<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
sainz | Adatlap | 369528 | 2008. november 1. 18:59 | ![]() | |
Rumcájsz_52 | Adatlap | 369527 | 2008. november 1. 18:53 | ![]() | |
sainz Ennek az SzMT-nek nagyon bisz-orra van, úgy a szivócsatorna mellső gyürü szélességét, mint az orr kontúrját tekintve. Akkor most ebben milyen hajtómü is lehet? | |||||
sainz | Adatlap | 369526 | 2008. november 1. 10:18 | ![]() | |
foto.mail.ru/mail/lelik36/1/11.html Kusovkai SzMT kiállítva. Én sok pilótával beszéltem, aki repült Kusovszkaján, de senki nem emlékezett hogy lettek volna ott MiG-21SzMT-k. Az előfordult hogy leszállt ott néhány "púpos" jövet-menet vhova, de képzés nem volt ezen az altípuson. A nyolcvanas évek elején volt egyetlen ilyen gép félreállítva kabintrenázs céljára - lehet h ez van most kiállítva - , de ezen kívül csak "átutazó" gépekre emlékszik mindenki. Ti nem találkoztatok ilyen fotókkal, infokkal ? Az egyetlen igazán magyar vonatkozású "SzMT-kapcsolat" az a négy pilóta, akik 1978-ban kint voltak Bjerozán spec-képzésen és hetekig MiG-21SzMT-vel repkedtek... A mellékelt fotó Fekete Gyula ex-taszári pilóta albumából. Érdekes az oldalszám melletti jelzés - talán ez alapján előbb-utóbb az is kiderül melyik alakulat gépe volt korábban. | |||||
mig23papa | Adatlap | 369525 | 2008. október 29. 20:09 | ![]() | |
Nyugger | Adatlap | 369524 | 2008. október 28. 20:33 | ![]() | |
Szuper, köszönjük. Ezt a mintázatot akkor következő nagyjavításig viselte mely 1985 márciusában kezdödött Drezdában. Horváth Balázsnak köszönhetően már a n.jav. utáni állapot látható az okt. 24.-i képen. | |||||
sainz | Adatlap | 369523 | 2008. október 28. 18:21 | ![]() | |
Nyugger | Adatlap | 369522 | 2008. október 28. 12:14 | ![]() | |
Sainz, Örülök a megtalált fotónak, esetleg látható is lesz? / ha esetleg a gép bal oldala lenne látható a képen./ Mizújs a könyveddel? | |||||
sainz | Adatlap | 369521 | 2008. október 28. 00:04 | ![]() | |
Nem ez volt a kérdés, de sikerült találnom egy fotót - 1984 tavasz - amin már csapatfestést viselt a 0265-ös. Tudom hogy ez sokaknak fontos, be lehet könyvelni a gépszám mellé. | |||||
Monox | Adatlap | 369520 | 2008. október 27. 20:45 | ![]() | |
Ha már előkerült a 0265-ös UM... Érdekelne, hogy a nyílvánosságra került adatokon túl (mikor,hol,kik) tud-e valaki érdemi információt arról, hogy mi is történt pontosan. Az oké, hogy a gép felszállás közben 25 méteren félorsóba átfordulva zuhant le. Az ok - okozati összefüggések, az emberi tényezők érdekelnének, amikről azt hallottam, hogy a mai napig tabunak számít a kecskeméti repülős berkekben. Illetlenség beszélni róla, de a kocsmában jópár sör után állítólag döbbenetes dolgok kerülnek elő az esemény háttérről. | |||||
makettes | Adatlap | 369519 | 2008. október 27. 12:03 | ![]() | |
Várjuk a 2009-s rep.napot,türelmesen! | |||||
Nyugger | Adatlap | 369518 | 2008. október 26. 21:22 | ![]() | |
Makettes! A felsorolt gépek - a MiG-19PM- kivételével 2008-ra is tervezve voltak. Feltételezem hogy 2009-ben a kecskeméti repülőnapon már ok. lesz. Sajnos a Mi-4-es a jelenlegi technikával nem szállítható közúton, /széles és magas/ átvontatni a Szolnokról pedig utópia. | |||||
makettes | Adatlap | 369517 | 2008. október 26. 18:46 | ![]() | |
Nyugger! Ez igen,minden tisztelet a gépek újjávarázsolóinak! Jövőre esetleg Mig-15,-17,19,Mig-21 F-13,Mi-4 ? üdv. makettes | |||||
sainz | Adatlap | 369516 | 2008. október 24. 21:46 | ![]() | |
Ezt már az NDK-ban festhették. Eleinte ők sem séma szerint fújták a gépeket, vagy csak én nem láttam olyat ami erre nagyon hasonlítana? | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 369515 | 2008. október 24. 21:05 | ![]() | |
Terepszínű volt (a fotó Simon László gyűjteményéből származik). | |||||
sainz | Adatlap | 369514 | 2008. október 24. 19:05 | ![]() | |
Köszi Rumcájsz! | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 369513 | 2008. október 24. 18:21 | ![]() | |
A 0265 UM kétszer járt a PG-ben,mindkétszer ezüst szinnel távozott.Az UM-javitást 81-től átvette a drezdai NDK javitóüzem, itt már két zöld árnyalatú terepszint kaptak a gépek.Nem hiszem, hogy a 77-es PG-javitástól a 86 júl. katasztrófáig ne került volna a gép ipari javitásra, igy szerintem biztos, hogy a lezuhanáskor már terepszinü volt. Sőt, ha figyelembe vesszük, hogy csapatnál is festettek álcázómintásra gépeket /azonos szinnel, mint a PG-ben, csak más folt-térképpel/, igy még valószinütlenebb, hogy ezüstszinü maradhatott volna. | |||||
sainz | Adatlap | 369512 | 2008. október 24. 17:29 | ![]() | |
0265-ös 21UM-ről(Acsai-Brückner) van valakinek infója? Már terepfestést viselt a katasztrófa idején vagy még festetlen volt? | |||||
Yeagger | Adatlap | 369511 | 2008. október 24. 12:37 | ![]() | |
Ott a pont! Nagyon szépek a képek! | |||||
Nyugger | Adatlap | 369510 | 2008. október 23. 23:33 | ![]() | |
Sziasztok, A Hunaviaponthu -ra elkezdtük feltölteni a MH Légijármű Javítóüzemben készült képeinket, kiegészítve a 'helyi erők' képeivel melyek a gépek Kecskemétre történő szállításának előkészítését, valamint az elszállítását mutatja be. | |||||
Doki400 | Adatlap | 369509 | 2008. október 23. 20:55 | ![]() | |
Köszi szépen! Ha esetleg akad mág valakinek, akkor jöhet! :-) | |||||
migi | Adatlap | 369508 | 2008. október 23. 09:08 | ![]() | |
Doki400 | Adatlap | 369507 | 2008. október 22. 23:39 | ![]() | |
Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szükségem. Olyan képeket keresek amin 21bisz vagy MF szerepel, lehúzott "farokkal". | |||||
buza | Adatlap | 369506 | 2008. október 22. 21:31 | ![]() | |
Miggyuri! Köszönöm, de már opetrovics küldi! Üdv: Búza | |||||
Doki400 | Adatlap | 369505 | 2008. október 22. 20:10 | ![]() | |
Ami nekem van meg, állítólag az eredeti kópiáról van digitalizálva. AVI formátum de szerintem nagyon jó minőség.(587Mb) | |||||
Miggyuri | Adatlap | 369504 | 2008. október 22. 19:54 | ![]() | |
buza! Megvan neked videón? Ha viszonylag jó minőségű és elküldöd, bedigitalizálom és felírom dvd-re. Miggyuri | |||||
Tibcsi | Adatlap | 369502 | 2008. október 22. 10:56 | ![]() | |
A következő 21-esem egy ezüst színű MF lesz, egy 48-as Academyből. Van hozzá egy CMK feljavítóm, abban van egy korrekt(?) gerinc és függőleges is. Csak az illeszkedése pocsék. :) De dobozban várja még a sorsát 72-ben egy Fujimi bis és egy AeroTeam UM is. Valamint a Revell F-13-as. Az UM érdekessége, hogy a 905-öshöz van matricám, ami ugye bis szárnnyal rendelkezett. :) | |||||
PETI | Adatlap | 369501 | 2008. október 22. 10:54 | ![]() | |
Csá! Hát UM! Lesz hozzá egyébként új HAD is, nagyon szép festésűekhez. | |||||
Yeagger | Adatlap | 369500 | 2008. október 22. 10:50 | ![]() | |
Mellik változatra készültél rá?:) UM, bisz? Egy 48-as pápai matricát én is beszereztem a következőhöz:) | |||||
Doki400 | Adatlap | 369499 | 2008. október 21. 21:01 | ![]() | |
De nem ám! :-) | |||||
Doki400 | Adatlap | 369498 | 2008. október 21. 21:00 | ![]() | |
Köszönöm, megvan! | |||||
PETI | Adatlap | 369497 | 2008. október 21. 20:56 | ![]() | |
buza | Adatlap | 369496 | 2008. október 21. 20:36 | ![]() | |
opetrovics! Ez az Edelényi Gábor féle film? Mert az megvan videón, de DVD-n már jobb lenne. Ha igen, akkor engem érdekelne. Minden 21-es rajongónak: ahogy látom - és néhányat van szerencsém évtizedek óta ismerni - itt egy jó társaság jött össze. Ha összetennénk a tudományunkat még egy századot talán tudnánk üzemeltetni csak erről a fórumról. Monox! Csak mások elmondásából tudom: a szárnyak valóban be voltak kábelezve, de a törzsben nem volt csatlakozásuk és az üzemanyag rendszer csövei és berendezései is hiányoztak a 3-4-es tartótól, ezért pótost sem lehetett volna függeszteni rájuk. Szóval csomópont volt, csak értelme és harci értéke nem, leszámítva a megerősített szárnyat, amin később jönnek elő a már előbb említett fáradásos repedések. Ja, és ezeknek az UM-eknek BISZ kerekeik és fékagyaik voltak! | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 369495 | 2008. október 21. 20:21 | ![]() | |
Tibcsi Az attól is függ, milyen gyártmányú kitből milyen tipusváltozatot szeretnél épiteni, mert azért közel sem mindegyik száz százalékos ahhoz képest, hogy mi van a dobozra irva. Mindenesetre kellemes makettezést, ha valamiben mgakadsz, nyugodtan kérdezz, üdv R. | |||||
opetrovics | Adatlap | 369494 | 2008. október 21. 19:49 | ![]() | |
Szia, Doki400! Akkor, lehet,hogy érdekelne a "Ég Katonái" c. film, amit még 1985-ben csináltak Pápán? Részletekért, írj az opetrovics@globonet.hu-ra. üdv | |||||
Doki400 | Adatlap | 369493 | 2008. október 21. 19:35 | ![]() | |
Én is csatlakoznék a 21-es rajongókhoz! :-) Pápán voltam katona és nagyon megfertőztek... | |||||
Tibcsi | Adatlap | 369492 | 2008. október 21. 19:17 | ![]() | |
Értem, köszi. :) Akkor ezekszerint a maketten csak a fékszárnyra, az SZPSZ-re és a fegyvertartók darabszámára kell figyelni? :) | |||||
migi | Adatlap | 369491 | 2008. október 21. 19:06 | ![]() | |
Végre, nem csak én vagyok egyedül mániákus 21 rajongó | |||||
PETI | Adatlap | 369490 | 2008. október 21. 19:02 | ![]() | |
Hát igen! Van itthon "néhány" a 144-es SMT-től a 48-as Academy-ig. De már a 32-esre is rákészültem egy FM kabinnal és matrinyával, csak még a makettről csúsztam le ezidáig... Persze az egyik kedvenc típusom, életem nagy élménye. Pápai 21-esek, hajaj... :) | |||||
Yeagger | Adatlap | 369489 | 2008. október 21. 18:18 | ![]() | |
Hali Peti! 1/48 Mig-21 Pf Academy. Feldobtam egy kis feljavítókészlettel az Fm details szetjével. Te is "huszonegyesezel"?:) | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 369488 | 2008. október 21. 18:18 | ![]() | |
Külsőre semmi különbség a 21MF és a bisz változat szárnyai között, a fő eltérés a szerkezeti megerősitéseket jelenti, pl. a mellső segédtartó a korábbi tipusokon még D-16 duraluminiumból készült, a bisz-nél már acélból. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 369487 | 2008. október 21. 14:05 | ![]() | |
Ha már szóba került: mi a különbség a kétféle szárny között? És ez mennyire számít egy maketten? | |||||
Monox | Adatlap | 369486 | 2008. október 21. 13:44 | ![]() | |
A szóban forgó repülőgépek a 904,905,906,907-es UM-ek. A bisz szárny léte annyit takar, hogy a lehetséges 3. és 4.-es pilonok függesztési pontjai a helyükön vannak és be vannak kábelezve, de a gyakorlatban a felfüggesztés nem lehetséges. Állítólag plombálva és lemezelve van a helyük. Lehetséges, hogy a szárny a gyártás költséghatékonysága miatt lett bisz, de azt is elképzelhetőnek tartom, hogy szerkezeti megerősítés miatt álltak át rá. Ismeretes, hogy a MiG-21MF-ig a gépek szárnyinak külső kb. 1 méteres része gyenge volt, rengeteg fáradásos repedést találtak rajtuk már az ipari javítást megelőzően is. | |||||
sainz | Adatlap | 369485 | 2008. október 21. 12:09 | ![]() | |
Igen, de ettől érdekes, ha bis-szárny, nem tart semeddig feltenni a két másik pilont. A kérdés az, ha a szükség úgy hozta volna - vezetékelés ? - harcba tudtuk volna küldeni 4 infravörös rakétával ? | |||||
Tibcsi | Adatlap | 369484 | 2008. október 21. 10:49 | ![]() | |
Csak halkan merem mondani, mert már régen olvastam, de én úgy tudom, ezekre is csak két fegyvertartó volt felszerelve. | |||||
sainz | Adatlap | 369483 | 2008. október 21. 10:03 | ![]() | |
Volt 4(?) MiG-21UM amelyek MiG-21bis szárnyakkal felszerelve érkeztek hozzánk a szovjetektől. Ez a fegyverzet szempontjából mit jelentett? Ezek a gépek képesek voltak pl.4xR-3Sz hordozására, alkalmazására is? Vagy csupán a gyártósoron ez került fel a gépekre, de képességekben nem jelentett előrelépést a sztandard UM-ekhez képest? | |||||
sainz | Adatlap | 369482 | 2008. október 20. 19:27 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 369481 | 2008. október 20. 19:26 | ![]() | |
bendzsi ! Akkor már csak az marad, hogy te állsz a létrán...:)) (vagy ő is sorállományú?) De a pilótát biztosan felismered. | |||||
sainz | Adatlap | 369480 | 2008. október 20. 18:39 | ![]() | |
Inkább, Jó Estét ! 2500 hsz... Ahogy a nagyapám mondaná - " az embör feje nem káptalan". | |||||
Tibcsi | Adatlap | 369479 | 2008. október 20. 18:25 | ![]() | |
Kösz! Nekem meg jóreggelt! :-))) | |||||
sainz | Adatlap | 369478 | 2008. október 20. 18:19 | ![]() | |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Én is néztem, milyen keskeny, de nem voltam benne biztos.
Itt valami megint bűzlik...:))