<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
migi | Adatlap | 368888 | 2008. április 22. 21:05 | ||||||||||
Látod ez a amatőr és a profi között a külömbség ,te rögtön tudod mit irtam ,nekem 3szor is elkellet olvasni amit irtál hogy megértsem . Előzmény: (368886) Rumcájsz_52 2008. április 22. 20:01 | |||||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 368887 | 2008. április 22. 20:10 | ||||||||||
Talált,süllyedt /mármint én''/ | |||||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 368886 | 2008. április 22. 20:01 | ||||||||||
Az 52 nem az életkorom /sajnos/, csak mikor regisztráltam magam, kederült, hogy ez a név amúgy natúr formájában már foglalt, igy hozzáirtam egy számot. Ha a fotóid alatt szereplő számsor a dátumot jelzi, akkor eleve nem lehet az a gép, amit én tippeltem. Mindenesetre úgy néz ki, valami elszabadult a hajtóműből, és erre talált magának kiutat. Ha a "valami"-re tippelni kellene, a legnagyobb valószinűsége egy turbinalapátnak van, a fordulatszámból adódó hatalmas centrifugális erő miatt elsősorban ennek van akkora mozgási energiája,hogy igy kibontsa a belső hővédő burkolatot meg még a gép oldalát is. Az utolsó fotódnál emlitett horpadás azonositásra teljesen alkalmatlan, szerintem elvétve találhatsz csak olyan 21-est, aminek ez a hűtőlevegő-bevezető csöve nincs össze-vissza horpadozva, ui. a hengeres hidraulika-akkukulátorok ellenőrzéséhez, nitrogén-feltöltéséhez a második képen látható felnyitott szerelőnyilásnál lehetett hozzáférni, és a kiálló levegő-torlócső hogy úgy mondjam, "jövet-menet útbaesett". | |||||||||||||
búza | Adatlap | 368885 | 2008. április 22. 19:29 | ||||||||||
'79-ben még nem volt ék a svancon! | |||||||||||||
migi | Adatlap | 368884 | 2008. április 22. 19:10 | ||||||||||
Sziasztok Laci ugye nem kötelező mindenkinek ki irni az életkort a neve után ? A gyüjteményem szerint ez a gép 5721 . az utolsó képen látszik a jobboldali beömlővégén a sérülés nyomai ami SZERINTEM hasonlóak a másik képen lévő beömlő sérüléséhezhez .ELNÉZÉST nem vagyok szakember csak mániákus . | |||||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 368883 | 2008. április 22. 18:23 | ||||||||||
Lehet, hogy a "9178"-as 21 bisz /75AP/,amivel 1979 októberében próbált nyugatra szökni egy sorkatona. A rosz helyzetbe állitott gázkar miatt a hajtóműinditás során a hajtómű kigyulladt, és a gép megégett, de törzs-hátsórész cseréjével a gépet újra repülőképessé varázsolták./Az esemény Pápán történt./ | |||||||||||||
migi | Adatlap | 368882 | 2008. április 22. 18:21 | ||||||||||
Sajna nem ez a gép az mert abból katapultátak . | |||||||||||||
migi | Adatlap | 368881 | 2008. április 22. 17:59 | ||||||||||
Szia Úgy rémlik a Top-gunban volt egy cikk erről a gépről megpóbálom megkeresni. | |||||||||||||
Monox | Adatlap | 368880 | 2008. április 22. 10:18 | ||||||||||
Monox | Adatlap | 368879 | 2008. április 18. 16:00 | ||||||||||
Búza! 3745 és 3945 old.sz. 75A-k. | |||||||||||||
búza | Adatlap | 368878 | 2008. április 18. 10:42 | ||||||||||
Monox! Melyik volt a másik kettő? | |||||||||||||
Monox | Adatlap | 368877 | 2008. április 18. 08:14 | ||||||||||
Búza! A valóságtartalomhoz ebben az esetben sajnos nem tudok hozzászólni. Nem voltam jelen sajnos az események idején. Következtetni lehet rá, viszont az bizonyos, hogy 90.05.12.-én került hivatalosan is az iskola állományába a gép harmadmagavál. Ha valóban az eset után 1 évvel került be a PG-be ez már eleve magyarázatot ad arra, hogy nem repült többé és csak tansegédletnek készítették elő. Viszont ezeket a dátumokat is leírta valamikor valaki(k), nyílván az(ok) aki(k) ott voltak és láttak valamit. A formulár is biztosan megvan Szolnokon, igyexek is előkeríteni, de ez a mai napig még nem vezetett eredményre... | |||||||||||||
JFS | Adatlap | 368876 | 2008. április 17. 15:25 | ||||||||||
photo MiG 21MFN inflight http://www.czechairspotters.com/galerie/index.php?cat=9 | |||||||||||||
búza | Adatlap | 368875 | 2008. április 17. 14:05 | ||||||||||
Monox! Itt valami nem stimmel a dátumokkal! "A második esetben külön kihangsúlyozottan szerepel, hogy CSAK sérüléses javításról van szó." Ez így igaz. "A repülőgép 1266 óra 50 perc repidővel került a PG-be 1988.05.04.-én." Szerintem a jó dátum '89.04.19 "A gépen sokat "ültek", a berepülése 1989.08.14.-16. között zajlott le, majd 1989.08.30.-án szállították el." Szerintem egyenesen Szolnokra vittük és nem szárnyon repült el, ott lett összerakva a szárnnyal. Ezért nem lehet jó a "Szolnokra 1990.05.12.-én került" állítás. Meg kell mondanom, hogy elég kevés jegyzetem van róla, de ha valaki hozzáfér a formulárhoz, az tudni fogja az igazat. | |||||||||||||
búza | Adatlap | 368874 | 2008. április 17. 07:53 | ||||||||||
Monox! Valószínűleg igazad van, de én egyenlőre nem találtam adatot róla. Jó lenne látni a formulárját! Szolnokon biztosan megvan. A '89-es dátum gyanús, egy év túl sok idő a sérüléses javításhoz. A berepülésére sem emlékszem, de lehet, hogy szabin voltam. Az első kísérleti nagyjavított BISZ a 3964 volt '91 végén. | |||||||||||||
Lacy | Adatlap | 368873 | 2008. április 16. 21:14 | ||||||||||
Monox | Adatlap | 368872 | 2008. április 16. 20:27 | ||||||||||
A PG-ben dolgozott valaha Molnár Laci barátom, és Zsák Ferenc is, akiktől az információimat kaptam. A tőlük kapott adatok értelmében: A 75033732 gyári számú 3732 old.számú gép 850 órás közepes javításra érkezett 1982.03.04.-én, ahonnan 1982.06.30.-án távozott. Beérkezésig 735 óra 46 percet repült. (Ez eleve nagyon furcsa, de a biszek szinte mindegyike elképesztő külömbségekkel érkezett be a 850 órásnak nevezett javításra.) Ez a közepes javítás volt az egyetlen ipari javítás a gép életében. A második esetben külön kihangsúlyozottan szerepel, hogy CSAK sérüléses javításról van szó. A repülőgép 1266 óra 50 perc repidővel került a PG-be 1988.05.04.-én. A gépen sokat "ültek", a berepülése 1989.08.14.-16. között zajlott le, majd 1989.08.30. -án szállították el. (Még arra is gondoltam, hogy elírás az 1989-es dátum. Lehetséges, hogy 1988. de az már aligha, hogy mindkét évszámot elírják.) Nemrég a itt a 3955-ös biszt vizslattam ugyanilyen okokból. Több forrás is állítja, hogy az a gép volt az első 1200 órás nagyjavított 75A típus. De mint azt itt mig23papa is írta, közel sem így történt, bár tervezett volt a PG-be szállítás a lángvágónál tovább nem jutottak vele. De úgy él a köztudatban, mint az első gép amin végrehajtották a nagyjavítást. | |||||||||||||
Figaro | Adatlap | 368871 | 2008. április 16. 20:16 | ||||||||||
A korabeli sajtóban ez másként volt közölve: "A kiképzési repülés végén, többszöri kísérletre sem nyílt ki a MiG-21-es orrfutóműve, s a repülésvezető és a műszakiak összes földi jó tanácsa sem vezetett eredményre. Amikor az üzemanyag szint 100 liter alá csökkent, a katapultálási légtérbe vezette gépét, s élete utolsó reménysugaraként végrehajtotta a kapott parancsot." | |||||||||||||
búza | Adatlap | 368870 | 2008. április 16. 17:06 | ||||||||||
Monox! Biztos ez a javítás utáni berepülés? Én semmi nyomát nem találom. | |||||||||||||
Monox | Adatlap | 368869 | 2008. április 16. 16:57 | ||||||||||
Búza! Ez az írás a Top Gun 1993.06. számában jelent meg a 8. oldalon. Maga a pilóta meséli el, amikor az Sky Hussars-t bemutatták az újságban. Ezt mondta, ennyit lehet tudni, máshol azóta se jelent meg semmi az esetről. Gyanítottam, hogy a gép nem repült többet, mert bár a PG-be is csak 3 hónappal az eset után vitték, de ha jó a dátum akkor több mint egy évvel később hozták csak ki, igaz kompletten berepülve, mindezt úgy, hogy 1266 óra volt akkor benne. Ez egyébként nagyon érthetetlen, hiszen a bisz-t 1200 óra után nagyjavítják, itt pedig nem hajtották végre, hanem csak beengedték majd egy jó hosszú "parkolás" után kibocsátották. Igaz a gépet a következő év elején "hivatalosan" is selejtezték. Szolnokra 1990.05.12.-én került. A 9601-eseről egy Kecskeméten szolgált sorkatona beszélt nekem. Szerinte a hajózónak annyit mondtak a rádióban, hogy megpróbálkozhat a visszatéréssel, de ha valaha az életben repülni akar még, akkor katapultáljon... A gép valóban nem volt nagyon összetörve, épp csak a szárnyai csavarodtak el. Érdekes lenne tudni mi történt vele utána. És azt is, hogy csapatterepszínű v. lemezszínű volt-e a gép. A PG-ből 81.03.05.-kor jött ki... | |||||||||||||
Hind | Adatlap | 368868 | 2008. április 16. 10:56 | ||||||||||
Látjátok feleim,ezért jobb a helikopter! Ha nem jön ki ,agától,megfüggnek vele,és a jólképzett műszaki kipiszkálja a futót.Igaz M2-vel nem,és orsózni is csak erősen korlátozottan tud. i | |||||||||||||
búza | Adatlap | 368867 | 2008. április 16. 08:58 | ||||||||||
Szia Monox! A gép nem repült többet. Gondolom, ez az a Pál István, aki később Égi Huszár lett. Mondjuk nem tudom, milyen Nap süthetett rossz szögben, tiszta víz a beton és látszik, hogy egetverően rossz idő volt. Persze a felhők felett mindig kék az ég! A 9601-es csak lámpa hiba volt, az orrfutó ki volt rögzítve, úgy "szállt le" a gép a katapultálás után. Állítólag még nem is nagyon törött össze. Nem tudták eldönteni, hogy valójában nincs rögzítve, vagy csak jelzéshiba, a lé meg az idő meg csak fogyott belőle. Azért katapultáltatták, mert fiatal és rutintalan volt, egy tapasztaltabb hajózóra biztosan rábízták volna a dolgot. Üdv: Búza | |||||||||||||
Monox | Adatlap | 368866 | 2008. április 15. 23:27 | ||||||||||
