<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Hind | Adatlap | 368936 | 2008. április 27. 13:14 | ||||||||||||||||||||
Nemrég voltam a cégem szakmai könyvtárában,és imádnivaló dolgokat láttam a 21-esről.Eredeti nyelven íródott leírások a "kályhacsőről". Előzmény: (368935) migi 2008. április 27. 11:17 | |||||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 368935 | 2008. április 27. 11:17 | ||||||||||||||||||||
Szerintem a 21-es változatokkal befejeztünk egy repülőgép tipus korszakot amit soha semelyik tipus nem fog megközeliteni . Vannak pilóták akik ezen tanultak és ezen mentek nyugdijba ez egy több generációs tipus.Nekem a nagy Ő ez a tipus a többi meg csak van . Ha valamelyik kereskedő felválalná hogy be lehet tőle mindenféle Magyar dolgot gondolok a kitt, a festék, matrica, stb szerezni ( rendelni) és nem csak repülőrre gondolok lenne rá igény .Járok pesten makett boltba és hallom hogy keresnek magyar gépet de szinte 4-5 db tipusnálnincs több ha éppen lehet kapni , sokan visszariadnak attól hogy innen onnan rendelgessék a kiegészitő dolgokat meg + rá jön a posta költség mindenre . Sokan vannak akik keresik a magyar dolgokat mert érdekli őket de nincs információjuk mit hogyan és honnan lehetne beszerezni .Ha egy helyről be lehetne mindent szerezni , gondolom én biztos lenne rá kereslet . Gondold el mikor jelent meg utoljára valamilyen irott anyag erről a témárol 15-20 éve , azért nem minden az internet . | |||||||||||||||||||||||
Hind | Adatlap | 368934 | 2008. április 27. 10:54 | ||||||||||||||||||||
Komolyan mondom,akkora érdeklődés mutatkozik a 21-es iránt,hogy szinte meglepő.Valóban nemzedékek nőttek fel ezen a tipuson.Kíváncsi lennék,hogy a műanyag Grippen mikor lesz ennyire népszerű. A Mi-24 a másik ami majd hasonló érdeklődésnek fog örvendeni? Talán.Ba is gyűjtöttem egy kazallal. | |||||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 368933 | 2008. április 27. 10:48 | ||||||||||||||||||||
Előre is köszönöm ,szerintem még egy nagyobb tétel f-13 as simán eladható lenne az itthoni makettezők között . | |||||||||||||||||||||||
Hind | Adatlap | 368932 | 2008. április 27. 10:44 | ||||||||||||||||||||
Van egy volt munkatársam,Ő most kapott rá a makettezésre,és kizárólagosan csak Kínából rendel.Még húztam is az idegeit,(mi lesz,ha léket kap a dzsunka?) + kérdezem tőle,hogy hol a nyavajába rendel sosem látoot maketteket. | |||||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 368931 | 2008. április 27. 10:36 | ||||||||||||||||||||
Szia Hind Én nagyon szivesen megvenném ha valaki be tudná szerezni , vagy megmondaná honnan lehet megrendelni. üdv: migi | |||||||||||||||||||||||
Hind | Adatlap | 368930 | 2008. április 27. 10:18 | ||||||||||||||||||||
Urak! Ez F-II! Ez a gyártó készít MiG-21-F-13 at is.Azt kellett volna megvenni.Én is azért vettem, mert első ránézésre F-13 at szerettem volna készíteni. Nagyon hamar beláttem hogy majdnem reménytelen, Viszont van egy MIG-21F-13-as kabintetőm,ha valakit érdekel,megbeszélhetjük.A méretarány 1:1 | |||||||||||||||||||||||
Monox | Adatlap | 368929 | 2008. április 27. 10:12 | ||||||||||||||||||||
Azt hiszem lesz mit tenni mire elfogadható, üveges kabin hátsórészű MiG-21F-13-ast varázsolsz belőle. Amennyire láttam a szárnyak helyett teljesen újat kellene szerezned (gondolom megoldható a dolog) A kis (de a nagy) függőleges vezérsík alakja (is) gyanús egy kicsit (nagyon szögletesnek tűnik és látszólag a kilépő él szöge sem tűnik teljesen jónak). Valószínűleg a törzsön lesz némi átkarcolni való panelvonal. A kabinnak (mint rendesen) egy teljes átépítés a sorsa, nemcsak azért mert lokátor-indikátor is van benne (ott ahol a PF-en kellene lennie), hanem mert nagyon silányvak tűnik üléssel együtt. A hozzáadott fegyverzetet használata a póttartállyal együtt kerülendő (szörnyen alakhibás mindkettő). A Ha ezek megtörténnek szerintem szépet lehet építeni belőle. | |||||||||||||||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 368925 | 2008. április 26. 22:02 | ||||||||||||||||||||
21F-13 és az összes UTI-változat beömlőcsatorna átmérője 630 mm, PF,PFM,MF,R - 870mm, bisz 900 mm | |||||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 368924 | 2008. április 26. 18:22 | ||||||||||||||||||||
Monox nézd meg a mi van a dobozban oldalon a képeimet az F-7 tesről | |||||||||||||||||||||||
Monox | Adatlap | 368922 | 2008. április 26. 18:04 | ||||||||||||||||||||
Azt hiszem 650 mm. De azért ne fogadj rá nagy összegben. | |||||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 368921 | 2008. április 26. 17:31 | ||||||||||||||||||||
Meg tudná mondani valaki az 21F-13 beömlő nyilás méretét . üdv: migi | |||||||||||||||||||||||
heart68 | Adatlap | 368919 | 2008. április 24. 21:23 | ||||||||||||||||||||
migi! Valahogy majd összehozzuk a dolgot van 5-6 dvdnyi filmem. Jazz-berénybe hivatalosak vagyunk tengos oldalrol de... megoldjuk okosba;) | |||||||||||||||||||||||
Nyugger | Adatlap | 368918 | 2008. április 24. 20:56 | ||||||||||||||||||||
Migi! Ok., RBK.. | |||||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 368917 | 2008. április 24. 20:50 | ||||||||||||||||||||
Szia És a te álltalad forgatot filmhez nem lehet valamilyen módon hozzájutni ? | |||||||||||||||||||||||
heart68 | Adatlap | 368916 | 2008. április 24. 20:35 | ||||||||||||||||||||
95 szeptemberi videomombol is dobálok fel képet. Ez a nap azért is érdekes volt mert Somogyi Nándi felszállás közben eldurrantota mind a két futoját/korán kezdte zárni/. Szegény kényszert szállt a betonra,felnijeit és futoit rendessen le amortizálta:):) | |||||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 368915 | 2008. április 24. 20:25 | ||||||||||||||||||||
Szia Én ott leszek a RBK -án engem érdekelnek a képek . üdv: migi | |||||||||||||||||||||||
Nyugger | Adatlap | 368914 | 2008. április 24. 20:22 | ||||||||||||||||||||
Sziasztok, Az ominózus dec.2.-i napról a riportkészítési engedélyt -mert csak úgy bemenni akkor sem lehetet a sajtónak- és a fotókat nagyon szívesen megmutatom igényt alapján a májusi RBK találkozon. Na erről ennyit. Megerősítést nyert az 5721-es törzs+a 4112-es törzshátsórész, ezt a volt hangár pk iwiw-s lapján fotóval megtalálható. | |||||||||||||||||||||||
heart68 | Adatlap | 368913 | 2008. április 24. 20:16 | ||||||||||||||||||||
heart68 | Adatlap | 368912 | 2008. április 24. 19:34 | ||||||||||||||||||||
Nyugger!! Igazad van,11, 05, 15, 01, migek közül a 6305-öt én irtam alá mint fv-es, az 54-es utit a javo csinálta. Anno készitettem egy video filmet a berepjükröl amikor az amcsik engedélyezték a repülést a saját otthonunkban:( ez a film kézröl-kézre jár taszáron.. eredeti vhs-e nálam illetve Szárics Sanyánál van. ki kaptam pár képet a filmböl, megprobálom ide feltenni. | |||||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 368911 | 2008. április 24. 17:45 | ||||||||||||||||||||
Vegyesen vannak de inkább a 21 pilcsis időszakból , migi3@freemail.hu | |||||||||||||||||||||||
RonnieFrown | Adatlap | 368910 | 2008. április 24. 16:01 | ||||||||||||||||||||
migi! Melyik idoszakbol vannak a kepeid? Akartam mailt kuldeni de nem latom a cimed. | |||||||||||||||||||||||
Lacy | Adatlap | 368909 | 2008. április 24. 09:48 | ||||||||||||||||||||
Sziasztok! Na ja, Taszáron maradt az 5721-es Mig-21bis És igen múzeumi célra tervezve. De miért? Volt köze a lent említett balesethez? Repült az új farok résszel valaha? Vagy nem sikerült a javítás valamilyen okból, és ezért maradt eredetileg Taszáron? Tud valaki infót róla? | |||||||||||||||||||||||
Monox | Adatlap | 368908 | 2008. április 24. 09:09 | ||||||||||||||||||||
Nyugger! Biztosan 1996 végén történt meg mindez? Amennyire tudom ez 95' októberétől 96' márciusáig tartott, összesen 6 nagyobb kötelékben. Valmikor azt hiszem a Top Gun-ban részletesen le volt írva, hogy melyik nap melyik kötelékében melyik gép repül át Pápára, de sok helyen pongyola volt az összeírás, ezért nem jegyeztem fel. Annyi viszont bizonyos, hogy a Cápeti szárnyon érkezett Pápára (mint mindegyik másik is) de neki 1996.10.28.-án valószínűleg mindörökre búcsút kellett mondani a felhőknek, ami felett mindig süt a nap. Ezalatt 1653 óra 20 percet repült 2766 felszállásból. Utoljára a Sky Hussars egyik tagja, Beke József repülte. A gép Taszárra közúton került vissza 2003-ban. Visoznt nem tudom ki alkotta meg az 5721-es újkori festését, mindenesetre jobban tette volna, ha nem nyúl a géphez... | |||||||||||||||||||||||
Nyugger | Adatlap | 368907 | 2008. április 23. 22:10 | ||||||||||||||||||||
Lacy ! Taszárról 1996 december 2-án repülték át Pápára a 6305 ill. 2098-as MiG-21bis-ket, az 54-s MiG-21UM-et valamint a 11-s és a 05-ös Szu-22M3-t,pár nappal később a 15-ös Szu-22M3-et. Helyben maradt a 01-es Szu-22M3-s és a 5721-es melyeket a taszári csapatmúzeumban akartak kiállítani. Cápetit évekkel később szerezték meg. A 31. rep.ezred volt büszkeségét tréleren szállították Taszára, majd mind a három gépet átfestették. | |||||||||||||||||||||||
Nyugger | Adatlap | 368906 | 2008. április 23. 21:50 | ||||||||||||||||||||
Bocsesz, természetesen a jó oldalszám az 5721... | |||||||||||||||||||||||
Nyugger | Adatlap | 368905 | 2008. április 23. 21:47 | ||||||||||||||||||||
Szia Búza, Eléggé autentikus személytől magától a berepülést végző hajózótól /nick n.Csücsőr, a D RT.-ben ismert név/, származik az infó. A buszter elhelyezkedésétől függetlenül ahogy írtam a nyomás esett le 0-ra. Ok a hidraulakatömlő peremezésének repedése és a hidraulikaolaj elfolyása majd a meggyulladása a jobb oldalon volt az oka a méretes lyuknak. Mekkora nyomáskülönbség lehet a hagsebesség felett? Egy átégett felületnek mit kell kibirnia? Ismereteim szerint álló hajtóművel a MiG-21-s típuson mind a három /volt/ vadászalakultnál szálltak le,/az 5731-nél nem állt le/ de kiszakadt turbinalapáttal csak a PG. berepülőjének sikerült! 1974 május 12.-én Eőri Eleknek az 502-s a MiG-21FP-el. A héhány száz kép: szuperfighterponthu, hunaviaponthu, sok ismerős névvel fogsz ott találkozni. Monox! Nyert a hajózónapló, 1993 május 4.-én volt az esemény. | |||||||||||||||||||||||
Lacy | Adatlap | 368904 | 2008. április 23. 21:43 | ||||||||||||||||||||
Sziasztok! És mennyire sikerülhetett az új törzs hátsórész csere az 5721-es gépen? Mert Taszár 1995-96-os kiürítésénél minden Mig-21bis-t üzemképessé tettek, és átrepültek Pápára. Még a közepes javításon igen régen átesett gépeket is üzemképessé tették. A 5721 gép viszont Taszáron maradt. Vajon repült egyáltalán az új törzs hátsórésszel? Ha Taszáron hagyták, annak valami oka lehetett. | |||||||||||||||||||||||
búza | Adatlap | 368903 | 2008. április 23. 21:03 | ||||||||||||||||||||
Tedd fel valahová, mondjuk ide, vagy a közkincsek közé - már ha publikus - és biztosan lesz rá válasz. | |||||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 368902 | 2008. április 23. 20:39 | ||||||||||||||||||||
Szia Búza Hát akkor ez nem jött igy be ,van egy csomo képem pilótákról soknál látszik a sisak száma azt gondoltam igy megtudhatnám a nevüket . | |||||||||||||||||||||||
búza | Adatlap | 368901 | 2008. április 23. 20:27 | ||||||||||||||||||||
Szia Migi! Melyik évben gondolod? Mert pl: 55-ös sisak Pápa, Probocskai Zoltán, valamikor a '70-es évek végén, '80-as évek legelején, később Lanecker József. 19-es Dózsa György később valaki más. Szóval a sisakszámok maradtak, az emberek pedig változtak alatta. Monox! A BISZ és az AP hátsórész között csak az RSZBN antenna és a hozzá vezető koax kábel volt az eltérés. A kábel behúzás és az antenna beépítés nem tarthat tovább fél napnál. Nyugger! Az a sérülés nem keletkezhetett csak égésből, ott valami nagyon elszállt. Vagy Rumcájsznak van igaza és egy turbinalapát repült el, vagy a forszázskamra valamelyik egyéb alkatrésze. A buszter-rendszer a gép bal oldalán van, a lyuk pedig a jobbon. Megoszthatnád velünk, hogy honnan töltötték le a képet, hátha mi is levehetnénk néhány százat! Baráti üdv mindenkinek: Búza | |||||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 368900 | 2008. április 23. 17:35 | ||||||||||||||||||||
Sziasztok Nincs valakinek egy olyan listája amin a pilóták nevei és a sisak száma is rajta lenne . | |||||||||||||||||||||||
Monox | Adatlap | 368899 | 2008. április 23. 12:51 | ||||||||||||||||||||
Nyugger! Információim szerint a taszári skanzen 3 gépe (01-es Szu-22, 5721 és 1904-es Mig-21biszek) az idén a szolnoki múzeumba fognak kerülni. Akármi is lesz, örülök, hogy elérhetővé válnak a gépek. Ha Pestre kerülnek, legalább fedél legyen a fejük felett. Szolnok sincs számottevően közelebb Szegedhez, viszont a többi technika jelenléte mindenkit kárpótolhat. | |||||||||||||||||||||||
Nyugger | Adatlap | 368898 | 2008. április 23. 09:53 | ||||||||||||||||||||
Monox ! Hinni szerintem az rgv. hajózónaplójának kell/ene/, bár már azokban is találtam sok csodát pl. 100 perces 1 órát stb. Az 5721-s 2.átfestése más a gép kivonása után történt a helyi gyűjteménybe kerülésekor Taszáron, kissé elhibázott színekkel. Vannak infók arról, hogy elképzelhető e gépek felhozatala Bp.-re egy kialakítandó új gyűjteménybe a taszári bázis /reptér és a laktanya/ teljes felszámolásakor. | |||||||||||||||||||||||
Hind | Adatlap | 368897 | 2008. április 23. 09:37 | ||||||||||||||||||||
Ugyan!Mindíg az a kényelem,meg a légzsák!Esetleg napfénytető? | |||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 368896 | 2008. április 23. 09:14 | ||||||||||||||||||||
Piró nélkül, de valami üléspárnával kényelmesebb lenne. :-)) Írok mailt, mindjárt. | |||||||||||||||||||||||
Hind | Adatlap | 368895 | 2008. április 23. 09:01 | ||||||||||||||||||||
Természetesen nagy égés lenne,ha be lenne pirózva. | |||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 368894 | 2008. április 23. 08:54 | ||||||||||||||||||||
Milyen buli volna beépíteni az autóba. :-))) | |||||||||||||||||||||||
Monox | Adatlap | 368893 | 2008. április 23. 08:32 | ||||||||||||||||||||
Köszönöm az infókat, bár belőlük csak lassan állt össze a kép. Végülis amit Migi és Nyugger írt vitt közelebb a mozaik összerakásához és ahhoz is, hogy észrevegyem, hogy a Kecskemétem a porban heverő (azaz szétdarabolt) 4112-es gép mögött miért nincs törzshátsórész. Valamint azt is, hogy Migi 3. képén lévő svancon miért nincs felségjel, sőt RSZBN antenna sem. Van pár képem a 4112-ről de két utolsó olyan mintha évek óta nem lenne benne se hajtómű, se törzshátsó... Már értem, hogy miért lett az 5721-es teljesen átfestve, sőt utána is még egyszer. Azt már kevésbé, hogy egy 75A törzshátsóját miképp lehetett egy 75AP-hez integrálni, bár láthatóan megoldották a feladatot. A hajtómű meghibásodásos történetet magam is olvastam, a Magyar Honvéd 1993-as évkönyvében. Ott az esemény időpontját 1993.05.04.-ben írják le. Kinek hihetek? Rumcájsz! Bocsánatod kérem így utólag is, de jót mosolyogtam azon amit írtál. Az 1979.10.02.-es eset idején még nemcsak a PG-s festéstől voltunk baromi messze, hanem az ék alakú felségjeltől is. Egyébként ezt a lehetőséget is számításba vettem az elején. | |||||||||||||||||||||||
Hind | Adatlap | 368892 | 2008. április 23. 06:02 | ||||||||||||||||||||
Haló! Nekem pedig egy katapultülésem (KM-1)van,ha valakit érdekel,írjon mailt. | |||||||||||||||||||||||
Puffyn | Adatlap | 368891 | 2008. április 22. 22:20 | ||||||||||||||||||||
Sziasztok! Tudom hogy ez nem a cserebere rovat de hát csak 21-es cuccról van szó. Szóval van egy mig-21 fékernyőm ha valakit érdekel. Érdeklődni ezen a címen: puffyno@gmail.com Puffyn | |||||||||||||||||||||||
Nyugger | Adatlap | 368890 | 2008. április 22. 21:31 | ||||||||||||||||||||
Még jó, hogy felvettem a szemüvegemet, mert a megoldás a Migi 3. képén van: TA940627_28JG_189_MiG_21BIS_5721_from 4112. Tehát a 4112-ről került át. | |||||||||||||||||||||||
Nyugger | Adatlap | 368889 | 2008. április 22. 21:18 | ||||||||||||||||||||
