<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
zoli1989 | Adatlap | 369427 | 2008. október 12. 10:40 | ![]() | |
Úh, ez egy rendkívül szomorú kép. 3 éve vonták ki a gépeket a hadrendből, és már itt állnak. Előzmény: (369426) Monox 2008. október 12. 10:06 | |||||
Monox | Adatlap | 369426 | 2008. október 12. 10:06 | ![]() | |
Maliba a Csehektől az 5512-es MF és a 9341-es UM került el. Furcsa, hogy a felségjel és a szám is a helyén maradt a szállításra. A sainz által ajámlott film megvan itthon régebb óta és én is alapműnek tartom. Viszont ha alaposabban megnézzük a benne repülő gépek oldalszámát akkor nagyon, de nagyon szomorúak leszünk, ha megnézzük az alábbi fotót... | |||||
opetrovics | Adatlap | 369425 | 2008. október 12. 09:27 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 369424 | 2008. október 11. 21:34 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 369423 | 2008. október 11. 21:19 | ![]() | |
Én csak két fotóra emlékszem, amikor a cseheknél berakják őket a szállítógépbe. | |||||
notarius | Adatlap | 369422 | 2008. október 11. 20:54 | ![]() | |
És azokról nincs semmi info? Csak szöveges utalást találtam róluk. | |||||
sainz | Adatlap | 369421 | 2008. október 11. 20:16 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 369420 | 2008. október 11. 19:58 | ![]() | |
Ez sokkal régebbi fotó, bis-ek. Több helyen azt írták, ezek már a 90-es évek eleje óta nem repültek. Tavaly Októberben leesett egy 21-es Maliban, az gondolom már az ex-cseh MF-ek egyike volt. | |||||
notarius | Adatlap | 369419 | 2008. október 11. 19:45 | ![]() | |
Bakker, most látom csak, hogy itt van lentebb. :) | |||||
notarius | Adatlap | 369418 | 2008. október 11. 19:44 | ![]() | |
Hello! Az ex-cseh, és jelenleg Maliban üzemelő MF-ekről nincs valakinek fotója? | |||||
migi | Adatlap | 369417 | 2008. október 11. 19:42 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 369416 | 2008. október 11. 19:29 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 369415 | 2008. október 11. 18:54 | ![]() | |
Az első hírek 12 gépről szóltak. Aztán 6, 5 ex Lengyel AF, 1 Lengyel Navy. Később belorusz gépek is szóba kerültek - hogy mennyi, arról nem tudni.Lehet hogy csak alkatrésznek. De ezek még mind 2003-ban szivárogtak ki egy 99-es "üzletről". Az utolsó info a 4, ezt egy lengyel írta, aki - elvileg - ott volt az átadásnál. Szerintem ez a ténylegesen modernizált gépekre vonatkozik.Vagy nem. Afrika továbbra is "sötét" Volt olyan is, ahol azt írták egyenesen Izraelbe mentek a lengyel bis-ek. Ugyanakkor ott a fotó Ugandában, háttérben a Líbiából származó L-39-ek. Mindenhol 1 UM-ről írnak, erre most feltettél egy fotót másikról. Szerintem mindkettő izraeli festést visel, de a szürke biztosan. Fog ez még változni... | |||||
Lacy | Adatlap | 369414 | 2008. október 11. 18:41 | ![]() | |
Lacy | Adatlap | 369413 | 2008. október 11. 18:35 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 369412 | 2008. október 11. 13:39 | ![]() | |
Ugandában még repül: 1999-ban Lengyelországtól vásároltak 1.5 millió US Dollárért 4xMiG-21bis-t egy további MiG-21UM-el együtt. Ezen gépek modernizálását az izraeli IAI cég vállalta a MiG-21-2000 standard szerint, potom 25 millió US Dollár áron: www.airliners.net/open.file/0724024/L/ www.airliners.net/photo/Uganda%20-%20Air%20Force/Mikoyan-Gurevich%20MiG-21.../0724023/L/&width=1024&height=780&sok=WHERE__%28airline_%3D_%27Uganda_-_Air_Force%27%29_&sort=_order_by_photo_id_DESC_&photo_nr=2&prev_id=0724024&next_id=0504731 Külön érdekesség a törzshátsórész alján az infra(dipól?)szóró berendezés. Szintén nem mindennapos, hogy Izraelbe küldték pilótáikat képzésre és nem valamelyik szovjet utódállamba. 2000 Novemberében 15 ugandai pilóta érkezett Tel Aviv-ba, 1 éves képzésre. Szakértők szerint ezek a modernizált bis-ek regionális légifölényt biztosítanak Uganda számára a térségben, a gépek alacsony száma ellenére. 1974-ben 30 ugandai pilóta kapott képzést a Szovjetúnióban MiG-21 típusra, ezt követően rövid ideig repültek otthon, majd az Idi Amin Dada rezsim összeomlása után a Líbiai Légierőben! folytatták pályafutásukat. 2003-ban közülük néhányan hazatértek és tovább repülnek. Az eddigi híradások szerint egy bis-t vesztettek el egy baleset során 2003-ban, a gép a Viktória-Tóba zuhant, feltehetően orosz pilótával a kabinjában. Ezen az orosz fotó megosztó site-on találtam egy képet, ami valószínűleg a baloldali nézete az egyetlen Izraelben felújított UM-nek: foto.mail.ru/mail/henry_graff/1/2.html Lassan-lassan összeáll egy pontos kamó egy egzotikus 21-esről... Akit érdekel, az airlinesr.net -en megtalálja a régi ugandai MiG-21MF-eket. Azok között valószínűleg találni olyat, amit az entebbei túszmentő akció során izraeli kommandósok rongáltak meg. | |||||
opetrovics | Adatlap | 369411 | 2008. október 11. 12:28 | ![]() | |
Sziasztok! Építésből megmaradt 1:32-es léptékű,póttartályok,fegyverek,figurák,hajtómű kocsi,matricák...stb,szívesen oda adnám,annak akinek szüksége van rá. Pénzt NEM kérek érte, esetleg 1:32-es Magyar, régi,vagy új felségjelzés,számok érdekelnének, de nem feltétlenül csak ezekért adnám oda. Az adatlapomon van kép is nézzétek, meg, ha valakit érdekel,írjon a freemail-emre, vagy opetrovics@globonet.hu | |||||
migi | Adatlap | 369410 | 2008. október 11. 09:59 | ![]() | |
Nekem pidig a gép tetszett meg felveszem a készitendő gépek listájára . | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 369409 | 2008. október 10. 22:54 | ![]() | |
helló migi Ez volt az első négy-fegyverfüggesztős 21-es változat, mivel a törzs alá felderitő-konténert függesztettek, találni kellett egy helyet a póttanknak is, és addig keresgéltek mig találtak, mindjárt kettőt is. Ez annyira megtetszett minden érintettnek, hogy ettől kezdve minden együléses 21 csak ilyen kivitelben készült. üdv L. | |||||
migi | Adatlap | 369408 | 2008. október 10. 22:35 | ![]() | |
Szia Laci Akkor ebből nem sok repkedett . érdekes a 4 fegyvertartó rajta . | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 369407 | 2008. október 10. 22:10 | ![]() | |
21PFSz-ből átalakitott 21R felderitő-prototipus, a gépszám meg azért "78", mert a Je-7 tipus nyolcadik példánya | |||||
migi | Adatlap | 369406 | 2008. október 10. 21:57 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 369405 | 2008. október 10. 21:20 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 369404 | 2008. október 10. 20:10 | ![]() | |
flagon | Adatlap | 369403 | 2008. október 9. 18:13 | ![]() | |
Nyugger | Adatlap | 369402 | 2008. október 8. 22:25 | ![]() | |
Monox! A jelenleg Kecskeméten lévő volt taszári gépek, szerintem mind itt maradnak a következő rep.napig. Ha leltárilag nézem a dolgot Szolnokon nincs 21bis-ap, itt van három is! A Szu-22M3 idegen egy vadászrepülő bázison. A még Taszáron maradt gépek MiG-15bis, 19PM, 21F13, 21PF sorsa, hová kerülése bizonytalan. Nagyon sajnálnám, ha nem maradna gép a volt bázis melletti katonai lakótelepen. A helyiek egy kicsit felszívhatnák magukat, mégis csak volt ott egy, nem is akármilyen repülőezred! /nem nagyon megbántva a másik kettőt, bocs csak a maradékot/ A légvár építés végére hagytam a kecskeméti és feltélezhetően 'az idők végéig' megmaradó egyetlen vre. múzeális gépeinek sorsát. Idén nem lettek kiállítva a repnapon nagyon remélem, hogy 2009-ben megfiatalodva, /nem festve/ láthatjuk a MiG-15bis, 17PF, 21F13-s gépeket. A csapathoz tartozik a 21MF-4408, és természetesen hamarosan csatlakozhatna 1-1 L-39ZO és MiG-29B/UB is. | |||||
Monox | Adatlap | 369401 | 2008. október 8. 20:54 | ![]() | |
Nyugger! Remélem, hogy lesz sok szép fotó róluk, tömegmentes, sőt abban is bizakodok, hogy talán nekem is lehetőségem tömeg nélkül látni őket! Mindenkinek gratulálok, aki ebben a munkában részt vesz. Azt hallottam, hogy az egykori taszári gépek átköltöznek szolnokra, hisz eleve is nekik szánták. Mit tudsz erről? A bázis bizonyosan marad a helyén. | |||||
Monox | Adatlap | 369400 | 2008. október 8. 20:51 | ![]() | |
Búza! Ne aggódj már alig rohad ott valami, ami még van az sem lesz már sokat... Sainz! Miután a "vörös csillag buzéria" pont egy olyan sztori, mint pl. a szlovák-magyar szembenállás éppen ezért garancia van rá, hogy sosem fog abbamaradni. Hogy mennyire él és van azt jól szemléltetni az az 1995-ben történt eset, amikor Németország legnevesebb makettversenyén diszkvalifikálták az abszolult esélyest, egy 1/48-as Me-109-est mert a történelmi hűséget követve a svancon volt a horogkereszt... (Németek, Németországban!) Aztán minden lapon megjelent egy olyan verzió, amikor a horogkereszt közepében egy szürke kör volt, félig takarva az egészet. Ez nem volt támadható. És ezért nem értem, hogy kik milyen alapon támadják a szocialista felségjelünket, hiszen az (ha tetszik, ha nem) NEM vörös csillagot ábrázol. Széle van és több szín is van pont a geometriai közepén. Ha ez gáz, akkor pl. Karácsonykor sem szabadna semmit árulni és ábrázolni vörös színű csillaggal, hiszen az önkényuralmi jelkép... Már az is az eszembe jutott, hogy a csillagban a vörös színt a fehér keret vastagságában egy belső vörös széllel kéne helyettesíteni a többi rész maradjon üres. Hiszen az sem vörös csillag már. Mindenesetre jó lenne egy szürke csillagos bisz is, nem tudom, hogy gondolt-e erre valaki. | |||||
sainz | Adatlap | 369399 | 2008. október 8. 20:09 | ![]() | |
Talán előbb-utóbb elmúlik ez a "vörös csillag buzéria", és lehet nekünk egyszer majd egy gyönyörű szürke MiG-21bis-ünk is. Én azt sem bánnám ha ék felségjelű lenne, habár az történelemhamisítás...:)) | |||||
Nyugger | Adatlap | 369398 | 2008. október 8. 19:32 | ![]() | |
Na, akkor ez a reklám helye : kértünk és kaptunk engedélyt a felújított gépek fotózására, hogy tömegmentesen is meglegyen. Egy kicsit bővebben szeretnénk írni a Lé.Jü.-ről, tevékenységéről ezért egy kis türelmet kérek még. Ismerve magunkat több száz kép lesz majd, letölthetően a hunaviaponthu-n. Lehetőségeinket kihasználva öröm-fotóztunk is egy picit. | |||||
Topi | Adatlap | 369397 | 2008. október 8. 19:00 | ![]() | |
borisz | Adatlap | 369396 | 2008. október 8. 18:44 | ![]() | |
Ügyesek a restaurátorok, jó az ilyet látni nagyon, nem csak a pusztulást, az enyészetet! | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 369395 | 2008. október 8. 18:01 | ![]() | |
Nem tudok betelni vele. Errol es a tobbi rendbehozott geprol vannak esetleg tovabbi fotoid? | |||||
buza | Adatlap | 369394 | 2008. október 8. 17:40 | ![]() | |
Győnyörű! A szívem sajog azért a sok másikért, amelyik ott rohad Pápán a szabad ég alatt. | |||||
Nyugger | Adatlap | 369393 | 2008. október 8. 17:22 | ![]() | |
A MH Légijármű Javító munkájának az eredménye. Egyenlőre senki sem tudja, hogy mi lesz az itt tárolt gépek sorsa. Egy része biztosan marad, egy része elvileg Szolnokra rerül/ne/. Ebben az évben az alábbi gépeket hozták rendbe, festették újra:Szu-22M3-01,MiG-23MF-10,MiG-21MF-4408,MiG-21bis-ap-1900 és a 5721-s, Ka-26-505, Mi-2-8911, Cápetin maradt a 2. festése. Az 5721-ben nincs hmü. ezért áll így. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 369392 | 2008. október 8. 17:11 | ![]() | |
Csodálatos látvány, gratula mindenkinek, aki résztvett a felújitásban. A súlya meg attól ilyen könnyű /mármint hogy ilyen magasan tartja magát, a futóművek ki vannak rugózva/, hogy ki van épitve belőle minimum a hajtómű és a fúvócső meg a gépágyú is, ez pedig több mint egy tonna minusz /legalábbis a keméti repnapon még ilyen hiányokkal állt a szállitókocsin/. | |||||
Monox | Adatlap | 369391 | 2008. október 8. 13:21 | ![]() | |
Szép munka volt. ÖRülök, hogy valami épül is végre és nemcsak elmúlik... Remélem látható marad a nagyközönség számára és nemcsak évente/2 évente egyszer... | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 369390 | 2008. október 8. 08:27 | ![]() | |
Ez igen! Kik csinaltak es mi a terv vele? | |||||
Tibcsi | Adatlap | 369389 | 2008. október 8. 05:43 | ![]() | |
Gyönyörű lett! :) Nagyon könnyű lehet, mert (nekem úgy tűnik) elég magasan áll. :) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 369388 | 2008. október 8. 05:41 | ![]() | |
Kösz az infót. Akkor fix, hogy MF volt. :) | |||||
Nyugger | Adatlap | 369387 | 2008. október 7. 22:55 | ![]() | |
Nyugger | Adatlap | 369386 | 2008. október 7. 22:53 | ![]() | |
Monox | Adatlap | 369385 | 2008. október 7. 21:36 | ![]() | |
Ismereteim szerint a K-5-ös tipuscsalád rakétáit (K-5, M, MS) csak a MiG-21MF-ig alakalmazták, a biszekhez, legalábbis magyarországon nem rendszeresítették a típust. | |||||
sainz | Adatlap | 369384 | 2008. október 7. 15:30 | ![]() | |
Háát...szerintem nem. Kővári úrnál is becsúsznak néha hibák - mint mindenkinél - de azért RSz2-USz-el nem keverné össze. Különösképp, mivel a PF-ről szóló részben alaposan taglalta ezt a fegyvert is. www.airwar.ru/weapon/avv/k5m.html | |||||
Tibcsi | Adatlap | 369383 | 2008. október 7. 15:17 | ![]() | |
Ugyanezzel a tipussal nem, de egy K-5-öst láttam függesztve 21-esen (MF, vagy bis, ne kérdezd, akkor még nem láttam a különbséget köztük. :)). Ez 1990-ben volt egy kecskeméti nyílt nap alkalmával. Még le is fényképeztem. Nem lehet, hogy ezzel keverték a cikkben? (a kép csak illusztráció, a netről van) | |||||
sainz | Adatlap | 369382 | 2008. október 7. 15:09 | ![]() | |
www.airwar.ru/weapon/avv/k55.html A Top Gun 1997-10 számában Kővári László MiG-21 cikksorozatának 21bis-ről írott részében megemlíti ezt a fegyvert: " A "jól értesültek" viszont álították, hogy az akár 8g-nél is indítható rakéta rendszerben áll, csak az "M" készletben raktárban tárolják " Találkozott valaki élőben ezzel a fegyverrel? Pletyka vagy valóság a rendszeresítése? | |||||
sainz | Adatlap | 369381 | 2008. október 1. 11:18 | ![]() | |
Karesz! És mit gondolsz a festéséről? A fakó alap lehet tököli? Bár az oldalszámnál nem igazán látszik(egyértelműen) hogy lemosták, átfesteték volna, mielőtt rákerült a sárga. Érdekes, Chojna-n is csak egy század volt púpos, kettő pedig SzT. | |||||
vandork | Adatlap | 369380 | 2008. október 1. 10:06 | ![]() | |
Ez a gép egy MiG-21SzT. Konkrétan ez a gép Tökölön repült, 1982-ben átadták a lievardeieknek, onnan a repiskolába került. Kb. 8 gép sorsa így tisztázott, hova kerültek Tökölről. Tökölön két századnyi SzT és egy század SzMT repült 81 végéig (addigra megjöttek a biszek). | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 369379 | 2008. október 1. 08:50 | ![]() | |
Érdekes állapot a "33" sz. gépnél, kerékcsere közben, a bal főfutón már csak a fékagy van a féltengelyen, régi kerék leszerelve, az új még csak valahol útban ide, és csak a bal szárny van megemelve. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 369378 | 2008. október 1. 08:37 | ![]() | |
sainz a méret-adat pontos, az esti hozzászólás meg a héten nem működik, mert okos főnökeink kitalálták a kétműszakos munkarendet, és a héten éppen délutános vagyok, szóval gépközelben és éberen csak délelőtt vagyok üdv R. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |