/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
migfun 368618 2008. március 16. 12:47
Válasz erre
Mig-21UMhun17
Mig-21UMhun17
Mig-21UMhun17_2
Mig-21UMhun17_2

Csak a korábbi állapotáról találtam...
sainz 368617 2008. március 15. 21:34
Válasz erre
000193_resize
000193_resize

Van valakinek fotoja a " 17-es " masik oldalarol ?
sainz 368616 2008. március 14. 23:38
Válasz erre
mig23papa 368615 2008. március 12. 13:48
Válasz erre
OV 10A
OV 10A

Heló Gabi

Nem horror fenntartani, amennyiben a kertedbe teszed , kertitörpe helyett.
Izlések és pofonok külömbözőek, ami annyit jelentene most, hogy nekem az
OV-10-es Bronco mindig is tetszett, és valóban nagyszerű világjáró gép lehetne.
A magánkézben lévő Buccaneerről azt is eltudom képzelni, hogy a tulaj nemcsak golfozik a Shell vezetőségével, hanem hogy ő maga a Shell vezetősége.
Szerte a világban rengeteg egykori harci gép van magánkézben, csak a magyar ilyen marha, hogy inkább a lángvágót válassza, ha útba van valakinek.

Oszthatod az észt nyugodtan, azért mert láttam párszor Mig-et még nem lettem Mig-Mágus :-)))
Amúgy jól vagyok, a szkenneléssel 1300 képnél tartok, és még hátra van 600.
SIG 368614 2008. március 11. 21:38
Válasz erre
Talán nem is kicsengetni, hanem ezt fenntartani lehet naon horror. Na nem mintha lenne 30 forintom erre a témára, de ki nem költötte még el fejben az egyik aktuális lottó 5-öst ??? Én azon agyaltam, hogy az OV-10-es Bronco nem egy szép gép, de milyen kis igénytelen és milyen állatul be lehetne vele repkedni Európát ?! Nem nyöszörögne egy-egy füves reptér látványától és sok helyen csak úgy fogadnák, hogy "had jöjjön" :) Csak nézve a két gázturbináját - mert ugye nem csillagmotoros -azért az egyik párnámba bele kéne varratni egy adag pénzt, hogy legyen rá egy kis tartalék... Egyebek mellett van ugye egy Buccaneer magánkézben Európában és annak a farkán is égtelenkedik egy nagy-nagy Shell matrica :) Talán nem baj, ha a tulaj a Shell vezetőségével golfozik együtt, mivel ha jól tudom olajkutatásokkal foglalkozik...

De éppen Neked osztom az észt, Mig-Mágus ??? :) Jól vagy különben ???

Üdv...
mig23papa 368613 2008. március 11. 19:34
Válasz erre
még jó hogy lehet kapni 30 millió "nem is olyan sok" érte, bár a pápai gépeket 20 millióra tartják, igaz azok már nem repülőképesek
migfun 368612 2008. március 11. 18:40
Válasz erre
Monox 368611 2008. március 10. 13:31
Válasz erre
02
02
03
03
04
04
05
05
06
06
07
07
08
08
09
09
11
11
12
12
15
15
14
14
16
16

A képek 2000.02.24.-én a csepeli Kossuth Lajos Szakközépiskola udvarán készültek.
sainz 368610 2008. március 7. 08:51
Válasz erre
Monox 368609 2008. március 7. 07:57
Válasz erre
Sainz! Ha írsz egy elérhetőséget, meg fogom nézni.
Ákos 368608 2008. március 6. 22:25
Válasz erre
sainz 368607 2008. március 6. 22:24
Válasz erre
Monox!

Levi honlapjan hamarosan lathato lesz nehany foto a gyujtemenyembol.
MiG-21, nem szabvanyos festesek, kulonleges egyedi jelzesek stb...mind a csillagos korszakbol, 1990 elottrol, eddig publikalatlan fotok.
migi 368606 2008. március 6. 18:41
Válasz erre
Szia Monox
Ha érdekel ez a témakőr keress imailben , migi3@freemail.hu
Monox 368605 2008. március 6. 08:47
Válasz erre
Köszönöm az infót! :)

A MiG-21 magyarországi történetének megismerésével és az anyagok összegyűjtésével több mint 10 éve foglakozok, de mindig jön valami újdonság, amiről eddig nem tudtam. Pont ezért szép :) Az U típusról eddig megszerzett fotókon csak a már említett két gép volt tereptarka, de mindig jöhet új infó és bővülhet a kör, amint most is. A képen egyébként a 1817-es és a 1420-as látható.
Bár a képek tényleg nem túl jó minőségűek, de az azért tisztán kivehető, hogy a gép alja egyszínű kék és nem terepszínű. Továbbra is érdekelne ez a téma, főleg, ha esetleg fotó is van róla.
sainz 368604 2008. március 6. 00:31
Válasz erre
1420-022_resize
1420-022_resize
1420-022-cut_resize
1420-022-cut_resize

Monox!

" U típusból csak a 1418-as 4117-es viselt terepfestést az utóbbit elvitte India. Kérlek mondj el erről mindent amit tudsz."

1984-es foto Taszarrol.
Sajna eleg gyatra negativ - a papirkep meg vacakabb - de szerintem ez is egy terepszinu U.
Az oldalszamot majd ti pontositjtok, en a foto alapjan nemtom biztosan: 1847 v 1817 ?
mig23papa 368603 2008. március 5. 21:14
Válasz erre
migi

voltál katona? ami kerek cipelik, ami szögletes , azt meg gurítják :-)
sainz 368602 2008. március 5. 19:53
Válasz erre
www.reneharten.net/unterseiten/armeezeit.htm

Erdekes fotokontener, ha jol ertelmezem, az AFA-39 van benne:
migi 368601 2008. március 5. 19:25
Válasz erre
Szia Monox
Köszi a válszt a kérdésemre, de azt nem értem hogy mért kell lefesteni a szétvágáshoz a felségjelet, mért nem lehet úgy szétvágni hogy felvan rá festve a felségjel.
mig23papa 368600 2008. március 5. 00:04
Válasz erre
B_MIG_21_CEM_409_001
B_MIG_21_CEM_409_001
B_MIG_21_CEM_3955_001
B_MIG_21_CEM_3955_001
B_MIG_21_CEM_4112_001
B_MIG_21_CEM_4112_001
B_MIG_21_CEM_4603_001
B_MIG_21_CEM_4603_001
B_MIG_21_CEM_4607_001
B_MIG_21_CEM_4607_001
B_MIG_21_CEM_4608_001
B_MIG_21_CEM_4608_001
B_MIG_21_CEM_4608_002
B_MIG_21_CEM_4608_002
B_MIG_21_CEM_XX03_001
B_MIG_21_CEM_XX03_001
B_MIG_21_CEM_9310_001
B_MIG_21_CEM_9310_001
B_MIG_21_CEM_8113_001
B_MIG_21_CEM_8113_001
B_MIG_21_CEM_8108_001
B_MIG_21_CEM_8108_001

Néhány fotó abból a gyászos időszakból
Monox 368599 2008. március 4. 22:44
Válasz erre
Migi!

A KÖRÜ-ben lévő MiG-21-esek üzemidő elfogyás (a PF típus esetében) és pénzhiány miatti hadműveleti tartalékba helyezés és tárolás miatt kerültek oda. A PF-ekről bizton lehetett tudni, hogy repülni már sohasem fognak többé éppen ez aldta a kísérleti alapot az átmeneti felségjel megkreálásához. (409-es gép) Az MF-ek sorsa ekkor még bizonytalan (bár előre látható) volt, de miután már 1990-ben leállították őket, még a csillagot viselték, de az ék alakot csak a reaktiválásuk után került volna fel. Végül mind a 15db MF és a 7db PF valamint 2 db bisz is a lángvágó alatt végezte, úgy, hogy nem volt rajtuk semmilyen felségjelzés csak az utolagosan odamaszatolt barna színfolt. Kivétel volt a 409-es, melyen előbb a függőleges vezérsík bal oldalán az ideiglenes felségjel volt, a bal oldalán és a bal szárny alsó felületén pedig az ék alak. Mikor a gépet szétdarabolták, az ék alak még a gépen volt, de az ideiglenes felségjelet is már egy barnás-szürkés szín takarta...

Búza!

A 1319-es megmaradt nekünk, 2006-ban a szolnoki múzeumba került. Viszont én sosem hallottam még az alsó terepszínű kamóról. A U típusból csak a 1418-as 4117-es viselt terepfestést az utóbbit elvitte India. Kérlek mondj el erről mindent amit tudsz.
sainz 368598 2008. március 4. 21:47
Válasz erre
búza 368597 2008. március 4. 21:36
Válasz erre
Az alapötlet a régi, II. VH. előtti ék volt a belépőéltől a kilépőig. Az jó lett volna, mert igazodott volna a gép méreteihez. ( nagyobb húrhossz, nagyobb ék). A MIG-21 esetében ez a csűrő utolsó himbájának takarólemezén ment volna keresztül. Nem volt ember, aki megfestette volna. Utána egy - a gép méreteihez illő - ék következett, ezt is elvetették. A mai jugó csíkhoz hasonló magyar szín eleve nem jöhetett számításba. Maradt, ami most van, már csak takarékosságból is. Egyébként a terepszínű festés is ezen az alapon dőlt el. Volt egy festési minta, ami több színű volt, csak a színek elhelyezkedése változott volna. Pl. ami az egyiken földbarna az a másikon zöld és a harmadikon homokszínű. Ez is a takarékosságon bukott meg. Az ezredeknél volt kísérleti festés, pl.1418, de volt olyan is, aminek az alja is terepszínű volt. A számra sajna már nem emlékszem, most Indiában van a gép. (1319???)
migi 368596 2008. március 4. 19:16
Válasz erre
Urak
Megkérdezném a Kecskeméti Körüben álló gépekről mért kellettt eltávolitani a felségjelzéseket, útban volt a lángvágónak vagy azért mert ki voltak vonva már a rendszerből ?
Miggyuri 368595 2008. március 4. 18:31
Válasz erre
Érdekelnének a további, hasonlóan hamvában holt felségjel-változatok is.
Miggyuri
mig23papa 368594 2008. március 4. 13:51
Válasz erre
Hind

a szomorú tapasztalat az , hogy az illetékesek, sohasem a szakmailag hozzáértő, lelkes odaadó emberekből kerülnek ki, hanem a hozzá nemértő, semmivel sem törődő, íróasztalukat féltő pancserok közül, akik sok esetben rokoni, sör melletti baráti kapcsolatok révén lehetnek ott ahol éppen vannak, ráadásul, egy esetleges szakmai katasztrófát okozó bal- lépésűk után sohasem buknak lefelé, hanem csak is felfelé, ami által még nagyobb veszteségeket okozó döntéseket hozhatnak, mindenféle hozzáértés nélkül, és még jól meg is fizetik (fizetjük) őket ezért :-(
Hind 368593 2008. március 4. 08:32
Válasz erre
Azért tünik légypiszoknak,mert az illetékesek nem tanultak matekot!Ugyanis a felségjelzéseknek ,és annak méretének is van passzusa.A méret kiszámításánál figyelembe kell venni a repülőeszköz felületét is!Hát ez nekik többismeretes egyenletnek tűnhetett.
Ismét jómunkásemberek!!
Nem a festő-emberre gondoltam.
Monox 368592 2008. március 4. 08:13
Válasz erre
Mig-23papa!

Igazad van, akkoriban ez már megtörtént :) De akkor is ez volt az első állami ünnep utána! :)
mig23papa 368591 2008. március 3. 23:20
Válasz erre
Monox

a "rendszerváltás" mikor is volt egész pontosan?
Monox 368590 2008. március 3. 22:54
Válasz erre
A kör alakú felségjel története 1990 augusztus 20.-ra nyúlik vissza, amikor már a küszöbön lévő rendszerváltás alakjai Mi-8-as helikopterekkel vonultal "állami ünnepelni", de abban mindeni egyetértett, hogy nem vörös csillagos gépekkel...
Az idő szorított, pár nap volt csak a helyzet megoldására. Azt már csak sejthető, ahogy Búza is írta, hogy a választás azért esett az 1938-1942 időszak korábbi felségjelére mert ezt volt a legegyszerűbb egy körben ábrázolni úgy. hogy lefedje a csillagot. Tény, hogy nem volt a legszerencsésebb megoldás, de az idő akkor is pénz volt úgy tűnik...
Kevésbé ismert tény, hogy ez a felségjelzés hivatalossá is vált, mégpedig 90.08.20.-tól egészen 91.03.31.-ig amikor az ék alak váltotta fel. Viszont az is tény, hogy összesen 6 repülő eszkozre festették fel: Az akkor már Kecskeméten a lángvágót váró 409-es MiG-21PF-re és arra az 5 Mi-8T-re amin az akkori állami apparátus utazott. Az 5 darabból csak annyi biztos, hogy a január 31-én katasztrófát szenvedett 10445-ös Mi-8-as is viselte.
Zebi 368589 2008. március 3. 21:55
Válasz erre
Nem hinném, hogy az ék rossz választás lett volna, már csak történelmileg sem.
borisz 368588 2008. március 3. 21:51
Válasz erre
búza 368587 2008. március 3. 21:28
Válasz erre
Sziasztok!
A gengszterváltás környékén igény volt a csillagos felségjel eltüntetésére. Az akkori HM politikai államtitkára ( Raffay Ernő, ha jól emlékszem a nevére ) kiadta a parancsot egy új megtervezésére. A PG.-ben a berepültető csoportnál zsírkrétával felrajzoltuk a MIG-21-esekre, mgetervezve a különféle variációkat. Nem mindegyik volt megvalósítható. Végül a legolcsóbb megoldást( és a legrosszabbat ) választották, lefújták a régit és a helyére felfestették a mai 800x400-as éket. Mingen gépre, Z-43-ra és AN-26-ra is, amin ez egy légypiszoknak tűnik!
Miggyuri 368586 2008. március 3. 21:11
Válasz erre
Ahogy én tudom, egyszerűen kipróbálták, hogy mutat.
Miggyuri
mig23papa 368585 2008. március 3. 20:06
Válasz erre
Kecskemét KÖRÜ udvarán
Kecskemét KÖRÜ udvarán

Laci
ez a kép valószínűleg ugyanott, a kecskeméti KÖRÜ udvarán készült, ahol én is csináltam a mellékelt képen látható felvételt, akkor még, vagy akkor már a kör jelzés nélkül, a kérdés már csak az hogy hogyan és miért került fel ez a jelzés az akkor már bontásra váró gépre,
migi 368584 2008. március 3. 19:29
Válasz erre
Köszi szépen az utolsó kép a lényeges erröl a jelzésről kellene még infó, kép, méret, stb. Leszeretném gyártatni matricának 1/48 méretben .
Charger 368583 2008. március 3. 19:13
Válasz erre
MiG-21-409-1
MiG-21-409-1
MiG-21-409-2
MiG-21-409-2
MiG-21-409-3
MiG-21-409-3

parancsolj,én ezeket találtam.
migi 368582 2008. március 3. 19:02
Válasz erre
Sziasztok
Keresnék bármilyen infót, képet stb a 409 oldalszámú MiG-21 PF-ről amin a kisérleti felségjelzés volt látható .
flagon 368581 2008. március 3. 17:15
Válasz erre
docu0002
docu0002

A Finn/Angol nyelvü Mig-21 in Finnish Air Force kiadványban megsem emlitik az F-12-es jelzést.
cseka76 368580 2008. március 1. 07:48
Válasz erre
Monox 368579 2008. február 29. 22:59
Válasz erre
Ismereteim szerint az F-12 típusjelzés a Finn AF gépeit illették. Egyetlen alkalommal láttam ezt a típusjelzést, a 90-es évek elején létezett Makettstúdióban említették. A jelzés állítólag azért változott mert Finnország volt az első nem VSZ tag aki megkapta a típust. Az F-12 a "táboron kívüli" létre utalt. Műszakilag semmiféle külömbséget nem volt az F-13-ashoz képest. Ez a jelzés összesen 12 gépet érintett amiből 4 veszett el az 1986 januári selejtezésig.

A csehek által repült F-13-asok saját gyártmányok, talán ezért is külömböztek a kabin mögötti terület kialakításában. Az is igaz, hogy sosem sikerült beszélnem senkivel, aki érdemben tudta volna, hogy a kabin mögötti rész miért plexiborítású. Az okoskodás (pilóta hátra tud nézni, esetleg vizuális ellenörés céljából olyan, stb.) sem hozta közelebb a megoldást.
cseka76 368578 2008. február 29. 21:32
Válasz erre
Névtelen2
Névtelen2
Névtelen3
Névtelen3

Valószínű,hogy én néztem be a dolgot!:-) Ezeken a képeken azért látszik,hogy miről van szó! Azt lehet tudni,hogy ez miért volt így? Illetve miért volt ez az apró különbség? (lemezelés,plexi)
migi 368577 2008. február 29. 20:52
Válasz erre
Hát szerintem nem ugyan azt a könyvet nézzük, a Finn gépeknél plexi a kabinmögötti rész ,A Csehek változatának volt jellemzője hogy lemezelték azt a részt.
cseka76 368576 2008. február 29. 20:44
Válasz erre
Igen, és is ott találtam rá!
Ami szerintem külömbség az F13-hoz képest így külsőre,hogy az előrenyíló kabintető mögötti rész a F12s-nél nem átlátszó plexi borítású! Az F13 -nál ez a rész átlátszó(gondolom plexi).
cseka76 368575 2008. február 29. 20:40
Válasz erre
Névtelen1
Névtelen1

Na,erre a madárkára gondolok!
migi 368574 2008. február 29. 20:40
Válasz erre
Igen volt ilyen a Finneknél de ÉN szerintem nem sok külöbség lehet a képekről itélve a F-13 és ez között .A squadron signál Mig-21Fishbed in action könyvében vannak képek erröl a fin gépről.
cseka76 368573 2008. február 29. 20:24
Válasz erre
Urak!

Tudtok valamit a Mig-21 F 12s típusról? A finnekenk elvileg voltak ilyen gépeik rendszeresítve.
mig23papa 368572 2008. február 28. 23:51
Válasz erre
a kérdés nem olyan bonyi
a háttérben a pápai torony és a kettes zóna műszaki pihenője látszik
sainz 368571 2008. február 28. 20:56
Válasz erre
Untitled-Scanned-38
Untitled-Scanned-38

Mas.
Melyik repterunkon keszult ez a foto?
Az orrfuto mogott latszik vmi epulet.
sainz 368570 2008. február 28. 20:51
Válasz erre
Nekem csak utasszallito repulogepeken utaskent latott mas repulogepek - ezek szinte mind parhuzamosan vagy szemben repulo gepek voltak - vannak viszonyitasi alapkent.

Szoval nem igazan tudom, mennyire lehet nehez egy gyakorlott vadaszpilota szemenek - amennyiben tudja hogy milyen iranybol, magassagon erkezik - kiszurni a 2M-el repeszto Concordot tiszta idoben - gondolom abban a magassagban mar tobbnyire tiszta.
Vajon milyen tavolsagbol eszlelheto?
Lehet hogy ez nem is olyen nehez?
Rumcájsz 368569 2008. február 28. 20:38
Válasz erre
A Concorde utazómagasságában már gyakorlatilag nincs vizpára, ezért nincs kondenz-
csik-képződés sem.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.