/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193.
sainz 369528 2008. november 1. 18:59
Válasz erre
22-1
22-1
smt
smt

Én is néztem, milyen keskeny, de nem voltam benne biztos.
Itt valami megint bűzlik...:))
Rumcájsz_52 369527 2008. november 1. 18:53
Válasz erre
sainz
Ennek az SzMT-nek nagyon bisz-orra van, úgy a szivócsatorna mellső gyürü szélességét, mint az orr kontúrját tekintve. Akkor most ebben milyen hajtómü is lehet?
sainz 369526 2008. november 1. 10:18
Válasz erre
22
22

foto.mail.ru/mail/lelik36/1/11.html

Kusovkai SzMT kiállítva.
Én sok pilótával beszéltem, aki repült Kusovszkaján, de senki nem emlékezett hogy lettek volna ott MiG-21SzMT-k.
Az előfordult hogy leszállt ott néhány "púpos" jövet-menet vhova, de képzés nem volt ezen az altípuson.
A nyolcvanas évek elején volt egyetlen ilyen gép félreállítva kabintrenázs céljára - lehet h ez van most kiállítva - , de ezen kívül csak "átutazó" gépekre emlékszik mindenki.
Ti nem találkoztatok ilyen fotókkal, infokkal ?

Az egyetlen igazán magyar vonatkozású "SzMT-kapcsolat" az a négy pilóta, akik 1978-ban kint voltak Bjerozán spec-képzésen és hetekig MiG-21SzMT-vel repkedtek...

A mellékelt fotó Fekete Gyula ex-taszári pilóta albumából.
Érdekes az oldalszám melletti jelzés - talán ez alapján előbb-utóbb az is kiderül melyik alakulat gépe volt korábban.
mig23papa 369525 2008. október 29. 20:09
Válasz erre
sainz

ki ez az ufonauta a gép előtt?
Nyugger 369524 2008. október 28. 20:33
Válasz erre
Szuper, köszönjük. Ezt a mintázatot akkor következő nagyjavításig viselte mely 1985 márciusában kezdödött Drezdában. Horváth Balázsnak köszönhetően már a n.jav. utáni állapot látható az okt. 24.-i képen.
sainz 369523 2008. október 28. 18:21
Válasz erre
Untitled-Scanned-16
Untitled-Scanned-16

Sajna jobb oldal és nem teljes.

" ha esetleg a gép bal oldala lenne látható a képen "
Ez gondolom azt jelenti, hogy a jobb oldaláról már volt neked vmi.

Könyv November végén jön ki.
A promo-t majd belinkelem ide, amint felkerül a kiadó oldalára.
Nyugger 369522 2008. október 28. 12:14
Válasz erre
Sainz,
Örülök a megtalált fotónak, esetleg látható is lesz? / ha esetleg a gép bal oldala lenne látható a képen./ Mizújs a könyveddel?
sainz 369521 2008. október 28. 00:04
Válasz erre
Nem ez volt a kérdés, de sikerült találnom egy fotót - 1984 tavasz - amin már csapatfestést viselt a 0265-ös.
Tudom hogy ez sokaknak fontos, be lehet könyvelni a gépszám mellé.
Monox 369520 2008. október 27. 20:45
Válasz erre
Ha már előkerült a 0265-ös UM... Érdekelne, hogy a nyílvánosságra került adatokon túl (mikor,hol,kik) tud-e valaki érdemi információt arról, hogy mi is történt pontosan. Az oké, hogy a gép felszállás közben 25 méteren félorsóba átfordulva zuhant le.
Az ok - okozati összefüggések, az emberi tényezők érdekelnének, amikről azt hallottam, hogy a mai napig tabunak számít a kecskeméti repülős berkekben. Illetlenség beszélni róla, de a kocsmában jópár sör után állítólag döbbenetes dolgok kerülnek elő az esemény háttérről.
makettes 369519 2008. október 27. 12:03
Válasz erre
Várjuk a 2009-s rep.napot,türelmesen!
Nyugger 369518 2008. október 26. 21:22
Válasz erre
Makettes!

A felsorolt gépek - a MiG-19PM- kivételével 2008-ra is tervezve voltak. Feltételezem
hogy 2009-ben a kecskeméti repülőnapon már ok. lesz. Sajnos a Mi-4-es a jelenlegi technikával nem szállítható közúton, /széles és magas/ átvontatni a Szolnokról pedig utópia.
makettes 369517 2008. október 26. 18:46
Válasz erre
Nyugger!
Ez igen,minden tisztelet a gépek újjávarázsolóinak!
Jövőre esetleg Mig-15,-17,19,Mig-21 F-13,Mi-4 ?
üdv. makettes
sainz 369516 2008. október 24. 21:46
Válasz erre
Ezt már az NDK-ban festhették.
Eleinte ők sem séma szerint fújták a gépeket, vagy csak én nem láttam olyat ami erre nagyon hasonlítana?
Horvath_Balazs 369515 2008. október 24. 21:05
Válasz erre
0265-2 Kecskemét 198_
0265-2 Kecskemét 198_

Terepszínű volt (a fotó Simon László gyűjteményéből származik).
sainz 369514 2008. október 24. 19:05
Válasz erre
Köszi Rumcájsz!
Rumcájsz_52 369513 2008. október 24. 18:21
Válasz erre
A 0265 UM kétszer járt a PG-ben,mindkétszer ezüst szinnel távozott.Az UM-javitást 81-től átvette a drezdai NDK javitóüzem, itt már két zöld árnyalatú terepszint kaptak a gépek.Nem hiszem, hogy a 77-es PG-javitástól a 86 júl. katasztrófáig ne került volna a gép ipari javitásra, igy szerintem biztos, hogy a lezuhanáskor már terepszinü volt. Sőt, ha figyelembe vesszük, hogy csapatnál is festettek álcázómintásra gépeket /azonos szinnel, mint a PG-ben, csak más folt-térképpel/, igy még valószinütlenebb, hogy ezüstszinü maradhatott volna.
sainz 369512 2008. október 24. 17:29
Válasz erre
0265-ös 21UM-ről(Acsai-Brückner) van valakinek infója?
Már terepfestést viselt a katasztrófa idején vagy még festetlen volt?
Yeagger 369511 2008. október 24. 12:37
Válasz erre
Ott a pont! Nagyon szépek a képek!
Nyugger 369510 2008. október 23. 23:33
Válasz erre
Sziasztok,

A Hunaviaponthu -ra elkezdtük feltölteni a MH Légijármű Javítóüzemben készült képeinket, kiegészítve a 'helyi erők' képeivel melyek a gépek Kecskemétre történő szállításának előkészítését, valamint az elszállítását mutatja be.
Doki400 369509 2008. október 23. 20:55
Válasz erre
Köszi szépen!
Ha esetleg akad mág valakinek, akkor jöhet! :-)
migi 369508 2008. október 23. 09:08
Válasz erre
Doki400 369507 2008. október 22. 23:39
Válasz erre
Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szükségem. Olyan képeket keresek amin 21bisz vagy MF szerepel, lehúzott "farokkal".
buza 369506 2008. október 22. 21:31
Válasz erre
Miggyuri!
Köszönöm, de már opetrovics küldi!
Üdv: Búza
Doki400 369505 2008. október 22. 20:10
Válasz erre
Ami nekem van meg, állítólag az eredeti kópiáról van digitalizálva. AVI formátum de szerintem nagyon jó minőség.(587Mb)
Miggyuri 369504 2008. október 22. 19:54
Válasz erre
buza!
Megvan neked videón? Ha viszonylag jó minőségű és elküldöd, bedigitalizálom és felírom dvd-re.
Miggyuri
Tibcsi 369502 2008. október 22. 10:56
Válasz erre
A következő 21-esem egy ezüst színű MF lesz, egy 48-as Academyből. Van hozzá egy CMK feljavítóm, abban van egy korrekt(?) gerinc és függőleges is. Csak az illeszkedése pocsék. :)

De dobozban várja még a sorsát 72-ben egy Fujimi bis és egy AeroTeam UM is. Valamint a Revell F-13-as. Az UM érdekessége, hogy a 905-öshöz van matricám, ami ugye bis szárnnyal rendelkezett. :)
PETI 369501 2008. október 22. 10:54
Válasz erre
Csá! Hát UM! Lesz hozzá egyébként új HAD is, nagyon szép festésűekhez.
Yeagger 369500 2008. október 22. 10:50
Válasz erre
Mellik változatra készültél rá?:) UM, bisz? Egy 48-as pápai matricát én is beszereztem a következőhöz:)
Doki400 369499 2008. október 21. 21:01
Válasz erre
Doki400 369498 2008. október 21. 21:00
Válasz erre
PETI 369497 2008. október 21. 20:56
Válasz erre
IMG_1771 korr copy
IMG_1771 korr copy
IMG_1774 korr copy
IMG_1774 korr copy
IMG_1782 korr copy
IMG_1782 korr copy

migi, Doki400!

Akkor az ilyesmit talán nem vetitek meg! :) :) :) :)
buza 369496 2008. október 21. 20:36
Válasz erre
opetrovics!
Ez az Edelényi Gábor féle film? Mert az megvan videón, de DVD-n már jobb lenne. Ha igen, akkor engem érdekelne.
Minden 21-es rajongónak: ahogy látom - és néhányat van szerencsém évtizedek óta ismerni - itt egy jó társaság jött össze. Ha összetennénk a tudományunkat még egy századot talán tudnánk üzemeltetni csak erről a fórumról.
Monox!
Csak mások elmondásából tudom: a szárnyak valóban be voltak kábelezve, de a törzsben nem volt csatlakozásuk és az üzemanyag rendszer csövei és berendezései is hiányoztak a 3-4-es tartótól, ezért pótost sem lehetett volna függeszteni rájuk. Szóval csomópont volt, csak értelme és harci értéke nem, leszámítva a megerősített szárnyat, amin később jönnek elő a már előbb említett fáradásos repedések. Ja, és ezeknek az UM-eknek BISZ kerekeik és fékagyaik voltak!
Rumcájsz_52 369495 2008. október 21. 20:21
Válasz erre
Tibcsi
Az attól is függ, milyen gyártmányú kitből milyen tipusváltozatot szeretnél épiteni, mert azért közel sem mindegyik száz százalékos ahhoz képest, hogy mi van a dobozra irva. Mindenesetre kellemes makettezést, ha valamiben mgakadsz, nyugodtan kérdezz,
üdv R.
opetrovics 369494 2008. október 21. 19:49
Válasz erre
Szia, Doki400!

Akkor, lehet,hogy érdekelne a "Ég Katonái" c. film, amit még 1985-ben csináltak Pápán?

Részletekért, írj az opetrovics@globonet.hu-ra.

üdv
Doki400 369493 2008. október 21. 19:35
Válasz erre
Én is csatlakoznék a 21-es rajongókhoz! :-)
Pápán voltam katona és nagyon megfertőztek...
Tibcsi 369492 2008. október 21. 19:17
Válasz erre
Értem, köszi. :) Akkor ezekszerint a maketten csak a fékszárnyra, az SZPSZ-re és a fegyvertartók darabszámára kell figyelni? :)
migi 369491 2008. október 21. 19:06
Válasz erre
Végre, nem csak én vagyok egyedül mániákus 21 rajongó
PETI 369490 2008. október 21. 19:02
Válasz erre
Hát igen! Van itthon "néhány" a 144-es SMT-től a 48-as Academy-ig. De már a 32-esre is rákészültem egy FM kabinnal és matrinyával, csak még a makettről csúsztam le ezidáig...
Persze az egyik kedvenc típusom, életem nagy élménye. Pápai 21-esek, hajaj... :)
Yeagger 369489 2008. október 21. 18:18
Válasz erre
Hali Peti!

1/48 Mig-21 Pf Academy. Feldobtam egy kis feljavítókészlettel az Fm details szetjével.
Te is "huszonegyesezel"?:)
Rumcájsz_52 369488 2008. október 21. 18:18
Válasz erre
Külsőre semmi különbség a 21MF és a bisz változat szárnyai között, a fő eltérés a szerkezeti megerősitéseket jelenti, pl. a mellső segédtartó a korábbi tipusokon még D-16 duraluminiumból készült, a bisz-nél már acélból.
Tibcsi 369487 2008. október 21. 14:05
Válasz erre
Ha már szóba került: mi a különbség a kétféle szárny között? És ez mennyire számít egy maketten?
Monox 369486 2008. október 21. 13:44
Válasz erre
A szóban forgó repülőgépek a 904,905,906,907-es UM-ek. A bisz szárny léte annyit takar, hogy a lehetséges 3. és 4.-es pilonok függesztési pontjai a helyükön vannak és be vannak kábelezve, de a gyakorlatban a felfüggesztés nem lehetséges. Állítólag plombálva és lemezelve van a helyük. Lehetséges, hogy a szárny a gyártás költséghatékonysága miatt lett bisz, de azt is elképzelhetőnek tartom, hogy szerkezeti megerősítés miatt álltak át rá. Ismeretes, hogy a MiG-21MF-ig a gépek szárnyinak külső kb. 1 méteres része gyenge volt, rengeteg fáradásos repedést találtak rajtuk már az ipari javítást megelőzően is.
sainz 369485 2008. október 21. 12:09
Válasz erre
Igen, de ettől érdekes, ha bis-szárny, nem tart semeddig feltenni a két másik pilont.
A kérdés az, ha a szükség úgy hozta volna - vezetékelés ? - harcba tudtuk volna küldeni 4 infravörös rakétával ?
Tibcsi 369484 2008. október 21. 10:49
Válasz erre
Csak halkan merem mondani, mert már régen olvastam, de én úgy tudom, ezekre is csak két fegyvertartó volt felszerelve.
sainz 369483 2008. október 21. 10:03
Válasz erre
Volt 4(?) MiG-21UM amelyek MiG-21bis szárnyakkal felszerelve érkeztek hozzánk a szovjetektől.
Ez a fegyverzet szempontjából mit jelentett?
Ezek a gépek képesek voltak pl.4xR-3Sz hordozására, alkalmazására is?
Vagy csupán a gyártósoron ez került fel a gépekre, de képességekben nem jelentett előrelépést a sztandard UM-ekhez képest?
sainz 369482 2008. október 20. 19:27
Válasz erre
Untitled-Scanned-21
Untitled-Scanned-21
Untitled-Scanned-22
Untitled-Scanned-22

grrr...
sainz 369481 2008. október 20. 19:26
Válasz erre
bendzsi !

Akkor már csak az marad, hogy te állsz a létrán...:))
(vagy ő is sorállományú?)

De a pilótát biztosan felismered.
sainz 369480 2008. október 20. 18:39
Válasz erre
Inkább, Jó Estét !

2500 hsz...
Ahogy a nagyapám mondaná - " az embör feje nem káptalan".
Tibcsi 369479 2008. október 20. 18:25
Válasz erre
Kösz! Nekem meg jóreggelt! :-)))
sainz 369478 2008. október 20. 18:19
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193.