<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Yeagger | Adatlap | 369451 | 2008. október 15. 10:17 | ||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 369450 | 2008. október 15. 08:27 | ||
MiG-katapultülésben kétféle automata van.Az első tényleg időautomata, a katapultálás elinditása után az ülés 400 mm megtett útjánál indul be, és a beállitott idő /ált 1.5 sec/ után aktiválja az ülés leválasztó rendszerét, amely elengedi a pilóta bekötőhevedereit, ettől az ülés és a pilóta szétválik /az ülés stabilizáló ernyője jobban fékezi az ülést, mint a pilcsit a légellenállás/. Ezután az ejtőernyő-csomagban lévő barosztatikus magasságérzékelő a beállitott magasságban /ált. 3000 m/ nyitja a mentőernyőt. Ha a katapultálás a beállitott mag. alatt történt, a barosztát természetesen az üléstől való leválás után azonnal nyitja az ernyőt, és a pilcsi mehet gyertyát gyujtani Szent Antalnak. | |||||
opetrovics | Adatlap | 369449 | 2008. október 14. 19:56 | ||
Sziasztok! Lenne valaki akit érdekelne, az "ÉG KATONÁI" című film? Ha igen,írjon ide: opetrovics@globonet.hu | |||||
opetrovics | Adatlap | 369448 | 2008. október 14. 18:58 | ||
De igen! Miért kérded? | |||||
Yeagger | Adatlap | 369447 | 2008. október 14. 17:58 | ||
Hali Opetrovics! Csak nem az 1:48-as Italeri 23-as lesz? | |||||
Yeagger | Adatlap | 369446 | 2008. október 14. 17:56 | ||
Ja ja kapcsoltam, h mire szólt a válasz:) Akkor marad az 506-os oldalszám. Hali! | |||||
SIG | Adatlap | 369445 | 2008. október 14. 15:06 | ||
Hello Urak ! Nem okoskodni akarok, csak a pontos neve KAP-3 és valóban időre is nyit, de inkább magasságra van beállítva, mert az egész egy picit olyan, mint egy barométer. Különféle bimetálok vannak benne, a levegőnyomásból vágja a magasságot és a beállított magasságon nyitja az ernyőt. Ezt mondták nekünk is :) "Nyugi kopaszok, ezek barokamrában be lettek vizsgálva...". Annyira, hogy néha már a földön állva pakoltam össze az ejtőernyőmet, amikor "elcsettent". Ha rábíztam volna az életemet, arra pont jól lett volna, hogy a hullámat kegyeleti okokból diszkréten betakarja az ernyőmmel :) | |||||
opetrovics | Adatlap | 369444 | 2008. október 13. 20:51 | ||
Tettem fel egy képet a szüleimről az adatlapomra. | |||||
opetrovics | Adatlap | 369443 | 2008. október 13. 20:36 | ||
96'-97' Pápa-Kup, RT7. Diktor. | |||||
opetrovics | Adatlap | 369442 | 2008. október 13. 20:35 | ||
Szia mig23papa Sajnos, a gépemen nincs róla kép. Köszönöm, a szakmai útbaigazítást. Üdv! Egyébként, most tervezek egy Mig-23 MF-t építeni 1:48-as léptékben, csak még nem tudom melyik legyen. Egy biztos, régi felségjel, festés...az első lesz, amit fújni szeretnék. Esetleg javaslat? | |||||
mig23papa | Adatlap | 369441 | 2008. október 13. 20:31 | ||
hol voltál katona és mikor pontosan? | |||||
mig23papa | Adatlap | 369440 | 2008. október 13. 20:29 | ||
heló opetrovics szerintem ismerem a faterod, bár ha tennél fel róla is képet, tisztább lenne a kép "katapult kioldó időzítő" ha jól emlékszem ez a KPA időautómata, ami az ernyőt nyitja ki a beállított idő után | |||||
Monox | Adatlap | 369439 | 2008. október 13. 19:45 | ||
...illetve a 2516-os hozzászólásra válaszként. | |||||
Monox | Adatlap | 369438 | 2008. október 13. 19:44 | ||
Így van. Végülis aztán Taszáron érte utol a végzete utolsóként a gépek közül. | |||||
opetrovics | Adatlap | 369437 | 2008. október 13. 15:14 | ||
Szia, mig23papa! Igen, Ő a faterom. Esetleg ismered? Képet tettem,a "katapult kioldó időzítő"-ről, az adatlapomra. (ha esetleg tévednék, a nevét illetően, bocs, nem vagyok szakember) | |||||
Yeagger | Adatlap | 369436 | 2008. október 13. 12:17 | ||
Hali Monox! Köszi szépen! Akkor megerősítettél az elméletemben.Mert az álló hajtóművel leszállt 502-es is Pápáról ment a Pg-be. Aprópó szerdán jön a magyar felségjel hozzá:))) Mégegyszer köszi! | |||||
mig23papa | Adatlap | 369435 | 2008. október 13. 09:36 | ||
opetrovics Heló, a Petrovics Laci a faterod? Mi az a "katapult kioldó időzítő" ? | |||||
migi | Adatlap | 369434 | 2008. október 12. 20:00 | ||
Hát én is azt keresgélem vagy felülnézeti képeket . | |||||
opetrovics | Adatlap | 369433 | 2008. október 12. 18:16 | ||
Üdv, Migi! Örülök, ha valamivel én is hozzá tudtam járulni, a történethez.Terveim között van ez a gép is, de nem találok hozzá rajzot...ha esetleg tudnál segíteni... Köszönettel: opetrovics@globonet.hu | |||||
migi | Adatlap | 369432 | 2008. október 12. 18:03 | ||
Szia Én keresgéltem mi történt a géppel mert szerettem volna a festéséhez anyagot gyüjteni , Szucsán András megirta nekem a katapultálás teljes történetét , valamelyik oldalra fel is tettem .Köszi hogy leveleddel ki egészitetted a történetet , üdv: migi | |||||
Monox | Adatlap | 369431 | 2008. október 12. 17:52 | ||
Yeager! 1964-ben 14 gép érkezett Pápára: 406,407,408,409 és 501-től 510-ig terjedő oldalszámok érkeztek (Szokás őket a 4.-es és 5.-ös szériának is nevezni. Taszárra egy év múlva érkeztek meg a 15.-ös és 16.-os széria gépei. | |||||
opetrovics | Adatlap | 369430 | 2008. október 12. 17:18 | ||
Szia, Búza! Most,hogy kicsit szemezgettem,találtam rá,hogy Téged érdekel, mi történt a 35-ös UM-el. Nos, amit én tudok,az annyi, hogy abban az időben faterom reptette azt a gépet. Délután ment repülésre, mi meg otthon hallgattuk az Orion rádiónkon, hogy a pilóta és repvez miről beszélgetnek.Teltek az órák, a gépek fel le szálltak, mi is mással foglalkoztunk, maj egyszer csak furcsa lett, hogy legalább fél órája nem szállt fel egy gép sem. Aztán csengettek, és jött egy sorkatona(nem volt telefonunk), és közölte, hogy faterom a tervezettnél később fog haza jönni, mert közbe jött valami. Másnap reggel jött csak haza, és kérdeztük is egyből mi történt. Elmondta, hogy kora délután a gépével semmi probléma nem volt, fel s le szállt folyamatosan, aztán az utolsó körére indult. Megkezdte a felszállást,elhagyta a betont, aztán nagy láng, kb.40m-es magasságban, látta, ahogy a Szucsány Andrásék kattintanak.Megnyugodott, mert túl élték, s a gép nem lakott területre zuhant, de szinte azonnal elkezdték kihallgatni, és ez eltartott reggelig. Végül is, meg állapították, hogy anyagfáradás miatt, az egyik turbinalapát elszabadult, végigverte sort, beállította a forgást és ennyi. Faterom, a mai napig otthon őrzi a katapult kioldó időzítőét, és egy turbina lapátot. Hát ennyi. | |||||
Yeagger | Adatlap | 369429 | 2008. október 12. 15:00 | ||
Persz tudom, h az MF-ek érkezésével összevonták őket Taszáron de az a 64-75 ig Pápán repülő 12 gép érdekelne. Mégegyszer Köszi! | |||||
Yeagger | Adatlap | 369428 | 2008. október 12. 12:31 | ||
Szia Laci! Jáger Barnabás vagyok Pápáról. Épp most pofozok helyre egy 21 Pf-et 48-as méretben.Van valami infód arról, h milyen oldalszámmal voltak itt Pápán a pf-ek? Mert jelenleg az 506-oson gondolkozom de sajna sok "hazai" kép nem áll rendelkezésre a neten a legtöbb taszári. Köszi! | |||||
zoli1989 | Adatlap | 369427 | 2008. október 12. 10:40 | ||
Úh, ez egy rendkívül szomorú kép. 3 éve vonták ki a gépeket a hadrendből, és már itt állnak. | |||||
Monox | Adatlap | 369426 | 2008. október 12. 10:06 | ||
Maliba a Csehektől az 5512-es MF és a 9341-es UM került el. Furcsa, hogy a felségjel és a szám is a helyén maradt a szállításra. A sainz által ajámlott film megvan itthon régebb óta és én is alapműnek tartom. Viszont ha alaposabban megnézzük a benne repülő gépek oldalszámát akkor nagyon, de nagyon szomorúak leszünk, ha megnézzük az alábbi fotót... | |||||
opetrovics | Adatlap | 369425 | 2008. október 12. 09:27 | ||
sainz | Adatlap | 369424 | 2008. október 11. 21:34 | ||
sainz | Adatlap | 369423 | 2008. október 11. 21:19 | ||
Én csak két fotóra emlékszem, amikor a cseheknél berakják őket a szállítógépbe. | |||||
notarius | Adatlap | 369422 | 2008. október 11. 20:54 | ||
És azokról nincs semmi info? Csak szöveges utalást találtam róluk. | |||||
sainz | Adatlap | 369421 | 2008. október 11. 20:16 | ||
sainz | Adatlap | 369420 | 2008. október 11. 19:58 | ||
Ez sokkal régebbi fotó, bis-ek. Több helyen azt írták, ezek már a 90-es évek eleje óta nem repültek. Tavaly Októberben leesett egy 21-es Maliban, az gondolom már az ex-cseh MF-ek egyike volt. | |||||
notarius | Adatlap | 369419 | 2008. október 11. 19:45 | ||
Bakker, most látom csak, hogy itt van lentebb. :) | |||||
notarius | Adatlap | 369418 | 2008. október 11. 19:44 | ||
Hello! Az ex-cseh, és jelenleg Maliban üzemelő MF-ekről nincs valakinek fotója? | |||||
migi | Adatlap | 369417 | 2008. október 11. 19:42 | ||
sainz | Adatlap | 369416 | 2008. október 11. 19:29 | ||
sainz | Adatlap | 369415 | 2008. október 11. 18:54 | ||
Az első hírek 12 gépről szóltak. Aztán 6, 5 ex Lengyel AF, 1 Lengyel Navy. Később belorusz gépek is szóba kerültek - hogy mennyi, arról nem tudni.Lehet hogy csak alkatrésznek. De ezek még mind 2003-ban szivárogtak ki egy 99-es "üzletről". Az utolsó info a 4, ezt egy lengyel írta, aki - elvileg - ott volt az átadásnál. Szerintem ez a ténylegesen modernizált gépekre vonatkozik.Vagy nem. Afrika továbbra is "sötét" Volt olyan is, ahol azt írták egyenesen Izraelbe mentek a lengyel bis-ek. Ugyanakkor ott a fotó Ugandában, háttérben a Líbiából származó L-39-ek. Mindenhol 1 UM-ről írnak, erre most feltettél egy fotót másikról. Szerintem mindkettő izraeli festést visel, de a szürke biztosan. Fog ez még változni... | |||||
Lacy | Adatlap | 369414 | 2008. október 11. 18:41 | ||
Lacy | Adatlap | 369413 | 2008. október 11. 18:35 | ||
sainz | Adatlap | 369412 | 2008. október 11. 13:39 | ||
Ugandában még repül: 1999-ban Lengyelországtól vásároltak 1.5 millió US Dollárért 4xMiG-21bis-t egy további MiG-21UM-el együtt. Ezen gépek modernizálását az izraeli IAI cég vállalta a MiG-21-2000 standard szerint, potom 25 millió US Dollár áron: www.airliners.net/open.file/0724024/L/ www.airliners.net/photo/Uganda%20-%20Air%20Force/Mikoyan-Gurevich%20MiG-21.../0724023/L/&width=1024&height=780&sok=WHERE__%28airline_%3D_%27Uganda_-_Air_Force%27%29_&sort=_order_by_photo_id_DESC_&photo_nr=2&prev_id=0724024&next_id=0504731 Külön érdekesség a törzshátsórész alján az infra(dipól?)szóró berendezés. Szintén nem mindennapos, hogy Izraelbe küldték pilótáikat képzésre és nem valamelyik szovjet utódállamba. 2000 Novemberében 15 ugandai pilóta érkezett Tel Aviv-ba, 1 éves képzésre. Szakértők szerint ezek a modernizált bis-ek regionális légifölényt biztosítanak Uganda számára a térségben, a gépek alacsony száma ellenére. 1974-ben 30 ugandai pilóta kapott képzést a Szovjetúnióban MiG-21 típusra, ezt követően rövid ideig repültek otthon, majd az Idi Amin Dada rezsim összeomlása után a Líbiai Légierőben! folytatták pályafutásukat. 