<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
SAAB | Adatlap | 369026 | 2008. június 26. 11:02 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Zebi | Adatlap | 369025 | 2008. június 26. 10:23 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Az Academy F-ből soha nem lesz MF, egyszerűbb nulláról újat faragni. Inkább vedd meg helyette a KP makettet. | |||||||||||||||||||||||||||
Monox | Adatlap | 369024 | 2008. június 26. 09:58 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Hawk! Ha F-13-as van a dobozban, abból nagyon nehéz lesz MF-et építened! A törzs, az orr-rész kivételébel megfelelő, az előbbit drasztikusan meg kell növelned az orrkúppal együtt. A szárnyakon a fékszárnyak szorulnak átalakításta + 1 felfüggesztést még tá kell tenned az eredetitől kívűlre. A törzsön meg kell változtatnod a "futókerék dudort" nagyobbra, a gerinc helyett egy másikat kell csinálnod egy komlett kabinnal együtt.A függőleges vezérsík semmire sem alkalmas, a vízszintes vezérsíkok viszont pont jók. A főfutók kerekeit nagyobbra kell cserélned. Nagyjából ennyi :) F-13-asból terepszínű magyar gép nem létezett, voltak viszont eltérő jelzések, pl. a két piros csík 68-as invázió idejéből. MF-ből többféle terepszín létezett a 80-as években, a PG-sen kívűl. A számozás és a csillagozás azonos volt mindkét gépen. | |||||||||||||||||||||||||||
Ákos | Adatlap | 369023 | 2008. június 26. 07:59 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Ha az Academy makettet MF-re alakítod, akkor talán a szárnyak maradhatnak, de azt is módosítani kell. A többi alkatrészt kidobhatod. Amit tehetsz: lefested fémszínűre, magyar csillagokkal. De ha sci-fi makettet akarsz építeni, nem tartalak vissza :) | |||||||||||||||||||||||||||
Daala | Adatlap | 369022 | 2008. június 26. 07:49 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Hawk | Adatlap | 369021 | 2008. június 26. 00:50 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Most néztem meg hogy az f-13 as verziót áttudom alakítani MF-re szóval arról is jók lennének képek | |||||||||||||||||||||||||||
Hawk | Adatlap | 369020 | 2008. június 26. 00:26 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Megrendeltem az Academy Mig-21 ét 1/72 ben a dobozra Fishbed van írva de állítólag az F-13 as széria van benne, ha a kettő ugyan az akkor elnézést nem vagyok nagyon járatos benne. Szóval ebből a kitből szeretnék kihozni egy magyar vonatkozású ,,végterméket" és ehhez kellenek képek a típusról és jó lenne a terepmintás változatról mivel egy olyat szeretnék elkészíteni ha ebben a típusban nem volt terepmintás festésű akkor egy olyan gépről amin terepminta van és nagyon hasonlít az f-13 asra, maximum majd átalakítom valamennyire a kitet. Előre is köszönöm! | |||||||||||||||||||||||||||
Monox | Adatlap | 369019 | 2008. június 22. 22:47 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Lévén, a széllel szemben nem lehet pisilni, ezért valószínűeg megírnám és arra gondolnék, hogy milyen jókat röhög ez az ember rajtam. | |||||||||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 369018 | 2008. június 22. 16:39 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Na látos ez a lényeg, ha megírnám a Pápán tárolt gépek jelenlegi gazdájának a címét, nevét akkor írnál neki, hogy ugyan már ne a kohóba küldje azokat a gépeket? | |||||||||||||||||||||||||||
Monox | Adatlap | 369017 | 2008. június 22. 15:49 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Így vagyok ezzel én is. Csak az a baj, hogy mire odaértem már csak a tenyérnyi lemezdarabokból lehett kitalálni, hogy milyen típusú géppel állok szemben. Ha pedig még a konkrét gépet is be sikerült azonosítani, akkor meg egyszerre sírtam és nevettem. Az a baj, hogy oda már minden úgy érkezik, hogy onnan már biztosan csak a kohóba mehessen. | |||||||||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 369016 | 2008. június 22. 09:09 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Monox te szerencsés ember vagy, mert legaláb b a MÉH telepen találkozhattál ezekkel ha én találnék ilyent a MÉH telepen, csak addig lenne ott amíg odaérnék :-) | |||||||||||||||||||||||||||
Monox | Adatlap | 369015 | 2008. június 21. 18:33 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Ez pontosan így van. Sajnos én sem hallottam még olyat, hogy sikerült volna Magyarországon feltámasztani egy, valaha a Légierőnkbe tartozó gépet, MÉH telepet annál többet láttam... Ma már túl vagyok a hovatartozáson, lényeg, hogy a siker szélén van a dolog. | |||||||||||||||||||||||||||
A-3 | Adatlap | 369014 | 2008. június 21. 13:31 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
T.Monox! Ha egy rendezvény háttérképeit magyar felségjelű MIG-el tudják elképzelni és csakis a ezért fizetnek ne rajtam múljon, hogy nincs elég p-f-z festékünk. Sajnos jelenleg hazánkban a repülőgépeket, akár öreg akár fiatal, csakis alamínium- vas szinten tudják kezelni! | |||||||||||||||||||||||||||
Monox | Adatlap | 369013 | 2008. június 21. 10:41 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Örülök, hogy ilyen szinten sikerült helyreállítani a gépet. Nem tudom, hogy a földi indíthatóság kizárólag a beindításra korlátozódik, v. esetleg egyszer még repülni is fog a gép? Őszintén remélem, hogy fogok még látni MiG-21-est életemben repülni és most, hogy olvastam hozzászólásod bízok ebben, talán nem hiába! Viszont nem értem, hogy az "egyszerű átmázolásra" miféle szükségszerűség vitt? Ha a festés lehetősége adva volt, akkor már csak a festőn múlik mit hoz ki belőle? Távol áll tőlem, hogy fikázzam a gépet és a rajta végzett munkát, de a történelmi hűséghez, vagyis az eredetiséghez szoktam ragaszkodni. Ezért írtam azt amit. További munkátokhoz, nagyon sok sikert kívánok! Üdv: Monox | |||||||||||||||||||||||||||
A-3 | Adatlap | 369012 | 2008. június 20. 22:59 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Tisztelt Monox! Szeretnélek tájékoztatni arról, hogy a a gép "egyszerű átmázolása" nem öncélú tevékenység eredménye hanem a szükségszerűség vitt rá bennünket. Amint létod még nincs befejezve. Az állagmegóváshoz pénz kell és ha azt a gép is megkeresheti önmagának, hát tegye. Amúgy a gép rendszerei komplettek, célunk a földi indíthatóság elérése. | |||||||||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 369011 | 2008. június 18. 20:09 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Zebi azokat a kis vackokat a tűzoltókocsival hozták ki oda | |||||||||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 369010 | 2008. június 18. 20:08 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Tibcsi mindegy miért kellett hajtóművet indítani, a tűzoltókocsinaknak ott kellett lenni, és persze a srácoknak is a palackokkal | |||||||||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 369009 | 2008. június 18. 20:00 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
migi teljesen jól gondolod minden gép indítás előtt ki kellett hívnunk a tűzoltókat (logikusabb volt, mintha akkor hívtuk volna mikor már égett a gép) éjszakai repülésen is volt kiállása a tűzoltókocsinak a kesziben alapból volt tűzoltókocsi, mint ahogy apa, levegős, oxigén, és üza kocsi is, ja és nitrogénes is a rakéták miatt | |||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 369008 | 2008. június 18. 18:39 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Szerintem csak a hajtóműjavítás utáni próbánál, beszabályozásnál ("hajtóművezésnél"). | |||||||||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 369007 | 2008. június 18. 18:18 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Szia Laci Ha jól értelmezem amit irtál miden eggyes gép inditásánál éjjel nappal kivonul a tüzoltó autó a géphez ? , a készültségi gépeknél is ? üdv: migi | |||||||||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 369005 | 2008. június 18. 11:54 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Zebi A tűzoltóautó is ott van, csak a kép "másik " oldalán. Gondolhatod , hogy nem gyalog cipelték ki a palackokat. Amúgy a sikeres tűzoltás ténye a tűz eloltása után vállhat bizonyossá :-)) | |||||||||||||||||||||||||||
Zebi | Adatlap | 369004 | 2008. június 18. 09:24 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Szerintetek lett volna esélyük eloltani azokkal a kis vackokkal a tüzet, ha egyszer tényleg kigyulladt volna? :-) | |||||||||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 369003 | 2008. június 18. 09:12 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
migi persze, hajtóműpróbánál ott kellett lenni a tűzoltóknak, meg mindíg amikor hajtóműindítás volt | |||||||||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 369002 | 2008. június 17. 18:53 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
zoli1989 | Adatlap | 369001 | 2008. június 17. 11:44 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Aha étem, köszi. Tavaly lehetett a múzeumot is látogatni. | |||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 369000 | 2008. június 17. 07:53 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Szia, Így már sokkal jobban néz ki a 21-es. :-)) | |||||||||||||||||||||||||||
Makettezõ | Adatlap | 368999 | 2008. június 17. 00:27 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Átfestettem a mig 21-esemet és két társával együtt bemutatom nektek őket!Hogy tetszik? Üdv: Viktor | |||||||||||||||||||||||||||
Nyugger | Adatlap | 368998 | 2008. június 16. 22:40 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Zoli1989! Sajna a tavalyi rendezvényhez képest átforgatták az indító és a statik zónát, így a múzeum a legtávolabbi pont lett. A repülőtéren keresztül nem lehetett megközelíteni a múzeumot, napközben nem volt nyítva -én így láttam. Késő du. viszont volt némi mozgás feltételezésem szerint a VIP vendégeknek mutatták meg. A gyüjteményből sok gépet vittek a statikra. Mi-26T a parkolóból fotózható volt, telével. | |||||||||||||||||||||||||||
zoli1989 | Adatlap | 368997 | 2008. június 16. 22:15 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Szia Nyugger! A múzeumba be lehetett menni? A Mi-26-ost láttad ? Hirtelen ennyi :) | |||||||||||||||||||||||||||
Gabi | Adatlap | 368996 | 2008. június 16. 22:13 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Szia! Köln mellett egy Nörvenich nevű városkában. Gabi | |||||||||||||||||||||||||||
Nyugger | Adatlap | 368995 | 2008. június 16. 21:50 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Persze ez a hamarosan is eléggé szerencsétlen ... bocs | |||||||||||||||||||||||||||
Nyugger | Adatlap | 368994 | 2008. június 16. 21:45 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Sziasztok ! Pöstyénben jártam szombaton,a MiG-21R mellett állva elmerengtem azon, hogy ha igaz a hír /persze ez még titok.../ akkor hammarosan lehetne nálunk is egy ilyen madár gépcserés megoldással. Feltéve ha nem jut a spanyol Phantom sorsára némi szerencsétlenkedés során kedves állami illetékesek ! | |||||||||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 368993 | 2008. június 16. 09:29 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Makettezõ | Adatlap | 368992 | 2008. június 15. 22:07 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Szia migi! A színeket egy külföldi makettoldal adta, de utólag nekem sem tetszett egy ukrán 21 bisz makett volt körbefotózva.A gépet már átfestettem sablon orosz zöld és sárgás mintájúra. Majd teszek fel róla képeket, ha érdekel.Köszi az észrevételezést. Üdv: Viktor | |||||||||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 368991 | 2008. június 15. 17:41 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Igazad van nem széplátvány de legalább meguszta a láng vágót | |||||||||||||||||||||||||||
Monox | Adatlap | 368990 | 2008. június 15. 16:46 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Szomorú szívvel nézem mindig, ahogyan múlik a világ dicsősége... | |||||||||||||||||||||||||||
Gabi | Adatlap | 368989 | 2008. június 15. 16:04 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 368988 | 2008. június 15. 15:53 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Szia Nem rossz , de a szineket honnan vetted ? gondolók a rakéta szinére és nekem a kerék szine is gyanus . A kék 28 és a csillagok azok gyári hozzávaló matrica volt? Ezt ne vedd kötözködésnek de vannak szabványok és szinkódok amiket illik betartani mert hitelét veszti a kész gép.De igy tovább ...ha kell valami segitség , megtalálsz . üdv: migi | |||||||||||||||||||||||||||
Makettezõ | Adatlap | 368987 | 2008. június 4. 18:06 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 368986 | 2008. május 31. 17:42 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 368985 | 2008. május 30. 22:42 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Az időbeli korlátozás nemcsak a fogyasztás miatt, hanem az eszméletlen mértékű hőterhelés miatt IS volt érvényben, ami drasztikusan befolyásolta a hajtómű egyébként sem hiresen hosszú élettartamát.Normál üzemmódokról egyenlőre nem tudok adatokat. Az átesési sebesség erősen függ a pillanatnyi súlytól, tehát pl. a maradék tüzelőanyagtól, függesztményektől, a rep magasságtól /ill.pontosabban a levegő sűrűségétől, ami hőmérsékletfüggő is/, akkoriban Dózsa Gyuri, a PG berepülőpilótája szerint az átesés sebességcsökkentésnél kb 220-240 km/ó körül volt, de szerinte ez nem volt veszélyes ha a pilcsi tudatában volt a helyzetnek,egy kis gázadással, sebességgyüjtéssel stabilizálni tudta a gépet. Ehhez persze magasság kellett, ha ez nem volt, vagy/és váratlanul jelentkezett a probléma, vagyis pl. a pilcsit lekötötte valami feladatvégrehajtás vagy műszaki probléma, akkor jött a baj.A leszállósebesség /lebegtetés/ F/PF-nél és U-nál 310 km/ó, MF,bisz,UM-nél az SzPSz-rendszer /fékszárny határréteg-lefúvatás/ használatakor 260-270 volt. | |||||||||||||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 368984 | 2008. május 30. 22:23 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Vészteljesítmény. Ronnie 3 hozzászólással ezelőtt írta. | |||||||||||||||||||||||||||
zoli1989 | Adatlap | 368983 | 2008. május 30. 22:17 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Ez a CsR pontosan milyen üzemmód? Ilyenkor mekkora teljesítmény ad le a gép ? (lehet túl laikusnak tűnök, de nem értek hozzá viszont érdekel a téma) | |||||||||||||||||||||||||||
RonnieFrown | Adatlap | 368982 | 2008. május 30. 21:45 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Akkor a CsR uzemmodban 3 perc alatt 1260 litert elgetett ha 7 liter/sec fogyasztassal szamolok. Ez kozel a fele az osszes belso tuzeloanyagnak. A 3 perces korlatozas a fogyasztasnak tudhato be vagy valami mas oka is van a dolognak? A CSR nelkul, normal uzemmodokon hogyan alakulnak ezek a szamok? Sebesseg adatokat tudsz mondani? Mint peldaul atesesi sebessegek, besiklasi sebesseg, sikloszam, minden erdekel. koszi | |||||||||||||||||||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 368981 | 2008. május 30. 21:18 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
A 21bisz feltankolható belső tüzelőanyag-készlete 2850 l, plusz a két szárny alatti póttank 2x490 l, és a törzs alatti "nyolcszázas" 745 l keróval, ez a maximum. A fogyasztás "CSR" /rendkivüli/ üzemmódban földön álló gépnél 5,2 l/másodperc,földkö- zelben a max engedélyezett M 1,06 sebességnél 8,8 l/s, a CSR-üzemmód használata max 4000 méter magasságig és max 3 percig volt engedélyezve. | |||||||||||||||||||||||||||
RonnieFrown | Adatlap | 368980 | 2008. május 29. 19:06 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Sziasztok Erdekelne nehany adat a 21Bisz-rol. Mennyit fogyaszt max fordulatszamon, vagy peldaul maximalis utanegetovel? Es a CSR uzemmodban (ha jol emlekszem ez az elnevezese a veszteljesitmenynek)? Mennyi tuza fer bele? | |||||||||||||||||||||||||||
Monox | Adatlap | 368979 | 2008. május 19. 14:29 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Nagyon örülök, hogy lelkes (és pénzes) emberek megmentették a lángvágótól ezt a gépet, sőt szépen rendbe is hozták! Annak már kevésbé, hogy mindezt Magyar felségjellel és a Csehszlovák alakú oldalszámmal tették amit egyszerűen átmázoltak... Mindig megdobban a szívem amikor szép állapotú MAGYAR MiG-21F-13-ast látok, de erre a gépre a háromszínű harmados kokárda kellett volna és a fekete szín a számokra. | |||||||||||||||||||||||||||
zoli1989 | Adatlap | 368978 | 2008. május 18. 22:53 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
És ez hol található? Hova fogják vontatni ? | |||||||||||||||||||||||||||
Nyugger | Adatlap | 368977 | 2008. május 18. 21:48 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 368976 | 2008. május 15. 20:40 | ![]() | |||||||||||||||||||||||
Igen,jobboldalt az NR-30 gépágyú zárszerkezete van a féklap alatt, éppen ezért zárt féklapnál is van egy szabadon maradó hosszanti nyilás a féklap fölött, ugyanis ez a hüvelykivető nyilás, ahol lövésnél az ágyú kiszórja az üres hüvelyeket. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Ha könnyen és gyorsan akarsz terepszinű Mig 21-et. Akkor szerintem a Fujimi MF vagy Bisz a jó választás. Ha F-13-at szeretnél akkor pedig a revell. Hangsulyozom szerintem, mert most jó pár orosz cég is adott ki 21-et de ezeket még nem ismerem.
Az academy 21 mindenképp felejtös. Ha kell van kp Mig 21 mf-em is.
Üdv: Saab