/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
Monox 368990 2008. június 15. 16:46
Válasz erre
Szomorú szívvel nézem mindig, ahogyan múlik a világ dicsősége...
Gabi 368989 2008. június 15. 16:04
Válasz erre
Mig
Mig

Sziasztok!
Egy gép utóélete.
Gabi
migi 368988 2008. június 15. 15:53
Válasz erre
Szia
Nem rossz , de a szineket honnan vetted ? gondolók a rakéta szinére és nekem a kerék szine is gyanus . A kék 28 és a csillagok azok gyári hozzávaló matrica volt? Ezt ne vedd kötözködésnek de vannak szabványok és szinkódok amiket illik betartani mert hitelét veszti a kész gép.De igy tovább ...ha kell valami segitség , megtalálsz .
üdv: migi
Makettezõ 368987 2008. június 4. 18:06
Válasz erre
Mig 21
Mig 21
Mig 21
Mig 21
Mig 21
Mig 21
Mig 21
Mig 21

Sziasztok!

Felteszek pár képet egyetlen 21-esemről amire nagyon büszke vagyok. Egyébként a kit Kopro gyártmány és 72-es. Szerintetek milyen lett?

Üdv:Viktor
migi 368986 2008. május 31. 17:42
Válasz erre
LHKE940621JG_034_MiG_21
LHKE940621JG_034_MiG_21

Sziasztok
Megtudná valaki mondani 21 F-13 nál a beömlőnél az első törzsgyűrű milyen széles volt ?
Rumcájsz_52 368985 2008. május 30. 22:42
Válasz erre
Az időbeli korlátozás nemcsak a fogyasztás miatt, hanem az eszméletlen mértékű hőterhelés miatt IS volt érvényben, ami drasztikusan befolyásolta a hajtómű egyébként
sem hiresen hosszú élettartamát.Normál üzemmódokról egyenlőre nem tudok adatokat.
Az átesési sebesség erősen függ a pillanatnyi súlytól, tehát pl. a maradék tüzelőanyagtól, függesztményektől, a rep magasságtól /ill.pontosabban a levegő sűrűségétől, ami hőmérsékletfüggő is/, akkoriban Dózsa Gyuri, a PG berepülőpilótája szerint az átesés sebességcsökkentésnél kb 220-240 km/ó körül volt, de szerinte ez nem volt veszélyes ha a pilcsi tudatában volt a helyzetnek,egy kis gázadással, sebességgyüjtéssel stabilizálni tudta a gépet. Ehhez persze magasság kellett, ha ez nem volt, vagy/és váratlanul jelentkezett a probléma, vagyis pl. a pilcsit lekötötte
valami feladatvégrehajtás vagy műszaki probléma, akkor jött a baj.A leszállósebesség
/lebegtetés/ F/PF-nél és U-nál 310 km/ó, MF,bisz,UM-nél az SzPSz-rendszer /fékszárny
határréteg-lefúvatás/ használatakor 260-270 volt.
borisz 368984 2008. május 30. 22:23
Válasz erre
Vészteljesítmény.
Ronnie 3 hozzászólással ezelőtt írta.
zoli1989 368983 2008. május 30. 22:17
Válasz erre
Ez a CsR pontosan milyen üzemmód? Ilyenkor mekkora teljesítmény ad le a gép ?
(lehet túl laikusnak tűnök, de nem értek hozzá viszont érdekel a téma)
RonnieFrown 368982 2008. május 30. 21:45
Válasz erre
Akkor a CsR uzemmodban 3 perc alatt 1260 litert elgetett ha 7 liter/sec fogyasztassal szamolok. Ez kozel a fele az osszes belso tuzeloanyagnak. A 3 perces korlatozas a fogyasztasnak tudhato be vagy valami mas oka is van a dolognak?

A CSR nelkul, normal uzemmodokon hogyan alakulnak ezek a szamok?

Sebesseg adatokat tudsz mondani? Mint peldaul atesesi sebessegek, besiklasi sebesseg, sikloszam, minden erdekel.
koszi
Rumcájsz_52 368981 2008. május 30. 21:18
Válasz erre
A 21bisz feltankolható belső tüzelőanyag-készlete 2850 l, plusz a két szárny alatti póttank 2x490 l, és a törzs alatti "nyolcszázas" 745 l keróval, ez a maximum.
A fogyasztás "CSR" /rendkivüli/ üzemmódban földön álló gépnél 5,2 l/másodperc,földkö-
zelben a max engedélyezett M 1,06 sebességnél 8,8 l/s, a CSR-üzemmód használata max 4000 méter magasságig és max 3 percig volt engedélyezve.
RonnieFrown 368980 2008. május 29. 19:06
Válasz erre
Sziasztok
Erdekelne nehany adat a 21Bisz-rol. Mennyit fogyaszt max fordulatszamon, vagy peldaul maximalis utanegetovel? Es a CSR uzemmodban (ha jol emlekszem ez az elnevezese a veszteljesitmenynek)? Mennyi tuza fer bele?
Monox 368979 2008. május 19. 14:29
Válasz erre
Nagyon örülök, hogy lelkes (és pénzes) emberek megmentették a lángvágótól ezt a gépet, sőt szépen rendbe is hozták! Annak már kevésbé, hogy mindezt Magyar felségjellel és a Csehszlovák alakú oldalszámmal tették amit egyszerűen átmázoltak... Mindig megdobban a szívem amikor szép állapotú MAGYAR MiG-21F-13-ast látok, de erre a gépre a háromszínű harmados kokárda kellett volna és a fekete szín a számokra.
zoli1989 368978 2008. május 18. 22:53
Válasz erre
És ez hol található? Hova fogják vontatni ?
Nyugger 368977 2008. május 18. 21:48
Válasz erre
Aero S.106-0220
Aero S.106-0220

Alakul a cseh gyártású 21-es! Cserélték a kabintetőt, már vontatható a repülőgép. Persze vannak részletek melyről lehetne okoskodni, de nem én vagyok a tulajdonos.
Rumcájsz_52 368976 2008. május 15. 20:40
Válasz erre
Igen,jobboldalt az NR-30 gépágyú zárszerkezete van a féklap alatt, éppen ezért zárt féklapnál is van egy szabadon maradó hosszanti nyilás a féklap fölött, ugyanis ez a hüvelykivető nyilás, ahol lövésnél az ágyú kiszórja az üres hüvelyeket.
migi 368975 2008. május 15. 20:30
Válasz erre
Sziasztok
Igen féklapra gondoltamb én is , akkor a gyanum beigazolódott hogy hiányzik a lemez , a másik oldalon meg akkor a gépágyú egyrésze látható .
Rumcájsz_52 368974 2008. május 15. 20:12
Válasz erre
A fotón a bal törzsféklap-tér látható,/a fékszárny a szárny hátulján van/, és hiányoznak a boritólemezek, a készre szerelt gépen csak a müködtető hidraukika-munkahenger látszik a nyitott féklap terében.
búza 368973 2008. május 15. 19:52
Válasz erre
Szia Migi!
Biztosan lesz róla fénykép, hogy a TÖRZSFÉKLAP alatt hogyan néz ki a tér. Szerintem hiányzanak a takarólemezek. Ha jól látom az a rozsdás cső a csűrő tolórúd lehet. Az biztos, hogy lógó kábelek nem lehetnek abban a térben, mert kinyitás után összekuszálódnának a széltől.
migi 368972 2008. május 15. 18:42
Válasz erre
mig 178
mig 178
mig 022
mig 022

Sziasztok
Úgylátom soha nem fogyok ki a kérdésekből , a balloldali fékszárnynál nyitott állapotban ezt kell látnom mint ami a képeken van vagy hiányzik onnan valami takaró lemez ?
Bundesign 368971 2008. május 13. 18:46
Válasz erre
Rumcájsz_52 368969 2008. május 11. 23:02
Válasz erre
A fényképeden is látható középen hátrafelé menő két zöld "cső"/ valójában az oldal és magassági kormányvezérlés tolórúdjai/ eredetileg ennél jóval világosabb zöldessárga szinüek voltak, az üzemanyagcsövek sárgák, de több helyen barna vagy fekete mübőrrel bevonva, a levegőcsövek/üza-szellőzőcsövek feketék, hidraulika nagynyomású csövek festetlen rozsdamentes acél-szinüek, hidr. kisnyomású csövek szürke szinüek, hajtómü kenőolaj-cső barna, ez nem volt változó, mert kötelezően előirt szinek voltak a sárkány-rendszereknél /a hajtómü magasnyomású üzemanyag-csőrendszerei persze festetlen acélcsövek voltak,úgyis leégett volna róluk a festék/.
migi 368968 2008. május 11. 22:42
Válasz erre
Köszi ,igen mostmár értema lényegét és látom a két kis ablakot , a plexi alatt lévő csövek egyrésze nálunk is sárgára volt festve ? mert a képek szerint változó .
Rumcájsz_52 368967 2008. május 11. 22:34
Válasz erre
A hátpáncél alsó és felső sarkánál kicsit látszik a plexi határvonalainak alsó és belső sarka, vagyis a plexi lefelé a páncél vállrészének vonaláig, belső részén a fejpáncél széléig tart, a fejpáncél mögött nem plexi, hanem fémlemez alkotja a kabin hátsó falát. A kis ablakoknak és a hátsó plexinek egyébként az volt a szerepe, hogy ha csak minimálisan is, legyen valami kilátása a pilcsinek hátrafelé is, ha eléggé ki tudja tekerni a nyakát. A 2039-es linken látható fotókon egyébként teljes terjedelmükben láthatók ezek a kis ablakok, csak éppen hátulról nézve.
migi 368966 2008. május 11. 19:04
Válasz erre
Untitled4
Untitled4

Igaz hogy nem Mf de tudtommal nem sok a szegecselés külömbség
migi 368965 2008. május 11. 18:52
Válasz erre
MiG-21_WWP_219
MiG-21_WWP_219
MiG-21_WWP_220
MiG-21_WWP_220

Szerintem ez is megteszi
Bundesign 368964 2008. május 11. 18:15
Válasz erre
mig21f_1_3v
mig21f_1_3v

Sziasztok.
Nincs véletlen valakinek egy ilyen szegecstérképe, csak mf ről? sehol se találok :(
Bund
migi 368963 2008. május 11. 17:36
Válasz erre
photo20
photo20

Urak ez csak plexivel volt leválasztva a kabintól ? és a plexi lefelé meddig ért ?
migi 368962 2008. május 11. 16:11
Válasz erre
Szia
Magyar gépet szeretnék csinálni belőle , de bizom hogy sikerülni fog valamilyen szinten most már a elválasztó hátfalról kell keresnem képet ahol nincs benne az ülés .
Monox 368961 2008. május 11. 15:57
Válasz erre
Csak alternatívaként jutott eszembe, hogy ha nagyon nem boldogulsz ezzel a területtel, akkor akár be is "lemezelheted". Bar magyarországon nem, de a Cseheknél és Afrikában sok ilyen gép repült.
migi 368960 2008. május 11. 12:25
Válasz erre
Kösazönöm Laci
Amint látod épitgetem , ez a épités legnehezebb része .
üdv: migi
Rumcájsz_52 368959 2008. május 11. 11:01
Válasz erre
Képek a MiG-21F-13 kabin mögötti, plexiborítás alatti gerincrészéről.

www.mediafire.com/
mig23papa 368957 2008. május 10. 14:02
Válasz erre
migi
a kabintól el van választva, hogy hermetizálni lehessen, et a gerinchez tartozik
migi 368956 2008. május 10. 11:21
Válasz erre
21F13_13
21F13_13

Sziasztok
erről a területről keresnék képeket ha lehetne több oldalról és ha lenne az ülés mögötti elválasztó hátfalról is kellene . Ez a kabin mögötti rész elvanválaszva a kabintól ?
migi 368955 2008. május 6. 18:12
Válasz erre
Sziasztok
Érdekes egy gép az biztos , nem lehet hogy valami Kinai kreáció ott vannak ilyen kabintetős mig utángyártások.
Tibcsi 368954 2008. május 6. 08:39
Válasz erre
A pasi és a MiG rokonok lehetnek, mert mindkettő egyformán torz. :-DDD
Nyugger 368953 2008. május 5. 21:59
Válasz erre
Szia Migi,

A computergrafika szép példája a pasi, maga a makett pedig a fantasy kategória szüleménye. MiG-21PFM gerinc, 21R szárnyak, 21I Analog svanc stb, az igazi kihívás a kabin, melyben a műszerfal kitölti a teljes látómezőt, és ilyen kabintető nem volt a 21-s családban. De megdolgozott a makettal, az látszik rajta.
migi 368952 2008. május 5. 21:06
Válasz erre
248.30.1_50e2a0ab
248.30.1_50e2a0ab
248.30.2_043832c8
248.30.2_043832c8
248.30.3_e4f95442
248.30.3_e4f95442

Szerintetek ezt a gépet hova lehetne besorolni melyik verzióhóz ? eggyeltálán létezik ilyen ? de az úr se semmi .
Hind 368951 2008. május 2. 08:43
Válasz erre
Monox 368950 2008. május 1. 21:57
Válasz erre
Köszi a jó szándékot, de ezt inkább a Mig-29 rovatba kellett volna tenned. Ill. ott már fent van ez a széria.
pecsi 368949 2008. május 1. 21:10
Válasz erre
tn_800x600_96855_67158_080417_kecskemetvadaszgep
tn_800x600_96855_67158_080417_kecskemetvadaszgep

ezeket most kaptam ezt a képet
búza 368947 2008. április 29. 21:06
Válasz erre
Melyik 21-esé? Milyen rakétáé? Milyen adat? Tankos nyelvre lefordítva a kérdés értelme kb.: a tank lövegének adata érdekel!
tankos 368946 2008. április 29. 20:41
Válasz erre
MIG- 21 rakéta fegyverzet adata sürgős
Rumcájsz_52 368943 2008. április 28. 21:11
Válasz erre
Hol a zöld, hol a barna a fényesebb, ahogy sikerült a kikeverés. A binarin ui.egy kétkomponensü festék, egyik összetevő maga a pigment-anyag, másik egy méz-szerüen sürü edző-anyag, és ez adja a festék fényességét is. Ha nem pontosan egyforma a keverési arány mind a két szinnél, nem lesz egyforma a fényesség sem.
migi 368942 2008. április 28. 19:53
Válasz erre
MiG_21UM_904_PA00_VF4022
MiG_21UM_904_PA00_VF4022

Celluxin festék ha jól tudom , de a terepszinben megfigyelhető a zöld fényesebb mint a barna , pedig ugyanaz a festék azt hiszem binarin ?
Rumcájsz_52 368941 2008. április 28. 19:32
Válasz erre
A számok azért csillognak, mert ezeket /meg a felségjelzéseket is/ egyszerü nitrofestékkel festették fel a gépekre
migi 368940 2008. április 28. 18:02
Válasz erre
B_MIG_21BIS_HU_5721_LHTA_002
B_MIG_21BIS_HU_5721_LHTA_002

Sziasztok
Én is had járuljak hozzá egy képpel , érdekes mennyire csillog a számsor a gép oldalán
Monox 368939 2008. április 28. 08:53
Válasz erre
03
03
06
06
07
07

Még egy pár szó és kép az 5721-es géphez...

Bár csak feltételezem, hogy az új festés a két fődarab integrációját volt hivatott eltakarni több fotó van, hogy repült a gép az új festéssel nem is keveset. Bár repülésről nincs fényképem, de az első kép a PG-ben készült, amikor a gép megérkezett az IFF beépítésre, a másik kettő Taszáron.
Nyugger 368938 2008. április 27. 20:43
Válasz erre
MiG-21bis-a-3955 K.met 0
MiG-21bis-a-3955 K.met 0
MiG-21bis-a-3955 K.met 2
MiG-21bis-a-3955 K.met 2

Jó estét!

Ime két kép 1995 októberéből a 12 gépes CFE darabolás utáni állapotról mely egyben némi magyarázat az eddigi dolgainkra. 10 db MiG-21MF:4608,4603,4607,8111,8109,8115,
8113,8203 a teljes kabin kivágva és eladva,9310,8108, majd a 2 db MiG-21bis-a 4112, és a 3955. A 3955 a 9178-s törzshátsórészével, a 4112-s pedig az 5721-s t.h.részével.
Jól látszik a méretes átégés.
migi 368937 2008. április 27. 15:51
Válasz erre
Van nekem is valami anyagom azon a nyelven , de én csak nézegetem mert olvasni nem tudom.
Hind 368936 2008. április 27. 13:14
Válasz erre
Nemrég voltam a cégem szakmai könyvtárában,és imádnivaló dolgokat láttam a 21-esről.Eredeti nyelven íródott leírások a "kályhacsőről".
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.