/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
Yeagger 369451 2008. október 15. 10:17
Válasz erre
ÓÓÓ csak múltkor olvastam róla a neten. De sajna nememlékszem h hol:(
Volt egy csomó kép meg vélemények. Van vele meló bőven de annél jobb minél többet
kell rajta dolgozni. Végülis azér makett:)
Kiegészítőkkel marha szép gépet lehet belőle csinálni.
Sok sikert a hozzá!
Rumcájsz_52 369450 2008. október 15. 08:27
Válasz erre
MiG-katapultülésben kétféle automata van.Az első tényleg időautomata, a katapultálás elinditása után az ülés 400 mm megtett útjánál indul be, és a beállitott idő /ált 1.5 sec/ után aktiválja az ülés leválasztó rendszerét, amely elengedi a pilóta bekötőhevedereit, ettől az ülés és a pilóta szétválik /az ülés stabilizáló ernyője jobban fékezi az ülést, mint a pilcsit a légellenállás/. Ezután az ejtőernyő-csomagban lévő barosztatikus magasságérzékelő a beállitott magasságban /ált. 3000 m/ nyitja a mentőernyőt. Ha a katapultálás a beállitott mag. alatt történt, a barosztát természetesen az üléstől való leválás után azonnal nyitja az ernyőt, és a pilcsi mehet gyertyát gyujtani Szent Antalnak.
opetrovics 369449 2008. október 14. 19:56
Válasz erre
Sziasztok!

Lenne valaki akit érdekelne, az "ÉG KATONÁI" című film?

Ha igen,írjon ide: opetrovics@globonet.hu
opetrovics 369448 2008. október 14. 18:58
Válasz erre
Yeagger 369447 2008. október 14. 17:58
Válasz erre
Hali Opetrovics!

Csak nem az 1:48-as Italeri 23-as lesz?
Yeagger 369446 2008. október 14. 17:56
Válasz erre
Ja ja kapcsoltam, h mire szólt a válasz:)

Akkor marad az 506-os oldalszám.

Hali!
SIG 369445 2008. október 14. 15:06
Válasz erre
Hello Urak !

Nem okoskodni akarok, csak a pontos neve KAP-3 és valóban időre is nyit, de inkább magasságra van beállítva, mert az egész egy picit olyan, mint egy barométer. Különféle bimetálok vannak benne, a levegőnyomásból vágja a magasságot és a beállított magasságon nyitja az ernyőt. Ezt mondták nekünk is :) "Nyugi kopaszok, ezek barokamrában be lettek vizsgálva...". Annyira, hogy néha már a földön állva pakoltam össze az ejtőernyőmet, amikor "elcsettent". Ha rábíztam volna az életemet, arra pont jól lett volna, hogy a hullámat kegyeleti okokból diszkréten betakarja az ernyőmmel :)
opetrovics 369444 2008. október 13. 20:51
Válasz erre
Tettem fel egy képet a szüleimről az adatlapomra.
opetrovics 369443 2008. október 13. 20:36
Válasz erre
opetrovics 369442 2008. október 13. 20:35
Válasz erre
Szia mig23papa

Sajnos, a gépemen nincs róla kép. Köszönöm, a szakmai útbaigazítást.

Üdv! Egyébként, most tervezek egy Mig-23 MF-t építeni 1:48-as léptékben, csak még nem tudom melyik legyen. Egy biztos, régi felségjel, festés...az első lesz, amit fújni szeretnék. Esetleg javaslat?
mig23papa 369441 2008. október 13. 20:31
Válasz erre
hol voltál katona és mikor pontosan?
mig23papa 369440 2008. október 13. 20:29
Válasz erre
heló opetrovics

szerintem ismerem a faterod, bár ha tennél fel róla is képet, tisztább lenne a kép

"katapult kioldó időzítő" ha jól emlékszem ez a KPA időautómata, ami az ernyőt nyitja ki a beállított idő után
Monox 369439 2008. október 13. 19:45
Válasz erre
...illetve a 2516-os hozzászólásra válaszként.
Monox 369438 2008. október 13. 19:44
Válasz erre
Így van. Végülis aztán Taszáron érte utol a végzete utolsóként a gépek közül.
opetrovics 369437 2008. október 13. 15:14
Válasz erre
Szia, mig23papa!

Igen, Ő a faterom. Esetleg ismered? Képet tettem,a "katapult kioldó időzítő"-ről, az adatlapomra. (ha esetleg tévednék, a nevét illetően, bocs, nem vagyok szakember)
Yeagger 369436 2008. október 13. 12:17
Válasz erre
Hali Monox!

Köszi szépen! Akkor megerősítettél az elméletemben.Mert az álló hajtóművel leszállt 502-es is Pápáról ment a Pg-be. Aprópó szerdán jön a magyar felségjel hozzá:)))

Mégegyszer köszi!
mig23papa 369435 2008. október 13. 09:36
Válasz erre
opetrovics

Heló, a Petrovics Laci a faterod?

Mi az a "katapult kioldó időzítő" ?
migi 369434 2008. október 12. 20:00
Válasz erre
Hát én is azt keresgélem vagy felülnézeti képeket .
opetrovics 369433 2008. október 12. 18:16
Válasz erre
Üdv, Migi!

Örülök, ha valamivel én is hozzá tudtam járulni, a történethez.Terveim között van ez a gép is, de nem találok hozzá rajzot...ha esetleg tudnál segíteni...

Köszönettel:

opetrovics@globonet.hu
migi 369432 2008. október 12. 18:03
Válasz erre
Szia
Én keresgéltem mi történt a géppel mert szerettem volna a festéséhez anyagot gyüjteni , Szucsán András megirta nekem a katapultálás teljes történetét , valamelyik oldalra fel is tettem .Köszi hogy leveleddel ki egészitetted a történetet ,
üdv: migi
Monox 369431 2008. október 12. 17:52
Válasz erre
Yeager!

1964-ben 14 gép érkezett Pápára:

406,407,408,409 és 501-től 510-ig terjedő oldalszámok érkeztek (Szokás őket a 4.-es és 5.-ös szériának is nevezni. Taszárra egy év múlva érkeztek meg a 15.-ös és 16.-os széria gépei.
opetrovics 369430 2008. október 12. 17:18
Válasz erre
Szia, Búza!

Most,hogy kicsit szemezgettem,találtam rá,hogy Téged érdekel, mi történt a 35-ös UM-el. Nos, amit én tudok,az annyi, hogy abban az időben faterom reptette azt a gépet. Délután ment repülésre, mi meg otthon hallgattuk az Orion rádiónkon, hogy a pilóta és repvez miről beszélgetnek.Teltek az órák, a gépek fel le szálltak, mi is mással foglalkoztunk, maj egyszer csak furcsa lett, hogy legalább fél órája nem szállt fel egy gép sem. Aztán csengettek, és jött egy sorkatona(nem volt telefonunk), és közölte, hogy faterom a tervezettnél később fog haza jönni, mert közbe jött valami. Másnap reggel jött csak haza, és kérdeztük is egyből mi történt. Elmondta, hogy kora délután a gépével semmi probléma nem volt, fel s le szállt folyamatosan, aztán az utolsó körére indult. Megkezdte a felszállást,elhagyta a betont, aztán nagy láng, kb.40m-es magasságban, látta, ahogy a Szucsány Andrásék kattintanak.Megnyugodott, mert túl élték, s a gép nem lakott területre zuhant, de szinte azonnal elkezdték kihallgatni, és ez eltartott reggelig. Végül is, meg állapították, hogy anyagfáradás miatt, az egyik turbinalapát elszabadult, végigverte sort, beállította a forgást és ennyi. Faterom, a mai napig otthon őrzi a katapult kioldó időzítőét, és egy turbina lapátot. Hát ennyi.
Yeagger 369429 2008. október 12. 15:00
Válasz erre
Persz tudom, h az MF-ek érkezésével összevonták őket Taszáron de az a 64-75 ig Pápán repülő 12 gép érdekelne.
Mégegyszer Köszi!
Yeagger 369428 2008. október 12. 12:31
Válasz erre
Szia Laci!
Jáger Barnabás vagyok Pápáról. Épp most pofozok helyre egy 21 Pf-et 48-as méretben.Van valami infód arról, h milyen oldalszámmal voltak itt Pápán a pf-ek? Mert jelenleg az 506-oson gondolkozom de sajna sok "hazai" kép nem áll rendelkezésre a neten a legtöbb taszári.

Köszi!
zoli1989 369427 2008. október 12. 10:40
Válasz erre
Úh, ez egy rendkívül szomorú kép. 3 éve vonták ki a gépeket a hadrendből, és már itt állnak.
Monox 369426 2008. október 12. 10:06
Válasz erre
obr9
obr9

Maliba a Csehektől az 5512-es MF és a 9341-es UM került el. Furcsa, hogy a felségjel és a szám is a helyén maradt a szállításra.

A sainz által ajámlott film megvan itthon régebb óta és én is alapműnek tartom. Viszont ha alaposabban megnézzük a benne repülő gépek oldalszámát akkor nagyon, de nagyon szomorúak leszünk, ha megnézzük az alábbi fotót...
opetrovics 369425 2008. október 12. 09:27
Válasz erre
Sziasztok!

Szintén You Tube.

www.youtube.com/watch
sainz 369424 2008. október 11. 21:34
Válasz erre
www.youtube.com/watch

No ez tényleg érdekes, különösen az első 2 perc.
sainz 369423 2008. október 11. 21:19
Válasz erre
Én csak két fotóra emlékszem, amikor a cseheknél berakják őket a szállítógépbe.
notarius 369422 2008. október 11. 20:54
Válasz erre
És azokról nincs semmi info? Csak szöveges utalást találtam róluk.
sainz 369421 2008. október 11. 20:16
Válasz erre
sainz 369420 2008. október 11. 19:58
Válasz erre
Ez sokkal régebbi fotó, bis-ek.
Több helyen azt írták, ezek már a 90-es évek eleje óta nem repültek.
Tavaly Októberben leesett egy 21-es Maliban, az gondolom már az ex-cseh MF-ek egyike volt.
notarius 369419 2008. október 11. 19:45
Válasz erre
Bakker, most látom csak, hogy itt van lentebb. :)
notarius 369418 2008. október 11. 19:44
Válasz erre
Hello!

Az ex-cseh, és jelenleg Maliban üzemelő MF-ekről nincs valakinek fotója?
migi 369417 2008. október 11. 19:42
Válasz erre
Mig3
Mig3

Ha jól látom az egy rámpa ?
sainz 369416 2008. október 11. 19:29
Válasz erre
sainz 369415 2008. október 11. 18:54
Válasz erre
Az első hírek 12 gépről szóltak.
Aztán 6, 5 ex Lengyel AF, 1 Lengyel Navy.
Később belorusz gépek is szóba kerültek - hogy mennyi, arról nem tudni.Lehet hogy csak alkatrésznek.
De ezek még mind 2003-ban szivárogtak ki egy 99-es "üzletről".
Az utolsó info a 4, ezt egy lengyel írta, aki - elvileg - ott volt az átadásnál.
Szerintem ez a ténylegesen modernizált gépekre vonatkozik.Vagy nem.
Afrika továbbra is "sötét"
Volt olyan is, ahol azt írták egyenesen Izraelbe mentek a lengyel bis-ek.
Ugyanakkor ott a fotó Ugandában, háttérben a Líbiából származó L-39-ek.
Mindenhol 1 UM-ről írnak, erre most feltettél egy fotót másikról.
Szerintem mindkettő izraeli festést visel, de a szürke biztosan.
Fog ez még változni...
Lacy 369414 2008. október 11. 18:41
Válasz erre
uga2
uga2

Aztán itt van még egy friss festésűnek tűnő ugandai Mig-21UM. Lehet, hogy több is volt?
Lacy 369413 2008. október 11. 18:35
Válasz erre
uga
uga

Helló,

Én úgy tudom minimum hat Mig-21bis-t vettek a kilencvenes évek végén. Aztán egy 2004-es AFM-ben azt írták, hogy abban az évben négy Mig-21bis-t, és egy UM-et adtak át Izraelben. Nem tudni, hogy a többit felújították-e.
sainz 369412 2008. október 11. 13:39
Válasz erre
21-1
21-1
9799
9799

Ugandában még repül:

1999-ban Lengyelországtól vásároltak 1.5 millió US Dollárért 4xMiG-21bis-t egy további MiG-21UM-el együtt.
Ezen gépek modernizálását az izraeli IAI cég vállalta a MiG-21-2000 standard szerint, potom 25 millió US Dollár áron:

www.airliners.net/open.file/0724024/L/
www.airliners.net/photo/Uganda%20-%20Air%20Force/Mikoyan-Gurevich%20MiG-21.../0724023/L/&width=1024&height=780&sok=WHERE__%28airline_%3D_%27Uganda_-_Air_Force%27%29_&sort=_order_by_photo_id_DESC_&photo_nr=2&prev_id=0724024&next_id=0504731

Külön érdekesség a törzshátsórész alján az infra(dipól?)szóró berendezés.
Szintén nem mindennapos, hogy Izraelbe küldték pilótáikat képzésre és nem valamelyik szovjet utódállamba.
2000 Novemberében 15 ugandai pilóta érkezett Tel Aviv-ba, 1 éves képzésre.
Szakértők szerint ezek a modernizált bis-ek regionális légifölényt biztosítanak Uganda számára a térségben, a gépek alacsony száma ellenére.
1974-ben 30 ugandai pilóta kapott képzést a Szovjetúnióban MiG-21 típusra, ezt követően rövid ideig repültek otthon, majd az Idi Amin Dada rezsim összeomlása után a Líbiai Légierőben! folytatták pályafutásukat.
2003-ban közülük néhányan hazatértek és tovább repülnek.
Az eddigi híradások szerint egy bis-t vesztettek el egy baleset során 2003-ban, a gép a Viktória-Tóba zuhant, feltehetően orosz pilótával a kabinjában.

Ezen az orosz fotó megosztó site-on találtam egy képet, ami valószínűleg a baloldali nézete az egyetlen Izraelben felújított UM-nek:
foto.mail.ru/mail/henry_graff/1/2.html
Lassan-lassan összeáll egy pontos kamó egy egzotikus 21-esről...

Akit érdekel, az airlinesr.net -en megtalálja a régi ugandai MiG-21MF-eket.
Azok között valószínűleg találni olyat, amit az entebbei túszmentő akció során izraeli kommandósok rongáltak meg.
opetrovics 369411 2008. október 11. 12:28
Válasz erre
Sziasztok!

Építésből megmaradt 1:32-es léptékű,póttartályok,fegyverek,figurák,hajtómű kocsi,matricák...stb,szívesen oda adnám,annak akinek szüksége van rá. Pénzt NEM kérek érte, esetleg 1:32-es Magyar, régi,vagy új felségjelzés,számok érdekelnének, de nem feltétlenül csak ezekért adnám oda. Az adatlapomon van kép is nézzétek, meg, ha valakit érdekel,írjon a freemail-emre, vagy opetrovics@globonet.hu
migi 369410 2008. október 11. 09:59
Válasz erre
Nekem pidig a gép tetszett meg felveszem a készitendő gépek listájára .
Rumcájsz_52 369409 2008. október 10. 22:54
Válasz erre
helló migi
Ez volt az első négy-fegyverfüggesztős 21-es változat, mivel a törzs alá felderitő-konténert függesztettek, találni kellett egy helyet a póttanknak is, és addig keresgéltek mig találtak, mindjárt kettőt is. Ez annyira megtetszett minden érintettnek, hogy ettől kezdve minden együléses 21 csak ilyen kivitelben készült.
üdv L.
migi 369408 2008. október 10. 22:35
Válasz erre
Szia Laci
Akkor ebből nem sok repkedett . érdekes a 4 fegyvertartó rajta .
Rumcájsz_52 369407 2008. október 10. 22:10
Válasz erre
21PFSz-ből átalakitott 21R felderitő-prototipus, a gépszám meg azért "78", mert a Je-7 tipus nyolcadik példánya
migi 369406 2008. október 10. 21:57
Válasz erre
21r_p
21r_p

Sziasztok urak
Szokás szerint egy érdekes változat képét találtam ,
sainz 369405 2008. október 10. 21:20
Válasz erre
75
75

Egy szépen felújított MiG-21SzM(MF?), Bogorodszk(Nyizsnij Novgorodtól 20km):
sainz 369404 2008. október 10. 20:10
Válasz erre
flagon 369403 2008. október 9. 18:13
Válasz erre
docu0011
docu0011
docu0011
docu0011
docu0013
docu0013

rsz-2u,rsz-2usz
Nyugger 369402 2008. október 8. 22:25
Válasz erre
Monox!

A jelenleg Kecskeméten lévő volt taszári gépek, szerintem mind itt maradnak a következő rep.napig. Ha leltárilag nézem a dolgot Szolnokon nincs 21bis-ap, itt van három is! A Szu-22M3 idegen egy vadászrepülő bázison. A még Taszáron maradt gépek MiG-15bis, 19PM, 21F13, 21PF sorsa, hová kerülése bizonytalan. Nagyon sajnálnám, ha nem maradna gép a volt bázis melletti katonai lakótelepen. A helyiek egy kicsit felszívhatnák magukat, mégis csak volt ott egy, nem is akármilyen repülőezred! /nem nagyon megbántva a másik kettőt, bocs csak a maradékot/ A légvár építés végére hagytam a kecskeméti és feltélezhetően 'az idők végéig' megmaradó egyetlen vre. múzeális gépeinek sorsát. Idén nem lettek kiállítva a repnapon nagyon remélem, hogy 2009-ben megfiatalodva, /nem festve/ láthatjuk a MiG-15bis, 17PF, 21F13-s gépeket. A csapathoz tartozik a 21MF-4408, és természetesen hamarosan csatlakozhatna 1-1 L-39ZO és MiG-29B/UB is.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.