<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Levix | Adatlap | 369226 | 2008. augusztus 26. 14:09 | ![]() | |
Az nem MiG-21M hanem miseny, célgép M-21M! Ha érdekel felrakom a többi részét is a cikknek. | |||||
Lacy | Adatlap | 369225 | 2008. augusztus 26. 09:06 | ![]() | |
Helló Monox! Ezt próbáltam bemutatni az eddigi bejegyzésekkel. :) Kezeljük fenntartással Bill Guston nyolcvanas évek adataira, vagy Ian Allan kilencvenes évek elejei adatokra épülő könyveit, illetve ezek számtalan másolatát. | |||||
Monox | Adatlap | 369224 | 2008. augusztus 26. 07:52 | ![]() | |
Nézve Levixhu által felrakott képeket egyre inkább az az érzésem, hogy pontos tipusokat meghatározni lehetetlenség. Igazából nagyon mellbe vágott, hogy az Orosz által is PF-nek és 76-os gyári kódú gépnek nagy svanca van és az is, hogy a MiG-21M - nek nevezett tipus (ami elvégre az MF Indiában gyártott változata és annyi a külömbség, hogy a kabinon nincs periszkóp) bár nagysvancú, de PF gerincű és nincs rajta GS-23. A tetejébe még Ukrán szinekben pompázik. Mindig azt hittem, hogy az F-13, PF, MF és a 69-es UM standard több ezres széria, csak minimális eltérések vannak. A PF-ből kiesett a hitem... Szerintem lezárhatjuk a nyomozást. Mi a véleményetek? | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 369223 | 2008. augusztus 25. 22:52 | ![]() | |
Levixhu köszi,jó anyag, majd ezt is kiértékeljük R. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 369222 | 2008. augusztus 25. 22:47 | ![]() | |
Újra csak - 21 PFM és 21 FL külsőre azonosak, SzPSz nélküli tipusok. Ha belenézel a Monox által küldött linkbe /bharat-rakshak ..stb/, kinagyitott képek alapján látható, hogy az FL-nek nem SzPSz-es a fékszárnya, az általad a 2293/2 alatt feltett fotón pedig ugyanez megállapitható az eredeti orosz PFM-ről is /mivel ez nem PFSz, mert széles a svanc/. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 369221 | 2008. augusztus 25. 22:24 | ![]() | |
Lacy A külsőre azonos tipust hol PFSz, hol SzPSz-nek irják. El tudom képzelni, hogy a PF-ből átépitett első példány volt a PFSz, az eleve ilyen kivitellel gyártott kis széria meg SzPSz névre hallgatott, és mivel külsőre egyformák, ez nagy kavarcot okoz /de ez csak a gyári számokból való következtetés részemről/. A PFSz külső jegyeinek felsorolásával egyetértek, szerinte is igy OK. A 2291 hsz.-ban az első kép viszont nem PFSz, nem is PFM /77/, hanem PFM-SzPSz /94/, mert oldalra nyilik a dekk. Az SzPSz-féksz. leirása korrekt, kivéve, hogy a munkahenger burkolata nem félkör, hanem inkább fél-ellipszis /2299 hsz.2. kép, háttérben álló gépen jobban látszik/. A 2293. hsz.-ben a két gép NEM AZONOS TIPUS, az első PFSz, a második PFM /77/, szélesebb a svanc, a gerincből való átmenetnél hiányzik a törésvonal, ezért logikus, hogy nem azonos a fékszárny sem. A PFM /77/ és az indiai FL /77/ külsőre tökéletesen azonos, de a rádióelektronikai rendszereik jelentősen eltérnek, lásd 2269 hsz. | |||||
Levixhu | Adatlap | 369220 | 2008. augusztus 25. 21:46 | ![]() | |
Rumcájsz_52 | Adatlap | 369219 | 2008. augusztus 25. 21:30 | ![]() | |
mig23papa a 94-es tipus kissé hasonlitott a PF-re, de a következő részletekben eltért - szélesebb függ. vsik - vezérsik aljában beépitett fékernyő - SzPSz-rendszerrel felszerelt fékszárny, emmiatt újtipusú R-11F2Sz-300 hajtómü - kétrészes kabintető, oldalra nyilik, KM-1 katapultulés | |||||
Lacy | Adatlap | 369218 | 2008. augusztus 25. 21:20 | ![]() | |
Mig-21FL: Szerintem Zoli véleménye, hogy PFM alváltozat, jár közel az igazsághoz. Ha leszámítjuk a belsőt, amiről csak könyvek leírásait ismerjük. Külső: Az egyrészes kabintető és katapult ülés kivételével, miben hasonlít a PF-re? Ellenben nagy svanc, alatta fékernyőtok PFM. Van valakinek fotója amiről kiderül, hogy milyen fékszárnya van, és használ-e SPSz rendszert? Én nem találtam. Bár szerintem itt is arról van szó, hogy ez egy változat a PF és a PFM közötti számos alváltozat közül. Egyébként az Oroszok is sok ilyen FL változatott használtak, ami ha másban nem is elektronikában biztos más volt, mint az Indiai, pedig a külseje ugyanaz. Szóval akkor magából az FL alváltozatból is több van. Biztos érdemes kijelenteni, hogy ez PF, vagy PFM? :) | |||||
zoli1989 | Adatlap | 369217 | 2008. augusztus 25. 21:04 | ![]() | |
Szia! Ezt még rég írtam, most csak átolvastam, és azután beillesztettem. Azóta már sokszor utánanéztem, külsőre valóban inkább PF leszármazott.(kivéve a nagy svanc és a fékernyő-szóval már itt is hibrid) De viszont felszereltsége alapján (R2L Spin-Scan-B) inkább a korai PFM-nek (amelyik még SzK-1-el volt szerelve) felel meg. | |||||
Lacy | Adatlap | 369216 | 2008. augusztus 25. 21:04 | ![]() | |
2291 02 fotó: lehet, de jelentősége nincsen, mert egy SPSz-t használó fékszárnyat terveztem belinkelni Szürke gép, vezérsík. Hmm, fene tudja, de akkor még rosszabb, mert egy még későbbi verzió is lehet SPSz rendszer nélkül. Célom a fotókkal az volt, hogy bemutassam, hogy nem lehet egyértelműen kijelenteni, hogy volt ilyen-olyan változat, és az tutti x, y rendszert használt, és biztos így-úgy nézett ki. Az alap PF és késői PFM között rengeteg, különféle alváltozatt létezett, amire nem lehet egyértelmű szabályokat ráhúzni, ahogy a típus ismertető okos könyvek sugallják. | |||||
Monox | Adatlap | 369215 | 2008. augusztus 25. 20:53 | ![]() | |
Lacy! Nem kötözködni akarok, de a szürke fotón látható gép nagysvancú. A másik viszont kicsi! Sőt a szürke gép már az AA-2 Atoll indítósínét hordozza, ezt pedig azt hiszem csak a PF-től felfelé alkalmazták. A 2291-es hozzászólásodban lévő 02-es sz. fotó szerintem már MF, v. bisz. (ti. a látható fegyvertartó a futószárhoz képest nagyon távol van. Ez azt sejteti, hogy 4 van rajta.) | |||||
Monox | Adatlap | 369214 | 2008. augusztus 25. 20:46 | ![]() | |
Zoli! "MiG-21FL Fishbed (77-es gyártmány): Indiában, a HAL (Hindustan Aeronautics LTD) által licenszben gyártott MiG-21 változat. 1970-től 73-ig gyártották. 195db készült belőle. A PFM-et vették alapul..." Ez nem megy a fejembe, miért írja mindenki, hogy az FL-nek a PFM az alapja. Szerintem mindenben a PF-re hasonlít, a PFM egyetlen stílusjegyét sem látom a gépen leszámítva a nagy svancot. Minden más PF. A már az előbbiekben berakott linken néztem meg ezeket a dolgokat: www.bharat-rakshak.com/IAF/Images/Current/Fighters/MiG21FL/ | |||||
