagy ha nem "elég" közel a Concordhoz, akkor nem volt indítási távolságon belül. Csupán az ezen időszakban érvényben lévő menetrendeket kellett volna átnéznie ennek a pancser újságírónak. Amúgy a beírásod újabb kérdéseket ébreszthet az olvasóban: 1.: „(+ en kicsit utana kerdezoskodtem, olvastam...)” kitők kérdezősködtél, hol olvastál, és mit még erről? 2.: „(ez a resze tutira igaz a sztorinak, konnyen ellenorizheto)” miért vagy annyira biztos hogy igaz, hol és hogyan lehet könnyen ellenőrizni? A te logikáddal, ha sokat olvasgatunk ugyanarról a dologról, akkor már el is hihetjük a tartalmát? Mert ha igen akkor valóban ott van az az UFÓ az ufonautákkal Rosvel-ben, és még Nessi szörny is ott lubickol vidáman a tóban. A Concorde repülés sohasem az olcsóságával reklámozta magát, többek közt azért nem repültél vele te sem , és én sem. Szóval a sztori akár igaz is lehet, de nem az, de már megszoktuk, hogy amit mondasz, annak e fele sem igaz :-) Javasolnám neked , hogy a Concord-al ismerkedj inkább ezen az oldalon, itt talán nem olvasnál ilyen és ehhez hasonló badarságokat. www.nagyutazas.hu/magyar/utikalauz/article.php Végezetül néhány kép a Concorde ferihegyi látogatásáról, ezek igazi képek :-) | |||||
mig23papa | Adatlap | 368520 | 2008. február 26. 16:19 | ![]() | |
Miért olyan hihetetlen? Csupán azért mert aki ismeri a hangrobbanás fizikáját, az tudja, hogy a hangsebesség zajártalma nem folyamatos, mert hangrobbanás csupán a hangsebesség átlépésekor keletkezik. A talajszinten is csak akkor észlelhető, ha a kialakult hangkúp megfelelő magassági érték alatt találkozik a föld felszínével. (Ekkor viszont akár épületeket is összedönthet)Nem véletlenül kapott magassági korlátozást ez a manőver, magam még tapasztalhattam enyhe hatását, mikor megremegtek az ablakokban az üvegek hangrobbanáskor, de nagyobb baj sohasem történt. A Concorde repülése során már rég túllépte ezt a magassági limitet mire Afrika fölé ért, tehát szerény véleményem szerint fogalmuk sem volt annak a néhány durcás nyugat-afrikai országnak arról, hogy egy Concorde repked felettük hangsebességgel. Amúgy a polgári repülésnek sokkal szigorúbb szabályai vannak , mint ahogy a katonai repülésnek is, min azt egy ilyen bulvár sztori megírója gondolná.(ha jól számolom akkor légvonalban minimum kilenc ország felett kellet elrepülnie Anglia és Délafrika között) Tehát az sem valószínű, hogy egy egyszerű nigériai hajózó századparancsnok bepattan a gépébe, hogy hipp-hopp leszedje azt a rendetlenkedő Concordot. „majdnem tökéletes elfogás volt, indítási távolságon belül, csak alacsonyabban és nem "elég" közel a Concordhoz” Mi ez az ellentmondás? Ha indítási távolságon belül volt akkor elég közel volt a célhoz, vagy ha nem "elég" közel a Concordhoz, akkor nem volt indítási távolságon belül. Csupán az ezen időszakban érvényben lévő menetrendeket kellett volna átnéznie ennek a pancser újságírónak. Amúgy a beírásod újabb kérdéseket ébreszthet az olvasóban: 1.: „(+ en kicsit utana kerdezoskodtem, olvastam...)” kitők kérdezősködtél, hol olvastál, és mit még erről? 2.: „(ez a resze tutira igaz a sztorinak, konnyen ellenorizheto)” miért vagy annyira biztos hogy igaz, hol és hogyan lehet könnyen ellenőrizni? A te logikáddal, ha sokat olvasgatunk ugyanarról a dologról, akkor már el is hihetjük a tartalmát? Mert ha igen akkor valóban ott van az az UFÓ az ufonautákkal Rosvel-ben, és még Nessi szörny is ott lubickol vidáman a tóban. A Concorde repülés sohasem az olcsóságával reklámozta magát, többek közt azért nem repültél vele te sem , és én sem. Szóval a sztori akár igaz is lehet, de nem az, de már megszoktuk, hogy amit mondasz, annak e fele sem igaz :-) Javasolnám neked , hogy a Concord-al ismerkedj inkább ezen az oldalon, itt talán nem olvasnál ilyen és ehhez hasonló badarságokat. www.nagyutazas.hu/magyar/utikalauz/article.php Végezetül néhány kép a Concorde ferihegyi látogatásáról, ezek igazi képek :-) | |||||
Levi | Adatlap | 368519 | 2008. február 26. 10:45 | ![]() | |
