<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
migi | Adatlap | 368654 | 2008. március 22. 13:26 | ![]() | |
Monox | Adatlap | 368653 | 2008. március 22. 13:26 | ![]() | |
Egy kicsit súgok nektek. Felvettem az iwiw-en kapcsolatot Kurilla úrral, aki azt mondta nekem, hogy egyes gépeket eladásra szántak. Az oldalszámok "eltorzítására" azért volt szükség, mert az elhárítás "azt gondolta", hogy így nem lesz kideríthető a gépek eredete, valamint a felségjelzés is el lett távolítva. Hogy ki lett volna a vevő, máig homály fedi. A képen látható, hogy az eredeti állapotú 1601-es gép lényegesen kopottabb állapotban van, mint a mellette álldogáló ismeretlen számú gépek. Nyílván ezek mentek volna a piacra. Az nem derül ki ebből, hogy le vannak festve kályhaezüsttel, v. símán csak megtakarították őket. A festés mellett szól, hogy a 602-es és a 14-es számú gép valaha terepszínű volt, (1602, 1514) sőt a képen nem látható 510-es gép is. Nekem az a gyanúm, hogy ez lehet a kék 10-es. Viszont, hogy ne legyen síma az ügy, van egy képem, amin az 510-es már szétdarabolva látszik, eredeti oldalszámmal - lemezszínűen. Egy másik képen az itt csak 14-es számú gép már 514-esnek látszik, de elehet, hogy az 1-es nem fért rá a képre. Még az is előfordulhat, hogy a gépek két oldalán külömböző számok voltak. Ez lehet, hogy mind igaz de valójában csak okoskodok. Egyedül még migi képén látható 905-ös gép eredetéről lövésem sincs, hogy melyik gép lehetett valaha. Rumcájsz gondolata már nekem is az eszebe jutott miszeint ez az 508-as lehet, de a hivatalos okmányokban és fényképen nincs nyoma, hogy az 508-as Kecskemétre repült volna 1989-ban. | |||||
mig23papa | Adatlap | 368652 | 2008. március 22. 13:21 | ![]() | |
Laci igazad van , valóban nem barmolják szét ennyire szállításhoz, azoknak már annyi volt akkor. A spéci utánfutót amit a nyerges vontat, úgy hívták , hogy "kakadu", hogy miért fogalmam sincs | |||||
migi | Adatlap | 368651 | 2008. március 22. 12:46 | ![]() | |
Szia Laci Ezen a képen látszik hogy szétkapták ezt a két gépet is,bár én nem értek hozzá de nem hiszem hogy ennyire szétszedik szállitáshoz . Légyszi keresd meg a kisérleti ék jelzés méretét (amit a mi-8-son mértél). Üdv: migi | |||||
mig23papa | Adatlap | 368650 | 2008. március 22. 12:42 | ![]() | |
Monox a kérdés valóban érdekes, már beszéltünk erről itt, de nézzük meg a harmadik gépet is, 14 oldalszám nem létezett, és az ötödik gépet is, 602 oldalszám sem létezett, 1602 oldalszám volt most már tényleg meg kéne kérdeznem Tibortól hogy valójában mit is tud ezekről a dolgokról? | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 368649 | 2008. március 22. 12:33 | ![]() | |
Ha a 24 ismert gépszámból levonjuk az ismert külföldre került gépek, a szintén ismert lezuhantakat, a terepszinüre festetteket, és a Taszáron 1989-es számmal kiállitott "505"-ös ,és a két Szolnokra került gép számait,és feltételezzük, hogy a "14"-es a "1514" gépszám, a "602" pedig a "1602" gépszám átfestéséből származik, marad az "508" és a "1601" mint két lehetséges gép. Az okoskodásomat viszont kissé gyengiti, hogy mindkét átfestett gépszám az utolsó PG-javitáson terepszint kapott, itt meg ezüstben viritanak, persze nemcsak a gépszámot, hanemaz egész gépet is át lehetett festeni, de akkor még mindig megmaradt a MIÉRT? Ráadásul még az is előfordulhatott, hogy valamelyik külföldi vevő nem eredeti, hanem módositott számmal kérte a leszállitást, és akkor is borul az egész számitgatásom' | |||||
migi | Adatlap | 368648 | 2008. március 22. 11:21 | ![]() | |
Szia Monox Már én is kerestem ezt a témát ,bár én az után érdeklődtem hogy lett kék 10 -es a gépünk . üdv: migi | |||||
Monox | Adatlap | 368647 | 2008. március 22. 11:08 | ![]() | |
Tibcsi | Adatlap | 368646 | 2008. március 19. 05:33 | ![]() | |
Én is valami ilyesmire gondoltam. De az is eszembe jutott, hogy azt is jelentheti, hogy a 100. a SZU-ból átvett 21-es... bár a rep.óra valószínűbb. :-)) Kösz! | |||||
Mekett | Adatlap | 368643 | 2008. március 18. 23:16 | ![]() | |
Még annyit erre a "megjegyzésre". Moderátorként tudom, hogy nem csak a te igényeidnek kell megfelelnem, hanem többezer emberének. Ellenben én sem firkálom össze a készülő könyvedet. Most már tényleg baráti jóéjszakával: Mekett | |||||
Mekett | Adatlap | 368642 | 2008. március 18. 23:14 | ![]() | |
Most azért mégis foglalkozok vele egy kicsit: Az elmúlt hetekben elég sokan jelezték hogy ketten nem férnek a bőrükbe, és vagy ennek vetek véget, vagy ők hagyják abba a fórum olvasását. Miután én is kértelek titeket többször, előbb szép szóval, aztán már erélyesebben is, szerintem semmi további magyarázatra nem szorul a moderálás. Az hogy még nekem is szegezted ezt a kérdést, főleg ilyen formában, hát... Én sem itt a fórumon válaszolnék neked, ha péntek óta csak egyszer is elfogadta volna a postaládád a leveleimet. Ezúton is köszönöm mindenkinek, hogy felnőtt módra, éretten viselkedik. Akinek nem inge, ne vegye magára. Üdv Mekett | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 368641 | 2008. március 18. 23:03 | ![]() | |
Nemcsak 21MF gépeken volt ilyen rep-órás csillag, én pl. a PG-ben 21PF-en láttam ilyent először, igy jött be a gép, majd javitás után újrafestve a rep-órás csillag nélkül ment el.Pontos magyarázatot a jelzés jelentéséről még soha senkitől nem tudtam kicsikarni, vagy nem is tudták, vagy csak nem mondták meg. | |||||
mig23papa | Adatlap | 368640 | 2008. március 18. 22:07 | ![]() | |
Tibcsi A 100 - 200 stb.teljesített rep.óra szerintem minden esetben a jó műszaki állapotnak ill. a rep.műszakiaknak köszönhető. | |||||
sainz | Adatlap | 368638 | 2008. március 18. 21:53 | ![]() | |
Moderator! Ezt a hozzaszolasomat most miert torolted ? Honlapszerkesztokent ez a hozzaallasod a Copyright-hoz ? | |||||
Tibcsi | Adatlap | 368637 | 2008. március 18. 21:43 | ![]() | |
Aham... jobban megnézve a képet, a 9307-esen jobban látszik. :-)) | |||||
sainz | Adatlap | 368636 | 2008. március 18. 21:39 | ![]() | |
Tibcsi! Nem! Nem a Szojuz-77 jelvenye! Ez egy tueles negativ, szandekosan gagyira szkennelve. Kerd meg mig23papa-t, ha mar feltette a kepet, csinaljon egy szkent 9600dpi-vel es vagja ki rola a jelet, tokeletes lesz, akar matricat is lehet meretezni rola. Ugyanigy megirhatna ide a kep szerzojet is... | |||||
Tibcsi | Adatlap | 368635 | 2008. március 18. 21:30 | ![]() | |
Sainz, Akkor, ha jól értem, az a felfestés a 9308-as állásszög adója felett, a Szojuz-77 gyakorlat jelvénye lenne? Van arról valami közelebbi fotó, amin jobban látszik? Tibcsi | |||||
