<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
mig23papa | Adatlap | 369306 | 2008. augusztus 31. 15:13 | ![]() | |
Rumcájsz_52 | Adatlap | 369305 | 2008. augusztus 31. 14:37 | ![]() | |
Konkrétan az orrfotót elég könnyü volt leirnom, ui. elég sokáig a gép orrán dolgoztam a PG-ben, orrfutó-szivócsatorna-kúp-rádiótér volt a területem, később a 69-es /UM/ kisérleti javitásán jött hozzá a kabin és a törzsgerinc meg a hajtómütér is, még később több más terület is. Kimondottan jól esett, hogy a két utolsó 69-es javitásában szabadidőmben már nem PG-dolgozóként, külsősként is részt vehettem, igy elmondhatom, hogy benne voltam az elsőben meg az utolsóban is. | |||||
mig23papa | Adatlap | 369304 | 2008. augusztus 31. 14:06 | ![]() | |
Rumcájsz_52 A 2334-es bejegyzésben látható táblázatot és a 2333 bejegyzésben látható leírást nem én "szültem" hanem úgy kaptam valakitől emilben,de annyi biztos hogy Taszáron 2 évig a Mig-21 PF "76" - os tipust üzemeltettem. (bár lehet hogy nem is az volt, csak azt mondták nekünk? :-) )Annyira sohasem ismertem meg a Mig 21-est (nem is lehet, szerintem tökéletesen senki sem ismerheti) mint ahogy annak egy kis részletét te nagyon precízen leírtad legutóbb a 2383 beírásban, amit nagyon köszönök, éppen azért mert a legtöbbet ezekrők a repcsikről itt lehet tanulni, az már biztos. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 369303 | 2008. augusztus 31. 13:45 | ![]() | |
szia, mig23papa, néhány korrekciót füznék a hsz-eidhez Az orosz gépek háromféle jelzést kaptak /plusz a NATO-tól még egyet/. Az elsőt a tervezőintézet adta a tervdokunak, pl. E-6T. Ha ezt precizen leforditjuk, akkor magyarul Je-6T /angolban Ye-6T/, mert a cirill ABC-ben az E kettőshangzót jelöl /a normál E-hang a cirillben egy forditott Euro-jelhez hasonlit, csak a középső vonal nem dupla/. A jelentése "jegyinyisztvo", vagyis egyedi, egypéldányos, tehát a prototipus-státusra utal. Ha a tipust átadták az iparnak szériagyártásra, itt kapott egy ipari kódot, a Je-6T az "izgyelije 74" jelzést, ami azt jelenti : 74-es gyártmány /nem évszámra utal, és nem is tudom a logikáját, egyik okitóm humorosan csak annyit mondott, talán ennyi pilóta halt bele, mire sikeres tipus lett/. Amikor a légierő is megkapta a tipust, itt kapta a harmadik jelzést, ez volt a MiG-21F-13, de ez akkor még nem nyilt jelzés volt, csak később lett nyilvános, a 21F pl 1966-ban, mikor egy iraki pilóta Izraelbe dezertált a tipussal , addig még a 21-es tipusszám is titok volt. Ugorjunk egy témát. Ha igy irjuk le, hogy SPS, ez angol/német átirás, az orosz a C betüt használja, ez magyar átirásban Sz , tehát SzPSz, és helyesen 21 Sz,SzM,SzMT,USz, stb. Más. Az Szk-katapultülésben az ernyő nem a háttámlában, hanem az ülés-csészében volt, azon ült a pilóta. A háttámlába épitett ernyő a KM-1 üléseknél volt, a pilcsi itt a NAZ-készlet csomagján ült/túlélő-készlet/. Az orrfutókerék nem volt azonos minden tipuson, a kezdeti KT-38-at később váltotta a KT-102, ami méretben tényleg azonos volt, de már nem tömlős, hanem tárcsás féket kapott /KT-38-hoz az orrfutóvilla mindkét oldalán ment fékcső, KT-102-höz csak jobboldalt/. A PF gerinctartálya nem 270, hanem 170 literes /MF 340 l, bisz 540 l, SzMT 900 l/. A PFM /77/-nek még előre nyilik a kabinteteje, az első oldalra nyiló tetős tipus PFM-SzPSz /94/volt, csak mint a 2264.hsz.-ben irtam,a tipusjelzés vége a köznapi használatban "lekopott",de épp a dekk a jobban látható különbség a két változat között a nehezebben azonositható SzPSz mellett. A 21 normál leszállósebessége 310-320 km/ó volt, az SzPSz ezt 260-270-re csökkentette. A 21 Sz-nél az Sz jelentése "sztancija", ez állomás-t jelent, és az új RP-22 fedélzeti lokátor-állomásra utalt, ami már nem vezetősugaras, hanem félaktiv rávezetést tett lehetővé az új R-3R rakéták számára. Ivánéknál ez volt az Sz-ben és az összes utána következő tipusban, mi ezt csak a bisz-ben kaptuk meg /épp ezért az MF-nek látszó, külsőre azzal azonos orosz tipus már SzM, új lokátorral/. | |||||
Levix | Adatlap | 369302 | 2008. augusztus 31. 12:52 | ![]() | |
Hmm az okos nyugatiak folyamatosan hozzáfértek olyan dolgokhoz, amiről itt 1990 előtt halvány elképzelésünk sem volt. Ha valamiről nem láttál képet, nem bizonyít semmit. Lehet, hogy nem is volt kép róluk. Volt de kevés, az a kevés meg eltűnt, elégett, lebombázták, eltépték, megtették a patkányok. Szerinted egy arab országban, 1970-ben voltak spotterek? Volt repülős szaksajtó, ami azt fotózott, amit akart? Volt az embereknek fényképező gépük és azt használhatták? Ha abból indulunk ki mi volt itt, a "legvidámabb" barakkban, az araboknál esély nem volt semmire. Tom Cooper szerint volt PF-je Szíriának és Iraknak is. www acig org Azt írod "öröklődik a hülyeség". Egy gépről, amin nincsenek jelzések ugyan, hogyan lehetne eldönteni a dokumentumok (amik nagyon nem nyilvánosak), hogy milyen nemzetiségű? Én nem fogalmaznék ennyire erősen, hiszen te is csak két egymástól különböző egyáltalán nem ellenőrizhető információt kaptál a nyugati sajtótól és az egyikre, azt mondod, hogy igen végre ez az igazság, vagy nem. A másik dolog, mit nevezzünk PF-nek és FL-nek, PFS-nek? A NATO kód sem követte pontosan a típusváltásokat, ez a szaksajtónak sem lehetett egyszerűbb és az oroszok sem segítették a pontos meghatározást. Egyébként meg semmilyen jelentősége nincs ezeknek, a dolgoknak. Ha makettként meg akarod építeni nincs a földön egy tucatnál több ember, aki beleköthetne egy iraki PF-be. off Helyesen egyiptomi, iraki, arab, izraeli melléknév nem nagybetű, biztos a német meg angol befolyás miatt van :). "meg érkeztek" megérkeztek Nem tudom a meg igekötőt miért látom egyre többször különírva fórumokon? | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 369301 | 2008. augusztus 31. 12:43 | ![]() | |
Lacy az okos nyugatiak már sokmindent leirtak, de jópárszor tévedtek is/mint mindenki itt-ott élete során/,a korábbi hsz-ekből néhány példa: 2358 hsz. : 21 PF-13 standard 77...szárnypilonok üzemanyagtartályok részére - a PF az "76-os gyártmány", a "77" az PFM/FL névre hallgat és szélesebb a f.vsikja - a PF csak két-pilonos, üza-ptart a szárny alá csak a négy-pilonos tipusokra csak a külső pilonokra mehet, tehát se a PF, se a PFM-nél nincs erre mód Tehát két rövid sorban két TÉVES adat' 2335 hsz. : 21F-nél Alkali /K-5/ rakétákat is ir fegyverként - vagyis radar nélküli gépen radarvezérlésü rakéták - TÉVES "minden 5-re végződő gyári számú gépbe AFA-39 fotokamera szerelhető a törzs aljába" - a valóságban 0-ra és 5-re végződő számoknál, és nem a törzsbe, hanem a bal szárnyból kiszerelt fényszóró helyére, tehát itt is van, ami TÉVES Hosszan lehetne folytatni, de azt hiszem, felesleges, lényeg, hogy minden infót kritikusan kell fogadni, nem kell elsőre elhinni, csak ellenőrzés után szia, R. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 369300 | 2008. augusztus 31. 12:17 | ![]() | |
szia,sainz külsőre tényleg FL, ami ugye a Szojuz-ban PFM névre hallgatott, mindkettő "77-es gyártmány" | |||||
Lacy | Adatlap | 369299 | 2008. augusztus 31. 09:50 | ![]() | |
Szisztok! Egyébként, ha már Mig-21PF. Okos nyugati könyvek, szakírók, mindenhol leírják, hogy az Arab légierők Mig-21F-13-as gépek leszállítása után ilyen-olyan mennyiségben Mig-21PF típusokat kaptak a hatvanas évek közepétől. A hatvanas évek második felében meg érkeztek a Mig-21SPS, FL, PFM változatok. Eddig ok. De én még nem találkoztam egyetlen egy Arab Mig-21PF (nem SPS vagy FL) képpel sem. Pedig pl. az Egyiptomi, vagy az Iraki légierő gépeiről viszonylag sok kép került elő, pláne mondjuk Szíriához képest. És itt kép alatt nem csak hadrendben álló Mig-21PF-ről készült képre gondolok, hanem később kiállított, vagy akár leharcolt állapotban a reptér sarkában álló gépre is. Arab Mig-21PF-ről fotó nincs. Legalábbis én sehol nem találtam. Algériában F-13, MF, bis-ről van. PF-ről semmi. Egyiptomban F-13, SPS, FL, PFM, MF… van, PF-ről semmi. Szíriában, F-13, R, MF van, PF-ről semmi. (Sajnos kevés a fotó) Irakban F-13, FL, PFM, R, MF… van, PF-ről semmi. Egyiptom és Szíria esetében elképzelhetőnek tarom, hogy az 1967-es Izraeli légicsapásokban a Mig-21PF-em gépek nagy része megsemmisült. Így fotó nem maradt fenn. De Irak esetében vajon hova tűntek a Mig-21PF változatú gépek? Pedig a megszállás óta rengeteg fotó került elő Iraki gépekről. Szóval kérdésem az, hogy szerintetek volt egyáltalán Mig-21PF változata (nem SPS vagy FL) az Arab légierőknek? Vagy csak a nyugati szakírók képzelgése? | |||||
Lacy | Adatlap | 369298 | 2008. augusztus 31. 07:59 | ![]() | |
Helló, Tudtommal az első kép nem Iraki. Ezt valaki 15 éve leírta, azóta öröklődik a hülyeség. Az NDK Mig-21PF gépei, előkészítve átadásra Iránnak. Ami végül nem valósult meg, a nyolcvanas évek végén. | |||||
sainz | Adatlap | 369297 | 2008. augusztus 31. 03:15 | ![]() | |
Rumcájsz_52! Iraki PF: news.webshots.com/photo/1260700850045368369awmFQM Ha jól tudom ezek NDK-ban nagyjavított, lefoglalt gépek. Iraki FL?: good-times.webshots.com/photo/2822729180034625378ARQfsj travel.webshots.com/photo/1531561528038624758XjPXPO | |||||
sainz | Adatlap | 369296 | 2008. augusztus 31. 02:59 | ![]() | |
Most olvastam végig az elmúlt hét hozzászólásait. Látom ugyanez Rumcájsznak is feltűnt. A gerinc és a függőleges vezérsík közti ferde átmenet a "kissvanc" beazonosításához a "szamárvezető". Bizonyos szögből készült fotóknál - ha ez nem látszik - én nehezen tudom megkülönböztetni. | |||||
sainz | Adatlap | 369295 | 2008. augusztus 30. 21:51 | ![]() | |
Lacy! A "PFS02" képeden nem egy kissvancú 21-es van - hiányzik a függőleges vezérsík belépőélének tövénél lévő ferde átmenet. Nekem kérdéses a 2311-es hsz-edben feltett fotó is, de kisméretű, gyenge nyomdatechnikával készített fotónál, főleg ebből a szögből nem mondanám biztosra. | |||||
VO101_Papi | Adatlap | 369294 | 2008. augusztus 29. 18:58 | ![]() | |
aha, már értem, az f 13-on tényleg nem feltünő | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 369293 | 2008. augusztus 29. 18:52 | ![]() | |
VO101_Papi Az orrgyürü előredőlése nemcsak a radaros 21-re vonatkozik, hanem az összesre, az F-13-ra és a kétüléses változatokra is, csak ott az orr előre szükül, és kisebb az orrgyürü "felülete" is, ezért nem olyan feltünő. | |||||
VO101_Papi | Adatlap | 369292 | 2008. augusztus 29. 18:50 | ![]() | |
köszi Monox, Rumcájsz_52 én is pont erre gondoltam, csak ezeket az adatokat nem tudtam pontosan, ez a násfeles szorzót sem tudtam:) | |||||
VO101_Papi | Adatlap | 369291 | 2008. augusztus 29. 18:46 | ![]() | |
mig23papa amióta kijött az első radaros 21-es a gyárból röviden: az orrgyűrű nem zár be merőlegest a gép hosztengelyével van rajzom, csak 72-es sajnos az Academy 48-as makettjének rossz az orrkialakítása, azt szeretném rendbe rakni most, hogy AutoCad-ben nagyítgatom a tengelyhez képest van 2-3 fokos lógása a kúpnak is (sajna nem akar a kép felmenni a galériába:( ) | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 369290 | 2008. augusztus 29. 18:07 | ![]() | |
Az összes 21 változatnak 1,5 fokot előre dől a szivócsatorna belépő gyürüjének sikja, és erre merőleges az orrkúp tengelye, tehát az orrkúp "lógása" is 1,5 fok a törzs hossztengelyéhez képest. A kisebb szivócsatorna-átmérőjü tipusoknál ez nem túl feltünő, de a bisz nagyobb átmérőjü orránál már jobban észrevehető. Az orr-lógatásnak az az oka, hogy a szimmetrikus szárnyprofil miatt a 21-es csak állásszöggel képes még vizszintes repülésre is, és ez az 1,5 fok a min. szükséges állásszög, ekkor az orr belépő gyürüje és a kúp is potosan áramlási irányba néz. | |||||
Monox | Adatlap | 369289 | 2008. augusztus 29. 18:06 | ![]() | |
A 75A, 75B, 75K típusok beölőnyílásának teteje 8 fokkal "döl" kijjebb, mint az alja. Mindezt természetesen oldalnézetből. A beömlőnyílás mérete kőkemény 30mm -rel nagyobb mint az MF-é, természetesen a valóságban, a maketten ez még 48-ban is hanyagolható. Az orrkúp súlyközépvonala mindig vízszintesen áll (szavaiddal élve nem "lóg" a radarkúp). Ha van 72-es rajzod, azt másfélszeresére nagyítva pont a 48-as méretet kapod. | |||||
aquark | Adatlap | 369288 | 2008. augusztus 29. 16:08 | ![]() | |
Amióta leszerelték szegényt... | |||||
mig23papa | Adatlap | 369287 | 2008. augusztus 29. 16:03 | ![]() | |
TOmCSI | Adatlap | 369286 | 2008. augusztus 29. 15:01 | ![]() | |
Tudomásom szerint nincs. Találtam néhány rajzot. Egyen felvan tüntetve a gép hosztengelye. Ahoz képest nincs eltérés. | |||||
VO101_Papi | Adatlap | 369285 | 2008. augusztus 29. 13:54 | ![]() | |
Sziasztok! Nekem segítség kellene a Bisz változattal kapcsolatban, ugyanis nem teljesen egyértelmű számomra, hogy a gép orrának lógását követi e a radarkúp lógása is. Vagyis a gép hosztengelyéhez képest van e a kúp tengelyének eltérése. Nem tudom érthető a kérdés?:) Esetleg van valakinek 48-as rajza Bisz-ről? Üdv: Papi | |||||
mig23papa | Adatlap | 369284 | 2008. augusztus 29. 10:14 | ![]() | |
Levix Kár hogy nem olyan képet rakott bele amin az emailcímem is megvan. | |||||
mig23papa | Adatlap | 369283 | 2008. augusztus 29. 10:10 | ![]() | |
Levix Kösz megnéztem, bár én ennél a nyitóoldalnál tovább nemtudok menni. | |||||
Levix | Adatlap | 369282 | 2008. augusztus 29. 09:40 | ![]() | |
Levix | Adatlap | 369281 | 2008. augusztus 29. 09:36 | ![]() | |
mig23papa | Adatlap | 369280 | 2008. augusztus 29. 09:18 | ![]() | |
Levixhu megnézném ezt az oldalt, magát a könyvet hol lehet megtalálni, a linket betennéd ide? www farposst ru | |||||
Csapó | Adatlap | 369279 | 2008. augusztus 29. 08:15 | ![]() | |
Sziasztok Egy Magyar, ezüst festésű Mig-21UM-et (trumpeter)szeretnék építeni, ehez kérném pár kép formályában a segítségeteket, és egy pár lajstromszámot is ha van, mert maradék matriccából kell kihozni valahogy a számsort. Köszönettel: Csapó Ferenc | |||||
Levix | Adatlap | 369278 | 2008. augusztus 28. 16:45 | ![]() | |
* Mig-21PF-13 or standard 77 (code NATO: “Fishbed D”), housing of the brake chute under the drift carrying of the pod possible gun GP-9, pylons of wing equipped for fuel tanks. * Mig-21PFV radar R-2L, detector of alarm Sirena 3, IF SRO-2M. * Mig-21FL designation of export of the PFV. * Mig-21PF-17 or Mig-21PFS (code NATO: “Fishbed E”), 1963, cord of the increased drift and shutters blown, engine modified for blowing R11F2S-300, possibility of using rockets of assistance on takeoff JATO. * Mig-21PF-31 (code NATO: “Fishbed E”), 1963, PF-2 with cord of the increased drift * Mig-21PFM or standard 94 (code NATO: “Fishbed F”), 1966, glass opening on the line, ejector seat KM-1, blown shutters, increased drift. * Mig-21SPS designation of the PFM as a German Democratic republic | |||||
Levix | Adatlap | 369277 | 2008. augusztus 28. 16:27 | ![]() | |
Levix | Adatlap | 369276 | 2008. augusztus 28. 16:11 | ![]() | |
forum.keypublishing.co.uk/showthread.php A könyvről This book is not for historians and people who spend their life accumulating documentation on the MiG-21. | |||||
Levix | Adatlap | 369275 | 2008. augusztus 28. 15:48 | ![]() | |
Ez a profik véleménye is. Jefim összeszedi a netről a képeket, copy paste-val bevágja a képeket, kevés új infót hozzáír és k... drágáér eladja. Szücs mig23papa Laci sem kapott pénzt gondolom :). És itt értem meg sainzot meg azokat akik nem akarják a kuriózum képeiket feldobni a közösbe, amikor az ilyen Jefimek simán összeszedik a Porschéra valót netes képekkel és anyagokkal. Dúrva az ukrán MiG-21-es ami egy indiai photoshoppolva :(. Ez tényleg igénytelen. Annyiban jó, hogy tényleg iszonyat sok adat össsze van szedve egybe, de ezek után a hitelessége kérdéses. www.bharat-rakshak.com/IAF/Images/Current/Fighters/MiG21Bis/MiG-21n.jpg.html | |||||
Lacy | Adatlap | 369274 | 2008. augusztus 28. 14:30 | ![]() | |
Végigpörgettem a könyv oldalait. Képek szempontjából, nagy csalódás. A fotók 90-95 százaléka a neten évek óta könnyen elérhető, sokszor jobb minőségben. (Elsőre a szöveg is hasonlónak tűnik.) A legszebb a Lengyel Mig-21M-ekről készült fotók, át Photoshop-olva színes Mig-21SM felvételnek! :) (Ez szánalmas!) Ilyen egyszerű lenne egy nyugati kiadványt készíteni? Letöltögetni ingyen a netről képeket és infókat, majd eladni könyvenként 60-80 dollárért? Nektek mi a véleményetek róla? | |||||
Lacy | Adatlap | 369273 | 2008. augusztus 28. 13:49 | ![]() | |
Levixhu | Adatlap | 369272 | 2008. augusztus 28. 12:04 | ![]() | |
Letölthető az új Jefim Gordon MiG-21 könyv! www farposst ru Szűcs Laci világhírű lett :) az 1514-es PF-ről készült képnél a Szucs Laszlo archive megjelölés szerepel. A 409-esnél meg egy fémmaratottnál via Internet. Egy százasról lemaradt a fotós. | |||||
mikiati | Adatlap | 369271 | 2008. augusztus 28. 09:10 | ![]() | |
mig23papa, köszi, akkor startra készen várjuk! :) | |||||
Monox | Adatlap | 369270 | 2008. augusztus 27. 20:03 | ![]() | |
oké | |||||
mig23papa | Adatlap | 369269 | 2008. augusztus 27. 19:59 | ![]() | |
Monox szokás szerint az extra.hu - ra csinálok neki új regisztrációkat hogy felférjen, a héten talán végzek vele, jelzek ha lehet leszedni | |||||
Lacy | Adatlap | 369268 | 2008. augusztus 27. 19:47 | ![]() | |
Igen, és Egyiptomnak szintén volt. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 369267 | 2008. augusztus 27. 19:42 | ![]() | |
Úgy néz ki, volt iraki 21 PFM-ek /"77", SzPSz nélküli tipus/ | |||||
Monox | Adatlap | 369266 | 2008. augusztus 27. 19:24 | ![]() | |
Migpapa - Hová töltöd fel? | |||||
mig23papa | Adatlap | 369265 | 2008. augusztus 27. 19:22 | ![]() | |
Levix Na örülök, hogy te is tudod, akkor már tisztuk a kép, hogy melyik gépen hol volt a fékernyő? | |||||
mig23papa | Adatlap | 369264 | 2008. augusztus 27. 19:17 | ![]() | |
mig23papa | Adatlap | 369263 | 2008. augusztus 27. 19:14 | ![]() | |
mikiati még sehol, kis türelmet, 3,2 GB eltart egy ideig mig felrakom | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 369262 | 2008. augusztus 27. 19:14 | ![]() | |
Levix Az áthelyezésnek más oka volt. 1 méter magasságban - lebegtetés közben - a hagyományos elhelyezésü fékernyőt nyitva a nyiló fékernyő a kötél alsó bekötése miatt a törzsvéget durván felrántotta volna, az orr hatalmasat bólintott volna lefelé, mindezt 1 méteren, 310-320 km/ó-nál. A többit azt hiszem, nem kell részletezni. Az új fékernyő-beépitésnél ugyanilyen helyzetben nyitva a fékernyő-kötél elméletileg meghosszabbitott vonala pontosan a gép súlypontján megy át, tehát nem rántja orra a ggépet, csak fékezi. A korábbi tipusoknál a légi-üzemeltetési utasitás ezért előirta, hogy fékernyőt csak a kilebegtetés után, csak ha az orrfutót már a földre tette, akkor nyithatott a pilóta. | |||||
Lacy | Adatlap | 369261 | 2008. augusztus 27. 19:07 | ![]() | |
Szia, Rumcájsz_52, Köszönöm a véleményt. Ezt láttátok? s29.photobucket.com/albums/c276/ELHANGARDETJ/ | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 369260 | 2008. augusztus 27. 18:57 | ![]() | |
Lacy Feltúrva az orosz anyagokat, emlitenek egy gépet, ami az első SzPSz-es /gy.sz.76210103 / gép előtt ,de már javitott leszállási tulajdonságokkal került a berepültető központba. Nem tudok másra tippelni, mint hogy ez még hátracsúszó fékszárnyas, de már felső fékernyősre átépitett PF volt /mert ha még nem volt SzPSz-es, mi mástól javultak volna a leszállási jellemzői/,tehát lehetett PF az új fékernyő-elhelyezéssel. Gyári száma 76210101volt, ami ismerve a MiG-iroda kisérleti gépeinek szokatlan számozását, lehet, hogy az általad felrakott egyedi "61" számú példány /a 76-ból a 6 mint tipus-megkülönböztetés a "72" és "74" tipusoktól, és a gyári szám utolsó tagja az 1, együtt "61"/. | |||||
Levix | Adatlap | 369259 | 2008. augusztus 27. 18:44 | ![]() | |
Hmm itt akkor megint ott vagyunk, hogy nem tudjuk azonosítani pontosan az alváltozatokat. Volt olyan PF ami még nem PFM aminek már az oldkorm. alatt volt a fékernyője, erre vonatkozik a megállapítás, hogy lehet a levegőben nyitni, az állászög miatt a korábbi esetekben a gázsugár keresztezte volna a rögzítő kötelet a lenti megoldásnál. Ezért rakták át felülre. Ezt az airwar.ru-n olvastam. Linke lejjebb. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 369258 | 2008. augusztus 27. 18:38 | ![]() | |
Levixhu A szériagyártású PF /76-os tipus/ fékernyője nem az old.kormány alatt, hanem a törzs- hátsórész alján baloldalt van beépitve, a fékernyőkötél pedig a pótvezérsik hátsó végén a zárhorogba van beakasztva. Ugyanez volt az F-13 /74/-nél is, a két tipus törzshátsórésze szerkezetileg tökéletesen azonos, csereszabatos volt. Egyébként ne bizz teljesen az angol szakirodalomban,sokat tudnak ma már a 21-ről, de még mindig vannak tévesen közölt információik /lehet, hogy itt-ott csak szóbeli emlékezéseket hagyatkoznak, lehetnek forditási hibák is - hiszen az orosz nemcsak más nyelvet, de ráadásul más ABC-t is használ, lehetnek egyszerü félreértések is/. | |||||
mikiati | Adatlap | 369257 | 2008. augusztus 27. 15:36 | ![]() | |
mig23papa, az király lenne! :) ezer köszönet! hol keressem? |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Hát még nincs egészen vége, szóljak ha mennek a nagyokosok szétvágni a gépeket ?. :-)) :-((