London-Cap Town A Google Earth-el mérve légvonalban: 9643 km kb. 6,5 óra Semleges vizek felett: 11210 km kb. 7,5 óra Egy óra különbségért az angol kormány utasította volna a BA-t, hogy nemzetközi jogot sértve 9 afrikai ország fölött repüljön át? Ez nem SR-71! A BA saját szakállára ilyet nem tenne, nem tehetne. De van egy csomó egyéb civil repülésért felelős szervezet, aki ezt megakadályozta volna. Könyörgöm. www.aviation-news.co.uk/concordeChronology.html 1985-ben volt egy út Dél-Afrikába. www.brooklandsconcorde.com/history.html Meg a tesztelés alatt 1976-ban. www.cambridge-covers.co.uk/autoconclist.html Öööö hol van az a rendszeres afrikai repülgetés? records.fai.org/general_aviation/reco_course.asp Rekordok, Afrika is. Látszik, hogy sokszor hangsebesség alatt! www.concordesst.com/history/destinations.html Charterben ment Cape-Townba, de Lagosba is! | |||||
Levi | Adatlap | 368518 | 2008. február 26. 10:04 | ![]() | |
Ok. És hogyan repültek át a nempiskóta légierővel rendelkező Algéria felett? A franciáktól kaptak átrepülési engedélyt? | |||||
Marci | Adatlap | 368517 | 2008. február 25. 21:00 | ![]() | |
Most, hogy elolvastam magyarul egyébként hihető.Főleg ha nem lelőni akarták a polgári áldozatok miatt a gépet csak megijeszteni.Valószinűleg többet nem próbálkoztak:)) | |||||
sainz | Adatlap | 368516 | 2008. február 25. 20:53 | ![]() | |
" Miert olyan hihetetlen? " Bocsesz, ezt a Levinek szantam, de logikus, hogy a Te beirasodra ertelmezted valasznak. Mindig elfelejtek raklikkelni a "Valasz erre" ikonra...:)) | |||||
Marci | Adatlap | 368515 | 2008. február 25. 20:45 | ![]() | |
:))) Azért hihetetlen mert egy kukkot sem értek angolul.Azt is írhattam volna, hogy hihető!:::))) | |||||
Miggyuri | Adatlap | 368514 | 2008. február 25. 20:26 | ![]() | |
sainz! Köszi! Miggyuri | |||||
sainz | Adatlap | 368513 | 2008. február 25. 20:15 | ![]() | |
nyar vegen, Schiffer Publications | |||||
makettes | Adatlap | 368512 | 2008. február 25. 20:06 | ![]() | |
Sainz! Könyv??? üdv. makettes | |||||
sainz | Adatlap | 368511 | 2008. február 25. 18:20 | ![]() | |
Miert olyan hihetetlen? Diohejban a forditas: (+ en kicsit utana kerdezoskodtem, olvastam...) A 70-es evektol a brittek a Concorddal ugy repultek Del-Afrikaba, hogy a nagy repulesi magassag miatt nem foglalkoztak nehany nyugat-afrikai orszaggal, nem kertek atrepulesi engedelyt, csak szemtelenul repkedtek felettuk hangsebesseggel. (ez a resze tutira igaz a sztorinak, konnyen ellenorizheto) Ezen allamok tobbszor is tiltakoztak a hangsebesseg zajartalma miatt, de a British Airways nagyivbe tett rajuk, inkabb fizetgette a nemzetkozi polgari legugyi hatosag altal kirott birsagokat - ez is ellenorizheto - meg igy is olcsobb volt nekik, mint az ocean felett kerulni.. Mignem az egyik nigeriai MiG-21MF szazad parancsnoka megelegelte a dolgot, es harom pottartallyal es 2xR-13-as raketaval rastartolt a Concordra, majdnem tokeletes elfogas volt, inditasi tavolsagon belul, csak alacsonyabban es nem "eleg" kozel a Concordhoz. 2 R-13-ast inditott, amik szerencsere nem ertek utol a Concordot. Nos errol a reszerol a sztorinak nemtom mit higgyek...akar igaz is lehet. Az oroszok kozel 2000 21-est exportaltak Afrikaba, ezek nemkeves kofliktusban vettek reszt, de foto, erdemleges info nem sok van roluk.. | |||||
Levi | Adatlap | 368510 | 2008. február 25. 16:14 | ![]() | |
Ja ez valami filmebn volt. Ez nem a forgatókönyv? | |||||
Marci | Adatlap | 368509 | 2008. február 25. 14:40 | ![]() | |
Szerintem hihetetlen.Teljesen igazad van és ha megértem amit írtál talán meg is indoklom. | |||||
Miggyuri | Adatlap | 368508 | 2008. február 25. 04:56 | ![]() | |
Bitte auf Ungarisch! Pa vengerszi pázsáluszta! | |||||
sainz | Adatlap | 368507 | 2008. február 24. 23:58 | ![]() | |
Haaat ez ??? Hihetetlen vagy megsem? Recently, I've heard probably the craziest "that pilot and his mission..." story ever... The older ones between us are going to remember, that in the 1970s and 1990s, British Airways used to fly Concorde over Africa. To be sincere, this is so long ago, that even I can only barely recall all the details, or what were the destignation this line connected. Now, in the later years, there was a detour-route introduced to avoid complaints because of the Mach 2 shock-cone the plane was pulling behind it, causing complaints from the local population. But, at earlier times, the original route took these roughly over Nigeria and several other countries due east... And, as most of us know, Nigeria used to have two squadrons equipped with MiG-21s... Surely, we all come to "specific" brilliant ideas time and again. And so it happened that there was "that" Squadron-Commander of a specific Nigerian Air Force MiG-21-unit, who once wanted to see if he can intercept a Concorde. To keep the long story short, without any authorisation from higher authorities, but with help of a sellected crew of one of available ground-based radar stations, and sitting in a carefully pre-inspected MiG-21 (armed with two R-13M missiles and carrying three drop tanks), this officer decided to give it a try... Some here might be surprised to hear that he "almost" made it: the ground radar station crew was working well, so the MiG ended within the max engagement envelope of the Concorde. Surely, the MiG-21MF wouldn't go as high or as fast as Concorde was flying, so this "meeting" was of a very short duration. Besides, the smart officer in question almost run his plane out of fuel while attempting to catch the Mach-2-airliner... But - and now comes the best part: while keeping an eye on his fuel status, the redoutable officer in question acquired that Concorde, and fired two R-13Ms! Luckily for non-suspecting passengers and the crew of the supersonic delta high above him (these have never even noticed the MiG or his missiles), both R-13s run out of steam before reaching their target - even if the source of this story commented that it was actually "quite a close shave". BTW, the source in question is really reliable: this is no "urban legend". It happened for real. | |||||
cseka76 | Adatlap | 368506 | 2008. február 24. 17:25 | ![]() | |
Köszi Szabi77,ez nekem is meg van! Valószínű,hogy ilyen festéssel készítem a gépet. cseka76 | |||||
Szabi77 | Adatlap | 368505 | 2008. február 24. 16:59 | ![]() | |
cseka76 | Adatlap | 368504 | 2008. február 24. 12:23 | ![]() | |
makettes | Adatlap | 368503 | 2008. február 24. 12:03 | ![]() | |
Szia Sainz! Mi a helyzet a készülő könyveddel? üdv. makettes | |||||
zoli1989 | Adatlap | 368502 | 2008. február 24. 11:46 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 368501 | 2008. február 24. 10:58 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 368500 | 2008. február 24. 10:55 | ![]() | |
Nekem ezek tenger-kamonak tunnek(de lehet h jol alcaz a dzsungel felett is). A 21-es pilotan mintha mentomelleny lenne, de a szuhoj pilotakon egyertelmu. | |||||
cseka76 | Adatlap | 368499 | 2008. február 24. 10:50 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 368498 | 2008. február 24. 10:41 | ![]() | |
Nekem ennyit sikerult osszekaparni a neten(de mar regen nem vadasztam, lehet, hogy vannak ujabbak is), nem igazan hasznalhatoak makettezo szemmel. A DHL konyvben van meg par szines foto. | |||||
sainz | Adatlap | 368497 | 2008. február 24. 10:27 | ![]() | |
Es ha megnezzuk azt a keves fotot ami napvilagot latott viet MiG-21bis-esekrol(MF-et kivontak 2000 tavaszan), vagy a gyari teflonszurke vagy kulonbozo kek terepfestest viselnek.Ez egyertelmuen a tenger feletti feladatokra utal. A viet Szu-22-esek pedig nemreg lettek modernizalva, elsodleges feladatuk a hajok elleni harc, rendszeresen lovoldoznek hajoroncsokra UB-val es kH-23-al. | |||||
cseka76 | Adatlap | 368496 | 2008. február 24. 10:19 | ![]() | |
sainz! Tudnál még esetleg néhány terepszínű NDK-s 21 F13 képet? cseka76 | |||||
Hind | Adatlap | 368495 | 2008. február 24. 10:14 | ![]() | |
Söt,a katapultülésben lévő túlélőkészlet is annak fügvényében van összeállítva,hogy hol operál a repcsi.Mert ugye a horgászkészlet,és a gumicsónak szárazföldre nem annyira okés: | |||||
sainz | Adatlap | 368494 | 2008. február 24. 10:02 | ![]() | |
Haaat...sztem a vietamiak szinte mindig mentomellenyben repultek(nek). Az egesz orszag relative keskeny es hosszu tengerparttal rendelkezik. A tamadok joresze pedig anyahajokrol erkezett-tavozott, nagyon sok legiharc, de meg lerakkal leloves is a tenger felett tortent. Szoval a mentomelleny nem kizaro ok. | |||||
migi | Adatlap | 368493 | 2008. február 24. 09:53 | ![]() | |
Most már biztos vagyok benne hogy igy történt , mit keresne mentőmellény a VDK pilótákon légiriadónál . | |||||
cseka76 | Adatlap | 368492 | 2008. február 24. 07:07 | ![]() | |
flagon,légyszi írj egy email címet,mert nem találom! cseka76 | |||||
sainz | Adatlap | 368491 | 2008. február 23. 22:53 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 368490 | 2008. február 23. 22:51 | ![]() | |
Elkepzelheto hogy beletettek a filmbe egy reszletet. Nem lehet egyszeru eredeti vietnami filmfelveteleket talalni(venni) egy ilyen filmhez. | |||||
migi | Adatlap | 368489 | 2008. február 23. 22:25 | ![]() | |
Igen lehet, de mit kerestek ezek akkor Vietnámban ? mikor kezdték ezeket gyártani? vagy a filmrészlet nem ott készült csak bevágás volt ugymond 21-es db.db sárgák sárgák . | |||||
migi | Adatlap | 368488 | 2008. február 23. 22:17 | ![]() | |
Úgy nyilt mint a 23 kabinteteje | |||||
sainz | Adatlap | 368487 | 2008. február 23. 22:16 | ![]() | |
Valoszinuleg egy csajniz J-7-es volt az: www.fas.org/man/dod-101/sys/ac/row/mig-21.htm | |||||
migi | Adatlap | 368486 | 2008. február 23. 22:09 | ![]() | |
Igen Laci ezt tudom de ez hátulról felfelé nyilt vagyis a forgáspont hátul volt .megpróbálok a filmből képet késziteni valahogy . | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 368485 | 2008. február 23. 22:01 | ![]() | |
Mi ebben a megdöbbentő, a 21F és PF és első szériás PFM tipusoknak a kabinteteje hátulról előre-felfelé nyilt, magyarán a dekk bekötési-forgási csomópontja elöl volt, és két süritett-levegős munkahenger nyitotta fel. | |||||
mig23papa | Adatlap | 368484 | 2008. február 23. 21:01 | ![]() | |
Heló Laci Ebből is látható hogy a Mig 21 lehetőségei máig is kimeríthetetlenek csekát már értem :-) | |||||
migi | Adatlap | 368483 | 2008. február 23. 20:45 | ![]() | |
Szia Laci Nem 76 cd hanem a kollega nick neve cseka 76 Néztem egy Vietnámi kisfilmet Mig-21-sekről és megdöbbenve láttam egy olyan gépet aminek a kabin teteje hátulról nyilik felfele . üdv: migi | |||||
mig23papa | Adatlap | 368482 | 2008. február 23. 19:44 | ![]() | |
cseka76 | Adatlap | 368481 | 2008. február 23. 19:38 | ![]() | |
flagon Küld el légyszi! | |||||
cseka76 | Adatlap | 368480 | 2008. február 23. 19:37 | ![]() | |
flagon | Adatlap | 368479 | 2008. február 23. 19:20 | ![]() | |
cseka 76 CD-van elküldjem? | |||||
sainz | Adatlap | 368478 | 2008. február 23. 19:13 | ![]() | |
cseka76 | Adatlap | 368477 | 2008. február 23. 18:55 | ![]() | |
Szia flagon! Igen,érdekel! Esetleg neked meg van? cseka76 | |||||
flagon | Adatlap | 368475 | 2008. február 23. 18:42 | ![]() | |
cseka76 DHS kiadvány Mig-21 F-13 44oldal NDK-s gépek német nyelvü érdekel? | |||||
cseka76 | Adatlap | 368474 | 2008. február 23. 16:42 | ![]() | |
Sziasztok! NDK-s Mig-21 F13 Fishbedek-ről keresgélek képeket. Ha van valakinek ilyen témájú anyaga,légyszi segítsen! Előre is köszi! cseka76 cseka76@freemail.hu |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Most olvastam, hogy 100 Ft lesz holnaptól 1 liter benzin. Biztos igaz lehet, mert magyarul írták, gyere vegyünk néhány vagonnal, mert lehet egy hét múlva meg azt
írják hogy 1000 Ft lesz. Ne mond el senkinek, jól meggazdagodunk.
A lényeg az, hogy nem minden arany ami fénylik, azért mert az újság írta,
vagy mert ide valaki, lehet még "kacsa" is.