2003-ban közülük néhányan hazatértek és tovább repülnek. Az eddigi híradások szerint egy bis-t vesztettek el egy baleset során 2003-ban, a gép a Viktória-Tóba zuhant, feltehetően orosz pilótával a kabinjában. Ezen az orosz fotó megosztó site-on találtam egy képet, ami valószínűleg a baloldali nézete az egyetlen Izraelben felújított UM-nek: foto.mail.ru/mail/henry_graff/1/2.html Lassan-lassan összeáll egy pontos kamó egy egzotikus 21-esről... Akit érdekel, az airlinesr.net -en megtalálja a régi ugandai MiG-21MF-eket. Azok között valószínűleg találni olyat, amit az entebbei túszmentő akció során izraeli kommandósok rongáltak meg. | |||||
opetrovics | Adatlap | 369411 | 2008. október 11. 12:28 | ||
Sziasztok! Építésből megmaradt 1:32-es léptékű,póttartályok,fegyverek,figurák,hajtómű kocsi,matricák...stb,szívesen oda adnám,annak akinek szüksége van rá. Pénzt NEM kérek érte, esetleg 1:32-es Magyar, régi,vagy új felségjelzés,számok érdekelnének, de nem feltétlenül csak ezekért adnám oda. Az adatlapomon van kép is nézzétek, meg, ha valakit érdekel,írjon a freemail-emre, vagy opetrovics@globonet.hu | |||||
migi | Adatlap | 369410 | 2008. október 11. 09:59 | ||
Nekem pidig a gép tetszett meg felveszem a készitendő gépek listájára . | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 369409 | 2008. október 10. 22:54 | ||
helló migi Ez volt az első négy-fegyverfüggesztős 21-es változat, mivel a törzs alá felderitő-konténert függesztettek, találni kellett egy helyet a póttanknak is, és addig keresgéltek mig találtak, mindjárt kettőt is. Ez annyira megtetszett minden érintettnek, hogy ettől kezdve minden együléses 21 csak ilyen kivitelben készült. üdv L. | |||||
migi | Adatlap | 369408 | 2008. október 10. 22:35 | ||
Szia Laci Akkor ebből nem sok repkedett . érdekes a 4 fegyvertartó rajta . | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 369407 | 2008. október 10. 22:10 | ||
21PFSz-ből átalakitott 21R felderitő-prototipus, a gépszám meg azért "78", mert a Je-7 tipus nyolcadik példánya | |||||
migi | Adatlap | 369406 | 2008. október 10. 21:57 | ||
sainz | Adatlap | 369405 | 2008. október 10. 21:20 | ||
sainz | Adatlap | 369404 | 2008. október 10. 20:10 | ||
flagon | Adatlap | 369403 | 2008. október 9. 18:13 | ||
Nyugger | Adatlap | 369402 | 2008. október 8. 22:25 | ||
Monox! A jelenleg Kecskeméten lévő volt taszári gépek, szerintem mind itt maradnak a következő rep.napig. Ha leltárilag nézem a dolgot Szolnokon nincs 21bis-ap, itt van három is! A Szu-22M3 idegen egy vadászrepülő bázison. A még Taszáron maradt gépek MiG-15bis, 19PM, 21F13, 21PF sorsa, hová kerülése bizonytalan. Nagyon sajnálnám, ha nem maradna gép a volt bázis melletti katonai lakótelepen. A helyiek egy kicsit felszívhatnák magukat, mégis csak volt ott egy, nem is akármilyen repülőezred! /nem nagyon megbántva a másik kettőt, bocs csak a maradékot/ A légvár építés végére hagytam a kecskeméti és feltélezhetően 'az idők végéig' megmaradó egyetlen vre. múzeális gépeinek sorsát. Idén nem lettek kiállítva a repnapon nagyon remélem, hogy 2009-ben megfiatalodva, /nem festve/ láthatjuk a MiG-15bis, 17PF, 21F13-s gépeket. A csapathoz tartozik a 21MF-4408, és természetesen hamarosan csatlakozhatna 1-1 L-39ZO és MiG-29B/UB is. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Volt egy csomó kép meg vélemények. Van vele meló bőven de annél jobb minél többet
kell rajta dolgozni. Végülis azér makett:)
Kiegészítőkkel marha szép gépet lehet belőle csinálni.
Sok sikert a hozzá!