<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
migfun | Adatlap | 368618 | 2008. március 16. 12:47 | ||
sainz | Adatlap | 368617 | 2008. március 15. 21:34 | ||
sainz | Adatlap | 368616 | 2008. március 14. 23:38 | ||
mig23papa | Adatlap | 368615 | 2008. március 12. 13:48 | ||
Heló Gabi Nem horror fenntartani, amennyiben a kertedbe teszed , kertitörpe helyett. Izlések és pofonok külömbözőek, ami annyit jelentene most, hogy nekem az OV-10-es Bronco mindig is tetszett, és valóban nagyszerű világjáró gép lehetne. A magánkézben lévő Buccaneerről azt is eltudom képzelni, hogy a tulaj nemcsak golfozik a Shell vezetőségével, hanem hogy ő maga a Shell vezetősége. Szerte a világban rengeteg egykori harci gép van magánkézben, csak a magyar ilyen marha, hogy inkább a lángvágót válassza, ha útba van valakinek. Oszthatod az észt nyugodtan, azért mert láttam párszor Mig-et még nem lettem Mig-Mágus :-))) Amúgy jól vagyok, a szkenneléssel 1300 képnél tartok, és még hátra van 600. | |||||
SIG | Adatlap | 368614 | 2008. március 11. 21:38 | ||
Talán nem is kicsengetni, hanem ezt fenntartani lehet naon horror. Na nem mintha lenne 30 forintom erre a témára, de ki nem költötte még el fejben az egyik aktuális lottó 5-öst ??? Én azon agyaltam, hogy az OV-10-es Bronco nem egy szép gép, de milyen kis igénytelen és milyen állatul be lehetne vele repkedni Európát ?! Nem nyöszörögne egy-egy füves reptér látványától és sok helyen csak úgy fogadnák, hogy "had jöjjön" :) Csak nézve a két gázturbináját - mert ugye nem csillagmotoros -azért az egyik párnámba bele kéne varratni egy adag pénzt, hogy legyen rá egy kis tartalék... Egyebek mellett van ugye egy Buccaneer magánkézben Európában és annak a farkán is égtelenkedik egy nagy-nagy Shell matrica :) Talán nem baj, ha a tulaj a Shell vezetőségével golfozik együtt, mivel ha jól tudom olajkutatásokkal foglalkozik... De éppen Neked osztom az észt, Mig-Mágus ??? :) Jól vagy különben ??? Üdv... | |||||
mig23papa | Adatlap | 368613 | 2008. március 11. 19:34 | ||
még jó hogy lehet kapni 30 millió "nem is olyan sok" érte, bár a pápai gépeket 20 millióra tartják, igaz azok már nem repülőképesek | |||||
migfun | Adatlap | 368612 | 2008. március 11. 18:40 | ||
eladó mig21:www.controller.com/listings/detail.aspx | |||||
Monox | Adatlap | 368611 | 2008. március 10. 13:31 | ||
sainz | Adatlap | 368610 | 2008. március 7. 08:51 | ||
Monox | Adatlap | 368609 | 2008. március 7. 07:57 | ||
Sainz! Ha írsz egy elérhetőséget, meg fogom nézni. | |||||
Ákos | Adatlap | 368608 | 2008. március 6. 22:25 | ||
Kíváncsian várom én is... | |||||
sainz | Adatlap | 368607 | 2008. március 6. 22:24 | ||
Monox! Levi honlapjan hamarosan lathato lesz nehany foto a gyujtemenyembol. MiG-21, nem szabvanyos festesek, kulonleges egyedi jelzesek stb...mind a csillagos korszakbol, 1990 elottrol, eddig publikalatlan fotok. | |||||
migi | Adatlap | 368606 | 2008. március 6. 18:41 | ||
Szia Monox Ha érdekel ez a témakőr keress imailben , migi3@freemail.hu | |||||
Monox | Adatlap | 368605 | 2008. március 6. 08:47 | ||
Köszönöm az infót! :) A MiG-21 magyarországi történetének megismerésével és az anyagok összegyűjtésével több mint 10 éve foglakozok, de mindig jön valami újdonság, amiről eddig nem tudtam. Pont ezért szép :) Az U típusról eddig megszerzett fotókon csak a már említett két gép volt tereptarka, de mindig jöhet új infó és bővülhet a kör, amint most is. A képen egyébként a 1817-es és a 1420-as látható. Bár a képek tényleg nem túl jó minőségűek, de az azért tisztán kivehető, hogy a gép alja egyszínű kék és nem terepszínű. Továbbra is érdekelne ez a téma, főleg, ha esetleg fotó is van róla. | |||||
sainz | Adatlap | 368604 | 2008. március 6. 00:31 | ||
Monox! " U típusból csak a 1418-as 4117-es viselt terepfestést az utóbbit elvitte India. Kérlek mondj el erről mindent amit tudsz." 1984-es foto Taszarrol. Sajna eleg gyatra negativ - a papirkep meg vacakabb - de szerintem ez is egy terepszinu U. Az oldalszamot majd ti pontositjtok, en a foto alapjan nemtom biztosan: 1847 v 1817 ? | |||||
mig23papa | Adatlap | 368603 | 2008. március 5. 21:14 | ||
migi voltál katona? ami kerek cipelik, ami szögletes , azt meg gurítják :-) | |||||
sainz | Adatlap | 368602 | 2008. március 5. 19:53 | ||
www.reneharten.net/unterseiten/armeezeit.htm Erdekes fotokontener, ha jol ertelmezem, az AFA-39 van benne: | |||||
migi | Adatlap | 368601 | 2008. március 5. 19:25 | ||
Szia Monox Köszi a válszt a kérdésemre, de azt nem értem hogy mért kell lefesteni a szétvágáshoz a felségjelet, mért nem lehet úgy szétvágni hogy felvan rá festve a felségjel. | |||||
mig23papa | Adatlap | 368600 | 2008. március 5. 00:04 | ||
Monox | Adatlap | 368599 | 2008. március 4. 22:44 | ||
Migi! A KÖRÜ-ben lévő MiG-21-esek üzemidő elfogyás (a PF típus esetében) és pénzhiány miatti hadműveleti tartalékba helyezés és tárolás miatt kerültek oda. A PF-ekről bizton lehetett tudni, hogy repülni már sohasem fognak többé éppen ez aldta a kísérleti alapot az átmeneti felségjel megkreálásához. (409-es gép) Az MF-ek sorsa ekkor még bizonytalan (bár előre látható) volt, de miután már 1990-ben leállították őket, még a csillagot viselték, de az ék alakot csak a reaktiválásuk után került volna fel. Végül mind a 15db MF és a 7db PF valamint 2 db bisz is a lángvágó alatt végezte, úgy, hogy nem volt rajtuk semmilyen felségjelzés csak az utolagosan odamaszatolt barna színfolt. Kivétel volt a 409-es, melyen előbb a függőleges vezérsík bal oldalán az ideiglenes felségjel volt, a bal oldalán és a bal szárny alsó felületén pedig az ék alak. Mikor a gépet szétdarabolták, az ék alak még a gépen volt, de az ideiglenes felségjelet is már egy barnás-szürkés szín takarta... Búza! A 1319-es megmaradt nekünk, 2006-ban a szolnoki múzeumba került. Viszont én sosem hallottam még az alsó terepszínű kamóról. A U típusból csak a 1418-as 4117-es viselt terepfestést az utóbbit elvitte India. Kérlek mondj el erről mindent amit tudsz. | |||||
sainz | Adatlap | 368598 | 2008. március 4. 21:47 | ||
búza | Adatlap | 368597 | 2008. március 4. 21:36 | ||
Az alapötlet a régi, II. VH. előtti ék volt a belépőéltől a kilépőig. Az jó lett volna, mert igazodott volna a gép méreteihez. ( nagyobb húrhossz, nagyobb ék). A MIG-21 esetében ez a csűrő utolsó himbájának takarólemezén ment volna keresztül. Nem volt ember, aki megfestette volna. Utána egy - a gép méreteihez illő - ék következett, ezt is elvetették. A mai jugó csíkhoz hasonló magyar szín eleve nem jöhetett számításba. Maradt, ami most van, már csak takarékosságból is. Egyébként a terepszínű festés is ezen az alapon dőlt el. Volt egy festési minta, ami több színű volt, csak a színek elhelyezkedése változott volna. Pl. ami az egyiken földbarna az a másikon zöld és a harmadikon homokszínű. Ez is a takarékosságon bukott meg. Az ezredeknél volt kísérleti festés, pl.1418, de volt olyan is, aminek az alja is terepszínű volt. A számra sajna már nem emlékszem, most Indiában van a gép. (1319???) | |||||
migi | Adatlap | 368596 | 2008. március 4. 19:16 | ||
Urak Megkérdezném a Kecskeméti Körüben álló gépekről mért kellettt eltávolitani a felségjelzéseket, útban volt a lángvágónak vagy azért mert ki voltak vonva már a rendszerből ? | |||||
Miggyuri | Adatlap | 368595 | 2008. március 4. 18:31 | ||
Érdekelnének a további, hasonlóan hamvában holt felségjel-változatok is. Miggyuri | |||||
mig23papa | Adatlap | 368594 | 2008. március 4. 13:51 | ||
Hind a szomorú tapasztalat az , hogy az illetékesek, sohasem a szakmailag hozzáértő, lelkes odaadó emberekből kerülnek ki, hanem a hozzá nemértő, semmivel sem törődő, íróasztalukat féltő pancserok közül, akik sok esetben rokoni, sör melletti baráti kapcsolatok révén lehetnek ott ahol éppen vannak, ráadásul, egy esetleges szakmai katasztrófát okozó bal- lépésűk után sohasem buknak lefelé, hanem csak is felfelé, ami által még nagyobb veszteségeket okozó döntéseket hozhatnak, mindenféle hozzáértés nélkül, és még jól meg is fizetik (fizetjük) őket ezért :-( | |||||
Hind | Adatlap | 368593 | 2008. március 4. 08:32 | ||
Azért tünik légypiszoknak,mert az illetékesek nem tanultak matekot!Ugyanis a felségjelzéseknek ,és annak méretének is van passzusa.A méret kiszámításánál figyelembe kell venni a repülőeszköz felületét is!Hát ez nekik többismeretes egyenletnek tűnhetett. Ismét jómunkásemberek!! Nem a festő-emberre gondoltam. | |||||
Monox | Adatlap | 368592 | 2008. március 4. 08:13 | ||
Mig-23papa! Igazad van, akkoriban ez már megtörtént :) De akkor is ez volt az első állami ünnep utána! :) | |||||
mig23papa | Adatlap | 368591 | 2008. március 3. 23:20 | ||
Monox a "rendszerváltás" mikor is volt egész pontosan? | |||||
Monox | Adatlap | 368590 | 2008. március 3. 22:54 | ||
A kör alakú felségjel története 1990 augusztus 20.-ra nyúlik vissza, amikor már a küszöbön lévő rendszerváltás alakjai Mi-8-as helikopterekkel vonultal "állami ünnepelni", de abban mindeni egyetértett, hogy nem vörös csillagos gépekkel... Az idő szorított, pár nap volt csak a helyzet megoldására. Azt már csak sejthető, ahogy Búza is írta, hogy a választás azért esett az 1938-1942 időszak korábbi felségjelére mert ezt volt a legegyszerűbb egy körben ábrázolni úgy. hogy lefedje a csillagot. Tény, hogy nem volt a legszerencsésebb megoldás, de az idő akkor is pénz volt úgy tűnik... Kevésbé ismert tény, hogy ez a felségjelzés hivatalossá is vált, mégpedig 90.08.20.-tól egészen 91.03.31.-ig amikor az ék alak váltotta fel. Viszont az is tény, hogy összesen 6 repülő eszkozre festették fel: Az akkor már Kecskeméten a lángvágót váró 409-es MiG-21PF-re és arra az 5 Mi-8T-re amin az akkori állami apparátus utazott. Az 5 darabból csak annyi biztos, hogy a január 31-én katasztrófát szenvedett 10445-ös Mi-8-as is viselte. | |||||
Zebi | Adatlap | 368589 | 2008. március 3. 21:55 | ||
Nem hinném, hogy az ék rossz választás lett volna, már csak történelmileg sem. | |||||
borisz | Adatlap | 368588 | 2008. március 3. 21:51 | ||
Milyen ötletek volta még? | |||||
búza | Adatlap | 368587 | 2008. március 3. 21:28 | ||
Sziasztok! A gengszterváltás környékén igény volt a csillagos felségjel eltüntetésére. Az akkori HM politikai államtitkára ( Raffay Ernő, ha jól emlékszem a nevére ) kiadta a parancsot egy új megtervezésére. A PG.-ben a berepültető csoportnál zsírkrétával felrajzoltuk a MIG-21-esekre, mgetervezve a különféle variációkat. Nem mindegyik volt megvalósítható. Végül a legolcsóbb megoldást( és a legrosszabbat ) választották, lefújták a régit és a helyére felfestették a mai 800x400-as éket. Mingen gépre, Z-43-ra és AN-26-ra is, amin ez egy légypiszoknak tűnik! | |||||
Miggyuri | Adatlap | 368586 | 2008. március 3. 21:11 | ||
Ahogy én tudom, egyszerűen kipróbálták, hogy mutat. Miggyuri | |||||
mig23papa | Adatlap | 368585 | 2008. március 3. 20:06 | ||
Laci ez a kép valószínűleg ugyanott, a kecskeméti KÖRÜ udvarán készült, ahol én is csináltam a mellékelt képen látható felvételt, akkor még, vagy akkor már a kör jelzés nélkül, a kérdés már csak az hogy hogyan és miért került fel ez a jelzés az akkor már bontásra váró gépre, | |||||
migi | Adatlap | 368584 | 2008. március 3. 19:29 | ||
Köszi szépen az utolsó kép a lényeges erröl a jelzésről kellene még infó, kép, méret, stb. Leszeretném gyártatni matricának 1/48 méretben . | |||||
Charger | Adatlap | 368583 | 2008. március 3. 19:13 | ||
parancsolj,én ezeket találtam. | |||||
migi | Adatlap | 368582 | 2008. március 3. 19:02 | ||
Sziasztok Keresnék bármilyen infót, képet stb a 409 oldalszámú MiG-21 PF-ről amin a kisérleti felségjelzés volt látható . | |||||
flagon | Adatlap | 368581 | 2008. március 3. 17:15 | ||
cseka76 | Adatlap | 368580 | 2008. március 1. 07:48 | ||
Monox | Adatlap | 368579 | 2008. február 29. 22:59 | ||
Ismereteim szerint az F-12 típusjelzés a Finn AF gépeit illették. Egyetlen alkalommal láttam ezt a típusjelzést, a 90-es évek elején létezett Makettstúdióban említették. A jelzés állítólag azért változott mert Finnország volt az első nem VSZ tag aki megkapta a típust. Az F-12 a "táboron kívüli" létre utalt. Műszakilag semmiféle külömbséget nem volt az F-13-ashoz képest. Ez a jelzés összesen 12 gépet érintett amiből 4 veszett el az 1986 januári selejtezésig. A csehek által repült F-13-asok saját gyártmányok, talán ezért is külömböztek a kabin mögötti terület kialakításában. Az is igaz, hogy sosem sikerült beszélnem senkivel, aki érdemben tudta volna, hogy a kabin mögötti rész miért plexiborítású. Az okoskodás (pilóta hátra tud nézni, esetleg vizuális ellenörés céljából olyan, stb.) sem hozta közelebb a megoldást. | |||||
cseka76 | Adatlap | 368578 | 2008. február 29. 21:32 | ||
migi | Adatlap | 368577 | 2008. február 29. 20:52 | ||
Hát szerintem nem ugyan azt a könyvet nézzük, a Finn gépeknél plexi a kabinmögötti rész ,A Csehek változatának volt jellemzője hogy lemezelték azt a részt. | |||||
cseka76 | Adatlap | 368576 | 2008. február 29. 20:44 | ||
Igen, és is ott találtam rá! Ami szerintem külömbség az F13-hoz képest így külsőre,hogy az előrenyíló kabintető mögötti rész a F12s-nél nem átlátszó plexi borítású! Az F13 -nál ez a rész átlátszó(gondolom plexi). | |||||
cseka76 | Adatlap | 368575 | 2008. február 29. 20:40 | ||
migi | Adatlap | 368574 | 2008. február 29. 20:40 | ||
Igen volt ilyen a Finneknél de ÉN szerintem nem sok külöbség lehet a képekről itélve a F-13 és ez között .A squadron signál Mig-21Fishbed in action könyvében vannak képek erröl a fin gépről. | |||||
cseka76 | Adatlap | 368573 | 2008. február 29. 20:24 | ||
Urak! Tudtok valamit a Mig-21 F 12s típusról? A finnekenk elvileg voltak ilyen gépeik rendszeresítve. | |||||
mig23papa | Adatlap | 368572 | 2008. február 28. 23:51 | ||
a kérdés nem olyan bonyi a háttérben a pápai torony és a kettes zóna műszaki pihenője látszik | |||||
sainz | Adatlap | 368571 | 2008. február 28. 20:56 | ||
sainz | Adatlap | 368570 | 2008. február 28. 20:51 | ||
Nekem csak utasszallito repulogepeken utaskent latott mas repulogepek - ezek szinte mind parhuzamosan vagy szemben repulo gepek voltak - vannak viszonyitasi alapkent. Szoval nem igazan tudom, mennyire lehet nehez egy gyakorlott vadaszpilota szemenek - amennyiben tudja hogy milyen iranybol, magassagon erkezik - kiszurni a 2M-el repeszto Concordot tiszta idoben - gondolom abban a magassagban mar tobbnyire tiszta. Vajon milyen tavolsagbol eszlelheto? Lehet hogy ez nem is olyen nehez? | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 368569 | 2008. február 28. 20:38 | ||
A Concorde utazómagasságában már gyakorlatilag nincs vizpára, ezért nincs kondenz- csik-képződés sem. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Csak a korábbi állapotáról találtam...