<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Daala | Adatlap | 369126 | 2008. augusztus 12. 15:11 | ![]() | |
Zozó | Adatlap | 369125 | 2008. augusztus 12. 09:19 | ![]() | |
Sziasztok! Szükségem lenne a '80-as években a magyar reptereken (Taszár, Pápa, stb.) használt oxigén töltő Zil-ek festésére. Ha esetleg valaki rendelkezik ilyen képekkel (még, ha fekete-fehér is), kérem ossza meg velem. Mail: zoltan.pribelszki@chapman-freeborn.hu Előre is köszönöm Zozó | |||||
mig23papa | Adatlap | 369124 | 2008. augusztus 11. 12:30 | ![]() | |
Sainz! Heló, le vagy maradva egy kicsit, persze aki csavarog a világban meg amerikában :-)) "Az viszont felettébb érdekes, hogy volt itt néhány vezérszurkolója a "mindenki dobjon be mindent a közösbe" elvnek, de mintha pont a leghangosabbak részéről szűnt volna meg a képek feltöltögetése...nyilván más módját válaszották a publikálásnak...:)) " Még mindíg itt vagyunk, bár még most sem vagyunk vezérszurkolók, de úgy gondoltuk páran, hogy a gyűjteményünket, már ami a saját és hozzánk került képeket és filmeket illeti, ingyen osztogatjuk, még akkor is ha esetleg költségeink voltak velük. Te is letöltheted magadnak, a www.extra.hu oldalról A mellékelt képeken láthatod, hogy kb mi vár ott rád. Az oldalra a belépéshez a felhasználónév az ami a kép neve (mig23papa1 mig23papa2 mig23papa3) a jelszó meg mindenhol 19590805 A mig23papa2 oldalon található Szu 27 tipus család képeit monox barátunk tette fel, a többit én követtem el. Én felteszem az összes létező anyagomat, válogatás nélkül, válogasson belőle aki oda téved. Nincs jogom hogy bármire is rátegyem a seggem, ami valaha hozzámkerült. Végezetül tisztelettel kérném hogy óvakodjunk az elhamarkodott véleményektől. Különben jól látod, valóban más módját válaszották a publikálásnak, mégpedig a leghatékonyabb és legolcsóbb módját annak, hogy bárki hozzájuthasson azokhoz. Aztán hogy fényes art-papírra, vagy bármi másra nyomtatja a képeket, az már mindenkinek szíve joga. Akiktől én kaptam a képeket, senki sem kért szerzői jogdíjakat, (eszébe sem jutott egynek sem) főleg nem annyit aminek összege meghaladja az éves nyugdíját. Nos jó letöltögetést neked is, mint bárki másnak is. | |||||
Daala | Adatlap | 369123 | 2008. augusztus 11. 12:22 | ![]() | |
Azért köszi Sainz! Daala | |||||
makettes | Adatlap | 369122 | 2008. augusztus 11. 10:42 | ![]() | |
Sainz! Köszi! maketets | |||||
sainz | Adatlap | 369121 | 2008. augusztus 11. 00:10 | ![]() | |
makettes! Ez talán megérdemel egy matricát: | |||||
sainz | Adatlap | 369120 | 2008. augusztus 10. 23:46 | ![]() | |
Nyugger Szerintem amit írtál minden magyar kiadóra ugyanúgy érvényes. Nincs szaklektora egyiknek sem, aki olyan mélységben otthon lenne a témában, ami ehez szükséges. Neked kell megkeresni, felkérni(megfizetni) a megfelelő személy(eke)t. Mehetsz a kézirattal egy Alexandrához, ahol jó esetben elolvassa egy Nemere István vagy egy ejtőernyős és azt mondják lektorálva... Az amerikai lektor természetesen elsősorban szaknyelvi lektor. És itt már nagyon számít, hogy évente több tucat könyvet kiadnak a katonai repülésről. Hiába beszél mindkét magyar pilóta kitűnően angolul, akik átdolgozták, mégis maradtak benne kisebb-nagyobb átírnivalók. Most hogy ennyit nézegettem, kezd izgatni honnan készült a két fotó a 823-asról. Lehet h helikopterről? Vagy volt ott olyan objektum ami ilyen magas és fel tudott menni a fotós? De ha a gépet nem mozgatták, máshonnan, más magasságból, az árnyék(és a személyek) alapján órákkal korábban vagy később... "Van szépszámmal nyugati kiadványom a keleti technikáról és aminek nem az adott országból származik a szerzője, az nevetséges hibáktól hemzseg" Ezzel maximálisan egyetértek, még a Yefim Gordon kiadványok is tele vannak hülyeséggel. | |||||
Nyugger | Adatlap | 369119 | 2008. augusztus 10. 22:14 | ![]() | |
Sainz, 'És persze a kiadónál is átfésülték néhányan, akik már hallottak hangrobbanást, így várhatóan minden hibámat javították benne.' Mivel Te egy erősen specifikus magyar témával jelentél meg a kiadónál nem feltételezem, hogy a gépek típusán kivül bár mit is felismernének, személyeket helyszíneket stb. Van szépszámmal nyugati kiadványom a keleti technikáról és aminek nem az adott országból származik a szerzője, az nevetséges hibáktól hemzseg. Ezeknek a kiadoknak nincs ilyen mélységű ismerete, talán az 1990 utáni időkről van valami sejtésük. Minőségben és a honorban fényévvel elöttünk járnak ez viszont így igaz. | |||||
sainz | Adatlap | 369118 | 2008. augusztus 10. 21:49 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 369117 | 2008. augusztus 10. 21:39 | ![]() | |
Nyugger " Sajnos a külföldi kiadók -szerintem- ebből a szempontból féjdalom, hogy ezt mondom nagyon gyengék " Nem igazán értem mire gondolsz. Esetemben azért amerikai kiadó, mivel így a nagyobb példányszám révén abban a minőségben tud megjelenni, amit a téma és a képanyag megérdemelt. Kilincseltem itthon is ez ügyben eleget. Nevetséges példányszámokról beszélnek, ami érthető, hiszen kicsiny piac vagyunk. Arról már nem is beszélve, hogy képenként 300(háromszáz!) Forinttal akarták kiszúrni a szerzők szemét... | |||||
Nyugger | Adatlap | 369116 | 2008. augusztus 10. 20:57 | ![]() | |
Sainz, Ok., várjuk a könyvedet. Apropó könyv, a kecskeméti repnap idején jelenik meg egy képesalbum a 70-s évfoduló alkalmából a Hadtörténeti Múzeum gondozásában. Sok eddig még publikálatlan -és ismert képpel-, melyek feltételezem, hogy a makettes kollégákat fogja inspirálni. Kérek majd véleményt a MiG-19PM fotókról! Az album cime Capronitól a Gripenig. -- reklám helyett--- a nemes cél érdekébe--- | |||||
sainz | Adatlap | 369115 | 2008. augusztus 10. 20:14 | ![]() | |
Nyugger A 2191-es hsz-emben feltöltött kép eredetijét egy keméti pilótától kaptam, papírkép, A4 méretű, hátoldalán "1968 Orosháza" felirattal. Nem az illető fotózta. Nagy valószínőséggel hivatalos fotós készítette és aztán kapott belőle jópár papírképet az alakulat. Szerencsére a könyvembe bekerült fotósorozat egészen biztosan Orosháza(háttér, sátrak stb. plusz a tekercs negatívon van két légifotó a kiteleplt gépekről). Én voltam figyelmetlen, annyira hasonló szögben készült az egyik kép ugyanerről a gépről.Ráadásul az orosházi sorozaton minden gépre függesztve van az UB blokk. Erre(is) jó a forum. Köszi | |||||
Nyugger | Adatlap | 369114 | 2008. augusztus 10. 19:51 | ![]() | |
Sainz ! Megnyugodtam, de csak rövid ideig. A csatolt feltételen lévő MiG-21F-13-s egészen biztosan nem az Orosháza melletti hadmüveleti repülőtéren készült. Nos mivel régi RBK-s vagyok egy másik nézetetben készült felvételt mutatok, érdemes megfigyelni a svanc környéki keréknyomokat és a háttérben lévő Mi-1-s helikoptereket ill. a régi kecskeméti tornyot. Feltételezésem szerint 1966 környékén készült a kép. Sajnos a külföldi kiadók -szerintem- ebből a szempontból féjdalom, hogy ezt mondom nagyon gyengék. Jó lenne egyszer, mondjuk az RBK összejövetelen beszélgetni erről. | |||||
Daala | Adatlap | 369113 | 2008. augusztus 10. 19:44 | ![]() | |
Sainz! Nincs még mindig képed az 5531(és hasonló társai)felülnézeti festéséről? Jó lenne makettben megcsinálni, sajna csak oldalnézeteket láttam eddig... Daala | |||||
makettes | Adatlap | 369112 | 2008. augusztus 10. 19:04 | ![]() | |
Sainz! Régi fémszínű Mig-21 MF-ről egy tuti fotót dobjál már fel légyszíves. köszi makettes | |||||
sainz | Adatlap | 369111 | 2008. augusztus 10. 18:53 | ![]() | |
Csillagvadász Jobb későn mint soha...:)) Kerestél fotót 21F-13-ról füvesen, sajna csak most jutottam idáig. A könyvemben lesz egy fotósorozat - ez is egy kockája - amin 21F-13-asok "dolgoznak" Orosházáról UB-blokokkal. | |||||
sainz | Adatlap | 369110 | 2008. augusztus 10. 18:32 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 369109 | 2008. augusztus 10. 18:24 | ![]() | |
Nikla Megnyugtathatlak, kizárólag olyan szerzők képei jelennek meg a könyvben, akikkel személyes kapcsolatban állok. Közülük mindannyian szerződéses jogviszonyba kerültek közvetlenül a kiadóval és tisztességes jogdíjat kaptak a képeikért - a kiadótól. Van, akinél ennek összege meghaladja az éves nyugdíját... Nyilván ez az egyik legnagyobb baj a hozzáállásommal, amiért most néhányan - akik szintén publikálásra adták a fejüket - nem nagyon szeretnek, mivel kénytelenek lesznek hasonló módon eljárni. Nikla - Vario: Sajnos ezen nick-nevek alapján nem ismerlek fel. Nyilván lemaradtam valamiről, valószínűleg saját neved alatt küldted a fotókat Emilben. Nyugger Két magyar és egy orosz pilóta lektorálta, mindhárman repültek az 1959-1992 közötti időszakban. És persze a kiadónál is átfésülték néhányan, akik már hallottak hangrobbanást, így várhatóan minden hibámat javították benne. PETI 342x276mm, 280oldal, teljes egészében fényes art-papíron, lesznek egészoldalas fotók is benne. A könyvről ti kérdeztetek, én válaszoltam, de nem hinném hogy ez itt sokakat érdekelne...talán majd a késztermék. Maradjunk inkább a MiG-21-nél. Emilben szívesen válaszolok mindenre mindenkinek, ahogy eddig is. Az viszont felettébb érdekes, hogy volt itt néhány vezérszurkolója a "mindenki dobjon be mindent a közösbe" elvnek, de mintha pont a leghangosabbak részéről szűnt volna meg a képek feltöltögetése...nyilván más módját válaszották a publikálásnak...:)) | |||||
makettes | Adatlap | 369108 | 2008. augusztus 9. 17:46 | ![]() | |
Monox! Köszi a képeket.Hát,nem lesz egyszerű megfesteni az alját! üdv.makettes | |||||
Monox | Adatlap | 369107 | 2008. augusztus 9. 16:12 | ![]() | |
Elég lesz ennyi? Ha valamelyik részlet még hiányozna jelezz. | |||||
makettes | Adatlap | 369106 | 2008. augusztus 9. 15:39 | ![]() | |
Sziasztok! Nincs véletlenül valakinek fotója a 48-s Mig-21 aljáról,a madaras festés utáni kép? üdv. makettes | |||||
PETI | Adatlap | 369105 | 2008. augusztus 6. 12:19 | ![]() | |
Gratulálok saniz! A magas árat kompenzálhatja a magas minőség. Terjedelem, formátum (nagy méret)? | |||||
Nikla | Adatlap | 369104 | 2008. augusztus 5. 20:05 | ![]() | |
Sainz Tájékoztatlak, hogy az általam neked küldött fotók az Artisjus szerzői jogvédő irodában levédésre kerültek. A küldés után tettem, látva a hozzáállásodat a dologhoz. Ha csakugyan megjelenteted a könyved, számolj kérlek ezzel. Köszönöm a megértésed! Üdv: Vario | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 369103 | 2008. augusztus 5. 17:04 | ![]() | |
Hello Sainz, Engem akar el is konyvelhetsz mint elso megrendelot. | |||||
Nyugger | Adatlap | 369102 | 2008. augusztus 5. 13:38 | ![]() | |
Sainz, A gyűjtögetéseid képei lesznek benne és valami autentikus magyarázat hozzá ? Lektorálta valaki? Nos, akkor várjuk a könyvedet és majd elemezzük itt a fórumban. | |||||
sainz | Adatlap | 369101 | 2008. augusztus 5. 13:26 | ![]() | |
Nyugger Októberi megjelenés, 78$-os áron, minden jelentősebb amerikai és angol könyvesboltban és a Neten is kapható lesz. A megjelent példányok 80%-ának elfogyása - vagy két naptári év után - lesz lehetőség Magyarországon lényegesen olcsóbban is forgalmazni, de csak stencilezett betétlapokon lesz mellékelve a fordítás. Tartalom, cím csak a hivtalos megjelenés előtt két héttel publikus, a reklámok kijövetele után. Ami a legfontosabb, sikerült elérni, hogy nagyon drága, jó minőségű papíron, szuper minőségben, nagy méretben lesznek benne reprodukálva a fotók. | |||||
Nikla | Adatlap | 369100 | 2008. augusztus 5. 13:13 | ![]() | |
Engem az író és a könyv címe érdekelne... Csak hogy tudjam mit keresek a polcon :))) | |||||
PETI | Adatlap | 369099 | 2008. augusztus 5. 12:04 | ![]() | |
THX! Közben találtam Begemot cuccokat is, az se gyenge... | |||||
PETI | Adatlap | 369098 | 2008. augusztus 5. 12:02 | ![]() | |
Nyugger | Adatlap | 369097 | 2008. augusztus 5. 09:56 | ![]() | |
Sainz, A könyv tartalma, ára, 'kaphatósága' ? | |||||
sainz | Adatlap | 369096 | 2008. augusztus 5. 01:35 | ![]() | |
Az 1:32-es Trumpeter MF-emet fémszínű-csillagosra készíteném, de kissé belevesztem a panelezés színeibe. Valami nagyon autentikusra akarnám, de már kezd tompulni a bicskám, ha még nem is csorbult bele a feladatba... Akad pár légifotó a gyűjteményemben, amin elég érdekesen néz ki a szárny alsó felülete. A külső fele jóval világosabb és szerintem a fényességében is nagy különbség van. Akkora árnyalatbeli differenciák vannak, amin kicsit elakadtam. Mivel ezek nagy magasságban, tiszta levegőben, közelről, jó fénynél készített képek, a valósághűséghez nem nagyon fér kétség, mégis nehezen szánom rá magam, hogy ilyen markáns árnyalatkülönbséget fessek a maketten. Különösen feltűnő a kabintető mögötti takarólemez és a gerinctank színének kontrasztja. A fekete-fehér fotón egy 21F-13 látható alulról, azon még a fékszárny és a csűrő színe a másik terület színével egyezik meg. Akad valakinél hasonló fotó az MF-szárny felülnézetéről fémszínűen? (nem nagyjavításhoz lemaratott gépről, ha lehet...) Az üzemeltetési feliratokkal is bajban vagyok. Sok pilótát, műszakit megkérdeztem ezzel kapcsolatban, akik az MF-ek érkezésekor jelen voltak. A gépek többsége orosz stencilekkel érkezett, de volt amelyiken egy árva felirat sem volt. Vajon ezek így repültek az első PG-be küldésig, vagy a csapatnál feliratozták őket? A legérdekesebb, hogy Taszárra két MF a szárnyain cirill, a törzsén és a beltereiben pedig angol! feliratozással érkezett.Kívülről ezt gyorsan eltüntették, de a belterek angol betűire még a PG-sek is emlékeznek. Esetleg hasonló pápai infók? | |||||
sainz | Adatlap | 369095 | 2008. augusztus 5. 00:58 | ![]() | |
makettes | Adatlap | 369094 | 2008. augusztus 4. 20:46 | ![]() | |
sainz! Mi a helyzet a készülő könyveddel? üdv. makettes | |||||
Levix | Adatlap | 369093 | 2008. augusztus 4. 15:01 | ![]() | |
Egyébként kapható folyamatosan a Fujimi MiG-21-ese csak persze nem itthon. www.modelsforsale.com/catalog/advanced_search_result.php Itt egy huszonegyológus lapja a 21-es makettekről. pagesperso-orange.fr/fishbed/fishbedModeling/index.html Zvezda Fujimi összehasonlítás. Angolra fordítani az babelfish.altavista.com/ -val lehet. www.modellversium.de/kit/artikel.php MiG-21 oldal mig-21.de/ | |||||
szezsolt | Adatlap | 369092 | 2008. augusztus 4. 13:22 | ![]() | |
Peti! Lejjebb görgetve megtalálod a legújabb felségjelzést a szerb míg-21-hez. www.lindenhillimports.com/lifthere.htm | |||||
sainz | Adatlap | 369091 | 2008. augusztus 4. 12:37 | ![]() | |
PETI | Adatlap | 369090 | 2008. augusztus 4. 10:18 | ![]() | |
Urak! Szerb MiG-21-esre gyárt matricát valamelyik kiegészítő gyártó? | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 369089 | 2008. július 30. 20:08 | ![]() | |
Nagyobb baj, hogy a Fujimi 21R-hez adott felderitő-konténer teljesen használhatatlan, semmi köze a valósághoz, a szárnyvégi elektronikai konténereket meg egyszerüen elfelejtették legyártani | |||||
Hunyo | Adatlap | 369088 | 2008. július 30. 19:46 | ![]() | |
Köszi szépen=) | |||||
makettes | Adatlap | 369087 | 2008. július 30. 19:28 | ![]() | |
Szia! Az E.Express negatív paneles,de nem nagy szám. Most vettem Mastercraft MF-t ,munkás makett ,de jobb mint a KP és elég jó áron kapható. üdv.makettes | |||||
Hunyo | Adatlap | 369086 | 2008. július 30. 18:55 | ![]() | |
Köszi, igen már halottam a fujimi "álruhába" bújtatott kitjéről=) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 369085 | 2008. július 30. 18:49 | ![]() | |
Szerintem csak börzén, vagy itt a csereberében van rá esélyed... nem olyan rég (értsd: pár hónapja) láttam itt hirdetni egy Fujimi MiG-21R-t, talán megvan még. Arra viszont figyelj, hogy a Fujimi MF-ekhez bis gerincet adnak, ezen kicsit soványítani kell. nem nagy meló, de a Fujimi igazán megspórolhatta volna... :)) | |||||
borisz | Adatlap | 369084 | 2008. július 30. 18:48 | ![]() | |
A pavla ad hozzá pár dolgot | |||||
Hunyo | Adatlap | 369083 | 2008. július 30. 18:40 | ![]() | |
Köszi én is ezen gondolkoztam, úgy is vannak kiegészítők, csak azt nem tudtam eldönteni, hogy PF-et vagy MF-et kell hozzá átalakítani. De akkor így már egy lépéssel közelebb vagyok. Még annyit szeretném kérdezni, hogy a Fujimi MF-et honnan tudom beszerezni? | |||||
Monox | Adatlap | 369082 | 2008. július 30. 18:31 | ![]() | |
Egyébként akkor is célba érsz, ha megfelelő MF-et veszel. A front műszerfalat kell csak átalakítanod, meg persze a szárnyvégi és törzs alatti részekkel kell kiegészítened a gépet mindezt az ágyú elhagyása mellett. A Fujimi 1/72-es MF-jei nagyon szépek általában. | |||||
Hunyo | Adatlap | 369081 | 2008. július 30. 18:26 | ![]() | |
Tibcsi | Adatlap | 369080 | 2008. július 30. 18:15 | ![]() | |
Úgy tudom, hogy a Fujimi is elkövette "Peeping MiG" néven, de a beszerezhetősége a lehetetlent súrolja. :( | |||||
Hunyo | Adatlap | 369079 | 2008. július 30. 18:05 | ![]() | |
Igen, már azt is megtaláltam azóta. Ki melyiket ajánlja, melyiket lenne érdekes beszerezni? Condorral már volt dolgom(MiG-25U?inkább RU), hát, hogy őszinte legyek, elég siralmas volt. A Kopro-hoz is volt szerencsém(MiG-21MF), ahhoz csak egy kis feljavítás kellene, és elég korrektnek tűnik. DE Eastern Express-hez még nem volt szerencsém. | |||||
migi | Adatlap | 369078 | 2008. július 30. 18:01 | ![]() | |
Igen a KP is kiadta de csak egy kiegészitő panel az egész a két szárnyvég és a has alatti konténer van pluszba hozzá . | |||||
Hunyo | Adatlap | 369077 | 2008. július 30. 16:13 | ![]() | |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Szakértő Urak!
Meg tudnátok mondani, melyik repterünkön készül(hetet)t az alábbi kép?
Daala