| <<< Vissza | Tovább >>> |
| 1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
| mig23papa | Adatlap | 369359 | 2008. szeptember 26. 21:07 | ![]() | |
| buza | Adatlap | 369358 | 2008. szeptember 26. 17:38 | ![]() | |
|
Sziasztok! Ha a tartó elején, a gyorszáras ajtón levő fekete foltra gondoltok, az nem ablak, hanem a felfüggestést ábrázoló fekete tábla. Az ábra és a szöveg kidomborodik a síkból ezért le lehet festeni. Eredetileg fekete volt, a "dombornyomott" rész alu színű. üdv: Búza | |||||
| sainz | Adatlap | 369357 | 2008. szeptember 26. 16:58 | ![]() | |
|
Nemrégen szó volt itt a forumon a MiG-21F-13 -21PF -21U fékernyőjéről. Szkennelgetek, előkerült egy "beszédes" fotó, amin jól látszik a PF fékernyőjének elhelyezkedése. 1988 Taszár. A műszakiak szerint jóval nagyobb "birkózás" volt ezeken a típusokon a behajtogatott fékernyő visszahelyezése, mint a későbbi változatokon. | |||||
| sainz | Adatlap | 369356 | 2008. szeptember 26. 13:42 | ![]() | |
| bendzsi | Adatlap | 369355 | 2008. szeptember 26. 13:34 | ![]() | |
|
sainz Ott az elektromos élesítésű bomba érintkező golyós kapcsolója van. Alul van egy ovális kivágás és ott tették fel a biztosító vezetéket és az ablakot kinyitva ellenőrizték, hogy az a helyén van. Bocs de bővebben nem tudom mivel műszaki életem alatt egyszer láttam ilyet függeszteni. | |||||
| sainz | Adatlap | 369354 | 2008. szeptember 26. 12:07 | ![]() | |
|
A mi gépeinken is ott van, de mindegyiken lefestve. www.freeweb.hu/hunavia/TYPE/MiG-21%20base/MiG-21bis/MiG-21bis_serial/MiG21BIS_APIDNo1874SKYHUSSARS/photos/photo60.jpg Van ennek bármi jelentősége? | |||||
| sainz | Adatlap | 369353 | 2008. szeptember 26. 12:02 | ![]() | |
| levix | Adatlap | 369352 | 2008. szeptember 26. 08:52 | ![]() | |
|
Most rendelek a matricából. Kell? | |||||
| dudus | Adatlap | 369351 | 2008. szeptember 25. 19:21 | ![]() | |
|
dudus0919@freemail.hu Légy szives Te is küld el a tiéd Szücsi | |||||
| makettes | Adatlap | 369350 | 2008. szeptember 25. 16:00 | ![]() | |
|
Nem tudnál adni egy e-mail címet dudus? Az adatlapomon ott a címem,írj arra. köszi Laci | |||||
| dudus | Adatlap | 369349 | 2008. szeptember 25. 15:52 | ![]() | |
|
Mig-15U,Mig-15bisz,Mig-17, Mig-21U,Mig21-UM Mig21-F-13,Mig21PF,Mig21BISZ. | |||||
| Monox | Adatlap | 369348 | 2008. szeptember 25. 11:53 | ![]() | |
|
Szép történet az, ha valaki repülte a MiG-21PF-et. Bár békegalamb volt, de annál nagyobb kora volt ez a Magyar katonai repülésnek. | |||||
| makettes | Adatlap | 369347 | 2008. szeptember 25. 11:09 | ![]() | |
|
Szia dudus! Milyen gépeken repültél? U,UM,PF,BIS, esetleg 19-es? üdv. Laci | |||||
| dudus | Adatlap | 369346 | 2008. szeptember 25. 09:56 | ![]() | |
|
Valószinű, hogy dolgoztunk,de én örökös 2.szd-os voltam, majd később rep-vez. | |||||
| Tibcsi | Adatlap | 369345 | 2008. szeptember 24. 16:49 | ![]() | |
| Rumcájsz_52 | Adatlap | 369344 | 2008. szeptember 24. 16:43 | ![]() | |
|
Telitalálat, matt fekete műszerfal, a kabinfalak,padló és a kétoldali kezelőpanelek alapszine középszürke | |||||
| Tibcsi | Adatlap | 369343 | 2008. szeptember 24. 15:12 | ![]() | |
|
Bocsi a kérdésért, biztosan már n+1-szer volt, de meg tudja valaki mondani, hogy milyen színű volt a magyar F-13-asok kabinbelseje? Fekete műszerfal, szürke kabin? | |||||
| mig23papa | Adatlap | 369342 | 2008. szeptember 24. 13:54 | ![]() | |
|
Nem dolgoztunk mi együtt véletlenül? 1977 - 1979- ig Taszáron üzemeltettem a Mig - 21 PF-eket, a 408 - as volt a gépem, utána Pápán a Mig - 23 tipust, a 10 - es volt a gépem. | |||||
| pilotka | Adatlap | 369341 | 2008. szeptember 24. 12:04 | ![]() | |
| sainz | Adatlap | 369340 | 2008. szeptember 23. 20:12 | ![]() | |
| sainz | Adatlap | 369339 | 2008. szeptember 23. 20:10 | ![]() | |
| dudus | Adatlap | 369338 | 2008. szeptember 23. 18:48 | ![]() | |
|
65-ben végeztem,66tól 90-ig Taszár. | |||||
| mig23papa | Adatlap | 369337 | 2008. szeptember 22. 10:45 | ![]() | |
|
köszi, na és merre, mikor, és mivel repültél? | |||||
| Zoli | Adatlap | 369336 | 2008. szeptember 21. 11:08 | ![]() | |
|
Ajha, erre a cégre asszem oda kell figyelni! Ha esetleg tervezel tőlük vásárolni, szívesen csatlakoznék. Ja és kösz a linket! z | |||||
| dudus | Adatlap | 369335 | 2008. szeptember 21. 08:43 | ![]() | |
| levix | Adatlap | 369334 | 2008. szeptember 18. 21:20 | ![]() | |
| mig23papa | Adatlap | 369333 | 2008. szeptember 18. 20:10 | ![]() | |
|
dudus Kit tisztelhetek benned, már ami az igazi nevedet illeti. Szűcs Laci Pápáról | |||||
| dudus | Adatlap | 369332 | 2008. szeptember 18. 07:42 | ![]() | |
|
A 88-as évben most egy kicsit elbizonytalanodtam dudus | |||||
| dudus | Adatlap | 369331 | 2008. szeptember 17. 16:39 | ![]() | |
|
Saját szabálytalanságaimmal nem szoktam dicsekedni. Mikor 75-ben átképzésen voltunk a Szu.-ban a hajtóművesünk egyik reggel azzal fogadott bennünket,hogy az általunk tanulmányozott hajtóművel felszerelt repülő teljesítményét hitelesítette a FAI, miszerint az 31ezer valahányszáz méterre emelkedett | |||||
| sainz | Adatlap | 369330 | 2008. szeptember 17. 16:25 | ![]() | |
|
Most küldtem pár fotót a 88-as lövészetről az Email-címedre - biztos ami biztos elküldtem a lányodéra is -, ha nem stimmel az évszám, kérlek javíts ki. üdv | |||||
| dudus | Adatlap | 369329 | 2008. szeptember 17. 16:15 | ![]() | |
|
Emlékezetem szerint nem voltam 88-ban L.o.-ban | |||||
| sainz | Adatlap | 369328 | 2008. szeptember 17. 14:00 | ![]() | |
| sainz | Adatlap | 369327 | 2008. szeptember 17. 13:52 | ![]() | |
|
Itthon biztosan sűrűbb a levegő odafent...:)) | |||||
| Monox | Adatlap | 369326 | 2008. szeptember 17. 12:49 | ![]() | |
|
Vári Gyula saját bevallása szerint MiG-21MF-fel több alkalommal gond nélkül sértette meg a szabályzatot 21500 méteren... | |||||
| sainz | Adatlap | 369325 | 2008. szeptember 17. 10:59 | ![]() | |
|
dudus! Engem is nagyon érdekelne, milyen magasra ugrottál a bis-szel. A Szovjetúnióban a krasznodári repülőiskolán volt egy "háziverseny" a növendékek között, ki tud magasabbra "menni" a 21-essel. A rekord 21300m, MiG-21M-el érte el egyik pilótánk 1971-ben. | |||||
| dudus | Adatlap | 369324 | 2008. szeptember 17. 08:16 | ![]() | |
|
A2000 órát javítom több mint egy ezerre. dudus. | |||||
| RonnieFrown | Adatlap | 369323 | 2008. szeptember 17. 08:03 | ![]() | |
|
Dudus Miylen magasan es milyen gyorsan lehetett vele repulni? Valahol mintha azt olvastam volna, hogy nalunk 2.05 mach volt a max megengedett sebesseg a tipussal de a repulo meg birt volna tobbet is. | |||||
| Monox | Adatlap | 369322 | 2008. szeptember 16. 22:17 | ![]() | |
|
Köszi, hogy mgosztotad velünk az információt és hogy legalább ezzel is közelebb vagyunk az igazsághoz. 2000 óra Mig-21 biszen az szép teljesítmény. | |||||
| dudus | Adatlap | 369321 | 2008. szeptember 16. 20:17 | ![]() | |
|
A 3732-es biszt az ominózus leszállást követő nagyjavítás után volt szerencsém berepülni Tökölön, majd hazarepülni taszárra.Hála kiváló mérnökeinknek, szakembereinknek a szin te teljesen üzemképtelenné vált gépből újra harcirepülőgépet csináltak.8 felszállást határoztak meg a gép minősítésére.Mind a 8 at én hajtottam végre. A: PG berepülőjének. beutalója volt valahova.A Gyuri ott maradt REP. veznek, mert akkor őt már letiltották a berepüléstől. Az első felszállásnál voltak kisebb problémák, de a soronkövetkező felszállás mind élmény volt. Kb. 2000 órát rebültem bisz-el, de ilyen magasan, ilyen gyorsan, mint 3732-vel még soha.Azután én eljöttem nyugdíjba, és úgy hallottam ő is! | |||||
| Lacy | Adatlap | 369320 | 2008. szeptember 3. 20:51 | ![]() | |
|
Fejből írtam, így elírtam. Tudtommal a Csernigov-i suli 702 ezredénél repültek Mig-21PF-ek, a nyolcvanas évek végén. A harmadik évfolyam repült velük Uman repterén. | |||||
| sainz | Adatlap | 369319 | 2008. szeptember 3. 19:09 | ![]() | |
| sainz | Adatlap | 369318 | 2008. szeptember 3. 19:05 | ![]() | |
|
OK, de a harkovi iskola weboldalán is csak PFM-ek és kétűlésesek vannak(voltak?). Én régebben leszedtem onnan mindent, de nem volt fotó PF-ről, SM-ről - ami nem azt jelenti h nem is repülték azokat ott. Volt ott fenn pár szép színes légifotó is, terepszínű PFM-ek, de mióta megújították az oldalt, csak pár képet hagytak fenn, azokat is kisebb méretben mint azelőtt...:(( Nálam lassan több a szovjet PFSz fotó mint PF. Végre sikerült egy PFSz fotót találni, ami "harci" ezredtől van: 66.apib. 1975-ben. | |||||
| Lacy | Adatlap | 369317 | 2008. szeptember 2. 09:23 | ![]() | |
|
A Mig-21PF változat utoljára a Harkovi suli ezredeinél vonták össze nagyobb mennyiségben. Itt párhuzamosan a Mig-21SM-el, egészen a nyolcvanas évek végéig üzemeltették. | |||||
| sainz | Adatlap | 369316 | 2008. szeptember 2. 01:09 | ![]() | |
|
Úgy tűnik jóval több fotó van a PFSz-ről, mint az első rácsodálkozáskor gondoltam. Az orosz "fotóínséget" ismerve, ez jelentheti azt is, hogy többet gyártottak belőle egy tucatnál... Keresgélés közben viszont feltűnt, hogy szovjet PF fotókat sem nagyon találni, még a repülőiskolákon készült fotók közt sem, pedig ott jobban engedték a fényképezést. Mintha eltűntek volna a rendszerből, különösen a gyártott darabszám függvényében kevés a fotó. | |||||
| Levixhu | Adatlap | 369315 | 2008. augusztus 31. 21:34 | ![]() | |
|
mig23papa Gratulálok! Ehhez nem tudok mit hozzászólni. :( | |||||
| Levixhu | Adatlap | 369314 | 2008. augusztus 31. 21:17 | ![]() | |
|
Migi képéről beugrott, hogy erről a múzeumi gépről nekem is van fotóm. Sőt ez a gép azon gépek egyike amit az NDK adott volna el Iránnak. Legalábbis a Yefim Gordon MiG-21 könyvében azt írja, hogy ezek NEM iráni gépek voltak hanem NDK gépek, amiket Irán vásárolt volna meg 1989-ben, de nem lettek leszállítva a rendszerváltáskor lefoglalták őket. Az iráni jelzések a múzeumban kerülhettek rá. Ugyanakkor kissé zavaró, hogy az iraki részen van egy táblázat amiben szerepelnek az iraki PF-ek azzal a megjegyzéssel, hogy Drezdában lefoglalva. ? A szövegben ez nincs megmagyarázva. Viszont van egy mondat, hogy sok PF ment Egyiptomba segítség képpen. Az araboknál eléggé gyakori lehetett az ilyen készlet átcsoportosítás. | |||||
| mig23papa | Adatlap | 369313 | 2008. augusztus 31. 20:55 | ![]() | |
|
Levix lehet hogy off, lehet hogy nem ez a beírás, döntsd el te magad :-)) "Helyesen egyiptomi, iraki, arab, izraeli melléknév nem nagybetű, biztos a német meg angol befolyás miatt van :). "meg érkeztek" megérkeztek Nem tudom a meg igekötőt miért látom egyre többször különírva fórumokon?" tiszteletel tályékoztatlakk, hogy ez nem egy hejesirásí forúm, hanem repülös. Ezér mindenki meg érti, a beirot szöveg lényegit, akor is, he aban egy rakás hejesirási hibák vanak. Mit ahogy te is veted eszt a beirásomat, még akor is ha van bene egy rakás hiba. Talán nem is vétlenül. (közép iskolában a magyarnyelv tanárom vadászott a helyesírási hibáimra, nem volt szerencséje, nem talált egyet sem az alatt a pár év alatt, de ez itt egyik repülős emberke számára sem érdekes, ha kapnak tőlem repülős képeket, történeteket, adatokat) Szóval a lényeg, hogy a tartalomra koncentrálj, ne a formára, itt a tartalom a lényeg, nem a forma. Ige és igekötő viszonya is tök mindegy, itt az a lényeg hogy melyik repcsinek mi a neve, és hogyan nézett ki? | |||||
| Lacy | Adatlap | 369312 | 2008. augusztus 31. 20:45 | ![]() | |
| Levixhu | Adatlap | 369311 | 2008. augusztus 31. 20:36 | ![]() | |
|
Nem a fórumba erős a megjegyzésed, hanem olyan értelemben erős, hogy azért ebben a téméban nem a bulvármédia nyílvánul meg véleményekkel, tehát valami alapja valszeg volt annak, hogy nem lehetett eldönteni, hogy iráni vagy iraki. Én nem láttam szkennelt dokumentumokat a témában ami a vitát eldöntheti bármelyik fél javára. Forrást nem nagyon mellékelnek a fórumokban de a divatos könyvekben sem. 21-es témában talán a mig-21.de oldal korrektnek tűnik legalábbis abból a szempontból, hogy nagy handabandázás nincs, de tények sem olyan számban ami minden mást forrást feleslegessé tennének. Azért én annyira nem csodálkozom, hogy nem nagyon találtak Irakban PF-eket. Gondolj bele, eltelt 42 év. Közben volt egy irak-irán meccs plusz öbölháborúk. Ha valahová nem raktak föl egyet dísznek könnyen lehet, hogy egyszerűen feldarabolták őket. Meg azért a fotók sem jönnek annyira nagy mennyiségben. Tom Coopernek most jön ki a könyve az iraki légierőről. Talán abban lesz valami. | |||||
| Lacy | Adatlap | 369310 | 2008. augusztus 31. 19:58 | ![]() | |
| <<< Vissza | Tovább >>> |
| 1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
tudnál küldeni magadról abból az időszakból (1977-1979) képet a mig23papa&freemail.hu címemre?