<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
mig23papa | Adatlap | 368791 | 2008. április 2. 14:45 | ![]() | |
RonnieFrown | Adatlap | 368790 | 2008. április 2. 13:31 | ![]() | |
Csak kivancsisagbol erdekelne, hogy a Papan tarolt gepek kozul azert nehany hangarban van-e tarolva, vagy mind ki van teve az idojarasnak? Papan csak egyszer jartam es ha jol emlekszem azert azok a hangarok vagy bunkerek joval nagyobbak mint a volt orosz reptereken levo bunkerek. Ket gep siman elfer bennuk, de lehet harom 21-est is be lehetne fuzni, bar lehet csak rosszul emlekszem. | |||||
vandork | Adatlap | 368789 | 2008. április 2. 12:58 | ![]() | |
búza írtam neked leveled, majd nézd meg:) üdv: Vándor Karesz Szovjet Légierő Magyarországon és Ausztriában | |||||
Levix | Adatlap | 368788 | 2008. április 2. 10:31 | ![]() | |
:))) | |||||
búza | Adatlap | 368787 | 2008. április 2. 08:55 | ![]() | |
Néhány festés a tököli ezred gépeiről amik orosz bisz-nek látszódott repülő tárgyak voltak, egyébként meg 21 SzT-változatok, "15"-ös tipus. Természetesen csak a minta érvényes, a színek szabvány - meg ami volt a raktáron - színek. | |||||
PETI | Adatlap | 368786 | 2008. április 1. 21:35 | ![]() | |
Köszi! | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 368785 | 2008. április 1. 20:53 | ![]() | |
Peti A kerek PG-stilusú szám mérete a 10mm-es fehér kerettel együtt 530x310mm /ez egy számjegy mérete/. Kiegészitésül: a csillag-felségjel csúcstávolsága 710mm a fehér kerettel együtt, az ék-felségjel hosszmérete 800, magassága 400mm plusz 10 mm-es fehér keret körben a széleken | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 368784 | 2008. április 1. 20:38 | ![]() | |
Búza' Az orosz bisz-nek látszó repülő tárgyak azok 21 SzT-változatok, "15"-ös tipus, nyilvánosság OK. | |||||
mig23papa | Adatlap | 368783 | 2008. április 1. 20:34 | ![]() | |
Ha jól emlékszem éppen Mezőkövesden dekkoltunk, amikor elkelt a kicsike. | |||||
mig23papa | Adatlap | 368782 | 2008. április 1. 20:33 | ![]() | |
talán a 4117 maradt csak ki | |||||
PETI | Adatlap | 368781 | 2008. április 1. 19:41 | ![]() | |
Sziasztok! Valaki meg tudná adni nekem a szabvány magyar kerek és szögletes oldalszámok pontos méreteit? (kape21@gmail.com) Köszi | |||||
búza | Adatlap | 368780 | 2008. április 1. 19:39 | ![]() | |
Rumcájsz! Azóta láttam fotót róla, tényleg PG.-s szám. Van még néhány rajzod nálam az orosz BISZ-nek látszó repülő tárgyakról. Feltenném ide. Monox! Csak a tudásod kiegészítésére a 21-U sorozat: 1720,4020,4117,4418,4419,4420,0820,1319,1320,1418,1419,1420,1516,1517,1816,1817,919, 4116. Nem ellenőriztem, hogy teljes-e a lista! Továbbra is körözés alatt a 1720 terepfestése! Üdv: Búza | |||||
Nyugger | Adatlap | 368779 | 2008. április 1. 19:15 | ![]() | |
Sziasztok, Ez nem a reklám helye de a hunavia.hu site-on az összes magyar MiG-21-s -a MiG-21 family-ben- ellenőrzötten, pontosan van benne. Sok év a seregben, sok óra a levéltárban stb., szóval nem egy esős szombat délután találtuk ki. Ezek a képek bátran letölthetőek. Fáradozunk a további bővítésen is. Pár oldallal ez előtt valaki feltette a 1817-s terepfestésű képét. | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 368778 | 2008. április 1. 17:00 | ![]() | |
Bocsi, figyelmetlenségből összevontam két választ, a szöveg második fele főleg Búzának lett volna cimezve' | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 368777 | 2008. április 1. 16:25 | ![]() | |
A "1720" MiG-21U gépszám biztos, ez volt az első ilyen tipusú gép, amin 1973 őszén dolgoztam. Később, 1986-ban eladták Indiának, ottani lajstromjele U 672 lett. A "9514" szám alakja a PG-nek megfelelő kerek szám, ha kerekitett sarkú szögletes szám lett volna, akkor azt külön jeleztem volna a rajzon. A "1418" extra terepszinű UTI-ról van fotóanyagom, rövidesen felrakom ide a topicba. | |||||
Monox | Adatlap | 368776 | 2008. április 1. 16:00 | ![]() | |
Búza! Ez a 1720-as oldalszám ez biztos? Sosem találkoztam még ilyen oldalszámú Mig-21U-val. (csak 0820,1420,1320,4020,4420-szal.) | |||||
búza | Adatlap | 368775 | 2008. április 1. 08:42 | ![]() | |
A 1418 és a 1720 volt a két nem standard festésű UTI. Most találtam meg egy táblázatban, de fotó nincs róla. Rumcájsz! Akkor a bejövő 9514-est rajzoltad le! Amúgy tényleg, igazad van. A szám alakja nem derül ki a rajzról, de ha jól emlékszem a KÖRÜ a PG. sablonjait - néha a festő szakembereit is - használta. | |||||
Nyugger | Adatlap | 368774 | 2008. március 31. 22:23 | ![]() | |
MiG23Papa, Természetesen, mint az elmúlt közel - harminc!! - évben. Ha jól emlékszem valamikor 1973-ban vagy 74-ben alakult meg a Repülés Baráti Köre. Én csak 1978-tól vagyok ott. Láttunk már a klubban sok sok érdekes dolgot! | |||||
mig23papa | Adatlap | 368773 | 2008. március 31. 22:04 | ![]() | |
Úgy látom itt van mindenki a csapatból, RBK-ban is találkozunk? | |||||
Nyugger | Adatlap | 368772 | 2008. március 31. 22:01 | ![]() | |
Szia Búza, Mi volt az oldalszáma a varangyosbéka 66-k ? Üdv. Nyugger | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 368771 | 2008. március 31. 21:58 | ![]() | |
Gépszám szerint melyik lenne az a "varangyosbéka" 66-os UTI? Netán a 1418-as? | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 368770 | 2008. március 31. 21:55 | ![]() | |
A rajzon a 9514-es biztos, hogy nem PG-festést visel,hanem csapatfestést, mert 1., a PG festésnél alapszabály volt, hogy a piros számok és felségjelek barna alapra kerüljenek, itt ez pont forditva van 2., bármilyen egyéni, extra jelzéssel jött be a gép /rep-órás csillag vagy az itt lát- ható "Kiváló" jelzés/, javitás után CSAK a szabványjelzéseket festették fel a cégnél, és a fogadó csapatra bizták, hogy pótolja-e az extrákat | |||||
búza | Adatlap | 368769 | 2008. március 31. 21:47 | ![]() | |
Kösz Nyugger! Akkor még csíkos volt az alja! Erre kell ez a fórum: olyan információkat megosztani, amik különben elvesznének. Most már csar a 35-ös UM felülnézeti képe, a varangyosbéka 66-os, meg még néhány fontos egyéb info hiányzik róla! Üdv: Búza | |||||
búza | Adatlap | 368768 | 2008. március 31. 21:41 | ![]() | |
Szia Monox! Ha megfigyeled a PG.-ben festett gépeket akkor Te is láthatod, hogy nincs két egyforma gép. Az eredeti rajz a 4406-os volt, a 4403-on (a második nagyjavított 96-os) már módosult, mert elhagyták a szárny alatti zöld csíkot. Később a függőleges vezérsíkon levő két folt ért össze és a kabin felé kinyúló csík részlet (ami néha összeért és egy zöld folt volt középen) maradt el. A festés annyira változó volt, hogy egy gép két oldala is különböző lehetett, mert esetleg a gép két oldalát két különböző festő festette. Volt rá példa, hogy a jobb oldal a ma ismert standard minta, a bal pedig sokkal cakkosabb - mint a levestészta - volt. Az eltérő fakulásról annyit, hogy az elején a gépek Binarin festékkel voltak festve és a technológia sem volt mindig megfelelő. A Binarin inkább nagyon világos barna volt, mint a most ismert Akromat, ami sárgásbarna, vagy inkább sárga. A zöldben nincs sok különbség, az alsó kék is talán csak egy árnyalatnyival kékebb, mint az elején. A dátumok majdnem jók: 3955 21BISZ 1980. 09. 23. 1981. 08. 25. Kisérleti ipari közepes javitás. A PG.-ben javított gépek a seregnél csak akkor lettek festve ha változott a felségjel, lekopott a PG. festés (ez az elején előfordult technológiai hibák miatt), vagy egyes alkatrészek cseréje(pl. gerinctartály) miatt. De mindezektől függetlenül azt gondolom: egy gépről bármit konkrétan megállapítani csak fényképek alapján lehet, a színéről pedig lehet vitatkozni, csak nem érdemes. Volt olyan MI-8as, aminek a két oldalalának színe olyan markánsan tért el egymástól, mintha két különbözö gép lett volna, pedig csak egy észak-dél irányú állóhelyen tárolták évekig, a Nap pedig végezte áldásos tevékenységét! | |||||
Nyugger | Adatlap | 368767 | 2008. március 31. 21:35 | ![]() | |
Monox | Adatlap | 368766 | 2008. március 31. 15:29 | ![]() | |
Búza! A 9524-es festése hihető, hogy KÖRÜ-s, de a fotón lévő 4606-osé tutira PG-s. A külömbség annyi, hogy talán az alakulatnál valamilyen okból a kabin mögötti részen befestettek egy barna csíkot.. Ezt leszámítva a gép teljesen szabályos PG-s kamóval rendelkezik. A 3955-ösről való megemlékezéseinket a 1812-től olvashatod, de én valamiért akkor is azt gyanítom, hogy ez még nem PG-s festés. Ezt alátámasztja a magányos zöld folt a gerincen meg a színek PG-stől eltérő árnyalatú fakulása. Viszont ellentmond annak, hogy a gépet a PG-ben 1980.09.24-től (beszállítás) egészen 1981.09.25.-ig (elszállítás) javították, mint kisérleti gépet, ezalatt állíólag már minden gépet amit kibocsátottak már a később ismert kamót kapta. Mondjuk bőven van ellenpélda arra, hogy 1981 után javított Mig-21-esek vidáman viseltek alakulati kamót... Mi lehet az igazság? | |||||
búza | Adatlap | 368765 | 2008. március 31. 14:47 | ![]() | |
búza | Adatlap | 368764 | 2008. március 31. 14:04 | ![]() | |
Oldalszám Típus Beszállítás Elszállítás Megjegyzés 4406 21MF 1980. 04. 10. 1981. 02. 04. Kisérleti nagyjavitás. Az első tereptarka festés. Elnézést ezek a pontos adatok!!! A PG.-be nagyjavításra érkrzés és távozás dátumai. Ezzel a festéssel távozott. Azt nem tudom, hogy az alsó zöld csíkot mikor festették át, de gondolom a seregben, az egység jegyében. | |||||
makettes | Adatlap | 368763 | 2008. március 31. 11:06 | ![]() | |
Lehet ,hogy hülye kérdést tettem fel,inkább évszám! | |||||
makettes | Adatlap | 368762 | 2008. március 31. 11:05 | ![]() | |
Szia ! Nagyon tuti a rajz,a kép alatt a számok más gépszámot takarnak? üdv. makettes | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 368761 | 2008. március 31. 09:41 | ![]() | |
Monox! Igen, erre gondoltam. Koszi szepen! | |||||
Levix | Adatlap | 368760 | 2008. március 31. 08:57 | ![]() | |
búza | Adatlap | 368759 | 2008. március 31. 08:44 | ![]() | |
Sziasztok! Miközben kerestem a varangyosbéka festésű 66-osról anyagot ez a régi rajz került a kezembe a 4406-os PG. nagyjavítás utáni első terepszínű festéséről. Érdekessége, hogy az egyetlen olyan gép volt aminek a szárnya alatt is zöld volt az oldala, kb. a futó áramvonalazó lemez aljáig, illetve a fúvócső burkolata is majdnem teljesen le volt festve. Az UTI-ról eddig nem találtam semmit, csak olyan embert, aki emlékszik rá. | |||||
Monox | Adatlap | 368758 | 2008. március 30. 20:26 | ![]() | |
A kép a Top Gun 91/11. számában jelent meg, ha erre gondoltál. Ajándéknak egy -21MF-et is adok hozzá. :))) | |||||
Figaro | Adatlap | 368757 | 2008. március 30. 20:19 | ![]() | |
SIG | Adatlap | 368756 | 2008. március 30. 15:22 | ![]() | |
Hello ! Megvan az összes Top Gun, úgyhogy ha nem rögtön kell, akor egyik hétvégén előkeresem... | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 368755 | 2008. március 30. 14:37 | ![]() | |
Sziasztok! Egy 1991 vagy '92-es Top Gun-ban volt egy nagyon allat foto a 21MF kabinjarol. A kep nagylatoszogu objektivvel keszult pontosan kozeprol, kb a botkormannyal egy magassagbol fotozva ugy hogy a fotos nem az ulesben ult hanem valahogy belogatta a gepet az ulesbe. A neten rengeteg kabinkep kering de fotos szemmel nezve egyik sem er ennek a kozelebe. Nincs meg valamelyikotoknel beszkennelve ez a kep? | |||||
SIG | Adatlap | 368754 | 2008. március 30. 09:28 | ![]() | |
De, bocsánánat, csak félre ütöttem, magam marha :))) | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 368753 | 2008. március 30. 09:22 | ![]() | |
A Tu-144 mellett kisérőként tényleg a MiG-21I /Analog/ repül, az OK-016 jelzésű 21U gépet meg a csehek használták az Albatros saját gyártású katapult-ülésének légi tesztjeihez | |||||
PETI | Adatlap | 368752 | 2008. március 30. 09:16 | ![]() | |
Hali! Az nem MiG-21I (Analog) ? | |||||
SIG | Adatlap | 368751 | 2008. március 30. 00:44 | ![]() | |
Hello ! Akkor itt vannak az Unikumok. Nem gondolnám, hogy ne derülne ki a lényeg, de azért nem árt egy kis magyarázat :) Tehát van itt katapult-tesztes 21-es, a nagyszárnyú 21L, az amcsik lokátorkersztmetszetet mérnek egy zsákmány 21-en, egy szép finn és egy ritka zsákmány 21-es amcsi csilaggal... Dobok még a 23-as fórumra is és a korai utántöltést már feltettem az érdekes képek fórumára. Üdv... | |||||
mig23papa | Adatlap | 368750 | 2008. március 29. 19:59 | ![]() | |
SIG az jöhet minden mennyiségben, de ezt már úgy is tudod :-) | |||||
SIG | Adatlap | 368749 | 2008. március 29. 17:30 | ![]() | |
Hello ! Megkeresem és feldobm ide. Találtam egy pár érdekes fekete-fehéret 21-es és 23-as témában :) | |||||
mig23papa | Adatlap | 368748 | 2008. március 29. 16:57 | ![]() | |
SIG én is arra a képre gondoltam, de nekem nincs az meg | |||||
Monox | Adatlap | 368747 | 2008. március 28. 23:13 | ![]() | |
Nyugger! Köszönöm az infót. Arra sár sikerült rájönnöm, hogy a 6253-as farokrészét a 6327-es hordja, ez lett volna a további kérdésem. Az okokról esetleg tudsz valamit? Az, hogy a 9178-as svancot rakták a 3955-re ez meglepetés nekem. Meglepetés azért, mert ennek a gépnek igen soxor van törzshátsórész-cserét igénylő sérülése (ha valóban le kellett cserélni a 3955-tel, akkor ez a harmadik új törzshátsója), másrészt azért, mert a 3955 az 75A típus, a 9178 pedig 75AP. Nem tudom, hogy a vezérsík tetején lévő antennákon kívűl van-e szerkezeti külömbség a két típus törzshátsója között, mindenesetre a 3955-re rakott hátsón nem volt RSZBN antenna. Mig23papa! Érdekes így utólag látni, hogy milyen "kórtörténete" van egy szétvágásra ítélt gépnek, sőt, hogy miképp került oda. Azt sejteni lehetett, hogy a gép a 4112-essel együtt a gengszterváltás után nem repült (ez a festéséből világosan kiderült), de hogy a szárnyai alatt még ott a csillag, nos ez az infó eddig hiányzott. Azt hiszem ez a gép nem viselte a PG-s terepfestést sem, így elmondhatjuk róla, hogy ez az egyetlen gép, ami csapatterepszínnel került megsemmisítésre! (És persze, két réteg oldalszámmal!) A képet (általam) ismeretlen szerző készítette és 2001-ben kerültt hozzám Szolnokról. | |||||
Nyugger | Adatlap | 368746 | 2008. március 28. 21:16 | ![]() | |
Jó estét! Azért akkora talányt nem okoz a törzshátsórész kérdése, ha figyelmesen megnézitek a 6327-s 6253-s 21bis-ap fotókat... ez a megoldás. Ezt a cserét még 1994-ben a taszáriak 'végezték' el. A két repülőgép most is Pápán van, kiválóan látható a gyári- szám kavalkád a gépeken. A 3955-s kérdése is megoldott, 1995 novemberében láttam Körü udvarán már szétvágott állapotban és a 9178-s svanca tartozott hozzá. Mig23papa fotóin jól látszik a Kapos jelvény. A 9178-nak volt egy kis hajtómű tűze és cserélni kellett a svancát, ez a gép is Pápán van tessék megnézni az illesztésnél a számokat! | |||||
SIG | Adatlap | 368745 | 2008. március 28. 20:56 | ![]() | |
Halihó MigMágus ! Valamelyik angol vagy német nyelvű könyvemben van egy elég meredek kép, ahol valamilyen kétfedelükből pumpálják át a nyálat :S Nekem pont ez a bajom, hogy ilyen dolgokról keveset lehet látni vagy hallani. A szemem kiugrott, amikor kétüléses Me-109-ről meg Fw-190-ről találtam képeket. Nekem ez az Unikum... Vagy a "mágnes-gyűrűs" Ju-52 ! És ez a Mig-21UM is király, mert ilyenkor az ember azon agyal, hogy ilyet csináljon, ne a simát... | |||||
mig23papa | Adatlap | 368744 | 2008. március 28. 20:43 | ![]() | |
SIG tudtad, hogy már a világháború idején is volt légi utántöltés? | |||||
SIG | Adatlap | 368743 | 2008. március 28. 19:43 | ![]() | |
Hello ! Tudni nem tudom, de szerintem ez egy próba-cseresznye, levegőben tankolásra... Vagy nem ? Vagy igen ? Doktor úr, olyan bizonytalan vagyok :))) | |||||
Mekett | Adatlap | 368740 | 2008. március 28. 16:38 | ![]() | |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
A pápai fedezékeket 1 db Mig 23 részére tervezték, úgy hogy nyitott szárnnyal is elférjen, a fedezékből kigurulás lehetőségével. Ki volt alakítva a gázsugár elvezetése. Soha nem gurultak ki onnan a gépek. A fénykorban 2 db Mig23, vagy 3 db Mig 21 fért be. Biztosan több gép is beférne , ha szembeforgatnánk őket. A 21-est még csak csak betologatnák kézzel is, de a 23-asokat már elég nehézkes lenne.
Tudomásom szerint jelenleg minden gép a szabad ég alatt van tárolva, és ha minden igaz, a fedezékekben az egyéb "mutyik " vannak tárolva, talán még be is vannak hegesztve az ajtók, mert így könnyebb az őrzés védelmük.