<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Nyugger | Adatlap | 369393 | 2008. október 8. 17:22 | ||
A MH Légijármű Javító munkájának az eredménye. Egyenlőre senki sem tudja, hogy mi lesz az itt tárolt gépek sorsa. Egy része biztosan marad, egy része elvileg Szolnokra rerül/ne/. Ebben az évben az alábbi gépeket hozták rendbe, festették újra:Szu-22M3-01,MiG-23MF-10,MiG-21MF-4408,MiG-21bis-ap-1900 és a 5721-s, Ka-26-505, Mi-2-8911, Cápetin maradt a 2. festése. Az 5721-ben nincs hmü. ezért áll így. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 369392 | 2008. október 8. 17:11 | ||
Csodálatos látvány, gratula mindenkinek, aki résztvett a felújitásban. A súlya meg attól ilyen könnyű /mármint hogy ilyen magasan tartja magát, a futóművek ki vannak rugózva/, hogy ki van épitve belőle minimum a hajtómű és a fúvócső meg a gépágyú is, ez pedig több mint egy tonna minusz /legalábbis a keméti repnapon még ilyen hiányokkal állt a szállitókocsin/. | |||||
Monox | Adatlap | 369391 | 2008. október 8. 13:21 | ||
Szép munka volt. ÖRülök, hogy valami épül is végre és nemcsak elmúlik... Remélem látható marad a nagyközönség számára és nemcsak évente/2 évente egyszer... | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 369390 | 2008. október 8. 08:27 | ||
Ez igen! Kik csinaltak es mi a terv vele? | |||||
Tibcsi | Adatlap | 369389 | 2008. október 8. 05:43 | ||
Gyönyörű lett! :) Nagyon könnyű lehet, mert (nekem úgy tűnik) elég magasan áll. :) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 369388 | 2008. október 8. 05:41 | ||
Kösz az infót. Akkor fix, hogy MF volt. :) | |||||
Nyugger | Adatlap | 369387 | 2008. október 7. 22:55 | ||
Nyugger | Adatlap | 369386 | 2008. október 7. 22:53 | ||
Monox | Adatlap | 369385 | 2008. október 7. 21:36 | ||
Ismereteim szerint a K-5-ös tipuscsalád rakétáit (K-5, M, MS) csak a MiG-21MF-ig alakalmazták, a biszekhez, legalábbis magyarországon nem rendszeresítették a típust. | |||||
sainz | Adatlap | 369384 | 2008. október 7. 15:30 | ||
Háát...szerintem nem. Kővári úrnál is becsúsznak néha hibák - mint mindenkinél - de azért RSz2-USz-el nem keverné össze. Különösképp, mivel a PF-ről szóló részben alaposan taglalta ezt a fegyvert is. www.airwar.ru/weapon/avv/k5m.html | |||||
Tibcsi | Adatlap | 369383 | 2008. október 7. 15:17 | ||
Ugyanezzel a tipussal nem, de egy K-5-öst láttam függesztve 21-esen (MF, vagy bis, ne kérdezd, akkor még nem láttam a különbséget köztük. :)). Ez 1990-ben volt egy kecskeméti nyílt nap alkalmával. Még le is fényképeztem. Nem lehet, hogy ezzel keverték a cikkben? (a kép csak illusztráció, a netről van) | |||||
sainz | Adatlap | 369382 | 2008. október 7. 15:09 | ||
www.airwar.ru/weapon/avv/k55.html A Top Gun 1997-10 számában Kővári László MiG-21 cikksorozatának 21bis-ről írott részében megemlíti ezt a fegyvert: " A "jól értesültek" viszont álították, hogy az akár 8g-nél is indítható rakéta rendszerben áll, csak az "M" készletben raktárban tárolják " Találkozott valaki élőben ezzel a fegyverrel? Pletyka vagy valóság a rendszeresítése? | |||||
sainz | Adatlap | 369381 | 2008. október 1. 11:18 | ||
Karesz! És mit gondolsz a festéséről? A fakó alap lehet tököli? Bár az oldalszámnál nem igazán látszik(egyértelműen) hogy lemosták, átfesteték volna, mielőtt rákerült a sárga. Érdekes, Chojna-n is csak egy század volt púpos, kettő pedig SzT. | |||||
vandork | Adatlap | 369380 | 2008. október 1. 10:06 | ||
Ez a gép egy MiG-21SzT. Konkrétan ez a gép Tökölön repült, 1982-ben átadták a lievardeieknek, onnan a repiskolába került. Kb. 8 gép sorsa így tisztázott, hova kerültek Tökölről. Tökölön két századnyi SzT és egy század SzMT repült 81 végéig (addigra megjöttek a biszek). | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 369379 | 2008. október 1. 08:50 | ||
Érdekes állapot a "33" sz. gépnél, kerékcsere közben, a bal főfutón már csak a fékagy van a féltengelyen, régi kerék leszerelve, az új még csak valahol útban ide, és csak a bal szárny van megemelve. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 369378 | 2008. október 1. 08:37 | ||
sainz a méret-adat pontos, az esti hozzászólás meg a héten nem működik, mert okos főnökeink kitalálták a kétműszakos munkarendet, és a héten éppen délutános vagyok, szóval gépközelben és éberen csak délelőtt vagyok üdv R. | |||||
sainz | Adatlap | 369377 | 2008. szeptember 30. 21:22 | ||
sainz | Adatlap | 369376 | 2008. szeptember 30. 20:59 | ||
" Otpravity otkritki " A kép alatt balra, kicsit lejjebb találjátok ezt, - narancssárga-zöld ikonnal - click és megnyitja külön ablakban, onnan már simán menthető. Ez sem sokkal egyszerűbb mint a "levix-módszer"...:))...de műküdik. | |||||
sainz | Adatlap | 369375 | 2008. szeptember 30. 20:23 | ||
A kétüléses hátsó kabinjánál olyan mintha lecsurgott volna a festék. | |||||
sainz | Adatlap | 369374 | 2008. szeptember 30. 20:22 | ||
Máshonnan. Sikerült választ kapni az album tulajától. | |||||
levix | Adatlap | 369373 | 2008. szeptember 30. 20:05 | ||
content.foto.mail.ru/mail/sfimka/327/i-347.jpg
content.foto.mail.ru/mail/sfimka/327/i-361.jpg Tipp a mentéshez. Ennek az albumnak a képei a fenti linken vannak. A menteni kívánt kép html oldal neve azonos a képével. A címsorban megnézed a számot behelyettesíted a fenti linkbe és voila ott a kép. Kár hogy nem színes. | |||||
Lacy | Adatlap | 369372 | 2008. szeptember 30. 20:03 | ||
Jó képek tetszik. De hol írják, hogy Chojna-i reptér? Mert csak a Kluczevo-i repteret említik, ott meg 159. Gárda vadászrepülő ezred települt. Vagy máshonnan az infó? | |||||
sainz | Adatlap | 369371 | 2008. szeptember 30. 19:37 | ||
foto.mail.ru/mail/sfimka/327/361.html
foto.mail.ru/mail/sfimka/327/360.html foto.mail.ru/mail/sfimka/327/359.html Ezek sem bis-ek, hanem visszaalakított SzMT-k, 582.iap.Chojna. Ennél az ezrednél két század repült ezzel a változattal és csak egy a nagy gerinctankkal a 80-as évek második felében. A 70-es évek végén nagyjavításról már bis gerinctankkal tértek vissza az ezredhez az SzMT-k. | |||||
Lacy | Adatlap | 369370 | 2008. szeptember 30. 19:18 | ||
Helyett, tartály! | |||||
Lacy | Adatlap | 369369 | 2008. szeptember 30. 19:14 | ||
Ez a gép Lettországban a Rigai melletti múzeumban áll, két másik társával. (Plusz egy UTI) Az egyiknek még megvan a vaskos gerinc tartája. Mivel az onnan pár kilométerre lévő Lielvarde-i reptéren 1989-ig üzemelt a Mig-21SMT típus, jó esély van rá, hogy onnan kerültek ide. | |||||
sainz | Adatlap | 369368 | 2008. szeptember 30. 13:09 | ||
Rumcájsz! SzMT beömlő átmérője 870mm, bis 900mm? | |||||
sainz | Adatlap | 369367 | 2008. szeptember 30. 12:49 | ||
sainz | Adatlap | 369366 | 2008. szeptember 30. 12:46 | ||
Rumcájsz! Abban bíztam, belemész a kis játékba és csak este szólsz hozzá...:)) No sebaj. Szerintem is egyike a visszaalakított, kisgerinctankos SzMT-knek. MiG-21SzT. Elvileg a lengyelországi Chojna-ban álomásozó 582.iap-nál és Tökölön is volt jópár ilyen gép: www.slide.com/r/GPInuI7c6j9imo1yGNZwv_uFrTkZJcWr | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 369365 | 2008. szeptember 30. 12:31 | ||
Ha a gerinctartályt nézzük, akkor bisz-nek látszik, de az orrgyűrű szélessége gyanúsan soknak tünik egy bisz-hez képest, tehát inkább valami átmeneti tipusváltozat az SzM/MF és a bisz között, SzT vagy MT változatra tippelek | |||||
Hunyo | Adatlap | 369364 | 2008. szeptember 30. 12:30 | ||
Ez nem egy MiG-21 SMT? Nekem annak tűnik, de ez csak egy tipp a részemről. | |||||
sainz | Adatlap | 369363 | 2008. szeptember 30. 12:17 | ||
sainz | Adatlap | 369361 | 2008. szeptember 27. 14:42 | ||
Többször volt itt már szó a Mig-21 atomhordozó képességéről. Nemrég megjelent egy érdekes cikk a Flieger Revue Extra-ban, ebben megemlítik ezt és a Su-7 -17-el kapcsolatban is vannak magyar vonatkozású utalások: www.zeestow.de/download.htm Ezeken a fotókon pedig tisztán látszik az a bizonyos kapcsolódoboz a tököli 515.iap. MiG-21bis gépeiben: www.strizhi.ru/attachments/515-405.jpg www.strizhi.ru/attachments/515-Shevchenko-S-w.jpg | |||||
mig23papa | Adatlap | 369359 | 2008. szeptember 26. 21:07 | ||
dudus tudnál küldeni magadról abból az időszakból (1977-1979) képet a mig23papa&freemail.hu címemre? | |||||
buza | Adatlap | 369358 | 2008. szeptember 26. 17:38 | ||
Sziasztok! Ha a tartó elején, a gyorszáras ajtón levő fekete foltra gondoltok, az nem ablak, hanem a felfüggestést ábrázoló fekete tábla. Az ábra és a szöveg kidomborodik a síkból ezért le lehet festeni. Eredetileg fekete volt, a "dombornyomott" rész alu színű. üdv: Búza | |||||
sainz | Adatlap | 369357 | 2008. szeptember 26. 16:58 | ||
Nemrégen szó volt itt a forumon a MiG-21F-13 -21PF -21U fékernyőjéről. Szkennelgetek, előkerült egy "beszédes" fotó, amin jól látszik a PF fékernyőjének elhelyezkedése. 1988 Taszár. A műszakiak szerint jóval nagyobb "birkózás" volt ezeken a típusokon a behajtogatott fékernyő visszahelyezése, mint a későbbi változatokon. | |||||
sainz | Adatlap | 369356 | 2008. szeptember 26. 13:42 | ||
bendzsi | Adatlap | 369355 | 2008. szeptember 26. 13:34 | ||
sainz Ott az elektromos élesítésű bomba érintkező golyós kapcsolója van. Alul van egy ovális kivágás és ott tették fel a biztosító vezetéket és az ablakot kinyitva ellenőrizték, hogy az a helyén van. Bocs de bővebben nem tudom mivel műszaki életem alatt egyszer láttam ilyet függeszteni. | |||||
sainz | Adatlap | 369354 | 2008. szeptember 26. 12:07 | ||
A mi gépeinken is ott van, de mindegyiken lefestve. www.freeweb.hu/hunavia/TYPE/MiG-21%20base/MiG-21bis/MiG-21bis_serial/MiG21BIS_APIDNo1874SKYHUSSARS/photos/photo60.jpg Van ennek bármi jelentősége? | |||||
sainz | Adatlap | 369353 | 2008. szeptember 26. 12:02 | ||
levix | Adatlap | 369352 | 2008. szeptember 26. 08:52 | ||
Most rendelek a matricából. Kell? | |||||
dudus | Adatlap | 369351 | 2008. szeptember 25. 19:21 | ||
dudus0919@freemail.hu Légy szives Te is küld el a tiéd Szücsi | |||||
makettes | Adatlap | 369350 | 2008. szeptember 25. 16:00 | ||
Nem tudnál adni egy e-mail címet dudus? Az adatlapomon ott a címem,írj arra. köszi Laci | |||||
dudus | Adatlap | 369349 | 2008. szeptember 25. 15:52 | ||
Mig-15U,Mig-15bisz,Mig-17, Mig-21U,Mig21-UM Mig21-F-13,Mig21PF,Mig21BISZ. | |||||
Monox | Adatlap | 369348 | 2008. szeptember 25. 11:53 | ||
Szép történet az, ha valaki repülte a MiG-21PF-et. Bár békegalamb volt, de annál nagyobb kora volt ez a Magyar katonai repülésnek. | |||||
makettes | Adatlap | 369347 | 2008. szeptember 25. 11:09 | ||
Szia dudus! Milyen gépeken repültél? U,UM,PF,BIS, esetleg 19-es? üdv. Laci | |||||
dudus | Adatlap | 369346 | 2008. szeptember 25. 09:56 | ||
Valószinű, hogy dolgoztunk,de én örökös 2.szd-os voltam, majd később rep-vez. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 369345 | 2008. szeptember 24. 16:49 | ||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 369344 | 2008. szeptember 24. 16:43 | ||
Telitalálat, matt fekete műszerfal, a kabinfalak,padló és a kétoldali kezelőpanelek alapszine középszürke | |||||
Tibcsi | Adatlap | 369343 | 2008. szeptember 24. 15:12 | ||
Bocsi a kérdésért, biztosan már n+1-szer volt, de meg tudja valaki mondani, hogy milyen színű volt a magyar F-13-asok kabinbelseje? Fekete műszerfal, szürke kabin? | |||||
mig23papa | Adatlap | 369342 | 2008. szeptember 24. 13:54 | ||
Nem dolgoztunk mi együtt véletlenül? 1977 - 1979- ig Taszáron üzemeltettem a Mig - 21 PF-eket, a 408 - as volt a gépem, utána Pápán a Mig - 23 tipust, a 10 - es volt a gépem. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |