/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
Daala 369149 2008. augusztus 13. 22:16
Válasz erre
ja ez nem akadékoskodás, puszta kíváncsiságból tettem fel a képet és nem újabb fórumháború elindítására!
Már eddig is sok képpel segítettetek minket a témában mig23papa és sainz is!
Daala 369148 2008. augusztus 13. 22:14
Válasz erre
Mondjuk erre a 096-ra én is kíváncsi vagyok, nem látható semmi a gépen, ami egyértelműen utalna rá...biztos sainz képsorozata a megfejtés, már ha több kép is van ugyanerről-ugyanekkor-ugyanazon személyekkel.
sainz 369147 2008. augusztus 13. 22:10
Válasz erre
Mit kéne válaszolnom egy felvilágosító jellegű, információkban gazdag hozzászólásra?
Monox 369146 2008. augusztus 13. 19:22
Válasz erre
Halaci!

Bár a harcászati technikai részletei nem az én asztalom, de annyit biztosan mondhatok, hogy a szovjet technikát visszamenően sosem, v. csak nagyon ritkán korszerűsítették azt is leginkább ipari szintű javításkor (bülletin). Az újítások új típusjellel kerültek ki a csapatokhoz.
Monox 369145 2008. augusztus 13. 19:19
Válasz erre
Sainz!

Ehhez csak annyit tennék hozzá, hogy az 5822-es maradéka Pápán rozsdásodik...
Monox 369144 2008. augusztus 13. 19:12
Válasz erre
Sainz!

Nekem is volt a kezemben ez a könyv. Honnan vált bizonyossá, hogy ez a 096-os? 3 Hét alatt sem sikerült stílusjegyet felfedeznem a képen a gépről.
mig23papa 369143 2008. augusztus 13. 09:39
Válasz erre
úgy örülök, hogy amikor írok valakinek válaszra sem méltatja a soraimat, de már kezdem megszokni

mig23papa Adatlap 2204 / 2222 tegnapelőtt 12:30 Válasz erre
halaci 369142 2008. augusztus 12. 23:07
Válasz erre
Köszi, ha jól látom, akkor ebben az esetben kb. 3-4 évenként jött ki egy újabb variáns. Ez jellemzőnek tekinthető a többi, hosszabb ideig rendszerben álló típusnál is?
sainz 369141 2008. augusztus 12. 22:10
Válasz erre
halaci

Szerintem ha kicsit utánaböngészel, a MiG-23ML -23MLA -23MLD nagyo jó példa erre.
Viszonylag rövid időn belül szépen felhúzták a képességeket.
halaci 369140 2008. augusztus 12. 21:56
Válasz erre
Egy másik oldalon folyó vita kapcsán lenne egy kérdésem a hozzáértőkhöz: a szovjet repülőtechnikánál mennyire volt jellemző a meglévő eszközök folyamatos korszerűsítése? Gondolok itt olyanra, mint pl. az F-16-nál rendszeresen cserélték az elektronikai rendszert a régebbi sorozatokban is, növelve ezzel a harcértéküket. Jellemző volt-e ez a szovjeteknél is, és ha igen, kb. milyen gyakorisággal? (Tudom, hogy hozzánk nem jutott el minden a gyakorlatban, de információ bizonyára volt róla.)
Nyugger 369139 2008. augusztus 12. 19:46
Válasz erre
Sainz,

Végre valaki aki GPS nélkül is /el/talál valamit. Taszár dél, zóna.
sainz 369138 2008. augusztus 12. 19:24
Válasz erre
000040_resize
000040_resize

A pontos név Elek "Csucsu" László és nem István ahogy először írtam.

Ezen a fotón is ő látható Végvári Zoltánnal, 1985 Asztrahany, Sztrelba-85:
sainz 369137 2008. augusztus 12. 17:01
Válasz erre
Csak egy érdekes furcsaság:
A képen lévő 3 bis közül egyik sem Pápán rozsdásodik.

5721 - Taszári reptéren kiállítva
3745 - Szolnoki tanhangárban
5822 - 1996 Szeptember 18-án Ugodnál lezuhant, Dobai Attila katapultált
sainz 369136 2008. augusztus 12. 16:28
Válasz erre
HadiIstván_SomogyiGyula
HadiIstván_SomogyiGyula

Ugyanők, ugyanott, ugyanakkor.
Daala 369135 2008. augusztus 12. 16:22
Válasz erre
Na, úgy látom meg is előztél:))), köszi!
Daala 369134 2008. augusztus 12. 16:21
Válasz erre
Ha jól veszem ki, a másik képen lévő kétülésesen is UB-blokk van. Esetleg felismeri valaki a hajózót, vagy a műszaki kollégát?
Daala
sainz 369133 2008. augusztus 12. 16:21
Válasz erre
Ezen a képen szerintem Hadi"Dino" István pilóta és Somogyi Gyula műszaki tiszthelyettes látható.
Taszár 1980.
A háttérben a 096-os UM.
sainz 369132 2008. augusztus 12. 16:15
Válasz erre
5721-3745-5822

Ezek ugyanebben a sorrendben sorakoznak a betonon egy 1980-as földi-lövészet előtt készült fotón.
Az emberek egy része is ua.
Szóval sztem Taszár 1980.
Daala 369131 2008. augusztus 12. 16:07
Válasz erre
beolvasás0001
beolvasás0001
beolvasás0002
beolvasás0002

Ebből a könyvből szkenneltem, mint ahogy a 0001 képet is
sainz 369130 2008. augusztus 12. 15:56
Válasz erre
sainz 369129 2008. augusztus 12. 15:55
Válasz erre
De persze ez csak valószínűség, nincs a képen olyasmi, ami kizárná bármelyik másik magyar v orosz repteret az országban.
Talán csak annyi h a műszakiak ritkábban települtek át orosz repterekre, de volt olyan is.
Rengeteg áttelepülés volt abban az időben, Pajzs-79, taszáriak 1980 Mezőkövesd.
Rengeteg fotóm van szürke pápai bis-ekről Taszáron az 1977-83 időszakból több alkalommal is.
Mintha a háttérben dombok látszanának(de az lehet akár fasor, erdőszéle is), ha dombok, akkor Taszár déli vége, de lehet akár Sármellék is.
Majd a pápaiak megmondják.
Vagy nem...
makettes 369128 2008. augusztus 12. 15:48
Válasz erre
Ezek nem magyar Biszek.
sainz 369127 2008. augusztus 12. 15:35
Válasz erre
Taszár.
Szerintem felemelt bal kézzel, térképpel a zsebben Elek "Csucsu" István.
Ő benne volt az utolsó négyesben az űrhajósválogatáson.
Daala 369126 2008. augusztus 12. 15:11
Válasz erre
MiG-ek
MiG-ek

Szakértő Urak!
Meg tudnátok mondani, melyik repterünkön készül(hetet)t az alábbi kép?
Daala
Zozó 369125 2008. augusztus 12. 09:19
Válasz erre
Sziasztok!

Szükségem lenne a '80-as években a magyar reptereken (Taszár, Pápa, stb.) használt oxigén töltő Zil-ek festésére. Ha esetleg valaki rendelkezik ilyen képekkel (még, ha fekete-fehér is), kérem ossza meg velem.
Mail: zoltan.pribelszki@chapman-freeborn.hu

Előre is köszönöm
Zozó
mig23papa 369124 2008. augusztus 11. 12:30
Válasz erre
mig23papa1
mig23papa1
mig23papa2
mig23papa2
mig23papa3
mig23papa3

Sainz!

Heló, le vagy maradva egy kicsit, persze aki csavarog a világban meg amerikában :-))

"Az viszont felettébb érdekes, hogy volt itt néhány vezérszurkolója a "mindenki dobjon be mindent a közösbe" elvnek, de mintha pont a leghangosabbak részéről szűnt volna meg a képek feltöltögetése...nyilván más módját válaszották a publikálásnak...:)) "

Még mindíg itt vagyunk, bár még most sem vagyunk vezérszurkolók, de úgy gondoltuk páran, hogy a gyűjteményünket, már ami a saját és hozzánk került képeket és filmeket illeti, ingyen osztogatjuk, még akkor is ha esetleg költségeink voltak velük.

Te is letöltheted magadnak, a www.extra.hu oldalról

A mellékelt képeken láthatod, hogy kb mi vár ott rád. Az oldalra a belépéshez a felhasználónév az ami a kép neve (mig23papa1 mig23papa2 mig23papa3) a jelszó meg mindenhol 19590805

A mig23papa2 oldalon található Szu 27 tipus család képeit monox barátunk tette fel, a többit én követtem el.

Én felteszem az összes létező anyagomat, válogatás nélkül, válogasson belőle aki oda téved. Nincs jogom hogy bármire is rátegyem a seggem, ami valaha hozzámkerült.

Végezetül tisztelettel kérném hogy óvakodjunk az elhamarkodott véleményektől.

Különben jól látod, valóban más módját válaszották a publikálásnak, mégpedig a leghatékonyabb és legolcsóbb módját annak, hogy bárki hozzájuthasson azokhoz.
Aztán hogy fényes art-papírra, vagy bármi másra nyomtatja a képeket, az már mindenkinek szíve joga. Akiktől én kaptam a képeket, senki sem kért szerzői jogdíjakat, (eszébe sem jutott egynek sem) főleg nem annyit aminek összege meghaladja az éves nyugdíját.

Nos jó letöltögetést neked is, mint bárki másnak is.
Daala 369123 2008. augusztus 11. 12:22
Válasz erre
Azért köszi Sainz!
Daala
makettes 369122 2008. augusztus 11. 10:42
Válasz erre
Sainz!
Köszi!
maketets
sainz 369121 2008. augusztus 11. 00:10
Válasz erre
Untitled-Scanned-29-1_resize
Untitled-Scanned-29-1_resize
Untitled-Scanned-28-1-cut_resize
Untitled-Scanned-28-1-cut_resize

makettes!

Ez talán megérdemel egy matricát:
sainz 369120 2008. augusztus 10. 23:46
Válasz erre
Nyugger

Szerintem amit írtál minden magyar kiadóra ugyanúgy érvényes.
Nincs szaklektora egyiknek sem, aki olyan mélységben otthon lenne a témában, ami ehez szükséges.
Neked kell megkeresni, felkérni(megfizetni) a megfelelő személy(eke)t.
Mehetsz a kézirattal egy Alexandrához, ahol jó esetben elolvassa egy Nemere István vagy egy ejtőernyős és azt mondják lektorálva...

Az amerikai lektor természetesen elsősorban szaknyelvi lektor.
És itt már nagyon számít, hogy évente több tucat könyvet kiadnak a katonai repülésről.
Hiába beszél mindkét magyar pilóta kitűnően angolul, akik átdolgozták, mégis maradtak benne kisebb-nagyobb átírnivalók.

Most hogy ennyit nézegettem, kezd izgatni honnan készült a két fotó a 823-asról.
Lehet h helikopterről?
Vagy volt ott olyan objektum ami ilyen magas és fel tudott menni a fotós?

De ha a gépet nem mozgatták, máshonnan, más magasságból, az árnyék(és a személyek) alapján órákkal korábban vagy később...

"Van szépszámmal nyugati kiadványom a keleti technikáról és aminek nem az adott országból származik a szerzője, az nevetséges hibáktól hemzseg"

Ezzel maximálisan egyetértek, még a Yefim Gordon kiadványok is tele vannak hülyeséggel.
Nyugger 369119 2008. augusztus 10. 22:14
Válasz erre
Sainz,

'És persze a kiadónál is átfésülték néhányan, akik már hallottak hangrobbanást, így várhatóan minden hibámat javították benne.'

Mivel Te egy erősen specifikus magyar témával jelentél meg a kiadónál nem feltételezem, hogy a gépek típusán kivül bár mit is felismernének, személyeket helyszíneket stb. Van szépszámmal nyugati kiadványom a keleti technikáról és aminek nem az adott országból származik a szerzője, az nevetséges hibáktól hemzseg. Ezeknek a kiadoknak nincs ilyen mélységű ismerete, talán az 1990 utáni időkről van valami sejtésük. Minőségben és a honorban fényévvel elöttünk járnak ez viszont így igaz.
sainz 369118 2008. augusztus 10. 21:49
Válasz erre
Daala
Nekem is csak oldalnézeteim vannak sajna.
sainz 369117 2008. augusztus 10. 21:39
Válasz erre
Nyugger

" Sajnos a külföldi kiadók -szerintem- ebből a szempontból féjdalom, hogy ezt mondom nagyon gyengék "

Nem igazán értem mire gondolsz.

Esetemben azért amerikai kiadó, mivel így a nagyobb példányszám révén abban a minőségben tud megjelenni, amit a téma és a képanyag megérdemelt.
Kilincseltem itthon is ez ügyben eleget.
Nevetséges példányszámokról beszélnek, ami érthető, hiszen kicsiny piac vagyunk.
Arról már nem is beszélve, hogy képenként 300(háromszáz!) Forinttal akarták kiszúrni a szerzők szemét...
Nyugger 369116 2008. augusztus 10. 20:57
Válasz erre
Sainz,

Ok., várjuk a könyvedet. Apropó könyv, a kecskeméti repnap idején jelenik meg egy képesalbum a 70-s évfoduló alkalmából a Hadtörténeti Múzeum gondozásában. Sok eddig még publikálatlan -és ismert képpel-, melyek feltételezem, hogy a makettes kollégákat fogja inspirálni. Kérek majd véleményt a MiG-19PM fotókról!
Az album cime Capronitól a Gripenig. -- reklám helyett--- a nemes cél érdekébe---
sainz 369115 2008. augusztus 10. 20:14
Válasz erre
Nyugger

A 2191-es hsz-emben feltöltött kép eredetijét egy keméti pilótától kaptam, papírkép, A4 méretű, hátoldalán "1968 Orosháza" felirattal.
Nem az illető fotózta. Nagy valószínőséggel hivatalos fotós készítette és aztán kapott belőle jópár papírképet az alakulat.

Szerencsére a könyvembe bekerült fotósorozat egészen biztosan Orosháza(háttér, sátrak stb. plusz a tekercs negatívon van két légifotó a kiteleplt gépekről).
Én voltam figyelmetlen, annyira hasonló szögben készült az egyik kép ugyanerről a gépről.Ráadásul az orosházi sorozaton minden gépre függesztve van az UB blokk.

Erre(is) jó a forum.
Köszi
Nyugger 369114 2008. augusztus 10. 19:51
Válasz erre
21f13-823 + Mi-1 Kecskeméten
21f13-823 + Mi-1 Kecskeméten

Sainz !

Megnyugodtam, de csak rövid ideig. A csatolt feltételen lévő MiG-21F-13-s egészen biztosan nem az Orosháza melletti hadmüveleti repülőtéren készült. Nos mivel régi RBK-s vagyok egy másik nézetetben készült felvételt mutatok, érdemes megfigyelni a svanc környéki keréknyomokat és a háttérben lévő Mi-1-s helikoptereket ill. a régi kecskeméti tornyot. Feltételezésem szerint 1966 környékén készült a kép.
Sajnos a külföldi kiadók -szerintem- ebből a szempontból féjdalom, hogy ezt mondom nagyon gyengék. Jó lenne egyszer, mondjuk az RBK összejövetelen beszélgetni erről.
Daala 369113 2008. augusztus 10. 19:44
Válasz erre
Sainz!
Nincs még mindig képed az 5531(és hasonló társai)felülnézeti festéséről?
Jó lenne makettben megcsinálni, sajna csak oldalnézeteket láttam eddig...
Daala
makettes 369112 2008. augusztus 10. 19:04
Válasz erre
Sainz!
Régi fémszínű Mig-21 MF-ről egy tuti fotót dobjál már fel légyszíves.
köszi
makettes
sainz 369111 2008. augusztus 10. 18:53
Válasz erre
Untitled-Scanned-80_resize
Untitled-Scanned-80_resize

Csillagvadász

Jobb későn mint soha...:))
Kerestél fotót 21F-13-ról füvesen, sajna csak most jutottam idáig.
A könyvemben lesz egy fotósorozat - ez is egy kockája - amin 21F-13-asok "dolgoznak" Orosházáról UB-blokokkal.
sainz 369110 2008. augusztus 10. 18:32
Válasz erre
5531-034-cut_resize
5531-034-cut_resize

Akad valakinél fotó az 5531 másik oldaláról?
sainz 369109 2008. augusztus 10. 18:24
Válasz erre
Nikla

Megnyugtathatlak, kizárólag olyan szerzők képei jelennek meg a könyvben, akikkel személyes kapcsolatban állok.
Közülük mindannyian szerződéses jogviszonyba kerültek közvetlenül a kiadóval és tisztességes jogdíjat kaptak a képeikért - a kiadótól.
Van, akinél ennek összege meghaladja az éves nyugdíját...

Nyilván ez az egyik legnagyobb baj a hozzáállásommal, amiért most néhányan - akik szintén publikálásra adták a fejüket - nem nagyon szeretnek, mivel kénytelenek lesznek hasonló módon eljárni.

Nikla - Vario:

Sajnos ezen nick-nevek alapján nem ismerlek fel.
Nyilván lemaradtam valamiről, valószínűleg saját neved alatt küldted a fotókat Emilben.

Nyugger
Két magyar és egy orosz pilóta lektorálta, mindhárman repültek az 1959-1992 közötti időszakban.
És persze a kiadónál is átfésülték néhányan, akik már hallottak hangrobbanást, így várhatóan minden hibámat javították benne.

PETI
342x276mm, 280oldal, teljes egészében fényes art-papíron, lesznek egészoldalas fotók is benne.

A könyvről ti kérdeztetek, én válaszoltam, de nem hinném hogy ez itt sokakat érdekelne...talán majd a késztermék.
Maradjunk inkább a MiG-21-nél.
Emilben szívesen válaszolok mindenre mindenkinek, ahogy eddig is.

Az viszont felettébb érdekes, hogy volt itt néhány vezérszurkolója a "mindenki dobjon be mindent a közösbe" elvnek, de mintha pont a leghangosabbak részéről szűnt volna meg a képek feltöltögetése...nyilván más módját válaszották a publikálásnak...:))
makettes 369108 2008. augusztus 9. 17:46
Válasz erre
Monox!
Köszi a képeket.Hát,nem lesz egyszerű megfesteni az alját!
üdv.makettes
Monox 369107 2008. augusztus 9. 16:12
Válasz erre
2003 telén
2003 telén
2003-ban - 12
2003-ban - 12
2003-ban - 13
2003-ban - 13
2003-ban - 10a
2003-ban - 10a
2003-ban - 11b
2003-ban - 11b
2003-ban - 06
2003-ban - 06

Elég lesz ennyi? Ha valamelyik részlet még hiányozna jelezz.
makettes 369106 2008. augusztus 9. 15:39
Válasz erre
Sziasztok!
Nincs véletlenül valakinek fotója a 48-s Mig-21 aljáról,a madaras festés utáni kép?
üdv. makettes
PETI 369105 2008. augusztus 6. 12:19
Válasz erre
Gratulálok saniz!
A magas árat kompenzálhatja a magas minőség.
Terjedelem, formátum (nagy méret)?
Nikla 369104 2008. augusztus 5. 20:05
Válasz erre
Sainz

Tájékoztatlak, hogy az általam neked küldött fotók az Artisjus szerzői jogvédő irodában levédésre kerültek. A küldés után tettem, látva a hozzáállásodat a dologhoz.
Ha csakugyan megjelenteted a könyved, számolj kérlek ezzel. Köszönöm a megértésed!

Üdv: Vario
RonnieFrown 369103 2008. augusztus 5. 17:04
Válasz erre
Hello Sainz,
Engem akar el is konyvelhetsz mint elso megrendelot.
Nyugger 369102 2008. augusztus 5. 13:38
Válasz erre
Sainz,

A gyűjtögetéseid képei lesznek benne és valami autentikus magyarázat hozzá ?
Lektorálta valaki? Nos, akkor várjuk a könyvedet és majd elemezzük itt a fórumban.
sainz 369101 2008. augusztus 5. 13:26
Válasz erre
Nyugger

Októberi megjelenés, 78$-os áron, minden jelentősebb amerikai és angol könyvesboltban és a Neten is kapható lesz.
A megjelent példányok 80%-ának elfogyása - vagy két naptári év után - lesz lehetőség Magyarországon lényegesen olcsóbban is forgalmazni, de csak stencilezett betétlapokon lesz mellékelve a fordítás.
Tartalom, cím csak a hivtalos megjelenés előtt két héttel publikus, a reklámok kijövetele után.

Ami a legfontosabb, sikerült elérni, hogy nagyon drága, jó minőségű papíron, szuper minőségben, nagy méretben lesznek benne reprodukálva a fotók.
Nikla 369100 2008. augusztus 5. 13:13
Válasz erre
Engem az író és a könyv címe érdekelne... Csak hogy tudjam mit keresek a polcon :)))
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.