<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Yeagger | Adatlap | 369552 | 2008. november 5. 10:40 | ||
Nyugger | Adatlap | 369551 | 2008. november 5. 09:22 | ||
Jogos a taps... egy év azért sok idő! Elnézést. A képre írt dátumot előbb is megnézhettem volna. 'Valóban megtörténhet olyan, hogy egy egész repülőgépet a becsapódás helyszínén hagynak?' Ez így nem igaz, ebben az esetben a roncsok mélyebbre fúrodott darabjainak a kiemelése maradt el, nagy területet talajvízmenetesíteni kellett volna hogy kiemelhessék. | |||||
Monox | Adatlap | 369550 | 2008. november 5. 08:33 | ||
Egy kis fésülést végre hajtottam a Wiki-n de nem mentettem el... A legnagyobb butaságokon igyekeztem javítani, de legközelebb ismét nekiugrok... | |||||
sainz | Adatlap | 369549 | 2008. november 5. 00:38 | ||
Visszaolvasva magamat nem egészen egyértelmű, tehát: A Néphadsereg ásta azt a hatalmas gödröt a helyiek elmondása szerint. Elképzelhető - amennyiben tényleg így volt - hogy nem feltétlenül a roncsok kiemelése volt a cél(pilótahibából bekövetkező ütközésnél gondolom hanyagolható a roncsok vizsgálata, ha aránytalanul sokba kerül a begyűjtésük?), hanem a talaj kerozinmentesítése ? Foglalkoztak már ezzel is 1989-ben ? Vagy a GreenPeace keze nem ért át a Vasfüggönyön túlra...:)) | |||||
sainz | Adatlap | 369548 | 2008. november 5. 00:00 | ||
Monox! Ez nagyon közvetett információ, de annak idején a "kerítésen kívüliek" legfeljebb a Híradóból és hasonló információmorzsákból, "pletykákból" értesültek a balesetekről, katasztrófákról. Nekem édesapám autóbuszsofőrként dolgozott többek közt a Mohács-Szekszárd vonalon 1989-ben. A bátai utasok - ahol a 3931 leesett - mesélték neki, hogy 10m mély gödröt ástak a helyszínen, hogy kiszedjék ami a gépből megmaradt.Szántóföldnek mondták a helybeliek.Az öregem tudta hogy nagyon érdekel, szóval célzatosan kérdezgetett, de persze semmi konkrétumot nem tudott meg... Nyilván manapság ez már sokakat mosolyra fakaszt, de 1990 előtt ha a Néphadsereg c újság 3x3cm méretben fekete-fehéren lehozott egy repülőgépnek látszó tárgyat ábrázoló fotót én már ollót köszörültem...:)) Nem tudom mi igaz ebből, de II.VH-s vadászrepülőgép motort már találtak hasonló mélységben... | |||||
sainz | Adatlap | 369547 | 2008. november 4. 23:08 | ||
Akkor egyelőre még ne zárjuk ki a fotó dátumánál az 1989 őszét sem...:)) | |||||
Monox | Adatlap | 369546 | 2008. november 4. 22:39 | ||
Valamit nem értek. Az első Kecskeméti Repülőnap 1990.08.19.-én került megrendezésre az 501-es PF-et pedig abban az évben szeptember 10. és 20. között adták át az angoloknak. A gépet 1988-ban selejtezték ki, de 1987-óta már a földön állt. Valóban megtörténhet olyan, hogy egy egész repülőgépet a becsapódás helyszínén hagynak? Gondolom az elmúlt közel 20 év alatt csak eltüntette a nyomát az idő, ha más nem a Szolnoki roncsvadászok csak begyűjtötték a maradékot... A mellékelt kép alapján én is valószínűsítem, hogy a képen a 3547-es gép látható, a kabinnál lévő törésvonal azonosnak tűnik. A képen nem látszik, de a gép 3 fő darabba tört. Nézem a Wikipédiát, alapból jó de néhol igen nagy baromságok vannak benne. Talán tényleg jó lenne egy kis fésülés... | |||||
Nyugger | Adatlap | 369545 | 2008. november 4. 21:42 | ||
Sainz, Wikipédiát nem, de ráférne egy kis bővítés. Sajnos így hozta az élet... | |||||
sainz | Adatlap | 369544 | 2008. november 4. 21:05 | ||
Nyugger! Csak annyi infom volt, hogy a roncs nyár elejéig a Javító Osztály előtti betonra volt kiterítve. A képen gyöpön van, a fákon semmi lomb, szóval gondótam ősz... De meggyőztél, Augusztusig még rendbe is kellett tenni - csak 89 tavasz lehet. Maga a baleset 1989 Március 14-én éjszaka történt: hu.wikipedia.org/wiki/Rep%C3%BCl%C5%91esem%C3%A9nyek_%C3%A9s_katasztr%C3%B3f%C3%A1k_a_magyar_rep%C3%BCl%C5%91csapatokn%C3%A1l_(1948-t%C3%B3l) Van köztetek valaki, aki "fésülgeti" ezt az oldalt a Wikipedian ? | |||||
Nyugger | Adatlap | 369543 | 2008. november 4. 20:23 | ||
Sziasztok, Az 501-s gépet 1989 augusztus 20.-án az első kecskeméti repnap után szállították el angliába, tehát nem lehetett ősszel Taszáron. A KRÜ udvarán voltak a MiG-21PF-k akkor és ez a gép szépen előkészítve 'dobozolva' várta az elvitelt. Feltételezem, hogy a kép a 3547-s kiemelése után tavasszal készült. A 3931-s Bátaszék mellett a becsapodás helyszínén maradt, mert jó laza és vizenyős ott a terep és nem volt 'gazdaságos'a kiemelése. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 369542 | 2008. november 4. 19:47 | ||
sainz No."3547" ütközés utáni fürdőzése megerősitve, ez lehet a roncs, a "3931" szántóföldön végezte, állitólag jó mélyen a laza lösztalajban. Az "501"-es PF nem érte meg az alakulat utolsó üzemóráit, elajándékozták a RAF nyugdijas-támogató alapitványának, Duxfordban van kiállitva. | |||||
migi | Adatlap | 369541 | 2008. november 4. 19:08 | ||
Szia Robi ha ez 89. márc.14 én történt akkor 3931 volt | |||||
sainz | Adatlap | 369540 | 2008. november 4. 18:45 | ||
Taszár, 1989 őszén készült fotó. Nagy valószínűséggel a Gőgös-Sipos baleset egyik gépének roncsa. Ennyi alapján meg tudja valaki mondani hogy ez a 3931 vagy a 3547 ? Jól tudom, hogy a 3547-est emelték ki a Deseda-tóból és relatíve épen maradt ? Mert akkor én ezt valószínűsíteném. Szintén érdekelne hogy a háttérben látható 501-es PF repülőképes állapotban megérte e az üzemeltetés végnapjait, vagy már korábban lett ide félretolva. | |||||
sainz | Adatlap | 369539 | 2008. november 4. 17:07 | ||
Elvileg ugyanabban a gyárban - Szokol - készült az SzMT(1971-73) és a bis(1972-85)is. Van némi átfedés időben is, de hogy ez jelent e bármit is az ilyen öszvérekkel kapcsolatban... | |||||
borisz | Adatlap | 369538 | 2008. november 4. 16:30 | ||
Tényleg, az előfordulhat, hogy azt rakták össze, ami éppen volt? | |||||
Yeagger | Adatlap | 369537 | 2008. november 3. 22:36 | ||
Hát igencsak furi de addig gondolom te se tudnál aludni amég nem fejted meg a rejtélyt!:)) Amúgy ez tutira bisz törzs de a ruszkik mindig összeütnek valamit. Egy pilóta ismerősöm monta, hogy "hát a fene tudja millen típus volt a gombok másként voltak benne mint a többibe. Megtanulam 20 perc alatt, hogy mi hol van és monta az oktatóm, h DAVAJ és tarkón vágott". Szal ha ezt a gépet építenéd ez egy egyedi történet.:))) Néha ollan érzésem támad mintha a mérnökök se tudnák, h mi van!:))) Esetleg ha orosz fordíttással van gond van egy ELTÉ-s orosz szakos spanom abba tudok segíteni. De ez a kép... komoly kérdés:) | |||||
sainz | Adatlap | 369536 | 2008. november 3. 16:43 | ||
Yeagger! Az kéne még, hogy a szárnyak végén ott legyen a szivar alakú kis konténer ami a MiG-21R tartozéka, aztán dobnám is a sok okos könyvet a kandallóba...:)) Egyébként a fotó már vagy két éve megvan - Manó jóvoltából - de szokás szerint Rumcájsz bökte ki hogy valami igencsak furcsa rajta. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 369535 | 2008. november 2. 23:18 | ||
sainz A Jefim Gordon könyv szerint az MT és az SzMT külsőre egyforma /ez nekem is új info, most ennek higgyek vagy a régi - szintén J.G. infóknak/, csak fedélzeti rendszereik térnek el jónéhány részletben. A két tipus rajza azonos, a szöveg szerint mindkettőnek 900 l a gerinctartálya, csak az MT-nél korlátozták a feltöltést /"capacity"/ 600 l-re. Gyanitom, hogy a szerző inkább történész, mint müszaki ember, igy időnként félreértelmezi a kapott információk egy részét, vagy forditási bibi van a dologban. Attól ugyanis, hogy nem töltik fullra a tartályokat, a gép pupos tartálya miatti csapnivaló aerodinamikai és repülési tulajdonságai semmit sem javulhattak, tehát nekem ez igy zavaros. | |||||
Yeagger | Adatlap | 369534 | 2008. november 2. 21:25 | ||
Sainz! A belső rakettya pilonból nem lehet kikövetkeztetni? Bár akkor még kiderülhetne az is h, bisz törzs szmt tartály és mf szárny:)))Na az már szép lenne. | |||||
PETI | Adatlap | 369533 | 2008. november 2. 21:10 | ||
De jó az a lecsapott Minyó fej. Jó lenne a nagyszobába... :) | |||||
sainz | Adatlap | 369532 | 2008. november 2. 18:44 | ||
sainz | Adatlap | 369531 | 2008. november 2. 17:48 | ||
Közben annyit sikerült kiderítenem, hogy az oldalszám melletti vörös zászló jelentése: "komszomolszkij ekipázs". | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 369530 | 2008. november 2. 17:42 | ||
Egyértelmüen ez egy bisz törzs, amin SzMT-gerinctartály lovagol. Ettől kezdve én már minden őrültséget el tudok képzelni MiG-21-ügyben, főleg hogy tegnap kaptam meg az új Jefim Gordon könyvet, hát abban is vannak érdekes dolgok /meg persze hibák is/. | |||||
sainz | Adatlap | 369529 | 2008. november 2. 10:36 | ||
Rumcájsz ! Szerinted ez egy 21bis törzs SzMT gerinctankkal ? Én már semmit sem értek... Sorra jönnek elő fotókon az "új" MiG-21 alváltozatok ? | |||||
sainz | Adatlap | 369528 | 2008. november 1. 18:59 | ||
Én is néztem, milyen keskeny, de nem voltam benne biztos. Itt valami megint bűzlik...:)) | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 369527 | 2008. november 1. 18:53 | ||
sainz Ennek az SzMT-nek nagyon bisz-orra van, úgy a szivócsatorna mellső gyürü szélességét, mint az orr kontúrját tekintve. Akkor most ebben milyen hajtómü is lehet? | |||||
sainz | Adatlap | 369526 | 2008. november 1. 10:18 | ||
foto.mail.ru/mail/lelik36/1/11.html Kusovkai SzMT kiállítva. Én sok pilótával beszéltem, aki repült Kusovszkaján, de senki nem emlékezett hogy lettek volna ott MiG-21SzMT-k. Az előfordult hogy leszállt ott néhány "púpos" jövet-menet vhova, de képzés nem volt ezen az altípuson. A nyolcvanas évek elején volt egyetlen ilyen gép félreállítva kabintrenázs céljára - lehet h ez van most kiállítva - , de ezen kívül csak "átutazó" gépekre emlékszik mindenki. Ti nem találkoztatok ilyen fotókkal, infokkal ? Az egyetlen igazán magyar vonatkozású "SzMT-kapcsolat" az a négy pilóta, akik 1978-ban kint voltak Bjerozán spec-képzésen és hetekig MiG-21SzMT-vel repkedtek... A mellékelt fotó Fekete Gyula ex-taszári pilóta albumából. Érdekes az oldalszám melletti jelzés - talán ez alapján előbb-utóbb az is kiderül melyik alakulat gépe volt korábban. | |||||
mig23papa | Adatlap | 369525 | 2008. október 29. 20:09 | ||
Nyugger | Adatlap | 369524 | 2008. október 28. 20:33 | ||
Szuper, köszönjük. Ezt a mintázatot akkor következő nagyjavításig viselte mely 1985 márciusában kezdödött Drezdában. Horváth Balázsnak köszönhetően már a n.jav. utáni állapot látható az okt. 24.-i képen. | |||||
sainz | Adatlap | 369523 | 2008. október 28. 18:21 | ||
Nyugger | Adatlap | 369522 | 2008. október 28. 12:14 | ||
Sainz, Örülök a megtalált fotónak, esetleg látható is lesz? / ha esetleg a gép bal oldala lenne látható a képen./ Mizújs a könyveddel? | |||||
sainz | Adatlap | 369521 | 2008. október 28. 00:04 | ||
Nem ez volt a kérdés, de sikerült találnom egy fotót - 1984 tavasz - amin már csapatfestést viselt a 0265-ös. Tudom hogy ez sokaknak fontos, be lehet könyvelni a gépszám mellé. | |||||
Monox | Adatlap | 369520 | 2008. október 27. 20:45 | ||
Ha már előkerült a 0265-ös UM... Érdekelne, hogy a nyílvánosságra került adatokon túl (mikor,hol,kik) tud-e valaki érdemi információt arról, hogy mi is történt pontosan. Az oké, hogy a gép felszállás közben 25 méteren félorsóba átfordulva zuhant le. Az ok - okozati összefüggések, az emberi tényezők érdekelnének, amikről azt hallottam, hogy a mai napig tabunak számít a kecskeméti repülős berkekben. Illetlenség beszélni róla, de a kocsmában jópár sör után állítólag döbbenetes dolgok kerülnek elő az esemény háttérről. | |||||
makettes | Adatlap | 369519 | 2008. október 27. 12:03 | ||
Várjuk a 2009-s rep.napot,türelmesen! | |||||
Nyugger | Adatlap | 369518 | 2008. október 26. 21:22 | ||
Makettes! A felsorolt gépek - a MiG-19PM- kivételével 2008-ra is tervezve voltak. Feltételezem hogy 2009-ben a kecskeméti repülőnapon már ok. lesz. Sajnos a Mi-4-es a jelenlegi technikával nem szállítható közúton, /széles és magas/ átvontatni a Szolnokról pedig utópia. | |||||
makettes | Adatlap | 369517 | 2008. október 26. 18:46 | ||
Nyugger! Ez igen,minden tisztelet a gépek újjávarázsolóinak! Jövőre esetleg Mig-15,-17,19,Mig-21 F-13,Mi-4 ? üdv. makettes | |||||
sainz | Adatlap | 369516 | 2008. október 24. 21:46 | ||
Ezt már az NDK-ban festhették. Eleinte ők sem séma szerint fújták a gépeket, vagy csak én nem láttam olyat ami erre nagyon hasonlítana? | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 369515 | 2008. október 24. 21:05 | ||
Terepszínű volt (a fotó Simon László gyűjteményéből származik). | |||||
sainz | Adatlap | 369514 | 2008. október 24. 19:05 | ||
Köszi Rumcájsz! | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 369513 | 2008. október 24. 18:21 | ||
A 0265 UM kétszer járt a PG-ben,mindkétszer ezüst szinnel távozott.Az UM-javitást 81-től átvette a drezdai NDK javitóüzem, itt már két zöld árnyalatú terepszint kaptak a gépek.Nem hiszem, hogy a 77-es PG-javitástól a 86 júl. katasztrófáig ne került volna a gép ipari javitásra, igy szerintem biztos, hogy a lezuhanáskor már terepszinü volt. Sőt, ha figyelembe vesszük, hogy csapatnál is festettek álcázómintásra gépeket /azonos szinnel, mint a PG-ben, csak más folt-térképpel/, igy még valószinütlenebb, hogy ezüstszinü maradhatott volna. | |||||
sainz | Adatlap | 369512 | 2008. október 24. 17:29 | ||
0265-ös 21UM-ről(Acsai-Brückner) van valakinek infója? Már terepfestést viselt a katasztrófa idején vagy még festetlen volt? | |||||
Yeagger | Adatlap | 369511 | 2008. október 24. 12:37 | ||
Ott a pont! Nagyon szépek a képek! | |||||
Nyugger | Adatlap | 369510 | 2008. október 23. 23:33 | ||
Sziasztok, A Hunaviaponthu -ra elkezdtük feltölteni a MH Légijármű Javítóüzemben készült képeinket, kiegészítve a 'helyi erők' képeivel melyek a gépek Kecskemétre történő szállításának előkészítését, valamint az elszállítását mutatja be. | |||||
Doki400 | Adatlap | 369509 | 2008. október 23. 20:55 | ||
Köszi szépen! Ha esetleg akad mág valakinek, akkor jöhet! :-) | |||||
migi | Adatlap | 369508 | 2008. október 23. 09:08 | ||
Doki400 | Adatlap | 369507 | 2008. október 22. 23:39 | ||
Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szükségem. Olyan képeket keresek amin 21bisz vagy MF szerepel, lehúzott "farokkal". | |||||
buza | Adatlap | 369506 | 2008. október 22. 21:31 | ||
Miggyuri! Köszönöm, de már opetrovics küldi! Üdv: Búza | |||||
Doki400 | Adatlap | 369505 | 2008. október 22. 20:10 | ||
Ami nekem van meg, állítólag az eredeti kópiáról van digitalizálva. AVI formátum de szerintem nagyon jó minőség.(587Mb) | |||||
Miggyuri | Adatlap | 369504 | 2008. október 22. 19:54 | ||
buza! Megvan neked videón? Ha viszonylag jó minőségű és elküldöd, bedigitalizálom és felírom dvd-re. Miggyuri | |||||
Tibcsi | Adatlap | 369502 | 2008. október 22. 10:56 | ||
A következő 21-esem egy ezüst színű MF lesz, egy 48-as Academyből. Van hozzá egy CMK feljavítóm, abban van egy korrekt(?) gerinc és függőleges is. Csak az illeszkedése pocsék. :) De dobozban várja még a sorsát 72-ben egy Fujimi bis és egy AeroTeam UM is. Valamint a Revell F-13-as. Az UM érdekessége, hogy a 905-öshöz van matricám, ami ugye bis szárnnyal rendelkezett. :) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Már olvastam olyanról, h mivel "ezernyi" alváltozat készült ezek között volt olyan
is ami kisebb példányszámban készült. Most csak úgy hasraütöttem és mondok egy számot
példul 40-es példányszám. Sainz javíts ki ha esetleg hülyeséget írtam de már
hallottam illenről:)))