/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193.
mig23papa 369306 2008. augusztus 31. 15:13
Válasz erre
Rumcájsz_52

Hát még nincs egészen vége, szóljak ha mennek a nagyokosok szétvágni a gépeket ?. :-)) :-((
Rumcájsz_52 369305 2008. augusztus 31. 14:37
Válasz erre
Konkrétan az orrfotót elég könnyü volt leirnom, ui. elég sokáig a gép orrán dolgoztam a PG-ben, orrfutó-szivócsatorna-kúp-rádiótér volt a területem, később a 69-es /UM/ kisérleti javitásán jött hozzá a kabin és a törzsgerinc meg a hajtómütér is, még később több más terület is. Kimondottan jól esett, hogy a két utolsó 69-es javitásában szabadidőmben már nem PG-dolgozóként, külsősként is részt vehettem, igy elmondhatom, hogy benne voltam az elsőben meg az utolsóban is.
mig23papa 369304 2008. augusztus 31. 14:06
Válasz erre
Rumcájsz_52

A 2334-es bejegyzésben látható táblázatot és a 2333 bejegyzésben látható leírást nem én "szültem" hanem úgy kaptam valakitől emilben,de annyi biztos hogy Taszáron 2 évig a Mig-21 PF "76" - os tipust üzemeltettem. (bár lehet hogy nem is az volt, csak azt mondták nekünk? :-) )Annyira sohasem ismertem meg a Mig 21-est (nem is lehet, szerintem tökéletesen senki sem ismerheti) mint ahogy annak egy kis részletét te nagyon precízen leírtad legutóbb a 2383 beírásban, amit nagyon köszönök, éppen azért mert a legtöbbet ezekrők a repcsikről itt lehet tanulni, az már biztos.
Rumcájsz_52 369303 2008. augusztus 31. 13:45
Válasz erre
szia, mig23papa, néhány korrekciót füznék a hsz-eidhez
Az orosz gépek háromféle jelzést kaptak /plusz a NATO-tól még egyet/. Az elsőt a tervezőintézet adta a tervdokunak, pl. E-6T. Ha ezt precizen leforditjuk, akkor magyarul Je-6T /angolban Ye-6T/, mert a cirill ABC-ben az E kettőshangzót jelöl /a normál E-hang a cirillben egy forditott Euro-jelhez hasonlit, csak a középső vonal nem dupla/. A jelentése "jegyinyisztvo", vagyis egyedi, egypéldányos, tehát a prototipus-státusra utal. Ha a tipust átadták az iparnak szériagyártásra, itt kapott egy ipari kódot, a Je-6T az "izgyelije 74" jelzést, ami azt jelenti : 74-es gyártmány /nem évszámra utal, és nem is tudom a logikáját, egyik okitóm humorosan csak annyit mondott, talán ennyi pilóta halt bele, mire sikeres tipus lett/. Amikor a légierő is megkapta a tipust, itt kapta a harmadik jelzést, ez volt a MiG-21F-13, de ez akkor még nem nyilt jelzés volt, csak később lett nyilvános, a 21F pl 1966-ban, mikor egy iraki pilóta Izraelbe dezertált a tipussal , addig még a 21-es tipusszám is titok volt.
Ugorjunk egy témát.
Ha igy irjuk le, hogy SPS, ez angol/német átirás, az orosz a C betüt használja, ez magyar átirásban Sz , tehát SzPSz, és helyesen 21 Sz,SzM,SzMT,USz, stb.
Más.
Az Szk-katapultülésben az ernyő nem a háttámlában, hanem az ülés-csészében volt, azon ült a pilóta. A háttámlába épitett ernyő a KM-1 üléseknél volt, a pilcsi itt a NAZ-készlet csomagján ült/túlélő-készlet/.
Az orrfutókerék nem volt azonos minden tipuson, a kezdeti KT-38-at később váltotta a KT-102, ami méretben tényleg azonos volt, de már nem tömlős, hanem tárcsás féket kapott /KT-38-hoz az orrfutóvilla mindkét oldalán ment fékcső, KT-102-höz csak jobboldalt/.
A PF gerinctartálya nem 270, hanem 170 literes /MF 340 l, bisz 540 l, SzMT 900 l/.
A PFM /77/-nek még előre nyilik a kabinteteje, az első oldalra nyiló tetős tipus PFM-SzPSz /94/volt, csak mint a 2264.hsz.-ben irtam,a tipusjelzés vége a köznapi használatban "lekopott",de épp a dekk a jobban látható különbség a két változat között a nehezebben azonositható SzPSz mellett.
A 21 normál leszállósebessége 310-320 km/ó volt, az SzPSz ezt 260-270-re csökkentette.
A 21 Sz-nél az Sz jelentése "sztancija", ez állomás-t jelent, és az új RP-22 fedélzeti lokátor-állomásra utalt, ami már nem vezetősugaras, hanem félaktiv rávezetést tett lehetővé az új R-3R rakéták számára. Ivánéknál ez volt az Sz-ben és az összes utána következő tipusban, mi ezt csak a bisz-ben kaptuk meg /épp ezért az MF-nek látszó, külsőre azzal azonos orosz tipus már SzM, új lokátorral/.
Levix 369302 2008. augusztus 31. 12:52
Válasz erre
mig21fl
mig21fl
mig-21pf egypt2
mig-21pf egypt2
mig21pf syria
mig21pf syria
mig21pf syria
mig21pf syria
mig-21pf iraq1
mig-21pf iraq1
mig-21pf iraq2
mig-21pf iraq2

Hmm az okos nyugatiak folyamatosan hozzáfértek olyan dolgokhoz, amiről itt 1990 előtt halvány elképzelésünk sem volt. Ha valamiről nem láttál képet, nem bizonyít semmit. Lehet, hogy nem is volt kép róluk. Volt de kevés, az a kevés meg eltűnt, elégett, lebombázták, eltépték, megtették a patkányok. Szerinted egy arab országban, 1970-ben voltak spotterek? Volt repülős szaksajtó, ami azt fotózott, amit akart? Volt az embereknek fényképező gépük és azt használhatták? Ha abból indulunk ki mi volt itt, a "legvidámabb" barakkban, az araboknál esély nem volt semmire.

Tom Cooper szerint volt PF-je Szíriának és Iraknak is. www acig org

Azt írod "öröklődik a hülyeség". Egy gépről, amin nincsenek jelzések ugyan, hogyan lehetne eldönteni a dokumentumok (amik nagyon nem nyilvánosak), hogy milyen nemzetiségű? Én nem fogalmaznék ennyire erősen, hiszen te is csak két egymástól különböző egyáltalán nem ellenőrizhető információt kaptál a nyugati sajtótól és az egyikre, azt mondod, hogy igen végre ez az igazság, vagy nem.

A másik dolog, mit nevezzünk PF-nek és FL-nek, PFS-nek? A NATO kód sem követte pontosan a típusváltásokat, ez a szaksajtónak sem lehetett egyszerűbb és az oroszok sem segítették a pontos meghatározást.

Egyébként meg semmilyen jelentősége nincs ezeknek, a dolgoknak. Ha makettként meg akarod építeni nincs a földön egy tucatnál több ember, aki beleköthetne egy iraki PF-be.

off

Helyesen egyiptomi, iraki, arab, izraeli melléknév nem nagybetű, biztos a német meg angol befolyás miatt van :). "meg érkeztek" megérkeztek Nem tudom a meg igekötőt miért látom egyre többször különírva fórumokon?
Rumcájsz_52 369301 2008. augusztus 31. 12:43
Válasz erre
Lacy
az okos nyugatiak már sokmindent leirtak, de jópárszor tévedtek is/mint mindenki itt-ott élete során/,a korábbi hsz-ekből néhány példa:
2358 hsz. : 21 PF-13 standard 77...szárnypilonok üzemanyagtartályok részére
- a PF az "76-os gyártmány", a "77" az PFM/FL névre hallgat és szélesebb a f.vsikja
- a PF csak két-pilonos, üza-ptart a szárny alá csak a négy-pilonos tipusokra csak a külső pilonokra mehet, tehát se a PF, se a PFM-nél nincs erre mód
Tehát két rövid sorban két TÉVES adat'
2335 hsz. : 21F-nél Alkali /K-5/ rakétákat is ir fegyverként - vagyis radar nélküli gépen radarvezérlésü rakéták - TÉVES
"minden 5-re végződő gyári számú gépbe AFA-39 fotokamera szerelhető a törzs aljába"
- a valóságban 0-ra és 5-re végződő számoknál, és nem a törzsbe, hanem a bal szárnyból kiszerelt fényszóró helyére, tehát itt is van, ami TÉVES
Hosszan lehetne folytatni, de azt hiszem, felesleges, lényeg, hogy minden infót kritikusan kell fogadni, nem kell elsőre elhinni, csak ellenőrzés után
szia, R.
Rumcájsz_52 369300 2008. augusztus 31. 12:17
Válasz erre
szia,sainz
külsőre tényleg FL, ami ugye a Szojuz-ban PFM névre hallgatott, mindkettő "77-es gyártmány"
Lacy 369299 2008. augusztus 31. 09:50
Válasz erre
Szisztok!

Egyébként, ha már Mig-21PF.

Okos nyugati könyvek, szakírók, mindenhol leírják, hogy az Arab légierők Mig-21F-13-as gépek leszállítása után ilyen-olyan mennyiségben Mig-21PF típusokat kaptak a hatvanas évek közepétől. A hatvanas évek második felében meg érkeztek a Mig-21SPS, FL, PFM változatok. Eddig ok.

De én még nem találkoztam egyetlen egy Arab Mig-21PF (nem SPS vagy FL) képpel sem. Pedig pl. az Egyiptomi, vagy az Iraki légierő gépeiről viszonylag sok kép került elő, pláne mondjuk Szíriához képest.

És itt kép alatt nem csak hadrendben álló Mig-21PF-ről készült képre gondolok, hanem később kiállított, vagy akár leharcolt állapotban a reptér sarkában álló gépre is.

Arab Mig-21PF-ről fotó nincs. Legalábbis én sehol nem találtam.

Algériában F-13, MF, bis-ről van. PF-ről semmi.
Egyiptomban F-13, SPS, FL, PFM, MF… van, PF-ről semmi.
Szíriában, F-13, R, MF van, PF-ről semmi. (Sajnos kevés a fotó)
Irakban F-13, FL, PFM, R, MF… van, PF-ről semmi.

Egyiptom és Szíria esetében elképzelhetőnek tarom, hogy az 1967-es Izraeli légicsapásokban a Mig-21PF-em gépek nagy része megsemmisült. Így fotó nem maradt fenn. De Irak esetében vajon hova tűntek a Mig-21PF változatú gépek? Pedig a megszállás óta rengeteg fotó került elő Iraki gépekről.

Szóval kérdésem az, hogy szerintetek volt egyáltalán Mig-21PF változata (nem SPS vagy FL) az Arab légierőknek? Vagy csak a nyugati szakírók képzelgése?
Lacy 369298 2008. augusztus 31. 07:59
Válasz erre
Helló,

Tudtommal az első kép nem Iraki. Ezt valaki 15 éve leírta, azóta öröklődik a hülyeség.

Az NDK Mig-21PF gépei, előkészítve átadásra Iránnak. Ami végül nem valósult meg, a nyolcvanas évek végén.
sainz 369297 2008. augusztus 31. 03:15
Válasz erre
sainz 369296 2008. augusztus 31. 02:59
Válasz erre
Most olvastam végig az elmúlt hét hozzászólásait.
Látom ugyanez Rumcájsznak is feltűnt.
A gerinc és a függőleges vezérsík közti ferde átmenet a "kissvanc" beazonosításához a "szamárvezető".
Bizonyos szögből készült fotóknál - ha ez nem látszik - én nehezen tudom megkülönböztetni.
sainz 369295 2008. augusztus 30. 21:51
Válasz erre
tn_800x600_116121_89852_PFS02
tn_800x600_116121_89852_PFS02

Lacy!

A "PFS02" képeden nem egy kissvancú 21-es van - hiányzik a függőleges vezérsík belépőélének tövénél lévő ferde átmenet.

Nekem kérdéses a 2311-es hsz-edben feltett fotó is, de kisméretű, gyenge nyomdatechnikával készített fotónál, főleg ebből a szögből nem mondanám biztosra.
VO101_Papi 369294 2008. augusztus 29. 18:58
Válasz erre
aha, már értem, az f 13-on tényleg nem feltünő
Rumcájsz_52 369293 2008. augusztus 29. 18:52
Válasz erre
VO101_Papi
Az orrgyürü előredőlése nemcsak a radaros 21-re vonatkozik, hanem az összesre, az F-13-ra és a kétüléses változatokra is, csak ott az orr előre szükül, és kisebb az orrgyürü "felülete" is, ezért nem olyan feltünő.
VO101_Papi 369292 2008. augusztus 29. 18:50
Válasz erre
köszi Monox, Rumcájsz_52
én is pont erre gondoltam, csak ezeket az adatokat nem tudtam pontosan, ez a násfeles szorzót sem tudtam:)
VO101_Papi 369291 2008. augusztus 29. 18:46
Válasz erre
mig23papa
amióta kijött az első radaros 21-es a gyárból
röviden: az orrgyűrű nem zár be merőlegest a gép hosztengelyével

van rajzom, csak 72-es
sajnos az Academy 48-as makettjének rossz az orrkialakítása, azt szeretném rendbe rakni

most, hogy AutoCad-ben nagyítgatom a tengelyhez képest van 2-3 fokos lógása a kúpnak is
(sajna nem akar a kép felmenni a galériába:( )
Rumcájsz_52 369290 2008. augusztus 29. 18:07
Válasz erre
Az összes 21 változatnak 1,5 fokot előre dől a szivócsatorna belépő gyürüjének sikja, és erre merőleges az orrkúp tengelye, tehát az orrkúp "lógása" is 1,5 fok a törzs hossztengelyéhez képest. A kisebb szivócsatorna-átmérőjü tipusoknál ez nem túl feltünő, de a bisz nagyobb átmérőjü orránál már jobban észrevehető. Az orr-lógatásnak az az oka, hogy a szimmetrikus szárnyprofil miatt a 21-es csak állásszöggel képes még vizszintes repülésre is, és ez az 1,5 fok a min. szükséges állásszög, ekkor az orr belépő gyürüje és a kúp is potosan áramlási irányba néz.
Monox 369289 2008. augusztus 29. 18:06
Válasz erre
A 75A, 75B, 75K típusok beölőnyílásának teteje 8 fokkal "döl" kijjebb, mint az alja. Mindezt természetesen oldalnézetből. A beömlőnyílás mérete kőkemény 30mm -rel nagyobb mint az MF-é, természetesen a valóságban, a maketten ez még 48-ban is hanyagolható. Az orrkúp súlyközépvonala mindig vízszintesen áll (szavaiddal élve nem "lóg" a radarkúp).
Ha van 72-es rajzod, azt másfélszeresére nagyítva pont a 48-as méretet kapod.
aquark 369288 2008. augusztus 29. 16:08
Válasz erre
Amióta leszerelték szegényt...
mig23papa 369287 2008. augusztus 29. 16:03
Válasz erre
TOmCSI 369286 2008. augusztus 29. 15:01
Válasz erre
Tudomásom szerint nincs. Találtam néhány rajzot. Egyen felvan tüntetve a gép hosztengelye. Ahoz képest nincs eltérés.
VO101_Papi 369285 2008. augusztus 29. 13:54
Válasz erre
Sziasztok!

Nekem segítség kellene a Bisz változattal kapcsolatban, ugyanis nem teljesen egyértelmű számomra, hogy a gép orrának lógását követi e a radarkúp lógása is. Vagyis a gép hosztengelyéhez képest van e a kúp tengelyének eltérése. Nem tudom érthető a kérdés?:)
Esetleg van valakinek 48-as rajza Bisz-ről?

Üdv: Papi
mig23papa 369284 2008. augusztus 29. 10:14
Válasz erre
Levix

Kár hogy nem olyan képet rakott bele amin az emailcímem is megvan.
mig23papa 369283 2008. augusztus 29. 10:10
Válasz erre
Levix

Kösz megnéztem, bár én ennél a nyitóoldalnál tovább nemtudok menni.
Levix 369282 2008. augusztus 29. 09:40
Válasz erre
Clip
Clip
Clip_2
Clip_2
Clip_3
Clip_3
Clip_4
Clip_4
Clip_5
Clip_5

A magyar oldalak a gyári számos oldalak nélkül.
Levix 369281 2008. augusztus 29. 09:36
Válasz erre
mig23papa 369280 2008. augusztus 29. 09:18
Válasz erre
Levixhu
megnézném ezt az oldalt, magát a könyvet hol lehet megtalálni, a linket betennéd ide?

www farposst ru
Csapó 369279 2008. augusztus 29. 08:15
Válasz erre
Sziasztok
Egy Magyar, ezüst festésű Mig-21UM-et (trumpeter)szeretnék építeni, ehez kérném pár kép formályában a segítségeteket, és egy pár lajstromszámot is ha van, mert maradék matriccából kell kihozni valahogy a számsort.

Köszönettel: Csapó Ferenc
Levix 369278 2008. augusztus 28. 16:45
Válasz erre
* Mig-21PF-13 or standard 77 (code NATO: “Fishbed D”), housing of the brake chute under the drift carrying of the pod possible gun GP-9, pylons of wing equipped for fuel tanks.
* Mig-21PFV radar R-2L, detector of alarm Sirena 3, IF SRO-2M.
* Mig-21FL designation of export of the PFV.
* Mig-21PF-17 or Mig-21PFS (code NATO: “Fishbed E”), 1963, cord of the increased drift and shutters blown, engine modified for blowing R11F2S-300, possibility of using rockets of assistance on takeoff JATO.
* Mig-21PF-31 (code NATO: “Fishbed E”), 1963, PF-2 with cord of the increased drift
* Mig-21PFM or standard 94 (code NATO: “Fishbed F”), 1966, glass opening on the line, ejector seat KM-1, blown shutters, increased drift.
* Mig-21SPS designation of the PFM as a German Democratic republic
Levix 369277 2008. augusztus 28. 16:27
Válasz erre
Levix 369276 2008. augusztus 28. 16:11
Válasz erre
forum.keypublishing.co.uk/showthread.php
A könyvről

This book is not for historians and people who spend their life accumulating documentation on the MiG-21.
Levix 369275 2008. augusztus 28. 15:48
Válasz erre
Ez a profik véleménye is. Jefim összeszedi a netről a képeket, copy paste-val bevágja a képeket, kevés új infót hozzáír és k... drágáér eladja. Szücs mig23papa Laci sem kapott pénzt gondolom :). És itt értem meg sainzot meg azokat akik nem akarják a kuriózum képeiket feldobni a közösbe, amikor az ilyen Jefimek simán összeszedik a Porschéra valót netes képekkel és anyagokkal.
Dúrva az ukrán MiG-21-es ami egy indiai photoshoppolva :(. Ez tényleg igénytelen. Annyiban jó, hogy tényleg iszonyat sok adat össsze van szedve egybe, de ezek után a hitelessége kérdéses.

www.bharat-rakshak.com/IAF/Images/Current/Fighters/MiG21Bis/MiG-21n.jpg.html
Lacy 369274 2008. augusztus 28. 14:30
Válasz erre
Végigpörgettem a könyv oldalait. Képek szempontjából, nagy csalódás. A fotók 90-95 százaléka a neten évek óta könnyen elérhető, sokszor jobb minőségben. (Elsőre a szöveg is hasonlónak tűnik.) A legszebb a Lengyel Mig-21M-ekről készült fotók, át Photoshop-olva színes Mig-21SM felvételnek! :) (Ez szánalmas!)

Ilyen egyszerű lenne egy nyugati kiadványt készíteni? Letöltögetni ingyen a netről képeket és infókat, majd eladni könyvenként 60-80 dollárért?

Nektek mi a véleményetek róla?
Lacy 369273 2008. augusztus 28. 13:49
Válasz erre
Levixhu!

Lejött a könyv. Köszönjük a linket! :)
Levixhu 369272 2008. augusztus 28. 12:04
Válasz erre
Letölthető az új Jefim Gordon MiG-21 könyv! www farposst ru
Szűcs Laci világhírű lett :) az 1514-es PF-ről készült képnél a Szucs Laszlo archive megjelölés szerepel. A 409-esnél meg egy fémmaratottnál via Internet. Egy százasról lemaradt a fotós.
mikiati 369271 2008. augusztus 28. 09:10
Válasz erre
mig23papa,

köszi, akkor startra készen várjuk! :)
Monox 369270 2008. augusztus 27. 20:03
Válasz erre
oké
mig23papa 369269 2008. augusztus 27. 19:59
Válasz erre
Monox

szokás szerint az extra.hu - ra csinálok neki új regisztrációkat hogy felférjen, a héten talán végzek vele, jelzek ha lehet leszedni
Lacy 369268 2008. augusztus 27. 19:47
Válasz erre
Rumcájsz_52 369267 2008. augusztus 27. 19:42
Válasz erre
Úgy néz ki, volt iraki 21 PFM-ek /"77", SzPSz nélküli tipus/
Monox 369266 2008. augusztus 27. 19:24
Válasz erre
Migpapa - Hová töltöd fel?
mig23papa 369265 2008. augusztus 27. 19:22
Válasz erre
Levix

Na örülök, hogy te is tudod, akkor már tisztuk a kép, hogy melyik gépen hol volt a fékernyő?
mig23papa 369264 2008. augusztus 27. 19:17
Válasz erre
Lacy

megnéztem, a hülyeségre mindíg van vevő
mig23papa 369263 2008. augusztus 27. 19:14
Válasz erre
mikiati

még sehol, kis türelmet, 3,2 GB eltart egy ideig mig felrakom
Rumcájsz_52 369262 2008. augusztus 27. 19:14
Válasz erre
Levix
Az áthelyezésnek más oka volt. 1 méter magasságban - lebegtetés közben - a hagyományos elhelyezésü fékernyőt nyitva a nyiló fékernyő a kötél alsó bekötése miatt
a törzsvéget durván felrántotta volna, az orr hatalmasat bólintott volna lefelé, mindezt 1 méteren, 310-320 km/ó-nál. A többit azt hiszem, nem kell részletezni.
Az új fékernyő-beépitésnél ugyanilyen helyzetben nyitva a fékernyő-kötél elméletileg meghosszabbitott vonala pontosan a gép súlypontján megy át, tehát nem rántja orra a ggépet, csak fékezi. A korábbi tipusoknál a légi-üzemeltetési utasitás ezért előirta, hogy fékernyőt csak a kilebegtetés után, csak ha az orrfutót már a földre tette, akkor nyithatott a pilóta.
Lacy 369261 2008. augusztus 27. 19:07
Válasz erre
Rumcájsz_52 369260 2008. augusztus 27. 18:57
Válasz erre
Lacy
Feltúrva az orosz anyagokat, emlitenek egy gépet, ami az első SzPSz-es /gy.sz.76210103 / gép előtt ,de már javitott leszállási tulajdonságokkal került a berepültető központba. Nem tudok másra tippelni, mint hogy ez még hátracsúszó fékszárnyas, de már felső fékernyősre átépitett PF volt /mert ha még nem volt SzPSz-es, mi mástól javultak volna a leszállási jellemzői/,tehát lehetett PF az új fékernyő-elhelyezéssel. Gyári száma 76210101volt, ami ismerve a MiG-iroda kisérleti gépeinek szokatlan számozását, lehet, hogy az általad felrakott egyedi "61" számú példány /a 76-ból a 6 mint tipus-megkülönböztetés a "72" és "74" tipusoktól, és a gyári szám utolsó tagja az 1, együtt "61"/.
Levix 369259 2008. augusztus 27. 18:44
Válasz erre
Hmm itt akkor megint ott vagyunk, hogy nem tudjuk azonosítani pontosan az alváltozatokat. Volt olyan PF ami még nem PFM aminek már az oldkorm. alatt volt a fékernyője, erre vonatkozik a megállapítás, hogy lehet a levegőben nyitni, az állászög miatt a korábbi esetekben a gázsugár keresztezte volna a rögzítő kötelet a lenti megoldásnál. Ezért rakták át felülre. Ezt az airwar.ru-n olvastam. Linke lejjebb.
Rumcájsz_52 369258 2008. augusztus 27. 18:38
Válasz erre
Levixhu
A szériagyártású PF /76-os tipus/ fékernyője nem az old.kormány alatt, hanem a törzs-
hátsórész alján baloldalt van beépitve, a fékernyőkötél pedig a pótvezérsik hátsó végén a zárhorogba van beakasztva. Ugyanez volt az F-13 /74/-nél is, a két tipus törzshátsórésze szerkezetileg tökéletesen azonos, csereszabatos volt.
Egyébként ne bizz teljesen az angol szakirodalomban,sokat tudnak ma már a 21-ről, de még mindig vannak tévesen közölt információik /lehet, hogy itt-ott csak szóbeli emlékezéseket hagyatkoznak, lehetnek forditási hibák is - hiszen az orosz nemcsak más nyelvet, de ráadásul más ABC-t is használ, lehetnek egyszerü félreértések is/.
mikiati 369257 2008. augusztus 27. 15:36
Válasz erre
mig23papa,

az király lenne! :)

ezer köszönet! hol keressem?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193.