Lacy | Adatlap | 369213 | 2008. augusztus 25. 20:45 | ![]() | |
És akkor itt van két fotó, állítólagos Mig-21PFSz gépről. Hiszen mindkettő: - egyrészes kabintető - kis svanc - fékernyő a svanc tövében De! Az egyik gépen hátrasikló, a másikon lehajló fékszárny van. Tehát az egyik nem használ SzPSz-es rendszert, a másik meg használ SzPSz rendszert. Ezért írtam múlt héten, hogy nem lehet egyértelműen kilyelenteni, hogy melyik verzió, melyik. Hiszen egyrészt rengeteg alváltozat van. Másrészt nem szabad mindent elhinni, az okos könyveknek, és cikkeknek, mert álltalában egymást másolják. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 369212 | 2008. augusztus 25. 20:20 | ![]() | |
Sziasztok! Korábban én is rengeteget bogarásztam a neten ezekkel a típusokkal kapcsolatban. Leírom hátha segít az amire én jutottam. Én a következőre jutottam: MiG-21PFSzPSz Fishbed-E (94-es gyártmány): A PF javított, kísérleti változata volt.Hajtóműve a R-11-F2-SzK ( gyártmányjelzés: 37F-2SzK) amely alkalmas volt az SzPSz határréteg lefúvató rendszer táplálására. Ez után az összes változatot ellátták határréteg lefúvató rendszerrel. Az oroszokra jellemző módon több neve is volt egy típusnak, PFSz néven is említették. MiG-21FL Fishbed (77-es gyártmány): Indiában, a HAL (Hindustan Aeronautics LTD) által licenszben gyártott MiG-21 változat. 1970-től 73-ig gyártották. 195db készült belőle. A PFM-et vették alapul. Az indiaiak kifejlesztetté hozzá a GP-9 gépágyúkonténert, mely egy ikercsövű GS-23 gépágyút rejtett magában. 200db-os volt a lőszerjavadalmazása. Ezt a fegyvert az indiai-pakisztáni harcok során sikerrel használták. Radarja az R2L Spin-Scan-B. Hajtóműve az R-11 F-300. Üzemanyag-befogadó képessége 2900 liter. MiG-21PFM Fishbed-E (77-es gyártmány)(korai PFM): Hajtóműve az R-11F2S-300, melynek köszönhetően a gépet már felszerelték SzPSz határréteg lefúvató rendszerrel is. Újítás az R2L Spin Scan-B radar. Ez a változat volt az utolsó MiG-21 változat, mely az SzK katapultüléssel volt felszerelve. A fékernyő új helyre került, a hajtómű fúvócső fölé, az oldalkormány alá, egy hengeres dobozba. Tulajdonképpen ez a típus az indiai FL-nek felel meg. MiG-21PFMSzPSz Fishbed-F (94-es gyártmány): A PFM javított változata. Ennek a típusnak a kabin teteje már oldalra nyitható, és innentől kezdve az összes változat ilyen, oldalra nyitható kabinüveggel készült. A PF-hez képest külsőre változott az, hogy új törzshátsórészt kapott. A függőleges vezérsík még nagyobb, 5,3 négyzetméter felületű lett. Felszerelhető volt két SZPRD-99 típusú startrakétával is. Ennél a gépnél alkalmazták először a KM-1 típusú nullaméteres katapultülést. Ez az ülés sokkal kényelmesebb és biztonságosabb, mint az SzK katapultülés. Az NDK légierejében ezeket a gépeket MiG-21SzPSz néven említették, azokat a gépeket, melyekhez rendszeresítették a GP-9-es gépágyúkonténert pedig SzPSz-K-nak Én annó ezt szedtem össze. PFMA típusról mit tudtok ? (arról nekem sikerült annó szerintem egész jól összeszedni az adatokat, de érdekelne a ti tudásotok is!) | |||||
Lacy | Adatlap | 369211 | 2008. augusztus 25. 20:15 | ![]() | |
Aztán itt van két fotó a Mig-21PFM (és a többi korszerűbb változat fékszárnyáról). Ezek már használnak SzPSz rendszert. - 01: a fékszárny nem hátracsúszik, hanem lehajlik - 01: nincs jelentős rés a szárny és a fékszárny között - 02: a fékszárnyat kitoló munkahenger, részben kikerült a szárnyból, és egy félkör alakú áramvonalazó lemez alatt a fékszárny középső része alá került folyt. köv | |||||
mig23papa | Adatlap | 369210 | 2008. augusztus 25. 20:05 | ![]() | |
Rumcájsz_52 a 94-es tipus nem olyan PF volt amelyiknek oldalra nyílt a kabintetelye? | |||||
mig23papa | Adatlap | 369209 | 2008. augusztus 25. 20:00 | ![]() | |
Rumcájsz_52 Köszi, ezt tudtam, csak abban nem vagyok biztos, hogy a Mig 21 PF-en ilyen volt, bár ahogy a 2288 bejegyzés képeit nézem igazad lehet, ha az egy Mig 21 PF, rég volt a "kezemben " ez a tipus, akkor annyira természetes vot minden, hogy nem foglalkoztunk ilyen apróságokkal. De jók ezek a beszélgetések éppen azért . | |||||
Lacy | Adatlap | 369208 | 2008. augusztus 25. 19:51 | ![]() | |
Szerintem attól, hogy egy PF sárkányon a fékernyő tok felkerül a svanc tövébe még messze nem jelenti azt, hogy az a gép Mig-21PFSz lenne! (Márpedig fotók alapján arról lehet főként azonosítani.) Megmutatom, hogy miért. A SzPSz rendszert nem használó Mig-21F-13/PF típusok fékszárnya: - 01: a fékszárny nem lehajlik, hanem hátracsúszik - 02: felül egy rés jelenik meg - 03: a szárny alatti félkör alakú áramvonalazó lemez a fékszárny mellett található - 04: a fékszárnyat kitoló munkahenger a szárnyban található folyt. köv | |||||
Lacy | Adatlap | 369207 | 2008. augusztus 25. 19:38 | ![]() | |
Szia Rumcájsz_52! Szóval Mig-21PFSz. Azt mondod könyvek újságok alapján hogy: - egyrészes kabintető - kis svanc - fékernyő a svanc tövében - SzPSz-es fékszárny - kis példányszámú próba-széria teszt-célokra Lényeges lenne a belső rendszerek ismerete, fegyverrendszer, stb. De sajnos így fél évszázaddal később nekünk csak a fotók maradtak. A könyvek, fotók alapján, a PF sárkányt, fékernyő tokkal a svanc tövében Mig-21SPSz-nek azonosítanak. Lásd fotó folyt köv… | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 369206 | 2008. augusztus 25. 16:47 | ![]() | |
mig23papa A hátracsúszó Fowler-fékszárny nyitott helyzetében keskeny rés marad a fékszárny belépőéle és a hozzá illeszkedő szárnyfelület hátsó éle között. Igy a szárny alsó felületéről a résen feláramló levegő csökkenti a fékszárny felső felületén az örvénylést, igy nehezebben, nagyobb állásszögnél válik csak le az áramlás a fékszárny felső felületéről. | |||||
mig23papa | Adatlap | 369205 | 2008. augusztus 25. 12:23 | ![]() | |
Monox Mit értesz réselt fékszárnyon a MiG-21PFM tekintetében? | |||||
Lacy | Adatlap | 369204 | 2008. augusztus 24. 21:48 | ![]() | |
Rumcájsz_52, Ok köszönöm, jelenleg adatokat gyűjtök Mig-21PFS ügyben ... | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 369203 | 2008. augusztus 24. 16:40 | ![]() | |
Szia, Lacy az anyag egy része az Aerofax/Jefim Gordon kiadvány, többi része orosz és ukrán ujságokból származik.Innen származó adatok szerint az első SzPSz-rendszerrel felszerelt kisérleti gép a 7610103 gyári számú átalakitott PF volt, amely 1962 első félévében ment át az állami átvételi berepüléseken /nem 1967/.Az biztos, hogy nem egy darabot gyártottak, nekem van egy fotóm, ahol hat 21-es áll sorban, és ebből min három egyértelmüen PFSz-ként azonositható, de valószinüleg a többi is ugyanaz, csak ezeknél takarásban van a svanc, tehát PF-ek is lehetnek. A szintén ismert egyiptomi PFSz lehet akár a három sz. gép közül az egyik, de lehet egy negyedik is. | |||||
Monox | Adatlap | 369202 | 2008. augusztus 24. 09:31 | ![]() | |
A 77-es gyártmány nyilt jelzése a MiG-21FL volt, viszont nem volt szovjet katonai jelzése, miután csak indiában gyártották állítólag a MiG-21PFM alapján. A képeken a stilusjegyek és részletek alapján viszont egyértelműen a PF volt az alap! Kizárólag a nagy svancban tér el a PF-től és a törzs módosítása után az alsó póttartály helyére rá lehetett szerelni a helyi fejlesztésű GS-23-as tartalmazó gépágyúkonténert. Viszont el sosem adtak belőle, ami FL csak Indiában repült! Legfeljebb talán kiöregedésük után adhattak belőle másoknak, de ez nem jellemző. Nézzetek szét itt: www.bharat-rakshak.com/IAF/Images/Current/Fighters/MiG21FL/ | |||||
Monox | Adatlap | 369201 | 2008. augusztus 24. 09:12 | ![]() | |
Olvasgattam itt amit írogattok PFSz-ügyben. Itt van az ideje, hogy én is kavarjak egy kicsit a szalámin! :-) Utánanéztem én is a dolognak, méghozzá Zsák Ferenc úr egyik régebbi kutatómunkájában és érdekes dolgokat láttam benne. Szerinte a MiG-21 PFSz tipusból összesen egy darab gép létezett, kísérleti jelleggel 94-es gyártmány jelzéssel és E-7SzPSz katonai jelzéssel. Jelölték még MiG-21PFSzPSz jelzéssel is. A gépet 1967-ben építették. A lényege az volt, hogy egy PF-be beépítették az új tipusú fékszárnyat és az akkor még kisérleti SzPSz rendszerrel lefúvatták a fékszárnyról az ott keletkező légörvényeket, ami következtében kissebb lett a leszállótempó. A sikeres kísérlet után azonnal gyártásba vették a MiG-21PFM-et az új rendszerrel (nagy svanc, réselt fékszárny, KM-1katapultülés, de még PF rendszerek) mindezt 94K jelzéssel. Szokták emlegetni MiG-21 PFM-SzPSz tipusként is a gépet. | |||||
Lacy | Adatlap | 369200 | 2008. augusztus 24. 08:11 | ![]() | |
Szia Rumcájsz_52! Ez a Jefim Gordon anyag, az Aerofax kiadványa? Mert az 1996-os kiadású, elég régi, a kilencvenes évek elejéről származó adatokat tartalmazó anyag. Vagy az új, Yefim Gordon & Keith Dexter with Dmitriy Komissarov álltal írt új könyv, ami most jelenik meg? | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 369199 | 2008. augusztus 23. 20:54 | ![]() | |
sainz-nak és Lacy-nak /meg akit még érdekel/ Átbogarásztam az anyagaimat PFSz-ügyben, a lényeg, hogy Jefim Gordon orosz reptör- ténész szerint a PFSz tipusból "mindössze egy maroknyi épült, és valamennyi legyár- tott gép ugyanahhoz a vadászezredhez került". Engem ugyan elsősorban müszakilag érdekelnek a gépek, igy pontosan nem ismerem egy Szu-vadászezred előirt létszámát, de tudomásom szerint 40-50 volt egy ezred gépállománya. Ennyi gép akkoriban még nálunk se számitott túl soknak /21F-13-ból pl. kb.80 -at állitottunk szolgálatba/, szovjet viszonyok között meg ez tényleg elenyésző mennyiség, ráadásul ebből még Egyiptomba is került néhány darab, tehát nagyszámú, tömeges Szu-béli alkalmazásról szerintem nem beszélhetünk. | |||||
mig23papa | Adatlap | 369198 | 2008. augusztus 23. 10:08 | ![]() | |
bendzsi hát akkor mégis csak benne volt nem? nem kéne nekünk találkoznunk, ha már itt lakunk szinte néhány utcányira egymástól? :-)) | |||||
mig23papa | Adatlap | 369197 | 2008. augusztus 23. 10:05 | ![]() | |
Rumcájsz_52 Nem vonom kétségbe, bár én sohasem láttam hogy hátrasiklott volna, egyszerűen csak lehajlott . | |||||
flagon | Adatlap | 369196 | 2008. augusztus 22. 08:47 | ![]() | |
Sajnos a 6305-öst hozzá nem értö kezek vették kezelésbe a festésnél látszik a legjobban. | |||||
Monox | Adatlap | 369195 | 2008. augusztus 21. 21:08 | ![]() | |
Bendzsi! Akkor nyílván neked is nagyon fáj a szíved, ha elmész Nagyatádra... | |||||
bendzsi | Adatlap | 369194 | 2008. augusztus 21. 16:20 | ![]() | |
a 6305 - ös gép az enyém volt Magyarországra érkezésétől 1986 - ig. Így az érdekesebb esetekre, javításokra, a tartlyt is én cseréltem, ezért emlékszem. | |||||
bendzsi | Adatlap | 369193 | 2008. augusztus 21. 16:05 | ![]() | |
mig23papa A fele, mert az úszó a tartályban, a szelep meg az a tartály melső falán volt rögzítve. | |||||
sainz | Adatlap | 369192 | 2008. augusztus 20. 00:10 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 369191 | 2008. augusztus 19. 23:41 | ![]() | |
Köszi Rumcájsz! | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 369190 | 2008. augusztus 19. 22:31 | ![]() | |
mig23papa azt nem tudom, hogy öregszel-e, de a PF "76"-nak biztos, hogy Fowler-fékszárnya volt /az együléses 21-ek közül nálunk ez volt az utolsó hátrasikló-fékszárnyas, a következő MF "96" már SzPSz-es fékszárnyat kapott | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 369189 | 2008. augusztus 19. 22:26 | ![]() | |
A Szu légierő FL változatot nem alkalmazott,csak PFM-et, nem véletlenül volt más a tipusjelzés, a nem VSz-államok nem kapták meg az RSz-2USz /K-5/ rakétát, távolság-számláló nélküli ARK-10 rádióiránytűt,RP-21 lokátor helyett R-1L tipust kaptak,az SzRZO-2 azonositó rendszer helyett SzRO-1 tipust épitettek be /már a VSz tagállamokba szállitott gépek azonositó rendszereiből is hiányzott a szovjet gépeken alkalmazott un. Zarja blokk, az arab és indiai gépeket még jobban "lefokozták"/. Szóval attól, hogy külsőre egyformák, még mások voltak a fedélzeti rendszerek, tehát a képességek. PFSz-kabinról nincs semmi anyagom, de mivel 94-es tipusnak emlegetik, valószinűleg a PFM-SzPSz-hez több köze lehetett, mint a PF-hezt/a gyári számok is 94-el kezdődtek, ugyanúgy, mint a PFM-SzPSz-nél/ | |||||
mig23papa | Adatlap | 369188 | 2008. augusztus 19. 20:00 | ![]() | |
Rumcájsz_52 biztos, hogy a PF, "76"-os tipusnak hátrasikló Fowler-fékszárnya volt, mert én nem úgy emlékszem, bár lehet, gogy már öregszem ? | |||||
sainz | Adatlap | 369187 | 2008. augusztus 19. 19:37 | ![]() | |
Eddig csak a sárkányról beszéltetek. Mi van a képességekkel? Az FL elvileg exportváltozat, gondolom lebutított lokátorral(?) Ezért is furcsa, ha alkalmazta a szovjet légierő. Ugyanakkor nálam is van olyan info, ami szerint közvetlenül a Hatnapos-Háború után kapott FL-eket Egyiptom, keletnémet teherhajók hozták, használt szovjet gépek voltak, NDK-ban állomásozó szovjet ezredektől, tehát az első vonalból...nekem fura. Mi van a PFSz kabinjában ? A PF-el vagy a PFM-el azonos ? | |||||
sainz | Adatlap | 369186 | 2008. augusztus 19. 19:10 | ![]() | |
Lacy Kérlek tegyél már fel pár fotót a kissvancú, felülfékernyőtokos szovjet 21PFSz-ről! Nálam ritkaságnak számít. köszi! | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 369185 | 2008. augusztus 19. 18:47 | ![]() | |
Lacy, őszintén szólva a PFSz-ről személyes tudomásom, kapcsolatom nincs, orosz anyagomban konkrét darabszámok nem szerepelnek /tapasztalatom szerint, ha lenne is ilyen, akkor sem biztos, hogy reális, a 21-ről szerintem még Szergejék sem szedtek össze minden adatot precizen/, szóval én szivesen elfogadok más adatokat is, ha reálisnak tünő forrásból származnak. A fotókkal csak az a bajom, hogy az orosz számozási rendszer miatt a gépeket nem lehet darabszám szerint azonositani, mert ki tudja, hány "XY" fedélzeti számú gépük volt, és egy-egy gépről hány fotó készülhetett más-más gépek társaságában és más környezetben /PFSz-ről mindössze két képem van, egy oroszokról - minden tipusmegjelölés nélkül - ,és egy arab gépről, megnevezve a tipusjelzést is/. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 369184 | 2008. augusztus 19. 18:29 | ![]() | |
Lacy, a kezdeti lokátoros 21-es tipusok azonositásához egy kis segitség - kis svanc, egyrészes kabintető,hátrasikló Fowler-fékszárny,fékernyő a törzs aljában - PF, "76"-os tipus - széles svanc,egyrészes kabintető,Fowler-fékszárny,fékernyő a svanc tövében - PFM /Indiában FL/, "77" - kis svanc, egyrészes kabintető, SzPSz-es fékszárny, fékernyő a svanc tövében - PFSz, "94" /kis példányszámú próba-széria teszt-célokra, Szu, Egyiptom/ - széles svanc, kétrészes kabintető, SzPSz-es fékszárny, fékernyő a svanc tövében - PFM-SzPSz, "94" Mivel a 77-es PFM-et főleg a Szu, India és az arabok használták/ismerték, a 94-es PFM-SzPSz-t meg főleg a Szu-keletnémet-cseh-lengyel-román légierők, igy Közép-Európában a 94-ről köznapi használatban "lekopott" a tipusjelzés második fele /-SzPSz/, mert itt nem volt mivel összekeverni, hiszen nem üzemeltették a 77-es PFM-et. Az egyrészes kabintető alatt SzK-katapultülés volt/U tipusokon - 66-67 - módositott SzK-ülés/, a kétrészes kabintetőhöz KM-1, később KM-1M, USz és UM tipusokon - 68-69- KM-1U katapultülések tartoztak/. | |||||
Lacy | Adatlap | 369183 | 2008. augusztus 19. 17:52 | ![]() | |
Szia, Rumcájsz_52! Nem kötekedésből, csak a beszélgetés kedvéért. Biztos, hogy: „ 21PFSz /és nem PFS/ tipusváltozat, egy kis példányszámban, csapatszolgálati, üzemeltetési próbákra épült változat látható”? Mert rendben a nyugati okos könyvek, és abból cikkezők azt írják, hogy kis példányszám és tesztelés. De ennek ellentmond a valóság, mert a hetvenes évektől (miután a korszerűbb típusok kiszorították az éles alakulatoktól) Szovjet iskolák repülőezredeinél tömegével voltak ilyen gépek fotók szerint. Egészen a nyolcvanas évek második feléig repültek nagy mennyiségben. | |||||
Hunyo | Adatlap | 369182 | 2008. augusztus 19. 17:20 | ![]() | |
Köszi az infót=) | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 369181 | 2008. augusztus 19. 17:06 | ![]() | |
A képen látható egy 21PFSz /és nem PFS/ tipusváltozat, egy kis példányszámban, csa- patszolgálati, üzemeltetési próbákra épült változat látható, a lényeges különbség a PF-hez képest a függ. vezérsik aljába beépitett fékernyőtok, és az újtipusú fékszárny a hozzá tartozó SzPSz-rendszerrel együtt /ezért nem PFS, hanem PFSz/. Az SzPSz-rendszer miatt viszont új hajtómüvet, R-11F2Sz-300-at kapott, a korábbi hajtómüveken ugyanis nem voltak csatlakozási pontjai az SzPSz-rendszernek. Csak a Szu és Egyiptom használta ezt a tipust, az arabok a 73-as háború pánikszerü fegyverszállitása során kaptak néhány darabot, talán nem véletlenül, hiszen igy ki lehetett próbálni az új rendszert trópusi körülmények között is. | |||||
Lacy | Adatlap | 369180 | 2008. augusztus 19. 14:47 | ![]() | |
Kis svancú, fékernyős PF: Rengeteg Szovjet kis svancú PF repült fékernyő tokkal a vezérsíkja alatt. Szerintem az egyértelműség kedvéért lehet nevezni késői PF-nek. Nagy svancú, korai PFM (FL): Ott van az Indiában gyártott FL változat. Ezt nagy mennyiségben szállították a Szovjet Front Légierőnek is, ahonnan továbbkerült egyéb országokba, lázsd fotók. Erre a típusra mind Egyiptomban, mind Irakban, mind Afganisztánban, mint PFM-re hivatkoztak, pedig régi SK-1-es üléssel gyártották. Az Indiába szállított, eredeti Szovjet gyártású FL gépekre is PFM-ként hivatkoztak korábban. Azonkívül azonos hajtóművel, és alap típusban azonos lokátorral gyártották, mint a KM-1-es üléssel szállított PFM-emet. Ráadásul mindezeket párhuzamosan gyártották. Szóval szerintem van korai és késői PFM is, más-más katapult üléssel. De a lényeg, hogy Chrysstie-nek milyen kabintetős gépe van. :) | |||||
sainz | Adatlap | 369179 | 2008. augusztus 19. 14:29 | ![]() | |
PF, aminek fent van a fékernyőtokja a vezérsík tövében ?...hmmm. Kénytelen leszek este elővenni a könyveket, mert nekem ez így kuszkusz. | |||||
Hunyo | Adatlap | 369178 | 2008. augusztus 19. 14:12 | ![]() | |
Nem ez egy PF. A PFM-nek már kétrészes a kabinteteje, ugy ahogy Monox is írta. Maugy köszönjük a segitséget, én ugy voltam vele, hogy megkérdezünk egy pár embert, mert én is KM-1-es ülésre emlékeztem, de nem akartam a kedvesemet becsapni. | |||||
Lacy | Adatlap | 369177 | 2008. augusztus 19. 14:12 | ![]() | |
Nem biztos, hogy könnyen megfejthető. Ahány forrás annyi félekeppen írják le ezeket a 1962 és 68 között gyártott alváltozatokat. Sokáig párhuzamosan gyártották az alábbi típusokat: Mig-21PF Mig-21PFL Mig-21PFS Mig-21FL Mig-21PFM De nagyrészt mind a az R-11F2-300, vagy a R-11F2S-300 hajtóművet, illetve az RP-21, vagy a RP-21M lokátort használta. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |