| <<< Vissza | Tovább >>> |
| 1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
| Monox | Adatlap | 369613 | 2008. november 12. 07:20 | ![]() | |
|
Azt majd a rendelkezésre álló pénzkeret fogja megadni. Konkrétan még nem tudni, de a Mi-4-es lesz az első, amit átfestenek. Éppenséggel lenni mit javítani az állományon az tény. Előzmény: (369611) PETI 2008. november 12. 07:12 | |||||
| Monox | Adatlap | 369612 | 2008. november 12. 07:17 | ![]() | |
|
5-6 éve azaz 2002-ben a tanhangárba valóban 3 fémszínű gép (816,1512,9512) és a 328-as Mi-8T volt. (Plusz a sok ketyere). A torony mögötti nagyhangárban (nem tudom mi volt akkor a hivatalos neve - sőt ma sem) volt: - 3537, 3732 és 3945-ös 75A, - 0465-ös MiG-21UM - 10420-as Mi-8T - 12-es MiG-23MF - 03-as SzU-22M3 - Saab Lansen - 016-os Albatrosz - 01-es Jak-52 - 96+27-es ex-NDK-s Mi-24V A ketyerék között pedig egy olyan érdekesség mint például a balaeset szenvedett 4029-es 75A kabinja. A hangárt azóta kiürítették. A 01-es Jak, a német helikopter, a -21UM és a kabin tartózkodási helye ismeretlen. | |||||
| PETI | Adatlap | 369611 | 2008. november 12. 07:12 | ![]() | |
|
Monox! A Mi-4 melletti néhány másik gép konkrétan melyik lesz? | |||||
| Tibcsi | Adatlap | 369610 | 2008. november 12. 06:13 | ![]() | |
|
Bocsi, nem olvastam végig a hozzászólásodat... a kérdésemre választ kaptam. :) | |||||
| Tibcsi | Adatlap | 369609 | 2008. november 12. 06:11 | ![]() | |
|
Szia Monox, Lehetséges, hogy 5-6 éve más volt a tanhangár összetétele? Én három MiG-21-re és egy Minyóra emlékszem (legalábbis amik nagyjából egészben voltak). Egy másik hangárban volt egy MiG-23-as, egy Szu-22, egy Mi-24-es, egy Alba és egy Lansen. A Lansen azt hiszem, akkoriban érkezett. | |||||
| Tibor | Adatlap | 369608 | 2008. november 12. 05:49 | ![]() | |
|
Jó reggelt Monox! Nagyon korrekt az ismertetőd. Sok ilyesmi kellene a fórumon mindannyiunk örömére. Már csak a tavaszt kell kivárni és irány Szolnok. Ja meg egy belépő se volna rossz a lakótanyába. Talán Lamos ddtbk úr segítene ebben, vagy a veterán repülők. Üdv.: Tibor | |||||
| sainz | Adatlap | 369607 | 2008. november 12. 00:58 | ![]() | |
|
Rumcájsz! Igen,igen. Megint hitványul fogalmaztam... | |||||
| Monox | Adatlap | 369606 | 2008. november 11. 22:07 | ![]() | |
|
Na akkor számoljunk! A tanhangárban 2007-ben: - A 816-os F-13-as csontváz - A 3732-es 75A - A 119-es Mi-24D - A 10420-as Mi-8T és egy rakás metszet, hajtómű és számtalan egyéb ketyere volt. A hangár melletti részen kerítéssel lezárva: - 03-as Szu-22M3 - 12-es MiG-23MF - Oldalszám nélküli (de amúgy 116-os oldalszámú) L-39 - 4605-ös MiG-21MF - 4606-os MiG-21MF - 3537-es 75A - 328-as Mi-8T - 1512-es MiG-21PF Régen itt álltak a 808,824,2311-es F-13-asok, ebből mára már csak a 2311-esnek van nyoma a Jurassic Parkban. A 9512-es MF és 3945-ös 75A, 2004 nyarán lett kivontatva a hangárból a Múzeumba. (Tibcsi képe még a hangáros időket idézi) A 1512-es PF-et is nagyjából azóta vontatják, de még nem érkezett meg a Múzeumba. A 406-os PF nemsokára darabáruként fogja végezni. Jelenleg NINCS a Múzeumban megtekinthető MiG-21PF, sem selejt, sem jó állapotú. Érkezni fog nemsokára a 10439-es Mi-8T. 2010-ben a Cápeti és a másik két taszári gép. A Mi-4-es festését nemsokára eredeti magyar színekkel fogják helyre állítani, néhány másik géppeével együtt. | |||||
| Daala | Adatlap | 369605 | 2008. november 11. 21:46 | ![]() | |
|
Ja, én is ezen a gépen vizsgáztam TTS-en! | |||||
| Nyugger | Adatlap | 369604 | 2008. november 11. 19:26 | ![]() | |
|
mig-21mf-9512 ! | |||||
| Tibcsi | Adatlap | 369603 | 2008. november 11. 19:19 | ![]() | |
|
Itt a kép róla. Meg tudja valaki erről állapítani az altipust? :) | |||||
| Rumcájsz_52 | Adatlap | 369602 | 2008. november 11. 17:46 | ![]() | |
|
sainz Csak a rakéta-sineket dobhatta le a pilonokról, maguk a pilonok ugyanis fixen fel vannak szerelve a szárnyakra, nem ledobhatóak /ugyanigy a póttartály-gerenda is/. | |||||
| PETI | Adatlap | 369601 | 2008. november 11. 16:11 | ![]() | |
|
Nem tudom, én MF-et nem emléxem, hogy láttam volna... | |||||
| Tibcsi | Adatlap | 369600 | 2008. november 11. 14:37 | ![]() | |
|
Az MF-et én MF-nek néztem. Az oldalszámára nem emlékszem, de az biztos, hogy ezüst festése volt, nem teflonszürke és nem is natúr fém. Bele is ültem... naná! :)) | |||||
| Tibor | Adatlap | 369599 | 2008. november 11. 13:57 | ![]() | |
|
Fiúk! A szolnoki tanhangárban a MIG-21F-13 tavaly még száz zázalék, hogy ott volt, mert sikerült egy sorozat részletképet szereznem róla, valóban rendesen levetkőztetett, de nagyon jó állapotban. (816 o.sz.) Üdv.: Tibor | |||||
| PETI | Adatlap | 369598 | 2008. november 11. 13:31 | ![]() | |
|
F-13 biztos, az MF inkább bisz lesz, UM is van, de ki tudja, hogy éppen most mi van. Van egy szolnoki barátom, esetleg megkérdezhetem. A makettversenyen meg úgyis kiderülnek az ilyesmik... :) | |||||
| Tibcsi | Adatlap | 369597 | 2008. november 11. 12:59 | ![]() | |
|
Szolnokon a tanhangárban három 21-esre emlékszem: egy F-13 eléggé megbontva, egy MF és a harmadik (ha jól emlékszem) egy PF volt. Ennek kb. 5-6 éve lehetett. Tud valaki konkrétumot? | |||||
| Yeagger | Adatlap | 369596 | 2008. november 11. 12:59 | ![]() | |
|
Hali PETI! Van szolnokon egy darab. Nézd csak meg a honlapjukon. De azt írják abból nem nagyon lesz kiállítható gép.:( | |||||
| PETI | Adatlap | 369595 | 2008. november 11. 12:43 | ![]() | |
|
Monox! A szolnokiaknál nincs a múzeumban is egy lepukkant példány? | |||||
| Yeagger | Adatlap | 369594 | 2008. november 11. 12:38 | ![]() | |
| Yeagger | Adatlap | 369593 | 2008. november 11. 12:29 | ![]() | |
| sainz | Adatlap | 369592 | 2008. november 11. 12:17 | ![]() | |
|
Monox! Igénybe vettem a telefonos segítséget...:) A képen jobb szélen álló alak Kovencz József. Sármelléken kezdett MiG-15-ön, An-26-ról ment nyugdíjba. Az ő nevéhez fűződik egy "esemény" a 21F-13 átképzésen - leszállásnál fékernyőnyitás helyett ledobta a szárnypilonokat. | |||||
| Monox | Adatlap | 369591 | 2008. november 11. 09:40 | ![]() | |
|
Sainz: Érdekes kérdés, két helyen kétféleképp van írva a neve, de az tuti, hogy őrnagyi rangban, ezred légilövész beosztásban volt akkor. A képen balról a harmadik. Tibor: A 406-os a hasraszállás után tanműhelybe került, majd amikor onnan is kiszuperálták, akkor vontatták ki a múzeumi részre, hátra. Ma már nincs ott, visszavitték a kerítésen belülre, de az állpotát elnézve azt hiszem ennek a gépnek már csak egy útja van hátra... | |||||
| Tibor | Adatlap | 369589 | 2008. november 11. 05:12 | ![]() | |
|
Üdv! Kösz az infót és a fotót. Közben én is szétnéztem és a szolnoki repülőmúzeum leltárában szerepel a 406 roncsként. Tibor | |||||
| sainz | Adatlap | 369588 | 2008. november 10. 22:05 | ![]() | |
|
Monox! Megbocsájthatatlan...:)) A bal szélen álló alakot nem tudod kicsoda ? Konvencz vagy Kovencz ? | |||||
| Monox | Adatlap | 369587 | 2008. november 10. 21:54 | ![]() | |
| Monox | Adatlap | 369586 | 2008. november 10. 21:53 | ![]() | |
|
Tibor! Ma Magyarországon két darab PF van. Az egyik az egykori 505-ös a taszári skanzenban van/volt, a másik ma is a 1512-es számra hallgató társa gyakorlatilag az ipari javítás utáni állapotában áll a szabad ég alatt Szolnokon - laktanyán belül. Lásd a képet. | |||||
| Monox | Adatlap | 369585 | 2008. november 10. 21:45 | ![]() | |
|
Sainz, bocsi de... Az első Krasznodari átképzés 1961. március 7-től Június 27.-ig tartott. A képen valóban Paár és Konvencz örnagyok láthatóak. | |||||
| sainz | Adatlap | 369584 | 2008. november 10. 19:07 | ![]() | |
| Tibor | Adatlap | 369583 | 2008. november 10. 18:12 | ![]() | |
|
Fiúk! Szerintem a PF-ket Kecskeméten, a KÖRÜ-ben szétvágták. Saját szememmel láttam a KÖRÜ udvarán egy csomó szétvágott gépet, majdnem sírógörcsöt kaptam. Egyáltalán van még idehaza valahol belőlük mutatóba? Üdv.: Tibor | |||||
| Monox | Adatlap | 369582 | 2008. november 10. 09:24 | ![]() | |
|
Van egyéb érdekesség is. Például, hogy az egykori 1514-es-ről hová lett a festés. Ez a dilemma megvan az 1602-es esetében is amit állítólag elvittek a jenkik. Lehet, hogy a 1514-est is el akarták, csak nem jött össze? Ráadásul a kék 10-es is formailag azonos volt a magyar számokéval, a színét kivéve. Valamit nagyon el akartak titkolni, v. valaki nagyon dilettáns lehetett... | |||||
| RonnieFrown | Adatlap | 369581 | 2008. november 9. 22:52 | ![]() | |
|
A videot sem lenne rossz megszerezni. | |||||
| sainz | Adatlap | 369580 | 2008. november 9. 22:47 | ![]() | |
| Nyugger | Adatlap | 369579 | 2008. november 9. 21:13 | ![]() | |
|
Monox, Köszi, elolvastam. "Az oldalszámok "eltorzítására" azért volt szükség, mert az elhárítás "azt gondolta", hogy így nem lesz kideríthető a gépek eredete, valamint a felségjelzés is el lett távolítva." Ezt viszont az akkor már élő,/1990 november/ aláírt CFE szerződés mellett nem nagyon hiszem el, hogy egy esetleges ellenőrzés bevette volna. Továbbra is talányos a kék szám. | |||||
| RonnieFrown | Adatlap | 369578 | 2008. november 9. 21:11 | ![]() | |
|
Nekem volt egy repszerk tanarom a Kossuthban aki Kecson volt mernok. Meselte, hogy megtevesztesnek lettek atfestve a gepek, sot neki kellett utananezni hogyan neznek ki pontosan a kinai, vagy koreai felsegjelek. Arra mar nem emlekszem, hogy aztan ezek a felsegjelek felkerultek e az eladott gepekre, vagy sem. | |||||
| Monox | Adatlap | 369577 | 2008. november 9. 20:14 | ![]() | |
|
Nyugger, nézd meg ezt a topicot az 1727-es bejegyzéstől a témában. A 19-es oldalon van, v. kattints az itt lévő előzményre. | |||||
| Nyugger | Adatlap | 369576 | 2008. november 9. 12:26 | ![]() | |
|
Pontos infóm nincs, az elfogadható az volt, hogy elakarták adni több más 21PF-el egyetembe de a 'magas' politika beszólt . | |||||
| migi | Adatlap | 369575 | 2008. november 9. 11:49 | ![]() | |
|
De szeretném tudni miért lett kék 10 a gép , | |||||
| Nyugger | Adatlap | 369574 | 2008. november 9. 11:43 | ![]() | |
| Yeagger | Adatlap | 369573 | 2008. november 9. 11:03 | ![]() | |
|
Múltkor találkoztam vele a neten:)))Vmellik múzéumba villognak vele. | |||||
| migi | Adatlap | 369572 | 2008. november 8. 22:55 | ![]() | |
|
Helyesbitek : az ismeretlen okból lett 10 oldalszámú gépről találtam ezt a képet | |||||
| migi | Adatlap | 369571 | 2008. november 8. 22:53 | ![]() | |
| migi | Adatlap | 369570 | 2008. november 8. 22:15 | ![]() | |
|
Szia Laci Mert lehet hogy a szerelő balkezes volt és külön gyártottak neki egyet . | |||||
| mig23papa | Adatlap | 369569 | 2008. november 8. 21:15 | ![]() | |
| Yeagger | Adatlap | 369568 | 2008. november 8. 11:25 | ![]() | |
|
Köszi Migi kollega! | |||||
| Yeagger | Adatlap | 369567 | 2008. november 8. 11:03 | ![]() | |
|
Hali Opetrovics! Írok neked mailt mi a fejlemény a clubbal. Majd válaszolj rá légyszi! Üdv! | |||||
| Yeagger | Adatlap | 369566 | 2008. november 8. 11:01 | ![]() | |
|
Köszi Tibor! Jól néznek ki a rajzok! Találtam én is majd felteszem őket hátha kell még valakinek. | |||||
| Tibcsi | Adatlap | 369565 | 2008. november 8. 10:31 | ![]() | |
|
Mindamellett igazad van a nagylátószögű objektívvel kapcsolatban. Csak apróbetűs jegyzet akart lenni. :) | |||||
| Tibcsi | Adatlap | 369564 | 2008. november 8. 10:27 | ![]() | |
|
Ja, de az MF és a bis pitot egyébként sem nyílegyenes. Két "törés" van rajta. A makettgyártók előszeretettel el szokták felejteni ezt. | |||||
| levix | Adatlap | 369563 | 2008. november 8. 10:17 | ![]() | |
| <<< Vissza | Tovább >>> |
| 1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |