/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
Monox 369753 2008. november 24. 08:58
Válasz erre
0158,0258,0358,0265,0465,0565,086,091,096,5081,5086,5091,16,17,18,53.

Ezek a gépek biztosan lemezszínűek voltak érkezéskor és jó néhányan még az első javítás után is. Az 53-as gép kb. egy évvel korábban lett gyártva mint a szériában 95-tel utánna gyártott 54-es gép, ezért valószínűsítem, hogy ő még lemezzel érkezett, de az 55-ösről már van fotó, hogy teflonszürke volt. Az 54-es két géppel van korábban, mint az 55-ös ezért feltételezem, hogy ő is teflonszínben jött már, csakúgy mint a 35-ös gép ami rögtön az 55-ös után jött le a szalagról. A 900-as UM-ekről már beszéltünk.
Csapó 369752 2008. november 24. 07:19
Válasz erre
OEZ Mig-21MF
OEZ Mig-21MF

Küldök egy fotót(ha sikerül) egy OEZ mig-21MF-röl. Új orkúp, beömlő vékonyra csiszolás, a szárny vékonyításra már nem került sor.Inekcióstű pitot cső. Szerintem jó a makett vonalvezetése, lehet belőle 21-est építeni (persze van mit rajta pepecselni), bár ezt a gépet 15 éve készítettem.
Remélem a fotó segit at akademy-OEZ választásban.
Ja és ezúton köszönöm a sok UM hozzászólást, és ha valaki leírná hogy milyen lajstromok voltak belőle biztosan fémszínűek (decal szetben egy számsor van), madarat lehetne fogatni velem, már ha varjun kívűl maradt élőlény ebben a hidegben...
Üdv: Csapó Ferenc
Monox 369751 2008. november 23. 22:57
Válasz erre
Ha ráteszed az 1/48-as méretarányú rajzra az OEZ gép fő részeit minden méret stimmel. Az Academi géptörzs hossz kb. 3 centivel, a fesztáv mintegy 2 centivel nagyobb (vagyis torz a gép.) Az Academi bisz gerincrésze úgy néz ki, mintha egy kolbászt ragasztottak volna a gépre, a vezérsíkba való becsatlakozás a valóságban még egy SMT-nek is a becsületére vált volna... Marhára bántó módon látszik a törzsön az beömlőnyílás ívének hibája, de ugyanez még sokkal jobban látszik a hajtómű nyílásnál (hirtelen vékonyodnak.) A szárnyak húrhossza is több mint 1 centivel kissebb mint ami kellene, ezért ránézésre nemcsak torz, hanem kifejezetetten lapított benyomást kelt a gép. A kabin jó tágas, a méretei engem a Szu-22-re emlékeztetnek. Az ottkúp íve hibás, ezzel semmit nem lehet tenni.

Hát nagyjából ennyi a gondom az Aca makettjával. Olcsóbban is beszerezhettem volna őket, mint az OEZ-t mégis inkább felhajtottam a világ végéről az utóbbit. (Az egyiket ráadásul ESCI csomagolásban!) A mérethibákat a szép felület sem ellensúlyozza - ez az Aca legnagyobb hibája. Ha viszont összerakod az OEZ-t és az egész gépet símára polírozod, majd újra karcolod, akkor világbajnok eredményre számíthatsz.
Az OEZ gép legnagyobb hibája a kabin hihetetlenűl gyatra kidolgozása, üléssel együtt. Szettből ezt nem lehet beszerezni (az Aca-hoz lett gyártva, a mérethiba miatt mintegy másfélszer akkora mint a törzs) úgyhogy itt csak a "Csináld magad mozgalom" segít, viszont a műgyanta KM-1-es ülés alapos oldalcsiszolással belefér. A törzsön is alakítani kell a kabinnál egy kicsit, amit utána a kabintetőre kell visszarakni. A kerékaknák és az ajtók vékonyabbra cserélendők, és be kell vezetékezni mindet. Az összes kilépőél vékonyra csiszolandó (a beömlőnyílás és a fúvócső is!) Ha ezeket elvégzed (munkaigényes nagyon) akkor viszont olyan gépet kapsz, amire méltán büszke lehetsz! Én MF,bisz és UM-et hoztam ki, a két elsővel szép sikereket értem el.

Üdv:Monox
doky3 369750 2008. november 23. 17:37
Válasz erre
Szia Monox!

Melyik része alakhibás az Academy 21-esnek, illetve az OEZ futóaknával mi a gond, mire kell figyelni, mit kell javítani? Azért kérdezem, mert most készítek elő egy
72-es KP 21-est festésre, azután az Aca és az OEZ készletet nagyjából párhuzamosan szeretném elkészíteni.

Üdv.:doky
sainz 369749 2008. november 23. 16:22
Válasz erre
yul172
yul172

ex-iraki 21:
notarius 369748 2008. november 23. 09:39
Válasz erre
Vitatkozhatunk ezen, de szerintem versenyszintű gép az OEZ-ből nem építhető.
Monox 369747 2008. november 22. 22:52
Válasz erre
Notarius!

Ez némi ráfordítással javítható. Való igaz, hogy az osztások olykor "lövészároknak" tünnek, de a többségük jó helyen van. Egy jó karctűvel nekem (kevés gyakorlattal) 2 nap alatt megvoltam vele.
Rumcájsz__52 369746 2008. november 22. 22:52
Válasz erre
Mi is VSz és KGST-tagok voltunk, ahol központilag osztották el a feladatokat, fejlesztés, gyártás, javitás, stb. Mármint VSz és KGST-központilag, egyszóval ez nem egészen kivánságmüsor volt, legalábbis nem a kisebbek részéről, itt is érvényesültaz ősi mondás, miszerint mindig az erősebb kutya funkcionál, magyarán ő osztja a lapot.
Monox 369745 2008. november 22. 22:41
Válasz erre
Azért az akkor sem semmi, hogy egy olyan ország javít ipari szinten egy repülőgép típust amiről semmiféle (saját) üzemeltetési tapasztalata nincs. Ráadásul repüli a javítások előtt/alatt/után. Miért nem rendszeresítették? Már akkor tudták, hogy nagyon gyenge konstrukcióval állnak szemben, vagyis nem érdemes, de az üzlet az akkor is üzlet?

Ez rögtön felvet egy másik kérdést is.

Mi is Bulgáriába hordtuk a gépeinket. Az ugye VSZ tagállam volt. Csak ezért kellett oda hordanunk őket és nem mondjuk a Jugókhoz? Olvasva Tömör visszaemlékezéseit, a Bolgár munkamorál igencsak sok kívánni valót hagyott maga után. Jugoszlávia közelebb is van és szerintem minőségibb munkát végeztek mint a Bolgárok.
sainz 369744 2008. november 22. 21:21
Válasz erre
" Jó régóta amerikai övezet ez az Irak, került elő valamilyen anyag a földalatti bunkerekről? A sima felszíni fedezékek sorsát azért már láttuk. "

Csak egy gyengécske(?) érv, miért nem láttunk ezekről az objektumokról eddig semmit:
Iránnal még semmi sincs lefutva, miért lepleznének le az amik Irakban olyasmit, ami eddig titkos volt, és a jövőben is jól jöhet nekik?
sainz 369743 2008. november 22. 21:16
Válasz erre
Iraknak 23ML-t javítottak.
Később a líbiaiaknak 23MF 23MSz-t.
Szerintem ez nem lehetetlen, de mint írtam, nem tudjuk ellenőrizni.
Marad az írásos dokuk a két pilóta itt létéről, és a 23-as hajózók emlékei.
sainz 369742 2008. november 22. 21:13
Válasz erre
In addition to "surface" HAS, the Yugoslavs have also built 24 "semi-surface" HAS at H-1 New, and 12 at H-3 South West, positioned near the end of the runways, with enterance and exit on each side.

