<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Rumcájsz | Adatlap | 368777 | 2008. április 1. 16:25 | ||
Monox | Adatlap | 368776 | 2008. április 1. 16:00 | ||
Búza! Ez a 1720-as oldalszám ez biztos? Sosem találkoztam még ilyen oldalszámú Mig-21U-val. (csak 0820,1420,1320,4020,4420-szal.) | |||||
búza | Adatlap | 368775 | 2008. április 1. 08:42 | ||
A 1418 és a 1720 volt a két nem standard festésű UTI. Most találtam meg egy táblázatban, de fotó nincs róla. Rumcájsz! Akkor a bejövő 9514-est rajzoltad le! Amúgy tényleg, igazad van. A szám alakja nem derül ki a rajzról, de ha jól emlékszem a KÖRÜ a PG. sablonjait - néha a festő szakembereit is - használta. | |||||
Nyugger | Adatlap | 368774 | 2008. március 31. 22:23 | ||
MiG23Papa, Természetesen, mint az elmúlt közel - harminc!! - évben. Ha jól emlékszem valamikor 1973-ban vagy 74-ben alakult meg a Repülés Baráti Köre. Én csak 1978-tól vagyok ott. Láttunk már a klubban sok sok érdekes dolgot! | |||||
mig23papa | Adatlap | 368773 | 2008. március 31. 22:04 | ||
Úgy látom itt van mindenki a csapatból, RBK-ban is találkozunk? | |||||
Nyugger | Adatlap | 368772 | 2008. március 31. 22:01 | ||
Szia Búza, Mi volt az oldalszáma a varangyosbéka 66-k ? Üdv. Nyugger | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 368771 | 2008. március 31. 21:58 | ||
Gépszám szerint melyik lenne az a "varangyosbéka" 66-os UTI? Netán a 1418-as? | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 368770 | 2008. március 31. 21:55 | ||
A rajzon a 9514-es biztos, hogy nem PG-festést visel,hanem csapatfestést, mert 1., a PG festésnél alapszabály volt, hogy a piros számok és felségjelek barna alapra kerüljenek, itt ez pont forditva van 2., bármilyen egyéni, extra jelzéssel jött be a gép /rep-órás csillag vagy az itt lát- ható "Kiváló" jelzés/, javitás után CSAK a szabványjelzéseket festették fel a cégnél, és a fogadó csapatra bizták, hogy pótolja-e az extrákat | |||||
búza | Adatlap | 368769 | 2008. március 31. 21:47 | ||
Kösz Nyugger! Akkor még csíkos volt az alja! Erre kell ez a fórum: olyan információkat megosztani, amik különben elvesznének. Most már csar a 35-ös UM felülnézeti képe, a varangyosbéka 66-os, meg még néhány fontos egyéb info hiányzik róla! Üdv: Búza | |||||
búza | Adatlap | 368768 | 2008. március 31. 21:41 | ||
Szia Monox! Ha megfigyeled a PG.-ben festett gépeket akkor Te is láthatod, hogy nincs két egyforma gép. Az eredeti rajz a 4406-os volt, a 4403-on (a második nagyjavított 96-os) már módosult, mert elhagyták a szárny alatti zöld csíkot. Később a függőleges vezérsíkon levő két folt ért össze és a kabin felé kinyúló csík részlet (ami néha összeért és egy zöld folt volt középen) maradt el. A festés annyira változó volt, hogy egy gép két oldala is különböző lehetett, mert esetleg a gép két oldalát két különböző festő festette. Volt rá példa, hogy a jobb oldal a ma ismert standard minta, a bal pedig sokkal cakkosabb - mint a levestészta - volt. Az eltérő fakulásról annyit, hogy az elején a gépek Binarin festékkel voltak festve és a technológia sem volt mindig megfelelő. A Binarin inkább nagyon világos barna volt, mint a most ismert Akromat, ami sárgásbarna, vagy inkább sárga. A zöldben nincs sok különbség, az alsó kék is talán csak egy árnyalatnyival kékebb, mint az elején. A dátumok majdnem jók: 3955 21BISZ 1980. 09. 23. 1981. 08. 25. Kisérleti ipari közepes javitás. A PG.-ben javított gépek a seregnél csak akkor lettek festve ha változott a felségjel, lekopott a PG. festés (ez az elején előfordult technológiai hibák miatt), vagy egyes alkatrészek cseréje(pl. gerinctartály) miatt. De mindezektől függetlenül azt gondolom: egy gépről bármit konkrétan megállapítani csak fényképek alapján lehet, a színéről pedig lehet vitatkozni, csak nem érdemes. Volt olyan MI-8as, aminek a két oldalalának színe olyan markánsan tért el egymástól, mintha két különbözö gép lett volna, pedig csak egy észak-dél irányú állóhelyen tárolták évekig, a Nap pedig végezte áldásos tevékenységét! | |||||
Nyugger | Adatlap | 368767 | 2008. március 31. 21:35 | ||
Monox | Adatlap | 368766 | 2008. március 31. 15:29 | ||
Búza! A 9524-es festése hihető, hogy KÖRÜ-s, de a fotón lévő 4606-osé tutira PG-s. A külömbség annyi, hogy talán az alakulatnál valamilyen okból a kabin mögötti részen befestettek egy barna csíkot.. Ezt leszámítva a gép teljesen szabályos PG-s kamóval rendelkezik. A 3955-ösről való megemlékezéseinket a 1812-től olvashatod, de én valamiért akkor is azt gyanítom, hogy ez még nem PG-s festés. Ezt alátámasztja a magányos zöld folt a gerincen meg a színek PG-stől eltérő árnyalatú fakulása. Viszont ellentmond annak, hogy a gépet a PG-ben 1980.09.24-től (beszállítás) egészen 1981.09.25.-ig (elszállítás) javították, mint kisérleti gépet, ezalatt állíólag már minden gépet amit kibocsátottak már a később ismert kamót kapta. Mondjuk bőven van ellenpélda arra, hogy 1981 után javított Mig-21-esek vidáman viseltek alakulati kamót... Mi lehet az igazság? | |||||
búza | Adatlap | 368765 | 2008. március 31. 14:47 | ||
búza | Adatlap | 368764 | 2008. március 31. 14:04 | ||
Oldalszám Típus Beszállítás Elszállítás Megjegyzés 4406 21MF 1980. 04. 10. 1981. 02. 04. Kisérleti nagyjavitás. Az első tereptarka festés. Elnézést ezek a pontos adatok!!! A PG.-be nagyjavításra érkrzés és távozás dátumai. Ezzel a festéssel távozott. Azt nem tudom, hogy az alsó zöld csíkot mikor festették át, de gondolom a seregben, az egység jegyében. | |||||
makettes | Adatlap | 368763 | 2008. március 31. 11:06 | ||
Lehet ,hogy hülye kérdést tettem fel,inkább évszám! | |||||
makettes | Adatlap | 368762 | 2008. március 31. 11:05 | ||
Szia ! Nagyon tuti a rajz,a kép alatt a számok más gépszámot takarnak? üdv. makettes | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 368761 | 2008. március 31. 09:41 | ||
Monox! Igen, erre gondoltam. Koszi szepen! | |||||
Levix | Adatlap | 368760 | 2008. március 31. 08:57 | ||
búza | Adatlap | 368759 | 2008. március 31. 08:44 | ||
Sziasztok! Miközben kerestem a varangyosbéka festésű 66-osról anyagot ez a régi rajz került a kezembe a 4406-os PG. nagyjavítás utáni első terepszínű festéséről. Érdekessége, hogy az egyetlen olyan gép volt aminek a szárnya alatt is zöld volt az oldala, kb. a futó áramvonalazó lemez aljáig, illetve a fúvócső burkolata is majdnem teljesen le volt festve. Az UTI-ról eddig nem találtam semmit, csak olyan embert, aki emlékszik rá. | |||||
Monox | Adatlap | 368758 | 2008. március 30. 20:26 | ||
A kép a Top Gun 91/11. számában jelent meg, ha erre gondoltál. Ajándéknak egy -21MF-et is adok hozzá. :))) | |||||
Figaro | Adatlap | 368757 | 2008. március 30. 20:19 | ||
SIG | Adatlap | 368756 | 2008. március 30. 15:22 | ||
Hello ! Megvan az összes Top Gun, úgyhogy ha nem rögtön kell, akor egyik hétvégén előkeresem... | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 368755 | 2008. március 30. 14:37 | ||
Sziasztok! Egy 1991 vagy '92-es Top Gun-ban volt egy nagyon allat foto a 21MF kabinjarol. A kep nagylatoszogu objektivvel keszult pontosan kozeprol, kb a botkormannyal egy magassagbol fotozva ugy hogy a fotos nem az ulesben ult hanem valahogy belogatta a gepet az ulesbe. A neten rengeteg kabinkep kering de fotos szemmel nezve egyik sem er ennek a kozelebe. Nincs meg valamelyikotoknel beszkennelve ez a kep? | |||||
SIG | Adatlap | 368754 | 2008. március 30. 09:28 | ||
De, bocsánánat, csak félre ütöttem, magam marha :))) | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 368753 | 2008. március 30. 09:22 | ||
A Tu-144 mellett kisérőként tényleg a MiG-21I /Analog/ repül, az OK-016 jelzésű 21U gépet meg a csehek használták az Albatros saját gyártású katapult-ülésének légi tesztjeihez | |||||
PETI | Adatlap | 368752 | 2008. március 30. 09:16 | ||
Hali! Az nem MiG-21I (Analog) ? | |||||
SIG | Adatlap | 368751 | 2008. március 30. 00:44 | ||
Hello ! Akkor itt vannak az Unikumok. Nem gondolnám, hogy ne derülne ki a lényeg, de azért nem árt egy kis magyarázat :) Tehát van itt katapult-tesztes 21-es, a nagyszárnyú 21L, az amcsik lokátorkersztmetszetet mérnek egy zsákmány 21-en, egy szép finn és egy ritka zsákmány 21-es amcsi csilaggal... Dobok még a 23-as fórumra is és a korai utántöltést már feltettem az érdekes képek fórumára. Üdv... | |||||
mig23papa | Adatlap | 368750 | 2008. március 29. 19:59 | ||
SIG az jöhet minden mennyiségben, de ezt már úgy is tudod :-) | |||||
SIG | Adatlap | 368749 | 2008. március 29. 17:30 | ||
Hello ! Megkeresem és feldobm ide. Találtam egy pár érdekes fekete-fehéret 21-es és 23-as témában :) | |||||
mig23papa | Adatlap | 368748 | 2008. március 29. 16:57 | ||
SIG én is arra a képre gondoltam, de nekem nincs az meg | |||||
Monox | Adatlap | 368747 | 2008. március 28. 23:13 | ||
Nyugger! Köszönöm az infót. Arra sár sikerült rájönnöm, hogy a 6253-as farokrészét a 6327-es hordja, ez lett volna a további kérdésem. Az okokról esetleg tudsz valamit? Az, hogy a 9178-as svancot rakták a 3955-re ez meglepetés nekem. Meglepetés azért, mert ennek a gépnek igen soxor van törzshátsórész-cserét igénylő sérülése (ha valóban le kellett cserélni a 3955-tel, akkor ez a harmadik új törzshátsója), másrészt azért, mert a 3955 az 75A típus, a 9178 pedig 75AP. Nem tudom, hogy a vezérsík tetején lévő antennákon kívűl van-e szerkezeti külömbség a két típus törzshátsója között, mindenesetre a 3955-re rakott hátsón nem volt RSZBN antenna. Mig23papa! Érdekes így utólag látni, hogy milyen "kórtörténete" van egy szétvágásra ítélt gépnek, sőt, hogy miképp került oda. Azt sejteni lehetett, hogy a gép a 4112-essel együtt a gengszterváltás után nem repült (ez a festéséből világosan kiderült), de hogy a szárnyai alatt még ott a csillag, nos ez az infó eddig hiányzott. Azt hiszem ez a gép nem viselte a PG-s terepfestést sem, így elmondhatjuk róla, hogy ez az egyetlen gép, ami csapatterepszínnel került megsemmisítésre! (És persze, két réteg oldalszámmal!) A képet (általam) ismeretlen szerző készítette és 2001-ben kerültt hozzám Szolnokról. | |||||
Nyugger | Adatlap | 368746 | 2008. március 28. 21:16 | ||
Jó estét! Azért akkora talányt nem okoz a törzshátsórész kérdése, ha figyelmesen megnézitek a 6327-s 6253-s 21bis-ap fotókat... ez a megoldás. Ezt a cserét még 1994-ben a taszáriak 'végezték' el. A két repülőgép most is Pápán van, kiválóan látható a gyári- szám kavalkád a gépeken. A 3955-s kérdése is megoldott, 1995 novemberében láttam Körü udvarán már szétvágott állapotban és a 9178-s svanca tartozott hozzá. Mig23papa fotóin jól látszik a Kapos jelvény. A 9178-nak volt egy kis hajtómű tűze és cserélni kellett a svancát, ez a gép is Pápán van tessék megnézni az illesztésnél a számokat! | |||||
SIG | Adatlap | 368745 | 2008. március 28. 20:56 | ||
Halihó MigMágus ! Valamelyik angol vagy német nyelvű könyvemben van egy elég meredek kép, ahol valamilyen kétfedelükből pumpálják át a nyálat :S Nekem pont ez a bajom, hogy ilyen dolgokról keveset lehet látni vagy hallani. A szemem kiugrott, amikor kétüléses Me-109-ről meg Fw-190-ről találtam képeket. Nekem ez az Unikum... Vagy a "mágnes-gyűrűs" Ju-52 ! És ez a Mig-21UM is király, mert ilyenkor az ember azon agyal, hogy ilyet csináljon, ne a simát... | |||||
mig23papa | Adatlap | 368744 | 2008. március 28. 20:43 | ||
SIG tudtad, hogy már a világháború idején is volt légi utántöltés? | |||||
SIG | Adatlap | 368743 | 2008. március 28. 19:43 | ||
Hello ! Tudni nem tudom, de szerintem ez egy próba-cseresznye, levegőben tankolásra... Vagy nem ? Vagy igen ? Doktor úr, olyan bizonytalan vagyok :))) | |||||
Mekett | Adatlap | 368740 | 2008. március 28. 16:38 | ||
mig23papa | Adatlap | 368738 | 2008. március 28. 15:18 | ||
Tibcsi A variációk száma akár végtelen is lehet-ne :-) | |||||
mig23papa | Adatlap | 368737 | 2008. március 28. 15:11 | ||
Monox Igazából nem tudom hogy melyik gép svanca került a 3955 törzsre, és hogy miért? Talán azért mert a 3955 egy alkatrészre várva szép lassan mozgóraktárrá változott. Gondolom így került le róla az eredeti farokrész is. Valamelyik másik gépre. Már mindenki teljesen leírta ezt a gépet, alkatrészkiépítések dokumentálása sem látszott olyan fontosnak. Kabinból is el-el tűnt ez meg az. Egyszer csak, valami nagyokos , unatkozva jó magasan lévő bőrfoteljében ücsörögve kitalálta, hogy a 3955-öt üzemképes állapotba kell hozni. Persze nagy lett a riadalom, kezdődött az alkatrész vadászat, paszportok rendberakása, és persze a felelősök keresése. A terv az volt, hogy megfelelően gatyába rázva , majd a KÖRÜ befejezi a helyreállítást. Ehhez kellett szállítható állapotba hozni, ezt a folyamatot próbáltam úgy - ahogy fényképezni is, bár egyik nap igen pocsék idő volt ezért olyanok a képek amilyenek. De mint mondtad volt örüljünk annak ami van. A tréler (Kakadunak becéztük) Kecskemétről jött, dehogy ne legyen üres, hozott egy Zilt magával. A fuvar éjjel ment át Kecskemétre, nekem meg másnap éppen mennem kellet más ügyben a KÖRÜ-höz, mire odaértem akkor érkezett a tréler is. Így sikerült ott is lefényképeznem. Mint az utolsó képen látható, ennek a hirtelen akciónak semmi értelme nem volt. De már akkor is ílyen precíz volt a szervezés a honvédségnél. Szerintem most sem lehet sokkal jobb. Ezt a képet hol szerezted, van több hasonló is? | |||||
Tibcsi | Adatlap | 368736 | 2008. március 28. 15:06 | ||
Érdekes, nem ez az egyetlen. A 6253-as is ilyen keverék, annak is új farokrésze van. És azon is "szögletes" oldalszám van. Hmmm.. (Lehet, hogy a felségjel cserét elegánsan komplett farokcserével oldották meg? :))) | |||||
mig23papa | Adatlap | 368735 | 2008. március 28. 14:07 | ||
Levix OFF Neked nem lenne gond ha minden reggel kapnál egy baromi nagy pofont, ha az lenne a szabály? Mert a " A szabály az szabály." "Nem kell ezen fennakadni." ? Dehogy is nem, ha az útalapba fizeted az adódat akkor az azt kellene hogy jelentse hogy ne legyenek kátyúk az utakon, ne legyen autópálya díj, stb-stb, hisz többé kevésbé már fizettél a használatáért, kezdve attól a pillanattól kezdve, hogy a te általad megtermelt javakból építette azt az állam. Vagy nem jól gondolom? Csináljuk azt hogy nem fizetünk adót az államnak, hanem inkább építünk belőle magunknak használható utakat, magunknak, nem az államnak. Már csak azért is mert az utakat (most nem a fizetősekre gondolok) azok is ingyen használhatják, akik nem termelnek semmit,kiskorú, egyetemen tanul, munkanélküli, gyesen van, nyugdíjas, vagy egyszerűen csak lógós. Szóval szerintem nem is olyan egyszerű ez a "A szabály az szabály." kérdése!! Állami alkalmazottak is fizetnek gyakorlatban adót, amikor a nettó fizetésükből vásárolnak a boltban, mégpedig az általános forgalmi adót. Ugyanez vonatkozik a nyugdíjasokra, járadékból, segélyekből élőkre is. A pénz útja nagyon érdekes. Termelő üzemekben a munkások megtermelik a bruttó nyereséget. Ebből kap fizetést a melós, a cég adminiaztratív apparátusa és adót az állam. Ebből a pénzből kap bruttó fizetést az állami alkalmazott, amiből befizeti az adót. Utána még az üzletben is fizeti az áfát. A lényeg az hogy a megtermelt javakból igazándiból az állam jár a legjobban, a disznóság csupán az, hogy az állam működéséért felelősséget vállaló illetékesek, (politikusok) úgy forgatják ezt a pénzt mintha az a sajátjuk lenne. Szóval nagyon jól ki van találva könyveléstechnikailag az egész, a lényeg az hogy a közösből az kapja a legkevesebbet aki megtermelte azt, a legtöbbet meg az aki meghatározhatja , hogy hogyan legyen elosztva. Az útalappal sem az a gond hogy van, hanem hogy annak nevezik. A titok nyitja a pénzátcsoportosítás, és mindig annak jut a legtöbb, aki csoportosítgatja. Te melyik csapat tagja vagy? | |||||
búza | Adatlap | 368734 | 2008. március 28. 11:54 | ||
Levix | Adatlap | 368733 | 2008. március 28. 11:47 | ||
Útalap. A szabály az szabály. Ha a kapálógépbe tankolod a benzinkútnál vett benzint, akkor is van útalap. Nem kell ezen fennakadni. Az lenne a dúrva ha 8 féle ár lenne a kútnál, mindenki a legolcsóbbat tankolná :). A Honvédség mivel költségvetési szerv tökmindegy hogy milyen adót fizet, mert ez csak könyveléstechnikailag érdekes, a valóságban az államnak ebből nem folyik be semmi +, hiszen a teljes összeget a költségvetésből adja. Az állami alkalmazottak és állami cégek is csak elméletben fizetnek adót, hiszen igazi értéktöbblet nincs a terméken. Adót szigorúan véve kizárólag a vállalkozók és vállalkozások fizetnek. A többi csak pénzátcsoportosítás. | |||||
Monox | Adatlap | 368732 | 2008. március 28. 09:33 | ||
Monox | Adatlap | 368731 | 2008. március 25. 22:30 | ||
Akárhogy is van, ez azért agyrém. Repülőgép fizeti az útalapot. Tehát akkor már az sem egyértelmű, hogy mi van fent és mi van lent? | |||||
Muzzy | Adatlap | 368730 | 2008. március 25. 19:18 | ||
Monox! Ha kiviszed az orszagbol, nem kell utana AFA-t fizetned, (nemzetkozi egyezmenyek alapjan)ez a legijarmuvekre igaz. tehat lehet, hogy celszeru tankolas utan kulso, hataron tuli repteren leszallni, es visszajonni. A schengeni hatarnyitassal a hatarok nem szuntek meg, minden orszag sajat maga hatarozza maeg az uzemanyag adotartalmat, ezert elteroek az arak. Mivel a Malev gepek gyakorlatilag mindig kiviszik a kerot, ezert nem kell utana AFA-t fizetni. A magyar legiero gepei meg ugye tobbnyire az orszagon belul ropkodnek..., bar most nem emlekszem arra, hogy az MH AFAmentesseggel rendelkezik-e? Muzzy | |||||
Matador | Adatlap | 368729 | 2008. március 25. 18:59 | ||
itt ferihegyen még áfát sem fizet senki a keró után, ha nemzetközi forgalomban vesz részt, ez biztos (duty free, mint a whiskey). régen még annyira így volt, hogy lodonba is cipelte a kerót a tu154es. támadható ez helyzet főleg az eu miatt, de egyellőre még áll. | |||||
Monox | Adatlap | 368728 | 2008. március 25. 18:53 | ||
Állítólag törvény volt rá. Valószínűnek látszik, ha egy Honvédség (az állam saját szervezete, amit ha tetszik ha nem fent kell tartani mindezt úgy, hogy minél kevesebbe kerüljön) nem húzhatta ki magát belőle, akkor egy Malév (egy sokadik állami pénznyelő kolonc) megtehette ezt? | |||||
Matador | Adatlap | 368727 | 2008. március 25. 18:35 | ||
Monox, a Malév esetében ez biztos? úgy tudom, hogy egy fillér adót sem fizet az üzemanyag után, mivel nem használja magyarországon, belföldi közlekedésben. érdekes volt megtervezni ezért a nyáron gyakori budapest-korfu-debrecen-korfu-budapest chartert, hogy biztos ne annyit tankoljon itt, hogy abból még a debrecen után is használjon. üdv Balázs | |||||
Monox | Adatlap | 368726 | 2008. március 25. 18:30 | ||
Kicsit félve olvasom a fórumot. Politikaszagú dolgokról folyik a beszélgetés... Bár a benzinnek is köze volt a Mig-21-esekhez, de az, hogy a mai magyar benzináraknak legalább a fele adó, így lehet oka, hogy külömböző országokban nagyon külömböznek az árak. A benzin mindenütt ugyanannyi a sarc pedig itt hol ennyi, hol annyi.. Kevésbé ismert viszont, hogy (legalábbis 2000 környékén) Magyarországon a repülőgép üzemenyag árának 14%-át az útalap tette ki amit kőkeményen megfizettettek a Honvédséggel és a Malévvel egyaránt... | |||||
mig23papa | Adatlap | 368724 | 2008. március 25. 17:14 | ||
Rumcájsz off szerintem pedig így van, ha az olajkitermelő ugyan annyiért adja mindenkinek, akkor miért olcsóbb a románoknál? és ha igy van akkor nagy szemétség ez a MOL-tól |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
A "9514" szám alakja a PG-nek megfelelő kerek szám, ha kerekitett sarkú szögletes szám lett volna, akkor azt külön jeleztem volna a rajzon.
A "1418" extra terepszinű UTI-ról van fotóanyagom, rövidesen felrakom ide a topicba.