<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Yeagger | Adatlap | 369594 | 2008. november 11. 12:38 | ||
Yeagger | Adatlap | 369593 | 2008. november 11. 12:29 | ||
sainz | Adatlap | 369592 | 2008. november 11. 12:17 | ||
Monox! Igénybe vettem a telefonos segítséget...:) A képen jobb szélen álló alak Kovencz József. Sármelléken kezdett MiG-15-ön, An-26-ról ment nyugdíjba. Az ő nevéhez fűződik egy "esemény" a 21F-13 átképzésen - leszállásnál fékernyőnyitás helyett ledobta a szárnypilonokat. | |||||
Monox | Adatlap | 369591 | 2008. november 11. 09:40 | ||
Sainz: Érdekes kérdés, két helyen kétféleképp van írva a neve, de az tuti, hogy őrnagyi rangban, ezred légilövész beosztásban volt akkor. A képen balról a harmadik. Tibor: A 406-os a hasraszállás után tanműhelybe került, majd amikor onnan is kiszuperálták, akkor vontatták ki a múzeumi részre, hátra. Ma már nincs ott, visszavitték a kerítésen belülre, de az állpotát elnézve azt hiszem ennek a gépnek már csak egy útja van hátra... | |||||
Tibor | Adatlap | 369589 | 2008. november 11. 05:12 | ||
Üdv! Kösz az infót és a fotót. Közben én is szétnéztem és a szolnoki repülőmúzeum leltárában szerepel a 406 roncsként. Tibor | |||||
sainz | Adatlap | 369588 | 2008. november 10. 22:05 | ||
Monox! Megbocsájthatatlan...:)) A bal szélen álló alakot nem tudod kicsoda ? Konvencz vagy Kovencz ? | |||||
Monox | Adatlap | 369587 | 2008. november 10. 21:54 | ||
Monox | Adatlap | 369586 | 2008. november 10. 21:53 | ||
Tibor! Ma Magyarországon két darab PF van. Az egyik az egykori 505-ös a taszári skanzenban van/volt, a másik ma is a 1512-es számra hallgató társa gyakorlatilag az ipari javítás utáni állapotában áll a szabad ég alatt Szolnokon - laktanyán belül. Lásd a képet. | |||||
Monox | Adatlap | 369585 | 2008. november 10. 21:45 | ||
Sainz, bocsi de... Az első Krasznodari átképzés 1961. március 7-től Június 27.-ig tartott. A képen valóban Paár és Konvencz örnagyok láthatóak. | |||||
sainz | Adatlap | 369584 | 2008. november 10. 19:07 | ||
Tibor | Adatlap | 369583 | 2008. november 10. 18:12 | ||
Fiúk! Szerintem a PF-ket Kecskeméten, a KÖRÜ-ben szétvágták. Saját szememmel láttam a KÖRÜ udvarán egy csomó szétvágott gépet, majdnem sírógörcsöt kaptam. Egyáltalán van még idehaza valahol belőlük mutatóba? Üdv.: Tibor | |||||
Monox | Adatlap | 369582 | 2008. november 10. 09:24 | ||
Van egyéb érdekesség is. Például, hogy az egykori 1514-es-ről hová lett a festés. Ez a dilemma megvan az 1602-es esetében is amit állítólag elvittek a jenkik. Lehet, hogy a 1514-est is el akarták, csak nem jött össze? Ráadásul a kék 10-es is formailag azonos volt a magyar számokéval, a színét kivéve. Valamit nagyon el akartak titkolni, v. valaki nagyon dilettáns lehetett... | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 369581 | 2008. november 9. 22:52 | ||
A videot sem lenne rossz megszerezni. | |||||
sainz | Adatlap | 369580 | 2008. november 9. 22:47 | ||
Nyugger | Adatlap | 369579 | 2008. november 9. 21:13 | ||
Monox, Köszi, elolvastam. "Az oldalszámok "eltorzítására" azért volt szükség, mert az elhárítás "azt gondolta", hogy így nem lesz kideríthető a gépek eredete, valamint a felségjelzés is el lett távolítva." Ezt viszont az akkor már élő,/1990 november/ aláírt CFE szerződés mellett nem nagyon hiszem el, hogy egy esetleges ellenőrzés bevette volna. Továbbra is talányos a kék szám. | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 369578 | 2008. november 9. 21:11 | ||
Nekem volt egy repszerk tanarom a Kossuthban aki Kecson volt mernok. Meselte, hogy megtevesztesnek lettek atfestve a gepek, sot neki kellett utananezni hogyan neznek ki pontosan a kinai, vagy koreai felsegjelek. Arra mar nem emlekszem, hogy aztan ezek a felsegjelek felkerultek e az eladott gepekre, vagy sem. | |||||
Monox | Adatlap | 369577 | 2008. november 9. 20:14 | ||
Nyugger, nézd meg ezt a topicot az 1727-es bejegyzéstől a témában. A 19-es oldalon van, v. kattints az itt lévő előzményre. | |||||
Nyugger | Adatlap | 369576 | 2008. november 9. 12:26 | ||
Pontos infóm nincs, az elfogadható az volt, hogy elakarták adni több más 21PF-el egyetembe de a 'magas' politika beszólt . | |||||
migi | Adatlap | 369575 | 2008. november 9. 11:49 | ||
De szeretném tudni miért lett kék 10 a gép , | |||||
Nyugger | Adatlap | 369574 | 2008. november 9. 11:43 | ||
Yeagger | Adatlap | 369573 | 2008. november 9. 11:03 | ||
Múltkor találkoztam vele a neten:)))Vmellik múzéumba villognak vele. | |||||
migi | Adatlap | 369572 | 2008. november 8. 22:55 | ||
Helyesbitek : az ismeretlen okból lett 10 oldalszámú gépről találtam ezt a képet | |||||
migi | Adatlap | 369571 | 2008. november 8. 22:53 | ||
migi | Adatlap | 369570 | 2008. november 8. 22:15 | ||
Szia Laci Mert lehet hogy a szerelő balkezes volt és külön gyártottak neki egyet . | |||||
mig23papa | Adatlap | 369569 | 2008. november 8. 21:15 | ||
Yeagger | Adatlap | 369568 | 2008. november 8. 11:25 | ||
Köszi Migi kollega! | |||||
Yeagger | Adatlap | 369567 | 2008. november 8. 11:03 | ||
Hali Opetrovics! Írok neked mailt mi a fejlemény a clubbal. Majd válaszolj rá légyszi! Üdv! | |||||
Yeagger | Adatlap | 369566 | 2008. november 8. 11:01 | ||
Köszi Tibor! Jól néznek ki a rajzok! Találtam én is majd felteszem őket hátha kell még valakinek. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 369565 | 2008. november 8. 10:31 | ||
Mindamellett igazad van a nagylátószögű objektívvel kapcsolatban. Csak apróbetűs jegyzet akart lenni. :) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 369564 | 2008. november 8. 10:27 | ||
Ja, de az MF és a bis pitot egyébként sem nyílegyenes. Két "törés" van rajta. A makettgyártók előszeretettel el szokták felejteni ezt. | |||||
levix | Adatlap | 369563 | 2008. november 8. 10:17 | ||
levix | Adatlap | 369562 | 2008. november 8. 10:15 | ||
A nagylátószögű obi miatt torzít a kép! Azért "görbe" a pitot. | |||||
migi | Adatlap | 369561 | 2008. november 8. 09:01 | ||
tessék ezek PF-ek | |||||
Tibor | Adatlap | 369560 | 2008. november 8. 05:57 | ||
T. Yeagger! A http://horac.freeweb.hu lapon van a Mig-21F-13 közé elrejtve. Kicsit szerkeszteni kell a többivel, mivel csak a különbséget adja. Mellékelek két képet is valahonnan a netről. Üdv.: Tibor | |||||
sainz | Adatlap | 369559 | 2008. november 8. 00:31 | ||
Üdv az éjszakás műszaknak..:) | |||||
sainz | Adatlap | 369558 | 2008. november 8. 00:30 | ||
levix | Adatlap | 369557 | 2008. november 8. 00:28 | ||
migi | Adatlap | 369556 | 2008. november 7. 23:32 | ||
Pár kép még erről az SMT gépről , az utolsó képen számomra fura helyen van a pitótcső vagy megint én nem tudok valamit ? | |||||
opetrovics | Adatlap | 369555 | 2008. november 7. 16:43 | ||
Szia Yeagger, Az adatlapomra teszek képet. Üdv: opetrovics | |||||
Yeagger | Adatlap | 369554 | 2008. november 7. 14:21 | ||
Hali Evribady! Nincsen valamelyikőtöknek gépen Mig-21 PF 3nézeti rajz? Ollan jól mutatna a géphez:)) | |||||
sainz | Adatlap | 369553 | 2008. november 5. 12:41 | ||
Papíron egyedül a MiG-21MT modifikációból készült nagyon kevés - mindössze 15 db. A MiG-21F-ből 93 db, az összes többi százas vagy ezres nagyságrendben jött le a gyártósorokról. Hangsúlyozom hogy papíron. De én már egyre kevésbé hiszek ezeknek az írásos dokumentumoknak. | |||||
Yeagger | Adatlap | 369552 | 2008. november 5. 10:40 | ||
Borisz! Már olvastam olyanról, h mivel "ezernyi" alváltozat készült ezek között volt olyan is ami kisebb példányszámban készült. Most csak úgy hasraütöttem és mondok egy számot példul 40-es példányszám. Sainz javíts ki ha esetleg hülyeséget írtam de már hallottam illenről:))) | |||||
Nyugger | Adatlap | 369551 | 2008. november 5. 09:22 | ||
Jogos a taps... egy év azért sok idő! Elnézést. A képre írt dátumot előbb is megnézhettem volna. 'Valóban megtörténhet olyan, hogy egy egész repülőgépet a becsapódás helyszínén hagynak?' Ez így nem igaz, ebben az esetben a roncsok mélyebbre fúrodott darabjainak a kiemelése maradt el, nagy területet talajvízmenetesíteni kellett volna hogy kiemelhessék. | |||||
Monox | Adatlap | 369550 | 2008. november 5. 08:33 | ||
Egy kis fésülést végre hajtottam a Wiki-n de nem mentettem el... A legnagyobb butaságokon igyekeztem javítani, de legközelebb ismét nekiugrok... | |||||
sainz | Adatlap | 369549 | 2008. november 5. 00:38 | ||
Visszaolvasva magamat nem egészen egyértelmű, tehát: A Néphadsereg ásta azt a hatalmas gödröt a helyiek elmondása szerint. Elképzelhető - amennyiben tényleg így volt - hogy nem feltétlenül a roncsok kiemelése volt a cél(pilótahibából bekövetkező ütközésnél gondolom hanyagolható a roncsok vizsgálata, ha aránytalanul sokba kerül a begyűjtésük?), hanem a talaj kerozinmentesítése ? Foglalkoztak már ezzel is 1989-ben ? Vagy a GreenPeace keze nem ért át a Vasfüggönyön túlra...:)) | |||||
sainz | Adatlap | 369548 | 2008. november 5. 00:00 | ||
Monox! Ez nagyon közvetett információ, de annak idején a "kerítésen kívüliek" legfeljebb a Híradóból és hasonló információmorzsákból, "pletykákból" értesültek a balesetekről, katasztrófákról. Nekem édesapám autóbuszsofőrként dolgozott többek közt a Mohács-Szekszárd vonalon 1989-ben. A bátai utasok - ahol a 3931 leesett - mesélték neki, hogy 10m mély gödröt ástak a helyszínen, hogy kiszedjék ami a gépből megmaradt.Szántóföldnek mondták a helybeliek.Az öregem tudta hogy nagyon érdekel, szóval célzatosan kérdezgetett, de persze semmi konkrétumot nem tudott meg... Nyilván manapság ez már sokakat mosolyra fakaszt, de 1990 előtt ha a Néphadsereg c újság 3x3cm méretben fekete-fehéren lehozott egy repülőgépnek látszó tárgyat ábrázoló fotót én már ollót köszörültem...:)) Nem tudom mi igaz ebből, de II.VH-s vadászrepülőgép motort már találtak hasonló mélységben... | |||||
sainz | Adatlap | 369547 | 2008. november 4. 23:08 | ||
Akkor egyelőre még ne zárjuk ki a fotó dátumánál az 1989 őszét sem...:)) | |||||
Monox | Adatlap | 369546 | 2008. november 4. 22:39 | ||
Valamit nem értek. Az első Kecskeméti Repülőnap 1990.08.19.-én került megrendezésre az 501-es PF-et pedig abban az évben szeptember 10. és 20. között adták át az angoloknak. A gépet 1988-ban selejtezték ki, de 1987-óta már a földön állt. Valóban megtörténhet olyan, hogy egy egész repülőgépet a becsapódás helyszínén hagynak? Gondolom az elmúlt közel 20 év alatt csak eltüntette a nyomát az idő, ha más nem a Szolnoki roncsvadászok csak begyűjtötték a maradékot... A mellékelt kép alapján én is valószínűsítem, hogy a képen a 3547-es gép látható, a kabinnál lévő törésvonal azonosnak tűnik. A képen nem látszik, de a gép 3 fő darabba tört. Nézem a Wikipédiát, alapból jó de néhol igen nagy baromságok vannak benne. Talán tényleg jó lenne egy kis fésülés... | |||||
Nyugger | Adatlap | 369545 | 2008. november 4. 21:42 | ||
Sainz, Wikipédiát nem, de ráférne egy kis bővítés. Sajnos így hozta az élet... | |||||
sainz | Adatlap | 369544 | 2008. november 4. 21:05 | ||
Nyugger! Csak annyi infom volt, hogy a roncs nyár elejéig a Javító Osztály előtti betonra volt kiterítve. A képen gyöpön van, a fákon semmi lomb, szóval gondótam ősz... De meggyőztél, Augusztusig még rendbe is kellett tenni - csak 89 tavasz lehet. Maga a baleset 1989 Március 14-én éjszaka történt: hu.wikipedia.org/wiki/Rep%C3%BCl%C5%91esem%C3%A9nyek_%C3%A9s_katasztr%C3%B3f%C3%A1k_a_magyar_rep%C3%BCl%C5%91csapatokn%C3%A1l_(1948-t%C3%B3l) Van köztetek valaki, aki "fésülgeti" ezt az oldalt a Wikipedian ? |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Na még egy két pikcsörz!:))
Srácok az 506-ost tudom hol van éppen. Az asztalomon pihen!:PPP