The third kind of structures on "Super-Bases" were underground facilities that could shelter between four and ten aircraft on average. In order to build these the Yugoslavs used equipment and construction techniques identical to that use in underground oil-storage depots, additionally conealing the extension and the true purpose of the whole project. The underground facilities were all hardened to withstand a direct hit by a tactical nuclear bomb, burried up to 50 meters bellow the ground and consisted of the main aircraft "hangar" (consisting of two floors in several cases, connected by 40ts hydraulic lifts), connected with operations, maintenance, and logistical facilities via a net of underground corridors.

A former Soviet MiG-29 flight-instructor in Iraq, Lt.Col. Sergey Bezlyudny, later said in an interview about the Iraqi super bases:
I will admit that this air base literally overwhelmed me. I had never seen anything like it before, although while serving in the [Soviet] Uniton I had been in scores of garrisons. The equipment, shelters, and blast walls - everything was the last word in equipment and of outstanding quality. As far as I could see, it would have been virtually impossible to destroy this [hardened aircraft) shelter with tactical weapons, even very precise ones, and probably only by using nuclear weapons.

The total cost of building these five "Super-Bases" was $4.3 billion, and the project was completed in 1987.

Én is éhezem a fotókra ezekről, de még Magyarországon is vannak olyan létesítmények, amikről hiába keresünk fotót.
Hiszem ha látom?
Nyugger 369741 2008. november 22. 20:35
Válasz erre
Sainz!

Én már a 80-s években is sok mindet elképzeltem, de ezt nem. 23MF specifikus képzés
23UB-val akkor amikor már repültek 23ML-el ? Nos erről ennyit, keressünk dokumentomokat. Jó régóta amerikai övezet ez az Irak, került elő valamilyen anyag a földalatti bunkerekről? A sima felszíni fedezékek sorsát azért már láttuk.
sainz 369740 2008. november 22. 20:04
Válasz erre
Nem kötözködés, én személy szerint nem tudom h repültk e egyedül- de kétlem.
Most már kicsit jobban érdekel a dolog, alkalomadtán rákérdezek az érintetteknél.
Szerintem az is érdekes, milyen levéltári nyoma van ennek.
sainz 369739 2008. november 22. 20:02
Válasz erre
Nyugger!

Amúgy te el tudsz képzelni olyat a 80-as években, hogy egy nem VSZ pilóta a magyar(VSZ) légtérben egyedül repkedjen egy harci 23-assal?
sainz 369738 2008. november 22. 19:52
Válasz erre
Amit én tudok róluk:
Frunzéban végeztek egy teljes típusátképzést MiG-23ML-re.
Évekkel később, amikor a jugoszlávok elkezdtek MiG-23MF-et és 23MSz-t is felújítani, jött a megkeresés, hogy specifikusan a 23MF jav utáni berepüléséről kapjanak okítást.
Ekkor már - gondolom - volt bőven repórájuk a 23-ason.
Nyilvánvalóan nem vagyok abban a helyzetben, hogy mindezt ellenőrizni tudjam, 3 pápai hajózóval beszélgettem róluk(is), meglehetősen felszínesen(más volt a főcsapás iránya, nekem csak a nevek voltak előtte, kíváncsi voltam).
Lacy 369737 2008. november 22. 19:48
Válasz erre
És ő lenne az egyik említett, Pápán reptetett Jugoszláv pilóta?

video.google.com/googleplayer.swf
sainz 369736 2008. november 22. 19:45
Válasz erre
Ha már a szomszédok szóba kerültek, kevésbé köztudott hogy az iraki repterek egy részét jugoszlávok építették, többek közt 200-nál is több megerősített vasbeton repülőgépfedezéket illetve 50 méterrel a föld alá épített többszintes csoportos fedezékeket, 40 tonnás hidraulikus liftekkel a repülőgépek számára.
Az amerikaiak szerint ezek - és a bennük tárolt gépek - túlélték volna egy közvetlen taktikai nukleáris bomba találatát is.
Érdekes lenne végre fotókat látni ezekről is.
Nyugger 369735 2008. november 22. 19:36
Válasz erre
Kirepültek egyedül az emlitett rgv-k ?
sainz 369734 2008. november 22. 19:24
Válasz erre
Nyilván "csak" a javítás utáni berepre kellett felkészíteni őket.
Nem nyeretlen kezdők voltak.
Én volt pápai oktatójukkal beszéltem, csak jót hallottam róluk.
Nyugger 369733 2008. november 22. 19:21
Válasz erre
"Két pilótából - Avdakovic Omer, Mendás Zeljko - nálunk Pápán neveltek 23-as berepülőpilótát vmikor a 80-as évek elején" --:) Nagyon felkészült rgv.-k lehettek, hogy pár felszállásból kiképezték Őket.
notarius 369732 2008. november 22. 19:21
Válasz erre
Az OEZ durva felülete a nagy visszatartó erő. Én azt hiszem, hogy makettező szempontból inkább a mérethiba, mint a durva panelosztás.
sainz 369731 2008. november 22. 19:20
Válasz erre
Líbiaiakat képeztek...állítólag.
notarius 369730 2008. november 22. 19:19
Válasz erre
Nem sokallanám, ha nem takarná az egyik fickó a kokárdát.
notarius 369729 2008. november 22. 19:19
Válasz erre
Mármint a jugók akartak maguknak 23-ast, vagy az arabokat képezték ki?
sainz 369728 2008. november 22. 19:12
Válasz erre
Sokallod?
Engem csak a két katona zavar a fotón, nélkülük elgondolkoznék a vásárláson.
sainz 369727 2008. november 22. 19:10
Válasz erre
Igen, mind iraki, felújításra jöttek.
A legvadabb pletyka, hogy egy egész századra való líbiai MiG-23MSz volt a jugóknál, és ment a pilótaképzés.
Két pilótából - Avdakovic Omer, Mendás Zeljko - nálunk Pápán neveltek 23-as berepülőpilótát vmikor a 80-as évek elején.
Monox 369726 2008. november 22. 19:05
Válasz erre
BÁr nem olvastam el részletesen a mai termést, de két hátast is dobtam a képeket látva. Az első, hogy az OEZ 1/48-as MiG-21-esét újra gyártják, v. gyártották. Mint már említettem, sok munka van vele mire értékelhető gép lesz belőle, főleg kabin és kerékakna fronton, de garantáltan megéri a vesződést. Az Academy kit-et pedig mindenki tegye a pótalkatrészek közé. Szép, de borzasztó méret és alakhibákkal van tele.

A másik: Mit keres a jugoszláv felségjelzés alatt MiG-23-as?

Előszőr jugoszláv, majd szerb jelzésekkel! Tudtommal sosem redszeresítették őket, semmelyik változatát sem.
Azon is csodálkoztam, hogy terepszínű MiG-21-eseket látok. Ismereteim szerint még ma is egyenszürke festést hordanak és ez sosem volt másképp. Ennyi iraki gép jött volna? Igaz egyiken se látok felségjelzést.
notarius 369725 2008. november 22. 18:54
Válasz erre
Kösz. :) Ha ennyiért körbefotózva lenne. :)))
sainz 369724 2008. november 22. 18:50
Válasz erre
December 3-ig fent van ez a fotó az aukción, ha megveszed megnézheted...:))
notarius 369723 2008. november 22. 18:27
Válasz erre
Ez a fotó nincs meg jobb minőségben, ahol valóban látszik az iráni kokárda is?
migi 369722 2008. november 22. 18:25
Válasz erre
Köszi , sajna képekhez semmi szöveg nem tartozott , egyébként te raktál föl egy linket valakinek Mig.25 gépről, azon az oldalon találtam .
Rumcájsz_52 369721 2008. november 22. 17:59
Válasz erre
migi
Jefim Gordon könyvében is szerepel ez a gép, de csak feltételezésként irja róla,hogy katapult-tesztekhez használhatták, és a függ. vezérsik tetején előrenézve meg a törzs baloldalán kamerák lettek volna beépitve. Ez a nagy bumszli viszont szerintem még egy szovjet kamerához is "kissé" túlméretes, főleg ha a vezérsikra szerelt töredéknyi kamera méretével összehasonlitom. Szerintem valószinűbb, hogy légitankolási kisérleteket folytathattak a géppel, a kerek nyilás helyén lehetett felszerelve az előrenyúló tankolócső. Már csak azért is erre gondolok, mert a bumszli alatti területen vannak beépitve a törzs-tartályok, tehát a csatlakoztatást igy gyszerü lehetett megoldani.
migi 369720 2008. november 22. 15:55
Válasz erre
Mig-21 LL Maks-2005
Mig-21 LL Maks-2005