Tibcsi | Adatlap | 368628 | 2008. március 18. 16:41 | ![]() | |
Oké, de nekem a pontatlan, hiteltelen, inkorrekt, megtámadható és kétségbevonható infó is megfelelne, ha csak olyan van. :-)) Akár a mélcímemre is. Kösz. :) | |||||
mig23papa | Adatlap | 368627 | 2008. március 18. 16:30 | ![]() | |
amint pontos hiteles korrekt megtámadhatatlan kétségbevonhatatlan információval rendelkezem tájékoztatni foglak, addig meg sem szólalok | |||||
Tibcsi | Adatlap | 368626 | 2008. március 18. 15:20 | ![]() | |
Laci, A 9308-as állásszögadója felett az milyen jelvény? | |||||
mig23papa | Adatlap | 368625 | 2008. március 18. 14:25 | ![]() | |
sainz ehhez hasonló képekre gondoltál? nálad hány darab a rengeteg kép, mert a múltkor meg azt írtad, hogy sajnos nincs tele a padlásod képekkel, és ha már van, miért olyan bonyi ide is berakni azokat, amiket a Levi honlapjára rakosgatsz könyved milyen terjedelmű lesz, mennyi képpel illusztrálva? a képek és történetek mellett ott lesz a forrás eredete is? a beszkennelt kölcsönkapott papírképeket mikor szándékozol visszaadni a gazdájuknak? nehogy el-, és összekeveredjenek a rengeteg képeiddel | |||||
cseka76 | Adatlap | 368624 | 2008. március 18. 13:21 | ![]() | |
Sziasztok! Olyan képeket keseresek ,amelyek a Mig-17 PF futóműveit és futóaknáit mutatják közelről! Előre is köszi! cseka76 | |||||
sainz | Adatlap | 368623 | 2008. március 17. 20:12 | ![]() | |
Rengeteg kepem van rola, ezek kozul is lathato lesz nehany hamarosan Levi honlapjan: plasticwings.hu | |||||
mig23papa | Adatlap | 368622 | 2008. március 17. 14:17 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 368621 | 2008. március 16. 23:02 | ![]() | |
Gondolom volt 200-as is, de azt meg nem lattam foton. | |||||
sainz | Adatlap | 368620 | 2008. március 16. 23:01 | ![]() | |
A 70-es evekben a papai 21-esek orran volt egy erdekes jelzes - otagu voros csillag, amelynek a jobb felso aga meg volt nyujtva, felette szam: 100 v 300 Tudja valaki a pontos jelenteset? Hibamentes uzemorak? | |||||
Daala | Adatlap | 368619 | 2008. március 16. 14:41 | ![]() | |
Az NDK-s a későbbi állapot... | |||||
migfun | Adatlap | 368618 | 2008. március 16. 12:47 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 368617 | 2008. március 15. 21:34 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 368616 | 2008. március 14. 23:38 | ![]() | |
mig23papa | Adatlap | 368615 | 2008. március 12. 13:48 | ![]() | |
Heló Gabi Nem horror fenntartani, amennyiben a kertedbe teszed , kertitörpe helyett. Izlések és pofonok külömbözőek, ami annyit jelentene most, hogy nekem az OV-10-es Bronco mindig is tetszett, és valóban nagyszerű világjáró gép lehetne. A magánkézben lévő Buccaneerről azt is eltudom képzelni, hogy a tulaj nemcsak golfozik a Shell vezetőségével, hanem hogy ő maga a Shell vezetősége. Szerte a világban rengeteg egykori harci gép van magánkézben, csak a magyar ilyen marha, hogy inkább a lángvágót válassza, ha útba van valakinek. Oszthatod az észt nyugodtan, azért mert láttam párszor Mig-et még nem lettem Mig-Mágus :-))) Amúgy jól vagyok, a szkenneléssel 1300 képnél tartok, és még hátra van 600. | |||||
SIG | Adatlap | 368614 | 2008. március 11. 21:38 | ![]() | |
Talán nem is kicsengetni, hanem ezt fenntartani lehet naon horror. Na nem mintha lenne 30 forintom erre a témára, de ki nem költötte még el fejben az egyik aktuális lottó 5-öst ??? Én azon agyaltam, hogy az OV-10-es Bronco nem egy szép gép, de milyen kis igénytelen és milyen állatul be lehetne vele repkedni Európát ?! Nem nyöszörögne egy-egy füves reptér látványától és sok helyen csak úgy fogadnák, hogy "had jöjjön" :) Csak nézve a két gázturbináját - mert ugye nem csillagmotoros -azért az egyik párnámba bele kéne varratni egy adag pénzt, hogy legyen rá egy kis tartalék... Egyebek mellett van ugye egy Buccaneer magánkézben Európában és annak a farkán is égtelenkedik egy nagy-nagy Shell matrica :) Talán nem baj, ha a tulaj a Shell vezetőségével golfozik együtt, mivel ha jól tudom olajkutatásokkal foglalkozik... De éppen Neked osztom az észt, Mig-Mágus ??? :) Jól vagy különben ??? Üdv... | |||||
mig23papa | Adatlap | 368613 | 2008. március 11. 19:34 | ![]() | |
még jó hogy lehet kapni 30 millió "nem is olyan sok" érte, bár a pápai gépeket 20 millióra tartják, igaz azok már nem repülőképesek | |||||
migfun | Adatlap | 368612 | 2008. március 11. 18:40 | ![]() | |
eladó mig21:www.controller.com/listings/detail.aspx | |||||
Monox | Adatlap | 368611 | 2008. március 10. 13:31 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 368610 | 2008. március 7. 08:51 | ![]() | |
Monox | Adatlap | 368609 | 2008. március 7. 07:57 | ![]() | |
Sainz! Ha írsz egy elérhetőséget, meg fogom nézni. | |||||
Ákos | Adatlap | 368608 | 2008. március 6. 22:25 | ![]() | |
Kíváncsian várom én is... | |||||
sainz | Adatlap | 368607 | 2008. március 6. 22:24 | ![]() | |
Monox! Levi honlapjan hamarosan lathato lesz nehany foto a gyujtemenyembol. MiG-21, nem szabvanyos festesek, kulonleges egyedi jelzesek stb...mind a csillagos korszakbol, 1990 elottrol, eddig publikalatlan fotok. | |||||
migi | Adatlap | 368606 | 2008. március 6. 18:41 | ![]() | |
Szia Monox Ha érdekel ez a témakőr keress imailben , migi3@freemail.hu | |||||
Monox | Adatlap | 368605 | 2008. március 6. 08:47 | ![]() | |
Köszönöm az infót! :) A MiG-21 magyarországi történetének megismerésével és az anyagok összegyűjtésével több mint 10 éve foglakozok, de mindig jön valami újdonság, amiről eddig nem tudtam. Pont ezért szép :) Az U típusról eddig megszerzett fotókon csak a már említett két gép volt tereptarka, de mindig jöhet új infó és bővülhet a kör, amint most is. A képen egyébként a 1817-es és a 1420-as látható. Bár a képek tényleg nem túl jó minőségűek, de az azért tisztán kivehető, hogy a gép alja egyszínű kék és nem terepszínű. Továbbra is érdekelne ez a téma, főleg, ha esetleg fotó is van róla. | |||||
sainz | Adatlap | 368604 | 2008. március 6. 00:31 | ![]() | |
Monox! " U típusból csak a 1418-as 4117-es viselt terepfestést az utóbbit elvitte India. Kérlek mondj el erről mindent amit tudsz." 1984-es foto Taszarrol. Sajna eleg gyatra negativ - a papirkep meg vacakabb - de szerintem ez is egy terepszinu U. Az oldalszamot majd ti pontositjtok, en a foto alapjan nemtom biztosan: 1847 v 1817 ? | |||||
mig23papa | Adatlap | 368603 | 2008. március 5. 21:14 | ![]() | |
migi voltál katona? ami kerek cipelik, ami szögletes , azt meg gurítják :-) | |||||
sainz | Adatlap | 368602 | 2008. március 5. 19:53 | ![]() | |
www.reneharten.net/unterseiten/armeezeit.htm Erdekes fotokontener, ha jol ertelmezem, az AFA-39 van benne: | |||||
migi | Adatlap | 368601 | 2008. március 5. 19:25 | ![]() | |
Szia Monox Köszi a válszt a kérdésemre, de azt nem értem hogy mért kell lefesteni a szétvágáshoz a felségjelet, mért nem lehet úgy szétvágni hogy felvan rá festve a felségjel. | |||||
mig23papa | Adatlap | 368600 | 2008. március 5. 00:04 | ![]() | |
Monox | Adatlap | 368599 | 2008. március 4. 22:44 | ![]() | |
Migi! A KÖRÜ-ben lévő MiG-21-esek üzemidő elfogyás (a PF típus esetében) és pénzhiány miatti hadműveleti tartalékba helyezés és tárolás miatt kerültek oda. A PF-ekről bizton lehetett tudni, hogy repülni már sohasem fognak többé éppen ez aldta a kísérleti alapot az átmeneti felségjel megkreálásához. (409-es gép) Az MF-ek sorsa ekkor még bizonytalan (bár előre látható) volt, de miután már 1990-ben leállították őket, még a csillagot viselték, de az ék alakot csak a reaktiválásuk után került volna fel. Végül mind a 15db MF és a 7db PF valamint 2 db bisz is a lángvágó alatt végezte, úgy, hogy nem volt rajtuk semmilyen felségjelzés csak az utolagosan odamaszatolt barna színfolt. Kivétel volt a 409-es, melyen előbb a függőleges vezérsík bal oldalán az ideiglenes felségjel volt, a bal oldalán és a bal szárny alsó felületén pedig az ék alak. Mikor a gépet szétdarabolták, az ék alak még a gépen volt, de az ideiglenes felségjelet is már egy barnás-szürkés szín takarta... Búza! A 1319-es megmaradt nekünk, 2006-ban a szolnoki múzeumba került. Viszont én sosem hallottam még az alsó terepszínű kamóról. A U típusból csak a 1418-as 4117-es viselt terepfestést az utóbbit elvitte India. Kérlek mondj el erről mindent amit tudsz. | |||||
sainz | Adatlap | 368598 | 2008. március 4. 21:47 | ![]() | |
búza | Adatlap | 368597 | 2008. március 4. 21:36 | ![]() | |
Az alapötlet a régi, II. VH. előtti ék volt a belépőéltől a kilépőig. Az jó lett volna, mert igazodott volna a gép méreteihez. ( nagyobb húrhossz, nagyobb ék). A MIG-21 esetében ez a csűrő utolsó himbájának takarólemezén ment volna keresztül. Nem volt ember, aki megfestette volna. Utána egy - a gép méreteihez illő - ék következett, ezt is elvetették. A mai jugó csíkhoz hasonló magyar szín eleve nem jöhetett számításba. Maradt, ami most van, már csak takarékosságból is. Egyébként a terepszínű festés is ezen az alapon dőlt el. Volt egy festési minta, ami több színű volt, csak a színek elhelyezkedése változott volna. Pl. ami az egyiken földbarna az a másikon zöld és a harmadikon homokszínű. Ez is a takarékosságon bukott meg. Az ezredeknél volt kísérleti festés, pl.1418, de volt olyan is, aminek az alja is terepszínű volt. A számra sajna már nem emlékszem, most Indiában van a gép. (1319???) | |||||
migi | Adatlap | 368596 | 2008. március 4. 19:16 | ![]() | |
Urak Megkérdezném a Kecskeméti Körüben álló gépekről mért kellettt eltávolitani a felségjelzéseket, útban volt a lángvágónak vagy azért mert ki voltak vonva már a rendszerből ? |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Szia
És ezt vajon minek neveznék el ?