/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
sainz 369653 2008. november 18. 23:16
Válasz erre
Nyugger!

"Van infód a képeken látható konfigurációk használatáról, mennyire voltak elterjedtek az adott országon belül?"

Nincs, mindkét fotó nemrég került ki a Netre.
Én személy szerint nagyon csodálkoztam, különösen az NDK PFM-en az R-60 indítósínnel.
A kép Asztrahanyban készült a 80-as évek végén, nyilván nem a "legbutább" technikával repültek ki, de az NDK sok szempontból kakukktojás volt a VSZ-en belül.
Ami érdekes, nemrég kaptam fotót NDK 21PF-ről, amin szintén fennt van a Monszun ikerfüggesztő ami az általad feltett lengyel fotón is, én azelőtt arról is azt hittem hogy csak a PFM-ekre került fel.

A bolgárokkal megint nehéz, egy kezemen meg tudom számolni, hány csillagos bolgár 21-esről láttam eddig fotót, talán ez az egyetlen amin fegyver is van.

A mi MF-einkkel kapcsolatban engem nem a VSZ fejlesztések nemléte zavar.
Laikusként azt gondolom, ha meglett volna a szándék idehaza, amikor már kezdett nagyon "meleg" lenni a határ túloldalán, héhány nap(hét?) alatt múdosíthatták volna az MF-eket a raktáron meglévő modernebb fegyverek hordozására.
Kicsit megint azt érzem, félig letolt gatyával küldték volna a fiainkat a "frontra"...
Nekem fura hogy ezt akkor senki nem látta fontosnak.
És azt gondolom, ez nem lett volna különösebben drága "modernizáció".
Lacy 369652 2008. november 18. 22:55
Válasz erre
A Bulgárok számára két részletben leszállított 48. db. Mig-21PFM nem a szokásos, VSZ számára legyártott export példány volt. Ezeket a gépeket eredetileg a Szovjet Frontlégierőnek gyártották, és mint használt gépet, a VSZ déli szárnyát erősítendő, ingyen adták át a Bulgár Honi Légvédelem számára.

Így lehet, hogy már átadásukkor képesek voltak hordozni a R-13-as fegyverzetet.
Nyugger 369651 2008. november 18. 22:49
Válasz erre
PL MiG-21PFM-6910
PL MiG-21PFM-6910

Sainz,

Akkor azért még volt taszári és pápai ezred is...
Felvetés jogos, de talán egyszer valaki elmagyarázza, hogy miért is nem voltak nálunk ilyen jellegü fejlesztések. Talán mert nem voltunk határosak NATO országgal, és a főcsapás iránya sem erre volt? Van infód a képeken látható konfigurációk használatáról, mennyire voltak elterjedtek az adott országon belül?
sainz 369650 2008. november 18. 21:14
Válasz erre
34-0
34-0
56x
56x

Megint rápattannék egy régi vesszőparipámra...

Az NDK-ban rendszeresítették az R-60-ast a MiG-21PFM-eken.
A bolgár fotón ott az R-13M a MiG-21PFM-en.

Nálunk a kecskeméti MiG-21MF-ek RSz2-USz-el és R-3Sz-szel jártak készültségbe a délszláv háború idején.
A határ túloldalán szerb MiG-21bis, MiG-29.
Mi a bánatnak nem voltak képesek az illetékesek legalább az R-13M-et adaptál(tat)ni az MF-jeinkre?
Ezrével volt belőle raktáron...
Akkora, olyan drága átalakításokkal járt volna mindez ?
Tibor 369649 2008. november 18. 18:44
Válasz erre
Szia Rumcájsz!
Sajnos rájöttem, legfeljebb nem jól fejeztem ki magam 2726 h.sz.-ban. Ezért jó ez a fórum, mert legalább utólag rájön az ember hol hibázott. Vagy mondjam azt, hogy a +4 füzet rajza megvezetett?
Különben köszönöm az elismerést.
Üdv.: Tibor
Rumcájsz_52 369648 2008. november 18. 18:38
Válasz erre
Tibor
Nemcsak az a probléma, hogy felülről nyitva maradt a fékszárny felülete, hanem az is, hogy nincs kivágva a szárny hátsó részének felső boritása. Monox első képén látszik, hogy eredetiben kb. a fékszárny 2/3 mélységének megfelelően ki van vágva a szárnyboritás felső felülete. Egyébként jól megdolgoztál a repülővel, meg is lett az eredménye, ha ezt a kis hibát kijavitod, tökéletes és gyönyörű maketted lesz, gratula.
R.
Tibcsi 369647 2008. november 18. 08:15
Válasz erre
Gyerekek,

Mit takar az "500-as gyakorlatok" kifejezés?
Tibor 369646 2008. november 18. 06:32
Válasz erre
Helló Sainz és Monox!
Köszi a képeket. A maketten a hibát ott követtem el, hogy a fékszárnyak felülről borítottak voltak, én meg nyitva hagytam. Magyarázat igazán nincs, legfeljebb csak az, hogy nem voltak ilyen fotóim erről a részről. No meg, hogy akkor még nem fórumoztam.
Üdv.: Tibor
Tibor 369645 2008. november 18. 06:25
Válasz erre
Jó reggelt Balázs!
Add át neki harcos üdvözletem és jókívánságaimat!
Borsody Tibi.
Monox 369644 2008. november 17. 23:33
Válasz erre
PICT5484
PICT5484
PICT5486
PICT5486
PICT5493
PICT5493

A magam részéről ennyivel tudok hozzájárulni a dolgokhoz fékszárny-ügyben.
Horvath_Balazs 369643 2008. november 17. 20:50
Válasz erre
Czigler Gyurival (nekem Gyuri bácsi) kb. hetente találkozom, mert közös a munkahelyünk.:-) Ha bármelyikőtök üzenni szeretne neki, írjátok meg, és továbbítom.
buza 369642 2008. november 17. 20:28
Válasz erre
Szia Tibor!
A 2288-as hozzászólásban vannak fotók a fékszárnyról. Valahová én is tettem fel ugyanerről, vagy a közkincsesbe, vagy a vörös szárnyakba, esetleg ide, csak most nem találom.
Üdv: Búza
Tibor 369641 2008. november 17. 17:43
Válasz erre
Szia Tibor!
'85-ben a vonaton találkozhattunk, mert ha jól emlékszem egy szerelvényen utaztunk a taszári kolegákkal. Mi Asalukban, illetve a Lőtér harcálláspontján Viskán voltunk. Én konkrétan ott az rt.dd. hdm. főtiszti és egyben dd.pk.-i tolmács szerepkörben. Persze lehet, hogy a hajózók nem vonatoztak? Ebben már nem vagyok biztos.
Jó egészséget!
Tibor
dudus 369640 2008. november 17. 17:36
Válasz erre
Szia Tibor!
Köszönöm ,hogy magadról ilyen kimerítően írtál.
Örülök,hogy 85-ben Asztrahányban jártál, mert akkor bíztos,hogy találkoztunk
Üdv H.tibor
,
Tibor 369639 2008. november 17. 15:48
Válasz erre
Sainz!
Kösz a két fotót, de ha még lenne azt külön is megköszönném.
Tibor
sainz 369638 2008. november 17. 15:41
Válasz erre
f1
f1
f2
f2

Így hirtelen ennyi.
Nem a legjobbak, majd este körülnézek még otthon a gépen.
Tibor 369637 2008. november 17. 14:07
Válasz erre
Sainz!
Tényleg ebből a fél hátulnézetből úgy tűnik ő az. Kinyomtatom és valahogy eljuttatom hozzá.
Üdv.: Tibor
Tibor 369636 2008. november 17. 14:04
Válasz erre
Monox!
Ha olvasod ezt és van fotód (vagy valaki másnak) a Mig-21F-13 kiengedett szárny fékszárnyról, tedd közzé légyszi.
Tibor
sainz 369635 2008. november 17. 11:49
Válasz erre
000047_resize
000047_resize

Tibor!

Ha Mosonyi Jánossal van kapcsolatod, küldd el ezt a fotót neki.
Taszári vitézek egybehangzóan állítják, hogy ő sakkozik a képen Acsai Gyurival(+).
Gondolom örülni fog a képnek.
Balról Beke Józsi kibicel.
A helyszín Asztrahany, 1985 Sztrelba.
Tibor 369634 2008. november 17. 09:05
Válasz erre
Szervusz Druszám!
Először is köszönöm, hogy válaszoltál. Jártam elég sokszor Taszáron, de az rt. zászlóaljnál. Tóth Gyuri, Veres Laci voltak akkor a ZPK-k.
Egyébként 1980-ig Debrecenben az LKK-nál (Elkán cég) okítottam, aztán nyelvi előkészítő, aztán 1981-84 Kalinyin akadémia.
'84 nyara: 6. h. rt. zlj. TÖF Miskolc
'85 nyara: Sztrelba Viskán
'85 őszétől '90 őszéig: 5. h. rt. zlj. Parancsnok Kecskemét
'90 őszétől 96.-ig 54. h. rt. dd. Pság TÖF, aztán PKH Veszprém
'96-tól 2004.-ig Hdt., LEP, LP, Lé.Vezérkar (volt az minden) Kiképzési főnökség Veszprém
Ismeretségem az előbb említett urakkal innen eredeztethető, illetve a veszprémi veterán repülők egyesületétől.
2004. máj. 1-től nyugdíj.
Egyébként Czigler Gyurival régen nem találkoztam, Mosonyi Janival kb. 1 hónapja, Zsaruval gyakorlatilag naponta.
Volt szerencsém Kositzky Attillához, Balogh Imréhez, Talla Pistához, Sági "Zsiga" Jancsihoz, de Gőgös Ottóhoz és még sokan másokhoz.
Nos ennyi. Üdvözlettel: Tibor
dudus 369633 2008. november 17. 08:41
Válasz erre
Kedves druszám!
Kérésednek örömmel teszek eleget.Tekintettel arra,hogy az általad említett cimbik nekem is kedves barátaim.Én a taszári 2. szd örökös tagja,később rep.-vez voltam 1990-ben mentem nyugdíjba.Korosztályilag a kossitzky féle csoporttal végeztem.Írjál te is magadról!
Üdv:Hajdu Tibor Kaposvár.
Az Email-címemet meg tudod.
Tibor 369632 2008. november 17. 08:25
Válasz erre
Javítás: Nem Magy Jani, hanem Nagy Jani
Tibor 369631 2008. november 17. 08:23
Válasz erre
Tisztelt Dudus!
Az előző hozzászólásod utolsó sora inspirál arra, meg az eddigi hozzászólásaid, hogy tisztelettel megkérdezzelek: Nem írnád meg a rendes "polgári" neved. Sajnos nem regisztráltál, de lehet, hogy vannak közös ismerőeink a seregből. Pl. Czigler Gyuri, Mosonyi Jani, vagy éppen Zsaru (Magy Jani)
Üdvözlettel: Borsody Tibor
dudus 369630 2008. november 17. 08:16
Válasz erre
Szia sainz.
Hallottam az esetről,az oroszok mínden lövészeten felhozták,mínt biztonsági előírások súlyos megsértőit.A dolog nagyon egyszerü.A vezér késlekedett a támadásból való kiválással,a kisérő nemgyőződött meg,hogy a vezér kiment a rakéta befogási zónájából és indított.Az infra rakéta értelem szerüen a hozzá közelebb lévő erősebb impulzusu .élra ment.
Valamikor a 70-es években volt Lengyel-CSehMagyar közös gyakorlat,azidőtájt ez rendszeres volt.Mia cseheknél dolgozt ők meg Taszárról.
Egy ilyen atrakció esetén történt,hogy a cseh vadász lelőtte a lengyelt.
A többít, majd bor mellett.
Üdv.Tibor.
Tibcsi 369629 2008. november 17. 08:03
Válasz erre
Fijjug, :)

Pontosan mit takar az "500-as gyakorlatok" kifejezés?

Tibcsi
Tibor 369628 2008. november 17. 06:10
Válasz erre
Jó reggelt!
Erről a kubai ügyről én is hallottam 1985-ben a Sztrelbán Viskán!
Üdv.: Tibor
sainz 369627 2008. november 16. 21:32
Válasz erre
014
014

Dudus Köszönjük!

Ezek azok a mai napig misztikus dolgok - legalábbis a magamfajtának - amikről éjszakákat tudnék átbeszélgetni(hallgatni).

A hordók aljáról a seprőt, no meg a legendákat majd közösen kiszűrjük, hogy csak a tények maradjanak...:))

Más:
Nálad fiatalabb hajózók mesélték nekem, hogy Asztrahanyban az eligazításokon az oroszok mindig példálóztak egy kubai sráccal, aki kísérőként lelőtte a vezérét.
Nem tudsz véletlenül konkrétumokat erről az eseményről ?
dudus 369626 2008. november 16. 20:56
Válasz erre
A manőverező léharc program HVHU előttvégre kellett hajtani az UBMEgyakorlatokat,amalyelyek során a hajózó elsajátította minden magasságon egyedül, majd szigorúan mehatározott kötelékben a műrepülési figurákat.Ezek eltértek a klasszikusan megszokott előzőleg már jól begyakorolt végrehajtási formától.A kötelék összetételét parancsban rögzítették ezen változtatni nem lehetett,ha valaki hiányzott a feladat elmaradt.A gyakorlatokat az a hajózó kezdhette el aki 1000 óra re
idővel rendelkezett.
A programot végrehajtó hajózókra külön utasítások vonatkoztak.Megvolt határozva a repülések száma nemcsak az adott,hanem a soron következő napra is.A dokinak pihenőhelyet kelleett biztosítani a hajózónak,hogy leszállás után lefeküdjön,
nade majd elmondom,ha eljössz bort fejteni.
Nemtudom,hogy mikor kezdődött a progra, de míndhárom ezrednél nagyjából egyidőben.
A hajózó naplóm szerint 78.06.07-én hajtottam végre az első UBME-492sz.gyakorlatot.
Valóban megterhelő,nehéz múnka volt,de én úgy gondolom,hogy,akit kijelöltek valamennyien büszkék voltak rá, hogy a "mester" szd.-ban repülnek.
Aki azt mondta,hogy a szovjeteknél mindenki ki volt képezve erre a feladatra szerintem azt sem tudja, hogy miről beszélünk.
Nemtudok róla,hogy valaki járt volna a SzU-ban.
Ismereteim szerintaz Amerikai TOP-GUN iskolaaz,ahol kezdődött az ilyen fajta kiképzés
Erről is majd szóban többet.
sainz 369625 2008. november 16. 18:00
Válasz erre
Elsumákolásra konkrétan ex-kecskeméti ezredparancsnok mondta nekem, hogy a SZARPP kiértékelésénél hunytak szemet sokszor, ha a g-k nem érték el a megkövetelt szintet.
Korosabb pilótáknál, illetve oktatóknál, ha már a napi sokadik ilyen feladatot repülték.
Egyszerűen fizikailag akkora leterheltséget jelentett, ha már a harmadik ilyen feladatot repülte valaki, amit nem mindenkinek a szervezete "tolerált"...

Laikusként egyébként azt gondolom, a vadászpilótának ez volt a repülés sava-borsa, mégis, akiket megkérdeztem erről, többen is azt mondták - nem kedvelték, túlságosan megterhelőnek, veszélyesnek ítélték ezeket az 500-as gyakorlatokat.

Dudus!
Emlékszel esetleg az évszámra, mikor kezdte a PF-század az 500-asok végrehajtását ?
Szóbeszéd szinten több pilótától hallottam már, hogy közületek hatan kint voltak a Szu-ban Mari repterén, ahol Vietnámot, Közel-Keletet megjárt orosz pilóták dolgozták ki ezeket a gyakorlatokat.
Ők néhány hétig kint repültek, gyakorolták a szovjetekkel közösen, aztán amikor hazajöttek ők indították el a programot itthon.
Sajnos évszámot, neveket még nem sikerült beazonosítani...

Az is érdekes, hogy ezredenként csupán egy század repülte ezeket a gyakorlatokat.
Sármelléki, tököli orosz pilóták elmondása szerint náluk mindhárom századnak kötelező volt ez, minden más feladatot háttérbe szorított.
Sajnos azok az oroszok akikkel kapcsolatban vagyok mindannyian a 80-as években repültek itt, így náluk sem sikerült(még) kideríteni mikor, hogyan indult be ez a program.
dudus 369624 2008. november 16. 17:06
Válasz erre
Szia Sainz! Nem ismétlem, amit leírtál az 500-as gyakorlatokkal kapcsolat,mert ismereteid majdnem tökéletesek.Elsumákolni nem volt érdemes, mert ezeket a gyakorlatokat a fekete doboz, helyesen SZARPP alapján kiértékelték és a repülési laphoz csatolva tárolni kellett.
A végrehajtáshoz annyít,hogy volt olyan gyakorlat,hogy az utánégetőt csak a futó engedés előtt kapcsoltuk ki.Folyamatosan égett a fáklya a függőleges figurák lemenő ágában is.Ezeket a gyakorlatokat a repülőtér felett hajtottuk végre így is alig maradt üzemanyag.
A CSRT-mi ezeknél a gyakorlatoknál nem hasz náltuk.
Üdv Tibor
sainz 369623 2008. november 16. 12:43
Válasz erre
Üdv Dudus!

Több pilótától is hallottam, hogy voltak olyan gyakorlatok az 500-as sorozatban, amit sokan próbáltak "elsumákolni" kicsit, egyszerűen nem a könyv szerint húzták, annyira megterhelő volt fizikailag...

Ha jól emlékszem - sajnos nem írtam le magamnak aznap este, amikor hallottam, így lehet nem pontos - volt olyan alig negyedórás feladat, amiben az átlagos túlterhelés el kellett hogy érje az 5.5g-t !
Felszállás után rögtön 360 fokos vízszintes fordulóval kezdődött, teljes utánégetéssel...persze én gyakorlatszámokat nem tudok.

A bis-en használtátok a CsR-t is ezeknél a manővereknél ?
dudus 369622 2008. november 16. 11:50
Válasz erre
Szia Sainz!
A Pf század kezdte, majd amikor a Pf-eket kivonták a hadból a mi századunk a 2.szd. vettük át a manőverező légiharc kiképzést és ez úgy tudom így is maradt.
Nemtudom, hogy a híres Gerecsei favágás után folytatták-e egyáltalán ezt a programo,hisz a kikézettek, meg az oktatók mínd leszereltek.
sainz 369621 2008. november 15. 13:15
Válasz erre
dudus!

Az 500-as gyakorlatsorozat csak a MiG-21bis-en indult be Taszáron, vagy már korábban az MF-en és a 21F-13-ason is repültétek azokat a gyakorlatokat ?
dudus 369620 2008. november 14. 22:28
Válasz erre
Én úgy gondolom,hogy nem az oroszokon múlott,hogy mi nem ismertük ezt az insztrukciát.Nem titkolták előlünk tanulmányozhattuk.Akinek lépnie kellett volna ez ügyben annak az volt a véleménye, mert még nem repülte a tipust,hogy ugyanolyan 21-es, mint az MF csak ujjabb.
A függőleges figurák beviteli sebessége felfele ezer lefele ötszáz nem kell ezt variálni.
Így aztán nem is lett variálva.Legalábbis, amíg én szolgáltam1990-ig.
Utánna lehet,hogy változás történt,de kétlem.
sainz 369619 2008. november 14. 20:06
Válasz erre
Kösz dudus !

" Azt viszont tudom,
hogy volt egy rgv utasítás, amelyik soha nem lett magyarra lefordítva. "

Ez azt jelenti, hogy olyan dolgokat tartalmazott az az rgv.utasítás, amiről itthon senki sem tudott ?
Itthon nem tanították, itthon nem tartalmazta a kiképzés ?

Érdekes...
Az Armavirban végzettek kezében 1968-ben megfordult egy 120 oldalas könyv(rgv. ut?), ami nagyon részletesen taglalta, mit nem szabad, és mit kell tenni légiharcban a Mirage III-al szemben, külön kivesézte mindezt a MiG-17 és a 21-es szempontjából is.
A 67-es arab-izraeli háború tapasztalatai alapján, frissiben "vérrel-íródott" knyíga volt.
Sokat kérdezősködtem utána, úgy tűnik csak a PVO iskola negyedik évfolyamán volt ez tananyag, Krasznodarban, Kusóban nem.
Taszárra eljutott ez az "anyag" ?
dudus 369618 2008. november 13. 15:09
Válasz erre
Szia sainz!
Gyuriék a második csoport volt.Az elsőnek átképzettek:Paár F.Mokánszki L. Kovács A.
Mosonyi J.Krista I. Nagy D. Hajdu T.
Nem emlékszem,hogy titkosabb lett volna a többitől,nem emlékszem.Azt viszont tudom,
hogy volt egy rgv utasítás, amelyik soha nem lett magyarra lefordítva.Amikor RSZBN
átképzésen volta Kusóban találkoztam vele .Alapvetően a CSR-el való manőverező
légiharc meg a légiharc rakéta alalmazását tartalmazta.
sainz 369617 2008. november 12. 21:04
Válasz erre
Untitled-Scanned-40
Untitled-Scanned-40

Kösz dudus !

Ahogy én hallottam, 75-ben a 21bis olyan titkos volt itthon, hogy még a családnak sem volt szabad említeni...

Ezt a fotót Czigler Gyuritól kaptam.
Ők is veled voltak kint, vagy ez a későbbi bis-átképzős csoport ?
notarius 369616 2008. november 12. 20:31
Válasz erre
A dupla sín az R-60-hoz (APU-60-2) ugye nálunk nem lett rendszeresítve a bisz-hez?
dudus 369615 2008. november 12. 19:58
Válasz erre
Szia Sainz!Véletlenül kalandoztam el a M.Légierő lapra, ahol megtaláltam hozzám intézett kérdésedet.Válasz:1975 juniusban a legelső csoportban vettem részt bisz átképzésen.Kezdettől fogva rendszeresítve volt az R13M, az R-3r az R-60-as lehet, hogy volt,de pilon a függesztéshez szerintem valamikor a 80-as években érkeztek meg.
Az említett rakétákkal Asztrahányban századlövészeten 8 azaz nyolc misenyt lőttünk le9 rakétával.Nyolc is elég lett volna, de a Pipu azt mondta, hogy olyan szar egy rakétával leszállni.Valamikor 77 nyarán volt ez a lövészet.
t
PETI 369614 2008. november 12. 13:22
Válasz erre
Lenne mit javítani, de óvatosan kellene... Nem kéne eltűntetni eredeti festéseket egy "régi-új" festés miatt. Inkább óvni kéne az eredetit. Ráadásul azok a gépek, amiket átfestenek, hamarabb lepusztulnak...
Monox 369613 2008. november 12. 07:20
Válasz erre
Azt majd a rendelkezésre álló pénzkeret fogja megadni. Konkrétan még nem tudni, de a Mi-4-es lesz az első, amit átfestenek. Éppenséggel lenni mit javítani az állományon az tény.
Monox 369612 2008. november 12. 07:17
Válasz erre
5-6 éve azaz 2002-ben a tanhangárba valóban 3 fémszínű gép (816,1512,9512) és a 328-as Mi-8T volt. (Plusz a sok ketyere).

A torony mögötti nagyhangárban (nem tudom mi volt akkor a hivatalos neve - sőt ma sem) volt:
- 3537, 3732 és 3945-ös 75A,
- 0465-ös MiG-21UM
- 10420-as Mi-8T
- 12-es MiG-23MF
- 03-as SzU-22M3
- Saab Lansen
- 016-os Albatrosz
- 01-es Jak-52
- 96+27-es ex-NDK-s Mi-24V

A ketyerék között pedig egy olyan érdekesség mint például a balaeset szenvedett 4029-es 75A kabinja.

A hangárt azóta kiürítették.
A 01-es Jak, a német helikopter, a -21UM és a kabin tartózkodási helye ismeretlen.
PETI 369611 2008. november 12. 07:12
Válasz erre
Monox!

A Mi-4 melletti néhány másik gép konkrétan melyik lesz?
Tibcsi 369610 2008. november 12. 06:13
Válasz erre
Bocsi, nem olvastam végig a hozzászólásodat... a kérdésemre választ kaptam. :)
Tibcsi 369609 2008. november 12. 06:11
Válasz erre
Szia Monox,

Lehetséges, hogy 5-6 éve más volt a tanhangár összetétele? Én három MiG-21-re és egy Minyóra emlékszem (legalábbis amik nagyjából egészben voltak). Egy másik hangárban volt egy MiG-23-as, egy Szu-22, egy Mi-24-es, egy Alba és egy Lansen. A Lansen azt hiszem, akkoriban érkezett.
Tibor 369608 2008. november 12. 05:49
Válasz erre
Jó reggelt Monox!
Nagyon korrekt az ismertetőd. Sok ilyesmi kellene a fórumon mindannyiunk örömére.
Már csak a tavaszt kell kivárni és irány Szolnok. Ja meg egy belépő se volna rossz a lakótanyába. Talán Lamos ddtbk úr segítene ebben, vagy a veterán repülők.
Üdv.: Tibor
sainz 369607 2008. november 12. 00:58
Válasz erre
Rumcájsz!

Igen,igen.
Megint hitványul fogalmaztam...
Monox 369606 2008. november 11. 22:07
Válasz erre
Na akkor számoljunk!

A tanhangárban 2007-ben:

- A 816-os F-13-as csontváz
- A 3732-es 75A
- A 119-es Mi-24D
- A 10420-as Mi-8T és egy rakás metszet, hajtómű és számtalan egyéb ketyere volt.

A hangár melletti részen kerítéssel lezárva:

- 03-as Szu-22M3
- 12-es MiG-23MF
- Oldalszám nélküli (de amúgy 116-os oldalszámú) L-39
- 4605-ös MiG-21MF
- 4606-os MiG-21MF
- 3537-es 75A
- 328-as Mi-8T
- 1512-es MiG-21PF

Régen itt álltak a 808,824,2311-es F-13-asok, ebből mára már csak a 2311-esnek van nyoma a Jurassic Parkban.

A 9512-es MF és 3945-ös 75A, 2004 nyarán lett kivontatva a hangárból a Múzeumba. (Tibcsi képe még a hangáros időket idézi)
A 1512-es PF-et is nagyjából azóta vontatják, de még nem érkezett meg a Múzeumba.
A 406-os PF nemsokára darabáruként fogja végezni. Jelenleg NINCS a Múzeumban megtekinthető MiG-21PF, sem selejt, sem jó állapotú.

Érkezni fog nemsokára a 10439-es Mi-8T.
2010-ben a Cápeti és a másik két taszári gép.
A Mi-4-es festését nemsokára eredeti magyar színekkel fogják helyre állítani, néhány másik géppeével együtt.
Daala 369605 2008. november 11. 21:46
Válasz erre
Ja, én is ezen a gépen vizsgáztam TTS-en!
Nyugger 369604 2008. november 11. 19:26
Válasz erre
mig-21mf-9512 !
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.