<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
opetrovics | Adatlap | 369443 | 2008. október 13. 20:36 | ||
96'-97' Pápa-Kup, RT7. Diktor. Előzmény: (369441) mig23papa 2008. október 13. 20:31 | |||||
opetrovics | Adatlap | 369442 | 2008. október 13. 20:35 | ||
Szia mig23papa Sajnos, a gépemen nincs róla kép. Köszönöm, a szakmai útbaigazítást. Üdv! Egyébként, most tervezek egy Mig-23 MF-t építeni 1:48-as léptékben, csak még nem tudom melyik legyen. Egy biztos, régi felségjel, festés...az első lesz, amit fújni szeretnék. Esetleg javaslat? | |||||
mig23papa | Adatlap | 369441 | 2008. október 13. 20:31 | ||
hol voltál katona és mikor pontosan? | |||||
mig23papa | Adatlap | 369440 | 2008. október 13. 20:29 | ||
heló opetrovics szerintem ismerem a faterod, bár ha tennél fel róla is képet, tisztább lenne a kép "katapult kioldó időzítő" ha jól emlékszem ez a KPA időautómata, ami az ernyőt nyitja ki a beállított idő után | |||||
Monox | Adatlap | 369439 | 2008. október 13. 19:45 | ||
...illetve a 2516-os hozzászólásra válaszként. | |||||
Monox | Adatlap | 369438 | 2008. október 13. 19:44 | ||
Így van. Végülis aztán Taszáron érte utol a végzete utolsóként a gépek közül. | |||||
opetrovics | Adatlap | 369437 | 2008. október 13. 15:14 | ||
Szia, mig23papa! Igen, Ő a faterom. Esetleg ismered? Képet tettem,a "katapult kioldó időzítő"-ről, az adatlapomra. (ha esetleg tévednék, a nevét illetően, bocs, nem vagyok szakember) | |||||
Yeagger | Adatlap | 369436 | 2008. október 13. 12:17 | ||
Hali Monox! Köszi szépen! Akkor megerősítettél az elméletemben.Mert az álló hajtóművel leszállt 502-es is Pápáról ment a Pg-be. Aprópó szerdán jön a magyar felségjel hozzá:))) Mégegyszer köszi! | |||||
mig23papa | Adatlap | 369435 | 2008. október 13. 09:36 | ||
opetrovics Heló, a Petrovics Laci a faterod? Mi az a "katapult kioldó időzítő" ? | |||||
migi | Adatlap | 369434 | 2008. október 12. 20:00 | ||
Hát én is azt keresgélem vagy felülnézeti képeket . | |||||
opetrovics | Adatlap | 369433 | 2008. október 12. 18:16 | ||
Üdv, Migi! Örülök, ha valamivel én is hozzá tudtam járulni, a történethez.Terveim között van ez a gép is, de nem találok hozzá rajzot...ha esetleg tudnál segíteni... Köszönettel: opetrovics@globonet.hu | |||||
migi | Adatlap | 369432 | 2008. október 12. 18:03 | ||
Szia Én keresgéltem mi történt a géppel mert szerettem volna a festéséhez anyagot gyüjteni , Szucsán András megirta nekem a katapultálás teljes történetét , valamelyik oldalra fel is tettem .Köszi hogy leveleddel ki egészitetted a történetet , üdv: migi | |||||
Monox | Adatlap | 369431 | 2008. október 12. 17:52 | ||
Yeager! 1964-ben 14 gép érkezett Pápára: 406,407,408,409 és 501-től 510-ig terjedő oldalszámok érkeztek (Szokás őket a 4.-es és 5.-ös szériának is nevezni. Taszárra egy év múlva érkeztek meg a 15.-ös és 16.-os széria gépei. | |||||
opetrovics | Adatlap | 369430 | 2008. október 12. 17:18 | ||
Szia, Búza! Most,hogy kicsit szemezgettem,találtam rá,hogy Téged érdekel, mi történt a 35-ös UM-el. Nos, amit én tudok,az annyi, hogy abban az időben faterom reptette azt a gépet. Délután ment repülésre, mi meg otthon hallgattuk az Orion rádiónkon, hogy a pilóta és repvez miről beszélgetnek.Teltek az órák, a gépek fel le szálltak, mi is mással foglalkoztunk, maj egyszer csak furcsa lett, hogy legalább fél órája nem szállt fel egy gép sem. Aztán csengettek, és jött egy sorkatona(nem volt telefonunk), és közölte, hogy faterom a tervezettnél később fog haza jönni, mert közbe jött valami. Másnap reggel jött csak haza, és kérdeztük is egyből mi történt. Elmondta, hogy kora délután a gépével semmi probléma nem volt, fel s le szállt folyamatosan, aztán az utolsó körére indult. Megkezdte a felszállást,elhagyta a betont, aztán nagy láng, kb.40m-es magasságban, látta, ahogy a Szucsány Andrásék kattintanak.Megnyugodott, mert túl élték, s a gép nem lakott területre zuhant, de szinte azonnal elkezdték kihallgatni, és ez eltartott reggelig. Végül is, meg állapították, hogy anyagfáradás miatt, az egyik turbinalapát elszabadult, végigverte sort, beállította a forgást és ennyi. Faterom, a mai napig otthon őrzi a katapult kioldó időzítőét, és egy turbina lapátot. Hát ennyi. | |||||
Yeagger | Adatlap | 369429 | 2008. október 12. 15:00 | ||
Persz tudom, h az MF-ek érkezésével összevonták őket Taszáron de az a 64-75 ig Pápán repülő 12 gép érdekelne. Mégegyszer Köszi! | |||||
Yeagger | Adatlap | 369428 | 2008. október 12. 12:31 | ||
Szia Laci! Jáger Barnabás vagyok Pápáról. Épp most pofozok helyre egy 21 Pf-et 48-as méretben.Van valami infód arról, h milyen oldalszámmal voltak itt Pápán a pf-ek? Mert jelenleg az 506-oson gondolkozom de sajna sok "hazai" kép nem áll rendelkezésre a neten a legtöbb taszári. Köszi! | |||||
zoli1989 | Adatlap | 369427 | 2008. október 12. 10:40 | ||
Úh, ez egy rendkívül szomorú kép. 3 éve vonták ki a gépeket a hadrendből, és már itt állnak. | |||||
Monox | Adatlap | 369426 | 2008. október 12. 10:06 | ||
Maliba a Csehektől az 5512-es MF és a 9341-es UM került el. Furcsa, hogy a felségjel és a szám is a helyén maradt a szállításra. A sainz által ajámlott film megvan itthon régebb óta és én is alapműnek tartom. Viszont ha alaposabban megnézzük a benne repülő gépek oldalszámát akkor nagyon, de nagyon szomorúak leszünk, ha megnézzük az alábbi fotót... | |||||
opetrovics | Adatlap | 369425 | 2008. október 12. 09:27 | ||
sainz | Adatlap | 369424 | 2008. október 11. 21:34 | ||
sainz | Adatlap | 369423 | 2008. október 11. 21:19 | ||
Én csak két fotóra emlékszem, amikor a cseheknél berakják őket a szállítógépbe. | |||||
notarius | Adatlap | 369422 | 2008. október 11. 20:54 | ||
És azokról nincs semmi info? Csak szöveges utalást találtam róluk. | |||||
sainz | Adatlap | 369421 | 2008. október 11. 20:16 | ||
sainz | Adatlap | 369420 | 2008. október 11. 19:58 | ||
Ez sokkal régebbi fotó, bis-ek. Több helyen azt írták, ezek már a 90-es évek eleje óta nem repültek. Tavaly Októberben leesett egy 21-es Maliban, az gondolom már az ex-cseh MF-ek egyike volt. | |||||
notarius | Adatlap | 369419 | 2008. október 11. 19:45 | ||
Bakker, most látom csak, hogy itt van lentebb. :) | |||||
notarius | Adatlap | 369418 | 2008. október 11. 19:44 | ||
Hello! Az ex-cseh, és jelenleg Maliban üzemelő MF-ekről nincs valakinek fotója? | |||||
migi | Adatlap | 369417 | 2008. október 11. 19:42 | ||
sainz | Adatlap | 369416 | 2008. október 11. 19:29 | ||
sainz | Adatlap | 369415 | 2008. október 11. 18:54 | ||
Az első hírek 12 gépről szóltak. Aztán 6, 5 ex Lengyel AF, 1 Lengyel Navy. Később belorusz gépek is szóba kerültek - hogy mennyi, arról nem tudni.Lehet hogy csak alkatrésznek. De ezek még mind 2003-ban szivárogtak ki egy 99-es "üzletről". Az utolsó info a 4, ezt egy lengyel írta, aki - elvileg - ott volt az átadásnál. Szerintem ez a ténylegesen modernizált gépekre vonatkozik.Vagy nem. Afrika továbbra is "sötét" Volt olyan is, ahol azt írták egyenesen Izraelbe mentek a lengyel bis-ek. Ugyanakkor ott a fotó Ugandában, háttérben a Líbiából származó L-39-ek. Mindenhol 1 UM-ről írnak, erre most feltettél egy fotót másikról. Szerintem mindkettő izraeli festést visel, de a szürke biztosan. Fog ez még változni... | |||||
Lacy | Adatlap | 369414 | 2008. október 11. 18:41 | ||
Lacy | Adatlap | 369413 | 2008. október 11. 18:35 | ||
sainz | Adatlap | 369412 | 2008. október 11. 13:39 | ||
Ugandában még repül: 1999-ban Lengyelországtól vásároltak 1.5 millió US Dollárért 4xMiG-21bis-t egy további MiG-21UM-el együtt. Ezen gépek modernizálását az izraeli IAI cég vállalta a MiG-21-2000 standard szerint, potom 25 millió US Dollár áron: www.airliners.net/open.file/0724024/L/ www.airliners.net/photo/Uganda%20-%20Air%20Force/Mikoyan-Gurevich%20MiG-21.../0724023/L/&width=1024&height=780&sok=WHERE__%28airline_%3D_%27Uganda_-_Air_Force%27%29_&sort=_order_by_photo_id_DESC_&photo_nr=2&prev_id=0724024&next_id=0504731 Külön érdekesség a törzshátsórész alján az infra(dipól?)szóró berendezés. Szintén nem mindennapos, hogy Izraelbe küldték pilótáikat képzésre és nem valamelyik szovjet utódállamba. 2000 Novemberében 15 ugandai pilóta érkezett Tel Aviv-ba, 1 éves képzésre. Szakértők szerint ezek a modernizált bis-ek regionális légifölényt biztosítanak Uganda számára a térségben, a gépek alacsony száma ellenére. 1974-ben 30 ugandai pilóta kapott képzést a Szovjetúnióban MiG-21 típusra, ezt követően rövid ideig repültek otthon, majd az Idi Amin Dada rezsim összeomlása után a Líbiai Légierőben! folytatták pályafutásukat. 2003-ban közülük néhányan hazatértek és tovább repülnek. Az eddigi híradások szerint egy bis-t vesztettek el egy baleset során 2003-ban, a gép a Viktória-Tóba zuhant, feltehetően orosz pilótával a kabinjában. Ezen az orosz fotó megosztó site-on találtam egy képet, ami valószínűleg a baloldali nézete az egyetlen Izraelben felújított UM-nek: foto.mail.ru/mail/henry_graff/1/2.html Lassan-lassan összeáll egy pontos kamó egy egzotikus 21-esről... Akit érdekel, az airlinesr.net -en megtalálja a régi ugandai MiG-21MF-eket. Azok között valószínűleg találni olyat, amit az entebbei túszmentő akció során izraeli kommandósok rongáltak meg. | |||||
opetrovics | Adatlap | 369411 | 2008. október 11. 12:28 | ||
Sziasztok! Építésből megmaradt 1:32-es léptékű,póttartályok,fegyverek,figurák,hajtómű kocsi,matricák...stb,szívesen oda adnám,annak akinek szüksége van rá. Pénzt NEM kérek érte, esetleg 1:32-es Magyar, régi,vagy új felségjelzés,számok érdekelnének, de nem feltétlenül csak ezekért adnám oda. Az adatlapomon van kép is nézzétek, meg, ha valakit érdekel,írjon a freemail-emre, vagy opetrovics@globonet.hu | |||||
migi | Adatlap | 369410 | 2008. október 11. 09:59 | ||
Nekem pidig a gép tetszett meg felveszem a készitendő gépek listájára . | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 369409 | 2008. október 10. 22:54 | ||
helló migi Ez volt az első négy-fegyverfüggesztős 21-es változat, mivel a törzs alá felderitő-konténert függesztettek, találni kellett egy helyet a póttanknak is, és addig keresgéltek mig találtak, mindjárt kettőt is. Ez annyira megtetszett minden érintettnek, hogy ettől kezdve minden együléses 21 csak ilyen kivitelben készült. üdv L. | |||||
migi | Adatlap | 369408 | 2008. október 10. 22:35 | ||
Szia Laci Akkor ebből nem sok repkedett . érdekes a 4 fegyvertartó rajta . | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 369407 | 2008. október 10. 22:10 | ||
21PFSz-ből átalakitott 21R felderitő-prototipus, a gépszám meg azért "78", mert a Je-7 tipus nyolcadik példánya | |||||
migi | Adatlap | 369406 | 2008. október 10. 21:57 | ||
sainz | Adatlap | 369405 | 2008. október 10. 21:20 | ||
sainz | Adatlap | 369404 | 2008. október 10. 20:10 | ||
flagon | Adatlap | 369403 | 2008. október 9. 18:13 | ||
Nyugger | Adatlap | 369402 | 2008. október 8. 22:25 | ||
Monox! A jelenleg Kecskeméten lévő volt taszári gépek, szerintem mind itt maradnak a következő rep.napig. Ha leltárilag nézem a dolgot Szolnokon nincs 21bis-ap, itt van három is! A Szu-22M3 idegen egy vadászrepülő bázison. A még Taszáron maradt gépek MiG-15bis, 19PM, 21F13, 21PF sorsa, hová kerülése bizonytalan. Nagyon sajnálnám, ha nem maradna gép a volt bázis melletti katonai lakótelepen. A helyiek egy kicsit felszívhatnák magukat, mégis csak volt ott egy, nem is akármilyen repülőezred! /nem nagyon megbántva a másik kettőt, bocs csak a maradékot/ A légvár építés végére hagytam a kecskeméti és feltélezhetően 'az idők végéig' megmaradó egyetlen vre. múzeális gépeinek sorsát. Idén nem lettek kiállítva a repnapon nagyon remélem, hogy 2009-ben megfiatalodva, /nem festve/ láthatjuk a MiG-15bis, 17PF, 21F13-s gépeket. A csapathoz tartozik a 21MF-4408, és természetesen hamarosan csatlakozhatna 1-1 L-39ZO és MiG-29B/UB is. | |||||
Monox | Adatlap | 369401 | 2008. október 8. 20:54 | ||
Nyugger! Remélem, hogy lesz sok szép fotó róluk, tömegmentes, sőt abban is bizakodok, hogy talán nekem is lehetőségem tömeg nélkül látni őket! Mindenkinek gratulálok, aki ebben a munkában részt vesz. Azt hallottam, hogy az egykori taszári gépek átköltöznek szolnokra, hisz eleve is nekik szánták. Mit tudsz erről? A bázis bizonyosan marad a helyén. | |||||
Monox | Adatlap | 369400 | 2008. október 8. 20:51 | ||
Búza! Ne aggódj már alig rohad ott valami, ami még van az sem lesz már sokat... Sainz! Miután a "vörös csillag buzéria" pont egy olyan sztori, mint pl. a szlovák-magyar szembenállás éppen ezért garancia van rá, hogy sosem fog abbamaradni. Hogy mennyire él és van azt jól szemléltetni az az 1995-ben történt eset, amikor Németország legnevesebb makettversenyén diszkvalifikálták az abszolult esélyest, egy 1/48-as Me-109-est mert a történelmi hűséget követve a svancon volt a horogkereszt... (Németek, Németországban!) Aztán minden lapon megjelent egy olyan verzió, amikor a horogkereszt közepében egy szürke kör volt, félig takarva az egészet. Ez nem volt támadható. És ezért nem értem, hogy kik milyen alapon támadják a szocialista felségjelünket, hiszen az (ha tetszik, ha nem) NEM vörös csillagot ábrázol. Széle van és több szín is van pont a geometriai közepén. Ha ez gáz, akkor pl. Karácsonykor sem szabadna semmit árulni és ábrázolni vörös színű csillaggal, hiszen az önkényuralmi jelkép... Már az is az eszembe jutott, hogy a csillagban a vörös színt a fehér keret vastagságában egy belső vörös széllel kéne helyettesíteni a többi rész maradjon üres. Hiszen az sem vörös csillag már. Mindenesetre jó lenne egy szürke csillagos bisz is, nem tudom, hogy gondolt-e erre valaki. | |||||
sainz | Adatlap | 369399 | 2008. október 8. 20:09 | ||
Talán előbb-utóbb elmúlik ez a "vörös csillag buzéria", és lehet nekünk egyszer majd egy gyönyörű szürke MiG-21bis-ünk is. Én azt sem bánnám ha ék felségjelű lenne, habár az történelemhamisítás...:)) | |||||
Nyugger | Adatlap | 369398 | 2008. október 8. 19:32 | ||
Na, akkor ez a reklám helye : kértünk és kaptunk engedélyt a felújított gépek fotózására, hogy tömegmentesen is meglegyen. Egy kicsit bővebben szeretnénk írni a Lé.Jü.-ről, tevékenységéről ezért egy kis türelmet kérek még. Ismerve magunkat több száz kép lesz majd, letölthetően a hunaviaponthu-n. Lehetőségeinket kihasználva öröm-fotóztunk is egy picit. | |||||
Topi | Adatlap | 369397 | 2008. október 8. 19:00 | ||
borisz | Adatlap | 369396 | 2008. október 8. 18:44 | ||
Ügyesek a restaurátorok, jó az ilyet látni nagyon, nem csak a pusztulást, az enyészetet! | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 369395 | 2008. október 8. 18:01 | ||
Nem tudok betelni vele. Errol es a tobbi rendbehozott geprol vannak esetleg tovabbi fotoid? | |||||
buza | Adatlap | 369394 | 2008. október 8. 17:40 | ||
Győnyörű! A szívem sajog azért a sok másikért, amelyik ott rohad Pápán a szabad ég alatt. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |