<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Miggyuri | Adatlap | 368595 | 2008. március 4. 18:31 | ![]() | |
mig23papa | Adatlap | 368594 | 2008. március 4. 13:51 | ![]() | |
Hind a szomorú tapasztalat az , hogy az illetékesek, sohasem a szakmailag hozzáértő, lelkes odaadó emberekből kerülnek ki, hanem a hozzá nemértő, semmivel sem törődő, íróasztalukat féltő pancserok közül, akik sok esetben rokoni, sör melletti baráti kapcsolatok révén lehetnek ott ahol éppen vannak, ráadásul, egy esetleges szakmai katasztrófát okozó bal- lépésűk után sohasem buknak lefelé, hanem csak is felfelé, ami által még nagyobb veszteségeket okozó döntéseket hozhatnak, mindenféle hozzáértés nélkül, és még jól meg is fizetik (fizetjük) őket ezért :-( | |||||
Hind | Adatlap | 368593 | 2008. március 4. 08:32 | ![]() | |
Azért tünik légypiszoknak,mert az illetékesek nem tanultak matekot!Ugyanis a felségjelzéseknek ,és annak méretének is van passzusa.A méret kiszámításánál figyelembe kell venni a repülőeszköz felületét is!Hát ez nekik többismeretes egyenletnek tűnhetett. Ismét jómunkásemberek!! Nem a festő-emberre gondoltam. | |||||
Monox | Adatlap | 368592 | 2008. március 4. 08:13 | ![]() | |
Mig-23papa! Igazad van, akkoriban ez már megtörtént :) De akkor is ez volt az első állami ünnep utána! :) | |||||
mig23papa | Adatlap | 368591 | 2008. március 3. 23:20 | ![]() | |
Monox a "rendszerváltás" mikor is volt egész pontosan? | |||||
Monox | Adatlap | 368590 | 2008. március 3. 22:54 | ![]() | |
A kör alakú felségjel története 1990 augusztus 20.-ra nyúlik vissza, amikor már a küszöbön lévő rendszerváltás alakjai Mi-8-as helikopterekkel vonultal "állami ünnepelni", de abban mindeni egyetértett, hogy nem vörös csillagos gépekkel... Az idő szorított, pár nap volt csak a helyzet megoldására. Azt már csak sejthető, ahogy Búza is írta, hogy a választás azért esett az 1938-1942 időszak korábbi felségjelére mert ezt volt a legegyszerűbb egy körben ábrázolni úgy. hogy lefedje a csillagot. Tény, hogy nem volt a legszerencsésebb megoldás, de az idő akkor is pénz volt úgy tűnik... Kevésbé ismert tény, hogy ez a felségjelzés hivatalossá is vált, mégpedig 90.08.20.-tól egészen 91.03.31.-ig amikor az ék alak váltotta fel. Viszont az is tény, hogy összesen 6 repülő eszkozre festették fel: Az akkor már Kecskeméten a lángvágót váró 409-es MiG-21PF-re és arra az 5 Mi-8T-re amin az akkori állami apparátus utazott. Az 5 darabból csak annyi biztos, hogy a január 31-én katasztrófát szenvedett 10445-ös Mi-8-as is viselte. | |||||
Zebi | Adatlap | 368589 | 2008. március 3. 21:55 | ![]() | |
Nem hinném, hogy az ék rossz választás lett volna, már csak történelmileg sem. | |||||
borisz | Adatlap | 368588 | 2008. március 3. 21:51 | ![]() | |
Milyen ötletek volta még? | |||||
búza | Adatlap | 368587 | 2008. március 3. 21:28 | ![]() | |
Sziasztok! A gengszterváltás környékén igény volt a csillagos felségjel eltüntetésére. Az akkori HM politikai államtitkára ( Raffay Ernő, ha jól emlékszem a nevére ) kiadta a parancsot egy új megtervezésére. A PG.-ben a berepültető csoportnál zsírkrétával felrajzoltuk a MIG-21-esekre, mgetervezve a különféle variációkat. Nem mindegyik volt megvalósítható. Végül a legolcsóbb megoldást( és a legrosszabbat ) választották, lefújták a régit és a helyére felfestették a mai 800x400-as éket. Mingen gépre, Z-43-ra és AN-26-ra is, amin ez egy légypiszoknak tűnik! | |||||
Miggyuri | Adatlap | 368586 | 2008. március 3. 21:11 | ![]() | |
Ahogy én tudom, egyszerűen kipróbálták, hogy mutat. Miggyuri | |||||
mig23papa | Adatlap | 368585 | 2008. március 3. 20:06 | ![]() | |
Laci ez a kép valószínűleg ugyanott, a kecskeméti KÖRÜ udvarán készült, ahol én is csináltam a mellékelt képen látható felvételt, akkor még, vagy akkor már a kör jelzés nélkül, a kérdés már csak az hogy hogyan és miért került fel ez a jelzés az akkor már bontásra váró gépre, | |||||
migi | Adatlap | 368584 | 2008. március 3. 19:29 | ![]() | |
Köszi szépen az utolsó kép a lényeges erröl a jelzésről kellene még infó, kép, méret, stb. Leszeretném gyártatni matricának 1/48 méretben . | |||||
Charger | Adatlap | 368583 | 2008. március 3. 19:13 | ![]() | |
parancsolj,én ezeket találtam. | |||||
migi | Adatlap | 368582 | 2008. március 3. 19:02 | ![]() | |
Sziasztok Keresnék bármilyen infót, képet stb a 409 oldalszámú MiG-21 PF-ről amin a kisérleti felségjelzés volt látható . | |||||
flagon | Adatlap | 368581 | 2008. március 3. 17:15 | ![]() | |
cseka76 | Adatlap | 368580 | 2008. március 1. 07:48 | ![]() | |
Monox | Adatlap | 368579 | 2008. február 29. 22:59 | ![]() | |
Ismereteim szerint az F-12 típusjelzés a Finn AF gépeit illették. Egyetlen alkalommal láttam ezt a típusjelzést, a 90-es évek elején létezett Makettstúdióban említették. A jelzés állítólag azért változott mert Finnország volt az első nem VSZ tag aki megkapta a típust. Az F-12 a "táboron kívüli" létre utalt. Műszakilag semmiféle külömbséget nem volt az F-13-ashoz képest. Ez a jelzés összesen 12 gépet érintett amiből 4 veszett el az 1986 januári selejtezésig. A csehek által repült F-13-asok saját gyártmányok, talán ezért is külömböztek a kabin mögötti terület kialakításában. Az is igaz, hogy sosem sikerült beszélnem senkivel, aki érdemben tudta volna, hogy a kabin mögötti rész miért plexiborítású. Az okoskodás (pilóta hátra tud nézni, esetleg vizuális ellenörés céljából olyan, stb.) sem hozta közelebb a megoldást. | |||||
cseka76 | Adatlap | 368578 | 2008. február 29. 21:32 | ![]() | |
migi | Adatlap | 368577 | 2008. február 29. 20:52 | ![]() | |
Hát szerintem nem ugyan azt a könyvet nézzük, a Finn gépeknél plexi a kabinmögötti rész ,A Csehek változatának volt jellemzője hogy lemezelték azt a részt. | |||||
cseka76 | Adatlap | 368576 | 2008. február 29. 20:44 | ![]() | |
Igen, és is ott találtam rá! Ami szerintem külömbség az F13-hoz képest így külsőre,hogy az előrenyíló kabintető mögötti rész a F12s-nél nem átlátszó plexi borítású! Az F13 -nál ez a rész átlátszó(gondolom plexi). | |||||
cseka76 | Adatlap | 368575 | 2008. február 29. 20:40 | ![]() | |
migi | Adatlap | 368574 | 2008. február 29. 20:40 | ![]() | |
Igen volt ilyen a Finneknél de ÉN szerintem nem sok külöbség lehet a képekről itélve a F-13 és ez között .A squadron signál Mig-21Fishbed in action könyvében vannak képek erröl a fin gépről. | |||||
cseka76 | Adatlap | 368573 | 2008. február 29. 20:24 | ![]() | |
Urak! Tudtok valamit a Mig-21 F 12s típusról? A finnekenk elvileg voltak ilyen gépeik rendszeresítve. | |||||
mig23papa | Adatlap | 368572 | 2008. február 28. 23:51 | ![]() | |
a kérdés nem olyan bonyi a háttérben a pápai torony és a kettes zóna műszaki pihenője látszik | |||||
sainz | Adatlap | 368571 | 2008. február 28. 20:56 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 368570 | 2008. február 28. 20:51 | ![]() | |
Nekem csak utasszallito repulogepeken utaskent latott mas repulogepek - ezek szinte mind parhuzamosan vagy szemben repulo gepek voltak - vannak viszonyitasi alapkent. Szoval nem igazan tudom, mennyire lehet nehez egy gyakorlott vadaszpilota szemenek - amennyiben tudja hogy milyen iranybol, magassagon erkezik - kiszurni a 2M-el repeszto Concordot tiszta idoben - gondolom abban a magassagban mar tobbnyire tiszta. Vajon milyen tavolsagbol eszlelheto? Lehet hogy ez nem is olyen nehez? | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 368569 | 2008. február 28. 20:38 | ![]() | |
A Concorde utazómagasságában már gyakorlatilag nincs vizpára, ezért nincs kondenz- csik-képződés sem. | |||||
sainz | Adatlap | 368568 | 2008. február 28. 19:33 | ![]() | |
Es mi van ha a szomszed orszagok idoben atadtak a celt - Concorde - a nigeriaiaknak? | |||||
sainz | Adatlap | 368567 | 2008. február 28. 19:31 | ![]() | |
Igen. Az elfogas nagyon nem egyszeru 2M-el repulo celnal. Raadasul az eredeti iras szerint egy pilota onallositotta magat(akkor valoszinuleg nem kapott vadasziranyitast, ravezetest...). A 21-es lokatora meg mindenre alkalmas, csak onallo celkeresesre nem - kiveve azt a nevetsegesen kismeretu legterreszt szinte az orrod elott - meg egy Concord meretu celhoz is igen kozel kell lenni es megfelelo iranyba kutatni, hogy megcsipd. Nemtom. Tiszta idoben, nappal, vizualisan? (abban a magassagban vajon van komoly kondenzcsikja a Concordnak?) Neha 80km-es latasrol is beszelnek... De akkor is ott van amit mondasz, jo helyen(magassag,sebesseg...) kell lenni es jo idpontban, hogy legyen eselye a dolognak. Az oroszok a VSZ idokben sokszor teszteltek a legvedelmunket MiG-25 celokkal, gyakran nem is porkoltek M2-nel gyorsabban. Ahogy en tudom, megis csak egyetlen egyszer sikerult Horvath "macska" Miklosnak szembol megcsipnie MiG-23MF-el, de akkor is annyira hatarerteken voltak a parameterek, hogy elesben valoszinuleg nem sikerult volna leloni... | |||||
sainz | Adatlap | 368566 | 2008. február 28. 17:37 | ![]() | |
Nem csk a modernizalt, NATO kompatibilis MiG-21MFN-en? | |||||
Daala | Adatlap | 368565 | 2008. február 28. 17:36 | ![]() | |
A csehek alkalmazták MF-eiken az R-13-at és a nitrogénes indítóberendezést. | |||||
Matador | Adatlap | 368564 | 2008. február 28. 08:12 | ![]() | |
Sainz! Én sajnos nem tudom kideríteni. Ha egy olyan országon keresztül akarsz átrepülni, ami nem eurocontroll tag, akkor az illető ország légügyihatóságának kell elküldeni a flt.plan adatokat, mire ők vagy adnak engedélyt, vagy nem. Illetve számláznak. Lehet, nem tekintenék viccnek, ha benyújtanánk egy hazai fuvarozó nevében egy plan-t 2Mre :) Különgond, hogy Nigéria valszeg, miután nem tagja valamelyik ilyen jellegű szervezetnek, lista árat alkalmaz, amitől bilaterális egyezményekben eltér. + az árak is igen nagy valószinűség szerint változtak az elmúlt években. Még azt is el tudom képzelni, hogy egyszerűen mint a legtöbb ország, tiltja légterében a hangsebesség feletti repülést, ezért ára sincsen. Én továbbra is ott érzem a gyenge pontját a sztorinak, hogy nem volt gyakori desztináció dél-afrika, ezért nagyon nehéz lehetett kidolgozni egy eljárást. A sebesség miatt, a mig-nek nagyon jó helyen kellett lennie, az üzemanyag fogyasztás miatt nem mehetett túl sokáig teljes sebességgel. Ha a concorde egy picit is máshol lépett be, vagy egy kicsit más irányban haladt, mint várták, akkor már esélyük sem lehetett. Pontosan nem tudom, hogy mennyi idő kellett, de itt biztos megmondja valaki, de úgy tudom, hogy a Korean Air gép már másodszorra lépett be a szovjet légtérbe másfél óra alatt, mire sikerült megtalálni, már levegőben lévő géppel, egy olyan területen, ahol miden kilométeren volt egy lokátor, gyakorlott irányító személyzettel és olyan géppel ami adott esetben két és félszer akkora sebességgel repült, mint célgép. Bezzeg az amerikaiak a perzsa-öbölben, nem kérdeztek inkább lőttek egy airbust, biztos ami ziher. | |||||
SHBalage | Adatlap | 368563 | 2008. február 27. 23:08 | ![]() | |
Ami fontos és lemaradt... A webmester megjegyzése: Más, az alakulatnál szolgált emberek részéről nem nyert megerősítést, hogy A JG-2 MF-eket kapott volna. | |||||
SHBalage | Adatlap | 368562 | 2008. február 27. 23:00 | ![]() | |
Arról ír, hogy a JG-2 nem csak az M típust, hanem az MF-et is repülte. A JG-7-től kerültek a JG-2-höz. Az ITP-nek(nem tudom mi ez) problémás volt az átálás a típusok különbözőségei miatt. A rakétatecnikusok főnöke volt 1989-ben. Akkoriban kaptak vmi INGUL nevű rakéta ellenörző ketyerét. És hogy az ehhez a repülőgép típus(gondolom az MF)R-60-as és R-13M rakétákkal is felszerelhető volt. Ehhez jött még hozzá, hogy az INGUL- a MIG-23-asoknál is használták Peenemündeeben. Ez viszonylag megkönnyítette a MIG-29-esek rakétatecnikájának ellenőrzéséhez való átalakítást. Rusnya szabad fordításban kb ennyi a lap teteji bekezdés. | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 368561 | 2008. február 27. 22:54 | ![]() | |
A szöveg elejéből annyit értek, hogy ez nem 21M, hanem MF változat /lehet, hogy valahol téves felirattal jelent meg a fotó, és itt közölte a javitást a szaki/. A rakétasin viszont tényleg a nitrogénes tipus, a rakéta meg R-13M, ezek szerint az MF-en már ezt is tudták alkalmazni, mármint azok, akik erre rászánták a megfelelő anyagiakat. | |||||
sainz | Adatlap | 368560 | 2008. február 27. 22:32 | ![]() | |
home.snafu.de/veith/episoden2a.htm Itt talaltam egy fotot, MF(M?) R-13M-mel, de hogy mit irnak az nekem talany...nich sprechen | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 368559 | 2008. február 27. 22:30 | ![]() | |
Az R-13M speciális, nitrogéntartályos inditósint igényel, nem tudom, ez technikailag illeszthető-e az MF fedélzeti rendszereihez, de ismereteim szerint nem valószinü. | |||||
sainz | Adatlap | 368558 | 2008. február 27. 22:17 | ![]() | |
Koszi Rumcajsz! Lehet hogy ez is badarsag a nigeriai sztoriban, es az MF nem is tudja alkalmazni az R-13M-et? | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 368557 | 2008. február 27. 22:13 | ![]() | |
Az MF tudtommal az eredeti RSz-2USz+R-3Sz fegyverzettel együtt vonult nyugdijba, tehát R-13M-et nem kaptak. A technikus kezében nagy valószinüséggel az R-3Sz rakéta közelségi gyujtójának a védő- gyürüje van, amit a kormánylapok mögötti rakétatörzs-szekcióról vett le. | |||||
sainz | Adatlap | 368556 | 2008. február 27. 21:52 | ![]() | |
Nalunk rendszerben volt az MF-en az R-13M? A 21bis-en es a 23MF-en igen. Ez is erdekes, tudtommal a bis joval korabban megkapta ezt a fegyvert nalunk, mint a 23MF. Jol emlekszem egy akkori Top-Gun fotora, a kecskemeti MF-ek meg a delszlav valsag idejen is RSz2-USz+R-3S fegyverfuggesztessel adtak keszultseget, mint ezen a foton 1984-bol? Esetleg azt is tudja vki, mi van a technikus kezeben es miert? | |||||
Buza | Adatlap | 368555 | 2008. február 27. 21:16 | ![]() | |
A PG útvonal: Tököl, Vác, Balaton nevű község valahol Heves és Borsod megye határához közel, Mindszent és vissza Tököl. Hogy az oroszok is ezt használták-e azt nem tudom. A felgyorsítás és a csúcsmagasság a 210-es szakaszon volt a Hortobágy felett. | |||||
sainz | Adatlap | 368554 | 2008. február 27. 21:16 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 368553 | 2008. február 27. 21:09 | ![]() | |
www.airliners.net/photo/Nigeria---Air/Nigeria---Air/1103759 Ez egy 21bis. Mindenhol csak azt talalni a neten, hogy Nigeria 21MF-eket vasarolt az oroszoktol. Ez a reszlet a nigeriai pilota eletrajzabol van, amit tegnap feltettem: "In September 1984 he went to the USSR to familiarize himself with the new MiG 21B air-superiority fighter which Nigeria had acquired" MiG-21B Ez gondolom bis akart lenni. Hat legalabb egy mar ugy tunik volt az orszagban. | |||||
sainz | Adatlap | 368552 | 2008. február 27. 20:37 | ![]() | |
Levi! Lennek az ordog ugyvedje tovabbra is...:)) Elorebocsatom, fogalmam sincs mibe kerul a Concordnak - uzemanyagban, idoben, merfoldben, utasok komforterzeteben(emelkedes, sullyedes gyakran egymas utan) - az emelkedes, gyorsitas, lassitas, sullyedes aztan megint emelkedes, gyorsitas etc...de azt gondolom, ha lehetseges, ezt kerulik az utvonaltervezesnel. (egyaltalan, le kell sullyednie a Concordnak, ha vmiert hangsebesseg ala lassit?) De az az utvonal, amit Kenyaba berajzoltal, nekem a legvaloszinubb lehetosegnek tunik egy kozbenso tankolassal akarhol - Dakar, Kanari sz.. - mivel amennyiben Fokvaroshoz kellett a plusz uzemanyag, gondolom ez sem fer bele a hatotavba. A masik utvonal talan a nagyjabol nyilegyenes, Franciaorszag felett szep lassan atcsattogni, aztan a Foldkozi nagyresze felett 2M(ott lehet?nem lehet 2M?), Algeria, Egyiptom, Libia, Szudan, Csad...elvileg hatalmas lakatlan - gyeren lakott - teruletek vannak, akar tekerhetne is 2M-el a Concorde felettuk, de en azt gondolom, van annyi eszuk, hogy iszonyuan megkerjek az arat... Vagy a Voros-tenger felett(ott mehet a 2M?), de a csatorna kornyeken biztosan le kell "csendesedni", lassitani. Es ha valamilyen okbol meg kell kerulni Etiopiat es Szomaliat is - volt ott egy-ket haboru-, mindjart nincs akkora kulonbseg az utvonal hosszaban. Es mi van, ha csupan arrol van szo, hogy szepen megkertek az utvonalengedelyt - Nigeriaba is - , ki is fizettek az illeteket, de normal sebessegre, es sumakban nyomtak 2M-el... Ez mar mindjart nem tunik annyira nagy szabalysertesnek a BA reszerol(vagy igen?). Es innentol kezdve a legvedelem mar kezelheti is celkent...jopar km-t letert az utvonalrol - igaz h felfele - de 2M-el! Lattunk mar hasonlot a Tavol-Keleten, a Jumbo csobbant, Ivan, aki leszedte meg egy Zsigult is kapott az eloleptetes es kituntetes melle.. Szoval en azt gondolom h nem olyan abszurd a sztori, mint elso olvasatra tunik. | |||||
sainz | Adatlap | 368551 | 2008. február 27. 20:04 | ![]() | |
Matador! Utana lehet vhol nezni a Concorde atrepulesi illetekenek? Az nem lehetseges, hogy a 2M miatt rendesem megfizettetik? Nigeria kesobb lett joban a britekkel, olyannyira, hogy a Jaguart is eladtak nekik. | |||||
sainz | Adatlap | 368550 | 2008. február 27. 19:33 | ![]() | |
Buza! Koszonom!Kozertheto...:)) Esetleg meg tudod mondani merre repultek a "razgont" a PG-s berepulesek alatt a 21-esek? Talan a tokoli orosz ezred utvonalat hasznaltak? Kolyokkoromban, a 70-es evek vegen a balatoni nyaralasok alatt rengeteg hangrobbanast hallottam - foszezonban! Ha jol emlekszem Taszar gyorsitasi utvonala nagyjabol a Balaton vonalatol eszakra, azzal kozel parhuzamos volt. | |||||
Levi | Adatlap | 368549 | 2008. február 27. 13:37 | ![]() | |
Matador | Adatlap | 368548 | 2008. február 27. 13:32 | ![]() | |
www.concordesst.com/history/destinations.html érdekes forrás a concorde vs. mig-21 sztorihoz. habár nem lehetetlen de azért egy pár kérdés megfogalmazódott bennem: - menetrendszerint sosem közlekedett BA Concorde olyan desztinációra ami szóba jöhet. tehát a nigériai légvédők nehezen várhatták, mert ha elő is fordulhatott, olyan ritkán jelenhetett meg a gép, hogy rutinról nehezen lehetne beszélni. a migeknek nyilván már a levelegőben kellett lenniük a sikeres elfogás esélyéhez, mert ha csak akkor szálltak fel esélyük sem lehetett, a rövid átrepülési idő miatt. - a concorde hatótávolsága relatív kicsi volt teljes terhelésnél, amikor Johannesburgba vagy Fokvárosba ment, le kellett valahol szállnia. ezért a nagy sebessegű átrepülés sztem azért sántít, mert nem valószínű, hogy valahol nigériától délre szállt volna le üzemanyagért, a relatív békés Lagos, vagy más környéki volt brit gyarmat helyett - BA concorde volt Lagosban, charterként. utólag úgy tűnik nem volt gond a leszállási engedéllyel, mért lett volna gond az átrepüléssel? a csak spórolás szintén nem egy nagy ötlet, egy-egy átrepülési illeték önmagában nagy összeg, de az egész költségben, úgyformán elenyésző. (egy budapest-bangkok-on az összes átrepülési illeték nincs 5%, egy 767-300-asra) - AF concorde nem kevésszer járt arrafelé, de mindíg Dakarban tranzitált, kicsit arrébb. van egy olyan sejtésem, hogy ez egy nem minden alap nélküli sztori, csak a szereplők kissé kicserélődhettek az idők folyamán. mellesleg van olyan, hogy máshol fizetnek és máshol repülnek illegálisan. sokszor a legrövidebb út politikailag nem járható, a légitársaság megtervezi a legrövidebblegolcsóbb lehetséges útvonalat, amin a pilóták rövidítenek, amit halgatólagosan jóváhagynak, az üzemanyag megtakarítás miatt. ilyen még a még egy hazai fuvarozóval is előfordult már. :) üdv Balázs | |||||
Levi | Adatlap | 368547 | 2008. február 27. 12:17 | ![]() | |
Hmm ha illegálisan repülnek be egy országba, miért fizetnének egy másikban? Ez logikus? | |||||
sainz | Adatlap | 368546 | 2008. február 27. 00:56 | ![]() | |
Azt hiszem sokunkban van bizonyos eloitelet a kisebb afrikai legierok, pilotak kepzettseget, kepessegeit illetoen. En ezt mostantol megprobalom maskent nezni. Egy erdekes nigeriai AF karrier: WING COMMANDER BEN EKELE At the time he was arrested on Dec 17th, 1985 and charged for conspiracy to commit treason, Wing Commander Ben Ekele was 36 years old and an Igala from Benue State he was a Fighter Pilot and Commander of the Air Defence Group based at the NAF Base Makurdi. He began his flying career in 1969 after completion of basic flying training. In 1971 he was deployed to the operational conversion squadron first on the Czech made L-29 Delphin, then the MiG 15, and then on to the MiG 17. He went to the Soviet Union in 1974 for conversion to the MiG 21 (training and fighter versions). From 1976 to 1977 he was sent to the Royal AirForce in Britain where he qualified on the Jet Provost Marks 4 & 5 and also flew the Gnat fighter and Hawker Siddeley Hawk, in addition to attending a weapons employment course. Missile training took place at armament camps in Sardinia, Italy and the west coast of Wales (Abeforth). From September 1977 until December 1980, Ben Ekele set up Nigeria's first Mig 21 operational conversion unit as the Officer Commanding. Ekele trained practically the entire first generation of locally trained Nigerian MiG 21 pilots. From December 1980 until December 1981 he attended the Joint Services Staff College in Wellington India. When he came back from India he was simultaneously appointed the Staff Officer, Operations Strike Group and the Officer Commanding the Operational Conversion Unit and the Air Defence Unit all based in Makurdi. Then Squadron Leader Ekele was the ground commentator during the fly past of AirForce jets at the 1982 Independence parade in Abuja, while then Major Iyorshe organized the ground parade. After the Buhari coup of Dec 1983, Ekele was promoted and became the Commander of the combined Strike Group (comprising MiG 21s for interception/air defence and the SEPECAT Jaguar for Ground Attack/Strike) and NAF Station Commandant. On November 11, 1984 the Strike Group was split into Strike and Air Defence groups respectively, relieving Ekele of simultaneous control of both groups of aircraft. A new Station Commandant was appointed in the reorganization. Wing Commander Ekele took part in several AirCraft Acquisition Evaluation trips on behalf of Nigeria. In 1978 he was on the team that assessed the French Mirage F-1. In 1980 he was on the team that evaluated the Sia Machetti 260, the Agusta 109 helicopter and the MB339 jet trainer. In September 1984 he went to the USSR to familiarize himself with the new MiG 21B air-superiority fighter which Nigeria had acquired. During that visit he also took part in negotiations with the Russians to purchase more modern bombs for the MiGs. Apparently the Russians had been supplying Nigeria with WW2 stock bombs with large profile - which increased fuel consumption merely for flying during operations. In Nov 1984 he was in the US evaluating the F-20 Tiger Shark. In 1985 he was sent to India to evaluate the HP 34 Hindustan Aeronautic Trainer (Indian version of the Agusta). During the Nigeria-Chad border conflict of 1983 Ekele led a strike aircraft group that straffed islands in the Kinasara area of the Chad basin, in support of the 21st Armoured Brigade to repel the Chadian invasion. He also commanded the AirForce detachment during Operation SeaDog in Calabar – a joint exercise designed to test responses to situations in the Bakassi area. Interestingly Lt. Col. Bitiyong was an observer during that exercise. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Miggyuri