Ha már ilyen szépen összejöttünk . Ez mi akar lenni ezen a szerencsétlen UM gépen
Rumcájsz_52 369719 2008. november 22. 15:43
Válasz erre
De bizony erről, nagy vagy migi'' Számomra ebből az is kiderül, hogy ez az UTI változatokról ismert másodlagos radiátor a kondi-rendszerből,tipikus kondirendszer-csövekkel utólag felépitve a bisz-re, a betáp-cső jön hátulról a hajtóműtől az elsődleges levegő-levegő radiátoron keresztül, és a kivezető csatlakozótol megy tovább előre a kabin felé.
Tehát NEM OLAJRADIÁTOR''
sainz 369718 2008. november 22. 15:36
Válasz erre
Da,da,da...
Szép egy dobozka, biztosan szélcsatornában álmodták meg...:))
migi 369717 2008. november 22. 15:25
Válasz erre
Mig-21_21205
Mig-21_21205

Csak nem erről értekeztek ?
sainz 369716 2008. november 22. 15:23
Válasz erre
www.aircraftslides.com/Auction/AuctionDetail.aspx

Ha már "irakozunk", felkerült egy érdekes iraki 21-es fotó, elvileg vhol van rajta egy légigyőzelmi jel is:
sainz 369715 2008. november 22. 15:19
Válasz erre
Laikusként azt gondolom, ennek a hűtőnek a megléte mindenképpen azt jelenti, hogy a 21-es valamelyik rendszere nem szerette az iraki meleget.
sainz 369714 2008. november 22. 15:16
Válasz erre
Rumcájsz!

Nézd meg az Emiledet...:))..ha még nem tetted meg.
Rumcájsz_52 369713 2008. november 22. 15:13
Válasz erre
sainz
a kép melletti szöveg alapján megtaláltam, a jobb főfutó kerékaknája előtt, a törzsféklap mögött van valami plusz szerkentyű felszerelve, ez lehet levegős olajhűtő, már csak az a kérdés, melyik olajrendszerbe van bekötve. A kétüléses 21-eken volt hasonló hűtő a kabin légkondi-rendszerében pluszként beépitve az együlésesekhez képest, de az léghüésű levegö-radiátor volt.
sainz 369712 2008. november 22. 15:11
Válasz erre
A hűtőről annyit ír még az angol szöveg, hogy a jobb oldali "airbrake" - gondolom jobb törzsféklap - mögött látható.
sainz 369711 2008. november 22. 15:06
Válasz erre
Ez a hűtő lehet hogy csak azzal kapcsolatos, hogy Irakba exportált gép.
Lehet hogy benne volt az ő PFM,MF,bis-eikben is.
Ez gondolom nem determinálja a típust, bár én csak Vietnámmal kapcsolatban olvastam "trópusi" kivitelről.
Rumcájsz_52 369710 2008. november 22. 15:01
Válasz erre
sainz
Leagalább három gépen látható az orr alatt és a svanc tetején az RSzBN-rendszer PION-antennája, ami a mi bis 75AP néven ismert, eredetiben 75B tipusú gépeinken volt. A kabintető mögött baloldalt lévő dudor szintén bisz-re utal egy másik fotón. Viszont levegős olajhűtő-radiátorról 21-en én még nem hallottam, pláne nagyjából téglatest alakatban. A mi gépeinken olaj-tüzelőanyag-radiátor volt a hajtómű bal mellső oldalán felszerelve, a kero hütötte a hajtómű kenőolaját, az olaj meg előmelegitette a kerót beporlasztás előtt. A hidraulika-olajnak meg csak annyi hűtése volt, hogy végigvezették egy hosszú csőszakaszon a gerincen a tartályba való visszavezetés előtt.
sainz 369709 2008. november 22. 14:26
Válasz erre
Szerbeknél is megy az agyalás, találtak érdekes dolgokat a náluk maradt iraki 21-esekben.
Sokak szerint MiG-21SMT-ST-k, és nem bis-ek:

forum.airserbia.com/viewtopic.php
i7.photobucket.com/albums/y276/radeks/MiG-21/AFMMiG21.jpg

www.avijacijabezgranica.com/forum/viewtopic.php
www.avijacijabezgranica.com/forum/viewtopic.php

Nekem nagyon bis-nek tűnnek, de jó lenne közeli fotó a beömlőről, kabinról stb...

Többek közt azt írják, a törzsben lévő gumitankok más formájúak, méretűek mint a bis-ben.
A hajtómű R13-300.

"The heat exchanger was oil-air type, the box of exact measures: 320x240x110 mm with in and out pipes of 20 mm diameter ( i had idea to make the model) was istalled . It can be seen on the biggest photo, just after the right airbrake."
Nyilván vannak itt akiknek ez is fontos info:
A hőcserélő(hűtő) mérete 320x240x110mm, ki- és bemeneti csövek 20mm átmérőjűek...

A szélvédők oldalüvege kerek típusú és nem szögletes.
Van aki ez alapján állítja, hogy 1980 után gyártott gépek.

Ígértek nekem kabinfotót az egyik gépről, ha megkapom felteszem ide.
Elképzelhető hogy létezett export-bis, az MF radarjával és egyéb berendezéseivel ?
migi 369708 2008. november 22. 14:14
Válasz erre
hpm_mig-21um
hpm_mig-21um
hpm_mig-21um1
hpm_mig-21um1

Több szem többet lát, szeretnék én annyi miget látni mint amennyit te láttál Laci
Remélem ez a készlet nem olyan mint ez a másik , ebből ha jól olvastam mindössze 500 db gyártottak .
vandork 369707 2008. november 22. 14:07
Válasz erre
A műgyanta cuccok között lévő valami az pontosan a ""D" típusó felderítő konténer, fotó lásd itt.
www.airforce.ru/photogallery/tsvetkov/mig-21/mig-21_08.htm

Kunmadarason is ezzel repültek a 21R-ek. Fotó is van.
Rumcájsz_52 369706 2008. november 22. 14:00
Válasz erre
Bocsi, nyertetek, migi is meg Te is, az öntvény-csonkkal együtt nem ismertem fel a célpontot /úgylátszik Sólyomszem helyett már legfeljebb Vószem lehetek/.
Tibcsi 369705 2008. november 22. 13:56
Válasz erre
Rumcájsz,

A mig21b képen a gyanta alkatrészek között van egy felderítőkonténerre hasonlító valami. :)
Rumcájsz_52 369704 2008. november 22. 13:39
Válasz erre
migi
Nem akarlak elkeseriteni, de én sehol nem látom a felderitő-konténert az alkatrészek között. Ha a bal alsó sarokban látható kissé aszimmetrikus szerkentyűre gondolsz, az egy PTB-800 póttartály, amit a 21-en csak a törzs alá lehetett függeszteni.
R.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.