<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
sainz | Adatlap | 369478 | 2008. október 20. 18:19 | ![]() | |
Tibcsi | Adatlap | 369477 | 2008. október 20. 17:37 | ![]() | |
Jól látom, hogy ez egy "kétszínű" 21-es? A gerinctartályon zöld-barna kamó van, de a gép többi része fémszínű (vagy szürke)? | |||||
bendzsi | Adatlap | 369476 | 2008. október 20. 16:14 | ![]() | |
SAINZ Kösz a képet de sajna nem én vagyok. | |||||
sainz | Adatlap | 369475 | 2008. október 20. 12:29 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 369474 | 2008. október 20. 09:47 | ![]() | |
Bendzsi ! Ez nem te vagy véletlenül ? A gép a 6305-ös, a fotó 1984. | |||||
SIG | Adatlap | 369473 | 2008. október 19. 22:37 | ![]() | |
Én csupán azt írtam le, amit tapsztaltam és nem volt benne semmi vetítés vagy arcoskodás. A KAP-3 azért van a katonai ernyőkön, mert mint az irományban az megtalálható, "az ugró eszméletvesztése esetén... bla-bla-bla". Mivel mi fegyverrel és felszereléssel ugrottuk többnyire, azért kellett a KAP, hogy ha valaki "bepörgött", akkor a cucc és a fegyver miatt nem biztos, hogy meg tudta volna állítani a forgást. Éppen ezért voltak 500 méterre beállítva a KAP-ok, amihez mi hozzá sem nyúlhattunk, csak fel kellett raknunk az ernyőre a hajtogatás során és kész. Viszont tényleg többször előfordult, hogy már nyitva volt az ernyőm, ereszkedtem lefelé (már vastagon 500 méter alatt) és akkor hallottam elkattanni a KAP-ot vagy mint írtam, már a földön szedtem össze az ernyőt és akkor csattant. Tényleg nem voltak egy megbízható ketyerék, de senki nem erre bízta az életét, hanem saját maga nyitotta az ernyőjét. Ufff, én beszéltem :) | |||||
sainz | Adatlap | 369472 | 2008. október 19. 21:42 | ![]() | |
opetrovics | Adatlap | 369471 | 2008. október 19. 12:31 | ![]() | |
Szia Bendzsi, Én, pedig a nagyobbik fia vagyok! Most kezdtem újra, maketteket építeni, de folyamatosan gyüjtöttem minden rep.-el kapcslatos dolgot, főleg filmeket,képeket.Nem érdekelne az "Ég katonái", vagy a ..de inkább, ha érdekel ezt már privátban. opetrovics@globonet.hu-n. Üdv: | |||||
bendzsi | Adatlap | 369470 | 2008. október 19. 12:02 | ![]() | |
Helló opetrovics Munkatársak voltunk, mégpedig elég hosszú ideig. | |||||
opetrovics | Adatlap | 369469 | 2008. október 18. 19:19 | ![]() | |
Szia, Bendzsi! Nago ismerős ez a név. Nem ismered véletlenül a Petrovics Lacit? | |||||
bendzsi | Adatlap | 369468 | 2008. október 18. 18:48 | ![]() | |
rumcájsz 52 igazad van buza. bocs! Egy seggel csak egy lovat! még egyszer bocs. | |||||
buza | Adatlap | 369467 | 2008. október 18. 18:18 | ![]() | |
Bendzsi! Szerintem olvasd el figyelmesen a 2530-ast! Üdv: Búza | |||||
bendzsi | Adatlap | 369466 | 2008. október 18. 16:54 | ![]() | |
SIG és RUMCÁJSZ 52 Érdekes dolgokat állítotok, de ha ilyen bizonytalan működése lenne ezeknek a berende- téseknek akkor az ugrások nagy százaléka nem élvezet lenne és a katapultálások 99%-ka nem életmentés.Gondolj bele 500 m-en elromló gépet fel kellene vinni 3000 fölé, hogy lehessen katapultálni! Azért van kettő az ülésben,hogy vagy az idő vagy a magasság szerint működjön a rendszer. Nálunk mivel nincs prérink vagy sztyeppénk 3000 m alatt történtek a katapultálások emlékeim szerint nagy százalékban. | |||||
PETI | Adatlap | 369465 | 2008. október 17. 12:58 | ![]() | |
Yeagger | Adatlap | 369464 | 2008. október 17. 10:35 | ![]() | |
Ez így van! A három réteg együtt mégiscsak vastagabb. Bár mondjuk hirtelen felindulásból szidtam mert egy kis babrálással egész jó matricát tudtam belőle kreálni. CSak arra gondoltam ha már annyiba kerül mint egy makett akkor egybe is elkészíthették volna színelcsúszás nélkül. Végülis ez a cég profilja. Óvatosan kell vele bánni! | |||||
notarius | Adatlap | 369463 | 2008. október 16. 19:01 | ![]() | |
Alapból vákony, de egyben háromszor olyan vastag. :( | |||||
Zebi | Adatlap | 369462 | 2008. október 16. 12:18 | ![]() | |
A másik oldalról nézve viszont így lehet elkerülni a színelcsúszást, a vékony anyagú matrica meg jól mutat a maketten. Mindennek van ára. | |||||
Yeagger | Adatlap | 369461 | 2008. október 16. 12:16 | ![]() | |
Basszus megjött a had magyar vonatkozású csillag és számsora.Csalódtam! Azt hittem jó minőségű lesz. A csillag három részből való összerakása finoman szólva is gáz! Ráadásul gyűrődik és szakad.Még jó, hogy akciós volt:P Jól gondoljátok meg mielőtt beruháznátok egy illenre. üdv! | |||||
Rob79 | Adatlap | 369460 | 2008. október 16. 11:28 | ![]() | |
Szia Olivér! Igen válaszoltál a tegnapi levelemre! Én is írtam rá pár dolgot majd nézz rá! Üdv.:Robi | |||||
mig23papa | Adatlap | 369459 | 2008. október 15. 21:14 | ![]() | |
Abból idézem: "A PPK-U, a KAP-3 és az AD-3 orosz gyártmányú ejtõernyõ nyitó automaták (biztosítókészülékek), arra az esetre ha az ugró az adott magasságon – eszméletvesztés vagy óvatlanság miatt - nem nyitná az ernyõjét." | |||||
mig23papa | Adatlap | 369458 | 2008. október 15. 21:12 | ![]() | |
SIG igen valóban KAP, idő és magasság autómata, nem KPA, olyan is van de az valami más, de a bimetál nemigazán itt aktuális, az hőmérséklet változást érzékelő kettős fém "bi-metal" vasalóban is van, a KAP - nál az időt egy vekkerhez hasonló szerkentyű produkálja, a magasságot meg valami szelence, ha jól emlékszem Találtam egy nagyon jó kis anyagot , ha még nem léttad érdekes lehet neked is. www.kalasnyikov.hu/dokumentumok/ejetanulm.pdf | |||||
opetrovics | Adatlap | 369457 | 2008. október 15. 21:03 | ![]() | |
mig23papa | Adatlap | 369456 | 2008. október 15. 20:59 | ![]() | |
opetrovocs abban az időszakban Kupra jártam őrparancsnoknak, lehet hogy összefutottunk szüleidet ismerem, de a faterodat mindenképpen makettezésről ne kérdezz, nem makettezek Az ég katonái milyen minőségben van meg neked? | |||||
opetrovics | Adatlap | 369455 | 2008. október 15. 20:00 | ![]() | |
Szia, azt hiszem, válaszoltam. Ugye? Kérlek erősítsd meg! | |||||
opetrovics | Adatlap | 369454 | 2008. október 15. 14:03 | ![]() | |
Szia! Ha este, haza értem, megnézem. Üdv: opetrovics | |||||
Rob79 | Adatlap | 369453 | 2008. október 15. 11:52 | ![]() | |
Az Ég Katonái miatt. | |||||
Rob79 | Adatlap | 369452 | 2008. október 15. 11:51 | ![]() | |
Szia opetrovics! írtam neked a megadott e-mail címre, majd nézz rá jó? | |||||
Yeagger | Adatlap | 369451 | 2008. október 15. 10:17 | ![]() | |
ÓÓÓ csak múltkor olvastam róla a neten. De sajna nememlékszem h hol:( Volt egy csomó kép meg vélemények. Van vele meló bőven de annél jobb minél többet kell rajta dolgozni. Végülis azér makett:) Kiegészítőkkel marha szép gépet lehet belőle csinálni. Sok sikert a hozzá! | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 369450 | 2008. október 15. 08:27 | ![]() | |
MiG-katapultülésben kétféle automata van.Az első tényleg időautomata, a katapultálás elinditása után az ülés 400 mm megtett útjánál indul be, és a beállitott idő /ált 1.5 sec/ után aktiválja az ülés leválasztó rendszerét, amely elengedi a pilóta bekötőhevedereit, ettől az ülés és a pilóta szétválik /az ülés stabilizáló ernyője jobban fékezi az ülést, mint a pilcsit a légellenállás/. Ezután az ejtőernyő-csomagban lévő barosztatikus magasságérzékelő a beállitott magasságban /ált. 3000 m/ nyitja a mentőernyőt. Ha a katapultálás a beállitott mag. alatt történt, a barosztát természetesen az üléstől való leválás után azonnal nyitja az ernyőt, és a pilcsi mehet gyertyát gyujtani Szent Antalnak. | |||||
opetrovics | Adatlap | 369449 | 2008. október 14. 19:56 | ![]() | |
Sziasztok! Lenne valaki akit érdekelne, az "ÉG KATONÁI" című film? Ha igen,írjon ide: opetrovics@globonet.hu | |||||
opetrovics | Adatlap | 369448 | 2008. október 14. 18:58 | ![]() | |
De igen! Miért kérded? | |||||
Yeagger | Adatlap | 369447 | 2008. október 14. 17:58 | ![]() | |
Hali Opetrovics! Csak nem az 1:48-as Italeri 23-as lesz? | |||||
Yeagger | Adatlap | 369446 | 2008. október 14. 17:56 | ![]() | |
Ja ja kapcsoltam, h mire szólt a válasz:) Akkor marad az 506-os oldalszám. Hali! | |||||
SIG | Adatlap | 369445 | 2008. október 14. 15:06 | ![]() | |
Hello Urak ! Nem okoskodni akarok, csak a pontos neve KAP-3 és valóban időre is nyit, de inkább magasságra van beállítva, mert az egész egy picit olyan, mint egy barométer. Különféle bimetálok vannak benne, a levegőnyomásból vágja a magasságot és a beállított magasságon nyitja az ernyőt. Ezt mondták nekünk is :) "Nyugi kopaszok, ezek barokamrában be lettek vizsgálva...". Annyira, hogy néha már a földön állva pakoltam össze az ejtőernyőmet, amikor "elcsettent". Ha rábíztam volna az életemet, arra pont jól lett volna, hogy a hullámat kegyeleti okokból diszkréten betakarja az ernyőmmel :) | |||||
opetrovics | Adatlap | 369444 | 2008. október 13. 20:51 | ![]() | |
Tettem fel egy képet a szüleimről az adatlapomra. | |||||
opetrovics | Adatlap | 369443 | 2008. október 13. 20:36 | ![]() | |
96'-97' Pápa-Kup, RT7. Diktor. | |||||
opetrovics | Adatlap | 369442 | 2008. október 13. 20:35 | ![]() | |
Szia mig23papa Sajnos, a gépemen nincs róla kép. Köszönöm, a szakmai útbaigazítást. Üdv! Egyébként, most tervezek egy Mig-23 MF-t építeni 1:48-as léptékben, csak még nem tudom melyik legyen. Egy biztos, régi felségjel, festés...az első lesz, amit fújni szeretnék. Esetleg javaslat? | |||||
mig23papa | Adatlap | 369441 | 2008. október 13. 20:31 | ![]() | |
hol voltál katona és mikor pontosan? | |||||
mig23papa | Adatlap | 369440 | 2008. október 13. 20:29 | ![]() | |
heló opetrovics szerintem ismerem a faterod, bár ha tennél fel róla is képet, tisztább lenne a kép "katapult kioldó időzítő" ha jól emlékszem ez a KPA időautómata, ami az ernyőt nyitja ki a beállított idő után | |||||
Monox | Adatlap | 369439 | 2008. október 13. 19:45 | ![]() | |
...illetve a 2516-os hozzászólásra válaszként. | |||||
Monox | Adatlap | 369438 | 2008. október 13. 19:44 | ![]() | |
Így van. Végülis aztán Taszáron érte utol a végzete utolsóként a gépek közül. | |||||
opetrovics | Adatlap | 369437 | 2008. október 13. 15:14 | ![]() | |
Szia, mig23papa! Igen, Ő a faterom. Esetleg ismered? Képet tettem,a "katapult kioldó időzítő"-ről, az adatlapomra. (ha esetleg tévednék, a nevét illetően, bocs, nem vagyok szakember) | |||||
Yeagger | Adatlap | 369436 | 2008. október 13. 12:17 | ![]() | |
Hali Monox! Köszi szépen! Akkor megerősítettél az elméletemben.Mert az álló hajtóművel leszállt 502-es is Pápáról ment a Pg-be. Aprópó szerdán jön a magyar felségjel hozzá:))) Mégegyszer köszi! | |||||
mig23papa | Adatlap | 369435 | 2008. október 13. 09:36 | ![]() | |
opetrovics Heló, a Petrovics Laci a faterod? Mi az a "katapult kioldó időzítő" ? | |||||
migi | Adatlap | 369434 | 2008. október 12. 20:00 | ![]() | |
Hát én is azt keresgélem vagy felülnézeti képeket . | |||||
opetrovics | Adatlap | 369433 | 2008. október 12. 18:16 | ![]() | |
Üdv, Migi! Örülök, ha valamivel én is hozzá tudtam járulni, a történethez.Terveim között van ez a gép is, de nem találok hozzá rajzot...ha esetleg tudnál segíteni... Köszönettel: opetrovics@globonet.hu | |||||
migi | Adatlap | 369432 | 2008. október 12. 18:03 | ![]() | |
Szia Én keresgéltem mi történt a géppel mert szerettem volna a festéséhez anyagot gyüjteni , Szucsán András megirta nekem a katapultálás teljes történetét , valamelyik oldalra fel is tettem .Köszi hogy leveleddel ki egészitetted a történetet , üdv: migi | |||||
Monox | Adatlap | 369431 | 2008. október 12. 17:52 | ![]() | |
Yeager! 1964-ben 14 gép érkezett Pápára: 406,407,408,409 és 501-től 510-ig terjedő oldalszámok érkeztek (Szokás őket a 4.-es és 5.-ös szériának is nevezni. Taszárra egy év múlva érkeztek meg a 15.-ös és 16.-os széria gépei. | |||||
opetrovics | Adatlap | 369430 | 2008. október 12. 17:18 | ![]() | |
Szia, Búza! Most,hogy kicsit szemezgettem,találtam rá,hogy Téged érdekel, mi történt a 35-ös UM-el. Nos, amit én tudok,az annyi, hogy abban az időben faterom reptette azt a gépet. Délután ment repülésre, mi meg otthon hallgattuk az Orion rádiónkon, hogy a pilóta és repvez miről beszélgetnek.Teltek az órák, a gépek fel le szálltak, mi is mással foglalkoztunk, maj egyszer csak furcsa lett, hogy legalább fél órája nem szállt fel egy gép sem. Aztán csengettek, és jött egy sorkatona(nem volt telefonunk), és közölte, hogy faterom a tervezettnél később fog haza jönni, mert közbe jött valami. Másnap reggel jött csak haza, és kérdeztük is egyből mi történt. Elmondta, hogy kora délután a gépével semmi probléma nem volt, fel s le szállt folyamatosan, aztán az utolsó körére indult. Megkezdte a felszállást,elhagyta a betont, aztán nagy láng, kb.40m-es magasságban, látta, ahogy a Szucsány Andrásék kattintanak.Megnyugodott, mert túl élték, s a gép nem lakott területre zuhant, de szinte azonnal elkezdték kihallgatni, és ez eltartott reggelig. Végül is, meg állapították, hogy anyagfáradás miatt, az egyik turbinalapát elszabadult, végigverte sort, beállította a forgást és ennyi. Faterom, a mai napig otthon őrzi a katapult kioldó időzítőét, és egy turbina lapátot. Hát ennyi. | |||||
Yeagger | Adatlap | 369429 | 2008. október 12. 15:00 | ![]() | |
Persz tudom, h az MF-ek érkezésével összevonták őket Taszáron de az a 64-75 ig Pápán repülő 12 gép érdekelne. Mégegyszer Köszi! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
makettinfo.hu/forum/forszoveg.php
2246, 2247 hsz.