<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
sainz | Adatlap | 369141 | 2008. augusztus 12. 22:10 | ||
halaci | Adatlap | 369140 | 2008. augusztus 12. 21:56 | ||
Egy másik oldalon folyó vita kapcsán lenne egy kérdésem a hozzáértőkhöz: a szovjet repülőtechnikánál mennyire volt jellemző a meglévő eszközök folyamatos korszerűsítése? Gondolok itt olyanra, mint pl. az F-16-nál rendszeresen cserélték az elektronikai rendszert a régebbi sorozatokban is, növelve ezzel a harcértéküket. Jellemző volt-e ez a szovjeteknél is, és ha igen, kb. milyen gyakorisággal? (Tudom, hogy hozzánk nem jutott el minden a gyakorlatban, de információ bizonyára volt róla.) | |||||
Nyugger | Adatlap | 369139 | 2008. augusztus 12. 19:46 | ||
Sainz, Végre valaki aki GPS nélkül is /el/talál valamit. Taszár dél, zóna. | |||||
sainz | Adatlap | 369138 | 2008. augusztus 12. 19:24 | ||
sainz | Adatlap | 369137 | 2008. augusztus 12. 17:01 | ||
Csak egy érdekes furcsaság: A képen lévő 3 bis közül egyik sem Pápán rozsdásodik. 5721 - Taszári reptéren kiállítva 3745 - Szolnoki tanhangárban 5822 - 1996 Szeptember 18-án Ugodnál lezuhant, Dobai Attila katapultált | |||||
sainz | Adatlap | 369136 | 2008. augusztus 12. 16:28 | ||
Daala | Adatlap | 369135 | 2008. augusztus 12. 16:22 | ||
Na, úgy látom meg is előztél:))), köszi! | |||||
Daala | Adatlap | 369134 | 2008. augusztus 12. 16:21 | ||
Ha jól veszem ki, a másik képen lévő kétülésesen is UB-blokk van. Esetleg felismeri valaki a hajózót, vagy a műszaki kollégát? Daala | |||||
sainz | Adatlap | 369133 | 2008. augusztus 12. 16:21 | ||
Ezen a képen szerintem Hadi"Dino" István pilóta és Somogyi Gyula műszaki tiszthelyettes látható. Taszár 1980. A háttérben a 096-os UM. | |||||
sainz | Adatlap | 369132 | 2008. augusztus 12. 16:15 | ||
5721-3745-5822 Ezek ugyanebben a sorrendben sorakoznak a betonon egy 1980-as földi-lövészet előtt készült fotón. Az emberek egy része is ua. Szóval sztem Taszár 1980. | |||||
Daala | Adatlap | 369131 | 2008. augusztus 12. 16:07 | ||
sainz | Adatlap | 369130 | 2008. augusztus 12. 15:56 | ||
sainz | Adatlap | 369129 | 2008. augusztus 12. 15:55 | ||
De persze ez csak valószínűség, nincs a képen olyasmi, ami kizárná bármelyik másik magyar v orosz repteret az országban. Talán csak annyi h a műszakiak ritkábban települtek át orosz repterekre, de volt olyan is. Rengeteg áttelepülés volt abban az időben, Pajzs-79, taszáriak 1980 Mezőkövesd. Rengeteg fotóm van szürke pápai bis-ekről Taszáron az 1977-83 időszakból több alkalommal is. Mintha a háttérben dombok látszanának(de az lehet akár fasor, erdőszéle is), ha dombok, akkor Taszár déli vége, de lehet akár Sármellék is. Majd a pápaiak megmondják. Vagy nem... | |||||
makettes | Adatlap | 369128 | 2008. augusztus 12. 15:48 | ||
Ezek nem magyar Biszek. | |||||
sainz | Adatlap | 369127 | 2008. augusztus 12. 15:35 | ||
Taszár. Szerintem felemelt bal kézzel, térképpel a zsebben Elek "Csucsu" István. Ő benne volt az utolsó négyesben az űrhajósválogatáson. | |||||
Daala | Adatlap | 369126 | 2008. augusztus 12. 15:11 | ||
Zozó | Adatlap | 369125 | 2008. augusztus 12. 09:19 | ||
Sziasztok! Szükségem lenne a '80-as években a magyar reptereken (Taszár, Pápa, stb.) használt oxigén töltő Zil-ek festésére. Ha esetleg valaki rendelkezik ilyen képekkel (még, ha fekete-fehér is), kérem ossza meg velem. Mail: zoltan.pribelszki@chapman-freeborn.hu Előre is köszönöm Zozó | |||||
mig23papa | Adatlap | 369124 | 2008. augusztus 11. 12:30 | ||
Sainz! Heló, le vagy maradva egy kicsit, persze aki csavarog a világban meg amerikában :-)) "Az viszont felettébb érdekes, hogy volt itt néhány vezérszurkolója a "mindenki dobjon be mindent a közösbe" elvnek, de mintha pont a leghangosabbak részéről szűnt volna meg a képek feltöltögetése...nyilván más módját válaszották a publikálásnak...:)) " Még mindíg itt vagyunk, bár még most sem vagyunk vezérszurkolók, de úgy gondoltuk páran, hogy a gyűjteményünket, már ami a saját és hozzánk került képeket és filmeket illeti, ingyen osztogatjuk, még akkor is ha esetleg költségeink voltak velük. Te is letöltheted magadnak, a www.extra.hu oldalról A mellékelt képeken láthatod, hogy kb mi vár ott rád. Az oldalra a belépéshez a felhasználónév az ami a kép neve (mig23papa1 mig23papa2 mig23papa3) a jelszó meg mindenhol 19590805 A mig23papa2 oldalon található Szu 27 tipus család képeit monox barátunk tette fel, a többit én követtem el. Én felteszem az összes létező anyagomat, válogatás nélkül, válogasson belőle aki oda téved. Nincs jogom hogy bármire is rátegyem a seggem, ami valaha hozzámkerült. Végezetül tisztelettel kérném hogy óvakodjunk az elhamarkodott véleményektől. Különben jól látod, valóban más módját válaszották a publikálásnak, mégpedig a leghatékonyabb és legolcsóbb módját annak, hogy bárki hozzájuthasson azokhoz. Aztán hogy fényes art-papírra, vagy bármi másra nyomtatja a képeket, az már mindenkinek szíve joga. Akiktől én kaptam a képeket, senki sem kért szerzői jogdíjakat, (eszébe sem jutott egynek sem) főleg nem annyit aminek összege meghaladja az éves nyugdíját. Nos jó letöltögetést neked is, mint bárki másnak is. | |||||
Daala | Adatlap | 369123 | 2008. augusztus 11. 12:22 | ||
Azért köszi Sainz! Daala | |||||
makettes | Adatlap | 369122 | 2008. augusztus 11. 10:42 | ||
Sainz! Köszi! maketets | |||||
sainz | Adatlap | 369121 | 2008. augusztus 11. 00:10 | ||
makettes! Ez talán megérdemel egy matricát: | |||||
sainz | Adatlap | 369120 | 2008. augusztus 10. 23:46 | ||
Nyugger Szerintem amit írtál minden magyar kiadóra ugyanúgy érvényes. Nincs szaklektora egyiknek sem, aki olyan mélységben otthon lenne a témában, ami ehez szükséges. Neked kell megkeresni, felkérni(megfizetni) a megfelelő személy(eke)t. Mehetsz a kézirattal egy Alexandrához, ahol jó esetben elolvassa egy Nemere István vagy egy ejtőernyős és azt mondják lektorálva... Az amerikai lektor természetesen elsősorban szaknyelvi lektor. És itt már nagyon számít, hogy évente több tucat könyvet kiadnak a katonai repülésről. Hiába beszél mindkét magyar pilóta kitűnően angolul, akik átdolgozták, mégis maradtak benne kisebb-nagyobb átírnivalók. Most hogy ennyit nézegettem, kezd izgatni honnan készült a két fotó a 823-asról. Lehet h helikopterről? Vagy volt ott olyan objektum ami ilyen magas és fel tudott menni a fotós? De ha a gépet nem mozgatták, máshonnan, más magasságból, az árnyék(és a személyek) alapján órákkal korábban vagy később... "Van szépszámmal nyugati kiadványom a keleti technikáról és aminek nem az adott országból származik a szerzője, az nevetséges hibáktól hemzseg" Ezzel maximálisan egyetértek, még a Yefim Gordon kiadványok is tele vannak hülyeséggel. | |||||
Nyugger | Adatlap | 369119 | 2008. augusztus 10. 22:14 | ||
Sainz, 'És persze a kiadónál is átfésülték néhányan, akik már hallottak hangrobbanást, így várhatóan minden hibámat javították benne.' Mivel Te egy erősen specifikus magyar témával jelentél meg a kiadónál nem feltételezem, hogy a gépek típusán kivül bár mit is felismernének, személyeket helyszíneket stb. Van szépszámmal nyugati kiadványom a keleti technikáról és aminek nem az adott országból származik a szerzője, az nevetséges hibáktól hemzseg. Ezeknek a kiadoknak nincs ilyen mélységű ismerete, talán az 1990 utáni időkről van valami sejtésük. Minőségben és a honorban fényévvel elöttünk járnak ez viszont így igaz. | |||||
sainz | Adatlap | 369118 | 2008. augusztus 10. 21:49 | ||
sainz | Adatlap | 369117 | 2008. augusztus 10. 21:39 | ||
Nyugger " Sajnos a külföldi kiadók -szerintem- ebből a szempontból féjdalom, hogy ezt mondom nagyon gyengék " Nem igazán értem mire gondolsz. Esetemben azért amerikai kiadó, mivel így a nagyobb példányszám révén abban a minőségben tud megjelenni, amit a téma és a képanyag megérdemelt. Kilincseltem itthon is ez ügyben eleget. Nevetséges példányszámokról beszélnek, ami érthető, hiszen kicsiny piac vagyunk. Arról már nem is beszélve, hogy képenként 300(háromszáz!) Forinttal akarták kiszúrni a szerzők szemét... | |||||
Nyugger | Adatlap | 369116 | 2008. augusztus 10. 20:57 | ||
Sainz, Ok., várjuk a könyvedet. Apropó könyv, a kecskeméti repnap idején jelenik meg egy képesalbum a 70-s évfoduló alkalmából a Hadtörténeti Múzeum gondozásában. Sok eddig még publikálatlan -és ismert képpel-, melyek feltételezem, hogy a makettes kollégákat fogja inspirálni. Kérek majd véleményt a MiG-19PM fotókról! Az album cime Capronitól a Gripenig. -- reklám helyett--- a nemes cél érdekébe--- | |||||
sainz | Adatlap | 369115 | 2008. augusztus 10. 20:14 | ||
Nyugger A 2191-es hsz-emben feltöltött kép eredetijét egy keméti pilótától kaptam, papírkép, A4 méretű, hátoldalán "1968 Orosháza" felirattal. Nem az illető fotózta. Nagy valószínőséggel hivatalos fotós készítette és aztán kapott belőle jópár papírképet az alakulat. Szerencsére a könyvembe bekerült fotósorozat egészen biztosan Orosháza(háttér, sátrak stb. plusz a tekercs negatívon van két légifotó a kiteleplt gépekről). Én voltam figyelmetlen, annyira hasonló szögben készült az egyik kép ugyanerről a gépről.Ráadásul az orosházi sorozaton minden gépre függesztve van az UB blokk. Erre(is) jó a forum. Köszi | |||||
Nyugger | Adatlap | 369114 | 2008. augusztus 10. 19:51 | ||
Sainz ! Megnyugodtam, de csak rövid ideig. A csatolt feltételen lévő MiG-21F-13-s egészen biztosan nem az Orosháza melletti hadmüveleti repülőtéren készült. Nos mivel régi RBK-s vagyok egy másik nézetetben készült felvételt mutatok, érdemes megfigyelni a svanc környéki keréknyomokat és a háttérben lévő Mi-1-s helikoptereket ill. a régi kecskeméti tornyot. Feltételezésem szerint 1966 környékén készült a kép. Sajnos a külföldi kiadók -szerintem- ebből a szempontból féjdalom, hogy ezt mondom nagyon gyengék. Jó lenne egyszer, mondjuk az RBK összejövetelen beszélgetni erről. | |||||
Daala | Adatlap | 369113 | 2008. augusztus 10. 19:44 | ||
Sainz! Nincs még mindig képed az 5531(és hasonló társai)felülnézeti festéséről? Jó lenne makettben megcsinálni, sajna csak oldalnézeteket láttam eddig... Daala | |||||
makettes | Adatlap | 369112 | 2008. augusztus 10. 19:04 | ||
Sainz! Régi fémszínű Mig-21 MF-ről egy tuti fotót dobjál már fel légyszíves. köszi makettes | |||||
sainz | Adatlap | 369111 | 2008. augusztus 10. 18:53 | ||
Csillagvadász Jobb későn mint soha...:)) Kerestél fotót 21F-13-ról füvesen, sajna csak most jutottam idáig. A könyvemben lesz egy fotósorozat - ez is egy kockája - amin 21F-13-asok "dolgoznak" Orosházáról UB-blokokkal. | |||||
sainz | Adatlap | 369110 | 2008. augusztus 10. 18:32 | ||
sainz | Adatlap | 369109 | 2008. augusztus 10. 18:24 | ||
Nikla Megnyugtathatlak, kizárólag olyan szerzők képei jelennek meg a könyvben, akikkel személyes kapcsolatban állok. Közülük mindannyian szerződéses jogviszonyba kerültek közvetlenül a kiadóval és tisztességes jogdíjat kaptak a képeikért - a kiadótól. Van, akinél ennek összege meghaladja az éves nyugdíját... Nyilván ez az egyik legnagyobb baj a hozzáállásommal, amiért most néhányan - akik szintén publikálásra adták a fejüket - nem nagyon szeretnek, mivel kénytelenek lesznek hasonló módon eljárni. Nikla - Vario: Sajnos ezen nick-nevek alapján nem ismerlek fel. Nyilván lemaradtam valamiről, valószínűleg saját neved alatt küldted a fotókat Emilben. Nyugger Két magyar és egy orosz pilóta lektorálta, mindhárman repültek az 1959-1992 közötti időszakban. És persze a kiadónál is átfésülték néhányan, akik már hallottak hangrobbanást, így várhatóan minden hibámat javították benne. PETI 342x276mm, 280oldal, teljes egészében fényes art-papíron, lesznek egészoldalas fotók is benne. A könyvről ti kérdeztetek, én válaszoltam, de nem hinném hogy ez itt sokakat érdekelne...talán majd a késztermék. Maradjunk inkább a MiG-21-nél. Emilben szívesen válaszolok mindenre mindenkinek, ahogy eddig is. Az viszont felettébb érdekes, hogy volt itt néhány vezérszurkolója a "mindenki dobjon be mindent a közösbe" elvnek, de mintha pont a leghangosabbak részéről szűnt volna meg a képek feltöltögetése...nyilván más módját válaszották a publikálásnak...:)) | |||||
makettes | Adatlap | 369108 | 2008. augusztus 9. 17:46 | ||
Monox! Köszi a képeket.Hát,nem lesz egyszerű megfesteni az alját! üdv.makettes | |||||
Monox | Adatlap | 369107 | 2008. augusztus 9. 16:12 | ||
Elég lesz ennyi? Ha valamelyik részlet még hiányozna jelezz. | |||||
makettes | Adatlap | 369106 | 2008. augusztus 9. 15:39 | ||
Sziasztok! Nincs véletlenül valakinek fotója a 48-s Mig-21 aljáról,a madaras festés utáni kép? üdv. makettes | |||||
PETI | Adatlap | 369105 | 2008. augusztus 6. 12:19 | ||
Gratulálok saniz! A magas árat kompenzálhatja a magas minőség. Terjedelem, formátum (nagy méret)? | |||||
Nikla | Adatlap | 369104 | 2008. augusztus 5. 20:05 | ||
Sainz Tájékoztatlak, hogy az általam neked küldött fotók az Artisjus szerzői jogvédő irodában levédésre kerültek. A küldés után tettem, látva a hozzáállásodat a dologhoz. Ha csakugyan megjelenteted a könyved, számolj kérlek ezzel. Köszönöm a megértésed! Üdv: Vario | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 369103 | 2008. augusztus 5. 17:04 | ||
Hello Sainz, Engem akar el is konyvelhetsz mint elso megrendelot. | |||||
Nyugger | Adatlap | 369102 | 2008. augusztus 5. 13:38 | ||
Sainz, A gyűjtögetéseid képei lesznek benne és valami autentikus magyarázat hozzá ? Lektorálta valaki? Nos, akkor várjuk a könyvedet és majd elemezzük itt a fórumban. | |||||
sainz | Adatlap | 369101 | 2008. augusztus 5. 13:26 | ||
Nyugger Októberi megjelenés, 78$-os áron, minden jelentősebb amerikai és angol könyvesboltban és a Neten is kapható lesz. A megjelent példányok 80%-ának elfogyása - vagy két naptári év után - lesz lehetőség Magyarországon lényegesen olcsóbban is forgalmazni, de csak stencilezett betétlapokon lesz mellékelve a fordítás. Tartalom, cím csak a hivtalos megjelenés előtt két héttel publikus, a reklámok kijövetele után. Ami a legfontosabb, sikerült elérni, hogy nagyon drága, jó minőségű papíron, szuper minőségben, nagy méretben lesznek benne reprodukálva a fotók. | |||||
Nikla | Adatlap | 369100 | 2008. augusztus 5. 13:13 | ||
Engem az író és a könyv címe érdekelne... Csak hogy tudjam mit keresek a polcon :))) | |||||
PETI | Adatlap | 369099 | 2008. augusztus 5. 12:04 | ||
THX! Közben találtam Begemot cuccokat is, az se gyenge... | |||||
PETI | Adatlap | 369098 | 2008. augusztus 5. 12:02 | ||
Nyugger | Adatlap | 369097 | 2008. augusztus 5. 09:56 | ||
Sainz, A könyv tartalma, ára, 'kaphatósága' ? | |||||
sainz | Adatlap | 369096 | 2008. augusztus 5. 01:35 | ||
Az 1:32-es Trumpeter MF-emet fémszínű-csillagosra készíteném, de kissé belevesztem a panelezés színeibe. Valami nagyon autentikusra akarnám, de már kezd tompulni a bicskám, ha még nem is csorbult bele a feladatba... Akad pár légifotó a gyűjteményemben, amin elég érdekesen néz ki a szárny alsó felülete. A külső fele jóval világosabb és szerintem a fényességében is nagy különbség van. Akkora árnyalatbeli differenciák vannak, amin kicsit elakadtam. Mivel ezek nagy magasságban, tiszta levegőben, közelről, jó fénynél készített képek, a valósághűséghez nem nagyon fér kétség, mégis nehezen szánom rá magam, hogy ilyen markáns árnyalatkülönbséget fessek a maketten. Különösen feltűnő a kabintető mögötti takarólemez és a gerinctank színének kontrasztja. A fekete-fehér fotón egy 21F-13 látható alulról, azon még a fékszárny és a csűrő színe a másik terület színével egyezik meg. Akad valakinél hasonló fotó az MF-szárny felülnézetéről fémszínűen? (nem nagyjavításhoz lemaratott gépről, ha lehet...) Az üzemeltetési feliratokkal is bajban vagyok. Sok pilótát, műszakit megkérdeztem ezzel kapcsolatban, akik az MF-ek érkezésekor jelen voltak. A gépek többsége orosz stencilekkel érkezett, de volt amelyiken egy árva felirat sem volt. Vajon ezek így repültek az első PG-be küldésig, vagy a csapatnál feliratozták őket? A legérdekesebb, hogy Taszárra két MF a szárnyain cirill, a törzsén és a beltereiben pedig angol! feliratozással érkezett.Kívülről ezt gyorsan eltüntették, de a belterek angol betűire még a PG-sek is emlékeznek. Esetleg hasonló pápai infók? | |||||
sainz | Adatlap | 369095 | 2008. augusztus 5. 00:58 | ||
makettes | Adatlap | 369094 | 2008. augusztus 4. 20:46 | ||
sainz! Mi a helyzet a készülő könyveddel? üdv. makettes | |||||
Levix | Adatlap | 369093 | 2008. augusztus 4. 15:01 | ||
Egyébként kapható folyamatosan a Fujimi MiG-21-ese csak persze nem itthon. www.modelsforsale.com/catalog/advanced_search_result.php Itt egy huszonegyológus lapja a 21-es makettekről. pagesperso-orange.fr/fishbed/fishbedModeling/index.html Zvezda Fujimi összehasonlítás. Angolra fordítani az babelfish.altavista.com/ -val lehet. www.modellversium.de/kit/artikel.php MiG-21 oldal mig-21.de/ | |||||
szezsolt | Adatlap | 369092 | 2008. augusztus 4. 13:22 | ||
Peti! Lejjebb görgetve megtalálod a legújabb felségjelzést a szerb míg-21-hez. www.lindenhillimports.com/lifthere.htm |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Szerintem ha kicsit utánaböngészel, a MiG-23ML -23MLA -23MLD nagyo jó példa erre.
Viszonylag rövid időn belül szépen felhúzták a képességeket.