<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
makettes | Adatlap | 368704 | 2008. március 24. 13:43 | ![]() | |||||||||||
SSgt_Chris | Adatlap | 368703 | 2008. március 24. 11:07 | ![]() | |||||||||||
Ilyesmi skanzen volt, ha jól emlékszem Ajkán is, de az hamar eltűnt a módszerváltás után. Ott is volt repülő+páncélos is... Lehet, hogy onnan van a fotó? De talán van valaki a környékről, aki megcáfol, vagy megerősít. | |||||||||||||||
Nyugger | Adatlap | 368702 | 2008. március 24. 09:54 | ![]() | |||||||||||
Monox, A Migi által feltett 2 képen lévő MiG-21F-13-s Óbudán, a Táborhegyi iskolai napköziben volt valamikor, - bejárat a Farkastorki út felől. A havas harmadik kép pedig Kőbányán készült, volt ott egy haditechnikai park a Jászberényi út környékén. A típus kivonásakor 1981-ben minden kiállított gépre ezt az oldalszámot festették fel. | |||||||||||||||
Rumcájsz | Adatlap | 368701 | 2008. március 24. 09:52 | ![]() | |||||||||||
Monox A migi által felrakott KÉT kép nem készülhetett Tapolcán, ott ui. lakott területen kivül emelt beton alapon volt kiállitva a gép, ráadásul elszállitáskor még teljesen ép volt /szállitás közben sérült a svanc/, ennek meg sérült a kabinteteje. A kerek számos /1780. hsz/ inkább a tapolcai környezetet mutatja, a szögletes számú korábbi hozzászólások szerint Vác szélén őrizte a határt. | |||||||||||||||
migi | Adatlap | 368700 | 2008. március 24. 08:58 | ![]() | |||||||||||
Akkor gondolom ez is ott készülhetet . | |||||||||||||||
Monox | Adatlap | 368699 | 2008. március 24. 08:36 | ![]() | |||||||||||
Migi! Az általad felrakott két kép ismeretlen időpontban Tapolcán készült. A képek az egykor 2319-es oldalszámú Mig-21F-13-as ábrázolják. | |||||||||||||||
migi | Adatlap | 368698 | 2008. március 23. 22:14 | ![]() | |||||||||||
Szia Cébés A képeket én raktam fel , igazán örülők hogy valamikor feltetted netre ,igy most legalább tudtuk tisztázni a gép származását . üdv: migi | |||||||||||||||
Cébés | Adatlap | 368697 | 2008. március 23. 22:10 | ![]() | |||||||||||
Bocsi papa Előzmény migi 1762/1776 | |||||||||||||||
Cébés | Adatlap | 368696 | 2008. március 23. 22:08 | ![]() | |||||||||||
Igen Szekszárdon van. A negyedik képet lehagytad? (majd én pótolom) Ugyanis ezeket én készítettem... | |||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 368695 | 2008. március 23. 21:14 | ![]() | |||||||||||
migi | Adatlap | 368694 | 2008. március 23. 20:28 | ![]() | |||||||||||
Monox | Adatlap | 368693 | 2008. március 23. 17:36 | ![]() | |||||||||||
Egy kis kronológia a tüzépes MiG-21-esről: Az első képen világosan kivehető a gép és az oldalszáma, valamint az, hogy a többi géphez hasonlóan üvegezett a kabin mögötti rész. A második kép Vecsésen készült az akkori Földi telepen. A kép az Aeromagazinból származik. Látható, hogy házilagosan be van lemezelve a kabin mögötti rész. A harmadik kép Alsónémetiből származik, 1997-ből. Itt a perdöntő bizonyíték a gépre nézve: az orrgyűrűtől az orrfutó aknáig le van pótolva a lemezelés. Ez egy teljesen egyéni vonása ennek a gépnek. A negyedik kép Szekszárdon készült 2005.08.09.-én. Jól látható az orr alatti "varrat" csakúgy mint az Alsónémeti telepen. Telejesen azonos a kettő. Az ötödik kép pedig a bizonyosság a házilagos kabin mögötti lemezelésre. A repülőgép valóban Debrecenből került Vecsésre. 1976-ban repült utoljára. | |||||||||||||||
SHBalage | Adatlap | 368692 | 2008. március 23. 16:50 | ![]() | |||||||||||
migi | Adatlap | 368691 | 2008. március 23. 16:32 | ![]() | |||||||||||
Ha figyelmesen nézitek az 1 számú képet és kinagyitva akkor látszik a lemez szine más mint a többié és a széle olyan mintha rálenne peremezve a gépre. | |||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 368690 | 2008. március 23. 16:26 | ![]() | |||||||||||
Rumcájsz Akkor lehet hogy ezt a gépet láttam amikor réges-régen Debrecenbe jártam ha tudtam volna hogy nem kell a debrecenieknek elhozhattam volna akár én is , nem? | |||||||||||||||
migi | Adatlap | 368689 | 2008. március 23. 15:56 | ![]() | |||||||||||
És belemezelték a kabin hátulját ? | |||||||||||||||
Rumcájsz | Adatlap | 368688 | 2008. március 23. 14:58 | ![]() | |||||||||||
Ha az eredeti gépszám "308" volt, akkor egy Debrecen-környéki haditechnikai parkból került először Vecsésre /Földi Sándor tulajdonába/, onnan Alsónémedibe /tulaj ua./, innen Szekszárdra reklámhordozónak. | |||||||||||||||
Monox | Adatlap | 368687 | 2008. március 23. 14:48 | ![]() | |||||||||||
A tüzéptelepen lévő gép Szekszárd előtt van Alsónyék irányban a főút mellett közvetlenül. Előszőr és utoljára 2005. augusztusában láttam, azóta nem tudom meg van-e még. A gép a Magyar Légierő gépe volt, 308-as oldalszámra hallgatott és szintén Földi Sándor "gondoskodásából" szabadult ki. A 0220-as gép a Cshszlovák légierőt erősítette. | |||||||||||||||
Rumcájsz | Adatlap | 368686 | 2008. március 23. 14:42 | ![]() | |||||||||||
Azt csak a tulaj tudja, de persze kérdés, hogy megmondja-e? | |||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 368685 | 2008. március 23. 14:05 | ![]() | |||||||||||
Rumcájsz engem csak egy dolog érdekel, hogyan került oda ahol most van ? | |||||||||||||||
Rumcájsz | Adatlap | 368684 | 2008. március 23. 14:02 | ![]() | |||||||||||
Egyértelmű,hogy cseh gyártású változat, /valójában S-107 a cseh tiusjelzése/, mivel a kabintető mögött nem plexi, hanem lemezburkolat van. | |||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 368683 | 2008. március 23. 13:46 | ![]() | |||||||||||
kösz már megyek is érte :-) | |||||||||||||||
migi | Adatlap | 368682 | 2008. március 23. 13:34 | ![]() | |||||||||||
Szekszárdon van | |||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 368681 | 2008. március 23. 13:06 | ![]() | |||||||||||
migi hol van ez a telep, lehet tudni? amúgy jó magyar szokás szerint eladjuk külfüldre amink van (pápai gépek) és veszünk helyette külföldről másikat | |||||||||||||||
migi | Adatlap | 368680 | 2008. március 23. 11:48 | ![]() | |||||||||||
Nem ez egy cseh gép volt , de hogy került hozzánk ? valamikor olvastam egy tüzépen lévő csehektől hozott f-13 ról a kerités fölött volt valamilyen szerkezeten , de azon nincs szám és a cseh variáns. Lehet hogy külföldről be lehet hozni magáncélra igy gépet? | |||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 368679 | 2008. március 23. 10:53 | ![]() | |||||||||||
Monox 0220 milyen oldalszám ez, magyar gépen használták? | |||||||||||||||
Monox | Adatlap | 368678 | 2008. március 23. 09:20 | ![]() | |||||||||||
Valószínűnek látszik valóban... Adja Isten! :) | |||||||||||||||
migi | Adatlap | 368677 | 2008. március 23. 09:01 | ![]() | |||||||||||
Szerintem meg most ő van ott a háttérben Tökölön | |||||||||||||||
Monox | Adatlap | 368676 | 2008. március 22. 23:45 | ![]() | |||||||||||
migi | Adatlap | 368675 | 2008. március 22. 20:18 | ![]() | |||||||||||
Azt hiszem ez a gép meguszta a szétvágást , de hogy volt az a kecskeméti dolog? | |||||||||||||||
Monox | Adatlap | 368674 | 2008. március 22. 19:45 | ![]() | |||||||||||
Nem tudni mi okból, de valóban egyes Csehszlovák MiG-21F-13-asnak, sőt PF-nek is zöld színű a kabinja. Magyarországon a már elsíratott Alsónémeti telepen is volt egy belőlük, a Kecskemétről bravúrosan megléptetett 0220-as gép személyében. Ez a fotó erről a gépről készült. | |||||||||||||||
cseka76 | Adatlap | 368673 | 2008. március 22. 18:01 | ![]() | |||||||||||
mig23papa! Írtam egy emailt,majd nézd meg légyszi! üdv cseka76 | |||||||||||||||
migi | Adatlap | 368672 | 2008. március 22. 17:34 | ![]() | |||||||||||
Laci , nem erre gondoltam a magyar gépekre , nem lehetett a cseheknek zöld belsejű változata ,amiben más volt a megvilágitás is ? | |||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 368671 | 2008. március 22. 17:29 | ![]() | |||||||||||
migi magyar PF kabin színe ilyen volt, és ez tuti, ültem benne éppen eleget :-) | |||||||||||||||
migi | Adatlap | 368670 | 2008. március 22. 17:19 | ![]() | |||||||||||
Nem sürgetni akartalak ,csak gondoltam a hátha elfelejtetted ,meg az öröm apai teendők miatt nem ez volt az legelső gondod. A kabin szinek : érdekes rendeltem az eduardtól 21-PF komplett kabinbelső rézmaratást és az is zöld szinű . | |||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 368669 | 2008. március 22. 16:50 | ![]() | |||||||||||
azt hiszem megtaláltam végre az eredeti képet is erről a gépről A háttérben látható tornyot (ügyeletes mérnök használta) Pápáról szállították Mezőkövesdre, közúton, alig mádfél nap alatt oda is ért, mert a Kraz ami húzta a trélert bedöglött, Zs. Kovács József (zs Papa) és Szabó József (tyimofej) voltak az áldozatai ennek a csodás útnak. | |||||||||||||||
zoli1989 | Adatlap | 368668 | 2008. március 22. 16:14 | ![]() | |||||||||||
Egy kis videó a 22+02-es német 21-esről. Ezt a gépet lehet megépíteni a Revell 32-es MiG-21 makettjéből. (nekem is megvan:)) www.youtube.com/watch | |||||||||||||||
Rumcájsz | Adatlap | 368667 | 2008. március 22. 16:10 | ![]() | |||||||||||
Érdekes, hogy az utolsó két fotón 21F kabin látható, de ez a zöld festés ezen a tipuson nem volt, a kabin eredeti szine középszürke volt. Kiváncsi lennék, hogy az átfestés csak a múzeumi kiállitásra történt-e, vagy már üzemeltetés közben.Ehhez ugyanis tudni kell, hogy a szürke kabin belső világitása lila/ibolya fényű volt, mig a zöld kabin vörös fényű világitást kapott/legalábbis gyárilag igy jöttek ki a gépek, aztán nálunk is átfestették pl. az Albatrosok kabinját zöldre, a világitás meg maradt/. | |||||||||||||||
Monox | Adatlap | 368666 | 2008. március 22. 15:55 | ![]() | |||||||||||
Magyarországon is voltak (még 2004-ben legalábbis) kabinmetszetek alkalmazásban. Az első képet 2004.03.05.-én készítettem a szolnoki nyílt napon. Ez a kabin a balesetben megsemmisült 4029-es oldaszámú MiG-21biszé volt. Ebben a műhelyben a hajtómű indítást gyakoroltatták vele egy Commodore 64-es számítógép és egy Junoszty TV segítségével. A többi kép a csehországi Vyskow-ból és Prága Kbely-ből valók, vélhetően azonos rendeltettéssel. | |||||||||||||||
Rumcájsz | Adatlap | 368665 | 2008. március 22. 15:33 | ![]() | |||||||||||
Kerestem, keresem, de sajnos még nem találtam meg, sorry meg elnézést, mihelyt előke-rül, azonnal postázom, üdv L. | |||||||||||||||
Monox | Adatlap | 368664 | 2008. március 22. 15:32 | ![]() | |||||||||||
MiG-23papa! http://www.airliners.net/search/photo.search?®search=503&nr_of_rows=42&first_this_page=30&page_limit=15&sort_order=photo_id+DESC&nr_pages=3 Ezen link tanúsága szerint Farnborough-ban. A terepszínűre maszatolva pedig Cosford-ban. Nem semmi amibe belefogtál csak egy kicsit csendesen aggódok, hogy nem vagy te ehhez egymagad túl kevés? Jó lenne, ha a lángvágót valamiképp meg lehetne úszni, ha ez sikerül egy kicsit a te műved is lenne. Azt viszont fenntartom, hogy amíg valamit is meg lehet menteni, addog sosem szabad feladni. Viszont a széllel szemben sem nagyon lehet pisilni. Néha azon merengek, hogy egy napon minden jóra fordul. | |||||||||||||||
migi | Adatlap | 368662 | 2008. március 22. 14:41 | ![]() | |||||||||||
Néha szeretnék valakiknek valamilyen rokana lenni | |||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 368661 | 2008. március 22. 14:38 | ![]() | |||||||||||
mig23papa | Adatlap | 368660 | 2008. március 22. 14:25 | ![]() | |||||||||||
Monox biztos hogy amerikába került a 1602-es Talán nem untatok senkit a következő bejegyzésemmel. Megkaptam végre a várva vár választ a "mi lesz a sorsa a Pápán tárolt gépeknek:" levelemre. Eddig is gyanítottam, hogy valami sumákolás van a gépek körül, de mostanra már egyértelművé vált számomra. Dióhéjban a következő történt szerintem. A gépek a leállítás után valamikor az ÁPVRT tulajdonába kerültek. Ez egy 100%-ban állami tulajdonban lévő cég volt. Innen átkerült a HM Arzenál Elektromechanikai ZRt. kezelésébe. Ez is egy 100%-ban állami tulajdonban lévő cég volt. Egy darabig, mert érdekes módon a cég 49 %.os részesedése (lehet, hogy nem igazán törvényes módon) egyszer csak magántulajdonba került. Szerintetek ki vehette meg azt a 49%-ot? Gondolom azok akik eddig is kezelték államilag a rájuk bízott holmikat. Na már most, szerintem az állami tulagdonban maradt 51% papiron eladta (ingyen átjátszotta) a 49%-nak a gépeket. Tuti, hogy mind a kettő élén ugyanazok az emberkék állnak. Miután megtörtént az üzlet, már jogilag nem kutatható, (min amire a mellékelt levelükben is büszkén hivatkoznak) hogy az új tulajdonos mit kezdhet a gépekkel. Gondolom nem kevés haszonnal túl akar adni rajta, bár még az is előfordulhat, hogy az egész magánosítás előtt már megvoltak a biztos vevők a gépekre. Egy előbbi levelezésből annyi kiderült hogy a Solar Kft-nek adták el további értékesítésre, de erre nem igazén válaszoltak hogy ki is ez a a Solar Kft. Lehet hogy valamelyik rokon gyereké, mint ahogy szokott lenni ez ebben az országban. Érthetőség kedvéért bemásolom azt a levelemet ide amire a mellékelt képen látható választ kaptam. Válaszukból egyértelműen látszik hogy le akarnak rázni, ami nem igazán fog sikerülni. Egyelőre még nem tárom a sajtó nagy nyilvánossága elé a szerintem nem igazán törvényes akciójukat, megvárom a következő levelemre írt válaszukat. Tehát, íme az a bizonyos levelem, amire egyszerűen nem válaszoltak, mindenféle paragrafusokra hivatkozva kikerülve azt. "" Tisztelt Bese Ferenc vezérigazgató Úr! Hivatkozva Dr. Gömbös János miniszteri biztos levelére, a mellékelt újságcikkre, valamint a személyes adatok védelméről és a közérdekűadatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. törvényre, kérem szíveskedjen tájékoztatást adni, hogy a pápai repülőtér területén tárolt leselejtezett repülőgépeket, milyen összegért vásárolták meg a magyar államtól? (mivel azok addig annak a tulajdonában voltak) Amennyiben rendelkeznek ilyen adatokkal, akkor részletes repülőgép oldalszám szerinti összegeket kérek. A következő kérdésem, hogy a Honvédelmi Minisztérium tulajdonában lévő HM Arzenál Zrt 49 %-os kisebbségi részvénycsomagjának értékesítése során , ezen tulajdonrésznek ki vagy kik lettek a jelenlegi tulajdonosai, és azt miért csak meghívásos zárt pályázat során nyerhették el, annak ellenére hogy a tervek szerint nyilvános tender keretében kívánták azt értékesíteni.A Magyar Hírlap információi szerint nem elképzelhetetlen, hogy a cég 49 %-os kisebbségi részvénycsomagját egy áttételesen orosz érdekcsoport szerezhette meg. Szíveskedjen arról is tájékoztatást adni, hogy ezen repülőgépeket, milyen összegért adta el a HM Arzenál Zrt tovább értékesítésre a Solar Kft. részére, és ezen Kft milyen számon van bejegyezve a cégbíróság nyilvántartásában, van -e a tulajdonosai között jelenlegi vagy egykori (nyugállományú) magasrangú katonatiszt? Kérem Öntől a Solar Kft elérhetőségeit, mivel velük is kapcsolatba kívánok lépni, információt kérve tőlük, hogy mik a további szándékaik a repülőgépekkel? Várva kimerítő válaszát, tisztelettel : Szűcs László Pápa 2008 03 06 "" Szóval egyelőre itt tartok, mit szóltok hozzá? Laci | |||||||||||||||
migi | Adatlap | 368659 | 2008. március 22. 14:09 | ![]() | |||||||||||
Igen közben én is megtaláltam Angliában van Farnboroughban . | |||||||||||||||
Monox | Adatlap | 368658 | 2008. március 22. 13:45 | ![]() | |||||||||||
migi | Adatlap | 368657 | 2008. március 22. 13:40 | ![]() | |||||||||||
Monox | Adatlap | 368656 | 2008. március 22. 13:30 | ![]() | |||||||||||
Migi! Ezt múzeumi kabinrelikviának neveznék szerintem! :)) Minden gépet nem lehet megmenteni de dícéretes, hogy ha már az egészet nem lehet, akkor legalább egyes részeit mentik meg. Csehországban majd minden múzeumban lathatóak ilyenek. | |||||||||||||||
Monox | Adatlap | 368655 | 2008. március 22. 13:27 | ![]() | |||||||||||
Az itt 602-es számmal látható gépet végül eladták Amerikába. Megúszta a lángvágót - mindannyiunk szerencséjére! | |||||||||||||||
migi | Adatlap | 368654 | 2008. március 22. 13:26 | ![]() | |||||||||||
Szia És ezt vajon minek neveznék el ? |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Sziasztok!
Hogy hová nem jut a magyar gépekből...
üdv..makettes