/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
Rumcájsz_52 368943 2008. április 28. 21:11
Válasz erre
Hol a zöld, hol a barna a fényesebb, ahogy sikerült a kikeverés. A binarin ui.egy kétkomponensü festék, egyik összetevő maga a pigment-anyag, másik egy méz-szerüen sürü edző-anyag, és ez adja a festék fényességét is. Ha nem pontosan egyforma a keverési arány mind a két szinnél, nem lesz egyforma a fényesség sem.
migi 368942 2008. április 28. 19:53
Válasz erre
MiG_21UM_904_PA00_VF4022
MiG_21UM_904_PA00_VF4022

Celluxin festék ha jól tudom , de a terepszinben megfigyelhető a zöld fényesebb mint a barna , pedig ugyanaz a festék azt hiszem binarin ?
Rumcájsz_52 368941 2008. április 28. 19:32
Válasz erre
A számok azért csillognak, mert ezeket /meg a felségjelzéseket is/ egyszerü nitrofestékkel festették fel a gépekre
migi 368940 2008. április 28. 18:02
Válasz erre
B_MIG_21BIS_HU_5721_LHTA_002
B_MIG_21BIS_HU_5721_LHTA_002

Sziasztok
Én is had járuljak hozzá egy képpel , érdekes mennyire csillog a számsor a gép oldalán
Monox 368939 2008. április 28. 08:53
Válasz erre
03
03
06
06
07
07

Még egy pár szó és kép az 5721-es géphez...

Bár csak feltételezem, hogy az új festés a két fődarab integrációját volt hivatott eltakarni több fotó van, hogy repült a gép az új festéssel nem is keveset. Bár repülésről nincs fényképem, de az első kép a PG-ben készült, amikor a gép megérkezett az IFF beépítésre, a másik kettő Taszáron.
Nyugger 368938 2008. április 27. 20:43
Válasz erre
MiG-21bis-a-3955 K.met 0
MiG-21bis-a-3955 K.met 0
MiG-21bis-a-3955 K.met 2
MiG-21bis-a-3955 K.met 2

Jó estét!

Ime két kép 1995 októberéből a 12 gépes CFE darabolás utáni állapotról mely egyben némi magyarázat az eddigi dolgainkra. 10 db MiG-21MF:4608,4603,4607,8111,8109,8115,
8113,8203 a teljes kabin kivágva és eladva,9310,8108, majd a 2 db MiG-21bis-a 4112, és a 3955. A 3955 a 9178-s törzshátsórészével, a 4112-s pedig az 5721-s t.h.részével.
Jól látszik a méretes átégés.
migi 368937 2008. április 27. 15:51
Válasz erre
Van nekem is valami anyagom azon a nyelven , de én csak nézegetem mert olvasni nem tudom.
Hind 368936 2008. április 27. 13:14
Válasz erre
Nemrég voltam a cégem szakmai könyvtárában,és imádnivaló dolgokat láttam a 21-esről.Eredeti nyelven íródott leírások a "kályhacsőről".
migi 368935 2008. április 27. 11:17
Válasz erre
Szerintem a 21-es változatokkal befejeztünk egy repülőgép tipus korszakot amit soha semelyik tipus nem fog megközeliteni . Vannak pilóták akik ezen tanultak és ezen mentek nyugdijba ez egy több generációs tipus.Nekem a nagy Ő ez a tipus a többi meg csak van . Ha valamelyik kereskedő felválalná hogy be lehet tőle mindenféle Magyar dolgot gondolok a kitt, a festék, matrica, stb szerezni ( rendelni) és nem csak repülőrre gondolok lenne rá igény .Járok pesten makett boltba és hallom hogy keresnek magyar gépet de szinte 4-5 db tipusnálnincs több ha éppen lehet kapni , sokan visszariadnak attól hogy innen onnan rendelgessék a kiegészitő dolgokat meg + rá jön a posta költség mindenre . Sokan vannak akik keresik a magyar dolgokat mert érdekli őket de nincs információjuk mit hogyan és honnan lehetne beszerezni .Ha egy helyről be lehetne mindent szerezni , gondolom én biztos lenne rá kereslet . Gondold el mikor jelent meg utoljára valamilyen irott anyag erről a témárol 15-20 éve , azért nem minden az internet .
Hind 368934 2008. április 27. 10:54
Válasz erre
Komolyan mondom,akkora érdeklődés mutatkozik a 21-es iránt,hogy szinte meglepő.Valóban nemzedékek nőttek fel ezen a tipuson.Kíváncsi lennék,hogy a műanyag Grippen mikor lesz ennyire népszerű.

A Mi-24 a másik ami majd hasonló érdeklődésnek fog örvendeni?
Talán.Ba is gyűjtöttem egy kazallal.
migi 368933 2008. április 27. 10:48
Válasz erre
Előre is köszönöm ,szerintem még egy nagyobb tétel f-13 as simán eladható lenne az itthoni makettezők között .
Hind 368932 2008. április 27. 10:44
Válasz erre
Van egy volt munkatársam,Ő most kapott rá a makettezésre,és kizárólagosan csak Kínából rendel.Még húztam is az idegeit,(mi lesz,ha léket kap a dzsunka?) + kérdezem tőle,hogy hol a nyavajába rendel sosem látoot maketteket.
migi 368931 2008. április 27. 10:36
Válasz erre
Szia Hind
Én nagyon szivesen megvenném ha valaki be tudná szerezni , vagy megmondaná honnan lehet megrendelni.
üdv: migi
Hind 368930 2008. április 27. 10:18
Válasz erre
Urak!
Ez F-II!
Ez a gyártó készít MiG-21-F-13 at is.Azt kellett volna megvenni.Én is azért vettem, mert első ránézésre F-13 at szerettem volna készíteni.
Nagyon hamar beláttem hogy majdnem reménytelen,

Viszont van egy MIG-21F-13-as kabintetőm,ha valakit érdekel,megbeszélhetjük.A méretarány 1:1
Monox 368929 2008. április 27. 10:12
Válasz erre
Azt hiszem lesz mit tenni mire elfogadható, üveges kabin hátsórészű MiG-21F-13-ast varázsolsz belőle. Amennyire láttam a szárnyak helyett teljesen újat kellene szerezned (gondolom megoldható a dolog) A kis (de a nagy) függőleges vezérsík alakja (is) gyanús egy kicsit (nagyon szögletesnek tűnik és látszólag a kilépő él szöge sem tűnik teljesen jónak). Valószínűleg a törzsön lesz némi átkarcolni való panelvonal. A kabinnak (mint rendesen) egy teljes átépítés a sorsa, nemcsak azért mert lokátor-indikátor is van benne (ott ahol a PF-en kellene lennie), hanem mert nagyon silányvak tűnik üléssel együtt. A hozzáadott fegyverzetet használata a póttartállyal együtt kerülendő (szörnyen alakhibás mindkettő). A Ha ezek megtörténnek szerintem szépet lehet építeni belőle.
Rumcájsz_52 368925 2008. április 26. 22:02
Válasz erre
21F-13 és az összes UTI-változat beömlőcsatorna átmérője 630 mm, PF,PFM,MF,R - 870mm, bisz 900 mm
migi 368924 2008. április 26. 18:22
Válasz erre
Monox
nézd meg a mi van a dobozban oldalon a képeimet az F-7 tesről
Monox 368922 2008. április 26. 18:04
Válasz erre
Azt hiszem 650 mm. De azért ne fogadj rá nagy összegben.
migi 368921 2008. április 26. 17:31
Válasz erre
Meg tudná mondani valaki az 21F-13 beömlő nyilás méretét .
üdv: migi
heart68 368919 2008. április 24. 21:23
Válasz erre
migi!
Valahogy majd összehozzuk a dolgot van 5-6 dvdnyi filmem. Jazz-berénybe hivatalosak vagyunk tengos oldalrol de... megoldjuk okosba;)
Nyugger 368918 2008. április 24. 20:56
Válasz erre
Migi!

Ok., RBK..
migi 368917 2008. április 24. 20:50
Válasz erre
Szia
És a te álltalad forgatot filmhez nem lehet valamilyen módon hozzájutni ?
heart68 368916 2008. április 24. 20:35
Válasz erre
2021 a nyelven pihen
2021 a nyelven pihen
05-ös sem pihent
05-ös sem pihent
géppár
géppár
1968 "rucskázása"
1968 "rucskázása"
sok kilencesen/9099/ emosok nönek:)
sok kilencesen/9099/ emosok nönek:)
1968 jó évjárat volt:)
1968 jó évjárat volt:)
Ormos Lali a fegyverészek gyöngye
Ormos Lali a fegyverészek gyöngye
jómagam is megfeküdtem a gépnek
jómagam is megfeküdtem a gépnek
hajtómüvezés
hajtómüvezés

95 szeptemberi videomombol is dobálok fel képet. Ez a nap azért is érdekes volt mert Somogyi Nándi felszállás közben eldurrantota mind a két futoját/korán kezdte zárni/. Szegény kényszert szállt a betonra,felnijeit és futoit rendessen le amortizálta:):)
migi 368915 2008. április 24. 20:25
Válasz erre
Szia
Én ott leszek a RBK -án engem érdekelnek a képek .
üdv: migi
Nyugger 368914 2008. április 24. 20:22
Válasz erre
Sziasztok,

Az ominózus dec.2.-i napról a riportkészítési engedélyt -mert csak úgy bemenni akkor sem lehetet a sajtónak- és a fotókat nagyon szívesen megmutatom igényt alapján a májusi RBK találkozon. Na erről ennyit.
Megerősítést nyert az 5721-es törzs+a 4112-es törzshátsórész, ezt a volt hangár pk iwiw-s lapján fotóval megtalálható.
heart68 368913 2008. április 24. 20:16
Válasz erre
Predátor sátorban1
Predátor sátorban1
predátor sátorban2
predátor sátorban2
05-ös gurul
05-ös gurul
05,11.pilcsire vár...
05,11.pilcsire vár...
6305 apával
6305 apával

Érdekesség még hogy aznap,bemehettünk a predátorok sátrába, és videozhatunk:)
heart68 368912 2008. április 24. 19:34
Válasz erre
javon parkoló szuhojok
javon parkoló szuhojok
Magam a kabinban
Magam a kabinban
54-es
54-es
05-ös
05-ös
11-es
11-es
6305
6305

Nyugger!!
Igazad van,11, 05, 15, 01, migek közül a 6305-öt én irtam alá mint fv-es, az 54-es utit a javo csinálta. Anno készitettem egy video filmet a berepjükröl amikor az amcsik engedélyezték a repülést a saját otthonunkban:( ez a film kézröl-kézre jár taszáron.. eredeti vhs-e nálam illetve Szárics Sanyánál van. ki kaptam pár képet a filmböl, megprobálom ide feltenni.
migi 368911 2008. április 24. 17:45
Válasz erre
Vegyesen vannak de inkább a 21 pilcsis időszakból , migi3@freemail.hu
RonnieFrown 368910 2008. április 24. 16:01
Válasz erre
migi!
Melyik idoszakbol vannak a kepeid? Akartam mailt kuldeni de nem latom a cimed.
Lacy 368909 2008. április 24. 09:48
Válasz erre
Sziasztok!

Na ja, Taszáron maradt az 5721-es Mig-21bis

És igen múzeumi célra tervezve.

De miért? Volt köze a lent említett balesethez? Repült az új farok résszel valaha? Vagy nem sikerült a javítás valamilyen okból, és ezért maradt eredetileg Taszáron?

Tud valaki infót róla?
Monox 368908 2008. április 24. 09:09
Válasz erre
Nyugger!

Biztosan 1996 végén történt meg mindez?
Amennyire tudom ez 95' októberétől 96' márciusáig tartott, összesen 6 nagyobb kötelékben. Valmikor azt hiszem a Top Gun-ban részletesen le volt írva, hogy melyik nap melyik kötelékében melyik gép repül át Pápára, de sok helyen pongyola volt az összeírás, ezért nem jegyeztem fel.
Annyi viszont bizonyos, hogy a Cápeti szárnyon érkezett Pápára (mint mindegyik másik is) de neki 1996.10.28.-án valószínűleg mindörökre búcsút kellett mondani a felhőknek, ami felett mindig süt a nap. Ezalatt 1653 óra 20 percet repült 2766 felszállásból. Utoljára a Sky Hussars egyik tagja, Beke József repülte. A gép Taszárra közúton került vissza 2003-ban.

Visoznt nem tudom ki alkotta meg az 5721-es újkori festését, mindenesetre jobban tette volna, ha nem nyúl a géphez...
Nyugger 368907 2008. április 23. 22:10
Válasz erre
Lacy !

Taszárról 1996 december 2-án repülték át Pápára a 6305 ill. 2098-as MiG-21bis-ket, az 54-s MiG-21UM-et valamint a 11-s és a 05-ös Szu-22M3-t,pár nappal később a 15-ös
Szu-22M3-et. Helyben maradt a 01-es Szu-22M3-s és a 5721-es melyeket a taszári csapatmúzeumban akartak kiállítani. Cápetit évekkel később szerezték meg.
A 31. rep.ezred volt büszkeségét tréleren szállították Taszára, majd mind a három gépet átfestették.
Nyugger 368906 2008. április 23. 21:50
Válasz erre
Bocsesz, természetesen a jó oldalszám az 5721...
Nyugger 368905 2008. április 23. 21:47
Válasz erre
Szia Búza,

Eléggé autentikus személytől magától a berepülést végző hajózótól /nick n.Csücsőr, a
D RT.-ben ismert név/, származik az infó. A buszter elhelyezkedésétől függetlenül ahogy írtam a nyomás esett le 0-ra. Ok a hidraulakatömlő peremezésének repedése és a hidraulikaolaj elfolyása majd a meggyulladása a jobb oldalon volt az oka a méretes lyuknak. Mekkora nyomáskülönbség lehet a hagsebesség felett? Egy átégett felületnek mit kell kibirnia? Ismereteim szerint álló hajtóművel a MiG-21-s típuson mind a három /volt/ vadászalakultnál szálltak le,/az 5731-nél nem állt le/ de kiszakadt turbinalapáttal csak a PG. berepülőjének sikerült! 1974 május 12.-én Eőri Eleknek az 502-s a MiG-21FP-el. A héhány száz kép: szuperfighterponthu, hunaviaponthu, sok ismerős névvel fogsz ott találkozni.
Monox!
Nyert a hajózónapló, 1993 május 4.-én volt az esemény.
Lacy 368904 2008. április 23. 21:43
Válasz erre
Sziasztok!

És mennyire sikerülhetett az új törzs hátsórész csere az 5721-es gépen? Mert Taszár 1995-96-os kiürítésénél minden Mig-21bis-t üzemképessé tettek, és átrepültek Pápára. Még a közepes javításon igen régen átesett gépeket is üzemképessé tették.

A 5721 gép viszont Taszáron maradt. Vajon repült egyáltalán az új törzs hátsórésszel? Ha Taszáron hagyták, annak valami oka lehetett.
búza 368903 2008. április 23. 21:03
Válasz erre
Tedd fel valahová, mondjuk ide, vagy a közkincsek közé - már ha publikus - és biztosan lesz rá válasz.
migi 368902 2008. április 23. 20:39
Válasz erre
Szia Búza
Hát akkor ez nem jött igy be ,van egy csomo képem pilótákról soknál látszik a sisak száma azt gondoltam igy megtudhatnám a nevüket .
búza 368901 2008. április 23. 20:27
Válasz erre
Szia Migi!
Melyik évben gondolod? Mert pl: 55-ös sisak Pápa, Probocskai Zoltán, valamikor a '70-es évek végén, '80-as évek legelején, később Lanecker József. 19-es Dózsa György később valaki más. Szóval a sisakszámok maradtak, az emberek pedig változtak alatta.
Monox!
A BISZ és az AP hátsórész között csak az RSZBN antenna és a hozzá vezető koax kábel volt az eltérés. A kábel behúzás és az antenna beépítés nem tarthat tovább fél napnál.
Nyugger!
Az a sérülés nem keletkezhetett csak égésből, ott valami nagyon elszállt. Vagy Rumcájsznak van igaza és egy turbinalapát repült el, vagy a forszázskamra valamelyik egyéb alkatrésze. A buszter-rendszer a gép bal oldalán van, a lyuk pedig a jobbon. Megoszthatnád velünk, hogy honnan töltötték le a képet, hátha mi is levehetnénk néhány százat!
Baráti üdv mindenkinek: Búza
migi 368900 2008. április 23. 17:35
Válasz erre
Sziasztok
Nincs valakinek egy olyan listája amin a pilóták nevei és a sisak száma is rajta lenne .
Monox 368899 2008. április 23. 12:51
Válasz erre
Nyugger!

Információim szerint a taszári skanzen 3 gépe (01-es Szu-22, 5721 és 1904-es Mig-21biszek) az idén a szolnoki múzeumba fognak kerülni. Akármi is lesz, örülök, hogy elérhetővé válnak a gépek.
Ha Pestre kerülnek, legalább fedél legyen a fejük felett. Szolnok sincs számottevően közelebb Szegedhez, viszont a többi technika jelenléte mindenkit kárpótolhat.
Nyugger 368898 2008. április 23. 09:53
Válasz erre
Monox !

Hinni szerintem az rgv. hajózónaplójának kell/ene/, bár már azokban is találtam sok csodát pl. 100 perces 1 órát stb. Az 5721-s 2.átfestése más a gép kivonása után történt a helyi gyűjteménybe kerülésekor Taszáron, kissé elhibázott színekkel.
Vannak infók arról, hogy elképzelhető e gépek felhozatala Bp.-re egy kialakítandó új gyűjteménybe a taszári bázis /reptér és a laktanya/ teljes felszámolásakor.
Hind 368897 2008. április 23. 09:37
Válasz erre
Ugyan!Mindíg az a kényelem,meg a légzsák!Esetleg napfénytető?
Tibcsi 368896 2008. április 23. 09:14
Válasz erre
Piró nélkül, de valami üléspárnával kényelmesebb lenne. :-))

Írok mailt, mindjárt.
Hind 368895 2008. április 23. 09:01
Válasz erre
KM-1-2
KM-1-2

Természetesen nagy égés lenne,ha be lenne pirózva.
Tibcsi 368894 2008. április 23. 08:54
Válasz erre
Milyen buli volna beépíteni az autóba. :-)))
Monox 368893 2008. április 23. 08:32
Válasz erre
Köszönöm az infókat, bár belőlük csak lassan állt össze a kép. Végülis amit Migi és Nyugger írt vitt közelebb a mozaik összerakásához és ahhoz is, hogy észrevegyem, hogy a Kecskemétem a porban heverő (azaz szétdarabolt) 4112-es gép mögött miért nincs törzshátsórész. Valamint azt is, hogy Migi 3. képén lévő svancon miért nincs felségjel, sőt RSZBN antenna sem. Van pár képem a 4112-ről de két utolsó olyan mintha évek óta nem lenne benne se hajtómű, se törzshátsó... Már értem, hogy miért lett az 5721-es teljesen átfestve, sőt utána is még egyszer. Azt már kevésbé, hogy egy 75A törzshátsóját miképp lehetett egy 75AP-hez integrálni, bár láthatóan megoldották a feladatot.

A hajtómű meghibásodásos történetet magam is olvastam, a Magyar Honvéd 1993-as évkönyvében. Ott az esemény időpontját 1993.05.04.-ben írják le. Kinek hihetek?

Rumcájsz! Bocsánatod kérem így utólag is, de jót mosolyogtam azon amit írtál. Az 1979.10.02.-es eset idején még nemcsak a PG-s festéstől voltunk baromi messze, hanem az ék alakú felségjeltől is. Egyébként ezt a lehetőséget is számításba vettem az elején.
Hind 368892 2008. április 23. 06:02
Válasz erre
Haló!
Nekem pedig egy katapultülésem (KM-1)van,ha valakit érdekel,írjon mailt.
Puffyn 368891 2008. április 22. 22:20
Válasz erre
Sziasztok!

Tudom hogy ez nem a cserebere rovat de hát csak 21-es cuccról van szó.
Szóval van egy mig-21 fékernyőm ha valakit érdekel.

Érdeklődni ezen a címen: puffyno@gmail.com

Puffyn
Nyugger 368890 2008. április 22. 21:31
Válasz erre
Még jó, hogy felvettem a szemüvegemet, mert a megoldás a Migi 3. képén van:
TA940627_28JG_189_MiG_21BIS_5721_from 4112.

Tehát a 4112-ről került át.
Nyugger 368889 2008. április 22. 21:18
Válasz erre
Sziasztok, jó estét,

Képaláírás TA940627_28JG_187_MiG_21BIS_5721 vagyis Taszáron 1994.06.27-én készült a kép, Gál József fotózta és az 5721-s MiG-21bis-ap-ról készült. Azért tudom mert van néhány száz képem ott ahonnan ezt töltötték le és ismerem a dokumentálás szabályait.
Maga sztori: 1994.május 5.-én hajtóműcsere utáni berepülésre szállt fel a gép.
A feladat közben hangsebesség felett a kormányvezérlő, buszter hidraulika-rendszer nyomása lecsökkent, majd 0 értékre esett vissza. Evvel egyidőben a hajtóműtérben tűz keletkezett a kifolyt hidraulika olajtól. A repülőgépvezető feladatát megszakította, majd rendben leszállt. A törzshátsórészt cserélték, az átégett hulladék lett.
Nos, hogy melyik törzshátsórészt kapta meg az 5721-s azt egyenlőre nem tudom, de van olyan feltevés, hogy egy hajtóműre váró gépét, de az is lehet, hogy egy új svancot. Amint biztosat tudok megírom.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.