| <<< Vissza | Tovább >>> |
| 1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
| mig23papa | Adatlap | 369209 | 2008. augusztus 25. 20:00 | ![]() | |
| Lacy | Adatlap | 369208 | 2008. augusztus 25. 19:51 | ![]() | |
|
Szerintem attól, hogy egy PF sárkányon a fékernyő tok felkerül a svanc tövébe még messze nem jelenti azt, hogy az a gép Mig-21PFSz lenne! (Márpedig fotók alapján arról lehet főként azonosítani.) Megmutatom, hogy miért. A SzPSz rendszert nem használó Mig-21F-13/PF típusok fékszárnya: - 01: a fékszárny nem lehajlik, hanem hátracsúszik - 02: felül egy rés jelenik meg - 03: a szárny alatti félkör alakú áramvonalazó lemez a fékszárny mellett található - 04: a fékszárnyat kitoló munkahenger a szárnyban található folyt. köv | |||||
| Lacy | Adatlap | 369207 | 2008. augusztus 25. 19:38 | ![]() | |
|
Szia Rumcájsz_52! Szóval Mig-21PFSz. Azt mondod könyvek újságok alapján hogy: - egyrészes kabintető - kis svanc - fékernyő a svanc tövében - SzPSz-es fékszárny - kis példányszámú próba-széria teszt-célokra Lényeges lenne a belső rendszerek ismerete, fegyverrendszer, stb. De sajnos így fél évszázaddal később nekünk csak a fotók maradtak. A könyvek, fotók alapján, a PF sárkányt, fékernyő tokkal a svanc tövében Mig-21SPSz-nek azonosítanak. Lásd fotó folyt köv… | |||||
| Rumcájsz_52 | Adatlap | 369206 | 2008. augusztus 25. 16:47 | ![]() | |
|
mig23papa A hátracsúszó Fowler-fékszárny nyitott helyzetében keskeny rés marad a fékszárny belépőéle és a hozzá illeszkedő szárnyfelület hátsó éle között. Igy a szárny alsó felületéről a résen feláramló levegő csökkenti a fékszárny felső felületén az örvénylést, igy nehezebben, nagyobb állásszögnél válik csak le az áramlás a fékszárny felső felületéről. | |||||
| mig23papa | Adatlap | 369205 | 2008. augusztus 25. 12:23 | ![]() | |
|
Monox Mit értesz réselt fékszárnyon a MiG-21PFM tekintetében? | |||||
| Lacy | Adatlap | 369204 | 2008. augusztus 24. 21:48 | ![]() | |
|
Rumcájsz_52, Ok köszönöm, jelenleg adatokat gyűjtök Mig-21PFS ügyben ... | |||||
| Rumcájsz_52 | Adatlap | 369203 | 2008. augusztus 24. 16:40 | ![]() | |
|
Szia, Lacy az anyag egy része az Aerofax/Jefim Gordon kiadvány, többi része orosz és ukrán ujságokból származik.Innen származó adatok szerint az első SzPSz-rendszerrel felszerelt kisérleti gép a 7610103 gyári számú átalakitott PF volt, amely 1962 első félévében ment át az állami átvételi berepüléseken /nem 1967/.Az biztos, hogy nem egy darabot gyártottak, nekem van egy fotóm, ahol hat 21-es áll sorban, és ebből min három egyértelmüen PFSz-ként azonositható, de valószinüleg a többi is ugyanaz, csak ezeknél takarásban van a svanc, tehát PF-ek is lehetnek. A szintén ismert egyiptomi PFSz lehet akár a három sz. gép közül az egyik, de lehet egy negyedik is. | |||||
| Monox | Adatlap | 369202 | 2008. augusztus 24. 09:31 | ![]() | |
|
A 77-es gyártmány nyilt jelzése a MiG-21FL volt, viszont nem volt szovjet katonai jelzése, miután csak indiában gyártották állítólag a MiG-21PFM alapján. A képeken a stilusjegyek és részletek alapján viszont egyértelműen a PF volt az alap! Kizárólag a nagy svancban tér el a PF-től és a törzs módosítása után az alsó póttartály helyére rá lehetett szerelni a helyi fejlesztésű GS-23-as tartalmazó gépágyúkonténert. Viszont el sosem adtak belőle, ami FL csak Indiában repült! Legfeljebb talán kiöregedésük után adhattak belőle másoknak, de ez nem jellemző. Nézzetek szét itt: www.bharat-rakshak.com/IAF/Images/Current/Fighters/MiG21FL/ | |||||
| Monox | Adatlap | 369201 | 2008. augusztus 24. 09:12 | ![]() | |
|
Olvasgattam itt amit írogattok PFSz-ügyben. Itt van az ideje, hogy én is kavarjak egy kicsit a szalámin! :-) Utánanéztem én is a dolognak, méghozzá Zsák Ferenc úr egyik régebbi kutatómunkájában és érdekes dolgokat láttam benne. Szerinte a MiG-21 PFSz tipusból összesen egy darab gép létezett, kísérleti jelleggel 94-es gyártmány jelzéssel és E-7SzPSz katonai jelzéssel. Jelölték még MiG-21PFSzPSz jelzéssel is. A gépet 1967-ben építették. A lényege az volt, hogy egy PF-be beépítették az új tipusú fékszárnyat és az akkor még kisérleti SzPSz rendszerrel lefúvatták a fékszárnyról az ott keletkező légörvényeket, ami következtében kissebb lett a leszállótempó. A sikeres kísérlet után azonnal gyártásba vették a MiG-21PFM-et az új rendszerrel (nagy svanc, réselt fékszárny, KM-1katapultülés, de még PF rendszerek) mindezt 94K jelzéssel. Szokták emlegetni MiG-21 PFM-SzPSz tipusként is a gépet. | |||||
| Lacy | Adatlap | 369200 | 2008. augusztus 24. 08:11 | ![]() | |
|
Szia Rumcájsz_52! Ez a Jefim Gordon anyag, az Aerofax kiadványa? Mert az 1996-os kiadású, elég régi, a kilencvenes évek elejéről származó adatokat tartalmazó anyag. Vagy az új, Yefim Gordon & Keith Dexter with Dmitriy Komissarov álltal írt új könyv, ami most jelenik meg? | |||||
| Rumcájsz_52 | Adatlap | 369199 | 2008. augusztus 23. 20:54 | ![]() | |
|
sainz-nak és Lacy-nak /meg akit még érdekel/ Átbogarásztam az anyagaimat PFSz-ügyben, a lényeg, hogy Jefim Gordon orosz reptör- ténész szerint a PFSz tipusból "mindössze egy maroknyi épült, és valamennyi legyár- tott gép ugyanahhoz a vadászezredhez került". Engem ugyan elsősorban müszakilag érdekelnek a gépek, igy pontosan nem ismerem egy Szu-vadászezred előirt létszámát, de tudomásom szerint 40-50 volt egy ezred gépállománya. Ennyi gép akkoriban még nálunk se számitott túl soknak /21F-13-ból pl. kb.80 -at állitottunk szolgálatba/, szovjet viszonyok között meg ez tényleg elenyésző mennyiség, ráadásul ebből még Egyiptomba is került néhány darab, tehát nagyszámú, tömeges Szu-béli alkalmazásról szerintem nem beszélhetünk. | |||||
| mig23papa | Adatlap | 369198 | 2008. augusztus 23. 10:08 | ![]() | |
|
bendzsi hát akkor mégis csak benne volt nem? nem kéne nekünk találkoznunk, ha már itt lakunk szinte néhány utcányira egymástól? :-)) | |||||
| mig23papa | Adatlap | 369197 | 2008. augusztus 23. 10:05 | ![]() | |
|
Rumcájsz_52 Nem vonom kétségbe, bár én sohasem láttam hogy hátrasiklott volna, egyszerűen csak lehajlott . | |||||
| flagon | Adatlap | 369196 | 2008. augusztus 22. 08:47 | ![]() | |
|
Sajnos a 6305-öst hozzá nem értö kezek vették kezelésbe a festésnél látszik a legjobban. | |||||
| Monox | Adatlap | 369195 | 2008. augusztus 21. 21:08 | ![]() | |
|
Bendzsi! Akkor nyílván neked is nagyon fáj a szíved, ha elmész Nagyatádra... | |||||
| bendzsi | Adatlap | 369194 | 2008. augusztus 21. 16:20 | ![]() | |
|
a 6305 - ös gép az enyém volt Magyarországra érkezésétől 1986 - ig. Így az érdekesebb esetekre, javításokra, a tartlyt is én cseréltem, ezért emlékszem. | |||||
| bendzsi | Adatlap | 369193 | 2008. augusztus 21. 16:05 | ![]() | |
|
mig23papa A fele, mert az úszó a tartályban, a szelep meg az a tartály melső falán volt rögzítve. | |||||
| sainz | Adatlap | 369192 | 2008. augusztus 20. 00:10 | ![]() | |
| sainz | Adatlap | 369191 | 2008. augusztus 19. 23:41 | ![]() | |
|
Köszi Rumcájsz! | |||||
| Rumcájsz_52 | Adatlap | 369190 | 2008. augusztus 19. 22:31 | ![]() | |
|
mig23papa azt nem tudom, hogy öregszel-e, de a PF "76"-nak biztos, hogy Fowler-fékszárnya volt /az együléses 21-ek közül nálunk ez volt az utolsó hátrasikló-fékszárnyas, a következő MF "96" már SzPSz-es fékszárnyat kapott | |||||
| Rumcájsz_52 | Adatlap | 369189 | 2008. augusztus 19. 22:26 | ![]() | |
|
A Szu légierő FL változatot nem alkalmazott,csak PFM-et, nem véletlenül volt más a tipusjelzés, a nem VSz-államok nem kapták meg az RSz-2USz /K-5/ rakétát, távolság-számláló nélküli ARK-10 rádióiránytűt,RP-21 lokátor helyett R-1L tipust kaptak,az SzRZO-2 azonositó rendszer helyett SzRO-1 tipust épitettek be /már a VSz tagállamokba szállitott gépek azonositó rendszereiből is hiányzott a szovjet gépeken alkalmazott un. Zarja blokk, az arab és indiai gépeket még jobban "lefokozták"/. Szóval attól, hogy külsőre egyformák, még mások voltak a fedélzeti rendszerek, tehát a képességek. PFSz-kabinról nincs semmi anyagom, de mivel 94-es tipusnak emlegetik, valószinűleg a PFM-SzPSz-hez több köze lehetett, mint a PF-hezt/a gyári számok is 94-el kezdődtek, ugyanúgy, mint a PFM-SzPSz-nél/ | |||||
| mig23papa | Adatlap | 369188 | 2008. augusztus 19. 20:00 | ![]() | |
|
Rumcájsz_52 biztos, hogy a PF, "76"-os tipusnak hátrasikló Fowler-fékszárnya volt, mert én nem úgy emlékszem, bár lehet, gogy már öregszem ? | |||||
| sainz | Adatlap | 369187 | 2008. augusztus 19. 19:37 | ![]() | |
|
Eddig csak a sárkányról beszéltetek. Mi van a képességekkel? Az FL elvileg exportváltozat, gondolom lebutított lokátorral(?) Ezért is furcsa, ha alkalmazta a szovjet légierő. Ugyanakkor nálam is van olyan info, ami szerint közvetlenül a Hatnapos-Háború után kapott FL-eket Egyiptom, keletnémet teherhajók hozták, használt szovjet gépek voltak, NDK-ban állomásozó szovjet ezredektől, tehát az első vonalból...nekem fura. Mi van a PFSz kabinjában ? A PF-el vagy a PFM-el azonos ? | |||||
| sainz | Adatlap | 369186 | 2008. augusztus 19. 19:10 | ![]() | |
|
Lacy Kérlek tegyél már fel pár fotót a kissvancú, felülfékernyőtokos szovjet 21PFSz-ről! Nálam ritkaságnak számít. köszi! | |||||
| Rumcájsz_52 | Adatlap | 369185 | 2008. augusztus 19. 18:47 | ![]() | |
|
Lacy, őszintén szólva a PFSz-ről személyes tudomásom, kapcsolatom nincs, orosz anyagomban konkrét darabszámok nem szerepelnek /tapasztalatom szerint, ha lenne is ilyen, akkor sem biztos, hogy reális, a 21-ről szerintem még Szergejék sem szedtek össze minden adatot precizen/, szóval én szivesen elfogadok más adatokat is, ha reálisnak tünő forrásból származnak. A fotókkal csak az a bajom, hogy az orosz számozási rendszer miatt a gépeket nem lehet darabszám szerint azonositani, mert ki tudja, hány "XY" fedélzeti számú gépük volt, és egy-egy gépről hány fotó készülhetett más-más gépek társaságában és más környezetben /PFSz-ről mindössze két képem van, egy oroszokról - minden tipusmegjelölés nélkül - ,és egy arab gépről, megnevezve a tipusjelzést is/. | |||||
| Rumcájsz_52 | Adatlap | 369184 | 2008. augusztus 19. 18:29 | ![]() | |
|
Lacy, a kezdeti lokátoros 21-es tipusok azonositásához egy kis segitség - kis svanc, egyrészes kabintető,hátrasikló Fowler-fékszárny,fékernyő a törzs aljában - PF, "76"-os tipus - széles svanc,egyrészes kabintető,Fowler-fékszárny,fékernyő a svanc tövében - PFM /Indiában FL/, "77" - kis svanc, egyrészes kabintető, SzPSz-es fékszárny, fékernyő a svanc tövében - PFSz, "94" /kis példányszámú próba-széria teszt-célokra, Szu, Egyiptom/ - széles svanc, kétrészes kabintető, SzPSz-es fékszárny, fékernyő a svanc tövében - PFM-SzPSz, "94" Mivel a 77-es PFM-et főleg a Szu, India és az arabok használták/ismerték, a 94-es PFM-SzPSz-t meg főleg a Szu-keletnémet-cseh-lengyel-román légierők, igy Közép-Európában a 94-ről köznapi használatban "lekopott" a tipusjelzés második fele /-SzPSz/, mert itt nem volt mivel összekeverni, hiszen nem üzemeltették a 77-es PFM-et. Az egyrészes kabintető alatt SzK-katapultülés volt/U tipusokon - 66-67 - módositott SzK-ülés/, a kétrészes kabintetőhöz KM-1, később KM-1M, USz és UM tipusokon - 68-69- KM-1U katapultülések tartoztak/. | |||||
| Lacy | Adatlap | 369183 | 2008. augusztus 19. 17:52 | ![]() | |
|
Szia, Rumcájsz_52! Nem kötekedésből, csak a beszélgetés kedvéért. Biztos, hogy: „ 21PFSz /és nem PFS/ tipusváltozat, egy kis példányszámban, csapatszolgálati, üzemeltetési próbákra épült változat látható”? Mert rendben a nyugati okos könyvek, és abból cikkezők azt írják, hogy kis példányszám és tesztelés. De ennek ellentmond a valóság, mert a hetvenes évektől (miután a korszerűbb típusok kiszorították az éles alakulatoktól) Szovjet iskolák repülőezredeinél tömegével voltak ilyen gépek fotók szerint. Egészen a nyolcvanas évek második feléig repültek nagy mennyiségben. | |||||
| Hunyo | Adatlap | 369182 | 2008. augusztus 19. 17:20 | ![]() | |
|
Köszi az infót=) | |||||
| Rumcájsz_52 | Adatlap | 369181 | 2008. augusztus 19. 17:06 | ![]() | |
|
A képen látható egy 21PFSz /és nem PFS/ tipusváltozat, egy kis példányszámban, csa- patszolgálati, üzemeltetési próbákra épült változat látható, a lényeges különbség a PF-hez képest a függ. vezérsik aljába beépitett fékernyőtok, és az újtipusú fékszárny a hozzá tartozó SzPSz-rendszerrel együtt /ezért nem PFS, hanem PFSz/. Az SzPSz-rendszer miatt viszont új hajtómüvet, R-11F2Sz-300-at kapott, a korábbi hajtómüveken ugyanis nem voltak csatlakozási pontjai az SzPSz-rendszernek. Csak a Szu és Egyiptom használta ezt a tipust, az arabok a 73-as háború pánikszerü fegyverszállitása során kaptak néhány darabot, talán nem véletlenül, hiszen igy ki lehetett próbálni az új rendszert trópusi körülmények között is. | |||||
| Lacy | Adatlap | 369180 | 2008. augusztus 19. 14:47 | ![]() | |
|
Kis svancú, fékernyős PF: Rengeteg Szovjet kis svancú PF repült fékernyő tokkal a vezérsíkja alatt. Szerintem az egyértelműség kedvéért lehet nevezni késői PF-nek. Nagy svancú, korai PFM (FL): Ott van az Indiában gyártott FL változat. Ezt nagy mennyiségben szállították a Szovjet Front Légierőnek is, ahonnan továbbkerült egyéb országokba, lázsd fotók. Erre a típusra mind Egyiptomban, mind Irakban, mind Afganisztánban, mint PFM-re hivatkoztak, pedig régi SK-1-es üléssel gyártották. Az Indiába szállított, eredeti Szovjet gyártású FL gépekre is PFM-ként hivatkoztak korábban. Azonkívül azonos hajtóművel, és alap típusban azonos lokátorral gyártották, mint a KM-1-es üléssel szállított PFM-emet. Ráadásul mindezeket párhuzamosan gyártották. Szóval szerintem van korai és késői PFM is, más-más katapult üléssel. De a lényeg, hogy Chrysstie-nek milyen kabintetős gépe van. :) | |||||
| sainz | Adatlap | 369179 | 2008. augusztus 19. 14:29 | ![]() | |
|
PF, aminek fent van a fékernyőtokja a vezérsík tövében ?...hmmm. Kénytelen leszek este elővenni a könyveket, mert nekem ez így kuszkusz. | |||||
| Hunyo | Adatlap | 369178 | 2008. augusztus 19. 14:12 | ![]() | |
|
Nem ez egy PF. A PFM-nek már kétrészes a kabinteteje, ugy ahogy Monox is írta. Maugy köszönjük a segitséget, én ugy voltam vele, hogy megkérdezünk egy pár embert, mert én is KM-1-es ülésre emlékeztem, de nem akartam a kedvesemet becsapni. | |||||
| Lacy | Adatlap | 369177 | 2008. augusztus 19. 14:12 | ![]() | |
|
Nem biztos, hogy könnyen megfejthető. Ahány forrás annyi félekeppen írják le ezeket a 1962 és 68 között gyártott alváltozatokat. Sokáig párhuzamosan gyártották az alábbi típusokat: Mig-21PF Mig-21PFL Mig-21PFS Mig-21FL Mig-21PFM De nagyrészt mind a az R-11F2-300, vagy a R-11F2S-300 hajtóművet, illetve az RP-21, vagy a RP-21M lokátort használta. | |||||
| sainz | Adatlap | 369176 | 2008. augusztus 19. 13:50 | ![]() | |
| sainz | Adatlap | 369175 | 2008. augusztus 19. 13:47 | ![]() | |
| Monox | Adatlap | 369174 | 2008. augusztus 19. 11:27 | ![]() | |
|
Bocsi a kötözködésért, de én úgy tudom, hogy a PFM csakis kétrészes oldalra nyíló kabintetővel készült. Az ülés a standard KM-1-es volt. Egyéb irányt a PFM átmenet volt a PF és az MF között, de inkább az elődre hasonlított mind kívűl, mind belül. | |||||
| Chrysstie | Adatlap | 369173 | 2008. augusztus 19. 10:41 | ![]() | |
| RonnieFrown | Adatlap | 369172 | 2008. augusztus 19. 10:22 | ![]() | |
|
En ugy tudom, hogy a PFM-nek volt olyan valtozata ami az SZK-1 ulessel es az ehhez jaro egyreszes kabintetovel keszult. A KM-1-es ules a ketreszes oldalra nyilo kabintetovel levo valtozatokba kerult. | |||||
| Chrysstie | Adatlap | 369171 | 2008. augusztus 19. 09:43 | ![]() | |
|
Sziasztok, Lenne egy olyan kérdésem hogy a MiG-21 PFM-ben milyen típusú ülés van? Mert van egy Zvezda 72'es MiG-em de a gyári elég fapados és le szeretném cserélni műgyantára. | |||||
| Levix | Adatlap | 369170 | 2008. augusztus 17. 11:48 | ![]() | |
|
Nem tudom már mivel kockáztam ki, valami sharware progi a céges gépemre tettem fel, aztán két héttel később már nem is ment, úgyhogy leszedtem. | |||||
| mig23papa | Adatlap | 369169 | 2008. augusztus 17. 08:45 | ![]() | |
|
valóban a gerinctartályban van a kifogyasztási sorend szelep | |||||
| mig23papa | Adatlap | 369168 | 2008. augusztus 17. 08:43 | ![]() | |
|
sainz ha kapok tóled címet elküldöm mind a két varit póstán | |||||
| sainz | Adatlap | 369167 | 2008. augusztus 16. 20:45 | ![]() | |
|
bendzsi! Ezer Köszönet! És van aki a gépszámra is emlékszik...hihetetlen. Átböngésztem a bis-fotókat a gyűjteményenben.Erre akadtam a beazonosítatlan oldalszámúak között. És ott figyel rajta a terepszínű gerinctank! Szkenneléskor fel sem tűnt, csak lementettem.Rendesen hajnalodhatott már... Így hogy megírtad a gépszámot, már szinte biztos hogy ez a 6305-ös. Mégegyszer köszi! Sajnos a taszári fotón semmi nem utal a gépszámra. Talán majd vki ott is emlékszik...bár az már túl szép lenne...:)) | |||||
| bendzsi | Adatlap | 369166 | 2008. augusztus 16. 19:57 | ![]() | |
|
Kedves Sainz! Nem tudom melyik gépről készült a foto, de ilyen variációval Pápán a 6305-ös gép is repült.Ez azért volt mert a feljavított alkatrész már átfestették, a gépet meg nem. A régi szép időben alkatrész csere-bere nem volt.A gerinctartályban a kifogyasztásért a tartályok túlnyomásáért felelős szelepek is vannak. A 6305-ös esetében a tartály hegesztése mellet repedt meg, ezért volt a csere. Teljesen tarka a gép a PG-sközepes javítás után lett. | |||||
| sainz | Adatlap | 369165 | 2008. augusztus 15. 21:50 | ![]() | |
|
Fordítva mondhatni gyakori volt, ezért néztem bután mikor először láttam a fotót. Nem volt tartalékban pár gerinctank a reptéren szükség esetére ? A gépeken cserélgetve kellett megoldani ha meghibásodott vmelyik ? | |||||
| sainz | Adatlap | 369164 | 2008. augusztus 15. 21:47 | ![]() | |
|
Nekem csak VHS-en van meg, rongyosra nézve. | |||||
| mig23papa | Adatlap | 369163 | 2008. augusztus 15. 20:50 | ![]() | |
|
sainz neked melyik vari van meg, nekem az 58 perces 700 MB-os videóklip, és a 3,21 GB-os MPEG | |||||
| mig23papa | Adatlap | 369162 | 2008. augusztus 15. 20:34 | ![]() | |
|
fordítva is előfordult | |||||
| mig23papa | Adatlap | 369161 | 2008. augusztus 15. 20:33 | ![]() | |
|
sainz ne fitkoss, már írtam az Edelényi Gabinak, várom a választ, ha nem ír egy darabig felhívom hogy mi van? aztán majd szólok mire jutottam | |||||
| mig23papa | Adatlap | 369160 | 2008. augusztus 15. 20:29 | ![]() | |
|
milyen progival kockáztál? kockáztam én is, feltegyem a netre? 1,42 GB 12 kép | |||||
| <<< Vissza | Tovább >>> |
| 1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Köszi, ezt tudtam, csak abban nem vagyok biztos, hogy a Mig 21 PF-en ilyen volt, bár ahogy a 2288 bejegyzés képeit nézem igazad lehet, ha az egy Mig 21 PF, rég volt a "kezemben " ez a tipus, akkor annyira természetes vot minden, hogy nem foglalkoztunk ilyen apróságokkal. De jók ezek a beszélgetések éppen azért .