/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
dudus 369349 2008. szeptember 25. 15:52
Válasz erre
Mig-15U,Mig-15bisz,Mig-17,
Mig-21U,Mig21-UM
Mig21-F-13,Mig21PF,Mig21BISZ.
Monox 369348 2008. szeptember 25. 11:53
Válasz erre
Szép történet az, ha valaki repülte a MiG-21PF-et. Bár békegalamb volt, de annál nagyobb kora volt ez a Magyar katonai repülésnek.
makettes 369347 2008. szeptember 25. 11:09
Válasz erre
Szia dudus!
Milyen gépeken repültél?
U,UM,PF,BIS, esetleg 19-es?
üdv. Laci
dudus 369346 2008. szeptember 25. 09:56
Válasz erre
Valószinű, hogy dolgoztunk,de én örökös 2.szd-os voltam, majd később rep-vez.
Tibcsi 369345 2008. szeptember 24. 16:49
Válasz erre
Rumcájsz_52 369344 2008. szeptember 24. 16:43
Válasz erre
Telitalálat, matt fekete műszerfal, a kabinfalak,padló és a kétoldali kezelőpanelek alapszine középszürke
Tibcsi 369343 2008. szeptember 24. 15:12
Válasz erre
Bocsi a kérdésért, biztosan már n+1-szer volt, de meg tudja valaki mondani, hogy milyen színű volt a magyar F-13-asok kabinbelseje? Fekete műszerfal, szürke kabin?
mig23papa 369342 2008. szeptember 24. 13:54
Válasz erre
Nem dolgoztunk mi együtt véletlenül?

1977 - 1979- ig Taszáron üzemeltettem a Mig - 21 PF-eket, a 408 - as volt a gépem, utána Pápán a Mig - 23 tipust, a 10 - es volt a gépem.
pilotka 369341 2008. szeptember 24. 12:04
Válasz erre
sainz 369340 2008. szeptember 23. 20:12
Válasz erre
59 white
59 white

És a számomra legérdekesebb, gépágyúkonténerrel.
Vajon a mi MiG-21PF-einkhez is kompatibilis volt ez?
sainz 369339 2008. szeptember 23. 20:10
Válasz erre
07 white
07 white
09 red
09 red
33 4kurs_90
33 4kurs_90
67 white
67 white
takeoff trio
takeoff trio

Még néhány MiG-21PFSz:
dudus 369338 2008. szeptember 23. 18:48
Válasz erre
65-ben végeztem,66tól 90-ig Taszár.
mig23papa 369337 2008. szeptember 22. 10:45
Válasz erre
köszi, na és merre, mikor, és mivel repültél?
Zoli 369336 2008. szeptember 21. 11:08
Válasz erre
Ajha, erre a cégre asszem oda kell figyelni! Ha esetleg tervezel tőlük vásárolni, szívesen csatlakoznék. Ja és kösz a linket!
z
dudus 369335 2008. szeptember 21. 08:43
Válasz erre
levix 369334 2008. szeptember 18. 21:20
Válasz erre
mig23papa 369333 2008. szeptember 18. 20:10
Válasz erre
dudus

Kit tisztelhetek benned, már ami az igazi nevedet illeti.

Szűcs Laci Pápáról
dudus 369332 2008. szeptember 18. 07:42
Válasz erre
A 88-as évben most egy kicsit elbizonytalanodtam dudus
dudus 369331 2008. szeptember 17. 16:39
Válasz erre
Saját szabálytalanságaimmal nem szoktam dicsekedni.
Mikor 75-ben átképzésen voltunk a Szu.-ban a hajtóművesünk egyik reggel azzal fogadott bennünket,hogy az általunk tanulmányozott hajtóművel felszerelt repülő teljesítményét hitelesítette a FAI, miszerint az 31ezer valahányszáz méterre emelkedett
sainz 369330 2008. szeptember 17. 16:25
Válasz erre
Most küldtem pár fotót a 88-as lövészetről az Email-címedre - biztos ami biztos elküldtem a lányodéra is -, ha nem stimmel az évszám, kérlek javíts ki.

üdv
dudus 369329 2008. szeptember 17. 16:15
Válasz erre
Emlékezetem szerint nem voltam 88-ban L.o.-ban
sainz 369328 2008. szeptember 17. 14:00
Válasz erre
App0007_resize
App0007_resize

dudus!

88-as lengyel lövészeten repvez voltál odakint ha jól tudom...

Ez a fotó ott készült 88-ban.
Miért ez a vegyes magyar-lengyel géppár?
Mi dolga a lengyel UM-nek?
sainz 369327 2008. szeptember 17. 13:52
Válasz erre
Itthon biztosan sűrűbb a levegő odafent...:))
Monox 369326 2008. szeptember 17. 12:49
Válasz erre
Vári Gyula saját bevallása szerint MiG-21MF-fel több alkalommal gond nélkül sértette meg a szabályzatot 21500 méteren...
sainz 369325 2008. szeptember 17. 10:59
Válasz erre
dudus!

Engem is nagyon érdekelne, milyen magasra ugrottál a bis-szel.

A Szovjetúnióban a krasznodári repülőiskolán volt egy "háziverseny" a növendékek között, ki tud magasabbra "menni" a 21-essel.
A rekord 21300m, MiG-21M-el érte el egyik pilótánk 1971-ben.
dudus 369324 2008. szeptember 17. 08:16
Válasz erre
A2000 órát javítom több mint egy ezerre. dudus.
RonnieFrown 369323 2008. szeptember 17. 08:03
Válasz erre
Dudus
Miylen magasan es milyen gyorsan lehetett vele repulni? Valahol mintha azt olvastam volna, hogy nalunk 2.05 mach volt a max megengedett sebesseg a tipussal de a repulo meg birt volna tobbet is.
Monox 369322 2008. szeptember 16. 22:17
Válasz erre
Köszi, hogy mgosztotad velünk az információt és hogy legalább ezzel is közelebb vagyunk az igazsághoz. 2000 óra Mig-21 biszen az szép teljesítmény.
dudus 369321 2008. szeptember 16. 20:17
Válasz erre
A 3732-es biszt az ominózus leszállást követő nagyjavítás után volt szerencsém berepülni Tökölön, majd hazarepülni taszárra.Hála kiváló mérnökeinknek, szakembereinknek a szin te teljesen üzemképtelenné vált gépből újra harcirepülőgépet csináltak.8 felszállást határoztak meg a gép minősítésére.Mind a 8 at én hajtottam végre.
A: PG berepülőjének. beutalója volt valahova.A Gyuri ott maradt REP. veznek, mert akkor őt már letiltották a berepüléstől.
Az első felszállásnál voltak kisebb problémák, de a soronkövetkező felszállás mind élmény volt.
Kb. 2000 órát rebültem bisz-el, de ilyen magasan, ilyen gyorsan, mint 3732-vel még soha.Azután én eljöttem nyugdíjba, és úgy hallottam ő is!
Lacy 369320 2008. szeptember 3. 20:51
Válasz erre
Uman87
Uman87

Fejből írtam, így elírtam. Tudtommal a Csernigov-i suli 702 ezredénél repültek Mig-21PF-ek, a nyolcvanas évek végén. A harmadik évfolyam repült velük Uman repterén.
sainz 369319 2008. szeptember 3. 19:09
Válasz erre
61
61

Ehez nincs infom mikor, hol.
Talán a sárga oldalszám - nem volt túl gyakori - majd valakinek segít.
sainz 369318 2008. szeptember 3. 19:05
Válasz erre
14
14

OK, de a harkovi iskola weboldalán is csak PFM-ek és kétűlésesek vannak(voltak?).
Én régebben leszedtem onnan mindent, de nem volt fotó PF-ről, SM-ről - ami nem azt jelenti h nem is repülték azokat ott.
Volt ott fenn pár szép színes légifotó is, terepszínű PFM-ek, de mióta megújították az oldalt, csak pár képet hagytak fenn, azokat is kisebb méretben mint azelőtt...:((

Nálam lassan több a szovjet PFSz fotó mint PF.
Végre sikerült egy PFSz fotót találni, ami "harci" ezredtől van:

66.apib. 1975-ben.
Lacy 369317 2008. szeptember 2. 09:23
Válasz erre
A Mig-21PF változat utoljára a Harkovi suli ezredeinél vonták össze nagyobb mennyiségben. Itt párhuzamosan a Mig-21SM-el, egészen a nyolcvanas évek végéig üzemeltették.
sainz 369316 2008. szeptember 2. 01:09
Válasz erre
y
y
y1
y1
y2
y2
y3
y3
01-2-butmirovka
01-2-butmirovka
01-butmirovka
01-butmirovka

Úgy tűnik jóval több fotó van a PFSz-ről, mint az első rácsodálkozáskor gondoltam.
Az orosz "fotóínséget" ismerve, ez jelentheti azt is, hogy többet gyártottak belőle egy tucatnál...
Keresgélés közben viszont feltűnt, hogy szovjet PF fotókat sem nagyon találni, még a repülőiskolákon készült fotók közt sem, pedig ott jobban engedték a fényképezést.
Mintha eltűntek volna a rendszerből, különösen a gyártott darabszám függvényében kevés a fotó.
Levixhu 369315 2008. augusztus 31. 21:34
Válasz erre
mig23papa

Gratulálok! Ehhez nem tudok mit hozzászólni. :(
Levixhu 369314 2008. augusztus 31. 21:17
Válasz erre
irak vs iran
irak vs iran
irak
irak
ndk iran
ndk iran

Migi képéről beugrott, hogy erről a múzeumi gépről nekem is van fotóm. Sőt ez a gép azon gépek egyike amit az NDK adott volna el Iránnak. Legalábbis a Yefim Gordon MiG-21 könyvében azt írja, hogy ezek NEM iráni gépek voltak hanem NDK gépek, amiket Irán vásárolt volna meg 1989-ben, de nem lettek leszállítva a rendszerváltáskor lefoglalták őket. Az iráni jelzések a múzeumban kerülhettek rá.
Ugyanakkor kissé zavaró, hogy az iraki részen van egy táblázat amiben szerepelnek az iraki PF-ek azzal a megjegyzéssel, hogy Drezdában lefoglalva. ? A szövegben ez nincs megmagyarázva. Viszont van egy mondat, hogy sok PF ment Egyiptomba segítség képpen. Az araboknál eléggé gyakori lehetett az ilyen készlet átcsoportosítás.
mig23papa 369313 2008. augusztus 31. 20:55
Válasz erre
Levix

lehet hogy off, lehet hogy nem ez a beírás, döntsd el te magad :-))

"Helyesen egyiptomi, iraki, arab, izraeli melléknév nem nagybetű, biztos a német meg angol befolyás miatt van :). "meg érkeztek" megérkeztek Nem tudom a meg igekötőt miért látom egyre többször különírva fórumokon?"

tiszteletel tályékoztatlakk, hogy ez nem egy hejesirásí forúm, hanem repülös.
Ezér mindenki meg érti, a beirot szöveg lényegit, akor is, he aban egy rakás hejesirási hibák vanak. Mit ahogy te is veted eszt a beirásomat, még akor is ha van bene egy rakás hiba. Talán nem is vétlenül. (közép iskolában a magyarnyelv tanárom vadászott a helyesírási hibáimra, nem volt szerencséje, nem talált egyet sem az alatt a pár év alatt, de ez itt egyik repülős emberke számára sem érdekes, ha kapnak tőlem repülős képeket, történeteket, adatokat)

Szóval a lényeg, hogy a tartalomra koncentrálj, ne a formára, itt a tartalom a lényeg, nem a forma.

Ige és igekötő viszonya is tök mindegy, itt az a lényeg hogy melyik repcsinek mi a neve, és hogyan nézett ki?
Lacy 369312 2008. augusztus 31. 20:45
Válasz erre
Levixhu 369311 2008. augusztus 31. 20:36
Válasz erre
Nem a fórumba erős a megjegyzésed, hanem olyan értelemben erős, hogy azért ebben a téméban nem a bulvármédia nyílvánul meg véleményekkel, tehát valami alapja valszeg volt annak, hogy nem lehetett eldönteni, hogy iráni vagy iraki. Én nem láttam szkennelt dokumentumokat a témában ami a vitát eldöntheti bármelyik fél javára. Forrást nem nagyon mellékelnek a fórumokban de a divatos könyvekben sem. 21-es témában talán a mig-21.de oldal korrektnek tűnik legalábbis abból a szempontból, hogy nagy handabandázás nincs, de tények sem olyan számban ami minden mást forrást feleslegessé tennének.

Azért én annyira nem csodálkozom, hogy nem nagyon találtak Irakban PF-eket. Gondolj bele, eltelt 42 év. Közben volt egy irak-irán meccs plusz öbölháborúk. Ha valahová nem raktak föl egyet dísznek könnyen lehet, hogy egyszerűen feldarabolták őket. Meg azért a fotók sem jönnek annyira nagy mennyiségben. Tom Coopernek most jön ki a könyve az iraki légierőről. Talán abban lesz valami.
Lacy 369310 2008. augusztus 31. 19:58
Válasz erre
Helló Migi!

Köszönöm. Ez Iráni színekben pompáz. :)

www.mig-21.de/english/iran.htm
migi 369309 2008. augusztus 31. 19:36
Válasz erre
MiG-21iran
MiG-21iran

Azt ha ez nem az ne szidjatok nagyon ,
Lacy 369308 2008. augusztus 31. 19:19
Válasz erre
Arab Mig-21PF témakörben:
Köszönöm a hozzászólásokat. Ezek szerint más sem ismer arab Mig-21PF-ről fotót.

Levix:
Az első két bekezdést nem vitaindítónak szánom. A harmadikat, viszont fórum céljainak megfelelően további beszélgetésre érdemes témának.

1. Az erős fogalmazásról: te ugyanezen fórum oldalain sokkal erősebben fogalmaztál. Ezek szerint kinek szabad, kinek nem. Vagy ki-kivel szemben engedi meg magának.

2. Helyesírás: Általános iskolában öt, középiskolában két magyar nyelvtan tanárom volt. További tanulmányaim során nem oktattak ilyen tantárgyat. Ettől a hét tanártól nem sikerült megtanulnom helyesen írni. Ez van, így az MS Word helyesírási modulja az isten.

Arra viszont kevésbé figyeltél, amit a fórum témájáról írtam!

3. Arab Mig-21PF témakör: (hogy konkrét legyen, az a verzió amelyik a Magyar Honi Légvédelemnél is hadrendben volt.)

Én is, mint nagyrészt „mindenki” a nyugati szakirodalmon nőttem fel. Az utóbbi években elkezdtem foglalkozni, a Szovjet légierők történetével. Mivel erről nyugati szakirodalomban szinte semmi infó nincs, ezért rászoktam az Orosz forrásokra. Azt tapasztaltam, hogy nagyon sok témakörben eltérnek az Orosz és a nyugati források. Mégpedig jelentősen! Tény hogy az Oroszok szeretnek ferdíteni. De az is tény, hogy a nyugati szakírók sok témakörben találgatnak! Van valamennyi konkrétumuk, a hiányzó részeket pedig hozzátalálgatják.

A nyugati szakirodalom nagyon egyeduralkodó. Természetesen nem azt mondom, hogy semmi nem igaz amit írnak. Csak azt, hogy a konkrétumok közzé, jól hangzó, logikusnak tűnő találgatásokat szúrnak be. Aztán ha egy ilyenen felnőtt embernek más infót mondok, akkor némelyek elég hisztisen reagálnak.

Tom Cooper weboldala az acig.org egy időben számomra is biblia volt. Becsülöm az embert, mert nagyon sok, érdekes, alig dokumentált adatot gyűjtött össze, és ingyenes weboldalon publikálta azokat. Aztán pár éve megvette a szintén részben Tom Cooper által írt Arab Mig-19 and Mig-21 units in combat - Osprey combat aircraft könyvet. Ebben viszont ugyanarról a témáról jelentősen eltérő adatok jelentek meg. (pl eltérő mennyiségek, dátumok, századok, repülőterek, típusok.) Innentől az acig.org hitelessége megkérdőjeleződött a szememben. E miatt keresek fotót.

Azt mondod, hogy ha fotó nincs, attól még hadrendben állhatott a Mig-21PF típus. Ez igaz. De a fentiek fényében, jó lenne valami konkrétum. Tény hogy nem volt sok spotter akkoriban, de az összes titkos VSZ repülőgép típusról is készült valahogy fotó. Másrész a múzeumban kiállított, vagy a rég típus selejt gépről készített fotó is jó. Ezért írtam le, hogy az mely arab légierő, mely Mig-21-es típusáról jelent meg fotó. De a Mig-21PF-ről egy ismert sem.

Lehet, hogy valóban megsemmisültek a fotók. Ezért írtam, hogy a Egyiptomi és Szíria Mig-21PF gépek nagyrészt megsemmisülhettek 1967-ben. Lehet. De mi van az Irakiakkal? Az általad említett Tom Cooper kb. 60 Mig-21PF leszállítását írja, 1966 körül. Az amerikai megszállás óta rengeteg fotó került elő, félreállított Iraki gépekről. De Mig-21PF-ről egyetlen egy sem.
Rumcájsz_52 369307 2008. augusztus 31. 15:31
Válasz erre
mig23papa
szólni szólhatsz, de nincs Kalasnyikovom meg RPG-m se, meg kinőttem már a gerilla-korból is, megtanultam, hogy véleményem az lehet, de azt is, hogy jobb ha megtartom szük körben, egyébként is ki nem sz... le a mi véleményünket, mert ezt csúfolják nálunk diktatúráciának, és ebből mindenki azt értelmez magának amit akar
mig23papa 369306 2008. augusztus 31. 15:13
Válasz erre
Rumcájsz_52

Hát még nincs egészen vége, szóljak ha mennek a nagyokosok szétvágni a gépeket ?. :-)) :-((
Rumcájsz_52 369305 2008. augusztus 31. 14:37
Válasz erre
Konkrétan az orrfotót elég könnyü volt leirnom, ui. elég sokáig a gép orrán dolgoztam a PG-ben, orrfutó-szivócsatorna-kúp-rádiótér volt a területem, később a 69-es /UM/ kisérleti javitásán jött hozzá a kabin és a törzsgerinc meg a hajtómütér is, még később több más terület is. Kimondottan jól esett, hogy a két utolsó 69-es javitásában szabadidőmben már nem PG-dolgozóként, külsősként is részt vehettem, igy elmondhatom, hogy benne voltam az elsőben meg az utolsóban is.
mig23papa 369304 2008. augusztus 31. 14:06
Válasz erre
Rumcájsz_52

A 2334-es bejegyzésben látható táblázatot és a 2333 bejegyzésben látható leírást nem én "szültem" hanem úgy kaptam valakitől emilben,de annyi biztos hogy Taszáron 2 évig a Mig-21 PF "76" - os tipust üzemeltettem. (bár lehet hogy nem is az volt, csak azt mondták nekünk? :-) )Annyira sohasem ismertem meg a Mig 21-est (nem is lehet, szerintem tökéletesen senki sem ismerheti) mint ahogy annak egy kis részletét te nagyon precízen leírtad legutóbb a 2383 beírásban, amit nagyon köszönök, éppen azért mert a legtöbbet ezekrők a repcsikről itt lehet tanulni, az már biztos.
Rumcájsz_52 369303 2008. augusztus 31. 13:45
Válasz erre
szia, mig23papa, néhány korrekciót füznék a hsz-eidhez
Az orosz gépek háromféle jelzést kaptak /plusz a NATO-tól még egyet/. Az elsőt a tervezőintézet adta a tervdokunak, pl. E-6T. Ha ezt precizen leforditjuk, akkor magyarul Je-6T /angolban Ye-6T/, mert a cirill ABC-ben az E kettőshangzót jelöl /a normál E-hang a cirillben egy forditott Euro-jelhez hasonlit, csak a középső vonal nem dupla/. A jelentése "jegyinyisztvo", vagyis egyedi, egypéldányos, tehát a prototipus-státusra utal. Ha a tipust átadták az iparnak szériagyártásra, itt kapott egy ipari kódot, a Je-6T az "izgyelije 74" jelzést, ami azt jelenti : 74-es gyártmány /nem évszámra utal, és nem is tudom a logikáját, egyik okitóm humorosan csak annyit mondott, talán ennyi pilóta halt bele, mire sikeres tipus lett/. Amikor a légierő is megkapta a tipust, itt kapta a harmadik jelzést, ez volt a MiG-21F-13, de ez akkor még nem nyilt jelzés volt, csak később lett nyilvános, a 21F pl 1966-ban, mikor egy iraki pilóta Izraelbe dezertált a tipussal , addig még a 21-es tipusszám is titok volt.
Ugorjunk egy témát.
Ha igy irjuk le, hogy SPS, ez angol/német átirás, az orosz a C betüt használja, ez magyar átirásban Sz , tehát SzPSz, és helyesen 21 Sz,SzM,SzMT,USz, stb.
Más.
Az Szk-katapultülésben az ernyő nem a háttámlában, hanem az ülés-csészében volt, azon ült a pilóta. A háttámlába épitett ernyő a KM-1 üléseknél volt, a pilcsi itt a NAZ-készlet csomagján ült/túlélő-készlet/.
Az orrfutókerék nem volt azonos minden tipuson, a kezdeti KT-38-at később váltotta a KT-102, ami méretben tényleg azonos volt, de már nem tömlős, hanem tárcsás féket kapott /KT-38-hoz az orrfutóvilla mindkét oldalán ment fékcső, KT-102-höz csak jobboldalt/.
A PF gerinctartálya nem 270, hanem 170 literes /MF 340 l, bisz 540 l, SzMT 900 l/.
A PFM /77/-nek még előre nyilik a kabinteteje, az első oldalra nyiló tetős tipus PFM-SzPSz /94/volt, csak mint a 2264.hsz.-ben irtam,a tipusjelzés vége a köznapi használatban "lekopott",de épp a dekk a jobban látható különbség a két változat között a nehezebben azonositható SzPSz mellett.
A 21 normál leszállósebessége 310-320 km/ó volt, az SzPSz ezt 260-270-re csökkentette.
A 21 Sz-nél az Sz jelentése "sztancija", ez állomás-t jelent, és az új RP-22 fedélzeti lokátor-állomásra utalt, ami már nem vezetősugaras, hanem félaktiv rávezetést tett lehetővé az új R-3R rakéták számára. Ivánéknál ez volt az Sz-ben és az összes utána következő tipusban, mi ezt csak a bisz-ben kaptuk meg /épp ezért az MF-nek látszó, külsőre azzal azonos orosz tipus már SzM, új lokátorral/.
Levix 369302 2008. augusztus 31. 12:52
Válasz erre
mig21fl
mig21fl
mig-21pf egypt2
mig-21pf egypt2
mig21pf syria
mig21pf syria
mig21pf syria
mig21pf syria
mig-21pf iraq1
mig-21pf iraq1
mig-21pf iraq2
mig-21pf iraq2

Hmm az okos nyugatiak folyamatosan hozzáfértek olyan dolgokhoz, amiről itt 1990 előtt halvány elképzelésünk sem volt. Ha valamiről nem láttál képet, nem bizonyít semmit. Lehet, hogy nem is volt kép róluk. Volt de kevés, az a kevés meg eltűnt, elégett, lebombázták, eltépték, megtették a patkányok. Szerinted egy arab országban, 1970-ben voltak spotterek? Volt repülős szaksajtó, ami azt fotózott, amit akart? Volt az embereknek fényképező gépük és azt használhatták? Ha abból indulunk ki mi volt itt, a "legvidámabb" barakkban, az araboknál esély nem volt semmire.

Tom Cooper szerint volt PF-je Szíriának és Iraknak is. www acig org

Azt írod "öröklődik a hülyeség". Egy gépről, amin nincsenek jelzések ugyan, hogyan lehetne eldönteni a dokumentumok (amik nagyon nem nyilvánosak), hogy milyen nemzetiségű? Én nem fogalmaznék ennyire erősen, hiszen te is csak két egymástól különböző egyáltalán nem ellenőrizhető információt kaptál a nyugati sajtótól és az egyikre, azt mondod, hogy igen végre ez az igazság, vagy nem.

A másik dolog, mit nevezzünk PF-nek és FL-nek, PFS-nek? A NATO kód sem követte pontosan a típusváltásokat, ez a szaksajtónak sem lehetett egyszerűbb és az oroszok sem segítették a pontos meghatározást.

Egyébként meg semmilyen jelentősége nincs ezeknek, a dolgoknak. Ha makettként meg akarod építeni nincs a földön egy tucatnál több ember, aki beleköthetne egy iraki PF-be.

off

Helyesen egyiptomi, iraki, arab, izraeli melléknév nem nagybetű, biztos a német meg angol befolyás miatt van :). "meg érkeztek" megérkeztek Nem tudom a meg igekötőt miért látom egyre többször különírva fórumokon?
Rumcájsz_52 369301 2008. augusztus 31. 12:43
Válasz erre
Lacy
az okos nyugatiak már sokmindent leirtak, de jópárszor tévedtek is/mint mindenki itt-ott élete során/,a korábbi hsz-ekből néhány példa:
2358 hsz. : 21 PF-13 standard 77...szárnypilonok üzemanyagtartályok részére
- a PF az "76-os gyártmány", a "77" az PFM/FL névre hallgat és szélesebb a f.vsikja
- a PF csak két-pilonos, üza-ptart a szárny alá csak a négy-pilonos tipusokra csak a külső pilonokra mehet, tehát se a PF, se a PFM-nél nincs erre mód
Tehát két rövid sorban két TÉVES adat'
2335 hsz. : 21F-nél Alkali /K-5/ rakétákat is ir fegyverként - vagyis radar nélküli gépen radarvezérlésü rakéták - TÉVES
"minden 5-re végződő gyári számú gépbe AFA-39 fotokamera szerelhető a törzs aljába"
- a valóságban 0-ra és 5-re végződő számoknál, és nem a törzsbe, hanem a bal szárnyból kiszerelt fényszóró helyére, tehát itt is van, ami TÉVES
Hosszan lehetne folytatni, de azt hiszem, felesleges, lényeg, hogy minden infót kritikusan kell fogadni, nem kell elsőre elhinni, csak ellenőrzés után
szia, R.
Rumcájsz_52 369300 2008. augusztus 31. 12:17
Válasz erre
szia,sainz
külsőre tényleg FL, ami ugye a Szojuz-ban PFM névre hallgatott, mindkettő "77-es gyártmány"
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.