<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
sainz | Adatlap | 369176 | 2008. augusztus 19. 13:50 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 369175 | 2008. augusztus 19. 13:47 | ![]() | |
Monox | Adatlap | 369174 | 2008. augusztus 19. 11:27 | ![]() | |
Bocsi a kötözködésért, de én úgy tudom, hogy a PFM csakis kétrészes oldalra nyíló kabintetővel készült. Az ülés a standard KM-1-es volt. Egyéb irányt a PFM átmenet volt a PF és az MF között, de inkább az elődre hasonlított mind kívűl, mind belül. | |||||
Chrysstie | Adatlap | 369173 | 2008. augusztus 19. 10:41 | ![]() | |
RonnieFrown | Adatlap | 369172 | 2008. augusztus 19. 10:22 | ![]() | |
En ugy tudom, hogy a PFM-nek volt olyan valtozata ami az SZK-1 ulessel es az ehhez jaro egyreszes kabintetovel keszult. A KM-1-es ules a ketreszes oldalra nyilo kabintetovel levo valtozatokba kerult. | |||||
Chrysstie | Adatlap | 369171 | 2008. augusztus 19. 09:43 | ![]() | |
Sziasztok, Lenne egy olyan kérdésem hogy a MiG-21 PFM-ben milyen típusú ülés van? Mert van egy Zvezda 72'es MiG-em de a gyári elég fapados és le szeretném cserélni műgyantára. | |||||
Levix | Adatlap | 369170 | 2008. augusztus 17. 11:48 | ![]() | |
Nem tudom már mivel kockáztam ki, valami sharware progi a céges gépemre tettem fel, aztán két héttel később már nem is ment, úgyhogy leszedtem. | |||||
mig23papa | Adatlap | 369169 | 2008. augusztus 17. 08:45 | ![]() | |
valóban a gerinctartályban van a kifogyasztási sorend szelep | |||||
mig23papa | Adatlap | 369168 | 2008. augusztus 17. 08:43 | ![]() | |
sainz ha kapok tóled címet elküldöm mind a két varit póstán | |||||
sainz | Adatlap | 369167 | 2008. augusztus 16. 20:45 | ![]() | |
bendzsi! Ezer Köszönet! És van aki a gépszámra is emlékszik...hihetetlen. Átböngésztem a bis-fotókat a gyűjteményenben.Erre akadtam a beazonosítatlan oldalszámúak között. És ott figyel rajta a terepszínű gerinctank! Szkenneléskor fel sem tűnt, csak lementettem.Rendesen hajnalodhatott már... Így hogy megírtad a gépszámot, már szinte biztos hogy ez a 6305-ös. Mégegyszer köszi! Sajnos a taszári fotón semmi nem utal a gépszámra. Talán majd vki ott is emlékszik...bár az már túl szép lenne...:)) | |||||
bendzsi | Adatlap | 369166 | 2008. augusztus 16. 19:57 | ![]() | |
Kedves Sainz! Nem tudom melyik gépről készült a foto, de ilyen variációval Pápán a 6305-ös gép is repült.Ez azért volt mert a feljavított alkatrész már átfestették, a gépet meg nem. A régi szép időben alkatrész csere-bere nem volt.A gerinctartályban a kifogyasztásért a tartályok túlnyomásáért felelős szelepek is vannak. A 6305-ös esetében a tartály hegesztése mellet repedt meg, ezért volt a csere. Teljesen tarka a gép a PG-sközepes javítás után lett. | |||||
sainz | Adatlap | 369165 | 2008. augusztus 15. 21:50 | ![]() | |
Fordítva mondhatni gyakori volt, ezért néztem bután mikor először láttam a fotót. Nem volt tartalékban pár gerinctank a reptéren szükség esetére ? A gépeken cserélgetve kellett megoldani ha meghibásodott vmelyik ? | |||||
sainz | Adatlap | 369164 | 2008. augusztus 15. 21:47 | ![]() | |
Nekem csak VHS-en van meg, rongyosra nézve. | |||||
mig23papa | Adatlap | 369163 | 2008. augusztus 15. 20:50 | ![]() | |
sainz neked melyik vari van meg, nekem az 58 perces 700 MB-os videóklip, és a 3,21 GB-os MPEG | |||||
mig23papa | Adatlap | 369162 | 2008. augusztus 15. 20:34 | ![]() | |
fordítva is előfordult | |||||
mig23papa | Adatlap | 369161 | 2008. augusztus 15. 20:33 | ![]() | |
sainz ne fitkoss, már írtam az Edelényi Gabinak, várom a választ, ha nem ír egy darabig felhívom hogy mi van? aztán majd szólok mire jutottam | |||||
mig23papa | Adatlap | 369160 | 2008. augusztus 15. 20:29 | ![]() | |
milyen progival kockáztál? kockáztam én is, feltegyem a netre? 1,42 GB 12 kép | |||||
sainz | Adatlap | 369159 | 2008. augusztus 15. 16:55 | ![]() | |
Más: Hogyan tudott felkerülni terepszínű gerinctank szürke -21bis-re ? A kérdés gondolom naivnak hat, de van egy ilyen fotó Taszárról, nagyon furán néz ki. Nyilván amikor leszedték a tereptarka gépről vmi nem stimmelt vele. Megjavították(?) aztán pont egy szürkén hiányzott ez az alkatrész? Mi tud(ott) elromlani egy gerinctankban ? Mennyire számított ez különleges, ritka darabnak a pótalkatrészek között ? | |||||
sainz | Adatlap | 369158 | 2008. augusztus 15. 16:43 | ![]() | |
Futok egy-két kört, miként lehetne megszerezni a film vágatlan nyersanyagát - akár csak ezt a részt ami kint készült a betonon. Józan emberi számítás szerint sokszor ennyi van, mint amit eddig láttunk a filmben. | |||||
Daala | Adatlap | 369157 | 2008. augusztus 15. 15:21 | ![]() | |
Ez az! Már csak a bal szárnyat kéne rendesen látni... A filmben van egy rész amikor elhaladnak a gépsor mögött a kamerával vmilyen járművel. Ha egy kicsit magasabban lett volna a kamera (pl. APA kocsi teteje vagy tűzoltóautó, vagy vontató kocsi), akkor már elég sog gép felülnézetét is ismernénk...:((( Hátha előkarül egyszer egy pár felülnézeti fotó...a remény hal meg utoljára! üdv mindenkinek, jók vagyunk! | |||||
sainz | Adatlap | 369156 | 2008. augusztus 15. 10:28 | ![]() | |
Levixhu | Adatlap | 369155 | 2008. augusztus 15. 10:18 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 369154 | 2008. augusztus 14. 23:30 | ![]() | |
Monox | Adatlap | 369153 | 2008. augusztus 14. 10:01 | ![]() | |
A Mig-21 esetében a csapatnál készült festéseknél nem volt kialakult terepséma. A színek kb. azonosak voltak, a mintázat is pár gépnél hasonló volt, de teljesen azonos az alakulatnál nem született. A hasonlóság is max. a véletlen műve volt. Tudja-e valaki, hogy melyik -21MF gép volt az utolsó Kecskeméten, amelyik már elő volt készítve a festésre, de aztán mégsem festették át? | |||||
Daala | Adatlap | 369152 | 2008. augusztus 13. 22:35 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 369151 | 2008. augusztus 13. 22:22 | ![]() | |
Van akinek ez jön le. Másoknak ha a kisujjadat nyújtod, a karod is kéne... | |||||
sainz | Adatlap | 369150 | 2008. augusztus 13. 22:19 | ![]() | |
Monox! Van 63 fénykép a birtokomban ugyanarról az eseményről, amik alapján ez egyértelmű lett számomra. Ez a fotó is egyike annak a sorozatnak. Én ajándékoztam belőle párat az említett pilótának. Horváth Balázs honlapján is megtalálod:horac.freeweb.hu/ De mindezek jelentéktelen plusz infok, Daala a személyek nevére volt kiváncsi, ammeg megfejtődött. | |||||
Daala | Adatlap | 369149 | 2008. augusztus 13. 22:16 | ![]() | |
ja ez nem akadékoskodás, puszta kíváncsiságból tettem fel a képet és nem újabb fórumháború elindítására! Már eddig is sok képpel segítettetek minket a témában mig23papa és sainz is! | |||||
Daala | Adatlap | 369148 | 2008. augusztus 13. 22:14 | ![]() | |
Mondjuk erre a 096-ra én is kíváncsi vagyok, nem látható semmi a gépen, ami egyértelműen utalna rá...biztos sainz képsorozata a megfejtés, már ha több kép is van ugyanerről-ugyanekkor-ugyanazon személyekkel. | |||||
sainz | Adatlap | 369147 | 2008. augusztus 13. 22:10 | ![]() | |
Mit kéne válaszolnom egy felvilágosító jellegű, információkban gazdag hozzászólásra? | |||||
Monox | Adatlap | 369146 | 2008. augusztus 13. 19:22 | ![]() | |
Halaci! Bár a harcászati technikai részletei nem az én asztalom, de annyit biztosan mondhatok, hogy a szovjet technikát visszamenően sosem, v. csak nagyon ritkán korszerűsítették azt is leginkább ipari szintű javításkor (bülletin). Az újítások új típusjellel kerültek ki a csapatokhoz. | |||||
Monox | Adatlap | 369145 | 2008. augusztus 13. 19:19 | ![]() | |
Sainz! Ehhez csak annyit tennék hozzá, hogy az 5822-es maradéka Pápán rozsdásodik... | |||||
Monox | Adatlap | 369144 | 2008. augusztus 13. 19:12 | ![]() | |
Sainz! Nekem is volt a kezemben ez a könyv. Honnan vált bizonyossá, hogy ez a 096-os? 3 Hét alatt sem sikerült stílusjegyet felfedeznem a képen a gépről. | |||||
mig23papa | Adatlap | 369143 | 2008. augusztus 13. 09:39 | ![]() | |
úgy örülök, hogy amikor írok valakinek válaszra sem méltatja a soraimat, de már kezdem megszokni mig23papa Adatlap 2204 / 2222 tegnapelőtt 12:30 Válasz erre | |||||
halaci | Adatlap | 369142 | 2008. augusztus 12. 23:07 | ![]() | |
Köszi, ha jól látom, akkor ebben az esetben kb. 3-4 évenként jött ki egy újabb variáns. Ez jellemzőnek tekinthető a többi, hosszabb ideig rendszerben álló típusnál is? | |||||
sainz | Adatlap | 369141 | 2008. augusztus 12. 22:10 | ![]() | |
halaci Szerintem ha kicsit utánaböngészel, a MiG-23ML -23MLA -23MLD nagyo jó példa erre. Viszonylag rövid időn belül szépen felhúzták a képességeket. | |||||
halaci | Adatlap | 369140 | 2008. augusztus 12. 21:56 | ![]() | |
Egy másik oldalon folyó vita kapcsán lenne egy kérdésem a hozzáértőkhöz: a szovjet repülőtechnikánál mennyire volt jellemző a meglévő eszközök folyamatos korszerűsítése? Gondolok itt olyanra, mint pl. az F-16-nál rendszeresen cserélték az elektronikai rendszert a régebbi sorozatokban is, növelve ezzel a harcértéküket. Jellemző volt-e ez a szovjeteknél is, és ha igen, kb. milyen gyakorisággal? (Tudom, hogy hozzánk nem jutott el minden a gyakorlatban, de információ bizonyára volt róla.) | |||||
Nyugger | Adatlap | 369139 | 2008. augusztus 12. 19:46 | ![]() | |
Sainz, Végre valaki aki GPS nélkül is /el/talál valamit. Taszár dél, zóna. | |||||
sainz | Adatlap | 369138 | 2008. augusztus 12. 19:24 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 369137 | 2008. augusztus 12. 17:01 | ![]() | |
Csak egy érdekes furcsaság: A képen lévő 3 bis közül egyik sem Pápán rozsdásodik. 5721 - Taszári reptéren kiállítva 3745 - Szolnoki tanhangárban 5822 - 1996 Szeptember 18-án Ugodnál lezuhant, Dobai Attila katapultált | |||||
sainz | Adatlap | 369136 | 2008. augusztus 12. 16:28 | ![]() | |
Daala | Adatlap | 369135 | 2008. augusztus 12. 16:22 | ![]() | |
Na, úgy látom meg is előztél:))), köszi! | |||||
Daala | Adatlap | 369134 | 2008. augusztus 12. 16:21 | ![]() | |
Ha jól veszem ki, a másik képen lévő kétülésesen is UB-blokk van. Esetleg felismeri valaki a hajózót, vagy a műszaki kollégát? Daala | |||||
sainz | Adatlap | 369133 | 2008. augusztus 12. 16:21 | ![]() | |
Ezen a képen szerintem Hadi"Dino" István pilóta és Somogyi Gyula műszaki tiszthelyettes látható. Taszár 1980. A háttérben a 096-os UM. | |||||
sainz | Adatlap | 369132 | 2008. augusztus 12. 16:15 | ![]() | |
5721-3745-5822 Ezek ugyanebben a sorrendben sorakoznak a betonon egy 1980-as földi-lövészet előtt készült fotón. Az emberek egy része is ua. Szóval sztem Taszár 1980. | |||||
Daala | Adatlap | 369131 | 2008. augusztus 12. 16:07 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 369130 | 2008. augusztus 12. 15:56 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 369129 | 2008. augusztus 12. 15:55 | ![]() | |
De persze ez csak valószínűség, nincs a képen olyasmi, ami kizárná bármelyik másik magyar v orosz repteret az országban. Talán csak annyi h a műszakiak ritkábban települtek át orosz repterekre, de volt olyan is. Rengeteg áttelepülés volt abban az időben, Pajzs-79, taszáriak 1980 Mezőkövesd. Rengeteg fotóm van szürke pápai bis-ekről Taszáron az 1977-83 időszakból több alkalommal is. Mintha a háttérben dombok látszanának(de az lehet akár fasor, erdőszéle is), ha dombok, akkor Taszár déli vége, de lehet akár Sármellék is. Majd a pápaiak megmondják. Vagy nem... | |||||
makettes | Adatlap | 369128 | 2008. augusztus 12. 15:48 | ![]() | |
Ezek nem magyar Biszek. | |||||
sainz | Adatlap | 369127 | 2008. augusztus 12. 15:35 | ![]() | |
Taszár. Szerintem felemelt bal kézzel, térképpel a zsebben Elek "Csucsu" István. Ő benne volt az utolsó négyesben az űrhajósválogatáson. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
A katapultűlés ugyanabban a gépben: