<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
RonnieFrown | Adatlap | 369578 | 2008. november 9. 21:11 | ![]() | |
Nekem volt egy repszerk tanarom a Kossuthban aki Kecson volt mernok. Meselte, hogy megtevesztesnek lettek atfestve a gepek, sot neki kellett utananezni hogyan neznek ki pontosan a kinai, vagy koreai felsegjelek. Arra mar nem emlekszem, hogy aztan ezek a felsegjelek felkerultek e az eladott gepekre, vagy sem. Előzmény: (369577) Monox 2008. november 9. 20:14 | |||||
Monox | Adatlap | 369577 | 2008. november 9. 20:14 | ![]() | |
Nyugger, nézd meg ezt a topicot az 1727-es bejegyzéstől a témában. A 19-es oldalon van, v. kattints az itt lévő előzményre. | |||||
Nyugger | Adatlap | 369576 | 2008. november 9. 12:26 | ![]() | |
Pontos infóm nincs, az elfogadható az volt, hogy elakarták adni több más 21PF-el egyetembe de a 'magas' politika beszólt . | |||||
migi | Adatlap | 369575 | 2008. november 9. 11:49 | ![]() | |
De szeretném tudni miért lett kék 10 a gép , | |||||
Nyugger | Adatlap | 369574 | 2008. november 9. 11:43 | ![]() | |
Yeagger | Adatlap | 369573 | 2008. november 9. 11:03 | ![]() | |
Múltkor találkoztam vele a neten:)))Vmellik múzéumba villognak vele. | |||||
migi | Adatlap | 369572 | 2008. november 8. 22:55 | ![]() | |
Helyesbitek : az ismeretlen okból lett 10 oldalszámú gépről találtam ezt a képet | |||||
migi | Adatlap | 369571 | 2008. november 8. 22:53 | ![]() | |
migi | Adatlap | 369570 | 2008. november 8. 22:15 | ![]() | |
Szia Laci Mert lehet hogy a szerelő balkezes volt és külön gyártottak neki egyet . | |||||
mig23papa | Adatlap | 369569 | 2008. november 8. 21:15 | ![]() | |
Yeagger | Adatlap | 369568 | 2008. november 8. 11:25 | ![]() | |
Köszi Migi kollega! | |||||
Yeagger | Adatlap | 369567 | 2008. november 8. 11:03 | ![]() | |
Hali Opetrovics! Írok neked mailt mi a fejlemény a clubbal. Majd válaszolj rá légyszi! Üdv! | |||||
Yeagger | Adatlap | 369566 | 2008. november 8. 11:01 | ![]() | |
Köszi Tibor! Jól néznek ki a rajzok! Találtam én is majd felteszem őket hátha kell még valakinek. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 369565 | 2008. november 8. 10:31 | ![]() | |
Mindamellett igazad van a nagylátószögű objektívvel kapcsolatban. Csak apróbetűs jegyzet akart lenni. :) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 369564 | 2008. november 8. 10:27 | ![]() | |
Ja, de az MF és a bis pitot egyébként sem nyílegyenes. Két "törés" van rajta. A makettgyártók előszeretettel el szokták felejteni ezt. | |||||
levix | Adatlap | 369563 | 2008. november 8. 10:17 | ![]() | |
levix | Adatlap | 369562 | 2008. november 8. 10:15 | ![]() | |
A nagylátószögű obi miatt torzít a kép! Azért "görbe" a pitot. | |||||
migi | Adatlap | 369561 | 2008. november 8. 09:01 | ![]() | |
tessék ezek PF-ek | |||||
Tibor | Adatlap | 369560 | 2008. november 8. 05:57 | ![]() | |
T. Yeagger! A http://horac.freeweb.hu lapon van a Mig-21F-13 közé elrejtve. Kicsit szerkeszteni kell a többivel, mivel csak a különbséget adja. Mellékelek két képet is valahonnan a netről. Üdv.: Tibor | |||||
sainz | Adatlap | 369559 | 2008. november 8. 00:31 | ![]() | |
Üdv az éjszakás műszaknak..:) | |||||
sainz | Adatlap | 369558 | 2008. november 8. 00:30 | ![]() | |
levix | Adatlap | 369557 | 2008. november 8. 00:28 | ![]() | |
migi | Adatlap | 369556 | 2008. november 7. 23:32 | ![]() | |
Pár kép még erről az SMT gépről , az utolsó képen számomra fura helyen van a pitótcső vagy megint én nem tudok valamit ? | |||||
opetrovics | Adatlap | 369555 | 2008. november 7. 16:43 | ![]() | |
Szia Yeagger, Az adatlapomra teszek képet. Üdv: opetrovics | |||||
Yeagger | Adatlap | 369554 | 2008. november 7. 14:21 | ![]() | |
Hali Evribady! Nincsen valamelyikőtöknek gépen Mig-21 PF 3nézeti rajz? Ollan jól mutatna a géphez:)) | |||||
sainz | Adatlap | 369553 | 2008. november 5. 12:41 | ![]() | |
Papíron egyedül a MiG-21MT modifikációból készült nagyon kevés - mindössze 15 db. A MiG-21F-ből 93 db, az összes többi százas vagy ezres nagyságrendben jött le a gyártósorokról. Hangsúlyozom hogy papíron. De én már egyre kevésbé hiszek ezeknek az írásos dokumentumoknak. | |||||
Yeagger | Adatlap | 369552 | 2008. november 5. 10:40 | ![]() | |
Borisz! Már olvastam olyanról, h mivel "ezernyi" alváltozat készült ezek között volt olyan is ami kisebb példányszámban készült. Most csak úgy hasraütöttem és mondok egy számot példul 40-es példányszám. Sainz javíts ki ha esetleg hülyeséget írtam de már hallottam illenről:))) | |||||
Nyugger | Adatlap | 369551 | 2008. november 5. 09:22 | ![]() | |
Jogos a taps... egy év azért sok idő! Elnézést. A képre írt dátumot előbb is megnézhettem volna. 'Valóban megtörténhet olyan, hogy egy egész repülőgépet a becsapódás helyszínén hagynak?' Ez így nem igaz, ebben az esetben a roncsok mélyebbre fúrodott darabjainak a kiemelése maradt el, nagy területet talajvízmenetesíteni kellett volna hogy kiemelhessék. | |||||
Monox | Adatlap | 369550 | 2008. november 5. 08:33 | ![]() | |
Egy kis fésülést végre hajtottam a Wiki-n de nem mentettem el... A legnagyobb butaságokon igyekeztem javítani, de legközelebb ismét nekiugrok... | |||||
sainz | Adatlap | 369549 | 2008. november 5. 00:38 | ![]() | |
Visszaolvasva magamat nem egészen egyértelmű, tehát: A Néphadsereg ásta azt a hatalmas gödröt a helyiek elmondása szerint. Elképzelhető - amennyiben tényleg így volt - hogy nem feltétlenül a roncsok kiemelése volt a cél(pilótahibából bekövetkező ütközésnél gondolom hanyagolható a roncsok vizsgálata, ha aránytalanul sokba kerül a begyűjtésük?), hanem a talaj kerozinmentesítése ? Foglalkoztak már ezzel is 1989-ben ? Vagy a GreenPeace keze nem ért át a Vasfüggönyön túlra...:)) | |||||
sainz | Adatlap | 369548 | 2008. november 5. 00:00 | ![]() | |
Monox! Ez nagyon közvetett információ, de annak idején a "kerítésen kívüliek" legfeljebb a Híradóból és hasonló információmorzsákból, "pletykákból" értesültek a balesetekről, katasztrófákról. Nekem édesapám autóbuszsofőrként dolgozott többek közt a Mohács-Szekszárd vonalon 1989-ben. A bátai utasok - ahol a 3931 leesett - mesélték neki, hogy 10m mély gödröt ástak a helyszínen, hogy kiszedjék ami a gépből megmaradt.Szántóföldnek mondták a helybeliek.Az öregem tudta hogy nagyon érdekel, szóval célzatosan kérdezgetett, de persze semmi konkrétumot nem tudott meg... Nyilván manapság ez már sokakat mosolyra fakaszt, de 1990 előtt ha a Néphadsereg c újság 3x3cm méretben fekete-fehéren lehozott egy repülőgépnek látszó tárgyat ábrázoló fotót én már ollót köszörültem...:)) Nem tudom mi igaz ebből, de II.VH-s vadászrepülőgép motort már találtak hasonló mélységben... | |||||
sainz | Adatlap | 369547 | 2008. november 4. 23:08 | ![]() | |
Akkor egyelőre még ne zárjuk ki a fotó dátumánál az 1989 őszét sem...:)) | |||||
Monox | Adatlap | 369546 | 2008. november 4. 22:39 | ![]() | |
Valamit nem értek. Az első Kecskeméti Repülőnap 1990.08.19.-én került megrendezésre az 501-es PF-et pedig abban az évben szeptember 10. és 20. között adták át az angoloknak. A gépet 1988-ban selejtezték ki, de 1987-óta már a földön állt. Valóban megtörténhet olyan, hogy egy egész repülőgépet a becsapódás helyszínén hagynak? Gondolom az elmúlt közel 20 év alatt csak eltüntette a nyomát az idő, ha más nem a Szolnoki roncsvadászok csak begyűjtötték a maradékot... A mellékelt kép alapján én is valószínűsítem, hogy a képen a 3547-es gép látható, a kabinnál lévő törésvonal azonosnak tűnik. A képen nem látszik, de a gép 3 fő darabba tört. Nézem a Wikipédiát, alapból jó de néhol igen nagy baromságok vannak benne. Talán tényleg jó lenne egy kis fésülés... | |||||
Nyugger | Adatlap | 369545 | 2008. november 4. 21:42 | ![]() | |
Sainz, Wikipédiát nem, de ráférne egy kis bővítés. Sajnos így hozta az élet... | |||||
sainz | Adatlap | 369544 | 2008. november 4. 21:05 | ![]() | |
Nyugger! Csak annyi infom volt, hogy a roncs nyár elejéig a Javító Osztály előtti betonra volt kiterítve. A képen gyöpön van, a fákon semmi lomb, szóval gondótam ősz... De meggyőztél, Augusztusig még rendbe is kellett tenni - csak 89 tavasz lehet. Maga a baleset 1989 Március 14-én éjszaka történt: hu.wikipedia.org/wiki/Rep%C3%BCl%C5%91esem%C3%A9nyek_%C3%A9s_katasztr%C3%B3f%C3%A1k_a_magyar_rep%C3%BCl%C5%91csapatokn%C3%A1l_(1948-t%C3%B3l) Van köztetek valaki, aki "fésülgeti" ezt az oldalt a Wikipedian ? | |||||
Nyugger | Adatlap | 369543 | 2008. november 4. 20:23 | ![]() | |
Sziasztok, Az 501-s gépet 1989 augusztus 20.-án az első kecskeméti repnap után szállították el angliába, tehát nem lehetett ősszel Taszáron. A KRÜ udvarán voltak a MiG-21PF-k akkor és ez a gép szépen előkészítve 'dobozolva' várta az elvitelt. Feltételezem, hogy a kép a 3547-s kiemelése után tavasszal készült. A 3931-s Bátaszék mellett a becsapodás helyszínén maradt, mert jó laza és vizenyős ott a terep és nem volt 'gazdaságos'a kiemelése. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 369542 | 2008. november 4. 19:47 | ![]() | |
sainz No."3547" ütközés utáni fürdőzése megerősitve, ez lehet a roncs, a "3931" szántóföldön végezte, állitólag jó mélyen a laza lösztalajban. Az "501"-es PF nem érte meg az alakulat utolsó üzemóráit, elajándékozták a RAF nyugdijas-támogató alapitványának, Duxfordban van kiállitva. | |||||
migi | Adatlap | 369541 | 2008. november 4. 19:08 | ![]() | |
Szia Robi ha ez 89. márc.14 én történt akkor 3931 volt | |||||
sainz | Adatlap | 369540 | 2008. november 4. 18:45 | ![]() | |
Taszár, 1989 őszén készült fotó. Nagy valószínűséggel a Gőgös-Sipos baleset egyik gépének roncsa. Ennyi alapján meg tudja valaki mondani hogy ez a 3931 vagy a 3547 ? Jól tudom, hogy a 3547-est emelték ki a Deseda-tóból és relatíve épen maradt ? Mert akkor én ezt valószínűsíteném. Szintén érdekelne hogy a háttérben látható 501-es PF repülőképes állapotban megérte e az üzemeltetés végnapjait, vagy már korábban lett ide félretolva. | |||||
sainz | Adatlap | 369539 | 2008. november 4. 17:07 | ![]() | |
Elvileg ugyanabban a gyárban - Szokol - készült az SzMT(1971-73) és a bis(1972-85)is. Van némi átfedés időben is, de hogy ez jelent e bármit is az ilyen öszvérekkel kapcsolatban... | |||||
borisz | Adatlap | 369538 | 2008. november 4. 16:30 | ![]() | |
Tényleg, az előfordulhat, hogy azt rakták össze, ami éppen volt? | |||||
Yeagger | Adatlap | 369537 | 2008. november 3. 22:36 | ![]() | |
Hát igencsak furi de addig gondolom te se tudnál aludni amég nem fejted meg a rejtélyt!:)) Amúgy ez tutira bisz törzs de a ruszkik mindig összeütnek valamit. Egy pilóta ismerősöm monta, hogy "hát a fene tudja millen típus volt a gombok másként voltak benne mint a többibe. Megtanulam 20 perc alatt, hogy mi hol van és monta az oktatóm, h DAVAJ és tarkón vágott". Szal ha ezt a gépet építenéd ez egy egyedi történet.:))) Néha ollan érzésem támad mintha a mérnökök se tudnák, h mi van!:))) Esetleg ha orosz fordíttással van gond van egy ELTÉ-s orosz szakos spanom abba tudok segíteni. De ez a kép... komoly kérdés:) | |||||
sainz | Adatlap | 369536 | 2008. november 3. 16:43 | ![]() | |
Yeagger! Az kéne még, hogy a szárnyak végén ott legyen a szivar alakú kis konténer ami a MiG-21R tartozéka, aztán dobnám is a sok okos könyvet a kandallóba...:)) Egyébként a fotó már vagy két éve megvan - Manó jóvoltából - de szokás szerint Rumcájsz bökte ki hogy valami igencsak furcsa rajta. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 369535 | 2008. november 2. 23:18 | ![]() | |
sainz A Jefim Gordon könyv szerint az MT és az SzMT külsőre egyforma /ez nekem is új info, most ennek higgyek vagy a régi - szintén J.G. infóknak/, csak fedélzeti rendszereik térnek el jónéhány részletben. A két tipus rajza azonos, a szöveg szerint mindkettőnek 900 l a gerinctartálya, csak az MT-nél korlátozták a feltöltést /"capacity"/ 600 l-re. Gyanitom, hogy a szerző inkább történész, mint müszaki ember, igy időnként félreértelmezi a kapott információk egy részét, vagy forditási bibi van a dologban. Attól ugyanis, hogy nem töltik fullra a tartályokat, a gép pupos tartálya miatti csapnivaló aerodinamikai és repülési tulajdonságai semmit sem javulhattak, tehát nekem ez igy zavaros. | |||||
Yeagger | Adatlap | 369534 | 2008. november 2. 21:25 | ![]() | |
Sainz! A belső rakettya pilonból nem lehet kikövetkeztetni? Bár akkor még kiderülhetne az is h, bisz törzs szmt tartály és mf szárny:)))Na az már szép lenne. | |||||
PETI | Adatlap | 369533 | 2008. november 2. 21:10 | ![]() | |
De jó az a lecsapott Minyó fej. Jó lenne a nagyszobába... :) | |||||
sainz | Adatlap | 369532 | 2008. november 2. 18:44 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 369531 | 2008. november 2. 17:48 | ![]() | |
Közben annyit sikerült kiderítenem, hogy az oldalszám melletti vörös zászló jelentése: "komszomolszkij ekipázs". | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 369530 | 2008. november 2. 17:42 | ![]() | |
Egyértelmüen ez egy bisz törzs, amin SzMT-gerinctartály lovagol. Ettől kezdve én már minden őrültséget el tudok képzelni MiG-21-ügyben, főleg hogy tegnap kaptam meg az új Jefim Gordon könyvet, hát abban is vannak érdekes dolgok /meg persze hibák is/. | |||||
sainz | Adatlap | 369529 | 2008. november 2. 10:36 | ![]() | |
Rumcájsz ! Szerinted ez egy 21bis törzs SzMT gerinctankkal ? Én már semmit sem értek... Sorra jönnek elő fotókon az "új" MiG-21 alváltozatok ? |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |