/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
Tibcsi 369492 2008. október 21. 19:17
Válasz erre
Értem, köszi. :) Akkor ezekszerint a maketten csak a fékszárnyra, az SZPSZ-re és a fegyvertartók darabszámára kell figyelni? :)
migi 369491 2008. október 21. 19:06
Válasz erre
Végre, nem csak én vagyok egyedül mániákus 21 rajongó
PETI 369490 2008. október 21. 19:02
Válasz erre
Hát igen! Van itthon "néhány" a 144-es SMT-től a 48-as Academy-ig. De már a 32-esre is rákészültem egy FM kabinnal és matrinyával, csak még a makettről csúsztam le ezidáig...
Persze az egyik kedvenc típusom, életem nagy élménye. Pápai 21-esek, hajaj... :)
Yeagger 369489 2008. október 21. 18:18
Válasz erre
Hali Peti!

1/48 Mig-21 Pf Academy. Feldobtam egy kis feljavítókészlettel az Fm details szetjével.
Te is "huszonegyesezel"?:)
Rumcájsz_52 369488 2008. október 21. 18:18
Válasz erre
Külsőre semmi különbség a 21MF és a bisz változat szárnyai között, a fő eltérés a szerkezeti megerősitéseket jelenti, pl. a mellső segédtartó a korábbi tipusokon még D-16 duraluminiumból készült, a bisz-nél már acélból.
Tibcsi 369487 2008. október 21. 14:05
Válasz erre
Ha már szóba került: mi a különbség a kétféle szárny között? És ez mennyire számít egy maketten?
Monox 369486 2008. október 21. 13:44
Válasz erre
A szóban forgó repülőgépek a 904,905,906,907-es UM-ek. A bisz szárny léte annyit takar, hogy a lehetséges 3. és 4.-es pilonok függesztési pontjai a helyükön vannak és be vannak kábelezve, de a gyakorlatban a felfüggesztés nem lehetséges. Állítólag plombálva és lemezelve van a helyük. Lehetséges, hogy a szárny a gyártás költséghatékonysága miatt lett bisz, de azt is elképzelhetőnek tartom, hogy szerkezeti megerősítés miatt álltak át rá. Ismeretes, hogy a MiG-21MF-ig a gépek szárnyinak külső kb. 1 méteres része gyenge volt, rengeteg fáradásos repedést találtak rajtuk már az ipari javítást megelőzően is.
sainz 369485 2008. október 21. 12:09
Válasz erre
Igen, de ettől érdekes, ha bis-szárny, nem tart semeddig feltenni a két másik pilont.
A kérdés az, ha a szükség úgy hozta volna - vezetékelés ? - harcba tudtuk volna küldeni 4 infravörös rakétával ?
Tibcsi 369484 2008. október 21. 10:49
Válasz erre
Csak halkan merem mondani, mert már régen olvastam, de én úgy tudom, ezekre is csak két fegyvertartó volt felszerelve.
sainz 369483 2008. október 21. 10:03
Válasz erre
Volt 4(?) MiG-21UM amelyek MiG-21bis szárnyakkal felszerelve érkeztek hozzánk a szovjetektől.
Ez a fegyverzet szempontjából mit jelentett?
Ezek a gépek képesek voltak pl.4xR-3Sz hordozására, alkalmazására is?
Vagy csupán a gyártósoron ez került fel a gépekre, de képességekben nem jelentett előrelépést a sztandard UM-ekhez képest?
sainz 369482 2008. október 20. 19:27
Válasz erre
Untitled-Scanned-21
Untitled-Scanned-21
Untitled-Scanned-22
Untitled-Scanned-22

grrr...
sainz 369481 2008. október 20. 19:26
Válasz erre
bendzsi !

Akkor már csak az marad, hogy te állsz a létrán...:))
(vagy ő is sorállományú?)

De a pilótát biztosan felismered.
sainz 369480 2008. október 20. 18:39
Válasz erre
Inkább, Jó Estét !

2500 hsz...
Ahogy a nagyapám mondaná - " az embör feje nem káptalan".
Tibcsi 369479 2008. október 20. 18:25
Válasz erre
Kösz! Nekem meg jóreggelt! :-)))
sainz 369478 2008. október 20. 18:19
Válasz erre
Tibcsi 369477 2008. október 20. 17:37
Válasz erre
Jól látom, hogy ez egy "kétszínű" 21-es? A gerinctartályon zöld-barna kamó van, de a gép többi része fémszínű (vagy szürke)?
bendzsi 369476 2008. október 20. 16:14
Válasz erre
SAINZ

Kösz a képet de sajna nem én vagyok.
sainz 369475 2008. október 20. 12:29
Válasz erre
sainz 369474 2008. október 20. 09:47
Válasz erre
Untitled-Scanned-95_resize
Untitled-Scanned-95_resize

Bendzsi !

Ez nem te vagy véletlenül ?
A gép a 6305-ös, a fotó 1984.
SIG 369473 2008. október 19. 22:37
Válasz erre
Én csupán azt írtam le, amit tapsztaltam és nem volt benne semmi vetítés vagy arcoskodás. A KAP-3 azért van a katonai ernyőkön, mert mint az irományban az megtalálható, "az ugró eszméletvesztése esetén... bla-bla-bla". Mivel mi fegyverrel és felszereléssel ugrottuk többnyire, azért kellett a KAP, hogy ha valaki "bepörgött", akkor a cucc és a fegyver miatt nem biztos, hogy meg tudta volna állítani a forgást. Éppen ezért voltak 500 méterre beállítva a KAP-ok, amihez mi hozzá sem nyúlhattunk, csak fel kellett raknunk az ernyőre a hajtogatás során és kész. Viszont tényleg többször előfordult, hogy már nyitva volt az ernyőm, ereszkedtem lefelé (már vastagon 500 méter alatt) és akkor hallottam elkattanni a KAP-ot vagy mint írtam, már a földön szedtem össze az ernyőt és akkor csattant. Tényleg nem voltak egy megbízható ketyerék, de senki nem erre bízta az életét, hanem saját maga nyitotta az ernyőjét. Ufff, én beszéltem :)
sainz 369472 2008. október 19. 21:42
Válasz erre
1985-1
1985-1
1985-2
1985-2

Lengyel forumon akadtam a mieink fotóira, 1985:
opetrovics 369471 2008. október 19. 12:31
Válasz erre
Szia Bendzsi,

Én, pedig a nagyobbik fia vagyok! Most kezdtem újra, maketteket építeni, de folyamatosan gyüjtöttem minden rep.-el kapcslatos dolgot, főleg filmeket,képeket.Nem érdekelne az "Ég katonái", vagy a ..de inkább, ha érdekel ezt már privátban. opetrovics@globonet.hu-n.

Üdv:
bendzsi 369470 2008. október 19. 12:02
Válasz erre
Helló opetrovics

Munkatársak voltunk, mégpedig elég hosszú ideig.
opetrovics 369469 2008. október 18. 19:19
Válasz erre
Szia, Bendzsi!

Nago ismerős ez a név. Nem ismered véletlenül a Petrovics Lacit?
bendzsi 369468 2008. október 18. 18:48
Válasz erre
rumcájsz 52

igazad van buza. bocs!
Egy seggel csak egy lovat! még egyszer bocs.
buza 369467 2008. október 18. 18:18
Válasz erre
Bendzsi!
Szerintem olvasd el figyelmesen a 2530-ast!
Üdv: Búza
bendzsi 369466 2008. október 18. 16:54
Válasz erre
SIG és RUMCÁJSZ 52

Érdekes dolgokat állítotok, de ha ilyen bizonytalan működése lenne ezeknek a berende- téseknek akkor az ugrások nagy százaléka nem élvezet lenne és a katapultálások 99%-ka nem életmentés.Gondolj bele 500 m-en elromló gépet fel kellene vinni 3000 fölé, hogy lehessen katapultálni! Azért van kettő az ülésben,hogy vagy az idő vagy a magasság szerint működjön a rendszer. Nálunk mivel nincs prérink vagy sztyeppénk 3000 m alatt történtek a katapultálások emlékeim szerint nagy százalékban.
PETI 369465 2008. október 17. 12:58
Válasz erre
Szia Yeagger!

Megkérdezhetem, hogy mit építesz?
Yeagger 369464 2008. október 17. 10:35
Válasz erre
Ez így van! A három réteg együtt mégiscsak vastagabb. Bár mondjuk hirtelen felindulásból szidtam mert egy kis babrálással egész jó matricát tudtam belőle kreálni. CSak arra gondoltam ha már annyiba kerül mint egy makett akkor egybe is elkészíthették volna színelcsúszás nélkül. Végülis ez a cég profilja.
Óvatosan kell vele bánni!
notarius 369463 2008. október 16. 19:01
Válasz erre
Alapból vákony, de egyben háromszor olyan vastag. :(
Zebi 369462 2008. október 16. 12:18
Válasz erre
A másik oldalról nézve viszont így lehet elkerülni a színelcsúszást, a vékony anyagú matrica meg jól mutat a maketten. Mindennek van ára.
Yeagger 369461 2008. október 16. 12:16
Válasz erre
Basszus megjött a had magyar vonatkozású csillag és számsora.Csalódtam!
Azt hittem jó minőségű lesz. A csillag három részből való összerakása finoman szólva is gáz! Ráadásul gyűrődik és szakad.Még jó, hogy akciós volt:P Jól gondoljátok meg mielőtt beruháznátok egy illenre.

üdv!
Rob79 369460 2008. október 16. 11:28
Válasz erre
Szia Olivér! Igen válaszoltál a tegnapi levelemre! Én is írtam rá pár dolgot majd nézz rá! Üdv.:Robi
mig23papa 369459 2008. október 15. 21:14
Válasz erre
Abból idézem:

"A PPK-U, a KAP-3 és az AD-3 orosz gyártmányú ejtõernyõ nyitó automaták (biztosítókészülékek), arra az esetre
ha az ugró az adott magasságon – eszméletvesztés vagy óvatlanság miatt - nem nyitná az ernyõjét."
mig23papa 369458 2008. október 15. 21:12
Válasz erre
SIG

igen valóban KAP, idő és magasság autómata, nem KPA, olyan is van de az valami más,

de a bimetál nemigazán itt aktuális, az hőmérséklet változást érzékelő kettős fém "bi-metal" vasalóban is van,

a KAP - nál az időt egy vekkerhez hasonló szerkentyű produkálja, a magasságot meg valami szelence, ha jól emlékszem

Találtam egy nagyon jó kis anyagot , ha még nem léttad érdekes lehet neked is.

www.kalasnyikov.hu/dokumentumok/ejetanulm.pdf
opetrovics 369457 2008. október 15. 21:03
Válasz erre
mig23papa 369456 2008. október 15. 20:59
Válasz erre
opetrovocs

abban az időszakban Kupra jártam őrparancsnoknak, lehet hogy összefutottunk

szüleidet ismerem, de a faterodat mindenképpen

makettezésről ne kérdezz, nem makettezek

Az ég katonái milyen minőségben van meg neked?
opetrovics 369455 2008. október 15. 20:00
Válasz erre
Szia, azt hiszem, válaszoltam. Ugye? Kérlek erősítsd meg!
opetrovics 369454 2008. október 15. 14:03
Válasz erre
Szia!

Ha este, haza értem, megnézem.

Üdv:

opetrovics
Rob79 369453 2008. október 15. 11:52
Válasz erre
Az Ég Katonái miatt.
Rob79 369452 2008. október 15. 11:51
Válasz erre
Szia opetrovics! írtam neked a megadott e-mail címre, majd nézz rá jó?
Yeagger 369451 2008. október 15. 10:17
Válasz erre
ÓÓÓ csak múltkor olvastam róla a neten. De sajna nememlékszem h hol:(
Volt egy csomó kép meg vélemények. Van vele meló bőven de annél jobb minél többet
kell rajta dolgozni. Végülis azér makett:)
Kiegészítőkkel marha szép gépet lehet belőle csinálni.
Sok sikert a hozzá!
Rumcájsz_52 369450 2008. október 15. 08:27
Válasz erre
MiG-katapultülésben kétféle automata van.Az első tényleg időautomata, a katapultálás elinditása után az ülés 400 mm megtett útjánál indul be, és a beállitott idő /ált 1.5 sec/ után aktiválja az ülés leválasztó rendszerét, amely elengedi a pilóta bekötőhevedereit, ettől az ülés és a pilóta szétválik /az ülés stabilizáló ernyője jobban fékezi az ülést, mint a pilcsit a légellenállás/. Ezután az ejtőernyő-csomagban lévő barosztatikus magasságérzékelő a beállitott magasságban /ált. 3000 m/ nyitja a mentőernyőt. Ha a katapultálás a beállitott mag. alatt történt, a barosztát természetesen az üléstől való leválás után azonnal nyitja az ernyőt, és a pilcsi mehet gyertyát gyujtani Szent Antalnak.
opetrovics 369449 2008. október 14. 19:56
Válasz erre
Sziasztok!

Lenne valaki akit érdekelne, az "ÉG KATONÁI" című film?

Ha igen,írjon ide: opetrovics@globonet.hu
opetrovics 369448 2008. október 14. 18:58
Válasz erre
Yeagger 369447 2008. október 14. 17:58
Válasz erre
Hali Opetrovics!

Csak nem az 1:48-as Italeri 23-as lesz?
Yeagger 369446 2008. október 14. 17:56
Válasz erre
Ja ja kapcsoltam, h mire szólt a válasz:)

Akkor marad az 506-os oldalszám.

Hali!
SIG 369445 2008. október 14. 15:06
Válasz erre
Hello Urak !

Nem okoskodni akarok, csak a pontos neve KAP-3 és valóban időre is nyit, de inkább magasságra van beállítva, mert az egész egy picit olyan, mint egy barométer. Különféle bimetálok vannak benne, a levegőnyomásból vágja a magasságot és a beállított magasságon nyitja az ernyőt. Ezt mondták nekünk is :) "Nyugi kopaszok, ezek barokamrában be lettek vizsgálva...". Annyira, hogy néha már a földön állva pakoltam össze az ejtőernyőmet, amikor "elcsettent". Ha rábíztam volna az életemet, arra pont jól lett volna, hogy a hullámat kegyeleti okokból diszkréten betakarja az ernyőmmel :)
opetrovics 369444 2008. október 13. 20:51
Válasz erre
Tettem fel egy képet a szüleimről az adatlapomra.
opetrovics 369443 2008. október 13. 20:36
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.