/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194.
mig23papa 369359 2008. szeptember 26. 21:07
Válasz erre
dudus

tudnál küldeni magadról abból az időszakból (1977-1979) képet a mig23papa&freemail.hu címemre?
buza 369358 2008. szeptember 26. 17:38
Válasz erre
Sziasztok!
Ha a tartó elején, a gyorszáras ajtón levő fekete foltra gondoltok, az nem ablak, hanem a felfüggestést ábrázoló fekete tábla. Az ábra és a szöveg kidomborodik a síkból ezért le lehet festeni. Eredetileg fekete volt, a "dombornyomott" rész alu színű.
üdv: Búza
sainz 369357 2008. szeptember 26. 16:58
Válasz erre
Untitled-Scanned-14_resize
Untitled-Scanned-14_resize

Nemrégen szó volt itt a forumon a MiG-21F-13 -21PF -21U fékernyőjéről.
Szkennelgetek, előkerült egy "beszédes" fotó, amin jól látszik a PF fékernyőjének elhelyezkedése.
1988 Taszár.

A műszakiak szerint jóval nagyobb "birkózás" volt ezeken a típusokon a behajtogatott fékernyő visszahelyezése, mint a későbbi változatokon.
sainz 369356 2008. szeptember 26. 13:42
Válasz erre
bendzsi 369355 2008. szeptember 26. 13:34
Válasz erre
sainz

Ott az elektromos élesítésű bomba érintkező golyós kapcsolója van.
Alul van egy ovális kivágás és ott tették fel a biztosító vezetéket
és az ablakot kinyitva ellenőrizték, hogy az a helyén van.
Bocs de bővebben nem tudom mivel műszaki életem alatt egyszer láttam ilyet függeszteni.
sainz 369354 2008. szeptember 26. 12:07
Válasz erre
cc
cc

A mi gépeinken is ott van, de mindegyiken lefestve.

www.freeweb.hu/hunavia/TYPE/MiG-21%20base/MiG-21bis/MiG-21bis_serial/MiG21BIS_APIDNo1874SKYHUSSARS/photos/photo60.jpg

Van ennek bármi jelentősége?
sainz 369353 2008. szeptember 26. 12:02
Válasz erre
c
c

Tudja vki mi ez az "ablak" a pilonon?
levix 369352 2008. szeptember 26. 08:52
Válasz erre
Most rendelek a matricából. Kell?
dudus 369351 2008. szeptember 25. 19:21
Válasz erre
dudus0919@freemail.hu
Légy szives Te is küld el a tiéd Szücsi
makettes 369350 2008. szeptember 25. 16:00
Válasz erre
Nem tudnál adni egy e-mail címet dudus?
Az adatlapomon ott a címem,írj arra.
köszi
Laci
dudus 369349 2008. szeptember 25. 15:52
Válasz erre
Mig-15U,Mig-15bisz,Mig-17,
Mig-21U,Mig21-UM
Mig21-F-13,Mig21PF,Mig21BISZ.
Monox 369348 2008. szeptember 25. 11:53
Válasz erre
Szép történet az, ha valaki repülte a MiG-21PF-et. Bár békegalamb volt, de annál nagyobb kora volt ez a Magyar katonai repülésnek.
makettes 369347 2008. szeptember 25. 11:09
Válasz erre
Szia dudus!
Milyen gépeken repültél?
U,UM,PF,BIS, esetleg 19-es?
üdv. Laci
dudus 369346 2008. szeptember 25. 09:56
Válasz erre
Valószinű, hogy dolgoztunk,de én örökös 2.szd-os voltam, majd később rep-vez.
Tibcsi 369345 2008. szeptember 24. 16:49
Válasz erre
Rumcájsz_52 369344 2008. szeptember 24. 16:43
Válasz erre
Telitalálat, matt fekete műszerfal, a kabinfalak,padló és a kétoldali kezelőpanelek alapszine középszürke
Tibcsi 369343 2008. szeptember 24. 15:12
Válasz erre
Bocsi a kérdésért, biztosan már n+1-szer volt, de meg tudja valaki mondani, hogy milyen színű volt a magyar F-13-asok kabinbelseje? Fekete műszerfal, szürke kabin?
mig23papa 369342 2008. szeptember 24. 13:54
Válasz erre
Nem dolgoztunk mi együtt véletlenül?

1977 - 1979- ig Taszáron üzemeltettem a Mig - 21 PF-eket, a 408 - as volt a gépem, utána Pápán a Mig - 23 tipust, a 10 - es volt a gépem.
pilotka 369341 2008. szeptember 24. 12:04
Válasz erre
sainz 369340 2008. szeptember 23. 20:12
Válasz erre
59 white
59 white

És a számomra legérdekesebb, gépágyúkonténerrel.
Vajon a mi MiG-21PF-einkhez is kompatibilis volt ez?
sainz 369339 2008. szeptember 23. 20:10
Válasz erre
07 white
07 white
09 red
09 red
33 4kurs_90
33 4kurs_90
67 white
67 white
takeoff trio
takeoff trio

Még néhány MiG-21PFSz:
dudus 369338 2008. szeptember 23. 18:48
Válasz erre
65-ben végeztem,66tól 90-ig Taszár.
mig23papa 369337 2008. szeptember 22. 10:45
Válasz erre
köszi, na és merre, mikor, és mivel repültél?
Zoli 369336 2008. szeptember 21. 11:08
Válasz erre
Ajha, erre a cégre asszem oda kell figyelni! Ha esetleg tervezel tőlük vásárolni, szívesen csatlakoznék. Ja és kösz a linket!
z
dudus 369335 2008. szeptember 21. 08:43
Válasz erre
levix 369334 2008. szeptember 18. 21:20
Válasz erre
mig23papa 369333 2008. szeptember 18. 20:10
Válasz erre
dudus

Kit tisztelhetek benned, már ami az igazi nevedet illeti.

Szűcs Laci Pápáról
dudus 369332 2008. szeptember 18. 07:42
Válasz erre
A 88-as évben most egy kicsit elbizonytalanodtam dudus
dudus 369331 2008. szeptember 17. 16:39
Válasz erre
Saját szabálytalanságaimmal nem szoktam dicsekedni.
Mikor 75-ben átképzésen voltunk a Szu.-ban a hajtóművesünk egyik reggel azzal fogadott bennünket,hogy az általunk tanulmányozott hajtóművel felszerelt repülő teljesítményét hitelesítette a FAI, miszerint az 31ezer valahányszáz méterre emelkedett
sainz 369330 2008. szeptember 17. 16:25
Válasz erre
Most küldtem pár fotót a 88-as lövészetről az Email-címedre - biztos ami biztos elküldtem a lányodéra is -, ha nem stimmel az évszám, kérlek javíts ki.

üdv
dudus 369329 2008. szeptember 17. 16:15
Válasz erre
Emlékezetem szerint nem voltam 88-ban L.o.-ban
sainz 369328 2008. szeptember 17. 14:00
Válasz erre
App0007_resize
App0007_resize

dudus!

88-as lengyel lövészeten repvez voltál odakint ha jól tudom...

Ez a fotó ott készült 88-ban.
Miért ez a vegyes magyar-lengyel géppár?
Mi dolga a lengyel UM-nek?
sainz 369327 2008. szeptember 17. 13:52
Válasz erre
Itthon biztosan sűrűbb a levegő odafent...:))
Monox 369326 2008. szeptember 17. 12:49
Válasz erre
Vári Gyula saját bevallása szerint MiG-21MF-fel több alkalommal gond nélkül sértette meg a szabályzatot 21500 méteren...
sainz 369325 2008. szeptember 17. 10:59
Válasz erre
dudus!

Engem is nagyon érdekelne, milyen magasra ugrottál a bis-szel.

A Szovjetúnióban a krasznodári repülőiskolán volt egy "háziverseny" a növendékek között, ki tud magasabbra "menni" a 21-essel.
A rekord 21300m, MiG-21M-el érte el egyik pilótánk 1971-ben.
dudus 369324 2008. szeptember 17. 08:16
Válasz erre
A2000 órát javítom több mint egy ezerre. dudus.
RonnieFrown 369323 2008. szeptember 17. 08:03
Válasz erre
Dudus
Miylen magasan es milyen gyorsan lehetett vele repulni? Valahol mintha azt olvastam volna, hogy nalunk 2.05 mach volt a max megengedett sebesseg a tipussal de a repulo meg birt volna tobbet is.
Monox 369322 2008. szeptember 16. 22:17
Válasz erre
Köszi, hogy mgosztotad velünk az információt és hogy legalább ezzel is közelebb vagyunk az igazsághoz. 2000 óra Mig-21 biszen az szép teljesítmény.
dudus 369321 2008. szeptember 16. 20:17
Válasz erre
A 3732-es biszt az ominózus leszállást követő nagyjavítás után volt szerencsém berepülni Tökölön, majd hazarepülni taszárra.Hála kiváló mérnökeinknek, szakembereinknek a szin te teljesen üzemképtelenné vált gépből újra harcirepülőgépet csináltak.8 felszállást határoztak meg a gép minősítésére.Mind a 8 at én hajtottam végre.
A: PG berepülőjének. beutalója volt valahova.A Gyuri ott maradt REP. veznek, mert akkor őt már letiltották a berepüléstől.
Az első felszállásnál voltak kisebb problémák, de a soronkövetkező felszállás mind élmény volt.
Kb. 2000 órát rebültem bisz-el, de ilyen magasan, ilyen gyorsan, mint 3732-vel még soha.Azután én eljöttem nyugdíjba, és úgy hallottam ő is!
Lacy 369320 2008. szeptember 3. 20:51
Válasz erre
Uman87
Uman87

Fejből írtam, így elírtam. Tudtommal a Csernigov-i suli 702 ezredénél repültek Mig-21PF-ek, a nyolcvanas évek végén. A harmadik évfolyam repült velük Uman repterén.
sainz 369319 2008. szeptember 3. 19:09
Válasz erre
61
61

Ehez nincs infom mikor, hol.
Talán a sárga oldalszám - nem volt túl gyakori - majd valakinek segít.
sainz 369318 2008. szeptember 3. 19:05
Válasz erre
14
14

OK, de a harkovi iskola weboldalán is csak PFM-ek és kétűlésesek vannak(voltak?).
Én régebben leszedtem onnan mindent, de nem volt fotó PF-ről, SM-ről - ami nem azt jelenti h nem is repülték azokat ott.
Volt ott fenn pár szép színes légifotó is, terepszínű PFM-ek, de mióta megújították az oldalt, csak pár képet hagytak fenn, azokat is kisebb méretben mint azelőtt...:((

Nálam lassan több a szovjet PFSz fotó mint PF.
Végre sikerült egy PFSz fotót találni, ami "harci" ezredtől van:

66.apib. 1975-ben.
Lacy 369317 2008. szeptember 2. 09:23
Válasz erre
A Mig-21PF változat utoljára a Harkovi suli ezredeinél vonták össze nagyobb mennyiségben. Itt párhuzamosan a Mig-21SM-el, egészen a nyolcvanas évek végéig üzemeltették.
sainz 369316 2008. szeptember 2. 01:09
Válasz erre
y
y
y1
y1
y2
y2
y3
y3
01-2-butmirovka
01-2-butmirovka
01-butmirovka
01-butmirovka

Úgy tűnik jóval több fotó van a PFSz-ről, mint az első rácsodálkozáskor gondoltam.
Az orosz "fotóínséget" ismerve, ez jelentheti azt is, hogy többet gyártottak belőle egy tucatnál...
Keresgélés közben viszont feltűnt, hogy szovjet PF fotókat sem nagyon találni, még a repülőiskolákon készült fotók közt sem, pedig ott jobban engedték a fényképezést.
Mintha eltűntek volna a rendszerből, különösen a gyártott darabszám függvényében kevés a fotó.
Levixhu 369315 2008. augusztus 31. 21:34
Válasz erre
mig23papa

Gratulálok! Ehhez nem tudok mit hozzászólni. :(
Levixhu 369314 2008. augusztus 31. 21:17
Válasz erre
irak vs iran
irak vs iran
irak
irak
ndk iran
ndk iran

Migi képéről beugrott, hogy erről a múzeumi gépről nekem is van fotóm. Sőt ez a gép azon gépek egyike amit az NDK adott volna el Iránnak. Legalábbis a Yefim Gordon MiG-21 könyvében azt írja, hogy ezek NEM iráni gépek voltak hanem NDK gépek, amiket Irán vásárolt volna meg 1989-ben, de nem lettek leszállítva a rendszerváltáskor lefoglalták őket. Az iráni jelzések a múzeumban kerülhettek rá.
Ugyanakkor kissé zavaró, hogy az iraki részen van egy táblázat amiben szerepelnek az iraki PF-ek azzal a megjegyzéssel, hogy Drezdában lefoglalva. ? A szövegben ez nincs megmagyarázva. Viszont van egy mondat, hogy sok PF ment Egyiptomba segítség képpen. Az araboknál eléggé gyakori lehetett az ilyen készlet átcsoportosítás.
mig23papa 369313 2008. augusztus 31. 20:55
Válasz erre
Levix

lehet hogy off, lehet hogy nem ez a beírás, döntsd el te magad :-))

"Helyesen egyiptomi, iraki, arab, izraeli melléknév nem nagybetű, biztos a német meg angol befolyás miatt van :). "meg érkeztek" megérkeztek Nem tudom a meg igekötőt miért látom egyre többször különírva fórumokon?"

tiszteletel tályékoztatlakk, hogy ez nem egy hejesirásí forúm, hanem repülös.
Ezér mindenki meg érti, a beirot szöveg lényegit, akor is, he aban egy rakás hejesirási hibák vanak. Mit ahogy te is veted eszt a beirásomat, még akor is ha van bene egy rakás hiba. Talán nem is vétlenül. (közép iskolában a magyarnyelv tanárom vadászott a helyesírási hibáimra, nem volt szerencséje, nem talált egyet sem az alatt a pár év alatt, de ez itt egyik repülős emberke számára sem érdekes, ha kapnak tőlem repülős képeket, történeteket, adatokat)

Szóval a lényeg, hogy a tartalomra koncentrálj, ne a formára, itt a tartalom a lényeg, nem a forma.

Ige és igekötő viszonya is tök mindegy, itt az a lényeg hogy melyik repcsinek mi a neve, és hogyan nézett ki?
Lacy 369312 2008. augusztus 31. 20:45
Válasz erre
Levixhu 369311 2008. augusztus 31. 20:36
Válasz erre
Nem a fórumba erős a megjegyzésed, hanem olyan értelemben erős, hogy azért ebben a téméban nem a bulvármédia nyílvánul meg véleményekkel, tehát valami alapja valszeg volt annak, hogy nem lehetett eldönteni, hogy iráni vagy iraki. Én nem láttam szkennelt dokumentumokat a témában ami a vitát eldöntheti bármelyik fél javára. Forrást nem nagyon mellékelnek a fórumokban de a divatos könyvekben sem. 21-es témában talán a mig-21.de oldal korrektnek tűnik legalábbis abból a szempontból, hogy nagy handabandázás nincs, de tények sem olyan számban ami minden mást forrást feleslegessé tennének.

Azért én annyira nem csodálkozom, hogy nem nagyon találtak Irakban PF-eket. Gondolj bele, eltelt 42 év. Közben volt egy irak-irán meccs plusz öbölháborúk. Ha valahová nem raktak föl egyet dísznek könnyen lehet, hogy egyszerűen feldarabolták őket. Meg azért a fotók sem jönnek annyira nagy mennyiségben. Tom Coopernek most jön ki a könyve az iraki légierőről. Talán abban lesz valami.
Lacy 369310 2008. augusztus 31. 19:58
Válasz erre
Helló Migi!

Köszönöm. Ez Iráni színekben pompáz. :)

www.mig-21.de/english/iran.htm
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194.