Sziasztok, jó estét, Képaláírás TA940627_28JG_187_MiG_21BIS_5721 vagyis Taszáron 1994.06.27-én készült a kép, Gál József fotózta és az 5721-s MiG-21bis-ap-ról készült. Azért tudom mert van néhány száz képem ott ahonnan ezt töltötték le és ismerem a dokumentálás szabályait. Maga sztori: 1994.május 5.-én hajtóműcsere utáni berepülésre szállt fel a gép. A feladat közben hangsebesség felett a kormányvezérlő, buszter hidraulika-rendszer nyomása lecsökkent, majd 0 értékre esett vissza. Evvel egyidőben a hajtóműtérben tűz keletkezett a kifolyt hidraulika olajtól. A repülőgépvezető feladatát megszakította, majd rendben leszállt. A törzshátsórészt cserélték, az átégett hulladék lett. Nos, hogy melyik törzshátsórészt kapta meg az 5721-s azt egyenlőre nem tudom, de van olyan feltevés, hogy egy hajtóműre váró gépét, de az is lehet, hogy egy új svancot. Amint biztosat tudok megírom. | |||||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 368888 | 2008. április 22. 21:05 | ||||||||||||||||||||
Látod ez a amatőr és a profi között a külömbség ,te rögtön tudod mit irtam ,nekem 3szor is elkellet olvasni amit irtál hogy megértsem . | |||||||||||||||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 368887 | 2008. április 22. 20:10 | ||||||||||||||||||||
Talált,süllyedt /mármint én''/ | |||||||||||||||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 368886 | 2008. április 22. 20:01 | ||||||||||||||||||||
Az 52 nem az életkorom /sajnos/, csak mikor regisztráltam magam, kederült, hogy ez a név amúgy natúr formájában már foglalt, igy hozzáirtam egy számot. Ha a fotóid alatt szereplő számsor a dátumot jelzi, akkor eleve nem lehet az a gép, amit én tippeltem. Mindenesetre úgy néz ki, valami elszabadult a hajtóműből, és erre talált magának kiutat. Ha a "valami"-re tippelni kellene, a legnagyobb valószinűsége egy turbinalapátnak van, a fordulatszámból adódó hatalmas centrifugális erő miatt elsősorban ennek van akkora mozgási energiája,hogy igy kibontsa a belső hővédő burkolatot meg még a gép oldalát is. Az utolsó fotódnál emlitett horpadás azonositásra teljesen alkalmatlan, szerintem elvétve találhatsz csak olyan 21-est, aminek ez a hűtőlevegő-bevezető csöve nincs össze-vissza horpadozva, ui. a hengeres hidraulika-akkukulátorok ellenőrzéséhez, nitrogén-feltöltéséhez a második képen látható felnyitott szerelőnyilásnál lehetett hozzáférni, és a kiálló levegő-torlócső hogy úgy mondjam, "jövet-menet útbaesett". | |||||||||||||||||||||||
búza | Adatlap | 368885 | 2008. április 22. 19:29 | ||||||||||||||||||||
'79-ben még nem volt ék a svancon! | |||||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 368884 | 2008. április 22. 19:10 | ||||||||||||||||||||
Sziasztok Laci ugye nem kötelező mindenkinek ki irni az életkort a neve után ? A gyüjteményem szerint ez a gép 5721 . az utolsó képen látszik a jobboldali beömlővégén a sérülés nyomai ami SZERINTEM hasonlóak a másik képen lévő beömlő sérüléséhezhez .ELNÉZÉST nem vagyok szakember csak mániákus . | |||||||||||||||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 368883 | 2008. április 22. 18:23 | ||||||||||||||||||||
Lehet, hogy a "9178"-as 21 bisz /75AP/,amivel 1979 októberében próbált nyugatra szökni egy sorkatona. A rosz helyzetbe állitott gázkar miatt a hajtóműinditás során a hajtómű kigyulladt, és a gép megégett, de törzs-hátsórész cseréjével a gépet újra repülőképessé varázsolták./Az esemény Pápán történt./ | |||||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 368882 | 2008. április 22. 18:21 | ||||||||||||||||||||
Sajna nem ez a gép az mert abból katapultátak . |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |