<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
migi | Adatlap | 368863 | 2008. április 15. 20:54 | ![]() | |
Monox | Adatlap | 368861 | 2008. április 14. 13:53 | ![]() | |
Ja bocs... nehezen esett le... Az esetről készült fotókkal nagyon soxor találkoztam már, amikor 2001-ben (mintegy véletlenűl) a kezembe került a Hadtörténeti Levéltárban a baleseti jegyzőkönyv. Azóta, mindent lehet a dolgoról tudni (kezdve a repülési feladattól, a technikusok aznapi kajáján át a repülőgép kijavításáig mindent) azóta mindig jobban feltűnik minden ami az esettel volt kapcsolatos. Bár jobban megnézve (sajnos ezügyben nem a legjobb a szög) már látható, hogy nem futótörött a gép, elsőre rögtön azt hittem az eset ihletett meg. Nagyon jó lett még akkor is ha az egész csak merő véletlenségből hasonlít az akkor történtekre :) Itt egy fénykép mire gondoltam előszőr, sajnos nem a legjobb minőségű. | |||||
Monox | Adatlap | 368860 | 2008. április 14. 13:43 | ![]() | |
Csillagvadász: Mi van? :) | |||||
Csillagvadász | Adatlap | 368859 | 2008. április 14. 10:33 | ![]() | |
Monox, ezt kifejtenéd bővebben???:))) Én csak egy fantáziaszülte pillanatot igyekeztem megörökíteni, ámbár egy létező géppel:) Üdv:CSV | |||||
Monox | Adatlap | 368858 | 2008. április 14. 08:14 | ![]() | |
migi | Adatlap | 368857 | 2008. április 13. 09:55 | ![]() | |
Sziasztok Keresnék a 3964 gépünkről valamilyen felülnézeti képet amin látszik a szárny festési mintázata. | |||||
Wrecker | Adatlap | 368856 | 2008. április 12. 12:01 | ![]() | |
Mindent a turizmusért és az elvakult haditechnika rajongókért! :) | |||||
Monox | Adatlap | 368855 | 2008. április 12. 10:07 | ![]() | |
Wrecker! Nem elképzelhetetlen a roncsok helyzete és alakja alapján. Bár nem hiszem, hogy egy ilyen roncsot összeraktak volna még egyszer és feltettek volna egy emelvényre... | |||||
Monox | Adatlap | 368854 | 2008. április 12. 10:05 | ![]() | |
Csillagvadász! Örülök, hogy valaki lediorámázta az 1973.06.21.-én Kecskeméten történt esetet. "Hiánypótló" munka volt :)) | |||||
Monox | Adatlap | 368853 | 2008. április 12. 10:05 | ![]() | |
Csillagvadász! Örülök, hogy valaki lediorámázta az 1973.06.21.-én Kecskeméten történt esetet. "Hiánypótló" munka volt :)) | |||||
Wrecker | Adatlap | 368852 | 2008. április 11. 22:27 | ![]() | |
Csillagvadász | Adatlap | 368851 | 2008. április 11. 21:58 | ![]() | |
szezsolt | Adatlap | 368850 | 2008. április 11. 10:22 | ![]() | |
szezsolt | Adatlap | 368849 | 2008. április 11. 10:14 | ![]() | |
A jugoszláv légierő (JRV i PVO) gépein 1992-től, a függőleges vezérsíkon már nem a hosszú sávokat használták, hanem egy rövidet és a vörös csillag is hiányzik belőle (ahogy a képeken látszik). De elképzelhető az is hogy leégett, vagy lekopott, mert ezek a roncsok már kb. 15 éve ott állnak. üdv zsolt | |||||
Monox | Adatlap | 368848 | 2008. április 11. 08:14 | ![]() | |
Egyébként furcsa, hogy a függőleges vezérsík megmaradt részén semmiféle felségjelzés/számozás nem látszik, pedig a szeb gépeken legalább a volt Jugoszláv sáv nyomának látszania kellene. És ha jobban megnézzük a képet, még az is lehet, hogy nem is egy repülőgép van a képen. | |||||
Wrecker | Adatlap | 368847 | 2008. április 10. 21:42 | ![]() | |
A pontos helyszín Karlovac. A Szerb légierő gépe volt, 1991-95 között lötte le a Horvát haderő. | |||||
Monox | Adatlap | 368846 | 2008. április 10. 15:35 | ![]() | |
Ki van állítva egy rakás tarackkal, harckocsival, löveggel együtt. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 368845 | 2008. április 10. 15:16 | ![]() | |
Ez ott ki van állítva, vagy most találták a tóban ? | |||||
Monox | Adatlap | 368844 | 2008. április 10. 14:55 | ![]() | |
Rumcájsz | Adatlap | 368843 | 2008. április 8. 22:55 | ![]() | |
Köszi, Peti, nekem az a szép emlék, mikor még dolgoztam is rajta, de remélem előbb-utóbb makett is lesz belőle üdv Rumcájsz | |||||
PETI | Adatlap | 368842 | 2008. április 8. 21:19 | ![]() | |
Rumcájsz! Gratulálok a 1418-as képekhez, tök jó, hogy megcsináltad őket!!! Szép emlék, amikor még a TopGun-ban is ott volt egyszer... :) Üdv PETI | |||||
mig23papa | Adatlap | 368841 | 2008. április 8. 08:31 | ![]() | |
Rumcájsz Sajna megint azon a koszos pénzen múlt a dolog. :-(( | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 368840 | 2008. április 7. 22:25 | ![]() | |
papa Bizonyos magánéleti változások miatt bekövetkező anyagi/gazdasági helyzet volt a kényszeritő ok. | |||||
mig23papa | Adatlap | 368839 | 2008. április 7. 21:18 | ![]() | |
Rumcájsz | Adatlap | 368838 | 2008. április 7. 20:27 | ![]() | |
Szia, papa az összes fotó készitésének időpontjában Soma kapitány volt a gép tulajdonosa, de csak a totálkép készült Ferihegyen, a többi Siófok közelében, amikor a kapitány úr egy nyári szezon erejéig kölcsönadta a gépet a Piroska csárda gazdájának. Utána Várpalota volt a telepitési hely egy MiG-15-el és egy MiG-17PF-el együtt, majd kénytelen volt az egész "múzeumot" eladni a keceli Pintér-milliomosnak /ott sajnos a 1418-at átmázolták egyen- ezüstre/. | |||||
mig23papa | Adatlap | 368837 | 2008. április 7. 20:19 | ![]() | |
Rumcájsz Az iaro.3dmax.hu/kep/total.JPG képen lévő gép éppen akkor nem a Somogyvári József "Soma", egykori MALÉV pilóta tulajdonában volt? | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 368836 | 2008. április 7. 16:48 | ![]() | |
Hát akkor a "1418" MiG-21U 66-os tipus, egyedi terepfestéssel, lásd 1914.sz.alatt 1-2-3., a törzs baloldala 4.,bal szárnytő két képből összerakva,repirány balra 5., bal szárny eleje, a két sötét lyuk a még lezáratlan fegyver-függ. bekötési pontok 6., bal szárnyvég 7., bal stabilizátor/vizszintes vezérsik, a sötét nyilások itt is a lezáratlan bekötési pontok 8-9., a géporr felülről jobbról-balról 10. - JOBB SZÁRNY hátsó rész, 11. - mellső rész 12.- szárnyvég 13-14-15., a törzs jobboldala Totálkép Ferihegyen - itt is jól látszik, hogy a fegyver-függesztők és a póttartály aluminium-ezüst szinüek. Megjegyzés : mint több fotón is látható, a szárny felső festése erősen kopott a sok mászkálástól, a sárga és barna foltok eredetileg a törzsfestéshez hasonlóan összefüggő mezőket képeztek, tág teret hagyva a makettező fantáziájának | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 368834 | 2008. április 7. 16:13 | ![]() | |
Akkor mégegyszer... iaro.3dmax.hu/kep/141.JPG iaro.3dmax.hu/kep/72.JPG iaro.3dmax.hu/kep/63.JPG iaro.3dmax.hu/kep/34.JPG iaro.3dmax.hu/kep/15.JPG iaro.3dmax.hu/kep/16.JPG iaro.3dmax.hu/kep/7.JPG iaro.3dmax.hu/kep/8.JPG iaro.3dmax.hu/kep/19.JPG iaro.3dmax.hu/kep/10.JPG iaro.3dmax.hu/kep/311.JPG iaro.3dmax.hu/kep/total.JPG | |||||
Monox | Adatlap | 368832 | 2008. április 7. 16:07 | ![]() | |
MiG-15-ös... Bocsi... :) | |||||
Monox | Adatlap | 368831 | 2008. április 7. 15:47 | ![]() | |
Ezt meg most találtam, bár még a MiG-1-ös van érintve benne, de elég részletes. index.hu/politika/belfold/tegnapiujsag/2008/04/07/1970_zoboki_sandor_fohadnagy_megszokik_egy_vadaszrepulovel/ | |||||
Monox | Adatlap | 368830 | 2008. április 7. 15:47 | ![]() | |
Igen erről. | |||||
migi | Adatlap | 368829 | 2008. április 7. 15:45 | ![]() | |
Sziasztok Urak ugye erről a dudorrol van szó az IFF kapcsolatban . | |||||
Wrecker | Adatlap | 368828 | 2008. április 6. 22:58 | ![]() | |
Bocs 3964 :) | |||||
Wrecker | Adatlap | 368827 | 2008. április 6. 22:57 | ![]() | |
Egy "amerikás" magyar gép, állítólag Renoban. | |||||
Monox | Adatlap | 368826 | 2008. április 6. 22:27 | ![]() | |
Mig23papa! Lacy megadta a helyes választ... :) | |||||
Lacy | Adatlap | 368825 | 2008. április 6. 21:21 | ![]() | |
Nyugger Szuper, akkor meg van a Magyar 1603-as Mig-21PF :) www.airliners.net/photo/Untitled/Mikoyan-Gurevich-MiG-21.../0208468&photo_nr=81&prev_id=0209377&next_id=0199159 | |||||
mig23papa | Adatlap | 368824 | 2008. április 6. 21:00 | ![]() | |
Lacy | Adatlap | 368823 | 2008. április 6. 20:24 | ![]() | |
Kinagyítva a kabin fotót, a sárga ’matricán’ mintha a 4058-as szám lenne kiragasztva rá | |||||
mig23papa | Adatlap | 368822 | 2008. április 6. 20:10 | ![]() | |
búza | Adatlap | 368821 | 2008. április 6. 19:45 | ![]() | |
A magyar MIG-21-esek esetében a javítás előtt és a seregnél a szögletes szám volt felfestve. A csillagban a fehér kör nagyobb átmérőjű volt, kiért a csillag fehér szegélyéig, már ahol az fel volt festve. A PG-s számok mindig kerekek voltak, néhány esetben ezt használta a KÖRÜ is, főként a terepfestések kezdetén. A csillagban a fehér kör ebben az esetben kisebb, nem ér ki a szegélyig, ami a PG festésen mindig rajta volt.A lemaratott gépek felségjelén viszont soha. | |||||
migi | Adatlap | 368820 | 2008. április 6. 19:44 | ![]() | |
Nyugger | Adatlap | 368819 | 2008. április 6. 19:27 | ![]() | |
Búza, Lacy ! Rákerestem a N21MG lajstromra, a hírt igaz az a volt gépünk, gyártás éve, oldalszám stimmel a modell tipus nem N-NUMBER 21MG Aircraft Serial Number 1603 Aircraft Manufacturer STATE AIRCRAFT FACTORY Aircraft Type Fixed wing single engine Aircraft Model F-7 MIG-21 Engine Manufacturer AMA/EXPR Engine Type Turbo-jet Engine Model UNKNOWN ENG Year Manufactured 1965 Registrant Corporation Name EAA AVIATION FOUNDATION INC Address EAA AVIATION CENTER PO BOX 3065 OSHKOSH , WI-54903-3065 US Registration Date 02 February 1993 | |||||
búza | Adatlap | 368818 | 2008. április 6. 15:37 | ![]() | |
Nyugger és Monox! A 4058-as és 3964-es gépbe nem a PG építette be az IFF rendszert. Ha kapok emil címet el tudom küldeni a táblázatot. Ide nem megy fel rendesen. Üdv: Búza | |||||
Levix | Adatlap | 368817 | 2008. április 6. 14:35 | ![]() | |
Szu-22? MiG-29? "Tisztában vagyok azzal, hogy a Szovjet gépek minden ívet nélkülöző szögletes számokkal repültek." Persze ez így ebben a formában nem igaz :). Sőt. | |||||
Monox | Adatlap | 368816 | 2008. április 6. 12:43 | ![]() | |
Levix! Azért, mert azokon a gépeken, amik onnan érkeztek hozzánk, ez a számséma szerepelt. Kivételek persze vannak (pl. a MIG típusok előtt és a MiG-17), de gyakorlatilag minden másod-,harmad-,és negyedik generációs gépen és helikopteren ezzel a számtípussal érkezett. Tisztában vagyok azzal, hogy a Szovjet gépek minden ívet nélkülöző szögletes számokkal repültek. | |||||
cseka76 | Adatlap | 368815 | 2008. április 6. 11:59 | ![]() | |
Levix | Adatlap | 368814 | 2008. április 6. 11:04 | ![]() | |
Miért hívjátok szovjet mintájú számnak? Az orosz gépeken előfordul mindenféle formájú szám, de az ami a magyar 21-eseken volt ha létezett is orosz gépen, egyáltalán NEM tipikus. | |||||
Monox | Adatlap | 368813 | 2008. április 5. 22:57 | ![]() | |
Monox | Adatlap | 368812 | 2008. április 5. 22:52 | ![]() | |
Azt mondják a jó fényképhez jókor kell jó helyen lenni... Hát akkor legyünk itt is jó helyen és legyen még itt pár kép az "élő" 4058-asról. Az utolsó kép kivételével a gép a szovjet mintájú oldalszámot viszi, ami már csillaggal is hordott. Nem igazán lehet kivenni, hogy lefestették volna a PG-s oldalszámot (ami pedig valószínű) ami valószínűsiti, hogy szinte azonnal átfestették és az alatta lévő festék együtt kopott a többivel. Aztán jött a harmadik réteg PG-s oldalszám... Lacy! Egyébként miért kötődsz ennyire ehhez a géphez? | |||||
Nyugger | Adatlap | 368811 | 2008. április 5. 21:54 | ![]() | |
Monox! Alakul a dolog... nos, a MiG-21bis-AP ill. UM változatokba a DR.Rt.ben építették be az IFF-t az 1994-es év során. Nincs információm a bis-A -ról. Lehet, hogy a csapatnál alakították át. A dudor hiányáról, lehetséges-e az, hogy a Lazuros változatban több hely lenne a rádiótérben mint az RSzBN-s változatban ? A 4058-s kép értékét tovább nőveli, hogy ez a gép 1995 októberében állt le és 1997-ben selejtezték. Nagyon időben lett fotózva, köszönet a Gál Józsefnek ! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Sziasztok
Tud valaki valamit erről az eseményről ? A 3732 gép