Migi! 1988 februárjában Pál István (ism. beosztás) Taszáron, leszálláskor futóművet engedett amikor műszaki meghibásodás miatt nem nyilt ki az orrfutó, de a benti zárról leoldott. A hajózó nem ellenőrizte a 3 zöld jelzést (allítólag a nap rossz "állásszöge" miatt), egyben a leszállásirányító is hibázott amikor nem észlelte időben, hogy nem nyilt az orrfutó. A fékernyő egyenesben tartotta gépet, megóvva az orra állástól. A két kép ezet jól mutatja. A szabályzat előírja, hogy orrfutó nélkül tilos leszállni, katapultálni kell. Ezen két ember figyelmetlensége oda vezetett, hogy a gép megmaradt és a PG-ben kijavítva került Szolnokra tansegédletnek. Arról nincs infó, hogy az eset után repült-e még valaha a gép, de ismerve a sztorit, jó érzéssel ültem bele :) Egyébként 1985-ben Kecskeméten a 9601-es -21MF-et ugyenezen okok miatt vesztettük el. | |||||||||||||
Csillagvadász | Adatlap | 368864 | 2008. április 15. 22:04 | ||||||||||
Monox, köcce a felvilágosítást:) Valóban, ebben a szögben nagyon hasonló a kép:D Akár ez is lehetett volna a téma:D Remélem azért nem néz ki enyire összetörtnek:))) Kösz a képet, még minden lehet ;) Üdv:CSV | |||||||||||||
migi | Adatlap | 368863 | 2008. április 15. 20:54 | ||||||||||
Monox | Adatlap | 368861 | 2008. április 14. 13:53 | ||||||||||
Ja bocs... nehezen esett le... Az esetről készült fotókkal nagyon soxor találkoztam már, amikor 2001-ben (mintegy véletlenűl) a kezembe került a Hadtörténeti Levéltárban a baleseti jegyzőkönyv. Azóta, mindent lehet a dolgoról tudni (kezdve a repülési feladattól, a technikusok aznapi kajáján át a repülőgép kijavításáig mindent) azóta mindig jobban feltűnik minden ami az esettel volt kapcsolatos. Bár jobban megnézve (sajnos ezügyben nem a legjobb a szög) már látható, hogy nem futótörött a gép, elsőre rögtön azt hittem az eset ihletett meg. Nagyon jó lett még akkor is ha az egész csak merő véletlenségből hasonlít az akkor történtekre :) Itt egy fénykép mire gondoltam előszőr, sajnos nem a legjobb minőségű. | |||||||||||||
Monox | Adatlap | 368860 | 2008. április 14. 13:43 | ||||||||||
Csillagvadász: Mi van? :) | |||||||||||||
Csillagvadász | Adatlap | 368859 | 2008. április 14. 10:33 | ||||||||||
Monox, ezt kifejtenéd bővebben???:))) Én csak egy fantáziaszülte pillanatot igyekeztem megörökíteni, ámbár egy létező géppel:) Üdv:CSV | |||||||||||||
Monox | Adatlap | 368858 | 2008. április 14. 08:14 | ||||||||||
migi | Adatlap | 368857 | 2008. április 13. 09:55 | ||||||||||
Sziasztok Keresnék a 3964 gépünkről valamilyen felülnézeti képet amin látszik a szárny festési mintázata. | |||||||||||||
Wrecker | Adatlap | 368856 | 2008. április 12. 12:01 | ||||||||||
Mindent a turizmusért és az elvakult haditechnika rajongókért! :) | |||||||||||||
Monox | Adatlap | 368855 | 2008. április 12. 10:07 | ||||||||||
Wrecker! Nem elképzelhetetlen a roncsok helyzete és alakja alapján. Bár nem hiszem, hogy egy ilyen roncsot összeraktak volna még egyszer és feltettek volna egy emelvényre... | |||||||||||||
Monox | Adatlap | 368854 | 2008. április 12. 10:05 | ||||||||||
Csillagvadász! Örülök, hogy valaki lediorámázta az 1973.06.21.-én Kecskeméten történt esetet. "Hiánypótló" munka volt :)) | |||||||||||||
Monox | Adatlap | 368853 | 2008. április 12. 10:05 | ||||||||||
Csillagvadász! Örülök, hogy valaki lediorámázta az 1973.06.21.-én Kecskeméten történt esetet. "Hiánypótló" munka volt :)) | |||||||||||||
Wrecker | Adatlap | 368852 | 2008. április 11. 22:27 | ||||||||||
Csillagvadász | Adatlap | 368851 | 2008. április 11. 21:58 | ||||||||||
szezsolt | Adatlap | 368850 | 2008. április 11. 10:22 | ||||||||||
szezsolt | Adatlap | 368849 | 2008. április 11. 10:14 | ||||||||||
A jugoszláv légierő (JRV i PVO) gépein 1992-től, a függőleges vezérsíkon már nem a hosszú sávokat használták, hanem egy rövidet és a vörös csillag is hiányzik belőle (ahogy a képeken látszik). De elképzelhető az is hogy leégett, vagy lekopott, mert ezek a roncsok már kb. 15 éve ott állnak. üdv zsolt | |||||||||||||
Monox | Adatlap | 368848 | 2008. április 11. 08:14 | ||||||||||
Egyébként furcsa, hogy a függőleges vezérsík megmaradt részén semmiféle felségjelzés/számozás nem látszik, pedig a szeb gépeken legalább a volt Jugoszláv sáv nyomának látszania kellene. És ha jobban megnézzük a képet, még az is lehet, hogy nem is egy repülőgép van a képen. | |||||||||||||
Wrecker | Adatlap | 368847 | 2008. április 10. 21:42 | ||||||||||
A pontos helyszín Karlovac. A Szerb légierő gépe volt, 1991-95 között lötte le a Horvát haderő. | |||||||||||||
Monox | Adatlap | 368846 | 2008. április 10. 15:35 | ||||||||||
Ki van állítva egy rakás tarackkal, harckocsival, löveggel együtt. | |||||||||||||
zoli1989 | Adatlap | 368845 | 2008. április 10. 15:16 | ||||||||||
Ez ott ki van állítva, vagy most találták a tóban ? | |||||||||||||
Monox | Adatlap | 368844 | 2008. április 10. 14:55 | ||||||||||
Rumcájsz | Adatlap | 368843 | 2008. április 8. 22:55 | ||||||||||
Köszi, Peti, nekem az a szép emlék, mikor még dolgoztam is rajta, de remélem előbb-utóbb makett is lesz belőle üdv Rumcájsz | |||||||||||||
PETI | Adatlap | 368842 | 2008. április 8. 21:19 | ||||||||||
Rumcájsz! Gratulálok a 1418-as képekhez, tök jó, hogy megcsináltad őket!!! Szép emlék, amikor még a TopGun-ban is ott volt egyszer... :) Üdv PETI | |||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 368841 | 2008. április 8. 08:31 | ||||||||||
Rumcájsz Sajna megint azon a koszos pénzen múlt a dolog. :-(( | |||||||||||||
Rumcájsz | Adatlap | 368840 | 2008. április 7. 22:25 | ||||||||||
papa Bizonyos magánéleti változások miatt bekövetkező anyagi/gazdasági helyzet volt a kényszeritő ok. | |||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 368839 | 2008. április 7. 21:18 | ||||||||||
Rumcájsz | Adatlap | 368838 | 2008. április 7. 20:27 | ||||||||||
Szia, papa az összes fotó készitésének időpontjában Soma kapitány volt a gép tulajdonosa, de csak a totálkép készült Ferihegyen, a többi Siófok közelében, amikor a kapitány úr egy nyári szezon erejéig kölcsönadta a gépet a Piroska csárda gazdájának. Utána Várpalota volt a telepitési hely egy MiG-15-el és egy MiG-17PF-el együtt, majd kénytelen volt az egész "múzeumot" eladni a keceli Pintér-milliomosnak /ott sajnos a 1418-at átmázolták egyen- ezüstre/. | |||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 368837 | 2008. április 7. 20:19 | ||||||||||
Rumcájsz Az iaro.3dmax.hu/kep/total.JPG képen lévő gép éppen akkor nem a Somogyvári József "Soma", egykori MALÉV pilóta tulajdonában volt? |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |