/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193.
migi 368863 2008. április 15. 20:54
Válasz erre
b MiG_21BIS_hu_3732_001
b MiG_21BIS_hu_3732_001

Sziasztok
Tud valaki valamit erről az eseményről ? A 3732 gép
Monox 368861 2008. április 14. 13:53
Válasz erre
02
02

Ja bocs... nehezen esett le...

Az esetről készült fotókkal nagyon soxor találkoztam már, amikor 2001-ben (mintegy véletlenűl) a kezembe került a Hadtörténeti Levéltárban a baleseti jegyzőkönyv. Azóta, mindent lehet a dolgoról tudni (kezdve a repülési feladattól, a technikusok aznapi kajáján át a repülőgép kijavításáig mindent) azóta mindig jobban feltűnik minden ami az esettel volt kapcsolatos. Bár jobban megnézve (sajnos ezügyben nem a legjobb a szög) már látható, hogy nem futótörött a gép, elsőre rögtön azt hittem az eset ihletett meg. Nagyon jó lett még akkor is ha az egész csak merő véletlenségből hasonlít az akkor történtekre :) Itt egy fénykép mire gondoltam előszőr, sajnos nem a legjobb minőségű.
Monox 368860 2008. április 14. 13:43
Válasz erre
Csillagvadász: Mi van? :)
Csillagvadász 368859 2008. április 14. 10:33
Válasz erre
Monox, ezt kifejtenéd bővebben???:))) Én csak egy fantáziaszülte pillanatot igyekeztem megörökíteni, ámbár egy létező géppel:)
Üdv:CSV
Monox 368858 2008. április 14. 08:14
Válasz erre
PA_010627_019_AG_MiG_21a
PA_010627_019_AG_MiG_21a

Migi!

Ennél feljebbről nincs erről a gépről fotóm.
migi 368857 2008. április 13. 09:55
Válasz erre
Sziasztok
Keresnék a 3964 gépünkről valamilyen felülnézeti képet amin látszik a szárny festési mintázata.
Wrecker 368856 2008. április 12. 12:01
Válasz erre
Mindent a turizmusért és az elvakult haditechnika rajongókért! :)
Monox 368855 2008. április 12. 10:07
Válasz erre
Wrecker!

Nem elképzelhetetlen a roncsok helyzete és alakja alapján. Bár nem hiszem, hogy egy ilyen roncsot összeraktak volna még egyszer és feltettek volna egy emelvényre...
Monox 368854 2008. április 12. 10:05
Válasz erre
Csillagvadász!

Örülök, hogy valaki lediorámázta az 1973.06.21.-én Kecskeméten történt esetet. "Hiánypótló" munka volt :))
Monox 368853 2008. április 12. 10:05
Válasz erre
Csillagvadász!

Örülök, hogy valaki lediorámázta az 1973.06.21.-én Kecskeméten történt esetet. "Hiánypótló" munka volt :))
Wrecker 368852 2008. április 11. 22:27
Válasz erre
Karlovac-03
Karlovac-03

Tudomásom szerint ez is a Karlovacnál lelőtt Mig-21-es roncsai.
Csillagvadász 368851 2008. április 11. 21:58
Válasz erre
DSCF7905
DSCF7905

Üdv Urak!
Elkészült, mihez oly'sok segítséget adtatok, utólag is köszönet érte!
Az "Égbolt meghódítói..." topicban több a kép:)
Üdv:CSV
szezsolt 368850 2008. április 11. 10:22
Válasz erre
galeb g-4
galeb g-4

PL: Átmeneti állapot (?)
szezsolt 368849 2008. április 11. 10:14
Válasz erre
v_mig21v
v_mig21v
MiG-21bis
MiG-21bis

A jugoszláv légierő (JRV i PVO) gépein 1992-től, a függőleges vezérsíkon már nem a hosszú sávokat használták, hanem egy rövidet és a vörös csillag is hiányzik belőle (ahogy a képeken látszik). De elképzelhető az is hogy leégett, vagy lekopott, mert ezek a roncsok már kb. 15 éve ott állnak.

üdv
zsolt
Monox 368848 2008. április 11. 08:14
Válasz erre
Egyébként furcsa, hogy a függőleges vezérsík megmaradt részén semmiféle felségjelzés/számozás nem látszik, pedig a szeb gépeken legalább a volt Jugoszláv sáv nyomának látszania kellene. És ha jobban megnézzük a képet, még az is lehet, hogy nem is egy repülőgép van a képen.
Wrecker 368847 2008. április 10. 21:42
Válasz erre
Karlovac-01
Karlovac-01
Karlovac-02
Karlovac-02

A pontos helyszín Karlovac.
A Szerb légierő gépe volt, 1991-95 között lötte le a Horvát haderő.
Monox 368846 2008. április 10. 15:35
Válasz erre
Ki van állítva egy rakás tarackkal, harckocsival, löveggel együtt.
zoli1989 368845 2008. április 10. 15:16
Válasz erre
Ez ott ki van állítva, vagy most találták a tóban ?
Monox 368844 2008. április 10. 14:55
Válasz erre
plitvicei tavak 079
plitvicei tavak 079
plitvicei tavak 085
plitvicei tavak 085

Lelőtt MiG-21bisz Horvátországban a Plitvice-i tavaknál.
Rumcájsz 368843 2008. április 8. 22:55
Válasz erre
Köszi, Peti, nekem az a szép emlék, mikor még dolgoztam is rajta, de remélem előbb-utóbb makett is lesz belőle
üdv Rumcájsz
PETI 368842 2008. április 8. 21:19
Válasz erre
Rumcájsz!

Gratulálok a 1418-as képekhez, tök jó, hogy megcsináltad őket!!!
Szép emlék, amikor még a TopGun-ban is ott volt egyszer... :)
Üdv
PETI
mig23papa 368841 2008. április 8. 08:31
Válasz erre
Rumcájsz

Sajna megint azon a koszos pénzen múlt a dolog. :-((
Rumcájsz 368840 2008. április 7. 22:25
Válasz erre
papa
Bizonyos magánéleti változások miatt bekövetkező anyagi/gazdasági helyzet volt a kényszeritő ok.
mig23papa 368839 2008. április 7. 21:18
Válasz erre
Rumcájsz

Mért volt KÉNYTELEN eladni?
Rumcájsz 368838 2008. április 7. 20:27
Válasz erre
Szia, papa
az összes fotó készitésének időpontjában Soma kapitány volt a gép tulajdonosa, de csak a totálkép készült Ferihegyen, a többi Siófok közelében, amikor a kapitány úr egy nyári szezon erejéig kölcsönadta a gépet a Piroska csárda gazdájának. Utána Várpalota volt a telepitési hely egy MiG-15-el és egy MiG-17PF-el együtt, majd kénytelen volt az egész "múzeumot" eladni a keceli Pintér-milliomosnak /ott sajnos a 1418-at átmázolták egyen-
ezüstre/.
mig23papa 368837 2008. április 7. 20:19
Válasz erre
Rumcájsz

Az iaro.3dmax.hu/kep/total.JPG képen lévő gép éppen akkor nem a Somogyvári József "Soma", egykori MALÉV pilóta tulajdonában volt?
Rumcájsz 368836 2008. április 7. 16:48
Válasz erre
Hát akkor a "1418" MiG-21U 66-os tipus, egyedi terepfestéssel, lásd 1914.sz.alatt
1-2-3., a törzs baloldala 4.,bal szárnytő két képből összerakva,repirány balra
5., bal szárny eleje, a két sötét lyuk a még lezáratlan fegyver-függ. bekötési pontok
6., bal szárnyvég 7., bal stabilizátor/vizszintes vezérsik, a sötét
nyilások itt is a lezáratlan bekötési pontok
8-9., a géporr felülről jobbról-balról
10. - JOBB SZÁRNY hátsó rész, 11. - mellső rész 12.- szárnyvég
13-14-15., a törzs jobboldala
Totálkép Ferihegyen - itt is jól látszik, hogy a fegyver-függesztők és a póttartály aluminium-ezüst szinüek.
Megjegyzés : mint több fotón is látható, a szárny felső festése erősen kopott a sok mászkálástól, a sárga és barna foltok eredetileg a törzsfestéshez hasonlóan összefüggő mezőket képeztek, tág teret hagyva a makettező fantáziájának
Rumcájsz 368834 2008. április 7. 16:13
Válasz erre
Monox 368832 2008. április 7. 16:07
Válasz erre
MiG-15-ös... Bocsi... :)
Monox 368831 2008. április 7. 15:47
Válasz erre
Ezt meg most találtam, bár még a MiG-1-ös van érintve benne, de elég részletes.

index.hu/politika/belfold/tegnapiujsag/2008/04/07/1970_zoboki_sandor_fohadnagy_megszokik_egy_vadaszrepulovel/
Monox 368830 2008. április 7. 15:47
Válasz erre
Igen erről.
migi 368829 2008. április 7. 15:45
Válasz erre
Dudor
Dudor

Sziasztok
Urak ugye erről a dudorrol van szó az IFF kapcsolatban .
Wrecker 368828 2008. április 6. 22:58
Válasz erre
Bocs 3964 :)
Wrecker 368827 2008. április 6. 22:57
Válasz erre
3962 amerikában
3962 amerikában

Egy "amerikás" magyar gép, állítólag Renoban.
Monox 368826 2008. április 6. 22:27
Válasz erre
Mig23papa!

Lacy megadta a helyes választ... :)
Lacy 368825 2008. április 6. 21:21
Válasz erre
mig23papa 368824 2008. április 6. 21:00
Válasz erre
Lacy 368823 2008. április 6. 20:24
Válasz erre
Kinagyítva a kabin fotót, a sárga ’matricán’ mintha a 4058-as szám lenne kiragasztva rá
mig23papa 368822 2008. április 6. 20:10
Válasz erre
Monox

Honnan látszik hogy ez a a 4058-as kabinja ?
búza 368821 2008. április 6. 19:45
Válasz erre
A magyar MIG-21-esek esetében a javítás előtt és a seregnél a szögletes szám volt felfestve. A csillagban a fehér kör nagyobb átmérőjű volt, kiért a csillag fehér szegélyéig, már ahol az fel volt festve. A PG-s számok mindig kerekek voltak, néhány esetben ezt használta a KÖRÜ is, főként a terepfestések kezdetén. A csillagban a fehér kör ebben az esetben kisebb, nem ér ki a szegélyig, ami a PG festésen mindig rajta volt.A lemaratott gépek felségjelén viszont soha.
migi 368820 2008. április 6. 19:44
Válasz erre
Szia Buza
Légyszives küld el nekem is .
üdv: migi
Nyugger 368819 2008. április 6. 19:27
Válasz erre
Búza, Lacy !

Rákerestem a N21MG lajstromra, a hírt igaz az a volt gépünk, gyártás éve, oldalszám
stimmel a modell tipus nem
N-NUMBER 21MG
Aircraft Serial Number 1603
Aircraft Manufacturer STATE AIRCRAFT FACTORY
Aircraft Type Fixed wing single engine
Aircraft Model F-7 MIG-21
Engine Manufacturer AMA/EXPR
Engine Type Turbo-jet
Engine Model UNKNOWN ENG
Year Manufactured 1965
Registrant Corporation
Name EAA AVIATION FOUNDATION INC
Address EAA AVIATION CENTER PO BOX 3065 OSHKOSH , WI-54903-3065
US Registration Date 02 February 1993
búza 368818 2008. április 6. 15:37
Válasz erre
Nyugger és Monox!
A 4058-as és 3964-es gépbe nem a PG építette be az IFF rendszert.
Ha kapok emil címet el tudom küldeni a táblázatot. Ide nem megy fel rendesen.
Üdv: Búza
Levix 368817 2008. április 6. 14:35
Válasz erre
Szu-22? MiG-29?

"Tisztában vagyok azzal, hogy a Szovjet gépek minden ívet nélkülöző szögletes számokkal repültek."
Persze ez így ebben a formában nem igaz :). Sőt.
Monox 368816 2008. április 6. 12:43
Válasz erre
Levix!

Azért, mert azokon a gépeken, amik onnan érkeztek hozzánk, ez a számséma szerepelt. Kivételek persze vannak (pl. a MIG típusok előtt és a MiG-17), de gyakorlatilag minden másod-,harmad-,és negyedik generációs gépen és helikopteren ezzel a számtípussal érkezett.
Tisztában vagyok azzal, hogy a Szovjet gépek minden ívet nélkülöző szögletes számokkal repültek.
cseka76 368815 2008. április 6. 11:59
Válasz erre
Lacy!

Köszönöm a képeket és az infót!

Üdv.: cseka76
Levix 368814 2008. április 6. 11:04
Válasz erre
Miért hívjátok szovjet mintájú számnak? Az orosz gépeken előfordul mindenféle formájú szám, de az ami a magyar 21-eseken volt ha létezett is orosz gépen, egyáltalán NEM tipikus.
Monox 368813 2008. április 5. 22:57
Válasz erre
17
17

Ráadásnak a 4058-as kabinja, ahol tisztán látszik a IFF kezelődobozai.
Monox 368812 2008. április 5. 22:52
Válasz erre
07
07
09
09
13
13

Azt mondják a jó fényképhez jókor kell jó helyen lenni... Hát akkor legyünk itt is jó helyen és legyen még itt pár kép az "élő" 4058-asról. Az utolsó kép kivételével a gép a szovjet mintájú oldalszámot viszi, ami már csillaggal is hordott. Nem igazán lehet kivenni, hogy lefestették volna a PG-s oldalszámot (ami pedig valószínű) ami valószínűsiti, hogy szinte azonnal átfestették és az alatta lévő festék együtt kopott a többivel. Aztán jött a harmadik réteg PG-s oldalszám...

Lacy! Egyébként miért kötődsz ennyire ehhez a géphez?
Nyugger 368811 2008. április 5. 21:54
Válasz erre
Monox!

Alakul a dolog... nos, a MiG-21bis-AP ill. UM változatokba a DR.Rt.ben építették be
az IFF-t az 1994-es év során. Nincs információm a bis-A -ról. Lehet, hogy a csapatnál
alakították át. A dudor hiányáról, lehetséges-e az, hogy a Lazuros változatban több hely lenne a rádiótérben mint az RSzBN-s változatban ? A 4058-s kép értékét tovább nőveli, hogy ez a gép 1995 októberében állt le és 1997-ben selejtezték.
Nagyon időben lett fotózva, köszönet a Gál Józsefnek !
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193.